Wel een leuk idee, maar inderdaad leuk voor de hobby. Ik zie trouwens dat ze wel een 'echt' kantoor op een bedrijventerrein hebben.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:59 schreef marathon2000 het volgende:
*ensanne (www.world-of-blogs.nl/) = lijkt me een hobby project, benieuwd waar geld voor nodig is, bij voorbaat een no-go.
Ik vind de startpagina van een website wel heel mooi zeg.quote:*C'est bon chez Leon: (www.chezleon.nl/) bestaande lunchtent die niet op de juiste plek in Naaldwijk zit. In de wandelgangen gehoord dat er nieuw restaurant moet komen.
geen HA, matige vermogenspositie ondernemer in prive, 4k rente&aflossing per mnd ; alles obv prognoses. Heeft een kans, of niet, wie het weet mag het zeggenquote:Op woensdag 1 februari 2017 13:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Kom
Financieringsduur
60 Maanden
Rente
7,5 %
¤ 195.000
Doel van investering
Overname
https://www.kapitaalopmaat.nl/Gebruikteauto-nl
Ik kan me eigenlijk ook bijna niet voorstellen dat D&B hun rating niet zouden onderbouwen met een klein rapportje over hoe ze tot die rating zijn gekomen. Maar dat zou dus betekenen dat Collin bewust niet heeft vermeld dat de uitslag "verhoogd risico" met name het gevolg is van het feit dat de leningnemer geen cijfers heeft willen/kunnen verstrekken (om wat voor reden dan ook). Het woordje "mede" in de pitch wijst wat mij betreft ook in deze richting.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:33 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mee eens!
Vooral ernstig is dat Collin dit blijkbaar niet uit zich zelf navraagt bij D&B. Nog erger is dat de investeerders niet in de pitch op de hoogte worden gesteld dat deze controle dus niet heeft plaatsgevonden terwijl je hier als investeerder wel vanuit gaat als er een D&B score bij staat.
Om deze redenen hier niet in geinvesteerd. Vraag me ook af of deze wel echt een risico klasse 1 is? Als ze genoeg geld hebben om af te lossen zouden ze toch niet in de min hoeven te staan?quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:19 schreef namliam het volgende:
De tweede, we hebben ruim genoeg om van te leven, waarom dan debet standen? Waarom geen buffer voor de (duidelijk te verwachten) kosten aan de auto?
Afgezien daarvan moeten ze natuurlijk en gat te vullen hebben om een nieuw gat te maken... dus dat het geen financiele wonderen der wereld zijn is wel duidelijk.
Prognoses zou ik ook niet teveel naar kijken (of er sowieso een percentage afhalen). Al blijft de omzet rond de 6 ton hangen en de kosten in de hand kunnen houden dan blijft er volgens mij genoeg over om de lening van terug te betalen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:19 schreef namliam het volgende:
Eco neem ik niet mee, want 5 en wow die omzet verdriedubbeld in evenveel jaren!
Daarbij ook nog eens dat er blijkbaar kosten worden gefinancierd voor de ontwikkeling van de machine waar al een prototype van is?
Het zijn inderdaad geen financiele wonderen, maar 7000 euro is toch wel op te brengen in 5 jaar. In 2018 hoger inkomen door pensioen en een koophuis, helaas staat er niets vermeld over overwaarde (dus dat zal er wel niet zijn).quote:De tweede, we hebben ruim genoeg om van te leven, waarom dan debet standen? Waarom geen buffer voor de (duidelijk te verwachten) kosten aan de auto?
Afgezien daarvan moeten ze natuurlijk en gat te vullen hebben om een nieuw gat te maken... dus dat het geen financiele wonderen der wereld zijn is wel duidelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:56 schreef william0199 het volgende:
Het financieel jaaroverzicht 2016 staat klaar bij GvE.
Ik heb een berekening gemaakt wat volgens mij het behaalde rendement is, maar daar word ik niet vrolijk van: 0,2% (!)
Mijn berekening is als volgt:
Ontvangen rente - betaalde fee - achterstand aflossing < 365 dagen = X
(Vermogen 01-01-16 + vermogen 31-12-16) / 2 = Y
X / Y = 0,02%
Overigens matched dit niet met de berekening van GvE die uitgaat van een rendement van 4,8%.
Op deze methode neem ik een default gedurende de periode waarin de aflossingen zouden moeten plaatsvinden.
Gelukkig wel direct goed nieuws er achteraan van een versnelde aflossing:Aanvulling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 4,8% is vermoedelijk over de gehele periode dat ik bij GvE zit.
Ik heb gelijk de rendementen van de afgelopen jaren erbij gepakt. Deze waren als volgt:
2013: 6,8%
2014: 6,0%
2015: 4,5%
2016: 0,02%
Wat hier wel bij moet worden opgemerkt is dat ik meerdere aflossingsvrij en converteerbare leningen heb lopen waar aan het einde van jaar 1 pas rente wordt betaald (halverwege 2017). De fee pak ik ook gelijk als last.
Het lage rendement geeft dus wel een te negatief beeld en zal in werkelijk hoger liggen.
Houd hierbij wel in de gaten dat dit alleen een goede indicatie van het gemiddelde vermogen geeft als er gedurende het jaar geen al te grote variaties zijn geweest. Anders moet je het gemiddelde op een fijnere tijdschaal (bijvoorbeeld per maand) baseren.quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:56 schreef william0199 het volgende:
Klopt, dit is echter wel het geval. Ik heb het rendement nog eens opnieuw berekend zonder de aflossingsvrije, groei- en converteerbare lening. Van 0,02% kom ik dan op 0,04%quote:Op woensdag 1 februari 2017 17:23 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Houd hierbij wel in de gaten dat dit alleen een goede indicatie van het gemiddelde vermogen geeft als er gedurende het jaar geen al te grote variaties zijn geweest. Anders moet je het gemiddelde op een fijnere tijdschaal (bijvoorbeeld per maand) baseren.
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:57 schreef Mynheer007 het volgende:
Weer een nieuwe collin:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een eerste hypotheek van 500k op een pand met een waarde van 2000k bij gedwongen verkoop, aldus de taxateur. Volgens mij moet het wel gek lopen wil je hier een buil aan vallen.Ik vermoed dat die privé leningen van de vader zijn. Er zit een enorme overwaarde op het pand dus de eigenaars leiden de meeste schade als het tot een gedwongen verkoop zou komen. Grote kans dat ze het niet zo ver laten komen en dan de privé middelen weer inzetten.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:25 schreef marathon2000 het volgende:
Qua zekerheid een comfortabele buffer, al hoewel ik de verkoopbaarheid van zo'n historisch gebouw niet kan inschatten.
Wat betreft de exploitatie is het natuurlijk nog afwachten welke huurders daadwerkelijk worden binnengehaald.
Ben er nog niet van overtuigd, de crowdfund actie voelt als een 'moetje' om oa. de aandeelhouders/prive leningen terug te betalen.
De DSCR is 1,5. Dat betekent dat ze zelfs nog wat huurders mogen verliezen om aan de aflossingsverplichtingen te voldoen. Ik ga hier waarschijnlijk wel in investeren.Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
quote:Op woensdag 1 februari 2017 16:56 schreef william0199 het volgende:
Het financieel jaaroverzicht 2016 staat klaar bij GvE.
Ik heb een berekening gemaakt wat volgens mij het behaalde rendement is, maar daar word ik niet vrolijk van: 0,2% (!)
Mijn berekening is als volgt:
Ontvangen rente - betaalde fee - achterstand aflossing < 365 dagen = X
X / Y = 0,02%
Overigens matched dit niet met de berekening van GvE die uitgaat van een rendement van 4,8%.
Op deze methode neem ik een default gedurende de periode waarin de aflossingen zouden moeten plaatsvinden.
Gelukkig wel direct goed nieuws er achteraan van een versnelde aflossing:Heb dat project ook, toch weer mooi meegenomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook even jaaropgave opgevraagd, zit wel mooi een jaar op jaar stijging in.
[ Bericht 2% gewijzigd door AQuila360 op 01-02-2017 20:00:31 ]Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Heb ik ook gedaan. Eventuele verkoop zou wat lang kunnen duren maar voor de rest denk ik dat de kans op verlies van inleg zeer beperkt is.quote:Op woensdag 1 februari 2017 18:17 schreef komrad het volgende:
[..]
[..]
Ik vermoed dat die privé leningen van de vader zijn. Er zit een enorme overwaarde op het pand dus de eigenaars leiden de meeste schade als het tot een gedwongen verkoop zou komen. Grote kans dat ze het niet zo ver laten komen en dan de privé middelen weer inzetten.
De DSCR is 1,5. Dat betekent dat ze zelfs nog wat huurders mogen verliezen om aan de aflossingsverplichtingen te voldoen. Ik ga hier waarschijnlijk wel in investeren.
Ik doe die 1e ook voor een klein bedrag, hou wel van dat soort projecten.quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:23 schreef Red_arrow het volgende:
2 nieuwe op GVE:
Ecoweedkiller:
Voor de ontwikkeling van de EcoWeedKiller wordt ¤ 175.000,- gezocht! Class 5 | 60 mnd | 8% | Pandrecht | http://ow.ly/rH4n308zhgN
En Herfinanciering financiële verplichtingen:
7k tegen 5%
Ik heb ze beide meegepakt. Eerste omdat ik wel toekomst zie in zulke machines en tweede omdat het een klein bedrag is en HA voor hem en zijn vrouw.
Ziet er op het eerste oog prima uit. Maar ik denk alleen dat dit project niet vol gaat komen.quote:Op donderdag 2 februari 2017 06:33 schreef djh77 het volgende:
Dit project op de The Dutch Deal loopt nog 2 weken:
https://www.thedutchdeal.nl/deal/nd=6/id=98
Ze bieden hypothecaire zekerheid twv 3x het leningbedrag.
Sterker nog; ik denk dat als er ook maar 1 lokale partner omvalt het ook gedaan is met Lendahand. Niet omdat ze dan direct failliet gaan maar omdat er dan nog maar weinig mensen zullen investeren...quote:Op maandag 30 januari 2017 11:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mee eens dat de lokale partners een verlaging van je risico geven. Er zijn echter ook redenen waardoor Lendahand m.i. ook weer een hoger risico heeft. Als een lokale partner in de problemen komt dan zijn er gelijk tientallen en misschien wel honderden projecten in de problemen. Een nog groter risico is als Lendahand zelf in de problemen komt. Als iets dergelijks met een KoM, Collin of GvE gebeurt dan zullen de betalingen op een gegeven moment wel weer op gang komen. Als Lendahand omvalt dan zit al je geïnvesteerde geld wel in “ver weg landen”. Dat zal het terughalen van investeringen er niet gemakkelijker op maken.
Dat zou kunnen. Ik heb wel het idee dat ze een goede inschatting maken hoe groot het bedrag is dat open kan staan mbt risico. Projecten uit Ghana hebben we bijvoorbeeld al tijden niet meer gezien. Lendahand doet dit omdat zij het volume dat openstaat wil terugdringen.quote:Op donderdag 2 februari 2017 11:49 schreef Mijnenveger het volgende:
[..]
Sterker nog; ik denk dat als er ook maar 1 lokale partner omvalt het ook gedaan is met Lendahand. Niet omdat ze dan direct failliet gaan maar omdat er dan nog maar weinig mensen zullen investeren...
Ja eens. Mijn post komt nogal ongenuanceerd over dus ik wil daarbij ook zeggen dat ik wel veel vertrouwen heb in de mensen achter Lendahand.quote:Op donderdag 2 februari 2017 12:03 schreef djh77 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik heb wel het idee dat ze een goede inschatting maken hoe groot het bedrag is dat open kan staan mbt risico. Projecten uit Ghana hebben we bijvoorbeeld al tijden niet meer gezien. Lendahand doet dit omdat zij het volume dat openstaat wil terugdringen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |