abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:53:43 #276
40566 Ericr
Livewrong
pi_169693435
registreer om deze reclame te verbergen
Dwaze dagen hadden ze voor een gedeelte ook aangepaste collecties die speciaal gefabriceerd werd voor die dagen en het verkopen van stokoude collecties lukte ook prima tijdens die dagen. Maar het trok voor de Bijenkorf duidelijk niet het publiek dat ze nu nog in grote getale in de winkels willen hebben.

Overigens kun je nog steeds zo nu en dan goede koopjes scoren bij de Bijenkorf maar dan vooral online. Waarbij het dan meestal nog gaat om reguliere collecties ook die in de winkel hooguit 30-50% korting hebben maar online 70-80%. Gelet op hun omzet en winstontwikkeling werpt die strategie wel zijn vruchten af.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:57:22 #277
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169693477
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:53 schreef Ericr het volgende:
Dwaze dagen hadden ze voor een gedeelte ook aangepaste collecties die speciaal gefabriceerd werd voor die dagen en het verkopen van stokoude collecties lukte ook prima tijdens die dagen. Maar het trok voor de Bijenkorf duidelijk niet het publiek dat ze nu nog in grote getale in de winkels willen hebben.

Overigens kun je nog steeds zo nu en dan goede koopjes scoren bij de Bijenkorf maar dan vooral online. Waarbij het dan meestal nog gaat om reguliere collecties ook die in de winkel hooguit 30-50% korting hebben maar online 70-80%. Gelet op hun omzet en winstontwikkeling werpt die strategie wel zijn vruchten af.
Idd. Overigens rekken ze de afprijzingen voor mijn gevoel langer waardoor ze relatief meer marge zullen maken. Werkt dus prima :).
pi_169714741
Laten we wel wezen je moet als winkel ooit wel van je oude meuk af. Overstock. Hoe doen ze dat nu dan als er geen DDD meer is? Minder inkopen? Online slijten tegen dikke korting?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_169714829
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?

Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.

Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.

Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.
Haha

De verkoper is niet meer de alwetende in pacht.

Met reviews, technische besprekingen op technische sites of YouTube en vrij downloadbare handleidingen is er veel informatie om te kijken hoe iets werkt.

Veel sites of YouTube filmpjes laten perfect de verschillen zien met de concurrentie.

Ik heb dan echt niet zo'n 22, jarige snotneus meer nodig hoor. Die mij iets beters maar ook duurders wil aansmeren.
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_169715061
quote:
13s.gif Op donderdag 23 maart 2017 02:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

Haha

De verkoper is niet meer de alwetende in pacht.

Met reviews, technische besprekingen op technische sites of YouTube en vrij downloadbare handleidingen is er veel informatie om te kijken hoe iets werkt.

Veel sites of YouTube filmpjes laten perfect de verschillen zien met de concurrentie.

Ik heb dan echt niet zo'n 22, jarige snotneus meer nodig hoor. Die mij iets beters maar ook duurders wil aansmeren.
Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet dan :W

Overigens hebben goede verkopers meer informatie dan alleen Youtubefilmpjes die door dezelfde onwetenden in elkaar gezet zijn, bijvoorbeeld vanuit de fabrikanten. Vakkennis en zijn ze er niet hoofdzakelijk om de klanten iets op de mauw te spelden. Dat jij dat denkt dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is. Dat jouw ervaring ergens bij 5 winkels zo is wil niet zeggen dat het bij alle winkels zo is. Ik hoop dat je er behagen in schept om zoveel mogelijk gelijk te krijgen.

Sowieso is het héél verkeerd om jezelf boven iemand te scharen. Als anderen namelijk bij jou op de werkvloer kom kunnen zij ook met een half uurtje wel minimaal je op 1 fout betrappen...
Is het doel nou om een dienst of product af te nemen of elkaar te laten struikelen?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_169716802
Hoe vaak kom jij precies in heerlen?
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:29:44 #282
40566 Ericr
Livewrong
pi_169716842
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 01:47 schreef W00fer het volgende:
Laten we wel wezen je moet als winkel ooit wel van je oude meuk af. Overstock. Hoe doen ze dat nu dan als er geen DDD meer is? Minder inkopen? Online slijten tegen dikke korting?
Er is nog wel uitverkoop in de winkel en online. DDD was deels voor dumpen oude meuk, grootste gedeelte was al jarenlang speciaal voor DDD gefabriceerde collecties.

In de begintijd van DDD was dat wel anders, eigenlijk altijd gangbare collecties en in bijna iedere winkel surprise acties voor artikelen die een uur lang voor de helft van de helft weg gingen. In die tijd (begin jaren 90. eind jaren 80) was 75% korting voor luxe artikelen echt ongekend.
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:37:25 #283
42322 MCH
Ou Est Le Swimming Pool?
pi_169716970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 03:13 schreef W00fer het volgende:

[..]

Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet dan :W

Overigens hebben goede verkopers meer informatie dan alleen Youtubefilmpjes die door dezelfde onwetenden in elkaar gezet zijn, bijvoorbeeld vanuit de fabrikanten. Vakkennis en zijn ze er niet hoofdzakelijk om de klanten iets op de mauw te spelden. Dat jij dat denkt dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is. Dat jouw ervaring ergens bij 5 winkels zo is wil niet zeggen dat het bij alle winkels zo is. Ik hoop dat je er behagen in schept om zoveel mogelijk gelijk te krijgen.

Sowieso is het héél verkeerd om jezelf boven iemand te scharen. Als anderen namelijk bij jou op de werkvloer kom kunnen zij ook met een half uurtje wel minimaal je op 1 fout betrappen...
Is het doel nou om een dienst of product af te nemen of elkaar te laten struikelen?
Niet op GH reageren, is een trolletje.
I fell in love with the sound of my heels on the wooden floor
I don't want our footsteps to be silent anymore
pi_169717456
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Niet op GH reageren, is een trolletje.
Vind dat hij anders een aardig goed punt heeft. Zeker voor de aankopen van apparaten in de breedste zin van het woord ga ik voortaan altijd via review sites en YouTube op zoek naar wat de doorsnee consument er van vindt. Daar heb ik veel meer aan dan een verkoper in een winkel die - laten we eerlijk zijn - er toch wel degelijk staat om je dingen te verkopen. Komt nog bij dat je in de fysieke winkel nauwelijks/niet in staat bent om verschillen direct te checken en je veel eerder geneigd bent tot een impuls aankoop. Online kan ik rustig alles lezen, prijzen vergelijken en dan goed geïnformeerd mijn keuze maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 23 maart 2017 @ 19:48:45 #285
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169727963
De neckermann winkels worden inmiddels ook geveild
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 23 maart 2017 @ 19:52:46 #286
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_169728059
Blokker Holding heeft Maxi Toys ook al in de etalage gezet.
pi_169728169
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Niet op GH reageren, is een trolletje.
Ik ben geen trol

quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 03:13 schreef W00fer het volgende:

[..]

Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet dan :W

Overigens hebben goede verkopers meer informatie dan alleen Youtubefilmpjes die door dezelfde onwetenden in elkaar gezet zijn, bijvoorbeeld vanuit de fabrikanten. Vakkennis en zijn ze er niet hoofdzakelijk om de klanten iets op de mauw te spelden. Dat jij dat denkt dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is. Dat jouw ervaring ergens bij 5 winkels zo is wil niet zeggen dat het bij alle winkels zo is. Ik hoop dat je er behagen in schept om zoveel mogelijk gelijk te krijgen.

Sowieso is het héél verkeerd om jezelf boven iemand te scharen. Als anderen namelijk bij jou op de werkvloer kom kunnen zij ook met een half uurtje wel minimaal je op 1 fout betrappen...
Is het doel nou om een dienst of product af te nemen of elkaar te laten struikelen?
Voor mij hebben winkels alleen nut vanwege:
- je kan een product in het echt zien, en bij goede winkels ook in je handen houden. Zo dacht ik dat de Sony Xperia Z Compact wel een redelijk formaat had. Maar in het echt viel het toch tegen.
-je kan een product meteen mee nemen en dan ben je zelf verantwoordelijk in welke staat je het thuis krijgt.

Verkopers zijn voor mij alleen nodig om te weten of een product nog op voorraad is op dat moment.
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 11:23:39 #288
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_169741975
dit gaan we vaker zien

C69zH1kWcAM4dw8.jpg
pi_169742416
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:23 schreef KingRadler het volgende:
dit gaan we vaker zien

[ afbeelding ]
Nee, want ik kom nooit bij de blokker :P

De blokker is al jaren links en rechts ingehaald door de Action en Bol, die stuiptrekkingen van het afgelopen jaar heeft ze, blijkbaar, niets geholpen.
Ze hebben het er toch echt zelf naar gemaakt met hun tig verschillende merken en bijbehorende warenhuizen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 maart 2017 @ 16:06:16 #290
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169746562
er zijn ook wel plaatsen waar absurd veel blokkers zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169746697
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 16:06 schreef rubbereend het volgende:
er zijn ook wel plaatsen waar absurd veel blokkers zijn
5 hier in Den Bosch alleen al :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 24 maart 2017 @ 16:26:15 #292
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_169746928
ik heb ontdekt dat op de site van Blokker nog niet alle winkels zijn weggehaald die gesloten zijn ;(
pi_169747713
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 16:26 schreef KingRadler het volgende:
ik heb ontdekt dat op de site van Blokker nog niet alle winkels zijn weggehaald die gesloten zijn ;(
Tja. En mijn blokker is volgens dezelfde website op zondag gesloten (maar in werkelijkheid open). Niet gek dat je dan klanten mis loopt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 24 maart 2017 @ 22:18:32 #294
174940 W00fer
Maar echt
pi_169756062
Ik blijf erbij dat Action geen vervanger is van de Blokker wegens het ontbreken van A merken en ten tweede wie gaat er nou een vergiet of een pollepel op Bol.com kopen? Alleen de verzendkosten zijn al meer dan het ding zelf.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 25 maart 2017 @ 10:41:38 #295
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169762744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:23 schreef KingRadler het volgende:
dit gaan we vaker zien

[ afbeelding ]
Welke locatie is dit in Amsterdam?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169762970
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:18 schreef W00fer het volgende:
Ik blijf erbij dat Action geen vervanger is van de Blokker wegens het ontbreken van A merken en ten tweede wie gaat er nou een vergiet of een pollepel op Bol.com kopen? Alleen de verzendkosten zijn al meer dan het ding zelf.
Die dingen haal je dan ook gewoon bij de Appie.
En als ik duurder spul wil hebben ga ik wel naar een speciaalzaak/internet.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:07:14 #297
16715 Mylene
*schatje*
pi_169768954
quote:
17s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:31 schreef megamandy het volgende:

[..]

En retourpinnen is inderdaad super fijn _O_ Ben het in Nederland nog niet tegengekomen maar toen ik in Stockholm was heb ik er wel gebruik van kunnen maken toen ik met de creditcard van mijn baas iets terug moest ruilen voor een goedkopere versie.
Retourpinnen bestaat al een tijdje in Nederland. Ik kwam het voor het eerste tegen bij de IKEA, en later ook bij de Action. Dan wordt het gewoon weer bijgeschreven op je bankrekening, mits gepind natuurlijk.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:15:07 #298
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_169769118
ik had een mail gestuurd naar Blokker omdat er Blokker winkels dicht waren maar niet op hun site stonden.
de reactie was verbazingwekkend:

======================
Klantenservice Blokker <info@blokker.nl>

Beste heer *****,

Bedankt voor uw feedback. We zijn altijd druk bezig om onze website aan te passen aan de huidige veranderingen en proberen om u hierin te voorzien van de juiste informatie.

Wanneer u merkt dat een gemelde openingstijd niet klopt of een filiaal vermeld is wat reeds gesloten is, zou u dit dan aan ons willen laten weten? Dan zorgen wij dat het zo snel mogelijk aangepast wordt.
======================
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:25:35 #299
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_169769337
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 10:41 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Welke locatie is dit in Amsterdam?
http://www.bannecentrum.com/
  zondag 26 maart 2017 @ 11:48:07 #300
174940 W00fer
Maar echt
pi_169787383
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:15 schreef KingRadler het volgende:
ik had een mail gestuurd naar Blokker omdat er Blokker winkels dicht waren maar niet op hun site stonden.
de reactie was verbazingwekkend:

======================
Klantenservice Blokker <info@blokker.nl>

Beste heer *****,

Bedankt voor uw feedback. We zijn altijd druk bezig om onze website aan te passen aan de huidige veranderingen en proberen om u hierin te voorzien van de juiste informatie.

Wanneer u merkt dat een gemelde openingstijd niet klopt of een filiaal vermeld is wat reeds gesloten is, zou u dit dan aan ons willen laten weten? Dan zorgen wij dat het zo snel mogelijk aangepast wordt.
======================
Je zou toch denken dat dit hun core business is om hun website in de gaten te houden en filiaallijsten e.d.

Is hetzelfde met de NS. Staat ook nog allerlei oude info op die site :')
Fatsoenlijke NIEUWSTE plattegrond van Utrecht CS bijvoorbeeld. Winkels die al maanden open zijn staan nog als "in verbouwing" erop. Voor een bedrijf met zoveel medewerkers gewoon onbegrijpelijk.

Kom dat vaak tegen dat bedrijven oude Pdf's nog erop laten staan of oude niet meer up-to-date (en soms ook verwarrende) info gewoon laten staan. Vaak is het smoesje "ja maar een apart bedrijf onderhoudt onze site" ja dus?
Friettent dikke Willie, met Willie
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')