abonnement Unibet Coolblue
pi_169044882
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is het probleem van het internet. Ooit opgericht om wetenschappers met elkaar in verbinding te brengen en alle kennis van de wereld voor iedereen te ontsluiten. De mogelijkheden waren eindeloos en kennisdeling zou geen grenzen meer kennen.

In plaats daarvan sturen we elkaar dickpics en plaatjes van katten.
Uiteindelijk is dat ook het gevaar, zeker nu. Korea of China zullen het met hun leger niet meteen redden tegen de navo/amerika, maar wacht maar tot alle overheidsdiensten, zorg, financiele wereld en zorg online wordt geregeld. Kansen te over voor die landen om echte schade toe te richten.

Verder is je stukje ook wel overdreven, internet heeft ook enorm veel goeds gedaan, zo zie ik op facebook zojuist weer een geslaagde gofundme. waardoor een gezin in de bijstand nu een rolstoelbusje voor hun gehandicapte kind kan aanschaffen. (om maar een miniem voorbeeld te noemen). Groter bekeken, wie zou afweten van de ellende in aleppo, syrie, zonder social media.
pi_169044901
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar dat is meer social media dan echt een discussieforum.
Ja die lijken inderdaad dood, ik ben ook hier gekomen omdat mijn vorige forum is uitgestorven. Van 5000 actieve users overdag een jaar of 5 geleden naar 60.
pi_169044928
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Uiteindelijk is dat ook het gevaar, zeker nu. Korea of China zullen het met hun leger niet meteen redden tegen de navo/amerika, maar wacht maar tot alle overheidsdiensten, zorg, financiele wereld en zorg online wordt geregeld. Kansen te over voor die landen om echte schade toe te richten.

Verder is je stukje ook wel overdreven, internet heeft ook enorm veel goeds gedaan, zo zie ik op facebook zojuist weer een geslaagde gofundme. waardoor een gezin in de bijstand nu een rolstoelbusje voor hun gehandicapte kind kan aanschaffen. (om maar een miniem voorbeeld te noemen). Groter bekeken, wie zou afweten van de ellende in aleppo, syrie, zonder social media.
Sorry, maar voordat er social media was hadden we ook oorlogen en toen ik opgroeide in de 60 er en 70'er jaren was er iedere dag oorlog op tv, we wisten dondersgoed wat er gaande was in Vietnam en Cambodja zonder social media.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 14:04:59 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169044932
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:00 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

En de verliezen nemen per kwartaal toe. Er is geen verdienmodel. Facebook heeft dat wel.
Wat is al die reclame die ik op Twitter krijg dan?
Je kunt het natuurlijk blijven zien als een tweet die "uitgelicht" is, maar het is natuurlijk gewoon reclame.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169044964
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:04 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Sorry, maar voordat er social media was hadden we ook oorlogen en toen ik opgroeide in de 60 er en 70'er jaren was er iedere dag oorlog op tv, we wisten dondersgoed wat er gaande was in Vietnam en Cambodja zonder social media.
Hoe kwam je er achter wat er gebeurde als het niet op het journaal of in de krant werd getoond?
pi_169044977
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is al die reclame die ik op Twitter krijg dan?
Je kunt het natuurlijk blijven zien als een tweet die "uitgelicht" is, maar het is natuurlijk gewoon reclame.
Dat is niet genoeg om Twitter zelfs maar quite te laten spelen. Om geld te verdienen moet je dus of meer advertenties hebben of meer gerichte advertenties en de kapitaalkrachtige adverteerders. Die laatsten haken af als het te negatief word en het hun imago beschadigd en dat is iets waar ze heel gevoelig voor zijn.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_169044981
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:04 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Sorry, maar voordat er social media was hadden we ook oorlogen en toen ik opgroeide in de 60 er en 70'er jaren was er iedere dag oorlog op tv, we wisten dondersgoed wat er gaande was in Vietnam en Cambodja zonder social media.
Maar wist je ook genoeg over conflicten waar de internationale pers niet aanwezig was. In veel gebieden komen reporters nu amper en hangt het er echt van af of ook burgers via elkaar in contact kunnen komen via social media.

Of bijv. in landen als turkije waar bij het minste alle media platligt, kan men nog via dat deepweb met elkaar communiceren, zo is volgens mij een groot deel va nde arabische lente ook begonnen.
pi_169045007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:33 schreef Perrin het volgende:
Het is wel van belang de verhouding ruis/signaal acceptabel te houden, zodat je serieuzere users niet wegjaagt.
Ik kijk even met een schuin oog naar bepaalde users die zich recentelijk veel in deze reeks vertonen.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 14:08:06 #259
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169045013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Uiteindelijk is dat ook het gevaar, zeker nu. Korea of China zullen het met hun leger niet meteen redden tegen de navo/amerika, maar wacht maar tot alle overheidsdiensten, zorg, financiele wereld en zorg online wordt geregeld. Kansen te over voor die landen om echte schade toe te richten.

Verder is je stukje ook wel overdreven, internet heeft ook enorm veel goeds gedaan, zo zie ik op facebook zojuist weer een geslaagde gofundme. waardoor een gezin in de bijstand nu een rolstoelbusje voor hun gehandicapte kind kan aanschaffen. (om maar een miniem voorbeeld te noemen). Groter bekeken, wie zou afweten van de ellende in aleppo, syrie, zonder social media.
Internet heeft ook positieve kanten? Gewaagde stelling! ;)

Dat internet ook heel nuttig is staat denk ik buiten kijf. Het probleem zit hem erin dat niet alle verwachtingen m.b.t het delen van informatie waar zijn gemaakt. Wij hebben nu aan de lijve ondervonden dat internet op zeer grote schaal ook ontwrichtende en schadelijke gevolgen kan hebben.

Dat zal natuurlijk gevolgen gaan hebben voor ons media gebruik het komende decennium. Ik denk dat het anoniem discussiëren de hardste klappen gaat krijgen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169045014
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is al die reclame die ik op Twitter krijg dan?
Je kunt het natuurlijk blijven zien als een tweet die "uitgelicht" is, maar het is natuurlijk gewoon reclame.
Twitter heeft natuurlijk wel een verdienmodel. Ze hebben gigantische advertentieinkomsten en verkopen data, onder andere. Twitter maakt geen verlies omdat er niks binnenkomt maar omdat de kosten veel hoger zijn. Vorig jaar 500 miljoen dollar verlies op een omzet van 2,1 miljard.
pi_169045030
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe kwam je er achter wat er gebeurde als het niet op het journaal of in de krant werd getoond?
Dat werd het wel. Maar dit is het idiote, nu met social media word er constant gerept over dat de media zogenaamd aanslagen geheim houdt. Iedere scheet staat op social media maar de "media" weet dat allemaal geheim te houden? En hele vollksstammen geloven er heilig in.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 14:09:08 #262
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_169045040
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Uiteindelijk is dat ook het gevaar, zeker nu. Korea of China zullen het met hun leger niet meteen redden tegen de navo/amerika, maar wacht maar tot alle overheidsdiensten, zorg, financiele wereld en zorg online wordt geregeld. Kansen te over voor die landen om echte schade toe te richten.

Verder is je stukje ook wel overdreven, internet heeft ook enorm veel goeds gedaan, zo zie ik op facebook zojuist weer een geslaagde gofundme. waardoor een gezin in de bijstand nu een rolstoelbusje voor hun gehandicapte kind kan aanschaffen. (om maar een miniem voorbeeld te noemen). Groter bekeken, wie zou afweten van de ellende in aleppo, syrie, zonder social media.
Tuurlijk. De voordelen van internet zijn veel en veel groter dan de nadelen. De schat aan informatie op het internet is enorm en bijna iedereen heeft daar op elk moment toegang tot. De wereld is veel kleiner en transparanter geworden. Het probleem is alleen dat we in een overgang zitten en er enorm veel onwaarheden ook op internet staan. Maar goed dat geld net zo goed voor onze geschiedenisboeken en overheidspropaganda. Daar is het internet geen uitzondering op.
Feyenoord!
pi_169045058
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:08 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Dat werd het wel. Maar dit is het idiote, nu met social media word er constant gerept over dat de media zogenaamd aanslagen geheim houdt. Iedere scheet staat op social media maar de "media" weet dat allemaal geheim te houden? En hele vollksstammen geloven er heilig in.
Ik geloof er niet in dat dingen geheim worden gehouden. Maar ik krijg wel zo'n enorme hoeveelheid nieuws tot me als ik dat wil, van over de hele wereld, dat ik me niet kan onttrekken aan het idee dat ik driekwart gemist zou hebben als ik alleen de NOS en Volkskrant had.
pi_169045065
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Twitter heeft natuurlijk wel een verdienmodel. Ze hebben gigantische advertentieinkomsten en verkopen data, onder andere. Twitter maakt geen verlies omdat er niks binnenkomt maar omdat de kosten veel hoger zijn. Vorig jaar 500 miljoen dollar verlies op een omzet van 2,1 miljard.
1.5 miljard verlies draaien is dus geen verdienmodel hebben. Er komt maar een kwart binnen van wat er binnen moet komen en het meest recent kwartaal zag de verliezen verdubbelen
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_169045077
quote:
Als de AOW-leeftijd weer naar 65 jaar gaat, levert dat financieel geen enkel probleem op. Dat zegt de partij 50Plus, die zijn plan heeft voorgelegd aan de Tilburgse hoogleraar openbare financiën Verbon.
Wij van WC-eend...
pi_169045092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:10 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

1.5 miljard verlies draaien is dus geen verdienmodel hebben.
Beter lezen wat ik zei :P En met "geen verdienmodel" lijkt de suggestie te worden gewekt dat Twitter geen inkomsten heeft, alsof er niets verdiend wordt. Advertenties en datalicensing is wél een verdienmodel ook als de verdiensten niet hoog genoeg zijn om de kosten te drukken.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 14:11:59 #267
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_169045097
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik geloof er niet in dat dingen geheim worden gehouden. Maar ik krijg wel zo'n enorme hoeveelheid nieuws tot me als ik dat wil, van over de hele wereld, dat ik me niet kan onttrekken aan het idee dat ik driekwart gemist zou hebben als ik alleen de NOS en Volkskrant had.
Jij gelooft er niet in dat er dingen geheim worden gehouden? Je moest eens weten hoeveel er geheim gehouden word.

NOS en Volkskrant zijn oude media. Stokoud.
Feyenoord!
pi_169045107
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij gelooft er niet in dat er dingen geheim worden gehouden? Je moest eens weten hoeveel er geheim gehouden word.
Nou ja, dat moet ik nuanceren. Natuurlijk wordt er van alles en nogwat geheim gehouden om allerlei redenen. Maar in geheime aanslagen geloof ik niet zo.
quote:
NOS en Volkskrant zijn oude media. Stokoud.
Dat was ook mijn punt.
pi_169045119
Hoeveel zetels geven jullie diertjes trouwens? Ben wel benieuwd nu Thieme ook mag meedoen in Carre, ik vind haar namelijk best een prima spreekster. Zelfs mijn ouders overwegen nu op diertjes te stemmen.
pi_169045143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:13 schreef skysherrif het volgende:
Hoeveel zetels geven jullie diertjes trouwens? Ben wel benieuwd nu Thieme ook mag meedoen in Carre, ik vind haar namelijk best een prima spreekster. Zelfs mijn ouders overwegen nu op diertjes te stemmen.
Het is een prima partij met goede standpunten die kan putten uit een grote niche in de kiezerspopulatie. Maar zolang ze Dieren in de naam hebben denk ik niet dat ze veel kunnen groeien.
pi_169045147
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Beter lezen wat ik zei :P En met "geen verdienmodel" lijkt de suggestie te worden gewekt dat Twitter geen inkomsten heeft, alsof er niets verdiend wordt. Advertenties en datalicensing is wél een verdienmodel ook als de verdiensten niet hoog genoeg zijn om de kosten te drukken.
Verdienmodel houd meer in dan alleen inkomsten genereren, het houdt ook in dat het bedrijf, iig op een bepaald punt, winstgevend moet kunnen worden. Dat HOEFT niet via directe inkomsten te gebeuren, dat kan ook door gegevens te verkopen e.d. maar er moet wel een visie zijn die op enig moment winst oplevert. Twitter lijkt daar niet over te beschikken.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_169045168
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:14 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Verdienmodel houd meer in dan alleen inkomsten genereren, het houdt ook in dat het bedrijf, iig op een bepaald punt, winstgevend moet kunnen worden. Dat HOEFT niet via directe inkomsten te gebeuren, dat kan ook door gegevens te verkopen e.d. maar er moet wel een visie zijn die op enig moment winst oplevert. Twitter lijkt daar niet over te beschikken.
Ik ben het met je eens dat Twitter weinig kans heeft om winst te maken als ze dat tot nu toe nog niet is gelukt.
pi_169045183
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:13 schreef skysherrif het volgende:
Hoeveel zetels geven jullie diertjes trouwens? Ben wel benieuwd nu Thieme ook mag meedoen in Carre, ik vind haar namelijk best een prima spreekster. Zelfs mijn ouders overwegen nu op diertjes te stemmen.
Ik denk dat die wel eens kunnen gaan verrassen. Maar dat zeg ik wel vanuit de studentenpopulatie in Havanna aan de Waal.

Merk dat veel mensen die voorheen Groenlinks stemden of tot de linkervleugel van D66 behoorden zich aangetrokken voelen tot de PvdD standpunten.
pi_169045193
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij gelooft er niet in dat er dingen geheim worden gehouden? Je moest eens weten hoeveel er geheim gehouden word.

NOS en Volkskrant zijn oude media. Stokoud.
En oud is per definitie slecht of niet goed. Ik begrijp het. Gek genoeg heb ik tot op heden nog geen innovatie gezien die het stokoude metier van journalisme overtreft.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_169045212
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 14:16 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Merk dat veel mensen die voorheen Groenlinks stemden of tot de linkervleugel van D66 behoorden zich aangetrokken voelen tot de PvdD standpunten.
Als je echt idealistisch links bent is de PvdD een betere partij dan GL in mijn ogen, ondanks dat ik zelf wel op GL ga stemmen. PvdD heeft ten minste een echte radicale visie die nodig is om iets te veranderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')