abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP zaterdag 25 maart 2017 @ 21:08:39 #101
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169774740
Sowieso sandbox, daar kun je tenminste gewoon direct je wegennetwerk aanleggen.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:10:23 #102
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169774832
Ik speel altijd sandbox mode, het financiële element interesseert me niet zoveel. Dat had ik al met de vroegere SimCity reeks en ben erg blij dat bij dit soort games de mogelijkheid bestaat om gewoon lekker te bouwen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:57 schreef Vries_de_Henk het volgende:
Ik heb in mijn hoofd altijd grote ideeën, ik eindig alleen toch elke keer weer met een stad dat bestaat uit alleen maar vierkanten..
Ik moet mezelf altijd inprenten er ruimte zat is en dat compact bouwen niet nodig is.
So we just called him Fred
  zaterdag 25 maart 2017 @ 23:48:56 #103
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_169781631
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:57 schreef Vries_de_Henk het volgende:
Ik heb in mijn hoofd altijd grote ideeën, ik eindig alleen toch elke keer weer met een stad dat bestaat uit alleen maar vierkanten..
Tijd nemen om te bouwen, durven afbreken wanneer het te compact is. Wanneer ik binnen een half uur een woonwijk voor weetikhoeveel nieuwe inwoners uit de grond wil stampen, wordt het ook altijd compact en lelijk. In sandbox mode voel ik die 'druk' veel minder.
Daarnaast blijf ik wijzen op Google maps als mooie verzameling voorbeeldsteden.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_169954641
Waarom nemen de autos in mijn stad maar een baan? Ze kunnen er 3 gebruiken maar ze gaan allemaal in het midden van de 6 baans weg naar de meest rechter baan... Ik heb al geprobeerd met Traffic++ v2 om het op te lossen maar dat helpt helaas niet.

pi_169955612
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:42 schreef Vries_de_Henk het volgende:
Waarom nemen de autos in mijn stad maar een baan? Ze kunnen er 3 gebruiken maar ze gaan allemaal in het midden van de 6 baans weg naar de meest rechter baan... Ik heb al geprobeerd met Traffic++ v2 om het op te lossen maar dat helpt helaas niet.

[ afbeelding ]
dat is helaas hoe de game werkt, minder banen kan dan nog wel eens de oplossing zijn
pi_169974550
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:42 schreef Vries_de_Henk het volgende:
Waarom nemen de autos in mijn stad maar een baan? Ze kunnen er 3 gebruiken maar ze gaan allemaal in het midden van de 6 baans weg naar de meest rechter baan... Ik heb al geprobeerd met Traffic++ v2 om het op te lossen maar dat helpt helaas niet.

[ afbeelding ]
Is het nog steeds als je alle voertuigen despawnt of 5 minuten wacht?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_170322804
wat trouwens ook werkt is met een traffic managment mod een bepaalde rijbaan voor bepaald verkeer te maken..
pi_170529650
Ik ben ook weer eens begonnen met Cities Skylines.
Dit keer ben ik van plan om veel mods te gaan gebruiken en het wat 'echter' te laten lijken, dus dat het wat meer gedetailleerd word en wat voller in de stad.
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:49:07 #110
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_170540334
quote:
:D

Maar het is ook typerend voor hoe slecht de engine op sommige gebieden is :')
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_170541356
Gisteren geïnstalleerd maar wat is het makkelijk. Tijdens de eerste poging al direct een stad van plus 90.000 inwoners gemaakt. Normale modus, maar wel de rampen uit.
pi_170580116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:57 schreef opperkleurder het volgende:
Gisteren geïnstalleerd maar wat is het makkelijk. Tijdens de eerste poging al direct een stad van plus 90.000 inwoners gemaakt. Normale modus, maar wel de rampen uit.
en je verkeer rijdt als een zonnetje?
pi_170580203
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 10:55 schreef mschol het volgende:

[..]

en je verkeer rijdt als een zonnetje?
Paar straten en een brug flink rood, de rest rijdt wel door.
pi_170580989
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 11:00 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Paar straten en een brug flink rood, de rest rijdt wel door.
pics van je stad? ben wel benieuwd wat je opzet dan is...
  Moderator / Redactie FP zondag 30 april 2017 @ 13:10:08 #115
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_170582486
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 11:47 schreef mschol het volgende:

[..]

pics van je stad? ben wel benieuwd wat je opzet dan is...
Ik gok grid :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:08:46 #116
269692 Divje
brr brr patapim
pi_170882427
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator / Redactie FP vrijdag 12 mei 2017 @ 16:07:21 #117
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_170883596
Die kerel houdt nogal van z'n trein :D

Maar idd, beheurlijk funky _O_
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zaterdag 13 mei 2017 @ 22:51:24 #118
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_170919544
Waarom rijden die mensen massaal door hun treinen? Ik weet weer waarom ik nooit wegen en spoorwegen gelijkvloers laat kruisen :D
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_171096696
Ik kan opeens geen weg-tunnels weghalen...

Als ik straten aanklik, dan page down voor ondergronds, en ik druk op de bull-dozer gaat ie gelijk weer bovengronds... ben ik nou gek?
pi_171097083
Je moet nu bij bulldozer een knop indrukken om ondergronds te werken. Even wennen, maar op zich wel handig dat je nu niets meer per ongeluk sloopt.
pi_171097568
en welke knop is dat?
  zondag 21 mei 2017 @ 16:39:41 #122
389324 Sfeermaker
Knock knock
pi_171098436
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:05 schreef sjappiehunter het volgende:
en welke knop is dat?
volgens mij page up / page down
The distance between insanity and genius is measured only by success
  Moderator / Redactie FP zondag 21 mei 2017 @ 17:34:30 #123
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_171099541
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 16:39 schreef Sfeermaker het volgende:

[..]

volgens mij page up / page down
Dat deed hij al :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_171099889
eh...

  zondag 21 mei 2017 @ 21:04:47 #125
269692 Divje
brr brr patapim
pi_171104541
En? Cities in Motion taferelen of een cheape update met wat cosmetische dingetjes.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_171123154
Gekke dingen opeens:

- busbanen (alleen voor bus, taxi, ambulances, politie, brandweer en vuilniswagens) worden gebruikt door ALLE verkeer.
- een station voor personentreinen - er stopt een goederentrein, en vrachtwagens rijden het station uit
- tramlijnen zijn onderbroken - er is geen pad voor de route, terwijl er wel een verbinding is.

... mass transit erg leuk - wel bugs.
pi_171176989
Is er een maximum aantal inwoners in de game?

Ik zit nu op 360.000 , maar dan daalt t weer naar 330.000 en dan weer tot 360.000... ???
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:38:42 #128
269692 Divje
brr brr patapim
pi_171177638
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:24 schreef sjappiehunter het volgende:
Is er een maximum aantal inwoners in de game?

Ik zit nu op 360.000 , maar dan daalt t weer naar 330.000 en dan weer tot 360.000... ???
In principe niet. Ik gok dat die daling/stijging te maken heeft met de Death waves. Dat je zo'n wijkje in 1x aan hebt gelegd en al die mensen dus gelijktijdig doodgaan en vervangen worden. :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_171187962
Ik heb nu een fase dat er geen behoefte is aan woningen, noch commercial nog industrie... er lijken geen bewoners bij te komen dan 360k. Nieuwe woonvlakken worden niet bebouwd.
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:54:43 #130
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171188000
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:04 schreef Divje het volgende:
En? Cities in Motion taferelen of een cheape update met wat cosmetische dingetjes.
Vraag ik me ook af. Wat mij betreft had deze update al een jaar geleden moeten komen om het spel weer speelbaar te maken. Is dat het nu?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  † In Memoriam † zaterdag 27 mei 2017 @ 02:04:21 #131
88815 The_Emotion
98.3
pi_171238518
Ik ben er ook eens aan begonnen.
Heb nog de naturel-versie zonder mods of DLC

Eerst hier even mee ploeteren en alles uitvogelen.

Maar zie hier het begin van Remville
26000 inwoners, en dikke winst.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_171240931
Gratis:


Alles:

De gratis meuk is wel een beetje gejat van de mods maar handig. De DLC lijkt mij wel leuk maar verder ook niet: Zeppelins of Cable Cars :?
pi_171241105
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:43 schreef DJKoster het volgende:
Gratis:
[ afbeelding ]

Alles:

De gratis meuk is wel een beetje gejat van de mods maar handig. De DLC lijkt mij wel leuk maar verder ook niet: Zeppelins of Cable Cars :?
Dit wou ik net zeggen inderdaad.
Het meeste wat daarin zit heb ik al als een mod, en die paar extra's hoef ik er niet bij te hebben.
pi_171243478
De enige significante update tov al bestaande mods is de Emergency Vehicle AI.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_171902055
Heb een megastad gesticht. Basis is een vierkant-raster van 3x3 die ik zo consequent mogelijk eerst heb aangelegd. Daarna rijkswegen om te verbinden. Op sommige plekken verdichting door vierkanten in te vullen, of soms wegen te verbreden.
Voor snelbussen gaan busbanen diagonaal door de stad heen (trekken veel passagiers). In de stad bevinden zich ov-knooppunten die gevarieerd verbonden worden en lokale bussen hebben.
Zit boven de 430k inwoners.

Eerste overzicht.


Gezellig bij stadion. Helaas bij dit stadion geen spelers op het veld op speeldag.


Wel druk bij stadion.


Bereikbaar met bus, tram, trein en metro. In de partybuurt.


Drukte.


Ik heb soms rare treinen en trams. Dit ziet er grappig uit, maar ook losse tramdelen, of Barcelonatram met een missende kop komen voor.


Airport 1 - monorails gaan de stad in.


Airport 2 - op kunstmatig eiland. Bereikbaar met bus, trein en boot.


Spoorwegknooppunt. Dit is beetje als Den Haag HS - links na de tunnel volgt een kopstation type Den Haag CS.


Diagonale busbanen kruisen hier elkaar. Druk punt voetgangers en normaal wegverkeer worden eroverheen geleid. Werkt super.


Ander knoopunt van verdiept treinstation, twee busstations, metro en monorail.


In da hood (eh wood) bosbouw op eiland. Met frivole houten bruggen.


Snelwegknooppunt, en snelweg doorkruist de stad.


Zonering, diagonale busbanen voor snelbussen goed te zien.


Andere view.


Megastad
  Moderator / Redactie FP zaterdag 24 juni 2017 @ 02:45:38 #136
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_171905797
Dat ziet er potverdikkeme funky uit _O_
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_171933645
Knap!

#hoedan

pi_171936078
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:07 schreef sjappiehunter het volgende:
Knap!

#hoedan

[ afbeelding ]
ik denk dat hij een paar dozen bij zich heeft, die vullen 93% van de beschikbare ruimte :+
  zondag 25 juni 2017 @ 15:52:30 #139
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_171936983
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_171939785
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:07 schreef sjappiehunter het volgende:
Knap!

#hoedan

[ afbeelding ]
Heb je zo'n Advanced Vehicle Options mod ofzo? Misschien is daar iets mee mis.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 25 juni 2017 @ 18:27:25 #141
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_171942398
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:07 schreef sjappiehunter het volgende:
Knap!

#hoedan

[ afbeelding ]
Broodtrommel van de machinist?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_171943537
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 17:01 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Heb je zo'n Advanced Vehicle Options mod ofzo? Misschien is daar iets mee mis.
Nope... heb niet zoveel mods. Maar heb wel regelmatig "last" van gebroken treinen, trams, en vandaag voor het eerst een gelede bus gezien zonder aanhangdeel. Geen idee waar het aan ligt.
pi_171943640
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 19:12 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Nope... heb niet zoveel mods. Maar heb wel regelmatig "last" van gebroken treinen, trams, en vandaag voor het eerst een gelede bus gezien zonder aanhangdeel. Geen idee waar het aan ligt.
Hoe groot is je stad? In het spel zitten verschillende limieten. Het aantal bewoners wat tegelijk op straat loopt, maar ook op het aantal voertuigen. Als je stad heel groot is, en veel treinen heeft, dan is wellicht de limiet voor het aantal rijtuigen van de trein bereikt.
pi_171944498
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 19:15 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Hoe groot is je stad? In het spel zitten verschillende limieten. Het aantal bewoners wat tegelijk op straat loopt, maar ook op het aantal voertuigen. Als je stad heel groot is, en veel treinen heeft, dan is wellicht de limiet voor het aantal rijtuigen van de trein bereikt.
Ah... it is like really big ;-)

36 buslijnen (waarvan 5 snelbussen)
6 tramlijnen
9 metrolijnen
11 passagier-treindiensten (lokaal)
3 bootdiensten
4 monoraillijnen
1 cable car
2 luchthavens



Grootste knooppunt


Kopstation


Oplossing busbaan met 3 bussen die elkaar bij deze halte niet in de weg zitten.


Als ik m'n deze stad laadt, heeft m'n computer het wel moeilijk soms (ventilatoren gaan volluit) :P
pi_171944760
Paar simpele screens van m'n nieuwe stad :)


Waterzuiveringsinstallatie langs de kust.


Dam en het gigantische reservoir erachter (produceert nu 20k kw/h).

Ik had extra ruimte en land nodig voor een haven en industrie.


En voila, grootste deel van het stratennetwerk ligt :)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_171945135
Ik wacht met smart op de PS4 release in augustus _O_
pi_171945542
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 19:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Paar simpele screens van m'n nieuwe stad :)
Die containerterminal-terreinen... zijn die functioneel?
pi_171945603
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:10 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Die containerterminal-terreinen... zijn die functioneel?
Voor zover ik in game mee krijg functioneren ze als bushalte ofzo :') Volgens mij dragen ze niet bij aan industry demand.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_171953839
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:12 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Voor zover ik in game mee krijg functioneren ze als bushalte ofzo :') Volgens mij dragen ze niet bij aan industry demand.
Ja dat is nog wel jammer. Parkeerplaatsen, of parkeergarages zijn niet in die mate functioneel, maar zijn bijvoorbeeld een "park" dat bezoekers trekt. Dat zou leuker mogen, bij attracties of een vliegveld een parkeergarage om dat werkelijk werkt als auto-opslag.

Ik dacht al dat de containervelden bij jou misschien een "park" waren, die nog bezoekers trekken ook... :P


Overigens - waar eindigt bij jou de spoorlijn tussen de bomen op? Is dit een type station?
pi_171954654
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:12 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Ja dat is nog wel jammer. Parkeerplaatsen, of parkeergarages zijn niet in die mate functioneel, maar zijn bijvoorbeeld een "park" dat bezoekers trekt. Dat zou leuker mogen, bij attracties of een vliegveld een parkeergarage om dat werkelijk werkt als auto-opslag.

Ik dacht al dat de containervelden bij jou misschien een "park" waren, die nog bezoekers trekken ook... :P

Overigens - waar eindigt bij jou de spoorlijn tussen de bomen op? Is dit een type station?
Ja, dat is een eindstation. Kan hem even niet zo snel vinden op de workshop.
No amount of money ever bought a second of time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')