Ze houden ook niet van cola.quote:Op maandag 17 juli 2017 08:45 schreef Nalbandian het volgende:
Laptop eindelijk weer terug!
Note to myself: MacBooks houden niet van jus d'orange.
Mogguh
klopt.quote:Op maandag 17 juli 2017 10:56 schreef Uncle het volgende:
Soms ook wel eens goed, om zonder camera 1) te genieten en 2) misschien dingen te zien en ideetjes te krijgen die je vanuit de pit niet zo snel zou zien
Kunnen we niet algemener stellen dat ze niet van dranken houden?quote:
Ok, thanks!quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:53 schreef Uncle het volgende:
VSCO
Ik gebruik er wel een aantal, wel met enige aanpassingen naar eigen smaak
Ik gebruik voor vrijwel alles momenteel VSCO presets. Behalve als het niet kan of gewenst is door de klant/afnemer.quote:Op woensdag 19 juli 2017 13:32 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ok, thanks!
Ik vind nu soms mijn foto's te digitaal (met name bij portretten), en ik vind zo'n presets wel handig als startpunt.
Dank voor je reactie!
moet ik die zien als in de categorie van Nik Collection?quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:14 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik gebruik voor vrijwel alles momenteel VSCO presets. Behalve als het niet kan of gewenst is door de klant/afnemer.
Ik denk wel dat het goed is dat je ze tweaked naar eigen smaak zodat er toch een eigen look in je beelden blijft. Ik zou ze dus vooral als basis nemen en niet als eindpunt. Als je tevreden bent gewoon opslaan als kopie onder je persoonlijke presets![]()
En het is ook erg afhankelijk van je manier van fotograferen of het 'werkt' en welke presets voor jou 'werken'. Je moet er wel anders voor gaan fotograferen vaak. Of je stijl past er gewoon goed bij zoals ik eigenlijk al had.
En wat ben je nu aan het fotograferen dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 11:47 schreef Ynske het volgende:
Wat is het toch heerlijk om je eens in een ander soort fotografie te verdiepen, als die waar je al heel lang mee bezig bent
macroquote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En wat ben je nu aan het fotograferen dan?
Leukquote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
macro
in aug gaan we op zoek naar boomkikkers
Nik Collection is echt een applicatie. VSCO zijn gewoon basis filters die je in lightroom toepast en daarna eventueel nog kunt aanpassen zoals je dat anders ook zou doen in LR.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
moet ik die zien als in de categorie van Nik Collection?
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik fotografeer ook alleen maar als het noodzakelijk is.
Je boeken waren trouwens zeer welkom... heb er 4 van de 6 verslonden...quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik fotografeer alleen nog maar op vakantie nu ga ik best vaak op vakantie maar toch.
Welke heb je gelezen?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:30 schreef Merlijn het volgende:
[..]
[..]
Je boeken waren trouwens zeer welkom... heb er 4 van de 6 verslonden...
Die van die politie-tovenaar en sidekick met masker. Eerste 4 delen.quote:
Oh Peter Grant!!! Wil je deel 5 ook?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:40 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Die van die politie-tovenaar en sidekick met masker. Eerste 4 delen.
die heb ik toch van je... Ik ben er alleen niet meer aan toe gekomen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh Peter Grant!!! Wil je deel 5 ook?
Oh ja weet ik veelquote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:42 schreef Merlijn het volgende:
[..]
die heb ik toch van je... Ik ben er alleen niet meer aan toe gekomen.
Zeef...quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ja weet ik veeldacht misschien had ik doe nog niet gestuurd.
Ja je weet tochquote:
Ik denk dat die camera van ons rond hetzelfde moment in de hoek is belandquote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:20 schreef Merlijn het volgende:
Ik moet bekennen dat ik de camera voor het laatst 2 jaar geleden heb uitgepakt... totaal niets meer mee gedaan. Werd getriggered door een urbex foto van een vriendin van me. Misschien moet ik het toch weer gaan oppakken.
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat die camera van ons rond hetzelfde moment in de hoek is beland
Cool! Ben benieuwdquote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja je weet tochzal 2 september mijn camera weer van stal halen op Seppe.
Zeker weten. Ik heb nog gedacht ergens begin van het jaar om alles te verkopen. Maar dat vond ik toch ook wel weer jammer.quote:
Ik ook, maar je krijgt er toch nooit voor wat je wilt hebben, of wat je ervoor betaald hebt. Dan hou ik het liever zelf...quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Zeker weten. Ik heb nog gedacht ergens begin van het jaar om alles te verkopen. Maar dat vond ik toch ook wel weer jammer.
Ik reken het om in klusmateriaal en dat vond ik toch nog niet lonend genoegquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:05 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik ook, maar je krijgt er toch nooit voor wat je wilt hebben, of wat je ervoor betaald hebt. Dan hou ik het liever zelf...
😜quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik reken het om in klusmateriaal en dat vond ik toch nog niet lonend genoeg
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik reken het om in klusmateriaal en dat vond ik toch nog niet lonend genoeg
Ja, jij bent weer lekker bezig!quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat spul van mij heeft bijna 5 jaar in de hoek gelegen. Ben nu blij dat ik niks verkocht heb
Die van mij staat gewoon nog goedquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:20 schreef derLudolf het volgende:
Ik moest begin juli de zomertijd nog instellen op m'n camera, dat vond ik al erg. Maar het kan erger dus
quote:
Toevallig nog het vuurwerkfestival geschoten ?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ja, het gaat lekker. Vanavond ff in Scheveningen spelen met de 10 stops filter
Nope. Verslapen op de avond dat ik wilde gaanquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:53 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Toevallig nog het vuurwerkfestival geschoten ?
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nope. Verslapen op de avond dat ik wilde gaan
In LR Mobile hebben ze daar een auto-functie voor. Misschien eens kijken of dat in de normale LR ook zit?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 20:16 schreef Iemand91 het volgende:
Lol, denk je met DSLR's al grote RAW-bestanden te hebben in vergelijking met JPEG's wat uit telefoons e.d. komt rollen; kom ik hier met een diascanner aan; tot 173MB per stuk.![]()
Daarover gesproken; heeft iemand een tip om in Lightroom snel een afbeelding te croppen en recht te zetten? Zo'n scanner produceert natuurlijk ook ruimte rondom de dia die weg mag maar omdat het beeld niet telkens op dezelfde plek zit kan ik ook niet de crop kopiëren naar alle andere scans...
Autolevel inderdaad, maar dat werkt niet echt voor scans. Autocrop o.i.d. bestaat geloof ik niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 20:21 schreef PdeHoog het volgende:
In LR Mobile hebben ze daar een auto-functie voor. Misschien eens kijken of dat in de normale LR ook zit?
Er is een echt optie waarmee je automagisch de horizon kan rechtzetten. Net geprobeerd. Werkt niet optimaal met onduidelijke horizonnen. Die van mij liep over in een pier. Daar had-ie wat moeite mee.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Autolevel inderdaad, maar dat werkt niet echt voor scans. Autocrop o.i.d. bestaat geloof ik niet.
Photoshop schijnt hier beter in te zijn; daar maar eens naar kijken.
Ken alleen Lightroom beter voor nabewerking van de scans (belichting, contrast), Photoshop weet ik niet.
Welke versie van PS en hoe het die functie? Ik doe het zelf altijd middels filter>lens correctie. Dan moet ik zelf een lijn trekken over datgene wat horizontaal/verticaal zou moeten zijn.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 23:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Er is een echt optie waarmee je automagisch de horizon kan rechtzetten. Net geprobeerd. Werkt niet optimaal met onduidelijke horizonnen. Die van mij liep over in een pier. Daar had-ie wat moeite mee.
LEES! Niet PS maar LR.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 08:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welke versie van PS en hoe het die functie? Ik doe het zelf altijd middels filter>lens correctie. Dan moet ik zelf een lijn trekken over datgene wat horizontaal/verticaal zou moeten zijn.
Heel duidelijk staat dat moet in de post... Wat LR kan niet PS toch zeker ook kunnenquote:
Blijkbaar nietquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heel duidelijk staat dat niet in de post... Wat LR kan niet PS toch zeker ook kunnen
MOARRRR RAM! POWAAAH ...quote:Op vrijdag 1 september 2017 11:36 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, een 52 megapixel foto bewerken vind mijn PC niet leuk...
Lightroom is een CPU en RAM monster op het gebied van panorama's stitchenquote:Op vrijdag 1 september 2017 13:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Kan ook liggen dat het een panorama was van 15 foto's. Dat Lightroom daarom raar ging doen.
Ach, was toch maar een uitprobeersel met 15 uit de hand genomen foto's en kijken of dat wat opleverde.quote:Op vrijdag 1 september 2017 19:47 schreef Koelkastje het volgende:
Lightroom is een CPU en RAM monster op het gebied van panorama's stitchen!
PTGui doet het sneller en beter met 68745 opties voor finetuning
Hmm, toch weer eens een TV aanslingeren dan...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:10 schreef Nalbandian het volgende:
Vanavond begint het "Perfecte plaatje" weer om 20:30. Lichtelijk gesponsord doorCanon
. Vorig seizoen was best geinig om te volgen.
Ik ben nu terug aan het kijken. Maar die introquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:10 schreef Nalbandian het volgende:
Vanavond begint het "Perfecte plaatje" weer om 20:30. Lichtelijk gesponsord doorCanon
. Vorig seizoen was best geinig om te volgen.
Ik betwijfel overigens ten zeerste dat de kandidaten zelf de foto's bewerken. Dat zal wel iemand vanquote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik ben nu terug aan het kijken. Maar die intro: Ze houden allemaal heel erg van fotografie! En dan paar zinnen later. Gorden maakt fotos met zijn telefoon
En de helft weet niet wat sluitertijd is
Ja daar geloof ik idd ook weinig vanquote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:49 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik betwijfel overigens ten zeerste dat de kandidaten zelf de foto's bewerken. Dat zal wel iemand vanCanon
doen.
naakt fotografie kan wel mooi zijn. Maar niet zoquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:10 schreef Ener-G het volgende:
Wtf is dit. Inmiddels weer verder gezapt.
Het programma is wel geinig vermaak, maar niet meer dan dat.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
naakt fotografie kan wel mooi zijn. Maar niet zo
Jep. Ze hadden beter wat mensen kunnen kiezen die tenminste enig idee hebben wat ze aan het doen zijn. Dit is meer op goed geluk op het knopje klikkenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:35 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Het programma is wel geinig vermaak, maar niet meer dan dat.
Een brevetje rijden in Boekelo, dat levert altijd wel wat foto's op.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Weekend komt er weer langzaam aanHopen op lekker weer
Mensen nog leuke plannen? Hoop zelf wat te gaan fotograferen in de stad en er draaien veel te veel leuke films in de bios momenteel
Waar had je hem nodig?quote:Op zondag 10 december 2017 23:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is stilgeworden hier, al een maand geen post meer.
De Sigma had ik in 30mm hard nodig gisteren. Op bepaalde momenten 1.4, 1/30 en ISO 25.600.
Ah ja, dan istie wel handigquote:Op dinsdag 12 december 2017 00:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een concertje in de kelder van een voormalige rubberfabriek.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 15 december 2017 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ah ja, dan istie wel handig
Bijna weekend2 jaar getrouwd vieren samen
Voor de verandering een keer het hele weekend vrijquote:Op vrijdag 15 december 2017 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bedankt![]()
Jij nog leuke plannen?
Coolquote:Op zaterdag 16 december 2017 14:17 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Toch leuk als je zoiets tegen komt!
Tof!quote:Op zaterdag 16 december 2017 14:17 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Wel weer een aparte Helios. Niet omdat de 44-2 op zich zeldzaam is(in tegendeel), maar omdat deze niet, zoals de meeste Heliossen die je hier tegenkomt bij KMZ is gebouwd gebouwd maar bij JOV.quote:Op zaterdag 16 december 2017 14:17 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was al best lang aan het kijken naar een Helios 44-2 en toevallig kom ik hem tegen bij een kringloop, mijn eerste rusquote:Op zaterdag 16 december 2017 16:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Tof!
Ik heb nog een Zenit op zolder liggen, een EM.
Is van mij vader geweest, heb ik mee leren fotograferen.
Met de obligate 35/2.8, 50/2.0 en 135/2.8.
Ik hoop het! De adapter is besteld. Beelden volgen snelquote:Op zaterdag 16 december 2017 18:48 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wel weer een aparte Helios. Niet omdat de 44-2 op zich zeldzaam is(in tegendeel), maar omdat deze niet, zoals de meeste Heliossen die je hier tegenkomt bij KMZ is gebouwd gebouwd maar bij JOV.
Aan het tekentje tussen het serienummer en de naam kun je herleiden wie het betreffende exemplaar heeft gebouwd. Er zijn nogal wat verschillende bouwers in de voormalige USSR geweest die Heliossen hebben gebouwd. Met het verzamelen van alle Heliossen kun je al een complete kast lenzen bij elkaar zoeken.
Met deze ga je wel pret hebben
Klopt. In de Sovjet Unie had je een ontwerpbureau dat los stond van de fabrieken. Het ontwerpbureau werd betaald om een fatsoenlijk ontwerp te maken dat goed te produceren was. Daarna kregen diverse fabrieken de opdracht om die ontwerpen te produceren. Meestal was het 1 fabriek ten westen van de Oeral en 1 fabriek ten oosten. Die tenoosten was vaak wat groter dan nodig. Ten tijde van oorlog hoefden ze dan alleen de arbeiders op de trein te zetten en met minder dan een week productieuitval kon de productie gewoon doorgaan terwijl de fabriek in het westen uit voorzorg de lucht in gejaagd kon worden.quote:Op zaterdag 16 december 2017 18:48 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wel weer een aparte Helios. Niet omdat de 44-2 op zich zeldzaam is(in tegendeel), maar omdat deze niet, zoals de meeste Heliossen die je hier tegenkomt bij KMZ is gebouwd gebouwd maar bij JOV.
Aan het tekentje tussen het serienummer en de naam kun je herleiden wie het betreffende exemplaar heeft gebouwd. Er zijn nogal wat verschillende bouwers in de voormalige USSR geweest die Heliossen hebben gebouwd. Met het verzamelen van alle Heliossen kun je al een complete kast lenzen bij elkaar zoeken.
Met deze ga je wel pret hebben
En zo'n ontwerpbureau had eigenlijk qua ontwerp niet zoveel te doen. Een Helios 44 is gewoon een oud Zeiss ontwerp, de Biotar, een Jupiter-9 is een Zeiss Sonnar en zo hebben de Sovjets hun oorlogsbuit prima weten in te zetten.quote:Op zaterdag 16 december 2017 20:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Klopt. In de Sovjet Unie had je een ontwerpbureau dat los stond van de fabrieken. Het ontwerpbureau werd betaald om een fatsoenlijk ontwerp te maken dat goed te produceren was. Daarna kregen diverse fabrieken de opdracht om die ontwerpen te produceren. Meestal was het 1 fabriek ten westen van de Oeral en 1 fabriek ten oosten. Die tenoosten was vaak wat groter dan nodig. Ten tijde van oorlog hoefden ze dan alleen de arbeiders op de trein te zetten en met minder dan een week productieuitval kon de productie gewoon doorgaan terwijl de fabriek in het westen uit voorzorg de lucht in gejaagd kon worden.
is daar een overzichtje van, ik heb verschillende tekens op mijn Heliossen?quote:Op zaterdag 16 december 2017 22:52 schreef Clayton1 het volgende:
Aan het tekentje tussen het serienummer en de naam kun je herleiden wie het betreffende exemplaar heeft gebouwd.
Gelukkig is dat mogelijk met fotografie 😎👌🏻quote:Op zaterdag 16 december 2017 23:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Moet ergens geld vandaan komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |