http://www.parool.nl/amst(...)-strafbaar~a4453270/quote:Wethouder Kajsa Ollongren acht het 'heel voorstelbaar' dat uitspraken die maandagavond zijn gedaan in debatcentrum De Balie strafbaar zijn.
Daar vond een debat plaats over moslimextremisme, waarbij vanuit het publiek werd geopperd om het aantal moslims in westerse landen terug te brengen tot 1 tot 2 procent van de bevolking.
Ollongren zegt dat op basis van de beelden die zij heeft gezien er mogelijk sprake was van discriminatie. Maar, voegde zij daar aan toe, dit is iets dat de rechter moet beoordelen. "En daarvoor moet eerst aangifte worden gedaan, en dat is nog niet het geval," zei Ollongren in de gemeenteraad.
Ook benadrukte ze dat het debat met de naam 'Waarom haten ze ons eigenlijk?', dat werd gehouden naar aanleiding van de publicatie van een gelijknamige essaybundel, zorgvuldig was voorbereid, en dat mensen waren uitgenodigd met uiteenlopende meningen over de islam.
Omstreden imam
Onder meer wetenschappers Paul Cliteur, Meindert Fennema en arabist Halim El Madkouri waren aanwezig.
GroenLinks-fractievoorzitter Rutgert Groot Wassink zei woensdag in de gemeenteraad dat hij zich 'grote zorgen maakt over de normalisering van racisme in Nederland'. "Dit is niet normaal, dit hoort weersproken te worden."
SP-raadslid Peter Kwint wees er op dat bij sommige debatten iemand van het Openbaar Ministerie en politie in de zaal wordt gezet, zoals ook gebeurt als een omstreden imam in Amsterdam komt spreken. Als de grens dan wordt overtreden kan direct worden opgetreden. Hij vraagt zich af of uitspraken ook niet achteraf op basis van videobeelden kunnen worden getoetst aan de wet, zonder dat er aangifte is gedaan.
Meningen
Groot Wassink overweegt om zelf aangifte te gaan doen tegen, vermoedelijk tegen de Vlaming Wim de Rooy, die in De Balie zei dat voor een 'oplossing' het nodig is om te discrimineren.
Yoeri Albrecht, directeur van De Balie, liet dinsdag weten het 'steeds maar weer verbazend' te vinden dat mensen woedend zijn op De Balie als daar meningen en opvattingen de ruimte krijgen die niet de hunne zijn.
http://www.joop.nl/nieuws/onvervalste-moslimhaat-in-de-baliequote:Onvervalste moslimhaat in De Balie
Dit is geen Beierse bierkelder uit de jaren dertig maar debatcentrum De Balie in Amsterdam waar de crème de la crème van rechts tot ultrarechts zich maandag verzamelde om het ‘probleem’ van de islam te bespreken. Frits Bolkestein van de VVD zat in de zaal, Paul Cliteur lijstduwer van het uiterst rechtse Forum voor Democratie in het panel evenals de extreemrechtse Vlaming Wim van Rooy. Thema van de bijeenkomst was ‘Waarom haten ze ons eigenlijk?’ en met ‘ze’ worden de moslims bedoeld maar de titel had net zo goed kunnen zijn ‘Waarom haten wij hen eigenlijk?’. De hand in eigen boezem was op deze avond echter geen optie.
De in het publiek aanwezige wetenschapper Jan Jaap de Ruiter vroeg op een gegeven moment aan Van Rooy wat hij voor oplossing heeft. Van wat zich tot zijn verbazing vervolgens voltrok hebben we deze impressie gemonteerd. Achtereenvolgens spreekt Van Rooy, dan volgt vanuit de zaal professioneel moslimhaatster Bernadette de Wit en tot slot Paul Cliteur. Tegenwerpingen waren er niet of nauwelijks. De discussie werd geleid door Geerten Waling, net als Cliteur ook van de Universiteit Leiden.
Kijk zelf, zodat je later niet zegt dat je het niet geweten hebt.
Het was een debat dat tot mijn verbijstering uitliep op de vraag of en zo ja hoe en hoeveel moslims "we" het land uit kunnen zetten.
— Jan Jaap de Ruiter (@janjaapderuiter) 23 januari 2017
En dat allemaal in aanwezigheid van éminence grise @FritsBolkestein. Gelukkig waren er ook alleszins redelijke stemmen. #waargaathetheen?
— Jan Jaap de Ruiter (@janjaapderuiter) 23 januari 2017
Ik beschouw het @DeBalie debat gisteren als een van de dieptepunten in mijn optredens in het maatschappelijke debat. https://t.co/0cC4z607v3
— Jan Jaap de Ruiter (@janjaapderuiter) 24 januari 2017
quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:39 schreef jatochneetoch het volgende:
Mij lijkt het verstandig om het aantal gelovigen terug te brengen tot 1 a 2%.
Die 1 a 2% stoppen we dan in een dorp met een hek eromheen als tentoonstelling, net zoals we vroeger met negers deden.
Ja, beiden strafbaar.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:42 schreef Grems het volgende:
Een kwaadaardig gezwel breng je ook niet terug naar 1/2%
Nee, maar je moet ergens beginnen natuurlijkquote:Op woensdag 25 januari 2017 19:42 schreef Grems het volgende:
Sinds wanneer is een religie een mensenras ? Wat een zeldzaam domme opmerking.quote:GroenLinks-fractievoorzitter Rutgert Groot Wassink zei woensdag in de gemeenteraad dat hij zich 'grote zorgen maakt over de normalisering van racisme in Nederland'.
Niet helemaal waar, in de zevende eeuw hebben moslims ook een periode van voorspoed gekend.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Grote percentages moslims zijn in geen enkel land een succes gebleken voor een stabiele, plezierige samenleving die economische en maatschappelijke vooruitgang kent.
In vergelijking met de Europese middeleeuwen. Stelde verder geen flikker voor.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, in de zevende eeuw hebben moslims ook een periode van voorspoed gekend.
Zegt al genoeg dat je zo ver terug moet gaan om nog iets van succes te vinden. In de hedendaagse moslimlanden is het over het algemeen een flinke bende.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, in de zevende eeuw hebben moslims ook een periode van voorspoed gekend.
En daarbij hebben ze in ieder geval redelijk wat veldslagen gewonnen en hun gebied uitgebreid.
quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:52 schreef LXIV het volgende:
Maar even serieus, zelfs het práten over het reduceren van het aantal moslims (geheel abstract, zonder hieraan een methode te koppelen, het aanmoedigen van remigratie zou ook kunnen) is dan ook al racisme? Dan kunnen we dus nog niet eens meer praten over het onderwerp!
Het ging me over je uitspraak over dat in geen enkel land moslims vooruitgang gebracht hebben.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zegt al genoeg dat je zo ver terug moet gaan om nog iets van succes te vinden. In de hedendaagse moslimlanden is het over het algemeen een flinke bende.
Zelfs de vraag wat het nut is van méér moslims is uit den boze, laat staan de vraag naar een reductie.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:52 schreef LXIV het volgende:
Maar even serieus, zelfs het práten over het reduceren van het aantal moslims (geheel abstract, zonder hieraan een methode te koppelen, het aanmoedigen van remigratie zou ook kunnen) is dan ook al racisme? Dan kunnen we dus nog niet eens meer praten over het onderwerp!
Ik kijk dan ook liever naar de huidige stand van zaken en de (nabije) toekomst. Wat dat aangaat zie ik het somber in.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het ging me over je uitspraak over dat in geen enkel land moslims vooruitgang gebracht hebben.
Wat, historisch gezien, niet klopt.
Ik vind het een goede oplossing.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:06 schreef Aloulu het volgende:
Het lijkt mij tijd dat Moslims wakker worden en realiseren dat Europeanen nog geen drie generaties terug massaal een semitisch volk naar de gaskamers hebben geholpen. Met dat in het achterhoofd is het goed om niet naïef te zijn.
Het is strafbaar om die bende niet ook hier te willen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zegt al genoeg dat je zo ver terug moet gaan om nog iets van succes te vinden. In de hedendaagse moslimlanden is het over het algemeen een flinke bende.
Het is effectief ja. Daarnaast kan je van overblijfselen na vergassing ook nog zeep maken. Dan ben je nog duurzaam bezig ook.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:17 schreef hottentot het volgende:
Ik vind het een goede oplossing.
Ze zijn met deze aantallen namelijk ook een logistiek probleem.
Lees ik het goed? Ja, ik lees het goed.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja, met die definitie denk ik dat er heel wat latente racisten in Nederland aanwezig zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:18 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het is strafbaar om die bende niet ook hier te willen.
Zie je het al voor je, veewagons vol met bontkraagmarokkanen? Ey wollah, wat iz dit, waar gaat deze trein heen vriend.. een heerlijke dagdroom.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Nou, ik las welgeteld niks schokkends. Links altijd weer met dat spastische extrapoleren van opmerkingen die niet passen in hun plaatje.
Goddommequote:Op woensdag 25 januari 2017 19:42 schreef Grems het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden dat er feitelijk niets aan de hand is. Dit bevestigt dat.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
Grote onzin. Ik heb het gezien, wel een zit van 2 uur. Maar alleen 1 vrouw uit het publiek draafde een beetje door nav wat een zekere Peter Hammond schreef in relatie tot hoeveelheid moslims in een land en de problemen die je krijgt. Maar dat werd niet overgenomen door het panel of anderen.
En "oplossing" bedoelden ze meer in combinatie met bijv. wijken waarin moslims in de meerderheid zijn en waarin vrouwen alleen gesluierd of niet meer deelnemen aan het openbare leven, de bekende no-go-area's en hoe je dat kan oplossen nav vraag van Sam van Rooy.
Ruim anderhalf uur had je verder discussie tussen proponenten over waarom haten ze ons nav een vraag die Pauw stelde in zijn show na aanslagen in Brussel.
Zijn grofweg 3 scholen:
1. Wim van Rooy, die zegt het is intrinsiek verbonden met de islam.
2. Hamid el-Madkouri, die zegt het is intrinsiek verbonden met salafisme/wahabisme, dat met veel oliedollars ook nog eens overal verspreid wordt.
3. Marxistische school: ligt aan sociale achterstelling, maar deze kende niet echt een proponent in de discussie. Even via een vraag van een mevrouw in het publiek die zei sociologe te zijn.
Overigens de Marxistische school is uiteraard alleen maar gevolgd door alle regeringen de afgelopen 50 jaar.
Kortom mensen die zeggen dat deelnemers strafbaar zijn hebben of deze video die ervan is gemaakt niet gezien of proberen expres dit soort discussies uit te bannen en zijn dus eigenlijk ook een probleem voor de democratie.
Overigens ben ik nog in discussie met Dr Martijn de Koning hierover, die het racisme paarde aan secularisering nav deze discussie. Wat ik dus echt wel een kwalijke zaak vind.
Klopt, ergens wel erg dat mensen, waarvan je gewoon weet dat ze het niet gezien hebben, dit zo opkloppen en dan via hun paladijnen er een circus van maken... echt niet onoorbaars gebeurd tijdens die discussie.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat er feitelijk niets aan de hand is. Dit bevestigd dat.
Prima uiteenzetting lijkt me. Ik heb het zelf niet gezien.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
Grote onzin. Ik heb het gezien, wel een zit van 2 uur. Maar alleen 1 vrouw uit het publiek draafde een beetje door nav wat een zekere Peter Hammond schreef in relatie tot hoeveelheid moslims in een land en de problemen die je krijgt. Maar dat werd niet overgenomen door het panel of anderen.
En "oplossing" bedoelden ze meer in combinatie met bijv. wijken waarin moslims in de meerderheid zijn en waarin vrouwen alleen gesluierd of niet meer deelnemen aan het openbare leven, de bekende no-go-area's en hoe je dat kan oplossen nav vraag van Sam van Rooy.
Ruim anderhalf uur had je verder discussie tussen proponenten over waarom haten ze ons nav een vraag die Pauw stelde in zijn show na aanslagen in Brussel.
Zijn grofweg 3 scholen:
2. Hamid el-Madkouri, die zegt het is intrinsiek verbonden met salafisme/wahabisme, dat met veel oliedollars ook nog eens overal verspreid wordt.
3. Marxistische school: ligt aan sociale achterstelling, maar deze kende niet echt een proponent in de discussie. Even via een vraag van een mevrouw in het publiek die zei sociologe te zijn.
Overigens de Marxistische school is uiteraard alleen maar gevolgd door alle regeringen de afgelopen 50 jaar.
Kortom mensen die zeggen dat deelnemers strafbaar zijn hebben of deze video die ervan is gemaakt niet gezien of proberen expres dit soort discussies uit te bannen en zijn dus eigenlijk ook een probleem voor de democratie.
Overigens ben ik nog in discussie met Dr Martijn de Koning hierover, die het racisme paarde aan secularisering nav deze discussie. Wat ik dus echt wel een kwalijke zaak vind.
Moet je 2 uur voor uittrekken, maar kijk maar of ik het mis heb.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Prima uiteenzetting lijkt me. Ik heb het zelf niet gezien.
Ik geloof je direct hoor. Ik heb doorgaans niet het geduld om 2 uur door zoiets heen te worstelen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet je 2 uur voor uittrekken, maar kijk maar of ik het mis heb..
Jah, maar het hep op Joop gestaan.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat er feitelijk niets aan de hand is. Dit bevestigt dat.
Ik vind dat juist altijd wel mooi, lange discussie, lange docu's... maar ik vond dit wel verhelderend, in die zin dat het ook weer geen onbekend terrein was. En luister goed naar die El-Madkouri, dat soort mensen moeten we betrekken in deze kwesties.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik geloof je direct hoor. Ik heb doorgaans niet het geduld om 2 uur door zoiets heen te worstelen.
Het feit dat er (nog) geen aangifte is gedaan wijst ook al in die richting.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat er feitelijk niets aan de hand is. Dit bevestigt dat.
Bij Joop vind ik de reacties altijd een stuk interessanter dan de artikelen of de opiniestukken.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jah, maar het hep op Joop gestaan.
Ik heb geen flauw idee. Ik ga in ieder geval van het weekend het debat eens op mijn gemak bekijken.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het feit dat er (nog) geen aangifte is gedaan wijst ook al in die richting.
Of gaan Belgen daar anders mee om dan Nederlanders?
Ja, ben ik benieuwd of je het met me eens bent... ook andere users vraag ik dit...quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:47 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Ik ga in ieder geval van het weekend het debat eens op mijn gemak bekijken.
Nee, juist niet, hoe zeer dat van de kant van de Joop dus in feite wrs wel wordt gepropageerd voor hun tegenstanders.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:46 schreef thedeedster het volgende:
Mocht het zo ver komen: dan is het een kwestie van tijd aleer haatsite Joop verboden wordt.
Ligt er echt aan of het onderwerp me interesseert. Nu is dit best een actueel onderwerp ; maar ik ken de standaard dogma's en stropoppen inzake moslim(problematiek) ondertussen welquote:Op woensdag 25 januari 2017 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind dat juist altijd wel mooi, lange discussie, lange docu's... maar ik vond dit wel verhelderend, in die zin dat het ook weer geen onbekend terrein was. En luister goed naar die El-Madkouri, dat soort mensen moeten we betrekken in deze kwesties.
Konden we moslims maar vervangen met Joden.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Zoals al duizend keer gezegd: vervang 'moslims' door 'Joden' en iedereen behalve de meest achterlijke nazi's zien in waarom zulke uitspraken erg ver en misschien wel te ver gaan.
Nee, dit was een interessante discussie. Nogmaals nav de vraag die Pauw stelde nav aanslagen in Brussel. Waarom haten zij ons. Toen heeft iemand (naam kwijt) contact opgenomen met Cliteur en die hebben meer dan 20 auteurs die vraag voorgelegd en daar is een boek met essays uit gekomen, waarin die 3 scholen, die ik hierboven uitleg, vertegenwoordigd worden en daar ging die discussie over.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ligt er echt aan of het onderwerp me interesseert. Nu is dit best een actueel onderwerp ; maar ik ken de standaard dogma's en stropoppen inzake moslims(problematiek) ondertussen wel
Ja, zijn er te weinig van helaas.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Konden we moslims maar vervangen met Joden.
Prachtig zou dat zijn.
Ik lees de site vaak. Uit leedvermaak, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, juist niet, hoe zeer dat van de kant van de Joop dus in feite wrs wel wordt gepropageerd voor hun tegenstanders.
Juist niet.
En als je 'moslims' vervangt door 'agnosten' of 'rokers' of 'veganisten' of 'gereformeerden' of katholieken' of 'mensen die graag zwemmen op dinsdagavond' of 'Ajacieden'?quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Zoals al duizend keer gezegd: vervang 'moslims' door 'Joden' en iedereen behalve de meest achterlijke nazi's zien in waarom zulke uitspraken erg ver en misschien wel te ver gaan.
Je moet gewoon niet willen verbieden.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik lees de site vaak. Uit leedvermaak, dat dan weer wel.
Posten doe ik niet op sites met voormoderatie. Dat is gewoon valsspelen.
Dan zijn het nog steeds erg extreme uitspraken. Als iemand zou voorstellen om het agnosten, katholieken, Ajacieden, veganisten of wat dan ook terug te dringen tot 1 of 2 procent, dan zouden ook veel mensen klagen over de insinuaties.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
En als je 'moslims' vervangt door 'agnosten' of 'rokers' of 'veganisten' of 'gereformeerden' of katholieken' of 'mensen die graag zwemmen op dinsdagavond' of 'Ajacieden'?
Is het dan ook nog tegen je zere beentje aan?
Gewoon een emmertje bladeren klaar zetten en er rijdt nooit meer een trein naar het oosten.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:06 schreef Aloulu het volgende:
Het lijkt mij tijd dat Moslims wakker worden en realiseren dat Europeanen nog geen drie generaties terug massaal een semitisch volk naar de gaskamers hebben geholpen. Met dat in het achterhoofd is het goed om niet naïef te zijn.
Vervang op Joop "witte man" door een willekeurige minderheid en die gasten moeten de bak in.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Misschien moet je eens aangifte gaan doen dan.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vervang op Joop "witte man" door een willekeurige minderheid en die gasten moeten de bak in.
Van mij mag de vrijheid van meningsuiting erg ver gaan. Maar ik heb wel een hekel aan meten met 2 maten.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Misschien moet je eens aangifte gaan doen dan.
Prima dat jij dat vindt. Maar laat die mensen even zelf hun grenzen bepalen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Van mij mag de vrijheid van meningsuiting erg ver gaan. Maar ik heb wel een hekel aan meten met 2 maten.
Hahaha nee...quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:42 schreef Grems het volgende:
De enige juiste reactie.quote:Yoeri Albrecht, directeur van De Balie, liet dinsdag weten het 'steeds maar weer verbazend' te vinden dat mensen woedend zijn op De Balie als daar meningen en opvattingen de ruimte krijgen die niet de hunne zijn.
Wat ik veel frappanter vind is dat jij in dit topic een goede eerlijke samenvatting geeft maar dat men nog schuimbekkend over elkaar heen buitelt.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt zag het ook. Enige juiste reactie ook.
Probleem is natuurlijk dat niemand Wim van Rooy goed kan volgen. Je hebt allemaal professoren als tegenstanders. Wim van Rooy geeft duidelijk aan dat-ie als man in het veld van onderop de zaken heeft leren kennen, als leraar in zijn geval. Nu kan ik eraan relateren, want ik heb 6 jaar gecarpooled met collega's van onderop, en veel van wat hij over het karakter van de islam zegt, klopt wel. Je komt echt in wonderlijke, eigenlijk sprookjes-achtige discussies terecht. Over dat Allah het vallen van elk blaadje in de herfst uitdenkt en ervoor zorgt dat die zo valt en niet anders, maar ook idd dat hij net zo goed van de ene op de andere dag alles kan veranderen, ook dat alles voor moslims en niet-moslims letterlijk met een pen door Allah is opgeschreven. Enfin de discussie die daaruit voortvloeit en de logische tegenstellingen kun je je wel voorstellen... (qua gebruik van paradoxen heb ik echt ook gelachen altijd tijdens die discussies, niet qua opvattingen over Israël en alle complottheorieën btw die ik ook hoorde en die werkelijkheid zijn voor hen). Dus school 1. van Wim van Rooy geef ik zeker niet ongelijk, moet het boek maar eens bestellen trouwens binnenkort, maar school 2. van El-Madkouri is iig zeker waar, later legt-ie ook uit dat kennelijk al 100 miljard dollar is uitgegeven om overal op de wereld het salafisme/wahabisme te verspreiden...quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt zag het ook. Enige juiste reactie ook.
Klopt, is echt grote onzin.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:25 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Wat ik veel frappanter vind is dat jij in dit topic een goede eerlijke samenvatting geeft maar dat men nog schuimbekkend over elkaar heen buitelt.
Een punt maken dat er nooit is geweest zeg maar.
Waarom denk je dat Cliteur zich ook actief heeft bemoeit met die rechtzaak tegen Wilders...quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:52 schreef LXIV het volgende:
Erg mooie uiteenzetting.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn grofweg 3 scholen:
We moeten stoppen met het faciliteren van immigratie van Joden uit landen met normen en waarden die niet samengaan met die van het westen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is niet wat er gezegd is, volgens het artikel.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
We moeten stoppen met het faciliteren van immigratie van Joden uit landen met normen en waarden die niet samengaan met die van het westen.
Waar teken ik?
Veroorzaken die daar dan ook allerlei problemen? Vangen ze bovenmatig uitkeringen? Zijn ze oververtegenwoordigd in de criminaliteit?quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:44 schreef justarandomdude het volgende:
Users die 0 moslims in Europa willen, wat is jullie mening met betrekking tot niet-moslims in de islamitische wereld? Mogen die ook gereduceerd worden naar 0?
Dan zullen we een uitwisselingsprogramma opzetten. En zodra die voltooid is trekken we jullie gebieden binnen voor Lebensraum en annexeren we landen als Turkije, Iran en misschien zelfs Indonesië, om jullie vervolgens weer te verbannen naar een planeet buiten ons melkwegstelsel.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:44 schreef justarandomdude het volgende:
Users die 0 moslims in Europa willen, wat is jullie mening met betrekking tot niet-moslims in de islamitische wereld? Mogen die ook gereduceerd worden naar 0?
Moeten die dictaturen toch zelf weten?quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:44 schreef justarandomdude het volgende:
Wat interesseert mij dat nou?quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:44 schreef justarandomdude het volgende:
Nee dat aantal kan niet hoog genoeg wordenquote:Op woensdag 25 januari 2017 21:44 schreef justarandomdude het volgende:
De vijanden van het Chinese Rijk.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:03 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is hier nou op tegen?
Ja, te erg voor woorden.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Aldus kandidaat kamerlid GroenLinks.
Verkeerde topic trouwens, wilde hem in het Trump topic plaatsen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:05 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
De vijanden van het Chinese Rijk.
Oh, ik dacht ook dat dit het Trump Wall topic wasquote:Op woensdag 25 januari 2017 22:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Verkeerde topic trouwens, wilde hem in het Trump topic plaatsen.
Wat moet je met dat idiote gezeik zeg, wie vindt Cliteur uiterst rechts omdat hij minder Moslim immigratie wilt? En waarom?quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen met een afwijkende mening, levensgevaarlijk idd.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Je probeert gewoon door het bloed van onder de mensen hun nagels te halen hen tot extreme standpunten te verleiden. Maar gelukkig kunnen mensen zich bedwingen. Ik denk dat dat toch belangrijk is. Niet alles zeggen wat je direct denkt.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:58 schreef justarandomdude het volgende:
Oke mooi, sommigen van jullie zijn iig consistent.
We kunnen natuurlijk ook alle regressieve idioten naar het MO sturen, dan blijven de normale mensen hier, ongeacht hun geloof of huidskleur.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een vuile NSB'er!quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Die Wassink uit de OP is al net zo'n troll.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
GroenLinks adepten hebben gewoon een plaat voor hun hoofd. In België is dat nog veel erger met als resultaat dat daar complete wijken zijn overgenomen door moslims.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een treurnis die GL-er. We hebben juist meer mensen nodig die problemen durven benoemen en de vinger op de zere plek leggen. We leven niet in een My Little Pony-wereld waarin iedereen kumbaya danst al denkt GL misschien van wel.
Het grootste probleem is dat het hardcore idealisten zijn. Toegeven dat er wel degelijk problemen zijn zou betekenen dat ze hun eigen idealen opgeven, althans zo ervaren sommigen het kennelijk. Daarom zullen ze blijven ontkennen en op dezelfde voet door blijven gaan. Alles voor het ideaal.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
GroenLinks adepten hebben gewoon een plaat voor hun hoofd. In België is dat nog veel erger met als resultaat dat daar complete wijken zijn overgenomen door moslims.
Gaat een beetje om hun mensbeeld, denk ik, dat is regenboogjes en eenhoorntjes en alle mensen zijn braaf en willen een ijskoorntje eten. Dat is natuurlijk vrij naïef.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:12 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat het hardcore idealisten zijn. Toegeven dat er wel degelijk problemen zijn zou betekenen dat ze hun eigen idealen opgeven, althans zo ervaren sommigen het kennelijk. Daarom zullen ze blijven ontkennen en op dezelfde voet door blijven gaan. Alles voor het ideaal.
Ze kunnen zich ook niet verplaatsen in mensen die heel anders naar de wereld kijken. Beredeneren alles vanuit hun eigen denkwereldje. Mensen mogen dan gelijkwaardig zijn, ze zijn natuurlijk niet gelijk. Daar gaat GL telkens de fout in.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat een beetje om hun mensbeeld, denk ik, dat is regenboogjes en eenhoorntjes en alle mensen zijn braaf en willen een ijskoorntje eten. Dat is natuurlijk vrij naïef.
Ja, dat is nu wel ongeveer de modus operandus van de sneeuwvlokjes-generatie. Alleen ja, wij oudere generatie hebben hen wel zo gemaakt, daar ben ik me wel van bewust. Als ze helemaal balastic gaan omdat het niet gaat zoals zij willen, dan is dat ook de schuld van hun ouders. We hebben ze overladen met materieel, met zorgen, we hebben alles voor ze geregeld, ze kenden geen teleurstelling meer. Ja, ik zie wel dat mijn generatie debet is aan de discussies die je nu ziet verschijnen toch.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze kunnen zich ook niet verplaatsen in mensen die heel anders naar de wereld kijken. Beredeneren alles vanuit hun eigen denkwereldje.
Ahum, dat is een oversimplificatie. Denk niet in generaties, genoeg mensen die totaal geen sympathie hebben met extremistisch-linkse denkbeelden zoals verspreid door die GL'er in elke generatie.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is nu wel ongeveer het modus operandus van de sneeuwvlokjes-generatie.
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de huidige generatie veel te beschermd is opgevoed. We hebben het goed, eerlijk zullen we alles delen, we mogen niks kwaads zeggen over elkaar etc. Maar zo werkt de wereld niet.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is nu wel ongeveer de modus operandus van de sneeuwvlokjes-generatie. Alleen ja, wij oudere generatie hebben hen wel zo gemaakt, daar ben ik me wel van bewust. Als ze helemaal balastic gaan omdat het niet gaat zoals zij willen, dan is dat ook de schuld van hun ouders. We hebben ze overladen met materieel, met zorgen, we hebben alles voor ze geregeld, ze kenden geen teleurstelling meer. Ja, ik zie wel dat mijn generatie debet is aan de discussies die je nu ziet verschijnen toch.
Beetje een vertekening hebben ze mee gekregen, ook weer vanuit de belevingswereld van hun ouders... Ze kunnen zich niet voorstellen dat mensen "kwaad" zijn, want ze hebben dat eenvoudigweg nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de huidige generatie veel te beschermd is opgevoed. We hebben het goed, eerlijk zullen we alles delen, we mogen niks kwaads zeggen over elkaar etc. Maar zo werkt de wereld niet.
Nou ja, ik denk voor de geschiedenis na WO2 dat je veelal moet historiograferen via generaties. Babyboom-Xgen-Ygen/Snowflakegen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ahum, dat is een oversimplificatie. Denk niet in generaties, genoeg mensen die totaal geen sympathie hebben met extremistisch-linkse denkbeelden zoals verspreid door die GL'er in elke generatie.
Het overschatten van je eigen 'generatie' is nogal belachelijk.
Neen, dat is niet alleen complete onzin maar ook nog eens gevaarlijk. Oversimplificatie en generalisatie is het enige gevolg van zo'n denkwijze. Generaties zijn een simpele groepsindeling van mensen die toevallig in dezelfde tijdspanne geboren zijn. Je kunt daarmee dingen analyseren over heersende tijdsgeesten maar veel verder dan dat gaat het niet. Stellige uitspraken over generaties zijn niet te onderbouwen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk voor de geschiedenis na WO2 dat veelal je moet historiograferen via generaties. Babyboom-Xgen-Ygen/Snowflakegen.
quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk voor de geschiedenis na WO2 dat je veelal moet historiograferen via generaties. Babyboom-Xgen-Ygen/Snowflakegen.
Overigens vergeet ik dan te noemen een tussen die grote generaties generatie. Maar dan is het ingewikkelder.
Dat proces is al eeuwenlang gaande natuurlijk. En bewijst dat je de vinger aan de pols moet houden mbt de islam.quote:Op woensdag 25 januari 2017 21:44 schreef justarandomdude het volgende:
wat is jullie mening met betrekking tot niet-moslims in de islamitische wereld? Mogen die ook gereduceerd worden naar 0?
Ja en dit gaat dus ook slechts over tijdgeesten, heersende prevalentie. Dieper gaat het niet verder niet. Je moet als je naar de geschiedenis kijkt de geschiedenis na WO2 apart zien van alle geschiedenis daarvoor imho.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen, dat is niet alleen complete onzin maar ook nog eens gevaarlijk. Oversimplificatie en generalisatie is het enige gevolg van zo'n denkwijze. Generaties zijn een simpele groepsindeling van mensen die toevallig in dezelfde tijdspanne geboren zijn. Je kunt daarmee dingen analyseren over heersende tijdsgeesten maar veel verder dan dat gaat het niet. Stellige uitspraken over generaties zijn niet te onderbouwen.
Ja, dat zullen die snowflakes dus niet mee te horen krijgen, tenzij ze van een tussengeneratie net nog zijn en hun opa of oma als kind de oorlog heeft meegemaakt en dan in de Randstad.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:33 schreef NgInE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Die jeugd van tegenwoordig! Met hun idealen en rooskleurige wereldvisie! Vroeger was het leven tenminste zwaar en kreeg je een natuurlijke haat voor anderen! Oh dat waren nog eens tijden..."
quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja en dit gaat dus ook slechts over tijdgeesten, heersende prevalentie. Dieper gaat het niet verder niet.
Je spreekt jezelf tegen. Dit soort ongefundeerde rommel hebben we niets aan. Jouw generatie heeft net zoveel geregeld als afgebroken.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is nu wel ongeveer de modus operandus van de sneeuwvlokjes-generatie. Alleen ja, wij oudere generatie hebben hen wel zo gemaakt, daar ben ik me wel van bewust. Als ze helemaal balastic gaan omdat het niet gaat zoals zij willen, dan is dat ook de schuld van hun ouders. We hebben ze overladen met materieel, met zorgen, we hebben alles voor ze geregeld, ze kenden geen teleurstelling meer.
Waar spreek ik me tegen dan?quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Dit soort ongefundeerde rommel hebben we niets aan. Jouw generatie heeft net zoveel geregeld als afgebroken.
100 procent is niet haalbaar zo bleek ruim 70 jaar geleden toen de Duitsers dat probeerden met een kwaadaardig volk/gezwel. Een groot deel woont daar nu ook van in op klein stuk land wat ze toegeëigend hebben met een virtuele muur eromheen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:42 schreef Grems het volgende:
Je doet stellige uitspraken over generaties. Die zijn zo slecht gedefinieerd dat dat niet te onderbouwen is. En we er dus ook niets aan hebben.quote:
Je hebt interessante theorieën over hoe wereldbeelden zich vormen, maar je vergeet in je berekeningen totaal de persoonlijke factor. Daarnaast ben je gewoon cynisch.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zullen die snowflakes dus niet mee te horen krijgen, tenzij ze van een tussengeneratie net nog zijn en hun opa of oma als kind de oorlog heeft meegemaakt en dan in de Randstad.
Nou ja, zo stellig van mijn kant is dat niet hoor, of kom je de term "babyboomer" nooit tegen in diverse discussies? Ik extrapoleer slechts, je hebt de X-generatie na de hippies zeg maar, en dan hun kinderen Y-generatie overlopend in wat men nu noemt de sneeuwvlokjes-generatie. Ik verzin het allemaal zelf niet.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je doet stellige uitspraken over generaties. Die zijn zo slecht gedefinieerd dat dat niet te onderbouwen is. En we er dus ook niets aan hebben.
Vandaar dat het van levensbelang is het percentage moslims in je land zo laag mogelijk te houden.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:44 schreef NgInE het volgende:
[..]
Je hebt interessante theorieën over hoe wereldbeelden zich vormen, maar je vergeet in je berekeningen totaal de persoonlijke factor. Daarnaast ben je gewoon cynisch.
Wereldweide apartheid is heel duur en misschien wel onmogelijk om volledig te handhaven. Daarnaast is racisme niet alleen kortzichtig, maar ook heel onbeleefd.
Landen waarin er ongelijkheid is tussen mensen van verschillende culturele achtergronden zijn gewoon vreselijke landen om in te wonen. Bijna allemaal dictaturen trouwens. Dat moet je niet willen.
Kun jij niet naar de wereldweide toe? Waar dat ook moge liggen.....quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:44 schreef NgInE het volgende:
[..]
Je hebt interessante theorieën over hoe wereldbeelden zich vormen, maar je vergeet in je berekeningen totaal de persoonlijke factor. Daarnaast ben je gewoon cynisch.
Wereldweide apartheid is heel duur en misschien wel onmogelijk om volledig te handhaven. Daarnaast is racisme niet alleen kortzichtig, maar ook heel onbeleefd.
Landen waarin er ongelijkheid is tussen mensen van verschillende culturele achtergronden zijn gewoon vreselijke landen om in te wonen. Bijna allemaal dictaturen trouwens. Dat moet je niet willen.
Ik heb meer het idee dat immigratie en integratie altijd een lastig verhaal is.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:47 schreef Grems het volgende:
[..]
Vandaar dat het van levensbelang is het percentage moslims in je land zo laag mogelijk te houden.
Vooral als je migranten uit 1200 komen en het als levensmissie hebben hun gastland om te toveren in de zandbak die ze "ontvlucht" zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat immigratie en integratie altijd een lastig verhaal is.
In de VS willen ze een muur bouwen tegen katholieke Mexicanen.
Grote groepen migranten zorgen er gewoon voor dat er een nieuwe identiteit bijkomt. Dat de gevestigde cultuur een stapje terug moet doen. Mensen klitten nu eenmaal bij elkaar, oudkomers en nieuwkomers.
En als de verschillen groter zijn, de islam vs. het westen, maakt dat het alleen nog maar lastiger.
Staat jouw reactie nu bij een verkeerde post van iemand anders misschien?quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:44 schreef NgInE het volgende:
[..]
Twee punten.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:54 schreef Grems het volgende:
[..]
Vooral als je migranten uit 1200 komen en het als levensmissie hebben hun gastland om te toveren in de zandbak die ze "ontvlucht" zijn.
Erg lastig inderdaad.
Zeg er vooral even bij dat wat jou, roomblanke hoeder des avondlands, betreft, vrouwen net zoveel rechten hier mogen hebben als in die 'zandbak'.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:54 schreef Grems het volgende:
[..]
Vooral als je migranten uit 1200 komen en het als levensmissie hebben hun gastland om te toveren in de zandbak die ze "ontvlucht" zijn.
Erg lastig inderdaad.
USA 1stquote:Op woensdag 25 januari 2017 19:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gevaarlijke ontwikkeling zoals het deugende Goed Volk het debat over de radicale islam probeert te ontregelen. De radicale islam dient uitgeroeid te worden zoals Trump ook al zei.
Genocide door climate change.quote:Op woensdag 25 januari 2017 23:12 schreef RobbieRonald het volgende:
Het woord racisme heeft al niet meer de lading die het een paar jaar geleden had. Het wordt tijd om over genocide te praten. Dat shockt tegenwoordig nog wel.
Hoe kom je erbij?quote:Op woensdag 25 januari 2017 23:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg er vooral even bij dat wat jou, roomblanke hoeder des avondlands, betreft, vrouwen net zoveel rechten hier mogen hebben als in die 'zandbak'.
Ze moorden elkander vanzelf uit. Zo gaat dat met mensen die geloven in sprookjes.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:39 schreef jatochneetoch het volgende:
Mij lijkt het verstandig om het aantal gelovigen terug te brengen tot 1 a 2%.
Die 1 a 2% stoppen we dan in een dorp met een hek eromheen als tentoonstelling, net zoals we vroeger met negers deden.
Dit moet een troll zijn om mensen uit te lokkenquote:Op woensdag 25 januari 2017 20:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Zie je het al voor je, veewagons vol met bontkraagmarokkanen? Ey wollah, wat iz dit, waar gaat deze trein heen vriend.. een heerlijke dagdroom.
quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat proces is al eeuwenlang gaande natuurlijk. En bewijst dat je de vinger aan de pols moet houden mbt de islam.
Aangezien we geen vernietigingskampen hebben denk ik een stukkie minder negatief.quote:Op woensdag 25 januari 2017 23:44 schreef ludovico het volgende:
Was het sentiment in de samenleving in de 2e wereldoorlog ook zo negatief tegenover Joden vraag ik mij af?
Er zijn virtue punten te scorenquote:Op donderdag 26 januari 2017 08:01 schreef Peunage het volgende:
White people
De mensen waar het over gaat klagen er niet over en slapen er geen nacht minder om. Waarom zou je hier dan over beginnen?
Je probeert te discussiëren met Dr Kromzwaard? succes maar die is op de UvA gewend dat er alleen maar ja word geknikt voor zijn achterlijke opinies.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn grofweg 3 scholen:
Klopt idd, moeilijke man wat dat betreft, hij ziet ook echt niet in dat die associatie die hij legt tussen secularisme en racisme min of meer zelfs gevaarlijk is. Zo vraag ik aan hem: je begrijpt toch zeker wel dat het secularisme, met name scheiding tussen kerk en staat, niet uit de lucht is komen vallen en niets met racisme te maken heeft, dat dat met onze geschiedenis te maken heeft. Ja, te weinig kennis van de geschiedenis, zegt-ie dan.quote:Op donderdag 26 januari 2017 10:13 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je probeert te discussiëren met Dr Kromzwaard? succes maar die is op de UvA gewend dat er alleen maar ja word geknikt voor zijn achterlijke opinies.
Tja. types van groenlinks staan meestal niet bepaald open voor de mening van anderen als die niet in hun straatje past, dat geld net zo hard voor een groot deel van rechts trouwens. Krijgen 't zelfde scenario als de vs hier, 2 groepen tegenover elkaar die elkaar 't licht in de ogen niet gunnen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 10:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, moeilijke man wat dat betreft, hij ziet ook echt niet in dat die associatie die hij legt tussen secularisme en racisme min of meer zelfs gevaarlijk is. Zo vraag ik aan hem: je begrijpt toch zeker wel dat het secularisme, met name scheiding tussen kerk en staat, niet uit de lucht is komen vallen en niets met racisme te maken heeft, dat dat met onze geschiedenis te maken heeft. Ja, te weinig kennis van de geschiedenis, zegt-ie dan.
Enfin de grootste euvels waartegen men ageert, zijn dus:
1) Die vrouw in het publiek (schijnt Bernadette de Wit te zijn, in bepaalde kringen een bekende vrij zelotische anti-islamiet), die opmerkt dat als je meer dan 1 à 2 % moslims binnen je grenzen hebt, dat er dan hommeles komt. Dat is een theorie van een zekere Hammond, is op FOK! ook verschillende keren al ter sprake gekomen. Verder gaat echter niemand hier an sich serieus op in, opgegeven moment wordt ze ook een beetje links gelaten, omdat ze de boel dreigt te domineren.
2) De oplossing van Wim van Rooy: discrimineren tussen enerzijds christenen en joden en anderzijds moslims/islam. Omdat volgens Van Rooy zoals boven uitgelegd de problemen met moslims intrinsiek samenhangen met de islam. Alleen juridisch is dat geen haalbare kaart.
El-Madkouri is hiervan een lichtere variant, verwijst ook naar Oostenrijk, waarbij het financieren van salafistische/wahabistische instituten etc. vanuit het buitenland verboden is. Madkouri vindt in feite dus ook dat discrimineren moet kunnen, maar dan van het salafisme/wahabisme.
Nu schijnt Joop.nl een kleine compilatie te hebben gemaakt waarbij je vooral die Bernadette de Wit ziet en paar uitspraken van Wim van Rooy. Dit is natuurlijk een vrij tendentieuze weergave van wat er die twee uur is besproken/bediscussieerd. Waarbij anderhalf uur alleen de panelleden aan bod kwamen en pas in het laatste half uur ook met leden uit het publiek werd gesproken.
Gevolg:
[ afbeelding ]
Dit zegt dus een kandidaat Kamerlid van GroenLinks.
Wat een mafkezen lopen daar rondquote:Op donderdag 26 januari 2017 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
Reacties tijdens de gemeenteraadsvergadering te Asd:
'Deze mensen waren hele ranzige haat aan het uitkotsen'quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
Goh, dat soort reacties van die partijen zie ik nou nooit als een Abou Jahjah of een haatimam ergens spreekt. Hoe zou dat nou komen?quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
Zeker in die tijd, deed het sentiment onder de bevolking er wat minder toe dan het sentiment van de dictator natuurlijk, maar toch, de weerstand van de bevolking tegen het radicalisme van een leider (in hoeverre ze er überhaupt al vanaf weten wat er allemaal gebeurt) speelt lijkt mij wel mee in hoever iemand kan doorslaan, in dat optiek heb ik dus het gevoel dat de joden ook wel heel erg gehaat werden.... Met de Moslims met veel vertegenwoordigers die zich tegen de westerse wereld keren vind ik Moslim haat (okay, niet alle Moslims, maar veel Mosims) gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 26 januari 2017 08:22 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Aangezien we geen vernietigingskampen hebben denk ik een stukkie minder negatief.
quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:52 schreef LXIV het volgende:
Man, man, man, man, man.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
Nou heel simpel,stel je voor dat je tot de conclusie moet komen dat meneer Wilders toch soms wel een heel klein beetje ietsiepietsie gelijk heeft of nog erger dat hij misschien wel heel veel kleine beetjes gelijk heeft?quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Goh, dat soort reacties van die partijen zie ik nou nooit als een Abou Jahjah of een haatimam ergens spreekt. Hoe zou dat nou komen?
De domme sukkels van de De Balie zijn dan ook vergeten een eigen religie te starten waardoor je met van alles weg kan komen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
'Deze mensen waren hele ranzige haat aan het uitkotsen'
Mijn god zeg, stel je aan. Sla een gemiddeld religieus boek maar eens open of ga op bezoek bij zo'n jihad-gala, daar wordt pas ranzige haat uitgekotst.
Het probleem is alleen dat Wilders wel degelijk een punt heeft. Als je dat erkent, is dat trouwens beslist NIET hetzelfde als meteen PVV stemmen of het eens zijn met alles dat Wilders zegt en vindt.quote:Op donderdag 26 januari 2017 13:52 schreef wolkentoetje het volgende:
Nou heel simpel,stel je voor dat je tot de conclusie moet komen dat meneer Wilders toch soms wel een heel klein beetje ietsiepietsie gelijk heeft of nog erger dat hij misschien wel heel veel kleine beetjes gelijk heeft? Dan kun je je toch met goed fatsoen niet meer in deugkringen begeven dan speel je Wilders toch in de kaart? Nee dat moeten we niet willen met z'n allen.
heb je hier een bron van voor me?quote:Op donderdag 26 januari 2017 13:50 schreef Loekie1 het volgende:
Niet verwonderlijk, GroenLinks heeft tijd geleden motie ingediend dat de islamisering in Nederland niet tegengehouden mag worden.
Ik vermoed dat dat een utopie. De 3e generatie is vaak radicaler in hun geloofsovertuiging dan het land waar ze vandaan komen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 11:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Overigens ben ik van mening dat het aantal moslims in Nederland in ieder geval niet meer zou moeten worden anders blijft het dweilen met de kraan open. Totale stop op moslimimmigratie en geen buitenlandse haatimams meer in Nederlandse gebedshuizen, islamitische scholen en internaten afschaffen. Hopelijk hebben we dan binnen 2 generaties een gemoderniseerde verlichtte versie van de islam in Nederland waar de barbaarse scherpe randen vanaf gesleten zijn.
Bron?quote:Op donderdag 26 januari 2017 17:29 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat een utopie. De 3e generatie is vaak radicaler in hun geloofsovertuiging dan het land waar ze vandaan komen.
http://nos.nl/artikel/194(...)ering-geen-doel.htmlquote:Op donderdag 26 januari 2017 16:59 schreef Murdera het volgende:
[..]
heb je hier een bron van voor me?
quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:15 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/194(...)ering-geen-doel.html
Daar staat niet dat ''het niet tegengehouden mag worden''.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:15 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:17 schreef bamibij het volgende:
[..]
Daar staat niet dat ''het niet tegengehouden mag worden''.
Er staat dat het geen doel op zich is. Dat is wat heel anders.
Nee. Islamisering is slechts een fabel verzonnen door mensen die moeite hebben met het feit dat hier moslims wonen en van dezelfde rechten gebruik willen maken als ieder ander.quote:
Precies, en alles wat de waarde moslimbroeders in een kwaad daglicht zet is onderdeel van een zionistisch complot.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Islamisering is slechts een fabel verzonnen door mensen die moeite hebben met het feit dat hier moslims wonen en van dezelfde rechten gebruik willen maken als ieder ander.
Neuh, dat is weer het hele andere uiterste. Maar veel verder dan zo zwart-wit komt het kennelijk niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 00:28 schreef Grems het volgende:
[..]
Precies, en alles wat de waarde moslimbroeders in een kwaad daglicht zet is onderdeel van een zionistisch complot.
Het probleem is niet 'moslims', dus zolang mensen blijven proberen om in die zogenaamde analyse het daar wèl over te hebben kom je ook niet echt verder.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 00:40 schreef KrappeAuto het volgende:
Heb het hele debat gezien... Vrij saai. Op het eind werd dan eindelijk een interessante vraag gesteld door de zoon van Wim van Rooij over wat je kunt doen aan de wijken in Frankrijk waar vrouwen uit het straatbeeld verdwenen zijn, en dan wordt die vraag gewoon compleet genegeerd.
Dit soort debatten gaan al vrij snel over de verschillende stromingen binnen de islam en hele specifieke elementen uit de doctrine. Het is praktischer om het gewoon te hebben over de opvattingen van moslims in de wereld en in Europa en wat je daar aan kunt doen. Analyse van het probleem -> mogelijke oplossingen -> beste oplossing. Dat zou het formaat moeten zijn. In plaats daarvan blijven ze steken bij slechts een onderdeel van de analyse van het probleem (foute zaken in de doctrine).
Daar moest dan wel de oorspronkelijke bevolking bij sneuvelen of zich bekeren tot de islam, dat moet je er dan ook even bij vertellen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 19:57 schreef luxerobots het volgende:
En daarbij hebben ze in ieder geval redelijk wat veldslagen gewonnen en hun gebied uitgebreid.
Ben je hier nu jodenhaat aan het aanmoedigen ?quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:06 schreef Aloulu het volgende:
Veel politici en grachtengordelfiguren die maar wat brullen, maar niemand die er bij was of die het heeft bekeken denk ik.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:40 schreef Ryan3 het volgende:
Moet je 2 uur voor uittrekken, maar kijk maar of ik het mis heb..
Werd er iets geroepen over gaskamers, of een endlosung ?quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:12 schreef SuicideErrorist het volgende:
Het grootste probleem is dat het hardcore idealisten zijn. Toegeven dat er wel degelijk problemen zijn zou betekenen dat ze hun eigen idealen opgeven, althans zo ervaren sommigen het kennelijk. Daarom zullen ze blijven ontkennen en op dezelfde voet door blijven gaan. Alles voor het ideaal.
De NSB is niet verboden. Sowieso is de islam geen georganiseerde politieke beweging, maar een religie. Mensen hebben in Nederland gelukkig nog steeds vrijheid van religie en de vrijheid om te vinden en denken wat ze willen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:12 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Werd er iets geroepen over gaskamers, of een endlosung ?
Het is heel normaal om niet teveel mensen in je samenleving te willen die niet veel goeds in zin hebben.
Tenslotte hebben we de NSB ook verboden.
Wat als ik van het nazisme een religie maak?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De NSB is niet verboden. Sowieso is de islam geen georganiseerde politieke beweging, maar een religie. Mensen hebben in Nederland gelukkig nog steeds vrijheid van religie en de vrijheid om te vinden en denken wat ze willen.
Wat dan? Nazi zijn is in Nederland helemaal niet verboden.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:35 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat als ik van het nazisme een religie maak?
Uit het handboek van ISIS. Interessant voor jou.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 00:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, dat is weer het hele andere uiterste. Maar veel verder dan zo zwart-wit komt het kennelijk niet.
Als ze dezelfde rechten wilden hebben als elke andere inwoner van Nederland is er geen probleem. Mij boeit het niet als vrouwen met een hoofdoek lopen, mannen in een jurk, dat ze 5x per dag willen bidden, speciaal eten etc. willen hebben. Dat boeit mij totaal niet en ik heb zoiets laat die mensen in hun waarde. Maar het probleem is dat het niet daarbij blijft, er worden genoeg zaken opgedrongen aan ons (niet gelovigen). Wij dienen continue rekening te houden met de wensen van moslims, daarbij word elk kritiekpunt weggehoond als racisme. Ik heb geregeld flinke discussies met een vriendin van me welke gelovig is (Christelijk). Daar gebruik ik dezelfde argumenten als met de islam, maar dan ben ik ook niet racistisch bezig.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Islamisering is slechts een fabel verzonnen door mensen die moeite hebben met het feit dat hier moslims wonen en van dezelfde rechten gebruik willen maken als ieder ander.
Stel ik ben geboren en opgegroeid in een islamitische omgeving, maar ben nu een atheïst. Heb je dan nog iets tegen me?quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Konden we moslims maar vervangen met Joden.
Prachtig zou dat zijn.
Voorbeelden van zaken die opgedrongen hebben?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:51 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Als ze dezelfde rechten wilden hebben als elke andere inwoner van Nederland is er geen probleem. Mij boeit het niet als vrouwen met een hoofdoek lopen, mannen in een jurk, dat ze 5x per dag willen bidden, speciaal eten etc. willen hebben. Dat boeit mij totaal niet en ik heb zoiets laat die mensen in hun waarde. Maar het probleem is dat het niet daarbij blijft, er worden genoeg zaken opgedrongen aan ons (niet gelovigen). Wij dienen continue rekening te houden met de wensen van moslims, daarbij word elk kritiekpunt weggehoond als racisme. Ik heb geregeld flinke discussies met een vriendin van me welke gelovig is (Christelijk). Daar gebruik ik dezelfde argumenten als met de islam, maar dan ben ik ook niet racistisch bezig.
Ik heb geen probleem met geloof zolang ik er niet mee geconfronteerd word, zodra ik mij aan regels moet houden, mijn werk of openbare leven last heeft van regels mbt. gelovigen dan is voor mij de maat vol. En helaas is dat juist het probleem met de islam in Nederland. Je geeft ze een vinger, en ze grijpen je hele arm.
Sure, maar wat als je het in de praktijk gaat brengen? Nazi-outfits dragen, met nazi-vlaggen door Joodse buurten rondtoeren, centra afhuur om daar te prediken uit Mein Kampf? Moet allemaal kunnen vanwege ''vrijheid van godsdienst''?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat dan? Nazi zijn is in Nederland helemaal niet verboden.
Zolang je niet oproept tot haat of geweld, mag dat ja. Helaas zijn oproepen tot haat en geweld inherent aan nazisme.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:25 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Sure, maar wat als je het in de praktijk gaat brengen? Nazi-outfits dragen, met nazi-vlaggen door Joodse buurten rondtoeren, centra afhuur om daar te prediken uit Mein Kampf? Moet allemaal kunnen vanwege ''vrijheid van godsdienst''?
Die kerstening van Europa is ook niet zonder bloedvergieten gegaanquote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:12 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Daar moest dan wel de oorspronkelijke bevolking bij sneuvelen of zich bekeren tot de islam, dat moet je er dan ook even bij vertellen.
Ah, dus er zit wel een grens aan vrijheid van religie. Oproepen tot geweld is natuurlijk ook vrij inherent aan de islam als je kijkt naar het leven van Mohammed en wat in de Koran staat en wat we aan empirisch bewijs hebben. Ook verbieden?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zolang je niet oproept tot haat of geweld, mag dat ja. Helaas zijn oproepen tot haat en geweld inherent aan nazisme.
Niet mijn redenering, overigens, maar die van justitie. Daarom zijn bijvoorbeeld hakenkruizen in Nederland in de meeste contexten verboden.
Islamisering is de groei van de islam, en Nederland is aan het islamiseren. Dat is een feitelijk vaststelling. Het is een feit dat hier moslims wonen die van dezelfde rechten gebruik willen maken als ieder ander en daarin steun ik ze. Maar er wonen en prediken hier ook moslims die gebruik willen maken van rechten om die ieder ander te ontzeggen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
99.9% kans dat niemand van die aanwezigen daar aanwezig was bij het debat of zelfs maar de opnamen heeft gezien.quote:Op donderdag 26 januari 2017 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
Van die link:quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:15 schreef Loekie1 het volgende:
Echt, hoe dom ben je danquote:De regering moet " in woord en daad" duidelijk maken dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is.
Een motie daarover van Femke Halsema (GroenLinks) kreeg aan het slot van het debat een grote meerderheid.
Onthoud wie er voor stemden mensenquote:Voor stemden alle linkse partijen en de regeringspartijen VVD en CDA.
Nee. Niemand heeft moeite met het feit dat hier moslims wonen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:46 schreef Xa1pt het volgende:
Heb jij een bron dat ze niet verboden zijn na de oorlog ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daar wordt natuurlijk volop misbruik van gemaakt.quote:Sowieso is de islam geen georganiseerde politieke beweging, maar een religie. Mensen hebben in Nederland gelukkig nog steeds vrijheid van religieDat is heel lang niet meer mogelijk in dit land, met dank aan de islam knuffelaars.quote:en de vrijheid om te vinden en denken wat ze willen.Probeer het eens zou ik zeggen, een nazi religie oprichtten, dan zit je heel snel achter de tralies denk ik.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat dan? Nazi zijn is in Nederland helemaal niet verboden.
Pastafarianism (vliegende spaghetti monster) wordt ook maar half/half erkend als "religie" in Nederland, dat is alleen maar omdat we tegenwoordig niet meer doen aan flauwekul.
Waarom dan wel bij eeuwenoude religie`s ?
Veel religie`s komen alleen maar overal mee weg omdat ze al eeuwen bestaan.
Als je een religie als de islam nu vanuit het niets zou oprichten met haatzaaiend sprookjesboek, achterlijke gebruiken en alles erbij, dan kom je daar echt niet mee weg.Je tekst klopte eerst niet helemaalquote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Zolang je niet oproept tot haat of geweld, mag dat ja. Helaas zijn oproepen tot haat en geweld inherent aan nazisme. de islam![]()
Vraag jij je nu niet af waarom, als het bewijs zo duidelijk is, justitie het niet met je eens is? Zou het kunnen dat het bewijs helemaal niet zo geweldig is als jij denkt?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:41 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ah, dus er zit wel een grens aan vrijheid van religie. Oproepen tot geweld is natuurlijk ook vrij inherent aan de islam als je kijkt naar het leven van Mohammed en wat in de Koran staat en wat we aan empirisch bewijs hebben. Ook verbieden?
quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:45 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Heb jij een bron dat ze niet verboden zijn na de oorlog ?
Overigens volkomen terecht dat de NSB verboden is, voordat de nuttige idioten van de islam daar weer over beginnen.
Stukje over onteigening van NSB bezit van Wikipedia:Heb jij bewijs dat de NSB nog verboden is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet echt. Maar goed.quote:[..]
En daar wordt natuurlijk volop misbruik van gemaakt.Onzin.quote:[..]
Dat is heel lang niet meer mogelijk in dit land, met dank aan de islam knuffelaars.Daar kan de islam niets aan doen.quote:[..]
Probeer het eens zou ik zeggen, een nazi religie oprichtten, dan zit je heel snel achter de tralies denk ik.
Pastafarianism (vliegende spaghetti monster) wordt ook maar half/half erkend als "religie" in Nederland, dat is alleen maar omdat we tegenwoordig niet meer doen aan flauwekul.
Waarom dan wel bij eeuwenoude religie`s ?Opnieuw onzin.quote:[..]
Je tekst klopte eerst niet helemaal
Ben jij zo emotioneel gehandicapt dat je je niet voor kunt stellen dat anderen oprecht een andere mening hebben?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:48 schreef bluemoon23 het volgende:
Justitie wil zich natuurlijk niet mengen in dat wespennest.
Die rechters willen ook graag nog vrij rond kunnen lopen, dat gaat een beetje lastig als je kop gescheiden is van de romp.
Ah, dus ze waren eerst wel verboden ?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Heb jij bewijs dat de NSB nog verboden is?
Een justitie zoals die in Engeland wier iemand die een broodje ham bij een moskee legt een jaar gevangenisstraf oplegt en IS-vlag zwaaiende malloten vrijuit laat gaan? Waarom leg je een soort goddelijke status van objectiviteit neer bij justitie?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Vraag jij je nu niet af waarom, als het bewijs zo duidelijk is, justitie het niet met je eens is? Zou het kunnen dat het bewijs helemaal niet zo geweldig is als jij denkt?
Alsof ''justitie'' het monopolie heeft op de waarheid.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Vraag jij je nu niet af waarom, als het bewijs zo duidelijk is, justitie het niet met je eens is? Zou het kunnen dat het bewijs helemaal niet zo geweldig is als jij denkt?
Een ideologie die gebaseerd is op de leerstukken van een man die als krijgsheer hele stammen heeft uitgemoord en daarbij veel slaven heeft genomen, Joden heeft vermoord en kritische poëten heeft laten afslachten, en die leerstukken zaken bevatten als het terroriseren van ongelovigen, de supremacie van 'de' Mohammedaan, een wereldwijd kalifaat door middel van verovering van niet-islamitische gebieden, sharia waarin gewelddadige straffen centraal staan, enzovoort. Dit is allemaal prima en valt onder de vrijheid van godsdienst, maar nazisme is inherent gewelddadig en wordt dus beperkt.quote:Vraag jij je nu niet af waarom, als het bewijs zo duidelijk is, justitie het niet met je eens is? Zou het kunnen dat het bewijs helemaal niet zo geweldig is als jij denkt?
quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
sorry hoor maar opmerkingen als dit gaan echt veel te ver, hoezo wordt dit niet gemiddelde?!quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Zie je het al voor je, veewagons vol met bontkraagmarokkanen? Ey wollah, wat iz dit, waar gaat deze trein heen vriend.. een heerlijke dagdroom.
Dat zijn natuurlijk opmerkingen met een kwinkslag.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:09 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
[..]
sorry hoor maar opmerkingen als dit gaan echt veel te ver, hoezo wordt dit niet gemiddelde?!
Ja hallo, spreek ik met de belasting? Ik wilde graag mijn opmerkingen middelen...quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:09 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
[..]
sorry hoor maar opmerkingen als dit gaan echt veel te ver, hoezo wordt dit niet gemiddelde?!
Vast, maar ik heb de laatste tijd sowieso het idee dat het aantal extreem rechtse reacties hier op FOK! Sowieso veel hoger is geworden.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk opmerkingen met een kwinkslag.
Autocorrect op de mobiel, ik bedoel uiteraard gemod, dit kwam niet door de vrijmiboquote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja hallo, spreek ik met de belasting? Ik wilde graag mijn opmerkingen middelen...
Dan deug je en dat is politiek correct tegenwoordig.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:14 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Vast, maar ik heb de laatste tijd sowieso het idee dat het aantal extreem rechtse reacties hier op FOK! Sowieso veel hoger is geworden.
Ik heb zelf ook weinig met de islam en dus met moslims, maar dit soort quote kan gewoon echt niet, vind ik zelf.
Ik heb het idee dat de discussies van alle kanten een stuk vuriger en extremer zijn geworden, en dat dit soort voorbeelden daar een onderdeel en reactie van/op zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:14 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Vast, maar ik heb de laatste tijd sowieso het idee dat het aantal extreem rechtse reacties hier op FOK! Sowieso veel hoger is geworden.
Ik heb zelf ook weinig met de islam en dus met moslims, maar dit soort quote kan gewoon echt niet, vind ik zelf.
Klopt, snap ook niet waarom FOK! dit soort users niet bant.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:09 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
[..]
Kans is groot dat wij je land over nemen binnen 10 jaar. Droom door.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mashalla a zaghbi.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan verhang ik mezelf gewoon, boeiend.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 20:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kans is groot dat wij je land over nemen binnen 10 jaar. Droom door.
Ahahhaha
Jouw userpicquote:Op vrijdag 27 januari 2017 20:07 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan verhang ik mezelf gewoon, boeiend.
Je mag zwaaien als je in het treintje zit en langsrijdquote:Op vrijdag 27 januari 2017 20:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ahahhaha
Vraag ik mij soms ook afquote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:34 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Klopt, snap ook niet waarom FOK! dit soort users niet bant.
quote:Op vrijdag 27 januari 2017 20:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ahahhaha
haahahhhHAAHAHAHAAHHAHhahahahhahaquote:Op vrijdag 27 januari 2017 20:07 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan verhang ik mezelf gewoon, boeiend.
[ afbeelding ]
Dat idee heb ik ook.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de discussies van alle kanten een stuk vuriger en extremer zijn geworden, en dat dit soort voorbeelden daar een onderdeel en reactie van/op zijn.
Van alle kanten inderdaad ja, de nuttige idioten die het islamofacisme verdedigen doen daar net zo hard aan mee.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:19 schreef Murdera het volgende:
Ik heb het idee dat de discussies van alle kanten een stuk vuriger en extremer zijn geworden, en dat dit soort voorbeelden daar een onderdeel en reactie van/op zijn.
Uhhuh... Dat andere fascisme daarentegen moet gewoon kunnen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:39 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Van alle kanten inderdaad ja, de nuttige idioten die het islamofacisme verdedigen doen daar net zo hard aan mee.
Even kijken...quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:41 schreef bluemoon23 het volgende:
Welk ander facisme bedoel je ? het islamofacisme wat nu aangemoedigd wordt ?
Ik vind dat we stromannen moeten verbieden.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Even kijken...
Het fascisme van die Trump fans in NWS die bijvoorbeeld vrouwenstemrecht in Nederland willen afschaffen omdat dat beter zou zijn en zo.
Of dat fascisme dat stelt dat alles wat Marokkaans is per definitie niet deugt en buiten gesodemieterd dient te worden.
Of dat fascisme van 'alles wat niet in mijn politiek incorrecte straatje past is links en dus landverraad'
Mwohquote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind dat we stromannen moeten verbieden.
Helaas kan ook jouw account dan door de shredder, maar dat is een opoffering die ik bereid ben te doen.
Steeds meer mensen beginnen zich te realiseren dat de islam niet verenigbaar is met de westerse samenleving en krijgen dankzij de islamitische intolerantie en de constante stroom aan moslimterreur een steeds grotere afkeer.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:14 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Zie meer jaloezie... zo van: KIJK, DAT zijn echte mannen... ergens lijken veel rechtse 'islamcritici' hier die anti-vrouw en anti-homo worldview wel te bewonderen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Steeds meer mensen beginnen zich te realiseren dat de islam niet verenigbaar is met de westerse samenleving en krijgen dankzij de islamitische intolerantie en de constante stroom aan moslimterreur een steeds grotere afkeer.
Bijzonder altijd dat de denkbeelden van figuren die dit soort dingen roepen niet of nauwelijks verschillen van de ¨onverenigbare cultuur" die ze zogenaamd verafschuwen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Steeds meer mensen beginnen zich te realiseren dat de islam niet verenigbaar is met de westerse samenleving en krijgen dankzij de islamitische intolerantie en de constante stroom aan moslimterreur een steeds grotere afkeer.
quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Bijzonder altijd dat de denkbeelden van figuren die dit soort dingen roepen niet of nauwelijks verschillen van de ¨overenigbare cultuur" die ze zogenaamd verafschuwen.
Zoals Etto al zei: het is jaloezie. Waarom lukt het hen wel om de vrouwtjes onder de knoet en achter het aanrecht te houden, en is onze samenleving verwijfd en heeft "de man" niks meer te vertellen.
Misschien moet jij je eens wat meer druk gaan maken over wat er zich in het MO afspeelt. Daar wordt momenteel een genocide op je christelijke 'broeders' gepleegd. Dat is wat de ware islam doet met andersdenkenden en dat kan ook zomaar hier gebeuren zolang de islamisering kan blijven voortwoekeren.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zie meer jaloezie... zo van: KIJK, DAT zijn echte mannen... ergens lijken veel rechtse 'islamcritici' hier die anti-vrouw en anti-homo worldview wel te bewonderen.
Vanwaar toch die idee bij jou dat ik de islam zo top vind?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Misschien moet jij je eens wat meer druk gaan maken over wat er zich in het MO afspeelt. Daar wordt momenteel een genocide op je christelijke 'broeders' gepleegd. Dat is wat de ware islam doet met andersdenkenden en dat kan ook zomaar hier gebeuren zolang de islamisering kan blijven voortwoekeren.
Hoe vaak per week bid jij en ga je naar de kerk?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Misschien moet jij je eens wat meer druk gaan maken over wat er zich in het MO afspeelt. Daar wordt momenteel een genocide op je christelijke 'broeders' gepleegd. Dat is wat de ware islam doet met andersdenkenden en dat kan ook zomaar hier gebeuren zolang de islamisering kan blijven voortwoekeren.
Ik vind de islam ook intolerant en haaks op onze westerse samenleving staan, maar toch vind ik dit soort holocaust opmerkingen echt heel ziek...quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
In die post die jij quote staat anders niks over de holocaust hoor, dat verzin je er toch echt zelf bij.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:07 schreef So_Surreal het volgende:
Ik vind de islam ook intolerant en haaks op onze westerse samenleving staan, maar toch vind ik dit soort holocaust opmerkingen echt heel ziek...
O ja ?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:13 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
In die post die jij quote staat anders niks over de holocaust hoor, dat verzin je er toch echt zelf bij.
quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:06 schreef Aloulu het volgende:
quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan had je die post`s eerder moeten quoten, jij quote een post waar niks over holocaust in stond en dan begin je over holocaust, daar zit geen verband in.quote:
Wat klopt er niet aan? Je ziet immers een behoorlijke verschuiving of beter gezegd achteruitgang in vrijheden. Die worden aan alle kanten ingeperkt en bewegingen waarbij vrouwen bijvoorbeeld protesteert worden ze steevast sletten genoemd, seksistische opmerkingen worden aan de lopende band gemaakt, uit alles blijkt wel dat ze verdomd veel overeenkomsten hebben met de mensen die ze pretenderen te verafschuwen. Als dit soort figuren elders in de wereld zouden wonen zouden ze geen haar beter zijn.quote:
Ik zou zeggen, lees dat topic dat ik gequote heb even door. Zie je Trump fans in volle glorie bijna collectief klaarkomen op de gedachte van afnemen van vrouwenkiesrecht.quote:
Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn vriendin de hele dag thuis moest zitten, een beetje in de keuken staan.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 22:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Bijzonder altijd dat de denkbeelden van figuren die dit soort dingen roepen niet of nauwelijks verschillen van de ¨onverenigbare cultuur" die ze zogenaamd verafschuwen.
Zoals Etto al zei: het is jaloezie. Waarom lukt het hen wel om de vrouwtjes onder de knoet en achter het aanrecht te houden, en is onze samenleving verwijfd en heeft "de man" niks meer te vertellen.
Erg wel dat de kring rond gaat. Links rechts en moslim extremisten lopen soms zo in elkaar over dat ik zonder "kutbuitenlanders", "allah is groot" of "jullie zijn nazi's" niet eens meer weet welke extremisten het zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 03:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan? Je ziet immers een behoorlijke verschuiving of beter gezegd achteruitgang in vrijheden. Die worden aan alle kanten ingeperkt en bewegingen waarbij vrouwen bijvoorbeeld protesteert worden ze steevast sletten genoemd, seksistische opmerkingen worden aan de lopende band gemaakt, uit alles blijkt wel dat ze verdomd veel overeenkomsten hebben met de mensen die ze pretenderen te verafschuwen. Als dit soort figuren elders in de wereld zouden wonen zouden ze geen haar beter zijn.
Ja, het gaat niet eens meer over de inhoud. Alleen de polarisatie wordt blijvend versterkt.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 14:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
Erg wel dat de kring rond gaat. Links rechts en moslim extremisten lopen soms zo in elkaar over dat ik zonder "kutbuitenlanders", "allah is groot" of "jullie zijn nazi's" niet eens meer weet welke extremisten het zijn.
Wij werken daar overigens ook aan mee hequote:Op zaterdag 28 januari 2017 15:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, het gaat niet eens meer over de inhoud. Alleen de polarisatie wordt blijvend versterkt.
De overeenkomst is dat die beide kampen populistisch-conservatief zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 03:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan? Je ziet immers een behoorlijke verschuiving of beter gezegd achteruitgang in vrijheden. Die worden aan alle kanten ingeperkt en bewegingen waarbij vrouwen bijvoorbeeld protesteert worden ze steevast sletten genoemd, seksistische opmerkingen worden aan de lopende band gemaakt, uit alles blijkt wel dat ze verdomd veel overeenkomsten hebben met de mensen die ze pretenderen te verafschuwen. Als dit soort figuren elders in de wereld zouden wonen zouden ze geen haar beter zijn.
Hmm, hoe dan?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 15:52 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wij werken daar overigens ook aan mee heMaar het is wel een terechte opmerking van een probleem dat zichzelf blijft versterken.
Als ze lekker kan koken, gewillig is in bed en vooral haar mond houdt.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 14:48 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn vriendin de hele dag thuis moest zitten, een beetje in de keuken staan.
Ik snap dat er vrouwen zijn die dat willen en dat is prima, maar voor mijn vriendin zou dat echt een hel zijn. En dan dus voor mij ook.
Door de middenweg te schuwen, door nooit naar een compromis toe te werken. Door eigenlijk de "slecht geinformeerde/simpele/etc" andere kant meer belerend toe te spreken, dan echt werken aan een uitleg van je visie. waardoor mensen jou bijvoorbeeld als linkse gutmensch zien, en mij bijvoorbeeld als rechtse tokkie. Terwijl ik denk/hoop dat we niet zoveel van elkaar zullen verschillen als we echt ons best zouden doen om naar een idee toe te werken waarmee we het allebei eens zouden kunnen zijn. We snappen heus wel dat er geen extreem rechtse of extreem linkse waarheid is, maar dat het altijd schipperen is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |