abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169381595
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:02 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Kijk het is niet dat je in je dagelijkse leven die extra kracht nodig hebt, maar dat is hetzelfde met de kracht die je opdoet wanneer je jezelf gaat oppompen. Denk toch persoonlijke voorkeur.
Daarom zei ik ook dat kracht mij weinig interesseert. Iemand die niet in de sportschool komt kan het gewicht toch niet in een perspectief plaatsen. Kan je beter een fysiek hebben dat indruk maakt. Hoef je ook niet iedereen op een feestje te vertellen dat je 130kg benched terwijl je eruit ziet als een dropveter.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen doel inderdaad
pi_169381951
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:08 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook dat kracht mij weinig interesseert. Iemand die niet in de sportschool komt kan het gewicht toch niet in een perspectief plaatsen. Kan je beter een fysiek hebben dat indruk maakt. Hoef je ook niet iedereen op een feestje te vertellen dat je 130kg benched terwijl je eruit ziet als een dropveter.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen doel inderdaad
Dan is er altijd wel iemand die erover heen gaat, bijv. een oom die zegt dat hij toen hij jong was 150kg deed.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169392708
Ook maar eens een OHP sessie gedaan na alle berichtjes erover hier. Kan mij de laatste keer niet meer herinneren, maar blijkbaar groeit het gewoon goed met de bench mee ook al train je het niet direct. Denk dat ik het wel vaker ga doen, misschien gaat het dan iets harder vooruit.
pi_169397239
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:16 schreef Beach het volgende:

[..]

Dan is er altijd wel iemand die erover heen gaat, bijv. een oom die zegt dat hij toen hij jong was 150kg deed.
Haha, altijd mooi om wat simpele vragen daar door heen te prikken, "Hoeveel platen waren dat? Hoeveel woog de stang?"
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:31:42 #205
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_169399521
quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:47 schreef Faeroer het volgende:
Ook maar eens een OHP sessie gedaan na alle berichtjes erover hier. Kan mij de laatste keer niet meer herinneren, maar blijkbaar groeit het gewoon goed met de bench mee ook al train je het niet direct. Denk dat ik het wel vaker ga doen, misschien gaat het dan iets harder vooruit.
Het werkt ook andetsom, als je OHP omhoog gaat je bench ook omhoog. Ik vind OHP iets meer blessure gevoelig voor de schouders, dus je form/techniek moet wel echt goed zijn.

Maar er is wat mij betreft geen beter gevoel dan een PR op je OHP halen. :P Dan weet je dat je een hoop dingen goed gedaan hebt.
  donderdag 9 maart 2017 @ 20:33:03 #206
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_169399559
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:07 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Haha, altijd mooi om wat simpele vragen daar door heen te prikken, "Hoeveel platen waren dat? Hoeveel woog de stang?"
Good one, die ga ik onthouden. :P
pi_169407074
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het werkt ook andetsom, als je OHP omhoog gaat je bench ook omhoog. Ik vind OHP iets meer blessure gevoelig voor de schouders, dus je form/techniek moet wel echt goed zijn.

Maar er is wat mij betreft geen beter gevoel dan een PR op je OHP halen. :P Dan weet je dat je een hoop dingen goed gedaan hebt.
We hebben hier o.a. zo'n muur...squatrack met vrij lange safeties. Kan je goed staan en als je de lift niet red kan je de bar in ieder geval daarop leggen. Nog geen moeilijkheden gehad qua schouders, maar ik moet wel echt letten op m'n rug en glutes om de barbell zo neutraal mogelijk omhoog te krijgen. Op hogere gewichten gaat dat waarschijnlijker nog lastiger worden.
pi_169407308
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:39 schreef Questular het volgende:
Mn oog is op dit powerrack gevallen.

https://www.fitness-seller.nl/megatec-power-rack-lat-pulley/

Lijkt me voor een simpele home-gym toch wel voldoende.
Ik heb deze ook staan, nog geen moment spijt van gehad.
pi_169407472
Ook ik ga een homegym maken in mijn nieuwe huis met onderstaande:

Half rack: https://www.helisports.nl(...)70HR-Power-Rack.html
Dumbbell rack met dumbells van 2 tm 40 kg
Olympische stang
Cable cross

En natuurlijk wat schijven erbij.

Ik denk dat ik hiermee wel vrijwel alles heb wat ik nodig heb. Of mis ik nog iets essentieels?
pi_169408186
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:05 schreef Multiply het volgende:
Ook ik ga een homegym maken in mijn nieuwe huis met onderstaande:

Half rack: https://www.helisports.nl(...)70HR-Power-Rack.html
Dumbbell rack met dumbells van 2 tm 40 kg
Olympische stang
Cable cross

En natuurlijk wat schijven erbij.

Ik denk dat ik hiermee wel vrijwel alles heb wat ik nodig heb. Of mis ik nog iets essentieels?
High/Low pulley powerrack pakken, tenzij je cable cross dat al kan ondersteunen. EZ bar, rubber bands, hex/trap bar, goede collars/klemmen, stevige multibench.

Ik zou die powerrack van megatec kopen en wat minder uitgeven aan dumbbells (loopt al snel op boven de 30kg).
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:05:33 #211
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_169408514
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:05 schreef Multiply het volgende:
Ook ik ga een homegym maken in mijn nieuwe huis met onderstaande:

Half rack: https://www.helisports.nl(...)70HR-Power-Rack.html
Dumbbell rack met dumbells van 2 tm 40 kg
Olympische stang
Cable cross

En natuurlijk wat schijven erbij.

Ik denk dat ik hiermee wel vrijwel alles heb wat ik nodig heb. Of mis ik nog iets essentieels?
Zoveel dumbells? Hoeveel kost dat? Neem je een tweede hypotheek of zo
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:10:14 #212
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_169408597
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:39 schreef Faeroer het volgende:

[..]

We hebben hier o.a. zo'n muur...squatrack met vrij lange safeties. Kan je goed staan en als je de lift niet red kan je de bar in ieder geval daarop leggen. Nog geen moeilijkheden gehad qua schouders, maar ik moet wel echt letten op m'n rug en glutes om de barbell zo neutraal mogelijk omhoog te krijgen. Op hogere gewichten gaat dat waarschijnlijker nog lastiger worden.
Op hogere gewichten komen de kleine foutjes ineens uit de verf. Ik heb op hoger gewicht dat ik de bar net iets te ver van me afdruk, het is niet veel maar genoeg om m'n schouders op hun flikker te geven. Het lijkt dat bij elke 5 kilo die je wint je weer 5% aan je techniek moet verbeteren. :P
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:11:55 #213
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_169408625
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:05 schreef Multiply het volgende:
Ook ik ga een homegym maken in mijn nieuwe huis met onderstaande:

Half rack: https://www.helisports.nl(...)70HR-Power-Rack.html
Dumbbell rack met dumbells van 2 tm 40 kg
Olympische stang
Cable cross

En natuurlijk wat schijven erbij.

Ik denk dat ik hiermee wel vrijwel alles heb wat ik nodig heb. Of mis ik nog iets essentieels?
Een half rack is voldoende inderdaad, en bespaart je een hoop geld. Ik zou even uitzoeken wat dumbells kosten, wat je nu van plan bent is erg duur namelijk.
pi_169408888
Ja dat had ik er even bij moeten zetten, maar de dumbbells zijn gratis. :) Ik heb alleen geen zekerheid over wanneer ik ze ga krijgen.

De cable cross heeft aan beide kanten 75 kg dus ik verwacht dat dit voorlopig genoeg zal zijn. En eventueel kan ik daar nog wat gewicht opleggen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:50:40 #215
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_169409329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:07 schreef SupportIceland het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die ervaring hebben met dirty bulk?
Voor mijn gevoel bulk ik wel "dirty" - eet namelijk alles wat los en vast zit, kebab, mac, pizza, chinees etc. etc. Maar als ik puur naar de calorieën kijk moet ik toch dagelijks mijn best doen om tussen de 3000-4000 kcal te zitten. Ben namelijk totaal geen eter, sterker nog, ik kijk er de hele dag tegen op. "Fuck, weer een maaltijd", terwijl ik net iets anders aan het doen ben. Wat dat betreft ben ik vaak geneigd om maaltijden te skippen :+... van het hele fitness/bodybuilding gebeuren vind ik genoeg eten veruit het zwaarst. Vooral tussen het ontbijt en de lunch, of de lunch en het avondeten, heb ik totaal geen zin om nog een maaltijd (of meerdere) te proppen.

Heb nog niet "gecut" en kijk er eerlijk gezegd enorm naar uit om eens even wat minder te hoeven eten. Ben alleen bang voor de cut in die zin dat ik dan wel echt goed op mijn eten moet gaan letten, want het laatste wat je wil is naast vet ook (in verhouding te veel) spiermassa verliezen. Ga mij dan ook een dezer weken eens goed verdiepen in het cutten.
pi_169409537
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:50 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel bulk ik wel "dirty" - eet namelijk alles wat los en vast zit, kebab, mac, pizza, chinees etc. etc. Maar als ik puur naar de calorieën kijk moet ik toch dagelijks mijn best doen om tussen de 3000-4000 kcal te zitten. Ben namelijk totaal geen eter, sterker nog, ik kijk er de hele dag tegen op. "Fuck, weer een maaltijd", terwijl ik net iets anders aan het doen ben. Wat dat betreft ben ik vaak geneigd om maaltijden te skippen :+... van het hele fitness/bodybuilding gebeuren vind ik genoeg eten veruit het zwaarst. Vooral tussen het ontbijt en de lunch, of de lunch en het avondeten, heb ik totaal geen zin om nog een maaltijd (of meerdere) te proppen.

Heb nog niet "gecut" en kijk er eerlijk gezegd enorm naar uit om eens even wat minder te hoeven eten. Ben alleen bang voor de cut in die zin dat ik dan wel echt goed op mijn eten moet gaan letten, want het laatste wat je wil is naast vet ook (in verhouding te veel) spiermassa verliezen. Ga mij dan ook een dezer weken eens goed verdiepen in het cutten.
Tijdens je cut zorgen dat je hoog genoeg zit qua eiwitten is toch wel tip #1 :+
  vrijdag 10 maart 2017 @ 12:09:44 #217
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_169409641
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:25 schreef Multiply het volgende:
Ja dat had ik er even bij moeten zetten, maar de dumbbells zijn gratis. :) Ik heb alleen geen zekerheid over wanneer ik ze ga krijgen.

Mazzelaar. :P
pi_169411922
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 12:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mazzelaar. :P
Haha absoluut! Ik heb het geluk dat 1 van mijn beste vrienden projectmanager is bij een grote sportschoolketen. Die olympische bar krijg ik waarschijnlijk ook. (doch licht gebogen dus of ik daarmee ga trainen weet ik nog niet)

Moet alleen nog iets verzinnen om vanuit de cable cross mijn lat pulls te gaan doen aangezien ik alleen een normaal bankje heb om erbij te zetten.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:06:47 #219
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169411946
Waarom dan niet ook gelijk een goede bank erbij kopen? Die extra euro's maken op het totaal bedrag niet zo veel uit ;)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:57:37 #220
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_169414936
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:05 schreef Multiply het volgende:

[..]

Haha absoluut! Ik heb het geluk dat 1 van mijn beste vrienden projectmanager is bij een grote sportschoolketen. Die olympische bar krijg ik waarschijnlijk ook. (doch licht gebogen dus of ik daarmee ga trainen weet ik nog niet)

Moet alleen nog iets verzinnen om vanuit de cable cross mijn lat pulls te gaan doen aangezien ik alleen een normaal bankje heb om erbij te zetten.
Licht gebogen maakt niet zo heel veel uit, wij hebben (op1 na) niks anders in de gym. :')

Zolang je de bar maar zo legt dat als je lift hij niet kan draaien.
pi_169415099
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:06 schreef Cue_ het volgende:
Waarom dan niet ook gelijk een goede bank erbij kopen? Die extra euro's maken op het totaal bedrag niet zo veel uit ;)
Nee klopt. Er zit een bankje bij die cable cross, maar die zag er niet geweldig uit. Als het onvoldoende blijkt dan koop ik er nog een fatsoenlijk bankje erbij.

quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Licht gebogen maakt niet zo heel veel uit, wij hebben (op1 na) niks anders in de gym. :')

Zolang je de bar maar zo legt dat als je lift hij niet kan draaien.
Ja dat dacht ik inderdaad ook! Alleen even kijken of een stang van 220cm goed gaat passen in de kamer. Wellicht dat ik naar een iets kortere stang moet kijken (die dan ook weer in het rack past)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:47 schreef Faeroer het volgende:

[..]

High/Low pulley powerrack pakken, tenzij je cable cross dat al kan ondersteunen. EZ bar, rubber bands, hex/trap bar, goede collars/klemmen, stevige multibench.

Ik zou die powerrack van megatec kopen en wat minder uitgeven aan dumbbells (loopt al snel op boven de 30kg).
Trap bar en rubber bands zat ik inderdaad ook over te denken. Sowieso wat weerstandbanden voor opwarming en mobiliteitswerk lijkt me geen overbodige luxe.

Moet alleen nog gaan kijken hoe ik het met deadliften ga doen aangezien ik bovenin een appartementencomplex ga wonen. Denk niet dat mijn onderburen het heel erg gaan waarderen als ik die gewichten op de vloer zet iedere keer.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 17:09:28 #222
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_169415151
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:08 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook dat kracht mij weinig interesseert. Iemand die niet in de sportschool komt kan het gewicht toch niet in een perspectief plaatsen. Kan je beter een fysiek hebben dat indruk maakt. Hoef je ook niet iedereen op een feestje te vertellen dat je 130kg benched terwijl je eruit ziet als een dropveter.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen doel inderdaad
Jouw doel is dus om respect van niet-lifters te krijgen met je fysiek? Dat staat inderdaad haaks op mijn doel. Ik train op kracht vanwege de duidelijk meetbare progressie en om mijn eigen grenzen keer op keer te verleggen. Ook het technisch steeds mooier uitvoeren van de lifts motiveert me. Dit alles voor het grootste deel onafhankelijk van de mening van anderen. Fysiek is een mooie bijkomstigheid en die is afhankelijk van de fase in de opbouw richting een wedstrijd ook wisselend. Je ziet dat ik lift maar ik sta doorgaans niet strak. Mooie bijkomstigheid: ik hoef er totaal geen moeite voor te doen. Ik ben wel 30 dus wellicht word ik daarom wat minder beïnvloed door de mening van anderen. Wat jij Snake ;)?

Als fysiek je #1 doel is dan is op kracht trainen niet zo belangrijk, en daar is niets mis mee. En andersom net zo. Open deur maar veel mensen vergeten echt prioriteiten te stellen en vallen ergens aanmodderend tussenin.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 17:11:24 #223
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169415174
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 17:09 schreef VASND het volgende:

[..]

Jouw doel is dus om respect van niet-lifters te krijgen met je fysiek? Dat staat inderdaad haaks op mijn doel. Ik train op kracht vanwege de duidelijk meetbare progressie en om mijn eigen grenzen keer op keer te verleggen. Ook het technisch steeds mooier uitvoeren van de lifts motiveert me. Dit alles voor het grootste deel onafhankelijk van de mening van anderen. Fysiek is een mooie bijkomstigheid en die is afhankelijk van de fase in de opbouw richting een wedstrijd ook wisselend. Je ziet dat ik lift maar ik sta doorgaans niet strak. Mooie bijkomstigheid: ik hoef er totaal geen moeite voor te doen. Ik ben wel 30 dus wellicht word ik daarom wat minder beïnvloed door de mening van anderen. Wat jij Snake ;)?

Als fysiek je #1 doel is dan is op kracht trainen niet zo belangrijk, en daar is niets mis mee. En andersom net zo. Open deur maar veel mensen vergeten echt prioriteiten te stellen en vallen ergens aanmodderend tussenin.
Ik train omdat ik graag drugs gebruik en naar de gym gaan is een mooie reden om nog een lijntje te snuiven.

Ieder zijn ding.
pi_169415923
Net weer wat nieuwe inzichten gehad, kon even een kwartiertje langs de fysiotherapeut bij de Basic Fit. Ze had alleen een weegschaal met vetpercentagemeting ingebouwd, en ja, ik weet dat die dingen behoorlijk afwijken, maar hoeveel weet ik dan weer niet. (Iemand een indicatie? Moet ik denken aan 5% of aan 20%? :') )

Anyway, ik ben nu drie weken aan het cutten en het volgende kwam er uit:

21
1m86
81kg
14.5% vet

Haar viel ook op (ben dus gelukkig nog niet debiel) dat ik wel een aparte buik heb. Best wel 'bol', alsof ik wel 95 kilo weeg in plaats van 81. Buikomvang is op dit moment ook nog ~94 cm, maar was voor ik begon te cutten zelfs 98.5 cm. Verder viel het op dat ik een beetje apart sta en dat ik m'n knie"en wat meer moet ontspannen en m'n voeten wat meer naar binnen moet zetten.

Maar goed, in elk geval wat tips gehad en qua vetpercentage ben ik niet veel wijzer omdat die 14.5% niet kan kloppen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 18:07:52 #225
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169416160
Vaker op dat ding staan en kijken of t omhoog ofomlaag gaat. Afwijking is niet erg zolang t maar altijd dezelfde afwijking is :P
Mijn weegschaal heeft ook zo'n ingebouwde, lijkt verder wel stabiel te zijn. Sinds ik begonnen ben zo'n 12% maar beneden gegaan. En of dat nu 8 of 14 is of 10% hoger/lager is dan echt maakt niet uit, t gaat naar beneden O+

(Al als je weinig hebt is het natuurlijk wel handiger als ie nauwkeuriger is)

Hebben ze niet zo'n ding in je gym?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')