Wat is het nut dan? De muur gaat arme blanken amerikanen weer aan een baan helpen? De muur gaat economische vooruitgang brengen? De muur gaat van Amerika weer een mooie natie maken? Drie keer nee.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 18:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niks symboolpolitiek. Muren hebben nu en in het verleden hun nut bewezen. Wat jij voorstelt is wensdenkpolitiek.
Als de oorzaak wegnemen onrealistisch is dan doe je aan gevolgbestrijding ja. Iedere mens, iedere overheid doet aan gevolgbestrijding. Je kan bijna niet leven zonder aan gevolgbestrijding te doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:04 schreef Rattataki het volgende:
[..]
Dus je doet liever aan gevolgbestrijding dan de oorzaak weg te nemen. Dan verschillen we daarover van mening. Dat kan.
Trump begon met de schatting van 8 miljard van een 1600km muur:quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:52 schreef Jaeger85 het volgende:
Uit geheime documenten in handen van het Amerikaanse persbureau Reuters blijkt dat de bouw van deze muur 21,6 miljard dollar kost (bijna 20,3 miljard euro). Tijdens verkiezingscampagne zei Trump dat de bouw zo’n 12 miljard dollar zou kosten. Andere Republikeinen, zoals Paul Ryan, beweerden dat de bouw zou uitkomen rond de 15 miljard dollar.
Ten eerste moet Trump stukken privaat land gaan opkopen (afpakken?) of het wordt een heel erg slingerende muur. Blijkbaar is er ook nog een heel groot natuurgebied, waar met zowel de USA als Mexico is afgesproken dat daar niet gebouwd mag worden. Alleen dat al kan jaren duren.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:42 schreef Montov het volgende:
[..]
Trump begon met de schatting van 8 miljard van een 1600km muur:
http://www.msnbc.com/msnb(...)would-cost-8-billion
Nu al het drievoudige van zijn initiele schatting. Under budget.
En hoeveel kilometer zou er over 4 jaar staan? 1600km zoals beloofd? Ik gok op minder dan 500km. En wat gaat het jaarlijkse budget worden?
Tijd voor een voorspelingstopic.
Er zijn ook nog hele stukken land waar het bijna onmogelijk (en dus erg duur) is om een muur te bouwen. Het gaat dan bijvoorbeeld om hele rotsachtige stukken land met veel hoogteverschillen.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ten eerste moet Trump stukken privaat land gaan opkopen (afpakken?) of het wordt een heel erg slingerende muur. Blijkbaar is er ook nog een heel groot natuurgebied, waar met zowel de USA als Mexico is afgesproken dat daar niet gebouwd mag worden. Alleen dat al kan jaren duren.
Ik ben benieuwd naar de specificaties van de muur, of dit echt van zee tot zee een dichte muur moet zijn of dat het meer bepaalde locaties zijn? Mijn voorspelling is dat hij wel snel begint aan een stuk muur ergens. Om te laten zien dat er begonnen is. En pas later de rest. Sommige delen zullen waarschijnlijk jaren later af komen.
De vraag is wat de volgende president gaat doen... Dit is niet een project wat er voor zijn mogelijke tweede termijn staan, en misschien niet eens over 8 jaar...
Dus volgens jou helpt niks? Een muur helpt niks een hek helpt niks. Zelfs als je alle hekken weghaalt en een busdienst inzet waarmee alle Mexicanen en alle Mexicaanse drughandelaren, heel Noord- en Midden-Amerika gratis naar de VS worden vervoerd waar ze vervolgens gratis een Amerikaans paspoort kunnen afhalen of hun product kunnen afzetten dan zal je nog steeds dezelfde instroom hebben als nu?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat is het nut dan? De muur gaat arme blanken amerikanen weer aan een baan helpen? De muur gaat economische vooruitgang brengen? De muur gaat van Amerika weer een mooie natie maken? Drie keer nee.
De muur heeft geen nut. Het is geldverspilling. Pure geldverspilling. Drugs komen er sowieso wel omheen omdat grenswachters omgekocht zullen worden en het gewoon via boot en vliegtuig kan gaan. Die paar illegalen tegen houden voor wat? Zodat Joe weer aan de bak kan gaan in Taco Bell? Laat me niet lachen. Er zijn sowieso vrij weinig immigranten in de gebieden buiten de steden. Trump stemmers horen alleen maar van elkaar 'they took ur jubs' en denken dat de muur weer verandering gaat brengen. Het is zielig.
Maat laat maar komen. Ik denk dat Trump er heel veel steun mee gaat verliezen. Uiteindelijk gaat de muur hem de kop kosten.
Eens.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ten eerste moet Trump stukken privaat land gaan opkopen (afpakken?) of het wordt een heel erg slingerende muur. Blijkbaar is er ook nog een heel groot natuurgebied, waar met zowel de USA als Mexico is afgesproken dat daar niet gebouwd mag worden. Alleen dat al kan jaren duren.
Er is een grenslijn van ongeveer 3200km, waarvan de helft volgens Trump bemuurd moet worden omdat de rest voldoende natuurlijke barrieres hebben. Ok. Maar genoeg plaatsen waar de natuurlijke barrieres weinig tegenhouden zoals de Rio Grande die op plekken weinig diepte heeft maar waar een muur heel lastig gaat worden.quote:Ik ben benieuwd naar de specificaties van de muur, of dit echt van zee tot zee een dichte muur moet zijn of dat het meer bepaalde locaties zijn? Mijn voorspelling is dat hij wel snel begint aan een stuk muur ergens. Om te laten zien dat er begonnen is. En pas later de rest. Sommige delen zullen waarschijnlijk jaren later af komen.
Geldstroom stoppen om belangrijkere zaken te financieren.quote:De vraag is wat de volgende president gaat doen... Dit is niet een project wat er voor zijn mogelijke tweede termijn staan, en misschien niet eens over 8 jaar...
De Mexicaanse overheid wordt daar verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:25 schreef Bugno het volgende:
Hoeveel heeft-ie gereserveerd voor beveiliging en lokaliseren van tunnels?
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
De Mexicaanse overheid wordt daar verantwoordelijk voor.
Als iedereen zo zou denken zal je inderdaad nooit wat oplossen en dit moet je vooral als graadmeter aanhouden. Maar kom nu toch, denk je nu echt dat het mensen zal weerhouden om de grens over te steken? Mensen die in armoede leven die laten zich niet tegenhouden door een muur. Zoals ik al eerder zei klimmen ze gewoon met ladders op plekken waar een muur nu al staat er overheen of graven ze er onder door. Zo'n enorme grenslijn kan je ook nooit helemaal bewaken. Het is juist onrealistisch om te denken dat dit de problemen zal gaan oplossen.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 19:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als de oorzaak wegnemen onrealistisch is dan doe je aan gevolgbestrijding ja. Iedere mens, iedere overheid doet aan gevolgbestrijding. Je kan bijna niet leven zonder aan gevolgbestrijding te doen.
Waarom maakte de hele wereld zich dan zo druk om die muur toen Trump het voor het eerst voorstelde? Als Pablo met zijn vrouw en 7 kinderen straks gewoon met een keukenkrukje over de muur kan klimmen dan was al die ophef toch niet nodig?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:21 schreef Rattataki het volgende:
[..]
Als iedereen zo zou denken zal je inderdaad nooit wat oplossen en dit moet je vooral als graadmeter aanhouden. Maar kom nu toch, denk je nu echt dat het mensen zal weerhouden om de grens over te steken? Mensen die in armoede leven die laten zich niet tegenhouden door een muur. Zoals ik al eerder zei klimmen ze gewoon met ladders op plekken waar een muur nu al staat er overheen of graven ze er onder door. Zo'n enorme grenslijn kan je ook nooit helemaal bewaken. Het is juist onrealistisch om te denken dat dit de problemen zal gaan oplossen.
En het doet voor de helft aan illegalen die in de VS zitten die via een toeristenvisum legaal zijn gekomen en daarna niet meer terugkomen. Geen via verstrekken aan Mexicanen is een oplossing daarvoor en ik zie geen enkel nadeel daarmee.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:21 schreef Rattataki het volgende:
[..]
Als iedereen zo zou denken zal je inderdaad nooit wat oplossen en dit moet je vooral als graadmeter aanhouden. Maar kom nu toch, denk je nu echt dat het mensen zal weerhouden om de grens over te steken? Mensen die in armoede leven die laten zich niet tegenhouden door een muur. Zoals ik al eerder zei klimmen ze gewoon met ladders op plekken waar een muur nu al staat er overheen of graven ze er onder door. Zo'n enorme grenslijn kan je ook nooit helemaal bewaken. Het is juist onrealistisch om te denken dat dit de problemen zal gaan oplossen.
Omdat je beter een brug kan bouwen dan een muur. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het is gewoon een onzinnige maatregel en het lost de problemen niet op.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom maakte de hele wereld zich dan zo druk om die muur toen Trump het voor het eerst voorstelde? Als Pablo met zijn vrouw en 7 kinderen straks gewoon met een keukenkrukje over de muur kan klimmen dan was al die ophef toch niet nodig?
Omdat hij de Mexicanen beledigde met de woorden "When Mexico sends its people, they’re not sending their best. They’re not sending you. They’re not sending you. They’re sending people that have lots of problems, and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists. And some, I assume, are good people.”quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom maakte de hele wereld zich dan zo druk om die muur toen Trump het voor het eerst voorstelde?
Af en toe douchen lost de problemen ook niet op, je wordt toch weer vuil maar toch schijnen een hoop mensen het te doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:38 schreef Rattataki het volgende:
[..]
Omdat je beter een brug kan bouwen dan een muur. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het is gewoon een onzinnige maatregel en het lost de problemen niet op.
Wowquote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:40 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Af en toe douchen lost de problemen ook niet op, je wordt toch weer vuil maar toch schijnen een hoop mensen het te doen.
Hij is officieel uitgeluld. Ik denk dat we zo'n internettroll beter kunnen negeren.quote:
Kennelijk hebben wij verschillende ervaringen met muren. Ik leef tussen een paar muren en tot nu toe zijn ze vrij succesvol in het buiten houden van vreemdelingen. Ook schijnen muren in gevangenissen goed te helpen. Jij hebt schijnbaar andere ervaringen. Ik zou niet weten hoe ik je duidelijk kan maken dat muren echt wel effect hebben.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:44 schreef Montov het volgende:
[..]
Hij is officieel uitgeluld. Ik denk dat we zo'n internettroll beter kunnen negeren.
Maar zodra een Mexicaan is opgepakt en uitgezet, kan hij dan (kort) daarna dan wederom een toeristenvisum krijgen?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:32 schreef Montov het volgende:
[..]
En het doet voor de helft aan illegalen die in de VS zitten die via een toeristenvisum legaal zijn gekomen en daarna niet meer terugkomen. Geen via verstrekken aan Mexicanen is een oplossing daarvoor en ik zie geen enkel nadeel daarmee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |