abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168753733
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, het is niet zo zeer of je dat doet door te seriestappen óf hele avonden te tinderen of wat dan ook, het is meer dat ik niet snap waarom die focus zo op die relatie ligt. Ja, een relatie is leuk, maar dat weet je niet als je er nog nooit een gehad hebt, dus waarom is het dan per definitie zo bij zulke mensen dat een relatie het summum is van alles, alsof dat een of andere trofee is zonder welke ze niet kunnen leven.
Ik denk toch dat veel mensen een soort minderwaardigheidsgevoel hebben in het single zijn. Alleen = zielig en dat willen ze niet zijn. Ik denk dat als je omgeving van vrienden en familie allemaal bezet zijn dat je jezelf genoodzaakt voelt om ook een relatie te hebben.

Of ze kunnen gewoon niet alleen zijn, die mensen heb je ook.
pi_168753774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, het is niet zo zeer of je dat doet door te seriestappen óf hele avonden te tinderen of wat dan ook, het is meer dat ik niet snap waarom die focus zo op die relatie ligt. Ja, een relatie is leuk, maar dat weet je niet als je er nog nooit een gehad hebt, dus waarom is het dan per definitie zo bij zulke mensen dat een relatie het summum is van alles, alsof dat een of andere trofee is zonder welke ze niet kunnen leven.
Niet alleen mensen die nog nooit een relatie gehad hebben,ook genoeg mensen die de ene relatie nog niet achter de rug hebben en hup wanhopig op zoek naar de volgende want oeh stel je voor..
  Moderator woensdag 8 februari 2017 @ 11:24:33 #228
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168753812
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:19 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik denk toch dat veel mensen een soort minderwaardigheidsgevoel hebben in het single zijn. Alleen = zielig en dat willen ze niet zijn. Ik denk dat als je omgeving van vrienden en familie allemaal bezet zijn dat je jezelf genoodzaakt voelt om ook een relatie te hebben.

Kijk ik snap goed dat je een relatie wil, maar wat ik niet snap is waarom je leven niet leuk kan zijn zonder. Het is bijna alsof een leven zonder relatie per definitie niet leuk is of niet leuk kan zijn, alsof die relatie dan je leven ineens zin geeft.

Volgens mij heb je juist meer succes als je gewoon je ding doet, lekker in je vel zit (Wat je dus niet zit als je denkt dat je leven zonder relatie niet OK is) etc, oftewel, gewoon zelfvertrouwen uitstraalt, want dat is veel aantrekkelijker dan een huilie die zichzelf zo zielig vindt.

Overigens, ik was vroeger ook zo. Nu is dat ingegeven door het feit dat ik een handicap heb die me onzeker maakte, en toen dacht ik ook van 'niemand wil me', wat ook zo was, maar door die houding, niét door die handicap. Heeft lang geduurd hoor, voor ik daar achter kwam, maar als ik nu terug kijk dan is het zó logisch dat die hele houding van toen volkomen onaantrekkelijk was. Ik was gewoon een sneuneus, alleen, je moet dat wel van jezelf willen zien en accepteren dat dat zo is, want je kunt niet veranderen wat je niet erkent.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_168753839
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:19 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Soms is het ook de druk van de omgeving die het zielig vinden dat je 'alleen' bent.
Tenminste dat ervaar ik zelf wel zo.
Steeds weer die vragen waarom ik niet eens een leuke man ga zoeken want alleen is ook maar alleen blabla
Nou heel simpel ik date niet want ik heb geen enkele behoefte meer aan een relatie.
Soms word je dan aangekeken alsof je niet helemaal normaal bent.
pi_168754001
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:01 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Tsja, hetzelfde geldt voor online dating.
Interessant. Jij hebt er plezier in honderden berichten naar vrouwen te sturen om vervolgens enkele terug te krijgen om vervolgens daarmee uren te chatten voordat je elkaar eindelijk in real life ziet, als ze niet afhaakt op het laatste moment? Online dating is slecht voor het zelfvertrouwen van mannen. Waarom niet gewoon vrouwen ontmoeten tijdens uitgaan?
pi_168754034
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:25 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Soms is het ook de druk van de omgeving die het zielig vinden dat je 'alleen' bent.
Tenminste dat ervaar ik zelf wel zo.
Steeds weer die vragen waarom ik niet eens een leuke man ga zoeken want alleen is ook maar alleen blabla
Nou heel simpel ik date niet want ik heb geen enkele behoefte meer aan een relatie.
Soms word je dan aangekeken alsof je niet helemaal normaal bent.
Haha, dat maak ik ook mee. Ik geloof dat iedereen er moeite mee heeft behalve ikzelf. Hoewel dat ook wel per groep verschilt. Mijn vrienden/kennissen die zelf al vanaf hun 15e bij dezelfde lopen en elke avond samen tv kijken zodat de avond sneller verloopt zullen er eerder naar vragen dan bijv. mijn medestudenten. :')
  woensdag 8 februari 2017 @ 11:40:11 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168754068
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kijk ik snap goed dat je een relatie wil, maar wat ik niet snap is waarom je leven niet leuk kan zijn zonder. Het is bijna alsof een leven zonder relatie per definitie niet leuk is of niet leuk kan zijn, alsof die relatie dan je leven ineens zin geeft.

Volgens mij heb je juist meer succes als je gewoon je ding doet, lekker in je vel zit (Wat je dus niet zit als je denkt dat je leven zonder relatie niet OK is) etc, oftewel, gewoon zelfvertrouwen uitstraalt, want dat is veel aantrekkelijker dan een huilie die zichzelf zo zielig vindt.

Overigens, ik was vroeger ook zo. Nu is dat ingegeven door het feit dat ik een handicap heb die me onzeker maakte, en toen dacht ik ook van 'niemand wil me', wat ook zo was, maar door die houding, niét door die handicap. Heeft lang geduurd hoor, voor ik daar achter kwam, maar als ik nu terug kijk dan is het zó logisch dat die hele houding van toen volkomen onaantrekkelijk was. Ik was gewoon een sneuneus, alleen, je moet dat wel van jezelf willen zien en accepteren dat dat zo is, want je kunt niet veranderen wat je niet erkent.
Wat ook speelt is dat veel van die lui een volledig verstoord beeld hebben van vrouwen en ze als het ware verafgoden. In dat topic over Aziatische vrouwtjes wordt dat wel pijnlijk duidelijk.

Overigens speelt dit type man op een datingsite ook niets klaar
pi_168754086
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Same here. Ik was ook echt een treurwilg tot ik het inzicht kreeg dat het aan mij lag, mijn houding, mijn blik op de wereld. Ik heb dat aangepakt en zonder opscheppen kan ik zeggen dat ik over aandacht nooit meer te klagen heb gehad en dates bij de vleet heb gehad. Heb ook van datingsites gebruik gemaakt en zeker in de helft van de gevallen waarin ik contact heb gezocht met iemand is het tot een date gekomen.

Als vrouwen je niet interessant vinden dan ligt dat helaas niet aan de vrouw. Dat ligt aan jezelf. En voornamelijk in je zelfbeeld en het daaruit afgeleide beeld van vrouwen.
  woensdag 8 februari 2017 @ 11:44:25 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168754150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Interessant. Jij hebt er plezier in honderden berichten naar vrouwen te sturen om vervolgens enkele terug te krijgen om vervolgens daarmee uren te chatten voordat je elkaar eindelijk in real life ziet, als ze niet afhaakt op het laatste moment? Online dating is slecht voor het zelfvertrouwen van mannen. Waarom niet gewoon vrouwen ontmoeten tijdens uitgaan?
Het beeld dat je nu schetst geld voor onzekere, wanhopige mannen. Als je het een beetje goed doet dan kost het echt zoveel energie niet. Dan is het zelfs leuk en verslavend.

En vrouwen ontmoeten tijdens het uitgaan kan natuurlijk maar waarom je vijver niet groter maken?
  Moderator woensdag 8 februari 2017 @ 11:45:18 #235
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168754171
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Same here. Ik was ook echt een treurwilg tot ik het inzicht kreeg dat het aan mij lag, mijn houding, mijn blik op de wereld. Ik heb dat aangepakt en zonder opscheppen kan ik zeggen dat ik over aandacht nooit meer te klagen heb gehad en dates bij de vleet heb gehad. Heb ook van datingsites gebruik gemaakt en zeker in de helft van de gevallen waarin ik contact heb gezocht met iemand is het tot een date gekomen.

Als vrouwen je niet interessant vinden dan ligt dat helaas niet aan de vrouw. Dat ligt aan jezelf. En voornamelijk in je zelfbeeld en het daaruit afgeleide beeld van vrouwen.
Nice one. Tja, treurwilg ja. Weet je, het is geen knip in de vingers die je dat doet inzien. Het gebeurd, geleidelijk, als het gebeurd, maar dat is niet van vandaag op morgen of van de ene op de andere week.

Dat duurt lang, want zelfvertrouwen kweken is niet 'even geregeld'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_168754188
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Onzin. Je ziet een leuk profiel, of een leuke vrouw spreekt je aan. Je wisselt wat berichtjes uit om een beetje in te schatten wat voor vlees je in de kuip hebt. Je vraagt of ze dit weekend wat te doen heeft omdat het leuker is elkaar te ontmoeten en wat te drinken. Twee dagen later heb je een date.

Klaar.
  woensdag 8 februari 2017 @ 11:49:15 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168754230
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Onzin. Je ziet een leuk profiel, of een leuke vrouw spreekt je aan. Je wisselt wat berichtjes uit om een beetje in te schatten wat voor vlees je in de kuip hebt. Je vraagt of ze dit weekend wat te doen heeft omdat het leuker is elkaar te ontmoeten en wat te drinken. Twee dagen later heb je een date.

Klaar.
Ik heb er zelfs al twee gehad die in hun eerste reactie aangaven. "Ja ik ben niet zo van dat chatten of mailen, zullen we een drankje drinken om te kijken of het klikt?"

Prima idee meid! :7
pi_168754238
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het beeld dat je nu schetst geld voor onzekere, wanhopige mannen. Als je het een beetje goed doet dan kost het echt zoveel energie niet. Dan is het zelfs leuk en verslavend.

En vrouwen ontmoeten tijdens het uitgaan kan natuurlijk maar waarom je vijver niet groter maken?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Klaar.
Het kan zijn dat ik inderdaad een verkeerd beeld heb, hoor. Als jullie mij vertellen dat aantrekkelijke vrouwen uit zichzelf jou regelmatig aanspreken en je binnen een paar berichten een date hebt opgezet op een plek die vlakbij is dan is dat natuurlijk prima om ernaast te hebben.
pi_168754329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb er zelfs al twee gehad die in hun eerste reactie aangaven. "Ja ik ben niet zo van dat chatten of mailen, zullen we een drankje drinken om te kijken of het klikt?"

Prima idee meid! :7
Klinkt een stuk spontaner dan eerst wekenlang moeten mailen,appen en weet ik het wat allemaal nog meer..
  woensdag 8 februari 2017 @ 11:54:01 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168754343
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:49 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

[..]

Het kan zijn dat ik inderdaad een verkeerd beeld heb, hoor. Als jullie mij vertellen dat aantrekkelijke vrouwen uit zichzelf jou regelmatig aanspreken en je binnen een paar berichten een date hebt opgezet op een plek die vlakbij is dan is dat natuurlijk prima om ernaast te hebben.
Het is online nog steeds erg ouderwets dat het initiatief bij de man ligt, tenzij je zo'n enorme hunk bent dat ze zich echt niet kunnen bedwingen.

Maar als je een beetje leuk en zelfverzekerd bent, en dat ook goed online kan verkopen (waarvoor gewoon duidelijke regels zijn) dan is het zo moeilijk niet.
  woensdag 8 februari 2017 @ 11:56:02 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168754387
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:53 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Klinkt een stuk spontaner dan eerst wekenlang moeten mailen,appen en weet ik het wat allemaal nog meer..
Ik heb een beetje de stelregel dat als ik na 14 dagen geen date heb kunnen plannen dat ik het dan afschrijf.
pi_168754428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is online nog steeds erg ouderwets dat het initiatief bij de man ligt, tenzij je zo'n enorme hunk bent dat ze zich echt niet kunnen bedwingen.

Maar als je een beetje leuk en zelfverzekerd bent, en dat ook goed online kan verkopen (waarvoor gewoon duidelijke regels zijn) dan is het zo moeilijk niet.
Oké, ik zal binnenkort eens kijken. Op welke sites zitten jullie?
pi_168754435
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:49 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

[..]

Kijk, het is niet alsof je als man je berichtenbox opent en het overloopt van berichten van echte vrouwen. Maar ze zijn er zeker wel en van tijd tot tijd ontvang je een bericht als je een beetje een goed profiel hebt en, dat is helaas waar, er ook nog een beetje goed uit ziet. Anders moet je er zelf één sturen. En wat je er in zet maakt heel veel uit voor je kansen, juist als je geen Adonis bent. Maar ben het met Hexagon eens, het vergroot in elk geval je vijver.

Ik woon in een vrij grote stad maar de meeste vrouwen van mijn leeftijd die nog regelmatig uitgaan ken ik al. Of ik vind ze niks, of ze vinden mij niks, of we hebben het al eens gedaan. Dan moet je gewoon verder zoeken en daarvoor zijn datingsites een uitkomst. Ik ben inmiddels voorzien, maar mijn vriendin heb ik ook via een datingsite leren kennen, die woonde 60 km verderop. Die had ik niet leren kennen zonder zo'n site, want ik had verder ook geen contacten in die regio.
pi_168754489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Kijk, het is niet alsof je als man je berichtenbox opent en het overloopt van berichten van echte vrouwen. Maar ze zijn er zeker wel en van tijd tot tijd ontvang je een bericht als je een beetje een goed profiel hebt en, dat is helaas waar, er ook nog een beetje goed uit ziet. Anders moet je er zelf één sturen. En wat je er in zet maakt heel veel uit voor je kansen, juist als je geen Adonis bent. Maar ben het met Hexagon eens, het vergroot in elk geval je vijver.

Ik woon in een vrij grote stad maar de meeste vrouwen van mijn leeftijd die nog regelmatig uitgaan ken ik al. Of ik vind ze niks, of ze vinden mij niks, of we hebben het al eens gedaan. Dan moet je gewoon verder zoeken en daarvoor zijn datingsites een uitkomst. Ik ben inmiddels voorzien, maar mijn vriendin heb ik ook via een datingsite leren kennen, die woonde 60 km verderop. Die had ik niet leren kennen zonder zo'n site. want ik had verder ook geen contacten in die regio.
Oké, ik ben dan denk ik meer iemand die zou verhuizen naar een plek met genoeg aanbod. Iemand die 60 km verderop woont zou dan geen kans maken.
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:02:39 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168754532
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:57 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

E-Matching zit ik. Zitten erg leuke vrouwen op

Maar voor je bezig gaat lees eens een paar blogs van van die dating guru's. Ondanks dat je dat niet 100% serieus moet nemen en je jezelf moet zijn, staan daarin toch wel dingen die zorgen dat je veel voorkomende fouten niet hoeft te maken. Dan voorkomt een hoop frustratie en mislukte pogingen
pi_168754549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Oké, ik ben dan denk ik meer iemand die zou verhuizen naar een plek met genoeg aanbod. Iemand die 60 km verderop woont zou dan geen kans maken.
Maar dat is toch ergens heel jammer?
pi_168754555
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dat zijn je voorkeuren :) Ik heb werk in mijn woonplaats en woon hier verder prettig dus vind het geen probleem om buiten de plaats te daten. Ik zou niet op voorhand verhuizen. Stel dat je geen leuke mensen in je woonplaats treft, dan moet je weer verhuizen. Dan kun je beter eerst peilen hoe de markt is in andere plaatsen met een datingsite. Verhuizen kun je altijd nog als je de liefde van je leven treft.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:57 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik heb verreweg de meeste en leukste dates gehad met Pepper.
pi_168754657
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

E-Matching zit ik. Zitten erg leuke vrouwen op

Maar voor je bezig gaat lees eens een paar blogs van van die dating guru's. Ondanks dat je dat niet 100% serieus moet nemen en je jezelf moet zijn, staan daarin toch wel dingen die zorgen dat je veel voorkomende fouten niet hoeft te maken. Dan voorkomt een hoop frustratie en mislukte pogingen
Thanks voor de tip. Ik lees wel eens wat online dating topics op fora, dus ik denk dat ik wel een redelijke grip op het spel heb. Het is even kijken wat de tijdsinvestering is.
pi_168754672
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:03 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Maar dat is toch ergens heel jammer?
Waarom? Als je in een Amsterdam/Rotterdam woont moet er echt wel genoeg keuze zijn op de lokale markt.
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:11:23 #250
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_168754695
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 10:54 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed dit gaat natuurlijk niet alleen voor online daten op. Voor mijn lange relatie was ik nog een stuk jonger en had ik ook wel eens dates met voor mij onbekende meisjes die ik op feestjes was tegengekomen of die ik kende via bijbaantjes.

Dat viel ook wel eens vies tegen. Je besluit zo'n date aan te gaan op basis van een heel beperkt beeld. Nou is dat online net uit een wat ander perspectief. Maar uiteindelijk is een date nooit een garantie voor succes natuurlijk.
Eens, een deel van de teleurstelling zal ook komen doordat er een beeld bij de persoon van de foto gecreëerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')