Ben je achterlijk of zo? Hoe helpt dit een overheid aan een begrotingsoverschot?quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jezus, het lijkt wel of ik voor een kleuterklas sta. Stel nou eens voor dat de EU besluit dat er 3 nullen toegevoegd moeten worden op elk bankbiljet. Dan verdwijnen je schulden toch als sneeuw voor de zon?
Dat heb ik toch in mijn lange post al uitgelegd! Alleen al de rente op de staatsschuld die naar nul of daaronder zakt!quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben je achterlijk of zo? Hoe helpt dit een overheid aan een begrotingsoverschot?
Ja, quantitative easing is best een ding wat een risico vormt. Maar het is zeker niet vergelijkbaar met nullen bij een biljet zetten. Er is wel veel geld beschikbaar, waardoor lenen en investeren goedkoop is.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jezus, het lijkt wel of ik voor een kleuterklas sta. Stel nou eens voor dat de EU besluit dat er 3 nullen toegevoegd moeten worden op elk bankbiljet. Dan verdwijnen je schulden toch als sneeuw voor de zon?
QE is nullen op een biljet zetten. Uiteindelijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, quantitative easing is best een ding wat een risico vormt. Maar het is zeker niet vergelijkbaar met nullen bij een biljet zetten. Er is wel veel geld beschikbaar, waardoor lenen en investeren goedkoop is.
De waarde die daar bovenop gecreëerd wordt is wel echt. Risico is wel dat dit door de schulden gedragen mort kunnen worden. Met een begrotingsoverschot lijkt dat de goede kant op te gaan.
Dus als de rente weer wat stijgt betekent dat we niet meteen de lul zijn.
zie mijn edit, van jou had ik toch wel iets meer intelligentie verwacht dan van die hersendode alt-right trollquote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb ik toch in mijn lange post al uitgelegd! Alleen al de rente op de staatsschuld die naar nul of daaronder zakt!
Wordt mijn spaargeld niet uitgegeven dan, als ik het tegen 0,2% op de bank zet? Lijkt me dat een bank dit toch ook weer investeert via bijvoorbeeld leningen aan bedrijven?quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
QE is nullen op een biljet zetten. Uiteindelijk.
Dat we geen gierende inflatie hebben komt door 2 zaken, op de eerste plaats zijn grondstofprijzen enorm gedaald door achterblijvende vraag en gedoe binnen de OPEC.
Op de tweede plaats si er geen consumentenvertrouwen en houd iedereen zijn hand op de knip. Daarom blijven prijzen laag, terwijl veel consumenten ondertussen op een enorme berg met geld zitten. Toch kiezen ze ervoor om het tegen 0,2% op de bank te zetten ipv uit te geven.
Mijn vermogen is met 120% gegroeid sinds QE. Niks meer uitgegeven.
Je zegt het zelf. Er is geen inflatie, dus zetten we geen nullen op het biljet. Er is wel meer geld beschikbaar en dat zou theoretisch later tot inflatie kunnen (zelfs moeten, de centrale banken willen inflatie) leiden.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
QE is nullen op een biljet zetten. Uiteindelijk.
Dat we geen gierende inflatie hebben komt door 2 zaken, op de eerste plaats zijn grondstofprijzen enorm gedaald door achterblijvende vraag en gedoe binnen de OPEC.
Op de tweede plaats si er geen consumentenvertrouwen en houd iedereen zijn hand op de knip. Daarom blijven prijzen laag, terwijl veel consumenten ondertussen op een enorme berg met geld zitten. Toch kiezen ze ervoor om het tegen 0,2% op de bank te zetten ipv uit te geven.
Mijn vermogen is met 120% gegroeid sinds QE. Niks meer uitgegeven.
Omdat zowel de VS als China en Japan een soortgelijk beleid voeren (race to the bottom) merken we er niet zo veel van. Andere landen zijn veel te klein of instabiel om voldoende invloed te hebben op de kapitaalmarkt.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
zie mijn edit, van jou had ik toch wel iets meer intelligentie verwacht dan van die hersendode alt-right troll
Jullie fabeltje gaat alleen maar (tijdelijk) op als je alles intern kunt afhandelen.
Het wordt door jou niet geconsumeerd.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:57 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Wordt mijn spaargeld niet uitgegeven dan, als ik het tegen 0,2% op de bank zet? Lijkt me dat een bank dit toch ook weer investeert via bijvoorbeeld leningen aan bedrijven?
Je hebt dat linkje nota bene zelf geplaatst. Begrijp je je eigen posts wel? Zimbabwe was/is straatarm en toch had de overheid een begrotingsoverschot en aan dat begrotingstekort kwam een einde toen ze stopten met het toevoegen van nullen aan bankbiljetten. Toeval?quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben je achterlijk of zo? Hoe helpt dit een overheid aan een begrotingsoverschot?
Je naam hersendood is zeker goed gekozen aangezien je duidelijk het verschil niet snapt tussen schuld en begrotingsoverschot/tekort. De eerste kun je inderdaad "oplossen" door geld bij te drukken zolang je de schuld maar niet hebt aan landen/instanties met een andere munt anders slaat de vervelende wisselkoers je om de oren.
Feitelijk zijn dit dus allemaal de-investeringen.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wordt door jou niet geconsumeerd.
Verder lenen bedrijven vooral om eigen aandelen op te kopen, omdat dit met de ultralage rente en de achterblijvende vraag (consumptie) de beste manier is om de winst per aandeel omhoog te schroeven.
Aah zo.. Klinkt logisch. Zijn daarom de aandelenkoersen ook zo omhoog geschoten?quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wordt door jou niet geconsumeerd.
Verder lenen bedrijven vooral om eigen aandelen op te kopen, omdat dit met de ultralage rente en de achterblijvende vraag (consumptie) de beste manier is om de winst per aandeel omhoog te schroeven.
Die zijn de afgelopen jaren vooral omhoog gegaan door:quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:00 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Aah zo.. Klinkt logisch. Zijn daarom de aandelenkoersen ook zo omhoog geschoten?
http://www.cnbc.com/2017/(...)ot-the-solution.htmlquote:To give you an idea of just how big a $15 billion buyback is, the company's market cap is roughly $175 billion, so we are talking about buying back nearly 9 percent of the company.
Even by the standards of the last decade, that is a big buyback.
Home Depot is part of a select group of companies I call "buyback monsters," companies that have bought back more than 25 percent of their shares since 2000.
Why 2000? Because most companies hit their highest levels of shares outstanding between 2000 and 2006; since then, most companies have been reducing share count, in some cases aggressively.
Consider Home Depot. In 2003, they had 2.36 billion shares outstanding, according to Factset. Today, they have 1.21 billion shares outstanding.
That is half the shares they had outstanding 14 years ago.
All other things being equal, that means earnings are twice as high as they would have been in 2003, when there were twice as many shares outstanding.
Home Depot isn't alone. IBM had 1.9 billion shares outstanding in 1997, today it has about 950 million, again less than half what it had 20 years ago.
ExxonMobil had 7 billion shares outstanding in 2000, today it has 4.1 billion, a reduction of about 42 percent.
This is not a trend that is limited by any one sector. There are companies that have been aggressively reducing their share counts in Industrials, Technology, and Consumer:
Industrials: share count reductions
Northrup Grumman: 50 percent since 2003
CSX: 29 percent since 2000
3M: 25 percent since 2000
United Technologies: 25 percent since 2005
Technology: share count reductions
Microsoft: 30 percent since 2004
Intel: 30 percent since 2001
Cisco: 32 percent since 2001
Consumers: share count reduction
Gap: 55 percent since 2005
Bed Bath & Beyond: 50 percent since 2005
McDonald's: 36 percent since 2000
Disney: 27 percent since 2006
Procter & Gamble: 24 percent since 2005
Source: Factset
Why are there buybacks at all? They were originally used to support the issuance of stock options. The options increased the share count outstanding, so to keep the count down the company bought back shares.
Oh en jij had al snel even uitgezocht hoe het zat met het bijdrukken van nullen in Zimbabwe, heel geloofwaardigquote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hebt dat linkje nota bene zelf geplaatst. Begrijp je je eigen posts wel? Zimbabwe was/is straatarm en toch had de overheid een begrotingsoverschot en aan dat begrotingstekort kwam een einde toen ze stopten met het toevoegen van nullen aan bankbiljetten. Toeval?
Het was ook niet mijn bedoeling om Zimbabwe 1 op 1 te vergelijken met de EU. Mijn punt is dat als je gaat goochelen met geld en de prijs van geld dat gevolgen kan hebben die onder normale omstandigheden als gunstig gezien kunnen worden maar niet onder abnormale omstandigheden. Onder normale omstandigheden is het bijvoorbeeld gunstig als je BBP in een jaar met 10.000% stijgt, zoals bijvoorbeeld in Zimbabwe zou kunnen gebeuren, maar je moet natuurlijk ook met andere zaken rekening houden om te kunnen beoordelen of het dan zo goed gaat met Zimbabwe.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, quantitative easing is best een ding wat een risico vormt. Maar het is zeker niet vergelijkbaar met nullen bij een biljet zetten. Er is wel veel geld beschikbaar, waardoor lenen en investeren goedkoop is.
De waarde die daar bovenop gecreëerd wordt is wel echt. Risico is wel dat dit door de schulden gedragen mort kunnen worden. Met een begrotingsoverschot lijkt dat de goede kant op te gaan.
Dus als de rente weer wat stijgt betekent dat we niet meteen de lul zijn.
Hoe zit het eigenlijk met die wisselkoers van de euro t.o.v. de dollar?quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh en jij had al snel even uitgezocht hoe het zat met het bijdrukken van nullen in Zimbabwe, heel geloofwaardig
Snap je nu werkelijk niet dat het bijdrukken van nullen nogal een effect hebben op de wisselkoers en dat jouw fabeltje alleen op gaat als je alles intern af kunt handelen en dan ook nog eens een zeer tijdelijk effect geeft?
Ah duidelijk, je bent te achterlijk om het te begrijpen of je wil gewoon niet begrijpen dat geld bijdrukken alleen niet tot een begrotingsoverschot komt, zeker niet als je afhankelijk bent van buitenlandse partijen.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met die wisselkoers van de euro t.o.v. de dollar?
Jij je zin, Zimbabwe was in 2008 het paradijs op aarde. De gehele aardpopulatie keek met afgunst naar Zimbabwe en vanuit de hele wereld trokken mensen richting dat beloofde land. Ze hadden tenslotte een begrotingsoverschot in dat jaar wat alleen tot stand kan komen door een unieke kennis-economie die in de menselijke geschiedenis zijn weerga niet kent.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ah duidelijk, je bent te achterlijk om het te begrijpen of je wil gewoon niet begrijpen dat geld bijdrukken alleen niet tot een begrotingsoverschot komt, zeker niet als je afhankelijk bent van buitenlandse partijen.
quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij je zin, Zimbabwe was in 2008 het paradijs op aarde. De gehele aardpopulatie keek met afgunst naar Zimbabwe en vanuit de hele wereld trokken mensen richting dat beloofde land. Ze hadden tenslotte een begrotingsoverschot in dat jaar wat alleen tot stand kan komen door een unieke kennis-economie die in de menselijke geschiedenis zijn weerga niet kent.
Waar zie jij dan dat nederland geislamiseerd wordt en wat houd dat islamiseren voor jou precies in dan? Kom eens met een goede onderbouwing want ben oprecht benieuwdquote:Op donderdag 23 februari 2017 11:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zou nog beter gaan, als wij of Duitsland die vluchtelingen niet zouden hebben.
En het is ook een cultuurprobleem. Mensen zien hun land islamiseren, en verpauperen. Daar zit het probleem.
een rechtse economische denktank in duitsland heeft vorig jaar berekend dat juist de aankomst van de vluchtelingen in 2015-2016 een extra groei van 1% opleverde en dus er een direkt economisch voordeel aan zit (domweg omdat het ook veel werkgelegenheid oplevert in duitsland zelf om die mensen op te vangen en uiteindelijk de asielverzoeken te verwerken)...quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
Waar zie jij dan dat nederland geislamiseerd wordt en wat houd dat islamiseren voor jou precies in dan? Kom eens met een goede onderbouwing want ben oprecht benieuwd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |