Goede tip v.w.b. lijngoot.quote:Op maandag 23 januari 2017 16:09 schreef goed_volk het volgende:
Ik zou de betonvloer gewoon netjes vlak maken en het afschot in de tegels aanbrengen. zoveel heb je toch niet nodig. Een mooi slank dorpeltje waar je glaswand op komt.
Let er overigens op dat je je lijngoot niet tegen de wand plaatst; die types geven altijd lekkage. Beter neem je een type dat je los van de wand plaatst, met een cm of 10 ruimte tot de wand.
Tegels zetten in cement.quote:Op maandag 23 januari 2017 16:16 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Goede tip v.w.b. lijngoot.
Afschot douche is volgens mij minimaal 1cm per meter. Meer wil ik ook niet doen want ik voel het vrij snel als ik niet recht sta. De douche wordt 180 of 200cm. Dat is met lijm toch bijna niet te doen? (afgezien van het feit dat de hele badkamer dan 2cm omhoog komt, en lijm ook niet goedkoop is).
Je wilt dus een gladde lichtgewicht betonvloer en daarop tegelen? Het enige wat ik ooit heb gedaan, is met rachels in het beton, de bovenlaag afgestreken. Ik denk dat als je je rachels t.p.v. de inloopdouche ook op afschot legt (ik zou niet weten hoe) je het afschot in de betonlaag kunt "strijken" .quote:Op maandag 23 januari 2017 15:21 schreef Knuppel1983 het volgende:
Hoe realiseer ik dit, zonder de vloer op te dikken met zandcement? Is het makkelijk om dit in de beton te doen, zo ja moet dit meteen of moet er eerst gewacht worden tot de vloer iets gedroogd is?
Ik heb nog nooit een betonvloer gestort dus graag zo helder mogelijk.
Die richting zit ik op te denken. Ik heb ook ergens gelezen om de lewis-platen vast op afschot te leggen. De rachels kan ik dan gewoon erop leggen. Maar beton is dus begrijp ik zo 'stug' dat het niet terugloopt?quote:Op maandag 23 januari 2017 16:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Je wilt dus een gladde lichtgewicht betonvloer en daarop tegelen? Het enige wat ik ooit heb gedaan, is met rachels in het beton, de bovenlaag afgestreken. Ik denk dat als je je rachels t.p.v. de inloopdouche ook op afschot legt (ik zou niet weten hoe) je het afschot in de betonlaag kunt "strijken" .
Veelgemaakte fout is om beton (en cement) veel te vloeibaar (te veel water) te maken. Desnoods maak je het ter plekken de inloopdouche nog wat droger (google eens op water/cement fractie WCF) en sproei je er later water over. Afdekken met plastic folie en het hard loeisterk uit.quote:Op maandag 23 januari 2017 16:54 schreef Knuppel1983 het volgende:
Maar beton is dus begrijp ik zo 'stug' dat het niet terugloopt?
Die trek je er na 2x24 uur probleemloos uit. Bij droging krimpen zowel het beton als het hout, zodat de niet vast in het beton komen te zittenquote:Op maandag 23 januari 2017 16:54 schreef Knuppel1983 het volgende:
Idem voor het verwijderen van de rachels, is het dan stug genoeg dat je daarna zonder rachel kunt afstrijken?
En ander gewoon de fik erinquote:Op maandag 23 januari 2017 16:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Die trek je er na 2x24 uur probleemloos uit. Bij droging krimpen zowel het beton als het hout, zodat de niet vast in het beton komen te zitten
Owh hier maak ik een denkfout dan.quote:Op maandag 23 januari 2017 16:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Die trek je er na 2x24 uur probleemloos uit. Bij droging krimpen zowel het beton als het hout, zodat de niet vast in het beton komen te zitten
Zou ik mee wachten. Überhaupt moet je beton na het afstrijken of trillen, 24 uur "met rust laten", dus niet in roeren, stappen of steken.quote:Op maandag 23 januari 2017 17:02 schreef Knuppel1983 het volgende:
Owh hier maak ik een denkfout dan.
Ik dacht namelijk dat de rachels er meteen uit moesten.
Dat klinkt interessant, hoe minder gewicht hoe beter. Is een zandcement vloer net zo stijf als een betonvloer? En hoe bereik je de volgens Duofor verplichte klasse Cw20?quote:Op maandag 23 januari 2017 18:48 schreef tux87 het volgende:
Je kunt ook de platen van duofor pakken, die mag je met zandcement en mortelverbeteraar in een keer storten. Is ook nog lichter. Zandcement laat zich makkelijker op afschot smeren. Ik zou onder je douchegoot krimparme mortel gebruiken om te stellen, dat voorkomt lekkage door het zakken van de goot door krimp
Ik weet niet hoe hard zandcement t.o.v. beton wordt (ik denk minder hard) maar aangezien er nauwelijks belasting optreedt, kan je het douche gedeelte ook in zandcement uitvoeren en daar het afschot in "smeren"quote:Op dinsdag 24 januari 2017 11:48 schreef Knuppel1983 het volgende:
Dat klinkt interessant, hoe minder gewicht hoe beter. Is een zandcement vloer net zo stijf als een betonvloer? En hoe bereik je de volgens Duofor verplichte klasse Cw20?
Het gaat hier om de buigtreksterkte. Ik heb mijn gehele bg grond vloer hiermee uitgevoerd (op basis van combifor van duofor). De sterkte bereik je door mortelverbeteraar (chemische verdichting van de mortel) en kunstofvezels.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 11:48 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant, hoe minder gewicht hoe beter. Is een zandcement vloer net zo stijf als een betonvloer? En hoe bereik je de volgens Duofor verplichte klasse Cw20?
Volgens Beamix is onderstaand mengsel sterkteklasse C20-F4. Dit is wat Duofor ook aanraadt. Zit hier dan al mortelverbeteraar en kunststofvezels in, of is dat iets dat ik aanvullend erdoor moet mengen?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 17:06 schreef tux87 het volgende:
[..]
De sterkte bereik je door mortelverbeteraar (chemische verdichting van de mortel) en kunstofvezels.
Toeslagmaterialen: harde dichte toeslagmaterialen (EN 13139).quote:Op dinsdag 24 januari 2017 17:10 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Volgens Beamix is onderstaand mengsel sterkteklasse C20-F4. Dit is wat Duofor ook aanraadt. Zit hier dan al mortelverbeteraar en kunststofvezels in, of is dat iets dat ik aanvullend erdoor moet mengen?
https://www.weber-beamix.(...)ement-extra-730.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |