abonnement Unibet Coolblue
pi_168784548
quote:
Drenthe stopt met voetballen: 'Ook nee tegen Feyenoord'
Royston Drenthe is niet langer profvoetballer. De voormalig speler van onder meer Feyenoord en Real Madrid kiest definitief voor een carrière als rapper.

De 29-jarige verdediger hangt defintief zijn voetbalschoenen aan de wilgen en gaat verder als rapper Roya2faces.

In gesprek met VI laat hij weten dat zelfs zijn oude liefde Feyenoord niet meer hoeft te bellen.

Drenthe begon zijn loopbaan in 2005 bij Feyenoord en maakte in 2007, na een geslaagd EK-Onder 21, de overstap naar Real Madrid. Er werd de Rotterdammer een grootse loopbaan voorspeld, maar de successen bleven uit.

Na omzwervingen in Spanje, Engeland, Rusland, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten, ging zijn carrière op 29-jarige leeftijd als een nachtkaars uit.

De linkspoot behoort tot de groep spelers met één interland. Op 17 november 2010 viel hij in tijdens het oefenduel met Turkije (1-0). Tien minuten voor tijd was hij de vervanger van Rafael van der Vaart.

Morgen verschijnt het complete interview met Roya2faces op vi.nl.
http://www.vi.nl/nieuws/d(...)-tegen-feyenoord.htm

Fillempje met Drenthe daarin.

Wat is jullie meest favoriete Royston Drenthe-moment? Ik kon zijn shows bij Jong Oranje onder Foppegod waarderen.
pi_168784603
:') :') :') :')

Zo ver afgegleden
pi_168784684
Godver de godver:( Onze hoop in bange dagen. We zullen hem altijd heugen om zijn befaamde rushes in het shirt van Alania Vladikavkaz *)
  Moderator donderdag 9 februari 2017 @ 19:18:38 #4
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_168784727
En dat terwijl het allemaal zo mooi begon :{

VBL / Royston Drenthe: onvermoeibare stijder
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_168784888
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:18 schreef Tagliano het volgende:
En dat terwijl het allemaal zo mooi begon :{

VBL / Royston Drenthe: onvermoeibare stijder
Maar dat is geen topic van tong80. Hij had het toen al gezien
  Moderator donderdag 9 februari 2017 @ 19:24:43 #6
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_168784898
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar dat is geen topic van tong80. Hij had het toen al gezien
Niet eentje in de hele reeks :{

Dan weten we genoeg
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_168784924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
:') :') :') :')

Zo ver afgegleden
Maar financieel binnen...
pi_168785017
pi_168785064
Stipje stift is mijn meest favoriete Royston Drenthe-moment.
pi_168785099
Rap is geen muziek.
Oh.
pi_168785505
Even een ft. maken met Ryan Babel
pi_168785875
Dood-en doodzonde, die had een veel betere carriere kunnen hebben als ie niet meteen naar Real Madrid was gegaan.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 9 februari 2017 @ 20:26:10 #13
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_168786563
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:30 schreef wimderon het volgende:
Stipje stift is mijn meest favoriete Royston Drenthe-moment.
_O_
  donderdag 9 februari 2017 @ 20:28:55 #14
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_168786648
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:01 schreef TLC het volgende:
Dood-en doodzonde, die had een veel betere carriere kunnen hebben als ie niet meteen naar Real Madrid was gegaan.
Qua financiën heeft ie wel het optimale rendement behaald. Wat dat betreft was het een prima beslissing om naar Real Madrid te gaan.
pi_168787863
Maar heeft ie nou wel of niet een niggerkapper gevonden in Vladikavkaz?
Ik ben inmiddels overleden.
pi_168789216
Tong heeft hem ontdekt.
pi_168790179
En het stomme is dat het hem waarschijnlijk nog centen op gaat leveren ook. Vast niet zoveel als hij met voetballen had kunnen verdienen, maar sowieso dat hij geboekt gaat worden omdat hij Royston Drenthe is. Hetzelfde met al die gefaalde reality-tv-sterretjes die "DJ" worden.
pi_168790188
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 21:07 schreef Pascalus het volgende:
Maar heeft ie nou wel of niet een niggerkapper gevonden in Vladikavkaz?
Dit is de enige juiste vraag.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_168790796
Roya2faces _O_
pi_168792207
Drenthe _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_168794560
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar financieel binnen...
Hij lijkt mij inderdaad iemand die een verantwoorde investeringhorizon in gedachten had.
pi_168794604
Glenn Helder ging zich ook richten op de muziek toch? Drummer enzo. Niet echt een enorm succes verder.
standaarddrinker
pi_168803431
quote:
9s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:10 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

http://www.vi.nl/nieuws/d(...)-tegen-feyenoord.htm

Fillempje met Drenthe daarin.

Wat is jullie meest favoriete Royston Drenthe-moment? Ik kon zijn shows bij Jong Oranje onder Foppegod waarderen.
Ik geloof dat hij tegen PSV echt een geweldige wedstrijd speelde, was toen zo kapot dat hij met kramp per brancard van het veld af moest worden gedragen en terwijl hij langs het publiek kwam klapte hij uitgebreid.

Einde verhaal.

Op 2 staat natuurlijk het stiftje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_168803955
Wel zonde, jongen had best talent. Buiten zijn beginperiode en een droomtransfer naar Real Madrid echt een kutcarriere door eigen domheid.
standaarddrinker
pi_168844678
Enorm veel talent, maar compleet leeg in z'n hoofd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_168856670
quote:
Afscheidswedstrijd Royston Drenthe: Feyenoord vs mislukte voetballers.

Er wordt in stijl afscheid genomen van Royston Drenthe. Oud-collega’s van Feyenoord en een keur aan mislukte voetballers die ooit in Jong Oranje zaten, zullen het tegen elkaar opnemen. De wedstrijd wordt op zondagmiddag om 14.30 uur afgewerkt en kan helaas niet live worden uitgezonden omdat er dan Eredivisievoetbal is.

Drenthe stelt zelf een Allstar-team samen van compleet geflopte voetballers. Bij welk team hij zelf meedoet weet hij nog niet. “Maar die dikke (Maceo Rigters, red.) staat sowieso in de spits, haha.” Verder denkt hij aan ‘oud-gappies’ als Luigi Bruins, Otman Bakkal en ene Dave die hij kent uit de avondwinkel.

Julian Jenner heeft afgezegd, omdat hij denkt dat hij nog steeds profvoetballer is. Veel andere voetballers die hun ooit zo glansrijke carrière op pijnlijke wijze zagen verdampen zijn wel enthousiast. “Leuk om die gasten weer eens te zien, erg benieuwd waar ze terecht zijn gekomen ook”, zegt Hedwiges Maduro.

Aan het roer van de kansloos gefaalde minkukels staat Foppe de Haan, de enige man die deze spelers ooit goed heeft laten voetballen. Na de wedstrijd zal er een rapbattle plaatsvinden tussen Royston Drenthe en Karim Rekik(ikiki).
Nait Soezn Moar Broezn
pi_168856683
Mosterd
Nait Soezn Moar Broezn
pi_168857199
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar financieel binnen...
Lijkt mij ieder het type dat het allemaal uit heeft gegeven
pi_168941151
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Enorm veel talent, maar compleet leeg in z'n hoofd.
De Ulrich van Gobbel 2.0 noemde ik hem altijd alhoewel die wat robuuster was dan Roy die er wel meer 'gangsta' uit zag maar eigenlijk ontzettend aardig altijd was en altijd vrolijk.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 15:10:39 #33
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170905061
https://www.vi.nl/video/d(...)iew-van-kampioensrap

Drenthe over het aanstaande kampioenschap van Feyenoord :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_170906299
Wat een god is het toch ook.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_170906304
Maar dat nummertje komt niet helemaal over.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_191326326
quote:
Voetballer Royston Drenthe gaat aan de slag als acteur
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-loopbaan-als-acteur
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191892645
quote:
Royston Drenthe geeft nog alles bij Kozakken Boys: 'Geen niveau om te lanterfanten'

Na zijn vertrek bij Sparta koos Royston Drenthe aan het begin van dit seizoen voor Kozakken Boys in de Tweede Divisie. De oud-speler van Feyenoord en Real Madrid geeft nog altijd alles in Werkendam. "Dit is niet het niveau om te lanterfanten."


Kozakken Boys nam het zaterdagmiddag uit op tegen Excelsior Maassluis (1-0) en Drenthe speelde de hele wedstrijd. Het is voor hem geen competitie om 'gewoon een beetje te doen wat je wilt.' "Het is een competitie met een aardig niveau. Als je niet wilt dat jongens van 22/23 jaar je zo voorbij lopen, moet je toch wat arbeid leveren."

Drenthe volgt ook nog de verrichtingen van Feyenoord. "Ze verdienen een pluim voor de manier waarop ze het hebben opgepakt na het slechte begin. Het zou niet raar zijn als het nog spannend wordt in de competitie."
https://www.rijnmond.nl/n(...)u-om-te-lanterfanten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198316601
quote:
Royston Drenthe vrijgesproken: Niet bewezen dat in auto gevonden 176.500 euro werd witgewassen

Royston Drenthe is door de rechtbank in Breda vrijgesproken in een witwaszaak. De 33-jarige profvoetballer, die afgelopen anderhalf jaar uitkwam voor Kozakken Boys en nu voor Racing Murcia speelt, zou volgens justitie twee jaar geleden 176.500 euro hebben witgewassen. De rechter ziet daar echter onvoldoende bewijs voor.

Het geld werd twee jaar geleden in Halsteren door de politie aangetroffen in een auto. De biljetten zaten in pakketjes en waren verstopt in een verborgen ruimte. Door de hoogte van het bedrag en de wijze van vervoer had justitie een groot vermoeden van witwassen. Het geld was van Drenthe, die aangeeft dat hij dat via een neef uitleende aan iemand. Namen noemt hij niet, omdat hij bang is dat dat misschien consequenties heeft voor hemzelf. Het geld had Drenthe naar eigen zeggen verdiend uit de periode dat hij als profvoetballer actief was.
https://www.ad.nl/nederla(...)itgewassen~aed211ed/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 5 maart 2021 @ 07:51:49 #39
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_198331690
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Niks mis met wat stapeltjes briefjes van 50 euro, om je welvaart te tonen.
pi_200672162
https://nos.nl/artikel/23(...)-ik-spijt-van-hebben

Vanavond 22:20 een Andere Tijden Sport over dit fenomeen.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_200673583
Heb de special over hem gezien op de site van de NPO afgelopen week, bizar hoeveel wagens hij heeft gekocht voor zijn familie :D

Maar goed, als hij maar gelukkig is.
pi_200677412
quote:
Royston Drenthe zat in een luxe bubbel waarin hij zich onsterfelijk waande
In de laatste zomerse aflevering van Andere Tijden Sport blikt Tom Egbers terug op de grillige carrière van Royston Drenthe. De linksbuiten maakte als 20-jarige een droomtransfer naar Real Madrid - maar daarna ging het al net zo snel bergafwaarts met zijn voetballoopbaan.

Royston Drenthe groeide op in ‘een rauwe Rotterdamse wijk, waar hij als het ware pingelde tussen de injectienaalden’, zo schetst Tom Egbers de achtergrond van de inmiddels 34-jarige Drenthe. De veelbelovende voetballer speelt in 2006/2007 één seizoen als A-junior bij Feyenoord wanneer Real Madrid interesse toont. In augustus 2007 vertrekt hij voor 13 miljoen euro naar de Spaanse topclub.

De 20-jarige speler ziet in één keer 1,1 miljoen euro op zijn bankrekening staan en beloont zichzelf met een Porsche Cayenne Magnum. Hij schaft ook een Audi Q7 aan, maar die rijdt hij al binnen twee weken in de prak op weg naar een discotheek wanneer hij een paar drankjes op heeft. Als de Spaanse politie arriveert moet Drenthe een alcoholtest afleggen, maar een mannetje van Real Madrid zorgt ervoor dat het akkefietje zonder gevolgen blijft.

Pokeren
Het incident is illustratief voor de situatie waarin Drenthe is beland: een luxe bubbel waarin hij zich onsterfelijk waant, zoals hij het nu zelf noemt. Op het veld presteert Drenthe aanvankelijk nog wel naar wens – hij wordt met Real landskampioen in 2008 – maar al snel gaat het minder. ‘Faalangst’ analyseert Drenthe anno 2021. “Het publiek keerde zich tegen me. Je hebt geen tijd voor fouten, het is een mannensport.”

Hij zoekt als afleiding “amusement op: pretparken, dierentuinen, etc. Dat was mijn uitlaatklep.” Dat ‘etcetera’ betreft pokeren ‘en ik kon niet eens pokeren, ik heb veel lesgeld betaald’ en uitgaan, met name in de Buddha Bar in Madrid. “Wij konden alles maken daar.” Een filmpje van juni 2009 toont een uitgelaten Drenthe die om kwart voor vijf ’s nachts met twee drankjes in zijn hand snoeft dat hij eigenlijk in bed had moeten liggen maar ja: er is een Rotterdamse dj in de stad.

Verplichte kost
Real Madrid wil van hem af en het Britse Everton, dat de speler een jaar heeft gehuurd, toont interesse in een transfer. Maar Drenthe voelt zich te goed voor de overstap omdat hij de helft zou gaan verdienen van wat hij bij Real krijgt. In plaats daarvan belandt hij in Rusland bij het onbekende Vladikavkaz, waarna een rondgang volgt langs clubs in Turkije en Abu Dhabi. “Mooie deals op papier, maar uiteindelijk sprookjes,” zegt Drenthe nu. Na tien clubs in evenzovele jaren te hebben versleten, speelt Drenthe sinds begin dit jaar bij de Spaanse derdedivisieclub Racing Murcia FC.

Van spijt over verkeerde beslissingen wil hij niets weten: “Ik kan nog steeds werken om mijn boontjes te doppen. Ook al moet je soms wat meer werken voor wat minder knaken. Ik heb een fantastische carrière gehad. Alles gebeurt met een reden, het is gewoon mijn lot.”

Deze aflevering van Andere Tijden Sport is verplichte kost voor alle talentvolle voetballers die het grote geld ruiken, maar niet dezelfde fouten willen maken als Drenthe.
https://www.parool.nl/kun(...)ijk-waande~b6f0ecf2/
pi_200685046
speelt ie nog in Spanje?
U MAD?
pi_200685087
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:49 schreef de_boswachter het volgende:
speet ie nog in Spanje?
Racing Murcia, vijfde niveau komend seizoen.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_200685167
Drenthe lijkt wel 50 jaar oud.

Met die instelling van feesten, pokeren en alles heeft zo moeten zijn / 'life is life' kan ik me die afglijdende carriere na Madrid ook wel voorstellen. Had hij nu even een andere instelling gehad of het licht als topsporter gezien, dan was 't een grote geworden. Had de bondscoach ook wat werkbaars gehad.
pi_200685207
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_200685261
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:51 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Racing Murcia, vijfde niveau komend seizoen.
zou Kozakken Boys qua niveau en geld niet beter verdienen zijn? Apart.
U MAD?
pi_200685281
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

zou Kozakken Boys qua niveau en geld niet beter verdienen zijn? Apart.
Als je hem zo hoort is het geen hongerloontje. Maar volgens mij verschijnt hij ook wel af en toe op de Spaanse TV.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_200685454
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:02 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Als je hem zo hoort is het geen hongerloontje. Maar volgens mij verschijnt hij ook wel af en toe op de Spaanse TV.
Hij doet dit erbij en dan kun je beter 3e divisie spanje zitten dan bij Kozakken boys.
pi_200685515
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hij doet dit erbij en dan kun je beter 3e divisie spanje zitten dan bij Kozakken boys.
Vijfde divisie :P, maar ik denk dat hij niet voor de lol vanuit Kozakken en co daarheen gaat natuurlijk,.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  zondag 1 augustus 2021 @ 23:22:34 #52
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200685546
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:20 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Vijfde divisie :P, maar ik denk dat hij niet voor de lol vanuit Kozakken en co daarheen gaat natuurlijk,.
Zal vast een of andere dubieuze rijke eigenaar achter zitten die Roya lekker zwart betaald
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200685557
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:22 schreef Caland het volgende:

[..]

Zal vast een of andere dubieuze rijke eigenaar achter zitten die Roya lekker zwart betaald
Ze hebben daar Lescott en Eto'o wel eens proberen te leuren voor eenmalige wedstrijdjes volgens mij :')
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')