abonnement Unibet Coolblue
pi_168555040
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:43 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

De lucht begint in de kamer daar zijn we achter gekomen.
In de gang, keuken en boven ruiken we het niet.
De lucht komt opeens en dan ook heel sterk terwijl het bijvoorbeeld een uur later weg is.
Als er een muis ergens ligt dan ruik je die toch constant lijkt me?

[..]

Nee hoor, die lijklucht komt met vlagen :r
Leg de bank maar op z n kant, zoek tussen kast en muur, kijk plantenbakken ff na.

Ow ja, een plantebak die stiekum als kattenbak gebruikt is kan ook heerlijk ruiken. :Y)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_168563075
En vandaag is tot op heden de lucht helemaal weg.
Gisteren natuurlijk weer gebeld naar de woningbouw en ze zeiden ja morgen komen we langs....
Nou de lucht is nu dus weer even weg.
Ik vermoed dat vanavond de lucht weer terug is, omdat het vooral savonds terug komt, dus niet begint.
pi_168563688
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:41 schreef 0108daniel het volgende:
En vandaag is tot op heden de lucht helemaal weg.
Gisteren natuurlijk weer gebeld naar de woningbouw en ze zeiden ja morgen komen we langs....
Nou de lucht is nu dus weer even weg.
Ik vermoed dat vanavond de lucht weer terug is, omdat het vooral savonds terug komt, dus niet begint.
en als je je partner uit logeren stuurt?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:42:36 #29
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_168565517
Wij hebben ook wel eens vreemde luchten.
Vooral bij ons boven waar de oude badkamer was, en waar nu onze kledingkast is.
Wij vermoeden dat er een luchtkanaal niet helemaal lekker aangesloten is.
Heel vreemd, het ruikt ontzettend naar knoflook terwijl wij daar niet vaak mee koken.
Een vermoeden is dat het bij de buren vandaan komt, maar omdat wij nu geen zin hebben om die hele kast eruit te halen ed, wachten wij totdat wij het huis gaan verbouwen over 2 jaar.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:46:37 #30
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_168565620
Al achter/tussen de radiatoren gekeken? Klinkt namelijk of er telkens iets opwarmt en gaat meuren.
pi_168567980
Kruipruimte al bekeken? En heb je een hol plafond waar een dier tussen kan komen?
pi_168580775
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:46 schreef MsMessy het volgende:
Al achter/tussen de radiatoren gekeken? Klinkt namelijk of er telkens iets opwarmt en gaat meuren.
Ja en daar is niets te vinden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:43 schreef Palomar het volgende:
Kruipruimte al bekeken? En heb je een hol plafond waar een dier tussen kan komen?
Jazeker, zoals ik ook eerder al beschreef.
Ook de man van de woningbouw heeft daar gekeken.
pi_168580802
Ik ben net thuis van mijn werk en de lucht is er weer.
De kachel heeft niet aangestaan, dus dat kunnen we uitsluiten.
We hebben een nummer gekregen wat we kunnen bellen als we de lucht ruiken, dus mocht de lucht er morgen weer zijn dan bellen we direct.
pi_168881430
Tot op heden is de stank nog steeds niet weg.
Verschillende malen de woningbouw gebeld en verschillende nummers ontvangen.
Helaas kunnen ze niets doen omdat ze dezelfde dag niet langs kunnen komen en de lucht vooral savonds en in het weekend is en dan zijn ze er niet.
De lucht begint bij de kachel aan de achterkant van de woning.
Na inspectie is hier niets gevonden.
Dit verklaard wellicht wel waarom ik het naar een soort metaal lucht vind stinken zoals ik eerder aangaf.
Achter de kachel is niets te vinden.
pi_168882908
en als je die radiator dicht draait :?
pi_168884144
Waait het buiten op de momenten dat je het ruikt?
pi_168884841
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 15:12 schreef 0108daniel het volgende:
Hallo allemaal,

Een aantal weken hebben wij last van een vreselijke stank in huis.
Dit is voornamelijk in de woonkamer het geval.
Ook in de keuken ruiken we het vaak.
Waarschijnlijk trekt de lucht ook naar boven, omdat op de slaapkamers het na een tijdje ook ruiken.
Gek genoeg is het niet in de wc, badkamer, kelder, zolder.
We hebben al verschillende dingen geprobeerd zoals spul in de gootsteen gedaan, de zwanenhalzen en sifon schoongemaakt, geroken waar de lucht vandaan kwam.
Dit bleek heel lastig te zijn, omdat we de lucht ineens ruiken en dan zit het al vaak op de plekken op de begane grond.
We dachten dat het aan de kachel/verwarming lag, dus hebben we daar goed geroken en de kachel gestookt en ontlucht, maar hier kwam de lucht niet vandaan.
Echt een riool lucht is het ook niet, en er zitten geen verstoppingen in het huis, alles loopt goed weg.
De lucht kan de hele dag terug komen (nu ruiken we het ook)
We hebben de woningbouw gebeld en die zijn wezen kijken.
Helaas was die lucht er natuurlijk niet, dus die man kon ook niets zeggen.
Wel heeft hij nog onder de grond gekeken, maar ook daar was niets raars van verrotting of ongedierte te vinden.
We krijgen van deze lucht letterlijk en figuurlijk hoofdpijn en is volgens ons niet gezond om in te leven.
Ook hebben we gekeken of de regen de oorzaak is, maar ook als het droog is en de zon schijnt komt de lucht terug.
Als ik aan de leidingen ruik in de woonkamer en onder de vensterbank bij de koppelingen van de verwarming dan ruikt het iets meer naar die lucht (soort metaallucht?)
Nu denk ik niet dat dat het is, omdat de leidingen natuurlijk van metaal zijn en dat gewoon de lucht van de buizen zijn, maar wie weet?
Iemand ervaring of herkent iemand mijn verhaal en hebben jullie tips? ik hoor het graag :)
Misschien een rioleringsbedrijf bellen die de rioolleidingen doorspoelt?
pi_168886257
Is radiator niet lek? Oud water in een radiator stinkt nl ook als riool.
pi_168911605
lucht die van buiten naar binnen trekt onder bepaalde omstandigheden?

hier in de buurt ook zo'n goochem die zich interesseert in breaking bad praktijken... dat stinkt ook verschrikkelijk
Echte mannen eten geen honing...
die kauwen op bijen!
pi_168946039
De lucht komt echt van binnen, vanuit de woonkamer.
Het water in de radiator is helder en stinkt niet (getest)
Inmiddels weer gebeld en weer een ander 'spoed' nummer ontvangen.
Direct gebeld en als het goed is komen ze dalijk kijken/ruiken.
pi_168948236
Nogmaals gebeld.
Kreeg zijn vrouw aan de lijn dat hij op dit moment niet thuis was.....
Met andere woorden er komt weer niemand.
Heb zojuist ook een mail naar de woningbouw gestuurd met de uitleg van het probleem en wat we er al aan gedaan hebben.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:27:06 #42
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_168978422
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 15:33 schreef halfway het volgende:
En wanneer heb je je bejaarde buurvrouw voor het laatst gezien?
Ik moest hardop lachen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:43:39 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168978626
Marters in de buurt? Buren van een vriend van me hadden een hele karper onder de pannen liggen.
Klote beesten die marters
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168979032
koop een co-melder en laat je cv controleren
pi_168983252
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 11:08 schreef klipper het volgende:
koop een co-melder en laat je cv controleren
Co ruik je niet. (Maar een melder is altijd verstandig)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_168984831
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Co ruik je niet. (Maar een melder is altijd verstandig)
co zelf niet, maar de vorming van formaldehyde wat er net van te voren ontstaat ruik je wel.
Veel mensen leggen de link niet.
maar hoofdpijn is weer een andere verdachte..
pi_171665763
De woningbouw heeft een paar weken geleden sleuven in de buitenmuren gemaakt die doordringen door de stenen tot onder de grond (onder het huis)
Na die tijd hebben we de lucht niet meer geroken.
Echter is het de komende weken lekker weer geweest, dus wellicht bij regen/kou dat de lucht weer terug is.
Maar tot op heden ruiken we niets meer :)
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 21:07:20 #48
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171676546
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:52 schreef 0108daniel het volgende:
De woningbouw heeft een paar weken geleden sleuven in de buitenmuren gemaakt die doordringen door de stenen tot onder de grond (onder het huis)
Na die tijd hebben we de lucht niet meer geroken.
Echter is het de komende weken lekker weer geweest, dus wellicht bij regen/kou dat de lucht weer terug is.
Maar tot op heden ruiken we niets meer :)
De oorzaak is dus eigenlijk niet bekend; behalve dat het tot nu toe nog niet weer terug gekomen is ? :)
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:12:12 #49
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171676692
Het beest is opgedroogtdtd...

Protip voor lezers: keer je bank om.. er wil wel eens een muis in kruipen en doodgaan
pi_171677982
Bij ons lijkt het erop dat een rioolontluchtingspijpje is afgebroken. Deze steekt door de spouwmuur naar buiten. Op koude dagen ruiken wij het erger, omdat de lucht in de spouw dan door de kou naar beneden slaat. Dit icm met roosters die zijn dichtgemaakt door de vorige bewoner bij het realiseren van een aanbouw. Houd eens bij op welke dagen je de stank ruikt met bijpassende temperaturen.

Kan overige ook een vochtige spouw zijn, als de lucht niet ververst wordt kan die ook flink gaan stinken. (gaatje boren en je neus ervoor)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')