abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2017 @ 00:33:04 #1
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_168842341
Waarom geen partij met dit op de agenda? Het stimuleren van kinderen krijgen in deze tijd is idioot, als je kinderen wil waarom zou je hier niet zelf voor moeten betalen?
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 00:35:48 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_168842395
Jij hebt vast geen bijstand of WAjong uitkering? Voor mensen met een inkomen van 2000+ bruto vind ik het ok, maar waarom moet je kinderen straffen voor WAjong of Bijstand kneuzen die 6 kinderen nemen zonder enig benul van de gevolgen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_168842431
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:33 schreef Varr het volgende:
Waarom geen partij met dit op de agenda? Het stimuleren van kinderen krijgen in deze tijd is idioot, als je kinderen wil waarom zou je hier niet zelf voor moeten betalen?
Mee eens. Maar... dan ook geen ouderbijslag (lees pensioen) meer!
pi_168842445
Afschaffen en per kind de belastingvrije voet verhogen
pi_168842470
Afschaffen hoeft niet per se maar maak het gewoon inkomensafhankelijk. Het is nogal onzinnig dat mensen die een minimumloon verdienen hetzelfde krijgen als iemand aan de Balkenendenorm.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 00:39:10 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_168842483
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:38 schreef Tijger_nootje het volgende:
Afschaffen hoeft niet per se maar maak het gewoon inkomensafhankelijk. Het is nogal onzinnig dat mensen die een minimumloon verdienen hetzelfde krijgen als iemand aan de Balkenendenorm.
Staffel gebaseerd op kindergebonden budget.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_168842532
Eigenlijk nog niet eens verkeerd dan gaan de vluchtelingen naar Belgie en Duitsland denk ik?
  zondag 12 februari 2017 @ 01:00:41 #8
242879 Onnoman
The On And Only
pi_168842991
ik ben voor blanketoeslag
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 12 februari 2017 @ 01:01:17 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_168843001
Hier ga ik morgen een interessante mening verkondigen.
pi_168843095
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:01 schreef remlof het volgende:
Hier ga ik morgen een interessante mening verkondigen.
Maandag?
pi_168843128
quote:
Daar ben ik het niet mee eens, dan stimuleer je arme mensen die het zich eigenlijk niet kunnen veroorloven om meer kinderen te nemen dan ze er eigenlijk kunnen voeden. Dan krijg je idiocracy. Kinderbijslag = meer kinderen in arme gezinnen = meer armoede. Geen kinderbijslag = kinderen die niet kunnen worden gevoed door de ouders worden niet gemaakt = minder armoede. Eventuele kinderen die toch worden geboren en niet kunnen worden gevoed sterven een natuurlijke hongerdood waardoor de orde zich hersteld. Overheidsinvloed is ongewenst en brengt het systeem in onbalans.
pi_168843153
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:08 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, dan stimuleer je arme mensen die het zich eigenlijk niet kunnen veroorloven om meer kinderen te nemen dan ze er eigenlijk kunnen voeden. Dan krijg je idiocracy. Kinderbijslag = meer kinderen in arme gezinnen = meer armoede. Geen kinderbijslag = kinderen die niet kunnen worden gevoed door de ouders worden niet gemaakt = minder armoede. Eventuele kinderen die toch worden geboren en niet kunnen worden gevoed sterven een natuurlijke hongerdood waardoor de orde zich hersteld. Overheidsinvloed is ongewenst en brengt het systeem in onbalans.
Idiocratie hebben we al dus dat kan de reden niet zijn en kinderbijslag voed geen kinderen, daar is het bedrag te laag voor.
  zondag 12 februari 2017 @ 01:34:41 #13
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168843627
quote:
3s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:37 schreef Stien_Struis het volgende:
Afschaffen en per kind de belastingvrije voet verhogen
quote:
Twee willekeurige en totaal tegengestelde ideeën uit dit topic.

In Nederland doen we in zo'n geval wat het CDA zou doen: we veranderen helemaal niks.
pi_168843646
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:34 schreef Barrah het volgende:

[..]

[..]

Twee willekeurige en totaal tegengestelde ideeën uit dit topic.

In Nederland doen we in zo'n geval wat het CDA zou doen: we veranderen helemaal niks.
Dat doen we al decennia, geloof ik :P En niet alleen het CDA, de rest doet net zo hard mee met niks veranderen.
pi_168843671
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:35 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Dat doen we al decennia, geloof ik :P En niet alleen het CDA, de rest doet net zo hard mee met niks veranderen.
Stel je eens voor dat je ineens een boel ambtenaren over hebt. Dat kan niet natuurlijk.
pi_168843697
quote:
3s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:37 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Stel je eens voor dat je ineens een boel ambtenaren over hebt. Dat kan niet natuurlijk.
Ik denk niet dat er ambtenaren zijn die zich bezig houden met kinderbijslag. Dat is toch allemaal wel geautomatiseerd.
pi_168843769
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:35 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Naar mijn mening nog teveel veranderingen en proefbalonnen geweest.
.
pi_168843836
Heb je een studie waaruit blijkt dat kinderbijslag voor meer kinderen zorgt? Want ik heb niet de indruk dat mensen voor 100 euro per maand een kind werpen dat vele malen duurder is en tering veel tijd kost.

Kinderen horen niet in armoede op te groeien, dat hoeft ook totaal niet in een land als Nederland... ik vind de mening van TS echt een zwakbegaafden mening. Maargoed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168843998
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:46 schreef ludovico het volgende:
Heb je een studie waaruit blijkt dat kinderbijslag voor meer kinderen zorgt?
Het boek heet 'An Essay on the Principle of Population'.
pi_168844334
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:33 schreef Varr het volgende:
Nederlandse kinderen zullen over de duur van hun latere werkzame leven gemiddeld genomen een forse bijdrage leveren aan de schatkist en dus de sociale voorzieningen voor iedereen. Als de maatschappij het vertikt om bij te dragen aan het opvoeden van kinderen, waarom zouden dan de baten dan ook aan personen zonder kinderen ten goede moeten komen?
pi_168844381
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 02:21 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Nederlandse kinderen zullen over de duur van hun latere werkzame leven gemiddeld genomen een forse bijdrage leveren aan de schatkist en dus de sociale voorzieningen voor iedereen. Als de maatschappij het vertikt om bij te dragen aan het opvoeden van kinderen, waarom zouden dan de baten dan ook aan personen zonder kinderen ten goede moeten komen?
Ligt er maar net aan hoe goed ze zijn, dan zou ik de verleiding niet weerstaan om mijn geluk in een ander land te gaan halen, daar alles wat Nederland groot gemaakt heeft toch om zeep geholpen is dan!

En waar mag het land het dan mee doen met de overblijvertjes, of met de achterste uit de klas?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2017 02:31:00 ]
  zondag 12 februari 2017 @ 02:43:30 #22
3542 Gia
User under construction
pi_168844578
Ik ben voor belastingaftrek per kind, voor maximaal 2 kinderen. En alleen voor kinderen die in Nederland wonen.
  zondag 12 februari 2017 @ 09:46:25 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168845829
Afschaffen? Jep, net als alle subsidies, aftrekposten, bij en toeslagen en al die onzin. Dat geld gebruiken om de lastendruk zwaar te verminderen.
Alle ambtenaren en middelen die er nodig zijn voor het toekennen, administreren en controleren ervan de keien op en dat bespaarde geld ook gebruiken voor lastenvermindering.
Win - Win
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168845842
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Afschaffen? Jep, net als alle subsidies, aftrekposten, bij en toeslagen en al die onzin. Dat geld gebruiken om de lastendruk zwaar te verminderen.
Alle ambtenaren en middelen die er nodig zijn voor het toekennen, administreren en controleren ervan de keien op en dat bespaarde geld ook gebruiken voor lastenvermindering.
Win - Win
Wel 100% niet de er ergens iets aan een strijkstok blijft hangen!
  zondag 12 februari 2017 @ 09:48:51 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168845851
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:46 schreef ludovico het volgende:
Heb je een studie waaruit blijkt dat kinderbijslag voor meer kinderen zorgt? Want ik heb niet de indruk dat mensen voor 100 euro per maand een kind werpen dat vele malen duurder is en tering veel tijd kost.

Duitsland heeft kindergeld wat drie keer zo hoog is dan in NL en bovendien oudergeld en aftrekposten voor ouders met kinderen. Nergens in Europa worden zo weinig kinderen geboren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')