dat lukt bij een akoestische gitaar zo moeilijkquote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:36 schreef Mr.Ping het volgende:
Waarom gebruik je geen hoofdtelefoon?
Ik denk dat de sfeer daar niet beter van wordt. Ik heb absoluut geen zin in een burenruzie. Ik weet zeker dat je als 'overlastveroorzaker' dan aan het kortste eind gaat trekken.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:36 schreef Cothen het volgende:
Ik zou ze terug gaan appen als je last van het kind hebt of de hond.
Als ze zo graag rust willen hebben moeten ze niet in een rijtjeshuis/appartement gaan wonen.
Het gat in de gitaar is daar te groot voor.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:36 schreef Mr.Ping het volgende:
Waarom gebruik je geen hoofdtelefoon?
Valt wel mee.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:38 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik denk dat de sfeer daar niet beter van wordt. Ik heb absoluut geen zin in een burenruzie. Ik weet zeker dat je als 'overlastveroorzaker' dan aan het kortste eind gaat trekken.
Zij veroorzaken toch ook herriequote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:38 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik denk dat de sfeer daar niet beter van wordt. Ik heb absoluut geen zin in een burenruzie. Ik weet zeker dat je als 'overlastveroorzaker' dan aan het kortste eind gaat trekken.
Wat zou redelijk zijn daarin? Niet spelen als zij slapen? Of bepaalde tijden? Dat laatste betekent al snel dat ik niet doordeweeks kan spelen, want ik ben van 7:30 tot 19:00 van huis voor werk. 20:00 is blijkbaar al niet acceptabel.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[ afbeelding ]
Verder beide rekening houden met elkaar.
Dus van twee kanten.
Het gesprek aangaan met de buren dus en afspraken maken.
uit 2015quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:39 schreef RedFever007 het volgende:
hoe nieuw is je woning TS?
ik woon in een huis uit 96 maar hoor vrijwel niets van de beide buren. al hebben die geen huisdieren en jankende baby's
Dat laatste gaat niet. Ik ben over het algemeen pas tegen 19:00 thuis en dan ben ik ook eerste wel toe aan avondeten. Daarnaast kan het dus zijn dat ze ook dan liggen te slapen als ze de shift hebben waarbij ze om 24:00 moeten beginnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:42 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zij veroorzaken toch ook herrie
Ze kunnen niet van hun buren verwachten dat je naar hun pijpen gaat dansen. Jij hebt ook het recht om je leven te lijden en het is niet ongebruikelijk om muziek te maken in je huis.
Je zou nog eventueel voorstellen dat je alleen tussen 18u en 19u bijvoorbeeld gaat spelen.
Dit natuurlijk ook!quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ken het fenomeen zeikburen, hadden wij ook tijdje last van. In het begin ga je in alles mee, maar de eisen worden steeds absurder, gewoon niets meer van aan trekken is mijn advies.
Nou nee, jezelf limiteren om alleen tussen acht en negen te spelen lijkt mij ook niet echt slim.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:55 schreef sirdanilot het volgende:
Akoestische gitaar valt gewoon onder leefgeluiden. Dat hebben ze gewoon te accepteren. Zeker aangezien het een nieuwe woning betreft kan het nooit zo zijn dat dit keihard doorklinkt in hun woning.
Voor je elektrische gitaar bestaan verloopstukjes zodat je met koptelefoon kunt spelen. Het lijkt me wel vrij redelijk, en voor jezelf ook handig, om dat te kopen voor een paar tientjes. Dan kun je op elk moment spelen dat je wil.
Verder zou ik gewoon sturen 'ok vanaf nu speel ik elke dag van 8 tot 9 s avonds, en jullie hebben daar maar rekening mee te houden'. En dan dus ook niet later gaan spelen, of eerder.
De kamer ligt wel precies naast die babykamer. M'n andere kamer ligt echter weer naast hun slaapkamer. Links ik, rechts de buren:quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:49 schreef Xaryna het volgende:
Oh, bekijk ook de locatie van je activiteiten. Misschien is een andere kamer al de oplossing. Sommige kamers zijn gehoriger dan anderen, liggen dichterbij of liggen precies naast de babykamer.
Tsja, TS zegt dat ie pas rond 8 u klaar is met eten e.d., en na 9 uur spelen vind ik sowieso niet echt netjes. En dan kunnen die mensen er rekening mee houden.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:01 schreef Platina het volgende:
[..]
Nou nee, jezelf limiteren om alleen tussen acht en negen te spelen lijkt mij ook niet echt slim.
Je kan niet beneden in de huiskamer gaan zitten of zo?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:02 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
De kamer ligt wel precies naast die babykamer. M'n andere kamer ligt echter weer naast hun slaapkamer. Links ik, rechts de buren:
[ afbeelding ]
Dat laatste is al min of meer zo, maar zo strikt vastleggen vind ik ook niet echt fijn. Moet ook wel een beetje vrijheid overhouden.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 21:55 schreef sirdanilot het volgende:
Akoestische gitaar valt gewoon onder leefgeluiden. Dat hebben ze gewoon te accepteren. Zeker aangezien het een nieuwe woning betreft kan het nooit zo zijn dat dit keihard doorklinkt in hun woning.
Voor je elektrische gitaar bestaan verloopstukjes zodat je met koptelefoon kunt spelen. Het lijkt me wel vrij redelijk, en voor jezelf ook handig, om dat te kopen voor een paar tientjes. Dan kun je op elk moment spelen dat je wil.
Verder zou ik gewoon sturen 'ok vanaf nu speel ik elke dag van 8 tot 9 s avonds, en jullie hebben daar maar rekening mee te houden'. En dan dus ook niet later gaan spelen, of eerder.
En hoe laat was je aan het spelen? Midden in de nacht of gewoon om 8 u? En dan bellen ze serieus de politie?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:07 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Dat laatste is al min of meer zo, maar zo strikt vastleggen vind ik ook niet echt fijn. Moet ook wel een beetje vrijheid overhouden.
Is er jurisprudentie over wat leefgeluiden zijn en wat niet? M'n vorige buren (in het huis uit 1900) vonden akoestische gitaar absoluut niet onder leefgeluiden vallen. Toen heb ik een paar keer politie op de stoep gehad toen ik gitaar aan het spelen was. Daar probeerde ik ook altijd te spelen als ze weg waren, maar als ze thuis kwamen terwijl ik aan het spelen was, was het al gezeik. In dat huis was het echter zo dat ik met 100% zekerheid kon vaststellen of ze thuis waren of niet, omdat je altijd voetstappen hoorde.
Het zou kunnen, akoestisch doe ik weleens, maar ik kan daar geen muziek afspelen om mee te spelen. Het is ook niet zo heel ruim, dus permanent alles daar neerzetten vind ik eigenlijk weer niet zo handig.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:04 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je kan niet beneden in de huiskamer gaan zitten of zo?
Ik speel sowieso nooit laat. Tussen 19:00 en als uitschieter misschien een keer 21:30.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En hoe laat was je aan het spelen? Midden in de nacht of gewoon om 8 u? En dan bellen ze serieus de politie?![]()
![]()
Vraag me af wat de politie zei.
Gewoon stug doorspelen. Zulke tokkies moet je nooit hun zin geven.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:13 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik speel sowieso nooit laat. Tussen 19:00 en als uitschieter misschien een keer 21:30.
De politie zei nooit zoveel. Beetje diplomatiek, rekening houden met elkaar e.d. Maarja, meestal is het zo dat als het zo ver komt, dat ik er ook al totaal geen zin meer in heb. Dus dan stop ik en hebben ze in feite hun zin.
Die buren zijn zelf eerder verhuisd dan ik, daarna kwam er een heel aardig vrouwtje wonen. Ik had toen dit huis al gekocht, dat was in aanbouw. Verder was dat huis voor mezelf ook echt een drama, omdat je letterlijk alles kon horen. Daar was het pas mogelijk te gaan slapen op het moment dat de bovenburen naar bed gingen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gewoon stug doorspelen. Zulke tokkies moet je nooit hun zin geven.
Wel heel vervelend natuurlijk, zo'n burenruzie, maar dan moet het gewoon hard tegen hard.
Snap wel dat je verhuisd bent uiteindelijk want met zulke tokkieburen is het daar ook niet meer fijn.
Okee, dat kan. Dit topic is inderdaad om te peilen wat wel en niet moet kunnen. Voor 20:00 is voor mij op veel dagen echter niet echt haalbaar, omdat ik dat niet red met werk. Dus als veel mensen dit vinden, dan betekent dat dat ik moet stoppen of een oefenruimte moet gaan huren.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:21 schreef BadderAapje het volgende:
Als de buren een baby hebben vind ik het persoonlijk wel asociaal als je meerdere keren per week na 20:00 speelt.
Overdag/vroeg in de avond is een ander verhaal maar als ik vind dat als jij een instrument thuis wil bespelen dat jij je moet aanpassen aan je omgeving en niet andersom.
Mwah dat ligt aan de baby. Toen mijn kinderen nog de babyleeftijd hadden waren die juist tot 21.30u wakker omdat ze overdag al 2x geslapen hadden.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:21 schreef BadderAapje het volgende:
Als de buren een baby hebben vind ik het persoonlijk wel asociaal als je meerdere keren per week na 20:00 speelt.
Een oefenruimte kan altijd, maar het klinkt alsof de woonkamer een mogelijke oplossing is als je niet het gesprek wil aangaan. Maar goed, dan moet je daar wel ruimte hebben.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:25 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Okee, dat kan. Dit topic is inderdaad om te peilen wat wel en niet moet kunnen. Voor 20:00 is voor mij op veel dagen echter niet echt haalbaar, omdat ik dat niet red met werk. Dus als veel mensen dit vinden, dan betekent dat dat ik moet stoppen of een oefenruimte moet gaan huren.
Nee geen typissche tokkiebuurt. Koopwoningen 250k tot 300k. Veel mensen met jonge kinderen of jonge stellen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:27 schreef 6star6lord6 het volgende:
Woon je in een tokkie buurt?
Wel frappant dat dit twee keer gebeurd..
Speel je metal/rock?
Ca. 3x per week dus en deze week was het de eerste keer.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:46 schreef potjecreme het volgende:
Tja 2 verschillende buren hebben last van je..... Ik vind na 20 uur spelen niet meer kunnen. En als ik 4 a 5 dagen in de week naar muziek moet luisteren waar ik niks mee heb word ik ook niet blij.
Nouja, je zou ook bijvoorbeeld je muziek- en slaapkamer om kunnen wisselen zodat je muziekkamer niet meer direct naast de babykamer zit. (Volgens mij is het grootste probleem dat de baby last heeft van je muziek) Of beneden in de woonkamer muziek gaan maken.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:25 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Okee, dat kan. Dit topic is inderdaad om te peilen wat wel en niet moet kunnen. Voor 20:00 is voor mij op veel dagen echter niet echt haalbaar, omdat ik dat niet red met werk. Dus als veel mensen dit vinden, dan betekent dat dat ik moet stoppen of een oefenruimte moet gaan huren.
Als het iedere keer rond dezelfde tijd en dus de bedtijd van de baby is, neem ik aan dat ze al die keren wel thuis zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:57 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ca. 3x per week dus en deze week was het de eerste keer.![]()
Bijhouden doe ik niet, maar ze zullen neem ik aan ook niet precies al die keren thuis zijn. Maar de tendens is wel duidelijk, toch veel mensen die het niet vinden kunnen.
Vandaag was de 2e keer dat ze over de baby begonnen. Meestal was het dat ze zelf wilden gaan slapen. Daarom denk ik dat de slaapkamer niet echt een oplossing is. Goed, die baby hebben ze natuurlijk wel pas een paar maanden.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nouja, je zou ook bijvoorbeeld je muziek- en slaapkamer om kunnen wisselen zodat je muziekkamer niet meer direct naast de babykamer zit. (Volgens mij is het grootste probleem dat de baby last heeft van je muziek) Of beneden in de woonkamer muziek gaan maken.
Ik, als moeder van twee jonge kinderen, kan me wel voorstellen dat het erg vervelend kan zijn dat je buurman, precies op het moment dat je de kleine in slaap probeert te krijgen, muziek gaat maken.
Tja, geen idee. Ik weet niet hoe vast dat ritme is. Zeker gezien ze dus zelf wisselende diensten hebben. Als ik het idee heb dat ze weg zijn (geen auto, geen geluid gehoord), dan pak ik vaak m'n kans. Controleren gaat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:02 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als het iedere keer rond dezelfde tijd en dus de bedtijd van de baby is, neem ik aan dat ze al die keren wel thuis zijn.
Wat een onzin. tussen pak em beet 9u s ochtends en 9 u s avonds moet dat gewoon kunnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 22:53 schreef Schuifpui het volgende:
Muziekinstrumenten in een niet vrijstaand woonhuis is per definitie asociaal en tokkiegedrag. Dat doe je maar in de muziekschool waar ze geluidsdichte ruimtes hebben.
Ergens wel gek toch? Ik bedoel, 90% van de mensen werkt tussen 9-17 en hebben daarom het 'recht' om 's nachts rust te hebben, of in ieder geval vanaf zeg 2100 uur. Terwijl de mensen die onregelmatig werken en dus bijvoorbeeld overdag moeten slapen zich maar aan moeten passen aan de meerderheid? Zij hebben minder recht op overdag slaap/ op 'gekke' tijden gitaar spelen?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat een onzin. tussen pak em beet 9u s ochtends en 9 u s avonds moet dat gewoon kunnen.
Als je in die tijden wil slapen (bv omdat je nachtdiensten draait) is dat JOUW probleem. En niet dat van degene die een instrument speelt.
Ze moeten zich maar aanpassen ja, in de zin van dat ze zelf maar maatregelen moeten nemen om geen last te ondervinden. Zij wijken immers af van de norm. Laat ze lekker met oordoppen in slapen, of hun slaapkamer extra isoleren.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:25 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ergens wel gek toch? Ik bedoel, 90% van de mensen werkt tussen 9-17 en hebben daarom het 'recht' om 's nachts rust te hebben, of in ieder geval vanaf zeg 2100 uur. Terwijl de mensen die onregelmatig werken en dus bijvoorbeeld overdag moeten slapen zich maar aan moeten passen aan de meerderheid? Zij hebben minder recht op overdag slaap/ op 'gekke' tijden gitaar spelen?
Niet kunnen slapen van geluid zit sowieso deels tussen de oren en is deels door de gewenning aan stilte.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:25 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ergens wel gek toch? Ik bedoel, 90% van de mensen werkt tussen 9-17 en hebben daarom het 'recht' om 's nachts rust te hebben, of in ieder geval vanaf zeg 2100 uur. Terwijl de mensen die onregelmatig werken en dus bijvoorbeeld overdag moeten slapen zich maar aan moeten passen aan de meerderheid? Zij hebben minder recht op overdag slaap/ op 'gekke' tijden gitaar spelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |