abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169114439
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reacties! O+.

Missladybug, volgens mijn eerste snelle berekening zou ik uitgerekend zijn op 6 november. Mijn zoontje wordt 12 november 3 jaar. :+. :D.
En mijn man landt over een half uurtje op Schiphol en dan is het nog ongeveer 2,5 uur treinen naar huis. Goede ideeën mogen dus nog deze kant op! ;).
Woooww well played! Keurig!

Ik zag laatst plaatje van een vrouw die had de boodschap geschreven aan de binnenkant van zijn koffiemok met zo'n speciale stift. Vond ik wel leuk.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:07:10 #162
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169114490
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reacties! O+.

Missladybug, volgens mijn eerste snelle berekening zou ik uitgerekend zijn op 6 november. Mijn zoontje wordt 12 november 3 jaar. :+. :D.
En mijn man landt over een half uurtje op Schiphol en dan is het nog ongeveer 2,5 uur treinen naar huis. Goede ideeën mogen dus nog deze kant op! ;).
Bij de bakker even wat lekkere chocolaatjes met roze en blauwe spikkels erop halen :P?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_169115200
Klein detail: de peuter ligt te slapen, dus iets kopen kan niet meer. :P. Ik dacht zelf om te vragen of hij iets wil eten (en mijn man kennende wil hij dat) en dan te vragen: 'Wat wil je? Beschuit met muisjes?'

Maar het kan ook zijn dat ik het er gewoon uit flap. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:33:22 #164
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_169115223
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Klein detail: de peuter ligt te slapen, dus iets kopen kan niet meer. :P. Ik dacht zelf om te vragen of hij iets wil eten (en mijn man kennende wil hij dat) en dan te vragen: 'Wat wil je? Beschuit met muisjes?'

Misschien even de bakker bellen en uitleggen misschien wil hij het idee van Debsterr wel komen bezorgen :)
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_169115332
Ik zou iig niet het boekje kleine pluis kopen en daar de test achterin plakken, dat snapte mijn man niet, die dacht dat ze vergeten waren de beveiligingsstrip eruit te halen :')

Ik weet niet in hoeverre jouw man die testen herkent, maar anders wellicht ergens onder leggen en vragen of hij dat wat er bovenop staat even aan wil geven?
pi_169115334
DaD!!! *O* *O* *O*

Gefeliciteeeeeerd! Knipper en plak, baby!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:41:18 #167
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169115394
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:32 schreef DevilsAndDust het volgende:

Dat laatste is denk ik zeer waarschijnlijk ;)
pi_169115431
Of de bakker bellen om het klaar te leggen en je man het dan laten ophalen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:45:11 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_169115476
Ik zou gewoon zeggen "hoi! Ik ben zwanger!"

Maar ik doe ook niet aan romantiek enzo :')
disclaimer
  Moderator/colorchick vrijdag 24 februari 2017 @ 13:47:11 #170
382129 crew  Donna
pi_169115519
Haha ik wou ook iets bijzonders zeggen, maar toen de deur open ging riep ik alleen maar; Honey i'm pregnant!!!! :s)
Waarop m'n vriend zei; waarom?
8)7
pi_169115535
Streepjes! Gefeliciteerd DaD *O*
pi_169115578
Haha, FF. _O- .

Als ik nu bestel bij de bakker komen ze het pas morgen bezorgen. Zolang m'n mond houden ga ik mezelf niet aan doen. :D. En ik heb hier ook nog nooit van die chocolaatjes met blauwe/roze versiering gezien...
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:52:02 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_169115618
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:47 schreef DonnaRush het volgende:
Haha ik wou ook iets bijzonders zeggen, maar toen de deur open ging riep ik alleen maar; Honey i'm pregnant!!!! :s)
Waarop m'n vriend zei; waarom?
8)7
dit keer hadden we dus exact 1 keer onbeschermde seks gehad. Ik zo: eh, ik moet je iets vertellen... :')
Hij: je bent weer zwanger zeker?

Romantiek ten top O+
disclaimer
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:56:43 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169115683
Oh yeah DaD! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169115870
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:38 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou iig niet het boekje kleine pluis kopen en daar de test achterin plakken, dat snapte mijn man niet, die dacht dat ze vergeten waren de beveiligingsstrip eruit te halen :')

Hahahahahahahaha fantastisch _O-
pi_169116051
Gefeliciteerd DaD *O*
pi_169116173
Tijden terug dat ik poste op FOK; WOHTS, Z&G, Babytopic en heel even dreumestopic.
Vanaf vandaag ga ik weer wat proberen mee te doen.

Wij gaan voor een tweede kindje. Ik heb een regelmatige cyclus met een duidelijk voelbare eisprong.
Het is nu wachten op de menstruatie en dan geduldig de rondes in.
pi_169116177
Gefeli DAD!

Ik vroeg 'heb je iets bijzonders te doen in mei?'. Hij: 'ga je weg voor werk?' Ik: 'nee :+'. En toen verteld en de dag daarna kocht 'ie heel lief mijn favoriete bier met alcohol voor me voor na een lange klusdag. Na mijn reminder was het 'oh ja het zit nog niet alweer in mijn systeem :')'.
pi_169116366
Peacefull ik lees even terug en zie je berichtje over dat jullie nu nog een half jaar zelf gaan proberen. Fijn dat er niets uit de verdere testen is gekomen! Sta je er een beetje oke in zo? Ik kan me voorstellen dat het ook frustrerend is.

Hoi Danaa! Ik hoop dat je hier maar kort mee hoeft te posten :) hoe oud is je eerste kindje? Was je toen snel zwanger?

De indrooglijntjes op mijn ovulatietesten zijn donker. Maar daar mag ik echt niet vanuit gaan toch? Op het moment van testen was er echt niets te zien.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 14:26:05 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_169116368
Gefeliciteerd DaD.
Ik zou het op de pleerol schrijven. En hopen dat hij het leest als hij zn billen gaat afvegen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 14:26:48 #181
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169116382
Welkom Danaa :).

Ohhh FF, de beveiligingssticker :') dan baal je zo van je leuke idee hè?

Minarosa, daar zie ik mijn vriend ook nog wel voor aan ja, om het de eerste tijd gewoon te vergeten met dat soort dingen.
pi_169117105
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou gewoon zeggen "hoi! Ik ben zwanger!"

Maar ik doe ook niet aan romantiek enzo :')
_O-

En boks, ik heb m gebeld terwijl hij in een volle bus van de uithof naar huis stond :P mijn ouders heb ik ook gewoon gebeld.

Gefeliciteerd DaD!! *O*
Kwak
  vrijdag 24 februari 2017 @ 15:07:18 #183
409579 LuDann
All the way
pi_169117329
Oh DaD, toch! Wat leuk, van harte gefeliciteerd! *O*
pi_169117377
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:26 schreef Kirb het volgende:
Peacefull ik lees even terug en zie je berichtje over dat jullie nu nog een half jaar zelf gaan proberen. Fijn dat er niets uit de verdere testen is gekomen! Sta je er een beetje oke in zo? Ik kan me voorstellen dat het ook frustrerend is.

Hoi Danaa! Ik hoop dat je hier maar kort mee hoeft te posten :) hoe oud is je eerste kindje? Was je toen snel zwanger?

De indrooglijntjes op mijn ovulatietesten zijn donker. Maar daar mag ik echt niet vanuit gaan toch? Op het moment van testen was er echt niets te zien.
Ja toen ging het heel vlot!

DaD, Gefeliciteerd! Ben erg benieuwd wat je manier van vertellen zal worden! Have fun!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:13:53 #185
171422 LadyBlack
paint it black
pi_169118702
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 08:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jongens, zien jullie wat ik zie...?

[ afbeelding ]
:o Duimduimduim!

O+
pi_169118939
Ik had op het perron (we gingen mijn man van de trein halen) al zo'n kriebel in mijn buik en een hartslag van 400, dus ik heb daar maar gewoon direct geroepen dat ik een nieuwtje had. :D . :'). _O-. Hij riep drie keer 'Echt? Echt waar??!' en was heel blij. O+.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:31:15 #187
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_169119064
O+ Wat heerlijk DAD, gefeliciteerd *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:55:34 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169119611
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dit keer hadden we dus exact 1 keer onbeschermde seks gehad. Ik zo: eh, ik moet je iets vertellen... :')
Hij: je bent weer zwanger zeker?

Romantiek ten top O+
Hier ging het ook zo romantisch.

"Meh, ik ben misselijk"
"Hoe komt het, wat verkeerds gegeten?"
"Nee, zwanger."
"Oh, kan ook. Hopen dat het goed gaat."
KuikenGuppy
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:55:49 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169119621
Gefeliciteerd trouwens DaD *O*!
KuikenGuppy
pi_169119759
Yeah DaD gefeliciteerd!!! *O*
pi_169120613
DaD, wat goed!!!

Hier was het bij de eerste zwangerschap echt heel romanties. Ik kende mijn vriend vier maanden en had net een week ervoor een beetje een time out gevraagd want het ging allemaal zo snel en ik had behoefte aan wat ruimte. Dus ik belde of het goed was dat ik even langs kwam om te praten.
Hij was ervan overtuigd dat ik het definitief kwam uitmaken. Dat er misschien al een ander in het spel was. In plaats daarvan zei ik dat ik zwanger was en begonnen we allebei te huilen van schrik en blijdschap tegelijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169121215
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik had op het perron (we gingen mijn man van de trein halen) al zo'n kriebel in mijn buik en een hartslag van 400, dus ik heb daar maar gewoon direct geroepen dat ik een nieuwtje had. :D . :'). _O-. Hij riep drie keer 'Echt? Echt waar??!' en was heel blij. O+.
Da's nog best romantisch. ❤

Met O testte ik op mijn verjaardag. Dus ik liep de trap af en bedankte hem voor het cadeau. Hij keek me eerst raar aan haha. Toen heel blij :P
  Moderator vrijdag 24 februari 2017 @ 19:35:48 #193
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169122570
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier ging het ook zo romantisch.

"Meh, ik ben misselijk"
"Hoe komt het, wat verkeerds gegeten?"
"Nee, zwanger."
"Oh, kan ook. Hopen dat het goed gaat."
Ik gnorfte :') _O-

quote:
17s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:28 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Je hebt niks gemist hoor. Afspraak was vanochtend. Conclusie: alles spreekt voor ons. Alle uitslagen waren erg goed en volgens een berekening zijn onze zwangerschapskansen voor het komende jaar 47,5%. Wij komen nu even niet in aanmerking voor een behandeling, dan had onze berekening onder de 30% moeten liggen. We gaan eerst weer zeker een half jaar op eigen kracht verder. Als we dan nog geen succes hebben gehad, dan wordt er verder gekeken naar een traject. IUI zou dan de eerstvolgende stap zijn.

Toch grappig dat je naar een menstruatie uit kan kijken, omdat dit in jouw geval mooi nieuws betekent. Hoewel het uitblijven met een tweede streepje helemaal gaaf zou zijn ;) Lekker carnavallen dit weekend. In maart hadden jullie weer een afspraak toch? :* Had je nog een eisprong kunnen lokaliseren deze maand btw?
Goed nieuws dat alles er goed uit zag ^O^ Maar weer een half jaar zelf proberen voelt misschien ook een beetje machteloos? Hopelijk is het nu gewoon snel raak en heeft die behandeling van laatst er voor gezorgd dat je niet lang meer hoeft te wachten :s) :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_169123326
Gefeliciteerd DAD O+ !
pi_169123544
Oh DaD wat goed!! :o
Gefeliciteerd!! O+ *O* O+ *O*

Nu ga ik dus nog veel harder duimen voor je hè?! Dat jullie maar snel een mooie echo mogen hebben!! O+

En Danaa wat tof om jou hier ook weer te zien! :D Weet nog steeds goed dat we de eerste keer in het rammelaarstopic tegelijk met de pil stopten! Hoop voor je dat het weer zo snel raak is! :)
pi_169123605
Gefeliciteerd DaD!!! Wat fijn! : )
pi_169124278
DaD O+ en nu plakken maar!
pi_169125660
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 20:19 schreef twist02 het volgende:
Oh DaD wat goed!! :o
Gefeliciteerd!! O+ *O* O+ *O*

Nu ga ik dus nog veel harder duimen voor je hè?! Dat jullie maar snel een mooie echo mogen hebben!! O+

En Danaa wat tof om jou hier ook weer te zien! :D Weet nog steeds goed dat we de eerste keer in het rammelaarstopic tegelijk met de pil stopten! Hoop voor je dat het weer zo snel raak is! :)
Ja haha! Bij jou was het toen ook snel raak!! Hoe gaat het met jullie?

DaD, dat klinkt als een heel gelukkig, blij en toch ook wel romantisch moment!
pi_169125804
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
:D O+
Gefeliciteerd!!
pi_169126850
Haha super leuk DaD!! Ik zou denk ik ook te excited zijn voor een leuke vertelmanier.

quote:
17s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:28 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Je hebt niks gemist hoor. Afspraak was vanochtend. Conclusie: alles spreekt voor ons. Alle uitslagen waren erg goed en volgens een berekening zijn onze zwangerschapskansen voor het komende jaar 47,5%. Wij komen nu even niet in aanmerking voor een behandeling, dan had onze berekening onder de 30% moeten liggen. We gaan eerst weer zeker een half jaar op eigen kracht verder. Als we dan nog geen succes hebben gehad, dan wordt er verder gekeken naar een traject. IUI zou dan de eerstvolgende stap zijn.

Toch grappig dat je naar een menstruatie uit kan kijken, omdat dit in jouw geval mooi nieuws betekent. Hoewel het uitblijven met een tweede streepje helemaal gaaf zou zijn ;) Lekker carnavallen dit weekend. In maart hadden jullie weer een afspraak toch? :* Had je nog een eisprong kunnen lokaliseren deze maand btw?
Aah oke. Wat vinden jullie van dat gegeven? Bijna 50% klinkt als veel maar toch irritant dat het nog niet gelukt is. (Understatement.) Hopelijk gaan de komende rondes het voor jullie doen!

Ik moet dinsdag naar de internist en dan half mrt idd gyn voor hoe nu verder (hangt af v uitslagen internist. Maar OMG!!!! Cyclusdag 32 en ik ben ongesteld geworden! :'( *O* O+ Precies zoals m'n app het voorspelde!

Afgelopen maand op zich op het juiste moment geklust maar misschien niet vaak genoeg voor als je echt wil dat het slaagt. Deze mnd de ovu-testen er écht maar eens bij pakken om te zien of ik daar iets op kan spotten. :Y)
Dit, dat, alles.
pi_169131068
Wat goed Philo!!! Prima cyclus! Hopelijk blijft t zo.
Nu nog even goed in de weer met ovu's en flink rollebollen!

Mja aan de ene kant fijn dat er niks gevonden is peace.
Maar als alles gewoon goed is, zou het kanspercentage dan niet hoger moeten liggen?
Ik vind t maar stom dat jullie eerst nog zelf moeten proberen een half jaar.

DaD wat heerlijk! Prima manier om te vertellen hoor!
pi_169135234
Hey DaD, wat goed! Gefeliciteerd! *O*
pi_169137116
Ik kom even klagen, of nouja misschien herkenning zoeken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 18:05:22 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169138690
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:23 schreef BellaaElisa het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel rondes ben je nu bezig? Zijn je cycli een beetje normaal?

De eerste tekenen dat er iets "niet goed" is zit hem vooral in als je al langer bezig bent denk ik. Als je ook nog onregelmatige cycli hebt is dat ook wel een indicatie. Dit was voor mij de reden om naar de huisarts te stappen.

Ik herken de gevoelens wel maar er is zo weinig over te zeggen. Het kan ook wat langer duren zonder aanwijsbare reden.

En wat is lang? Toen ik een half jaar bezig was begon het bij mij voor het eerst wel te kriebelen. Nu zijn we 2,5 jaar bezig en de kinderen ik echt wat zeurde ik nou :@ maar ook dat is weer een proces denk ik.

Beetje warrig verhaal volgens mij :') zo lang je nog geen jaar bezig bent en je cycli normaal zijn kan de huisarts in ieder geval niks voor je doen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_169140294
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:50 schreef Danaa het volgende:

[..]

Ja haha! Bij jou was het toen ook snel raak!! Hoe gaat het met jullie?
Goed hoor, heerlijk eigenwijze en bijdehante dreumes inmiddels O+ in mei wordt ze alweer 2!

Afgelopen december helaas een miskraam gehad ;(
Dus nu hopelijk snel weer een positieve test en dan ook echt een plakker! O+

En bij jullie? Ook al weer (bijna) 2 jaar toch? :)
pi_169140962
Bella ik denk ook dat een onregelmatige cyclus het eerste signaal is dat er iets loos is.
Maar zelfs met stipte cyclus kan t lang duren.
Ik ben 2 keer zwanger geweest. Beide na twee rondes raak. En nu zit ik al in ronde 8.

Ik ben het een beetje zat trouwens. Ik zit op dag 12 en zo geen zin om mn ovu testen weer tevoorschijn te halen. Dus ik laat ze ook lekker weg deze maand. Komende week maken we t op de gok gezellig en dan zie ik t wel. Ik denk dat we weer weinig kans hebben vanwege de griep met koorts van ML twee weken terug. Dat schijnt echt megaslecht voor zaad te zijn.

Blegh. Stom gedoe dit allemaal.

Edit: ik weet dat ronde 8 pas relatief kort is hoor. En ik weet dat er dames zijn hier die al veel langer bezig zijn. Dikke :* voor jullie.
pi_169141904
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:23 schreef BellaaElisa het volgende:

SPOILER
Klagen dat het tegenvalt dat het langer duurt dan gehoopt.... dat kan toch prima?

Houd je cyclus van minstens een jaar bij in bijv een handige app.

Mijn meneer en ik zijn 2 jaar onderweg geweest om zwanger te worden van wurm. En dan was er niet eens iets aan de hand. Soms schiet je mis.. soms heb je geen zin.. soms is het ineens een moetje.. soms is het gewoon domme pech.. soms ... soms...

En vaak is het voorbereiden op het grootste geduld kweken. Maar dat is lastig als je iets graag wil en je er niet veel controle over kunt hebben ;)
Schudden voor gebruik
pi_169141970
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 20:02 schreef Missladybug het volgende:
Bella ik denk ook dat een onregelmatige cyclus het eerste signaal is dat er iets loos is.
Maar zelfs met stipte cyclus kan t lang duren.
Ik ben 2 keer zwanger geweest. Beide na twee rondes raak. En nu zit ik al in ronde 8.

Ik ben het een beetje zat trouwens. Ik zit op dag 12 en zo geen zin om mn ovu testen weer tevoorschijn te halen. Dus ik laat ze ook lekker weg deze maand. Komende week maken we t op de gok gezellig en dan zie ik t wel. Ik denk dat we weer weinig kans hebben vanwege de griep met koorts van ML twee weken terug. Dat schijnt echt megaslecht voor zaad te zijn.

Blegh. Stom gedoe dit allemaal.

Edit: ik weet dat ronde 8 pas relatief kort is hoor. En ik weet dat er dames zijn hier die al veel langer bezig zijn. Dikke :* voor jullie.
het kan ^^,

Mijn meneer was ziek en ik zei nou euh blijf jij dan maar gewoon liggen dan :p

Zo romantisch gedoe dat babymaakgebeuren soms :')

Twee weken later was ik aan de kots. :+
Schudden voor gebruik
  zondag 26 februari 2017 @ 07:18:50 #209
140412 Danaa
🍎
pi_169148666
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:32 schreef twist02 het volgende:

[..]

Goed hoor, heerlijk eigenwijze en bijdehante dreumes inmiddels O+ in mei wordt ze alweer 2!

Afgelopen december helaas een miskraam gehad ;(
Dus nu hopelijk snel weer een positieve test en dan ook echt een plakker! O+

En bij jullie? Ook al weer (bijna) 2 jaar toch? :)
Ah heh wat naar! Ik hoop voor je dat je snel weer kan genieten van een zwangerschap.

Hier zijn wij gister de 2 jaargrens gepasseerd :)

Wbt even klagen omdat je het lang vind duren, ieder heeft zijn eigen pakket en beleefd het op haar manier. Prima om even te 'Klagen'.
pi_169148999
En nog even een test op NOD gedaan. Ik vind het hoopvol! O+.

Ik ga weer afscheid nemen hier. Ik hoop dat voor iedereen die zo gewenste streepjes heel snel verschijnen! :*.
pi_169149030
Gefeliciteeerd DaD !! Beetje laat hihi 😳
Hopelijk kun je genieten van een mooie zwangerschap !! 😃

Ik zit ondertussen op cyclus dag 51 en nog steeds niks... ik hoop dat Mn cyclus snel normaal zal zijn...
  Moderator zondag 26 februari 2017 @ 10:28:58 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169149744
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 20:48 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

het kan ^^,

Mijn meneer was ziek en ik zei nou euh blijf jij dan maar gewoon liggen dan :p

Zo romantisch gedoe dat babymaakgebeuren soms :')

Twee weken later was ik aan de kots. :+
Wat post jij weer veel hier, ga je voor een tweede? *O*
pi_169152605
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 10:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat post jij weer veel hier, ga je voor een tweede? *O*
Dat heb je toch pas gelezen in het Rammeltopic?

Nee, ik las hier een beetje mee en dacht laat ik eens reageren ;)
Schudden voor gebruik
  zondag 26 februari 2017 @ 13:30:52 #214
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_169152876
Even een vraagje tussendoor

Ik heb twee dagen voor mijn nod getest> negatief
Vandaag is mijn nod zou de test nu nog positief kunnen uitvallen of is die kans uitgesloten?

Ik heb wel eens ergens gelezen dat voor je nod testen niet altijd betrouwbaar is.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_169152942
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:30 schreef zeefje het volgende:
Even een vraagje tussendoor

Ik heb twee dagen voor mijn nod getest> negatief
Vandaag is mijn nod zou de test nu nog positief kunnen uitvallen of is die kans uitgesloten?

Ik heb wel eens ergens gelezen dat voor je nod testen niet altijd betrouwbaar is.
Doorgaans test je als je overtijd bent (normale mensen, die niet wohtsen :P) dus ik zou als je niet ongesteld bent geworden om de twee dagen doortesten.
Kwak
pi_169153354
Welkom Danaa, leuk dat je weer voor een tweede gaat en dat je hier mee komt schrijven. Hopelijk is het net zo snel raak als de vorige keer ;)

Wat een mooi nieuws Philo! dag 32 is een prima dag om ongesteld te worden. Nog even geduld dus voordat jullie meer weten. Wie weet lukt het je deze maand zelf je ei te vinden! Succes. :*

Kirb, MaJo, MLB en Philo: Ik weet nog niet zo goed wat ik van het gegeven vind. 47,5% is bijna 50-50. Maar ik ben altijd al slecht in kansberekeningen geweest. Dus OF wel dit jaar OF niet dit jaar. En dan is een jaar best lang :'( Maar goed, wie weet heeft de behandeling van laatst even een goed zetje gegeven en is het toch nog snel raak voor ons. Ik vind het loslaten wel even moeilijk, maar mijn man sleept mij er even goed doorheen. Rasoptimist *; (Meestal ben ik het meest optimistisch van ons tweetjes, maar nu is het even andersom). Verder had ik nog wat in AZWBNZMG geschreven. Ik zweef een beetje tussen twee topics in voel ik.

Bella: Ik ben er niet achter gekomen dat er iets mis is. Misschien is het ook nog te vroeg om te stellen dat er iets mis is. Wij waren een jaar bezig voordat we de stap hadden gezet naar de huisarts. Daar kwam wel iets uit, maar na alle onderzoeken en de fertiloscopie is die hobbel inmiddels uitgesloten. En die jaloerse gevoelens herken ik nu wel. De eerste 10/11 maanden bleef ik er prima relaxt onder, maar toen het jaar proberen in zicht kwam, kreeg ik toch de kriebels en een beetje angst. Mensen op afstand (zoals hier) kan ik prima handelen. Hoewel ik alle berichten hiervoor over het vertellen over een zwangerschap hierboven wel even lastig vond om te lezen. Er werd voor mijn gevoel zo gemakkelijk over gedaan. Alsof je even mededeelt dat je i.p.v. kauwgom een zak M&M's hebt gekocht of zo. Nouja, herkenbaar dus wel.

MLB: zakt de moed je even in de schoenen? Geeft niet hoor! Heel herkenbaar :* En het is echt geen wedstrijd over wie er langer over doet.
pi_169153531
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:02 schreef Peacefulll het volgende:
Mensen op afstand (zoals hier) kan ik prima handelen. Hoewel ik alle berichten hiervoor over het vertellen over een zwangerschap hierboven wel even lastig vond om te lezen. Er werd voor mijn gevoel zo gemakkelijk over gedaan. Alsof je even mededeelt dat je i.p.v. kauwgom een zak M&M's hebt gekocht of zo. Nouja, herkenbaar dus wel.

MLB: zakt de moed je even in de schoenen? Geeft niet hoor! Heel herkenbaar :* En het is echt geen wedstrijd over wie er langer over doet.
Soms kan het door het onverwachts-toch verwacht-maar gelijkertijd overdonderende gevoel ( en gebrek aan willen wachten en romantieke regenbogen poepen) het er allerdaags en toch uit het hart uitgegilt worden :D

Ik heb zelf ook honderdduizend tig manieren bedacht van te voren (althans ideeën opgedaan om het te vertellen om er iets van te maken..) maar puntje bij paaltje na 2 jaar tig keer testen en een paar keer mis is dat anders gelopen. Ik testte alleen en lag dus van half 9 af te stuiteren en te OMG-ten en was zelf over de schok heen toen hij thuis kwam een paar uur later. Ik heb het hem een raadseltje die ik uit mijn mouw schudde gegeven. Niet heel bijzonder voor anderen, maar voor ons voelde dat wel bijzonder vrolijk.

En dan heb je dosis Fok!stoerheid natuurlijk nog 8-)

overigens
Ik hoop (en ik denk eigenlijk iedereen hier wel) dat iedereen (en dat hoop ik altijd) vlot haar streepjes plast! O+
Schudden voor gebruik
pi_169154406
Ik heb best wel een regelmatige cycli 29 a 30 dagen.
Ik zeg natuurlijk ook niet dat er iets mis kan zijn, maar van binnen duurt het zolang ondanks dat ik weet dat het echt super lang kan duren, heb ook echt respect voor die vrouwen! Ik ben ook nog niet van plan om naar de huisarts te gaan, maar ik maak me toch aan de ene kant best zorgen, maar aan de andere kant.. bij sommige duurt het nu eenmaal langer.

Ik hoop gewoon zo erg dat we snel allemaal een streepje plassen :Y
  Moderator zondag 26 februari 2017 @ 18:01:57 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169159016
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:19 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Dat heb je toch pas gelezen in het Rammeltopic?

Nee, ik las hier een beetje mee en dacht laat ik eens reageren ;)
Ik lees niet mee in het rammeltopic ;)

quote:
Welkom Danaa, leuk dat je weer voor een tweede gaat en dat je hier mee komt schrijven. Hopelijk is het net zo snel raak als de vorige keer ;)

Wat een mooi nieuws Philo! dag 32 is een prima dag om ongesteld te worden. Nog even geduld dus voordat jullie meer weten. Wie weet lukt het je deze maand zelf je ei te vinden! Succes. :*

Kirb, MaJo, MLB en Philo: Ik weet nog niet zo goed wat ik van het gegeven vind. 47,5% is bijna 50-50. Maar ik ben altijd al slecht in kansberekeningen geweest. Dus OF wel dit jaar OF niet dit jaar. En dan is een jaar best lang :'( Maar goed, wie weet heeft de behandeling van laatst even een goed zetje gegeven en is het toch nog snel raak voor ons. Ik vind het loslaten wel even moeilijk, maar mijn man sleept mij er even goed doorheen. Rasoptimist *; (Meestal ben ik het meest optimistisch van ons tweetjes, maar nu is het even andersom). Verder had ik nog wat in AZWBNZMG geschreven. Ik zweef een beetje tussen twee topics in voel ik.

Bella: Ik ben er niet achter gekomen dat er iets mis is. Misschien is het ook nog te vroeg om te stellen dat er iets mis is. Wij waren een jaar bezig voordat we de stap hadden gezet naar de huisarts. Daar kwam wel iets uit, maar na alle onderzoeken en de fertiloscopie is die hobbel inmiddels uitgesloten. En die jaloerse gevoelens herken ik nu wel. De eerste 10/11 maanden bleef ik er prima relaxt onder, maar toen het jaar proberen in zicht kwam, kreeg ik toch de kriebels en een beetje angst. Mensen op afstand (zoals hier) kan ik prima handelen. Hoewel ik alle berichten hiervoor over het vertellen over een zwangerschap hierboven wel even lastig vond om te lezen. Er werd voor mijn gevoel zo gemakkelijk over gedaan. Alsof je even mededeelt dat je i.p.v. kauwgom een zak M&M's hebt gekocht of zo. Nouja, herkenbaar dus wel.

Lijkt me heel tegenstrijdig ook! Aan de ene kant goed nieuws natuurlijk dat er niets gevonden wordt, aan de andere kant ook niet meer die houvast. Het moet nu gewoon snel raak zijn vind ik!

quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:59 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik heb best wel een regelmatige cycli 29 a 30 dagen.
Ik zeg natuurlijk ook niet dat er iets mis kan zijn, maar van binnen duurt het zolang ondanks dat ik weet dat het echt super lang kan duren, heb ook echt respect voor die vrouwen! Ik ben ook nog niet van plan om naar de huisarts te gaan, maar ik maak me toch aan de ene kant best zorgen, maar aan de andere kant.. bij sommige duurt het nu eenmaal langer.

Ik hoop gewoon zo erg dat we snel allemaal een streepje plassen :Y
Hoe lang ben je nu bezig? Zo lang dat nog geen jaar is zal de huisarts niets voor je doen. Qua gevoel is dat lastig, vooral als je er veel mee bezig bent dan duurt alles helemaal zo lang.
pi_169159147
Vanaf juli 2016 dus bijna 9 rondes bezig, ik zit nu op m'n NOD en vooralsnog niks te zien. Als het vanacht nog niet door is gekomen ga ik stiekem toch weer een testje wagen. Kwa mijn gevoel ben ik er niet veel mee bezig MAJO maar het is toch een wens dus ik denk dat ik er in mijn hoofd wel heel erg mee bezig ben.
  Moderator zondag 26 februari 2017 @ 18:37:04 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169159764
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:07 schreef BellaaElisa het volgende:
Vanaf juli 2016 dus bijna 9 rondes bezig, ik zit nu op m'n NOD en vooralsnog niks te zien. Als het vanacht nog niet door is gekomen ga ik stiekem toch weer een testje wagen. Kwa mijn gevoel ben ik er niet veel mee bezig MAJO maar het is toch een wens dus ik denk dat ik er in mijn hoofd wel heel erg mee bezig ben.
Ik denk dat iedereen die zwanger probeert te raken er veel mee bezig is ;) ik dacht eerst er ook niet veel mee bezig te zijn maar dat was ik absoluut wel. En dat is ook logisch bij zo'n grote wens :) het is niet iets dat je even makkelijk uit je hoofd zet.

Ik hoop dat het snel raak is want vooral de onzekerheid vond ik killing :*
  zondag 26 februari 2017 @ 19:29:39 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169161015
quote:
Hoewel ik alle berichten hiervoor over het vertellen over een zwangerschap hierboven wel even lastig vond om te lezen. Er werd voor mijn gevoel zo gemakkelijk over gedaan. Alsof je even mededeelt dat je i.p.v. kauwgom een zak M&M's hebt gekocht of zo. Nouja, herkenbaar dus wel.
SPOILER
KuikenGuppy
  zondag 26 februari 2017 @ 19:35:54 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_169161188
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 19:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, dit dus. Ik begrijp ook wel dat het een beetje gek over komt. Maar blijdschap is er hier altijd pas geweest na 1 of 2 goede echo's, omdat het voor mij na mijn eerste miskraam altijd een beetje "nee heb je, ja kun je krijgen" is geweest.
disclaimer
pi_169161822
Ja ik snap dat dus van beide kanten.
Mijn eerste zwangerschap werd ook een miskraam.
Toen ik daarna zwanger werd durfde ik ook niet blij te zijn. Toen heb ik het ook heel laconiek gedeeld.

Maarja nu zou ik dolblij zijn met een zwangerschap, omdat dat al geeneens lukt. En al zou t wel lukken dan kan dat ook weer mis gaan.
Dat is ook de reden dat ik er gewoon ff geen zin in heb. Tis even te bewerkelijk allemaal.
pi_169166545
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen die zwanger probeert te raken er veel mee bezig is ;) ik dacht eerst er ook niet veel mee bezig te zijn maar dat was ik absoluut wel. En dat is ook logisch bij zo'n grote wens :) het is niet iets dat je even makkelijk uit je hoofd zet.

Ik hoop dat het snel raak is want vooral de onzekerheid vond ik killing :*
Ik heb het even scheef onthouden van rammeltopic. Excusses :*
Schudden voor gebruik
pi_169167254
Inderdaad, Burdie. Wij werden er ook heel gelaten in. Dat kan heel laconiek overkomen maar we konden niet anders.

En inderdaad, daaronder schuilt een hoop verdriet. Ik moet nog steeds een hoop tranen wegslikken als ik bij een nieuwe zorgverlener moet vertellen 'vijfde zwangerschap, eerste kind'. Of als ik dat in mijn dossier bij de vk oid zie staan.
pi_169168413
Mij maakt het niks uit hoe ieder het aan haar man verteld of ze zwanger is.
Het ging mij om dat onzekere en jaloerse gevoel dat bij mij naar boven komt, ondanks dat ik het ieder andere echt heel erg gun!
Het raakt gewoon enorm als je het ook zo graag wilt en een ander haar wens wordt vervult, of wordt binnen no time zwanger, ongeacht dat verhaal achter het zwanger worden/zijn heb je toch een gevoel. En logisch iemand die een medisch traject heeft ondergaan of meerdere miskramen heeft meegemaakt ligt het natuurlijk heel anders, maar ik kan mij heel goed erin vinden dat die vrouwen moeite hebben om het te vertellen en of dan wel blij te zijn. Maar voor dames die al best lang aan het proberen zijn en niet eens een spoor van zwanger ontdekken is het toch ook heel moeilijk. Een miskraam is naar mijn gevoel toch een teken dat het wel kan, dat er wel een eitje bij je springt etcetera.
Maar peace haar gevoel snap ik ook wel, en ik kan mij daar ook wel in vinden. Maar dat is dan maar een gevoel en daar uit kan ik niet halen wat een ander heeft meegemaakt, terwijl ik wel heel wat verhalen van hier onthouden heb komt dat gewoon niet bij je naar boven, spijtig genoeg hebben we nou eenmaal die gevoelens..
  Moderator zondag 26 februari 2017 @ 22:58:03 #228
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169168757
Ik snap beide kanten heel goed maar heb ook geleerd dat er ook een heel verhaal achter kan zitten die je niet kent. Tuurlijk steekt het als een ander hier deelt zwanger te zijn als je zelf al lang bezig bent (vooral als het snel is gegaan) maar je weet niet hoeveel pijn en verdriet daar misschien wel achter schuilt. Of dat je jaloers bent en die persoon krijgt later een miskraam, dat is hier ook meerdere keren gebeurd :@ Tegenwoordig ben ik oprecht blij voor elk streepje dat ik hier voorbij zie komen omdat ik het echt iedereen gun. Dat steken wordt ook minder, al hoop ik natuurlijk ook eens een tweede streep te kunnen posten ;)
pi_169168818
Zonder over jouw gevoel heen te willen stappen, Bella en het is vast niet zo lullig bedoeld van jouw kant.

Maar 'een miskraam is een teken dat je lijf het wel kan', vind ik best een lastige uitspraak. Ik was na drie miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap het vertrouwen in mijn lichaam best wel kwijt. Ik werd dan wel relatief makkelijk zwanger maar ik kon de zwangerschap niet uitdragen. Waarmee ik niet wil uitvlakken dat het uitblijven van een zwangerschap minder erg is, trouwens.

SPOILER
pi_169169231
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 22:58 schreef MaJo het volgende:
...
MaJo ik snap dat heel goed, en ik zou me ook heel schuldig voelen als dat zo zou zijn. Ik moet echt aan dat gevoel werken, en misschien helpt het als er meerdere hier zijn of waren die dat hebben of hadden. Daarom zoek ik nu eigenlijk herkenning. En het is best een fijn gevoel dat ik niet de enigste ben omdat mijn schoonmoeder zei dat het psygisch is, wat natuurlijk echt niet zo is.
pi_169169400
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 22:59 schreef Cygne het volgende:
Zonder over jouw gevoel heen te willen stappen, Bella en het is vast niet zo lullig bedoeld van jouw kant.

Maar 'een miskraam is een teken dat je lijf het wel kan', vind ik best een lastige uitspraak. Ik was na drie miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap het vertrouwen in mijn lichaam best wel kwijt. Ik werd dan wel relatief makkelijk zwanger maar ik kon de zwangerschap niet uitdragen. Waarmee ik niet wil uitvlakken dat het uitblijven van een zwangerschap minder erg is, trouwens.

SPOILER
Cygne ik kon het misschien beter anders verwoorden, ik bedoel eigenlijk dat er wel een eitje springt bij je, dat er wel goede zaadcellen zitten die het eitje kunnen bevruchten. Sorry als ik je een soort van beetje heb geraakt, want ik snap ook heel goed dat het pijn kan doen als je zwanger bent, en dan weer afbreekt. Dat zou me namelijk ook heel zwaar vallen. Ik ben namelijk van mezelf al een persoon die heel erg gevoelig is. Maar ik zag je mijlpaal in Z&G *O* mag ik vragen wat voor een gevoel door je heen gaat dat je het nu wel kan uitdragen?

Verder ben ik echt waar heel erg blij voor diegene die streepjes plassen, echt! O+
pi_169169739
Zwanger worden betekent niet per se een goed eitje of goede zaadcellen of uberhaupt een levensvatbare cel en zeker in het geval van Cygne vind ik de manier waarop je je uitdrukt (ook in je andere verwoording) tamelijk ongepast.

Ik snap de sterke wens en ook de afgunst, maar ik gun je de ruimte om dat aspect los te laten en je te richten op je eigen pad.
pi_169169928
En soms zegt dat 'kut een miskraam, maar yay het werkt' gevoel ook helemaal niks. Na mijn 2x in een keer raak zwangerschappen. Waarvan de tweede eindigde in een miskraam zaten 660 dagen tot de derde zwangerschap (via IUI) dan is het 'yay het werkt iig' gevoel wel weg hoor ;)

En ook daarin ben ik volgens mij niet de enige hier :@
pi_169170461
Met mn 3 zwangerschappen in de afgelopen 3 jaar voel ik mij ook niet bepaald vruchtbaar, maar ben dat wel volgens het zkh :')

Ik snap beide kanten hier. Ik heb mij oprecht afgevraagd hoe het zou zijn als ik in die 2,5 jaar niet zwanger geworden was. Dan had ik niet het verdriet van 3 miskramen gehad, maar ook niet de blijdschap van 3 (prille) zwangerschappen. Wat zouden die onzekerheden en afwachten met mij doen? Een zkh traject met prikken, hormonen en echo's? Of zoals sommige meiden hier met een mega lange cyclus. Hoe had ik dat getrokken?
Iedereen krijgt wat anders op z'n pad en moet er dan mee dealen en dat doen we allemaal op onze eigen manier. Je weet niet wat je aankan, tot dat je het doormaakt. Ik had echt oprecht verwacht dat ik niet een 3e miskraam aan kon, dat ik dan echt zou instorten. En toen kwam die en heb ik notabene nog doorgewerkt ook.
Je weet niet hoe het voor een ander is. Alle gevoelens van jaloezie heb ik mij inmiddels eigen gemaakt :@ Ik kan mij dus best inleven in de meiden die nog niet zwanger zijn geweest, dat het even steekt om te lezen. Wat dan ook het verleden is van die persoon.
pi_169170467
En tuurlijk zijn er wel eens momenten van Jeej leuk voor haar, streepjes. Net binnen en bam! Hatseflats... en het stemmetje in je achterhoofd IK WIL OOOOHHHHOOOOK...

niks mis mee.

en soms knalt het even in je gezicht... ook al ben je hier pas 4 maanden binnen of een week of 2 miljoenmiljard gevoelsjaren...

en ook daar is niks mis mee ;)
Schudden voor gebruik
pi_169170622
quote:

Peacefull, het was voor mij absoluut niet alsof ik een zak m&m's had gekocht. Het was heel bijzonder en ik was bang en dankbaar tegelijk.

Ik heb zelf juist altijd een beetje dat ik het hele 'bijzondere vertellen' vreemd vind, alsof zwanger zijn niet al een wonder genoeg is. Ik vind al die cutesie verteldingen gewoon enorm overbodig en een beetje aanstellerig en Amerikaans. Maar als ik het zo verwoord beledig ik heel veel mensen denk ik dus dat doe ik normaal niet.

Daarbij kan ik zo iets belangrijks nooit langer dan twee seconden stilhouden voor mijn man, ik kan niks voor hem verzwijgen dat voelt niet fijn.
Kwak
pi_169170903
Ik ben trouwens best wel verbaasd dat zoveel van jullie testen zonder de man erbij/dat hij ervan af weet. Dat heb ik dus nog nooit gedaan uitgezonderd de testen die ik deed om te checken dat het HCG uit mijn lichaam was
  maandag 27 februari 2017 @ 01:48:27 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_169171495
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 00:25 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik ben trouwens best wel verbaasd dat zoveel van jullie testen zonder de man erbij/dat hij ervan af weet. Dat heb ik dus nog nooit gedaan uitgezonderd de testen die ik deed om te checken dat het HCG uit mijn lichaam was
het zou in mij juist weer niet opkomen om met hem erbij te testen. Dat zou hij zelf ook gek vinden denk ik :')

Maar goed, mijn situatie is anders dan van de meesten hier, dat weet ik. En ik begrijp ook heel goed dat dat voor heel veel mensen stikjaloersmakend is. Dat vind ik ook echt niet erg.

Wat ik wel erg vind altijd is "leed vergelijken". Wat "leed" is, is namelijk zo ontzettend persoonlijk. Voor de een voelt het al zo na drie mislukte rondes en anderen kunnen na twee jaar of vier miskramen nog vol goede moed zijn. Alle gevoelens mogen er zijn, zolang niemand maar vindt dat haar gevoelens oprechter zijn dan die van een ander want zoiets valt niet te rationaliseren :)
disclaimer
pi_169171573
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 01:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat ik wel erg vind altijd is "leed vergelijken". Wat "leed" is, is namelijk zo ontzettend persoonlijk. Voor de een voelt het al zo na drie mislukte rondes en anderen kunnen na twee jaar of vier miskramen nog vol goede moed zijn. Alle gevoelens mogen er zijn, zolang niemand maar vindt dat haar gevoelens oprechter zijn dan die van een ander want zoiets valt niet te rationaliseren :)
+1
pi_169171841
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 01:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het zou in mij juist weer niet opkomen om met hem erbij te testen. Dat zou hij zelf ook gek vinden denk ik :')

Maar goed, mijn situatie is anders dan van de meesten hier, dat weet ik. En ik begrijp ook heel goed dat dat voor heel veel mensen stikjaloersmakend is. Dat vind ik ook echt niet erg.

Gelukkig zijn we allemaal anders :+

Eens. Leed is niet vergelijkbaar. Dat probeerde ik in mijn onhangsamende post ook te zeggen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')