quote:
Op donderdag 16 februari 2017 11:41 schreef Cyanide- het volgende:[..]
Ja, dat heb ik altijd al bezopen gevonden, mannen van zeg maar <40/45 die nog in de koelkast een kant-en-klaar bakje eten moeten hebben staan, inclusief briefje hoe lang het in het magnetron moet, als hun vrouw een avondje weg is

Laat staan dat ze weten hoe een wasmachine werkt inderdaad, of wat voor boodschappen er in een week nodig zijn.
Kan ik best moeilijk een voorstelling bij maken (al weet ik wel dat dat idd bestaat). Ik doe hier het meeste qua koken en huishouden, maar hij heeft gewoon veel minder tijd dan ik en brengt het meeste geld binnen. Dan vind ik eea logisch. Het had op zich net zo goed andersom kunnen zijn (en zo leek het ook een tijdje te gaan worden). (Uitgebreid) koken is, met momenten, ook wel een hobby van mij, dus tja... Maar mijn vriend kan het allemaal prima zelf als het moet en vindt koken ook best leuk. Ik ben op zich 'beter' in veel (niet alle) dingen, maar ook langzamer. Ik hecht ook meer waarde aan de opmaak enzo. Hij is sneller en dan is het op zich nog steeds wel o.k. Als we niet samen (of met iemand anders) eten, wordt er nog al eens voor 'makkelijk' gekozen, maar dat heeft niks te maken met het feit dat één van ons niet kán koken, maar met het feit dat wij beide weinig moeite willen doen voor één persoon.
Met kerst verzorgt hij meestal voor één dag de (uitgebreide) maaltijd, zodat ik zelf die dag de ruimte heb om veel aandacht/tijd aan mijn ouders e.d. te besteden en dat gaat altijd heel goed!
In mijn ouderlijk gezin was het bijna altijd mijn vader die kookte (naast zijn werk) en die was daar ook heel goed in (was één van zijn grootste hobby's). Zowel mijn broer als ikzelf hebben dat wel een beetje van hem overgenomen. Mijn moeder kan juist echt nauwelijks koken.
Ondanks dat ik zelf wel van koken houd, vind ik dat ook heel sexy, een man die (zelf ook) goed kan koken.