waterzijdig inregelen is hier de oplossing.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:26 schreef Allures het volgende:
Als ik boven alles uit draai word het beneden wel warmer
en gebruik je die ook geregeld?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:00 schreef Tur3luurs het volgende:
@Carlton.
geen losse radiatoren op de begane grond, wel openhaard id woonkamer.
reason for asking isquote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:48 schreef Tur3luurs het volgende:
Open haard is puur voor de sfeer, dus word die in avond af en toe aangestoken.
Hoe hoog staat je ketel en hoe hoog staat de temperatuur voor de vloer nu?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:05 schreef Tur3luurs het volgende:
nee. want als we de open haard niet gebruiken gebeurd er ook weinig.
nu zeggen ze dat de oppervlakte temperatuur omhoog moet.
maar heb al diverse dingen van ze gehoord.
heb gevraagd om de berekeningen van de vloerverwarming en de legplannen, maar dat hebben ze niet.
huur je een aannemer in omdat je te druk ben met de andere werkzaamheden ih huis.
Ik denk dat je te weinig groepen hebt . Om het als hoofd verwarming te gebruiken zit je toch op 1 groep voor 7-9 p/m2. Dus ik denk een groepje of 3 -4 te weinig . Als de buizen te lang worden koelt het te snel af.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:35 schreef Tur3luurs het volgende:
waterzijdig inregelen is denk ik niet de oplossing.
de kamer thermostaat staat vast op 22 gr. echter als het vriest is het in de ochtend 19 graden in de woonkamer en in de bijkeuken 17 gr.
ik heb 65 m2 vloer oppervlak woonkamer, hierin liggen 5 groepen op hartmaat 10 cm slakkenhuis.
in de bijkeuken 15m2 vloer oppervlak hierin ligt 1 groep op 15 cm hartmaat en in lussen.
ik denk dat er te weinig groepen inliggen.
Dat zat ik ook te denken, is de installatie uberhaupt wel een keer weer ontlucht na het monteren.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 18:26 schreef terrastegel het volgende:
Is de vloerverwarming wel goed ontlucht? Als er nog veel lucht inzit krijg je ook niet de warmteafgifte die je hoopt te halen.
Inderdaad, ik zit in de koeling en de verwarming. En heb al vaker meegemaakt dat na 1x volledig flushen je denkt dat alles eruit is maar als je na een half uur de kring nog eens doet er nog steeds een hoop lucht uitkomt.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 18:41 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat zat ik ook te denken, is de installatie uberhaupt wel een keer weer ontlucht na het monteren.
5 groepen met 10 cm hoh, ofwel 5x de maximale slanglengte.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:35 schreef Tur3luurs het volgende:
waterzijdig inregelen is denk ik niet de oplossing.
de kamer thermostaat staat vast op 22 gr. echter als het vriest is het in de ochtend 19 graden in de woonkamer en in de bijkeuken 17 gr.
ik heb 65 m2 vloer oppervlak woonkamer, hierin liggen 5 groepen op hartmaat 10 cm slakkenhuis.
in de bijkeuken 15m2 vloer oppervlak hierin ligt 1 groep op 15 cm hartmaat en in lussen.
ik denk dat er te weinig groepen inliggen.
Het e.e.a. is ook afhankelijk van het moduleren van de ketel. Ook al zet je de ketel op max 55 graden en max invoertemp op je verdeler op 40 graden. Dan nog is het maar net afhankelijk van wat je ketel (icm met je thermostaat) bedenkt aan warmtevraag en bijbehorende temperatuur.quote:wat ook gebeurd is dat de temperatuur op mn verdeler ook soms naar de 26 graden zakt.
3cm XPS en geen isolatie aan de onderkant van de vloer is goede isolatie naar begrippen van 1980. Naar huidige maatstaven is dat matige tot slechte isolatie.quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:41 schreef Tur3luurs het volgende:
@Ivo
Woning is hout skelet bouw met hoge isolatie waarde en ramen van Hr ++ glas
geen zonnepanelen of warmtepomp.
certificaat is bijgelevrd bij aankoop woning
veel verstand heb ik er niet van.
isolatie XPS platen 3 cm aangebracht door aannemer
geen isolatie in de kruipruimte
mag toch aanemen dat een aanemer een berekening maakt voor aanleg vloerverwarming ?
Wil jij alstublieft de quote knop gebruiken? Dat maakt een discussie volgen een heel stuk gemakkelijker, en mensen krijgen een melding als je een vraag beantwoord. Maakt reageren wel zo gemakkelijkquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |