En aangeklaagd.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:05 schreef jatochneetoch het volgende:
Mag er toch vanuit gaan dat ze ontslagen zal worden.
Bodycam is voor iedereen beter.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:26 schreef wolkentoetje het volgende:
Gelukkig maar voor de politie dat er bewegende beelden van zijn.
politie doet echt geen aangifte als ze geen zaak hebben.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
Het AD heeft de beelden gezien en die spreken voor zich? Ik wacht nog even, het zou niet de eerste keer zijn dat het AD iets volledig uit de duim zuigt of verdraaid
Dit jaquote:Op donderdag 26 januari 2017 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
Het AD heeft de beelden gezien en die spreken voor zich? Ik wacht nog even, het zou niet de eerste keer zijn dat het AD iets volledig uit de duim zuigt of verdraaid
Ja ik wil ook héél graag zien dat zij volledig ten onrechte de discriminatiekaart speelt en dat we met zijn allen haar kunnen nawijzen en uitlachenquote:Op donderdag 26 januari 2017 19:54 schreef Craptacular het volgende:
[..]
politie doet echt geen aangifte als ze geen zaak hebben.
Niet alleen het AD maar ook journalisten van de NOS en omroep West hebben de beelden gezien. Lijkt me nu wel duidelijk wie de duimzuiger is.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
Rustige aanhouding? Ik had eerder vandaag gelezen dat te zien was dat ze zich verzette bij de aanhouding.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:00 schreef Montelly het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)ng-juriste~ac427287/
Camerabeelden politie tonen rustige aanhouding juriste
De Amerikaanse juriste Chaka Laguerre die de Haagse politie betichtte van racisme en geweld, probeerde zelf weg te lopen toen agenten haar aanspraken na een verkeersovertreding. Dat blijkt uit de camerabeelden die het AD heeft gezien.
Politiechef Paul van Musscher is deze middag naar het Internationaal Gerechtshof om de kwestie te bespreken en zal ook daar de beelden te laten zien. Hij dient daar ook een klacht in tegen de vrouw vanwege smaad en laster. Het is nog onduidelijk wat er uit die bespreking is gekomen.
![]()
![]()
![]()
Wat een plottwist
Dat doet ze ook, maar meer verbaal dan lichamelijk.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Rustige aanhouding? Ik had eerder vandaag gelezen dat te zien was dat ze zich verzette bij de aanhouding.
En als de politie geen beelden had stond je weer voorop te schreeuwen dat de blanke politie racistisch is, nu blijkt het gelogen en moeten we het onderzoek afwachten.quote:
Ik zie het. NOS drukt zich mild uit.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:02 schreef grimselman het volgende:
[..]
Niet alleen het AD maar ook journalisten van de NOS en omroep West hebben de beelden gezien. Lijkt me nu wel duidelijk wie de duimzuiger is.
Welke beelden hopen we danquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zie het. NOS drukt zich mild uit.
Blijkbaar toch niet de beelden die we hopen
Wat? Waarom?quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:16 schreef Morendo het volgende:
Gelukkig heeft GL wel kamervragen over deze kwestie gesteld.
Dat de agenten haar proberen rustig te benaderen nadat zij door donkerrood fietste waarna zij volledig door het lint gaat, een langslopende witte oma een kopstoot geeft en als zij staande wordt gehouden door twee gekleurde extreem rustige relaxe agenten, de ramen uit de bus ramt, stuurs gedraagt en tegen haar telefoon schreeuwt "JE HOEFT NIET TE TANKEN SCHAT.... DAAHAAAGGG!!"quote:
http://nos.nl/artikel/215(...)d-tegen-juriste.htmlquote:"Dat de vrouw op straat agressief en grof door agenten wordt benaderd, wordt niet door de camerabeelden ondersteund", zegt NOS-verslaggever Edwin van den Berg na het zien van de video. "De agenten maken een beheerste indruk als ze de vrouw aanspreken. Het loopt uit de hand als zij zich niet kan legitimeren, de agenten besluiten om haar aan te houden en zij zich minutenlang daartegen verzet."
Een getuige zegt ook dat de agenten zich goed hebben gedragen. "Ze hebben haar tas nog van de grond gepakt en haar fiets op slot gezet. Ze waren buitengewoon geduldig."
Volgens Van den Berg bleef de vrouw zich ook in de politie-auto verzetten. "Zozeer, dat de politie besloot om sirenes te gebruiken." De politie zegt dat de vrouw in de auto aan een betrokken agent vroeg: "Waarom doe je mij dit aan, we hebben dezelfde huidskleur."
Dat laatste klinkt wel erg typerend, ja.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:19 schreef Tocadisco het volgende:
Dit is dus wat de NOS zegt:
[..]
http://nos.nl/artikel/215(...)d-tegen-juriste.html
Ik doe niet aan twitter. Heeft GL kamervragen over deze kwestie gesteld of niet?quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.com/groenliesbeth
Stuur haar een berichtje.
Als LvT haar woord iets waard is wel ja.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik doe niet aan twitter. Heeft GL kamervragen over deze kwestie gesteld of niet?
Dit weerlegt haar verhaal niet.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:19 schreef Tocadisco het volgende:
Dit is dus wat de NOS zegt:
[..]
http://nos.nl/artikel/215(...)d-tegen-juriste.html
Jawel, alles wat ze zegt is simpelweg onwaar. Dus smaad en laster.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit weerlegt haar verhaal niet.
Okquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel, alles wat ze zegt is simpelweg onwaar. Dus smaad en laster.
Oh, je had het dus verkeerd. Ze is van plan vragen te stellen dus.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als LvT haar woord iets waard is wel ja.
quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit weerlegt haar verhaal niet.
Hoe was dit ook alweer geen weerlegging?quote:"Dat de vrouw op straat agressief en grof door agenten wordt benaderd, wordt niet door de camerabeelden ondersteund"
Ze heeft haar verhaal al offline gehaald. Zegt ook wel genoeg.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel, alles wat ze zegt is simpelweg onwaar. Dus smaad en laster.
Niet alleen gebaseerd op verschil tussen blank en zwart, ook gewoon richting de politie in het algemeen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:07 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Maar hoor je steeds vaker, valse beschuldigingen jegens de blanke man/vrouw. Er is een hetze gaande die steeds groter lijkt te worden met de haat naar de blanken. Maar als je ze confronteert ben jij de racist.
Ik trek hier de seksisme-kaartquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Voor straf kan ze wat inwendige stokslagen krijgen van mijn blanke roede.
Oke.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doet ze ook, maar meer verbaal dan lichamelijk.
twitter:GroenLiesbeth twitterde op donderdag 26-01-2017 om 07:59:00@manjureijmer @wileikelboom ga kijken of we setje vragen hierover kunnen aanmelden. reageer retweet
twitter:manjureijmer twitterde op donderdag 26-01-2017 om 08:04:17@GroenLiesbeth @wileikelboom pls yes! #BlackLivesMatter reageer retweet
Ze kan toch gewoon grof benaderd zijn? Ze voelde zich knap racistisch benaderd. Dat zou kunnen door spraak en dat zie je niet per se op filmquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
[..]
Hoe was dit ook alweer geen weerlegging?
twitter:manjureijmer twitterde op donderdag 26-01-2017 om 17:09:19@robideheer1988 oh joh zijn video beelden genuanceerder dan het verslag van een getraumatiseerde vrouw WAT EEN INZICHT!!1! reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |