Dat is jammer zeg! Natuurlijk niet gek als er op die sites zoveel meer mannen rondlopen dan dat er vrouwen op zittenquote:Eén op de drie vrijgezellen is actief op datingsites of -apps. Wanneer het tot een fysieke date komt, zijn vooral vrouwen teleurgesteld.
Van alle Nederlandse stellen kent inmiddels 14 procent elkaar via internet, zo blijkt uit onderzoek van het ING Economisch Bureau.
Vooral vrijgezelle dertigers zijn actief op datingapps, zo'n 60 procent. Tussen mannen en vrouwen is het verschil groot. Waar 37 procent van de mannelijke vrijgezellen aan online dating doet, is dat onder vrouwen slechts 28 procent. Vooral jongeren vinden hun partner via het internet, maar ook ouderen vinden steeds vaker online een nieuwe relatie.
Verder blijkt uit het ING-onderzoek dat er niet altijd de waarheid wordt gesproken op datingprofielen. Ruim één op de zes online daters geeft toe dat hun profiel geen goed beeld geeft van wie ze werkelijk zijn.
Waarheidsgetrouw
Vooral onder jongeren en laagopgeleiden is dit aandeel hoog. Op veel datingplatforms is de profielfoto het 'uithangbord'. Maar deze foto is niet altijd waarheidsgetrouw: ruim 20 procent van de online daters presenteert een jongere versie van zichzelf en 12 procent een bewerkte profielfoto.
Als het komt tot een fysieke ontmoeting, zijn online daters vooral op het gebied van uiterlijk teleurgesteld. Bijna de helft van de vrouwen (46 procent) vindt dat het uiterlijk van hun date in het echt minder leuk is dan verwacht.
Bij mannen is dit slechts één op de drie. Het is opvallend dat vrouwen zoveel negatiever zijn dan mannen, terwijl juist vrouwen vaker aangeven hun profielfoto te bewerken.
www.nu.nl/lifestyle/44492(...)-in-online-date.html
Door: NU.nl
Ditquote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:08 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wel grappig dat vrouwen vaker een bewerkte foto gebruiken en dan zelf teleurgesteld zijn in het uiterlijk van de ander.
En dit.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Niet zo vreemd natuurlijk, mannen zijn veel minder veeleisend, minder egocentrisch en minder oppervlakkig dan vrouwen.
Tong ende Shmoopy...quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Je zal als vrouw maar tegen een tong of possetje aanlopen. Wordt je spontaan kortpittig en lesbo dacht ik zo..
quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:08 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wel grappig dat vrouwen vaker een bewerkte foto gebruiken en dan zelf teleurgesteld zijn in het uiterlijk van de ander.
Dit vind ik echt bizar om te lezen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:50 schreef Charleville het volgende:
Ik zit op alle datingsites die je kan bedenken. Stuur zo'n 10 berichten per dag eruit... Gewoon alle nieuwe profielen die erop komen (oude heb ik allemaal al wat gestuurd).
En 1 procent van de 100 stuurt wat terug.. En dan vaak 2 regels ongeïnteresseerd.
Vele vrouwen kijken niet eens na een bericht op je profiel.
Jaren lang probeer ik het, maar het lukt maar niet, ik heb er echt een minderwaardigheid complex van gekregen.. Het gevoel dat de hele wereld je niet moet.. Zeker niet als relatie, en dat niemand op je zit te wachten.
Toch blijf ik het proberen. Wil zo graag een vriendinnetje.. Al mijn vrienden hebben een vriendin, of kinderen.. Ik ben overgebleven
Yup vaak een ietsje dikker in werkelijkheid en een minder gladde huid..quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:08 schreef OscarMopperkont het volgende:
Onzin, ik ben nog nooit iemand tegen gekomen.. En ben mijn jeugd inmiddels wel gepasseerdquote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:52 schreef Bananenpap het volgende:
Het probleem van online daten is dat mensen veel te veeleisend zijn. Helemaal op zoek naar het perfecte profiel terwijl iedereen zich beter voor doet. Uiteindelijk kan het alleen maar tegenvallen omdat de perfecte partner simpelweg niet bestaat. Daarnaast zijn er ontiegelijk veel kneuzen op zo'n online platform. Want laten we eerlijk zijn: spontaan leuke en sociale mensen hebben online dating niet nodig.
Nee, gewoon niet te veel op zoek gaan en je komt vroeg of laat wel iemand tegen waarmee het klikt en die je uit kunt vragen.
Je word van zelf wanhopig als niemand in al die jaren je ''wilt'' .quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:57 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Dit vind ik echt bizar om te lezen.
Wanhoop is zo'n beetje de aantrekkelijkste eigenschap voor vrouwen.
Tering man, je bent dus echt niet goed bezig.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:50 schreef Charleville het volgende:
Ik zit op alle datingsites die je kan bedenken. Stuur zo'n 10 berichten per dag eruit... Gewoon alle nieuwe profielen die erop komen (oude heb ik allemaal al wat gestuurd).
En 1 procent van de 100 stuurt wat terug.. En dan vaak 2 regels ongeïnteresseerd.
Jaren lang probeer ik het, maar het lukt maar niet, ik heb er echt een minderwaardigheid complex van gekregen.. Het gevoel dat de hele wereld je niet moet.. Zeker niet als relatie, en dat niemand op je zit te wachten.
Toch blijf ik het proberen. Wil zo graag een vriendinnetje.. Al mijn vrienden hebben een vriendin, of kinderen.. Ik ben overgebleven
Probeer het eens zonder profielfoto.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:50 schreef Charleville het volgende:
Dan val jij onder de categorie kneuzen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:04 schreef Charleville het volgende:
[..]
Onzin, ik ben nog nooit iemand tegen gekomen.. En ben mijn jeugd inmiddels wel gepasseerd
Sinds kort na een hele lange relatie weer alleen. En ik vond het wel spannend om ook eens te proberen. Had het nog nooit gedaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |