Nice, ik zit nu op 30 seconden 3*3 en 3 minuten 4*4 en nog wat andere tijden op verschillende puzzels.quote:Op maandag 4 september 2017 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn PR op de 3 x 3 is inmiddels sub-sixty57,51 seconden
![]()
Heb vorige week ook een 4 x 4 gekocht. Even een beetje mee geoefend dit weekend. Eerste getimede solve 7:19,01 (met parity). Kan vrij vlot naar onder de 5 minuten lijkt me.
			
			
			
			
			
			
			
			Afgelopen weekend heeft Patrick Ponce trouwens het WR verbeterd naar 4,69quote:Op zondag 29 januari 2017 21:25 schreef Geralt het volgende:
Dit is het huidige record nog altijd toch?
			
			
			
			En inmiddels 4:56,80quote:Op maandag 4 september 2017 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn PR op de 3 x 3 is inmiddels sub-sixty57,51 seconden
![]()
Heb vorige week ook een 4 x 4 gekocht. Even een beetje mee geoefend dit weekend. Eerste getimede solve 7:19,01 (met parity). Kan vrij vlot naar onder de 5 minuten lijkt me.
			
			
			
			Idd, ik vind 4*4 ook niet super leuk. Mensen kunnen het net zo snel oplossen als ik een 3*3quote:Op dinsdag 5 september 2017 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En inmiddels 4:56,80Eindelijk eentje zonder parity. Parity SUX. Avg 3 of 5 nu 5:46,64 (alle 3 met parity. Edge parity ook nog, de kutste vorm van parity die er bestaat).
			
			
			
			
			
			
			
			Zover ben ik nog niet dat ik paritys zou kunnen voorkomen. Geen idee of er überhaupt iets tegen te doen is. Leer je wel CFOP bij 3*3?quote:Op woensdag 6 september 2017 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat doe jij tegen parity dan? Is er een manier om te kunnen zien of je tegen edge parity gaat aanlopen voordat je F3L klaar hebt? (zodat je het misschien makkelijker kunt oplossen / vermijden)
Nja, en dat andere mensen het veel sneller kunnen dan ik, vind ik heel erg prima![]()
			
			
			
			
			
			
			
			De 5*5 2 keer opgelost, sinds dat ik 2,5 minuut langer doe over 4*4 dan gemiddeld heb ik grote kubussen opgegeven. Ik doe 2*2 pyraminx skewb en 3*3quote:Op woensdag 6 september 2017 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik gebruik CFPO dus, altijd al gedaan. Dan kom je dus ook wel iets tegen wat je middle layer parity zou kunnen noemen, maar dat oplossen is niet zo moeilijk, en bovendien iets wat ik dus al achterlijkduizend keer gedaan hebIs ook maar 9 moves, en alleen maar single outer layer moves. Edge parity fiksen is 15 moves. Single moves, double moves, inverted moves, outer layer moves, slice moves, ALLES. Vet kut
Doe je ook de 5 x 5? Heb je er daar ook last van?
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Don't we allquote:Op zondag 17 september 2017 10:18 schreef MMunkun het volgende:
Ik doe echt niks meer met m'n 4*4, die is in niet al te goede staat en ik heb een hekel aan parity.
			
			
			
			
			
			
			
			Deze blijft in principe onoplosbaar, net als bij de 3*3 cube. Bij parity is er altijd een 'paar' dat niet oke is, dus één blokje dat anders georiënteerd is ga je niet kunnen oplossen met deze algoritmesquote:Op zondag 17 september 2017 15:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb de parity algoritmes geleerd, maar het zuigt wel apenballen in de hel gewoon. Je zou denken dat edge parity een kans van 2 op 5 heeft om voor te komen (40 %). Alleen in de praktijk kom ik eerder op 75 % uitOok corner parity treedt veel vaker op dan ik zou verwachten.
Maar soms gaat er iets fout en blijk ik bij het edge pairen twee centers omgewisseld te hebben en dan kun je er net zo goed mee stoppen gewoon![]()
Maar ff wat anders he, een 3 x 3 kun je onoplosbaar maken door een corner twist. Kan dat bij de 4 x 4 eigenlijk wel? Of is dat met parity algoritmes op te lossen dan?
			
			
			
			Hmm dat is een goed punt ja. Ik ben er inmiddels ook achter dat de kans op edge parity niet 40 maar 50 % is (heeft iemand op speedsolving.com uitgelegd).quote:Op woensdag 20 september 2017 19:09 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Deze blijft in principe onoplosbaar, net als bij de 3*3 cube. Bij parity is er altijd een 'paar' dat niet oke is, dus één blokje dat anders georiënteerd is ga je niet kunnen oplossen met deze algoritmes
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |