Van de moslims wereldwijd vond 14 procent dat 'zelfmoordaanslagen en ander geweld tegen burgers gerechtvaardigd zijn om de islam tegen zijn vijanden te verdedigen'. De vraagstelling in dat onderzoek maakt glashelder dat het niet gaat om geweld in een militair conflict.quote:Op donderdag 2 februari 2017 10:28 schreef crystal_meth het volgende:
Minstens 50 miljoen westerlingen wereldwijd keuren geweld in de naam van westerse cultuur goed.
militair geweld is minder dodelijk?quote:Op donderdag 2 februari 2017 10:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Van de moslims wereldwijd vond 14 procent dat 'zelfmoordaanslagen en ander geweld tegen burgers gerechtvaardigd zijn om de islam tegen zijn vijanden te verdedigen'. De vraagstelling in dat onderzoek maakt glashelder dat het niet gaat om geweld in een militair conflict.
Uit de OP.
Hoeveel extremisten kennen het internationaal humanitair recht aka Geneefse Conventie(s).quote:Op donderdag 2 februari 2017 10:58 schreef crystal_meth het volgende:
militair geweld is minder dodelijk?
De vraagstelling in dat onderzoek maakt glashelder dat het niet gaat om geweld in een militair conflict.quote:Op donderdag 2 februari 2017 10:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Van de moslims wereldwijd vond 14 procent dat 'zelfmoordaanslagen en ander geweld tegen burgers gerechtvaardigd zijn om de islam tegen zijn vijanden te verdedigen'. De vraagstelling in dat onderzoek maakt glashelder dat het niet gaat om geweld in een militair conflict.
Uit de OP.
Door ze allemaal hierheen te halen want diversiteit en vernieuwingen kunnen wij wel gebruiken.quote:
Daar hebben we in Amsterdam Holleeder en vrienden al voor. Wat wapen geweld op straat aangaat.quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Door ze allemaal hierheen te halen want diversiteit en vernieuwingen kunnen wij wel gebruiken.
Maar dat is misdaad of racisme.quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar hebben we in Amsterdam Holleeder en vrienden al voor. Wat wapen geweld op straat aangaat.
Nee, maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk een verschil zit tussen militair geweld en geweld dat als voornaamste doel heeft om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken.quote:Op donderdag 2 februari 2017 10:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
militair geweld is minder dodelijk?
mutually assured destruction, Dresden, "coventrieren" ...quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nee, maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk een verschil zit tussen militair geweld en geweld dat als voornaamste doel heeft om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
Het gaat mij om de resultaten. Er zijn bijvoorbeeld in de VS denk ik ook voldoende niet moslims te vinden die het gebruik van wapens en geweld goed keuren. En dat zouden er zomaar wel eens meer dan 50 miljoen kunnen zijn. En met meer doden in dat land dan doden door de huidige militaire operaties van de VS in het buitenland zou dat denk ik best kunnen.quote:
Maar bij de moslims is dat cultuur en dat moeten wij respecteren.quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat mij om de resultaten. Er zijn bijvoorbeeld in de VS denk ik ook voldoende niet moslims te vinden die het gebruik van wapens en geweld goed keuren. En dat zouden er zomaar wel eens meer dan 50 miljoen kunnen zijn. En met meer doden in dat land dan doden door de huidige militaire operaties van de VS in het buitenland zou dat denk ik best kunnen.
Lol daar klopt gee hond van.quote:Op donderdag 2 februari 2017 10:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Uit de OP.
En bij niet moslims eigenlijk net zo goed. Wat aantal doden aangaat hebben ze het christendom bijvoorbeeld nog lang niet ingehaald. Dat gaat nog wel een paar eeuwen duren. Tenzij Pakistan wat kernwapens gaat inzetten? Ow ik vergeet dikke vrienden van de VS.quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar bij de moslims is dat cultuur en dat moeten wij respecteren.
Archaïsche termen uit oorlogen uit een ver verleden.quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
mutually assured destruction, Dresden, "coventrieren" ...
Ik heb de grote nucleaire oorlog gemist.quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Archaïsche termen uit oorlogen uit een ver verleden.
Al die gare reli gekke inteelt hillbillies mag je in de zeik zetten zonder politie bezoek. Noem moslims een stel gare inteelt mongolen als publiek persoon en de uitkomst is waarschijnlijk anders.quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat mij om de resultaten. Er zijn bijvoorbeeld in de VS denk ik ook voldoende niet moslims te vinden die het gebruik van wapens en geweld goed keuren. En dat zouden er zomaar wel eens meer dan 50 miljoen kunnen zijn. En met meer doden in dat land dan doden door de huidige militaire operaties van de VS in het buitenland zou dat denk ik best kunnen.
Jammer genoeg wel want het werkte perfect. Nu moet je de vijand in je eigen maatschappij of grotten gaan zoeken.quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Archaïsche termen uit oorlogen uit een ver verleden.
Deze man weet. Echt een goede presentatie.quote:
quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
quote:Dat lijkt mij niet het geval: een factcheck gaat over feiten, zodat we het minstens daarover eens kunnen zijn. Factchecks die alleen toegepast worden als de uitkomst bevalt, verdienen die naam niet meer. Onenigheid was er ook over de vraag of het nu ging om de bereidheid om zelf geweld te gedie bruiken of om de goedkeuring van geweldgebruik door anderen. Antwoord: het gaat om beide.
Dat soort lui kom je helaas wel vaker tegen.quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Deze man weet. Echt een goede presentatie.
Wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat soort lui kom je helaas wel vaker tegen.
Iedeeen kan een filmpje maken.quote:
En hier staat iemand die jaren feiten en kennis heeft verzameld en het lef heeft om met een waarheid te komen die ongemakkelijk is voor de meeste mensen.quote:
en iedereen kan oogkleppen op doen, en zich laten brainwashen door geschiedenisboeken goedgekeurd door de overheid.quote:
Wegens 50 miljoen? Dat is wat, 3.5% van de moslims? Oehh! Hoeveel Duitsers vinden dat de gaskamers mogen terugkomen? Hoeveel Europeanen geloven in reptilians?quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:50 schreef Elfletterig het volgende:
Bij ieder mens met normale verstandelijke vermogens gaan de alarmbellen rinkelen na het betoog van Koopmans en de onderliggende onderzoeken die hij aanhaalt.
Het relativeren is alweer begonnenquote:Op donderdag 2 februari 2017 12:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wegens 50 miljoen? Dat is wat, 3.5% van de moslims? Oehh! Hoeveel Duitsers vinden dat de gaskamers mogen terugkomen? Hoeveel Europeanen geloven in reptilians?
Een half miljoen christenen vonden niet alleen dat ze hun medemensen met een machete mochten afmaken, ze deden het nog ook, in Ruanda.
quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wegens 50 miljoen? Dat is wat, 3.5% van de moslims? Oehh! Hoeveel Duitsers vinden dat de gaskamers mogen terugkomen? Hoeveel Europeanen geloven in reptilians?
Een half miljoen christenen vonden niet alleen dat ze hun medemensen met een machete mochten afmaken, ze deden het nog ook, in Ruanda.
quote:Dat lijkt mij niet het geval: een factcheck gaat over feiten, zodat we het minstens daarover eens kunnen zijn. Factchecks die alleen toegepast worden als de uitkomst bevalt, verdienen die naam niet meer. Onenigheid was er ook over de vraag of het nu ging om de bereidheid om zelf geweld te gedie bruiken of om de goedkeuring van geweldgebruik door anderen. Antwoord: het gaat om beide.
quote:Op donderdag 2 februari 2017 13:07 schreef loni55 het volgende:
En ondertussen is het westen die het geweld gebruikt om bepaalde mensen rijk te maken/houden.
Stel je inderdaad voor dat je het e.e.a. in perspectief zet.quote:Op donderdag 2 februari 2017 13:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het relativeren is alweer begonnen
De meest gewelddadige groep?quote:Op donderdag 2 februari 2017 14:03 schreef justarandomdude het volgende:
De meest gewelddadige groep op aarde bekritiseert moslims omdat 50 miljoen van hen geweld zouden accepteren. Het is wat.
Ik kan het verwijt beter omdraaien. Wanneer ga je eens feiten onder ogen zien zonder allerlei krampachtige uitwegen te zoeken?quote:Op donderdag 2 februari 2017 13:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Stel je inderdaad voor dat je het e.e.a. in perspectief zet.
Zelfkritiek is de meeste moslims vreemd.quote:Op donderdag 2 februari 2017 14:03 schreef justarandomdude het volgende:
De meest gewelddadige groep op aarde bekritiseert moslims omdat 50 miljoen van hen geweld zouden accepteren. Het is wat.
Begrijpend lezen is niet aan jou besteed kennelijk.quote:Op donderdag 2 februari 2017 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kan het verwijt beter omdraaien. Wanneer ga je eens feiten onder ogen zien zonder allerlei krampachtige uitwegen te zoeken?
Wie ben jij trouwens om te bepalen dat de geïnterviewde socioloog, die allerlei onderzoeken aanhaalt, de zaken niet in perspectief plaatst? Alleen omdat de oncomfortabele feiten niet in jouw naïeve straatje passen?
Die vlieger gaat op voor de meeste mensen. Het is niet dat we in het westen beter met kritiek om kunnen gaan en meer geneigd zijn tot zelfreflectie.quote:Op donderdag 2 februari 2017 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zelfkritiek is de meeste moslims vreemd.
Ik heb aan een half woord van jou genoeg om het te begrijpen. Ik heb die riedeltjes van jou tot vervelens toe aan de kaak gesteld. Je hebt nog geen woord inhoudelijk gezegd over wat er in de OP staat, of je bent alweer aan het pleiten voor zaken "in perspectief zien".quote:Op donderdag 2 februari 2017 14:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet aan jou besteed kennelijk.
Stukken beter dan in het midden oosten in ieder geval.quote:Op donderdag 2 februari 2017 14:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die vlieger gaat op voor de meeste mensen. Het is niet dat we in het westen beter met kritiek om kunnen gaan en meer geneigd zijn tot zelfreflectie.
Wat is dit nu weer voor niet onderbouwd gelul?quote:Op donderdag 2 februari 2017 14:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die vlieger gaat op voor de meeste mensen. Het is niet dat we in het westen beter met kritiek om kunnen gaan en meer geneigd zijn tot zelfreflectie.
Ik zei net al geloof ik dat begrijpend lezen niet aan jou is besteed. Dat bevestig je hiermee opnieuw.quote:Op donderdag 2 februari 2017 14:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb aan een half woord van jou genoeg om het te begrijpen. Ik heb die riedeltjes van jou tot vervelens toe aan de kaak gesteld. Je hebt nog geen woord inhoudelijk gezegd over wat er in de OP staat, of je bent alweer aan het pleiten voor zaken "in perspectief zien".
Kom maar met dat perspectief dan. Ga maar weer lekker ouderwets nuanceren. Haal er maar van allerlei niet-relevante materie bij, net als crystal_meth. Ga maar praten over de Hutu's en Tutsi's of over een totaal niet aanwezig sentiment in Duitsland dat de gaskamers weer open moeten.
Wimpel maar weer - zoals altijd - elke vorm van kritiek op de islam weg, doe bezorgdheid maar af als populisme of racisme, ga maar weer relativeren, duw de booschappers maar in de hoek van extreem-rechts of fascisme; verkondig maar weer het sprookje dat de islam een prachtige, vreedzame religie is en dat de integratie op rolletjes loopt.
Mwah.quote:Op donderdag 2 februari 2017 14:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Stukken beter dan in het midden oosten in ieder geval.
Jij vindt 3.5% weinig?quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Alsnog 50 miljoen te veel dus.quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wegens 50 miljoen? Dat is wat, 3.5% van de moslims?
Zo'n 10 tot 20.000.quote:Op donderdag 2 februari 2017 15:15 schreef Montagui het volgende:
Ik vind 50 miljoen best veel, hoeveel daarvan wonen er in Nederland?
IK zie ze hier niet schuimbekkend de straten opgaan als er in een of ander Arabisch blad een spotprent van Jezus zou verschijnen.quote:Op donderdag 2 februari 2017 15:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah.Dat pretenderen we graag, maar in werkelijkheid zijn we niet echt beschaafder.
De meeste mensen hier zijn dan ook niet gelovig.quote:Op donderdag 2 februari 2017 15:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
IK zie ze hier niet schuimbekkend de straten opgaan als er in een of ander Arabisch blad een spotprent van Jezus zou verschijnen.
Ik heb geen enkele moeite om je typerende gedrag ook in dit topic weer waar te nemen. Je hebt op geen enkele manier inhoudelijk iets over het onderwerp gezegd of je hebt alweer een steunbetuiging geplaatst voor "de zaken in perspectief plaatsen", met andere woorden: we gaan weer ouderwets relativeren. Leer mij jou kennen....quote:Op donderdag 2 februari 2017 15:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zei net al geloof ik dat begrijpend lezen niet aan jou is besteed. Dat bevestig je hiermee opnieuw.
Begrijpend lezen kun je toch zo goed? De socioloog rekent met 5 procent en dat is een bijzonder laag aangehouden percentage, omdat 11 procent van de moslims in Nederland de stelling onderschrijft dat er situaties zijn waarin geweld is gerechtvaardigd. In Nederland wonen onder nabij de 1 miljoen moslims, dus 11 procent zou 110.000 betekenen. Niettemin rekent de socioloog met 5 procent. Dat betekent dan 50.000 moslims in Nederland die geweld accepteren of in staat zijn om geweld te gebruiken.quote:
Als ik dan uitga van het gemiddelde, 15000, dan wonen er zo'n 80 in mijn stad.quote:
En dat dan minimaal keer 3.quote:Op donderdag 2 februari 2017 15:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als ik dan uitga van het gemiddelde, 15000, dan wonen er zo'n 80 in mijn stad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |