Ja. Leuk voor een ander topic. Keus zat.quote:
Nou, dat hebben ze behoorlijk bij het rechte eind blijkbaar.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En de overheid is er vol van overtuigd dat de burger de verantwoordelijkheid helemaal niet aan kan om zelf iets te regelen als er geen beleid op is.
Met dank aan al die mensen die stemmen op gratis geld ipv goed beleid.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En de overheid is er vol van overtuigd dat de burger de verantwoordelijkheid helemaal niet aan kan om zelf iets te regelen als er geen beleid op is.
Ik ben ook van de jaren 60 en ik zag 0,0 moeders andermans kinderen opvoeden in de arbeiderswijken waar ik oprgroeide dus blijkbaar is jouw verhaal niet zaligmakend.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Misschien in de buurt waar jij opgroeide. Ik ben van de jaren 60 en iedere moeder uit de buurt deed mee aan jouw opvoeding. Alle ouders accepteerden dat ook van elkaar. Dat is toen er nog sprake was van een samenleving.
Er bestaat niet langer zo iets als gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid? Een moreel kompas moet van de overheid komen?quote:Op maandag 13 februari 2017 12:20 schreef Onnoman het volgende:
opvoedkunde en ethiek op middelbare scholen invoeren
Nou nee. Maar door iedereen aan het handje te pakken en half Nederland financieel afhankelijk van je te maken, creëer je vanzelf afhankelijke mensen.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:19 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Nou, dat hebben ze behoorlijk bij het rechte eind blijkbaar.
Je vergeet er even bij te vertellen dat diezelfde brave burger om maatregelen roept als er iets misgaat.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou nee. Maar door iedereen aan het handje te pakken en half Nederland financieel afhankelijk van je te maken, creëer je vanzelf afhankelijke mensen.
Hoe is het mogelijk dat jij zo denkt en toch ook alles door de overheid wil laten regelen?quote:Op maandag 13 februari 2017 12:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou nee. Maar door iedereen aan het handje te pakken en half Nederland financieel afhankelijk van je te maken, creëer je vanzelf afhankelijke mensen.
Allicht. Eigen verantwoordelijkheid is vakkundig afgeleerd.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:22 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Je vergeet er even bij te vertellen dat diezelfde brave burger om maatregelen roept als er iets misgaat.
Er mag helemaal niks misgaan als wel is dat een flater!quote:Op maandag 13 februari 2017 12:22 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Je vergeet er even bij te vertellen dat diezelfde brave burger om maatregelen roept als er iets misgaat.
mensen met een etnisch sociale achterstand kan je dat niet verwachtenquote:Op maandag 13 februari 2017 12:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er bestaat niet langer zo iets als gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid? Een moreel kompas moet van de overheid komen?
Dat zijn uitingen van frustratie die door de overheid zonder uitzondering worden aangegrepen om weer meer regels over ons uit te storten.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:22 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Ja, leuk bedacht maar zo is het natuurlijk niet, he? Dezelfde burger die klaagt over betutteling staat om het hardst om maatregelen te roepen als zijn/haar kind ook maar het minste overkomt.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allicht. Eigen verantwoordelijkheid is vakkundig afgeleerd.
Natuurlijk wel. Je zou kunnen ophouden met iedereen te pamperen en van gratis geld te voorzien. Dan heb je als vanzelf andere mensen nodig in je leven. Doen ze in de VS ook en daar integreren die groepen veel beter.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:23 schreef Onnoman het volgende:
[..]
mensen met een etnisch sociale achterstand kan je dat niet verwachten
Ja, gek is dat, je roept heel hard om maatregelen en dan ben je verbaasd als je die krijgt. HOE IS HET MOGELIJK.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat zijn uitingen van frustratie die door de overheid zonder uitzondering worden aangegrepen om weer meer regels over ons uit te storten.
Dus moet de overheid maar door de hoepel springen om het probleem van die blèrende burger op te lossen? Ik denk het niet.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:24 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Ja, leuk bedacht maar zo is het natuurlijk niet, he? Dezelfde burger die klaagt over betutteling staat om het hardst om maatregelen te roepen als zijn/haar kind ook maar het minste overkomt.
Da's complete onzin, in de VS integreert men totaal niet maar hoeft men ook niet te integreren, of dacht dat Little Italy, Chinatown en Koreatown voorbeelden van integratie waren?quote:Op maandag 13 februari 2017 12:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je zou kunnen ophouden met iedereen te pamperen en van gratis geld te voorzien. Dan heb je als vanzelf andere mensen nodig in je leven. Doen ze in de VS ook en daar integreren die groepen veel beter.
Ik mis wel politici die durven te zeggen dat het leven vol met risico's is. Zo van deal with it.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus moet de overheid maar door de hoepel springen om het probleem van die blèrende burger op te lossen? Ik denk het niet.
Uh...blijkbaar wel ja. Dat is telkens weer het geval. Dat is nou eenmaal het probleem met een parlement, die stemmen daarover.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus moet de overheid maar door de hoepel springen om het probleem van die blèrende burger op te lossen? Ik denk het niet.
Mensen wonen graag bij andere mensen met dezelfde cultuur. Dat is geen reden om niet met elkaar om te gaan. Maar goed. Dat is een andere discussie.quote:Op maandag 13 februari 2017 12:26 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Da's complete onzin, in de VS integreert men totaal niet maar hoeft men ook niet te integreren, of dacht dat Little Italy, Chinatown en Koreatown voorbeelden van integratie waren?
Met al het geld wat ingezameld wordt is er naar mijn mening nog te weinig gratis geld!quote:Op maandag 13 februari 2017 12:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met dank aan al die mensen die stemmen op gratis geld ipv goed beleid.
in een land met 1001 culturen die elk een andere visie hebben op ethische kwesties vraagt om een samenleving waarin morele kwesties worden vastgelegd in de vorm van wetten en regelsquote:Op maandag 13 februari 2017 12:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja. Leuk voor een ander topic. Keus zat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |