Gister op de meet met Shop, Ingee en faptist was het ook zo leuk om de meiden te horen praten. Ze brabbelen niet meer maar gebruiken echte woorden. Ze worden zo wijs en zo groot!
 Gister op de meet met Shop, Ingee en faptist was het ook zo leuk om de meiden te horen praten. Ze brabbelen niet meer maar gebruiken echte woorden. Ze worden zo wijs en zo groot!  

maar ja, het komt vanzelf goed heb ik gemerkt na twee kinderen op logopedie gehad te hebben.
 maar ja, het komt vanzelf goed heb ik gemerkt na twee kinderen op logopedie gehad te hebben.  Ik heb hier vrij weinig gepost, omdat druk enzo. Maar wat Mw.Cactus ook zegt: michael is het dreumeszijn ook enorm ontgroeid. Hij is ontzettend slim en begrijpt zoveel meer dan ik kan vermoeden (Toen ik een tijdje terug tegen m'n vriend zei dat we die avond patat met frikandellen zouden eten, trok hij me aan me mouw mee naar de kast waar de frituurpan staat bv
 Ik heb hier vrij weinig gepost, omdat druk enzo. Maar wat Mw.Cactus ook zegt: michael is het dreumeszijn ook enorm ontgroeid. Hij is ontzettend slim en begrijpt zoveel meer dan ik kan vermoeden (Toen ik een tijdje terug tegen m'n vriend zei dat we die avond patat met frikandellen zouden eten, trok hij me aan me mouw mee naar de kast waar de frituurpan staat bv  )
 ) 

zo slaapt E ook, met dat kontje in de lucht
 zo slaapt E ook, met dat kontje in de lucht  .
.  hehe.
 hehe.

Daar rol je vanzelf in. Echt waar. Vanaf dag 1 gaat dat bijna volautomatisch.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:54 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh DJMO die foto in dat bedjezo slaapt E ook, met dat kontje in de lucht
.
E zegt nu een tiental woordjes denk ik.
Ja nou ik kan me wel voorstellen dat een 2e makkelijker gaat in sommige opzichten maar anderzijds lijkt me de aandacht moeten verdelen bv ook best lastig. Of 's ochtends alles op tijd naar kdv oid krijgenhehe.

) Hier wat minder het idee dat we het dreumestopic ontgroeid zijn, Q is niet zo snel voor m'n gevoel
 ) Hier wat minder het idee dat we het dreumestopic ontgroeid zijn, Q is niet zo snel voor m'n gevoel  Merk dat ik nog sneller onzeker word als ik ga vergelijken, daardoor is bijlezen/meeposten soms wat lastig. Waarschijnlijk valt het allemaal best mee, vind anderen van zijn leeftijd gewoon al een stuk ouder ogen. Maargoed, ik word ook al m'n hele leven jonger geschat dus ach
 Merk dat ik nog sneller onzeker word als ik ga vergelijken, daardoor is bijlezen/meeposten soms wat lastig. Waarschijnlijk valt het allemaal best mee, vind anderen van zijn leeftijd gewoon al een stuk ouder ogen. Maargoed, ik word ook al m'n hele leven jonger geschat dus ach 
 Hier komen er met vlagen steeds wat woorden bij, geen idee hoeveel nu. Soms zegt ie ook gewoon even een woord na wat je net hebt gezegd (laatst dus toen ik "bullshit" zei
 Hier komen er met vlagen steeds wat woorden bij, geen idee hoeveel nu. Soms zegt ie ook gewoon even een woord na wat je net hebt gezegd (laatst dus toen ik "bullshit" zei  ) . Q zegt vaak "ie" op het eind van een woord ipv "en", zoals "na buitie" of "opie" als hij iets open doet. Sommige dingen zijn best verstaanbaar, zoals laatst toen hij bij de viskraam "pihpieeeet!" riep en de verkoopster gelijk zei "oh en wat visfriet?"
 ) . Q zegt vaak "ie" op het eind van een woord ipv "en", zoals "na buitie" of "opie" als hij iets open doet. Sommige dingen zijn best verstaanbaar, zoals laatst toen hij bij de viskraam "pihpieeeet!" riep en de verkoopster gelijk zei "oh en wat visfriet?"  Soms zegt hij iets duidelijks, waar ik dan weer niks van kan maken, wat hij blijft herhalen als ik "ehh.. Wat zei je?" zeg.
 Soms zegt hij iets duidelijks, waar ik dan weer niks van kan maken, wat hij blijft herhalen als ik "ehh.. Wat zei je?" zeg.  

kleine klusjes geven of bezig houden werkt hier dus.
 kleine klusjes geven of bezig houden werkt hier dus.

Wij laten een flat achter in een wijk vol flats dus dat loopt niet zo storm. Op het open huis dat we gepland hadden (want handig, dan zouden de bezichtigingen tegelijk komen) is niemand afgekomen. Dit zijn de eerste twee bezichtigingen dus ik ben al blij dat ze op dezelfde dag zijn en dat ze er überhaupt zijn. Bij eengezinswoningen of in een goede wijk loopt het idd wel storm. En de auto heb ik nodig om O mee te vervoeren. Wij hebben al heel wat dozen ingepakt bij m'n schoonvader gestald, waardoor er ruimte kwam in kasten voor klein speelgoed. Alleen de garage, loopauto en ander groot spul past daar niet in helaas. Keukentje krijgt hij pas bij z'n verjaardag in het nieuwe huis gelukkigquote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:31 schreef Mariposas het volgende:
Wat onhandig die bezichtigingen FF. Wij gaan eind dese maand beginnen met onze woning, maar onze makelaar gaat ze zoveel mogelijk in hetzelfde tijdvak inplannen. Maar hier heb je nu ook te maken met gerust 20 bezichtigingen als de woning net 2 dagen op Funda staat. Onze makelaar adviseerde om je auto als opslag te gebruiken. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik het keukentje opberg, maar waar dan in godsnaam...

Wij deden dat ook, auto helemaal vol en dan iets verderop parkeren zodat het niet leek alsof onze bovenwoning te klein wasquote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:31 schreef Mariposas het volgende:
Wat onhandig die bezichtigingen FF. Wij gaan eind dese maand beginnen met onze woning, maar onze makelaar gaat ze zoveel mogelijk in hetzelfde tijdvak inplannen. Maar hier heb je nu ook te maken met gerust 20 bezichtigingen als de woning net 2 dagen op Funda staat. Onze makelaar adviseerde om je auto als opslag te gebruiken. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik het keukentje opberg, maar waar dan in godsnaam...
 (mijn vriend vond dit eigenaardig...). Hier ook veel bezichtigingen gepland maar uiteindelijk verkocht aan de eerste kijker, wat een gedoe die bezichtigingen. Constant alles netjes en dan rent dreumes een seconde rond en ligt alles weer overhoop.
 (mijn vriend vond dit eigenaardig...). Hier ook veel bezichtigingen gepland maar uiteindelijk verkocht aan de eerste kijker, wat een gedoe die bezichtigingen. Constant alles netjes en dan rent dreumes een seconde rond en ligt alles weer overhoop.

Doet me denken aan onze eerste bezichtigingsdag, auto vol maar toen regende hetquote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij laten een flat achter in een wijk vol flats dus dat loopt niet zo storm. Op het open huis dat we gepland hadden (want handig, dan zouden de bezichtigingen tegelijk komen) is niemand afgekomen. Dit zijn de eerste twee bezichtigingen dus ik ben al blij dat ze op dezelfde dag zijn en dat ze er überhaupt zijn. Bij eengezinswoningen of in een goede wijk loopt het idd wel storm. En de auto heb ik nodig om O mee te vervoeren. Wij hebben al heel wat dozen ingepakt bij m'n schoonvader gestald, waardoor er ruimte kwam in kasten voor klein speelgoed. Alleen de garage, loopauto en ander groot spul past daar niet in helaas. Keukentje krijgt hij pas bij z'n verjaardag in het nieuwe huis gelukkig
 Toen maar gaan zwemmen en in een eetcafé vlakbij huis gaan zitten. Het voelde een beetje ontheemd.
 Toen maar gaan zwemmen en in een eetcafé vlakbij huis gaan zitten. Het voelde een beetje ontheemd.

, deobus onder zijn trui doen ("pssspssss"), wc-papier achter mijn rug langs in de plee proppen ("want dat doe jij toch ook, mam? Graag gedaan!"): dat soort dingen.
, deobus onder zijn trui doen ("pssspssss"), wc-papier achter mijn rug langs in de plee proppen ("want dat doe jij toch ook, mam? Graag gedaan!"): dat soort dingen. 

Mijn mobiel tegen zijn hoofd aan houden en 'Haaaaai' roepen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:08 schreef Sara82 het volgende:
Oh, knap he Jagar! De was doen is hier ook tha bomb.
Sowieso, wat ze al proberen na te doen... En soms was je je er niet eens van bewust dat ze iets hebben opgeslagen als "dit doe je ermee"... Telefoon in zijn kontzak stoppen, folietje van het toetje aflikken, deobus onder zijn trui doen ("pssspssss"), wc-papier achter mijn rug langs in de plee proppen ("want dat doe jij toch ook, mam? Graag gedaan!"): dat soort dingen.
FF, succes met de bezichtigingen. Geen kelderbox waar de zooi even in kan? (Zal wel niet he?)

oh zo herkenbaarquote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:28 schreef Jagärtrut het volgende:
ik kan me sowieso voorstellen dat het gek is, zo'n bezichtiging. Vreemde mensen in jouw huis terwijl je er niet bent. Hopenlijk schiet het op met de verkoop, FF!
Ik ben elke keer versteld van wat T begrijpt, en hoeveel hij mee krijgt van wat we allemaal doen. Vanmorgen had ik de wasmand vanuit de slaapkamer in de gang gezet, om hem later naar de wasmachine te brengen. Hij had daar 1 overhemd uitgepakt, naar de wasmachine gebracht en in de wasmachine gestopt. Deur dicht, en vervolgens had hij het wasmiddel ook nog uit het keukenkastje gepakt, en voor de wasmachine gezet. Dat alles zonder dat ik er bij was..
(Ok, het wasmiddel moet wat kindvriendelijker opgebergd worden, dat was de les die er ook uit kwam)...
 Michael presteerde het laatst zelfs om de machine aan te zetten. (tiptoetsbediening
 Michael presteerde het laatst zelfs om de machine aan te zetten. (tiptoetsbediening  )
 )

Frits hielp laatst mee met afvegen, tussen mijn knieën.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:08 schreef Sara82 het volgende:
Oh, knap he Jagar! De was doen is hier ook tha bomb.
Sowieso, wat ze al proberen na te doen... En soms was je je er niet eens van bewust dat ze iets hebben opgeslagen als "dit doe je ermee"... Telefoon in zijn kontzak stoppen, folietje van het toetje aflikken, deobus onder zijn trui doen ("pssspssss"), wc-papier achter mijn rug langs in de plee proppen ("want dat doe jij toch ook, mam? Graag gedaan!"): dat soort dingen.
FF, succes met de bezichtigingen. Geen kelderbox waar de zooi even in kan? (Zal wel niet he?)

quote:Op vrijdag 3 maart 2017 22:51 schreef Cholula het volgende:
[..]
Frits hielp laatst mee met afvegen, tussen mijn knieën.

Het is zo leuk om te zien wat ze allemaal al begrijpen.
 En vooral wat ze eigenlijk nog niet echt begrijpen
 En vooral wat ze eigenlijk nog niet echt begrijpen 

.
 . 

Dan pakt ze iets uit de mand, verfrommelt het een paar keer en roept "Goetto Noja!" terwijl ze het op de grond laat vallen en haar handen in de lucht gooit.
 Dan pakt ze iets uit de mand, verfrommelt het een paar keer en roept "Goetto Noja!" terwijl ze het op de grond laat vallen en haar handen in de lucht gooit.    

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

ik ben wat dat betreft ook blij dat ik een knul heb, dergelijk haar is hier nog lang geen optie. Onze knul wordt langzaam een krullenbol dus we laten het ook maar even groeien, maar lang genoeg voor een staartje (in theorie natuurlijk) is het nog lang niet.
 ik ben wat dat betreft ook blij dat ik een knul heb, dergelijk haar is hier nog lang geen optie. Onze knul wordt langzaam een krullenbol dus we laten het ook maar even groeien, maar lang genoeg voor een staartje (in theorie natuurlijk) is het nog lang niet. 

Ik vrees daar ook voor..quote:

Dat ziet er totaal anders uit dan foto's van soortgelijke dingen die ik op Facebook langs zie komen, daar zie ik alleen maar drukke rommelige lange tafels en overal chaos, dit ziet er wel oke uit!quote:

Hier valt het inderdaad wel mee. De meeste tafels zijn vierzitters en aan de korte kant van de hal staan wat langere picknicktafels.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:48 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat ziet er totaal anders uit dan foto's van soortgelijke dingen die ik op Facebook langs zie komen, daar zie ik alleen maar drukke rommelige lange tafels en overal chaos, dit ziet er wel oke uit!

Ik moet een beetje relaxen denk ik, maar zo'n gillend kind raakt echt de verkeerde snaar bij mij.
 Ik moet een beetje relaxen denk ik, maar zo'n gillend kind raakt echt de verkeerde snaar bij mij. 

opa
 opa  kwam thuis na een week vakantie. Die twee zijn zo gek op elkaar, echt mooi!
 kwam thuis na een week vakantie. Die twee zijn zo gek op elkaar, echt mooi!  

Nee dat gaat hier echt niet. Hij gaat gewoon op de grond liggen aks hij z'n hand niet los krijgt. En los lopen doe ik niet, er is hier teveel verkeer en hij spurt zo weg. Hij loopt in elk geval zeker niet met me mee.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Voordal van een niet pratende dreumes!
Zeg, kunnen jullie dreumessen aan de hand meelopen? Hier is dat echt drama, hand vasthouden is instant op de grond gaan zitten. Zeker als er auto's in de buurt zijn is dat dus heel fijn. En als er ruimte is en hij gewoon kan lopen dan is het 2 stappen vooruit en 3 achteruit, en komen we dus nergens....

quote:
ik sta er enerzijds niet helemaal van te kijken, aangezien hij natuurlijk twee broers als voorbeeld heeft die altijd op de wc zitten. Aan de andere kant vind ik 1 jaar en 11 maanden + 3 weken wel erg vroeg om zindelijk te worden, maar ach, hij heeft nu interesse in die pot, dus dan maar gaan stimuleren toch?quote:

Michael loopt gewoon netjes aan de hand mee, en komt ook gewoon de juiste kant op als ik ergens heen loop. 't joch was er laatst alleen vandoor gegaan; ik dacht dat hij met z'n grote zus mee naar boven was gegaan, toen ik ineens de voordeur open zag staan. Meneer liep al aan 't eind van de straat richting school. Toen ik 'm oppakte huilde hij wijzend (richting school) Jan Jan Jan! Kind is gek z'n grote broerquote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Voordal van een niet pratende dreumes!
Zeg, kunnen jullie dreumessen aan de hand meelopen? Hier is dat echt drama, hand vasthouden is instant op de grond gaan zitten. Zeker als er auto's in de buurt zijn is dat dus heel fijn. En als er ruimte is en hij gewoon kan lopen dan is het 2 stappen vooruit en 3 achteruit, en komen we dus nergens....

Oh, wat lastig zeg.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 20:17 schreef SaskiaR het volgende:
Nee, dat gaat niet hier... Er wordt alleen los gelopen, hand vasthouden is gillen omdat ze niet weg mag rennen. Tuigje werkt ook niet echt, dan is ze ook boos dat ze niet mag wegrennen. Dus dan til ik haar maar.
Pfff, het gaat hier niet zo lekker de laatste dagen... N heeft echt een paar driftbuien gehad, gister op straat en nu net bij het tandenpoetsen... Ik probeer strijd te voorkomen, maar ze moest gister wel echt in het fietsstoeltje en tandenpoetsen moet ook gewoon. En ik kan er dus echt niet mee omgaan, beide keren eindigde het met mij huilend en schreeuwend tegen man 'doe jij het maar, ik kan toch niks.'Ik moet een beetje relaxen denk ik, maar zo'n gillend kind raakt echt de verkeerde snaar bij mij.
/einde klaagpost...
 Ik vind het soms ook moeilijk, maar wat mij helpt is mezelf voorhouden dat het niet persoonlijk is (ook niet als ze me slaat). Het is een fase waarin ze leren met hun emoties om te gaan, dat hebben ze echt nodig.
 Ik vind het soms ook moeilijk, maar wat mij helpt is mezelf voorhouden dat het niet persoonlijk is (ook niet als ze me slaat). Het is een fase waarin ze leren met hun emoties om te gaan, dat hebben ze echt nodig. 

Hij is er lekker op tijd bij, handig hoor. En wat lief dat hij zo gek is op zijn grote broer.
 Hij is er lekker op tijd bij, handig hoor. En wat lief dat hij zo gek is op zijn grote broer.  Ze vraagt zelf ook vaak om een handje. Ze is er nog nooit vandoor gegaan. Als ik ergens koffie doe met een vriendin en haar kind(eren) dan blijft ze de eerste 10 minuten dicht bij me en daarna gaat ze de ruimte verkennen maar ze verdwijnt zelden uit het zicht.
 Ze vraagt zelf ook vaak om een handje. Ze is er nog nooit vandoor gegaan. Als ik ergens koffie doe met een vriendin en haar kind(eren) dan blijft ze de eerste 10 minuten dicht bij me en daarna gaat ze de ruimte verkennen maar ze verdwijnt zelden uit het zicht.

Op zich heeft N weinig driftbuien, en kan ik er best mee omgaan. Slaan doet ze ook niet vaak. Het lukt alleen niet zo bij dingen die écht moeten, zoals tandenpoetsen. Ik wil ook niet dat ze een hekel krijgt aan tandenpoetsen omdat wij haar dwingen, maar ik kan ook niet toegeven en dan maar niet poetsen.quote:Op zondag 5 maart 2017 08:07 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh, wat lastig zeg.Ik vind het soms ook moeilijk, maar wat mij helpt is mezelf voorhouden dat het niet persoonlijk is (ook niet als ze me slaat). Het is een fase waarin ze leren met hun emoties om te gaan, dat hebben ze echt nodig.
Is het misschien een idee om samen met je man een stappenplan te maken van hoe een driftbui aan te pakken? Ze zullen nog vaker gaan komen en als je vooraf een duidelijk idee hebt van hoe je dat aan wilt pakken dan is het waarschijnlijk wat minder overweldigend.

maar tot nu toe verder niks
 maar tot nu toe verder niks 
 Bizar vroeg, maar we zijn er voorlopig gelukkig vanaf
 Bizar vroeg, maar we zijn er voorlopig gelukkig vanaf 

het echte baby/dreumes is er vrijwel helemaal af, voor door het constante geklets
 het echte baby/dreumes is er vrijwel helemaal af, voor door het constante geklets 

ik kom hier ook meeposten over S. am!
 ik kom hier ook meeposten over S. am!  Donderdag zou ik pas uitgerekend zijn, en ik had hem pas  nog weer 1 ā 2 weken later verwacht.
 Donderdag zou ik pas uitgerekend zijn, en ik had hem pas  nog weer 1 ā 2 weken later verwacht. 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |