Topshow.quote:
Dat is idd de grootste nonsens, roken zelf veroorzaakt stress, die dan even getemperd wordt door de sigaret.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 16:11 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Inderdaad en hoe die fabel in de wereld blijft dat de stress die stoppen oplevert veel erger is... hoe is een week chagrijnig erger dan 40 weken structureel zuurstoftekort?
Mwah, roken is onder vrouwen nog helemaal niet zo lang gewoon, en je hebt eigenlijk pas 2 generaties kinderen van rokende moeders, waarvan die rokende moeders nu ook gewoon staan te beweren van "Mijn moeder rookte ook, dus, en ik ben ook gezond...." net nadat ze verteld hebben dat ze wegens hun ADHD of weetikveel wat voor aandoening Wajong vangen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 16:51 schreef Postbus100 het volgende:
Aan de andere kant mogen we toch ook wel een beetje relativeren en bedenken dat vroeger heel veel mensen rookten en er toch veel kinderen gezond zijn grootgebracht. Tuurlijk moet je roken vermijden, maar met het taboe maken van roken tijdens de zwangerschap, nodig je recalcitrante pubers echt niet uit om dan maar te stoppen.
Klinkt op die manier ook eigenlijk helemaal niet zo nadelig. Als je dan zorgt dat ook jouw kind weer ADHD heeft en daardoor een Wajong ontvangt, heeft je kind in ieder geval gegarandeerd een inkomen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, roken is onder vrouwen nog helemaal niet zo lang gewoon, en je hebt eigenlijk pas 2 generaties kinderen van rokende moeders, waarvan die rokende moeders nu ook gewoon staan te beweren van "Mijn moeder rookte ook, dus, en ik ben ook gezond...." net nadat ze verteld hebben dat ze wegens hun ADHD of weetikveel wat voor aandoening Wajong vangen.
Precies. Daarvoor was roken iets voor hoeren, zeker niet voor nette vrouwen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, roken is onder vrouwen nog helemaal niet zo lang gewoon, en je hebt eigenlijk pas 2 generaties kinderen van rokende moeders, waarvan die rokende moeders nu ook gewoon staan te beweren van "Mijn moeder rookte ook, dus, en ik ben ook gezond...." net nadat ze verteld hebben dat ze wegens hun ADHD of weetikveel wat voor aandoening Wajong vangen.
quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Klinkt op die manier ook eigenlijk helemaal niet zo nadelig. Als je dan zorgt dat ook jouw kind weer ADHD heeft en daardoor een Wajong ontvangt, heeft je kind in ieder geval gegarandeerd een inkomen.
mijn moeder rookte, ik woog iets meer dan 3 pondquote:Op dinsdag 14 februari 2017 16:51 schreef Postbus100 het volgende:
Aan de andere kant mogen we toch ook wel een beetje relativeren en bedenken dat vroeger heel veel mensen rookten en er toch veel kinderen gezond zijn grootgebracht.
Deze is wel interessant; http://www.alliantieneder(...)tage-Rokers-2010.pdfquote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Precies. Daarvoor was roken iets voor hoeren, zeker niet voor nette vrouwen.
Dit zeg ik ook altijd.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 16:51 schreef Postbus100 het volgende:
Aan de andere kant mogen we toch ook wel een beetje relativeren en bedenken dat vroeger heel veel mensen rookten en er toch veel kinderen gezond zijn grootgebracht. Tuurlijk moet je roken vermijden, maar met het taboe maken van roken tijdens de zwangerschap, nodig je recalcitrante pubers echt niet uit om dan maar te stoppen.
Genoeg nette vrouwen die rookte en/of alcohol dronken tijdens zwangerschap.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Precies. Daarvoor was roken iets voor hoeren, zeker niet voor nette vrouwen.
Ook in de zeg de dertiger jaren?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Genoeg nette vrouwen die rookte en/of alcohol dronken tijdens zwangerschap.
Misschien in Nederland in de jaren dertig dat vooral de vrijere vrouwen rookte en de nette dames niet maar in VS en UK was het al normaler dat vrouwen rookte. Denk dat in Nederland na wo2 het normaal begon te worden dat ook nette vrouwen rookte.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook in de zeg de dertiger jaren?
Mijn moeder rookte ook, ik ben bijna een maand na de uitgerekende datum geboren (in die tijd werd inleiden/keizersnee niet zo snel gedaan) was 47cm en woog net 5 pond. Maar ik mankeer niks, geen ADHD of leerachterstanden. Misschien dat ik wel iets groter en zwaarder was geweest bij de geboorte als mijn moeder niet had gerookt.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
mijn moeder rookte, ik woog iets meer dan 3 pond
En nu zit ik op Fok! Dus.....
Groeispurt heb ik ook niet gehad, in elk geval niet in de lengte want ben maar 1.62m, toen ik ongeveer 12 was stopte de groei. In gewicht op een gegeven moment wel een spurt gehad, woog op mijn zwaarst bijna 140kg (gelukkig is dat nu wel gehalveerd) en afvallen ging bijna niet, maar heb geen idee of dat ook te maken kan hebben met het feit dat mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:46 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap en ik heb niet een groeispurt gehad. Maar och... gelukkig geen speciaal onderwijs gehad
40+(bijna)4w en dan maar 5 pond? Lijkt mij een fikse groei achterstand.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:04 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Mijn moeder rookte ook, ik ben bijna een maand na de uitgerekende datum geboren (in die tijd werd inleiden/keizersnee niet zo snel gedaan) was 47cm en woog net 5 pond. Maar ik mankeer niks, geen ADHD of leerachterstanden. Misschien dat ik wel iets groter en zwaarder was geweest bij de geboorte als mijn moeder niet had gerookt.
Behoorlijk inderdaad, dan mag je nog hopen dat die maand te laat niet klopt.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
40+(bijna)4w en dan maar 5 pond? Lijkt mij een fikse groei achterstand.
Jeugdzorg komt natuurlijk niet voor de gezelligheid om de hoek kijken hequote:Op dinsdag 14 februari 2017 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weer een aflevering met allemaal tierelantijnen. Ik word een beetje moe van dat jeugdzorggebeuren. Zo'n beetje elke aflevering komt het terug. Jammer. De serie is zeker niet wat het geweest is.
Kunnen ze ook andere moeders kiezenquote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jeugdzorg komt natuurlijk niet voor de gezelligheid om de hoek kijken he
Ik hoor soms van moeders "ja als ik stress heb, dan rook ik buiten bij de schuur, ik wil niet dat mijn kind mij ziet".quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:20 schreef Leandra het volgende:
Als ik mijn jongste naar school breng dan kom ik langs een school voor speciaal onderwijs, er staat ook altijd zo'n groepje moeders te roken naast het schoolplein (top, goed voorbeeld, je kind kan je vanuit de klas zien!) van die vrouwen die je in de stad met hun moeder tegenkomt en waarvan die moeder ook al zo'n 40 jaar doorgerookte huid heeft, je zou je dan bijna gaan afvragen of de risico's voor je kind nog groter zijn als de rokende moeder zelf ook al een kind van een rokende moeder was.
Kennelijk zijn er niet zoveel in de categorie tienermoeder waar jeugdzorg niet al in beeld is.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kunnen ze ook andere moeders kiezen
Ik denk dat kinderen amper beter weten dan dat papa of mama zo ruikt.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik hoor soms van moeders "ja als ik stress heb, dan rook ik buiten bij de schuur, ik wil niet dat mijn kind mij ziet".
Ik denk dan altijd: en de stank die je met je meedraagt, alsof ze dat niet ruiken.
Ze vragen snel genoeg waarom je stinkt.
Of niet. Omdat ze je alleen zo kennen.
Ik vind het roken bij iedereen ook heel jammer.
Maar liever dat, dan tijdens de zwangerschap.
3. Tieners zonder Jeugdzorg willen minder snel meedoen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er niet zoveel in de categorie tienermoeder waar jeugdzorg niet al in beeld is.
Nou kun je daar 2 conclusies uit trekken:
1: Als jeugdzorg in beeld is krijgen tieners vaker een kind
2: Gezinnen waarbij jeugdzorg niet in beeld is voeden hun kinderen beter op zodat de kans kleiner is dat een tiener zwanger wordt.
Ik ga voor 2
Ja zoals ik al zei, soms weten ze niet beter.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat kinderen amper beter weten dan dat papa of mama zo ruikt.
Zelfs kinderen bij wiens ouders de alcohol bijna permanent uit de poriën walmt weten niet beter.
Dat kan ook nog, maar we doen het als land ook gewoon erg goed qua tienerzwangerschappen, ik denk dat een groot deel van de zwangere tieners ook gewoon ervaring met jeugdzorg heeft.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
3. Tieners zonder Jeugdzorg willen minder snel meedoen.
Je bent verlorenquote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
mijn moeder rookte, ik woog iets meer dan 3 pond
En nu zit ik op Fok! Dus.....
Mijn oudste zoon (ik rookte tot 7 jaar geleden, maar toen ik zwanger was van hem weer nagenoeg niet: 4 pakjes in 8 maanden, en toen hij borstvoeding kreeg helemaal niet meer), is een onvervalste anti-rook en anti-drugs terroristquote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja zoals ik al zei, soms weten ze niet beter.
Zonde...
Ik geloof ook altijd heilig dat rokers ook rokers krijgen. Ze zien op hun zestiende papa en mama in huis roken. Wat verwacht je dan, alsof ze dan niet ook gaan roken.
Zo jammer ook.
Ze kunnen niet zover in de toekomst kijken en de lange termijn consequenties overzien. (Puberbrein)quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:46 schreef Ceviche het volgende:
Het lijkt natuurlijk ook wat uit te stralen in hoeverre de aanstaande moeder 'haar best doet'. Als ze zo laks doen over zwanger roken, zullen ze dan de alcohol wel laten staan? Of zich aan andere voorzorgsmaatregelen houden, zoals foliumzuur slikken, geen rauw vlees eten, geen kattenbak verschonen, dat soort dingen. Alsof je het niet eens overhebt voor je kind.
Plus: een kind opvoeden lijkt me best een opgave, zeker als je zo jong bent. Dan doe je er toch alles aan om ervoor te zorgen dat het gezond is? Als je afwijkingen zoals adhd en groei-/ en ontwikkelingsachterstanden kunt voorkomen, dan doe je dat toch?
Bij degenen die tijdens hun zwangerschap hun diergaarde nog even verdubbelen en de katten gewoon in het gereedstaande wiegje laten slapen heb ik niet de illusie dat ze dat soort dingen idd niet doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:46 schreef Ceviche het volgende:
Het lijkt natuurlijk ook wat uit te stralen in hoeverre de aanstaande moeder 'haar best doet'. Als ze zo laks doen over zwanger roken, zullen ze dan de alcohol wel laten staan? Of zich aan andere voorzorgsmaatregelen houden, zoals foliumzuur slikken, geen rauw vlees eten, geen kattenbak verschonen, dat soort dingen. Alsof je het niet eens overhebt voor je kind.
Plus: een kind opvoeden lijkt me best een opgave, zeker als je zo jong bent. Dan doe je er toch alles aan om ervoor te zorgen dat het gezond is? Als je afwijkingen zoals adhd en groei-/ en ontwikkelingsachterstanden kunt voorkomen, dan doe je dat toch?
Ik denk dat een kind van 16 te jong en naïef is om écht na te denken over de gevolgen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:46 schreef Ceviche het volgende:
Ja briljant. En je ziet ook nog eens wat van de mooie omgeving.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De gevaarlijkste wegen van de wereld is een top programma.
Zeker weten. Ligt wel een beetje aan de BN'ers die er in zitten. Laatst met Lange Frans vond ik kut.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja briljant. En je ziet ook nog eens wat van de mooie omgeving.
Zus van...quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:34 schreef leolinedance het volgende:
Jelka van Houtum? Nooit van gehoord.
Zusje van Caricequote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:34 schreef leolinedance het volgende:
Jelka van Houtum? Nooit van gehoord.
Meisjes*quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:37 schreef leolinedance het volgende:
Bij iedereen werkt de pil behalve bij vrouwen bij 4HOEB
Daar ben je 17 voor...quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:38 schreef Leandra het volgende:
Trots vertellen dat je met je vriendjes en vriendinnetjes niets anders doet dan herrie schoppen en de politie uitdagen
Oiquote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:38 schreef Sked het volgende:
[..]
Goed idee, ga ik morgen meteen regelen
Ja.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:39 schreef leolinedance het volgende:
Maar zij heeft zich op haar 17e dus al door een hele waslijst jongetjes af laten werken
Damn. Ik ben 27. Moet er niet aandenken.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:41 schreef Pisces29 het volgende:
Dan ben je straks 30 en is je kind 15
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |