Sorry maar dit begint toch wel erg te lijken op een topic "Hoe kleed ik de vader uit."quote:Op maandag 23 januari 2017 15:46 schreef Dolly_ het volgende:
Ik heb nog even wat extra dingen nagevraagd. Het blijkt dat de studiekosten die de ouders volgens het echtscheidingsconvenant zouden delen meer zijn dan alleen collegegeld en boeken. De oudste heeft tijdens zijn studie ook een paar jaar op kamers gewoond, wat destijds ook nodig was wegens de lange reistijd tussen ouderlijk huis en studie. Dat viel volgens het convenant ook onder "studiekosten", dus de huur voor die kamer is ook 50/50 betaald door beide ouders destijds. Is dat iets waar de jongste wat mee zou kunnen of is dat convenant gewoon totaal niet meer van toepassing bij overlijden van 1 der ouders?
In ieder geval heel erg bedankt voor alle reacties en steunbetuigingen! We kunnen hier zeker mee aan de slag!
Ik heb net jongste dit topic laten lezen en laten beloven zich niet zo te gaan gedragen tegenover zijn vader als ik mocht te komen overlijden terwijl hij nog aan het studeren is.quote:Op maandag 23 januari 2017 16:26 schreef hottentot het volgende:
Het zullen je kinderen zijn.....
Veel plezier.
quote:Op maandag 23 januari 2017 16:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Sorry maar dit begint toch wel erg te lijken op een topic "Hoe kleed ik de vader uit."
Je kan nog zo'n hekel aan zo'n man hebben, blijf alsjeblieft redelijk en houdt je verre van het niveau van "het vel over de neus trekken".
Deze nieuwe post is ook weer sterk in contradictie met je eerdere bewering dat de man geen cent over had voor zijn kinderen.
Dus ik ben weg hier.
Ok, dat kan. Als jullie de exacte situatie van de afgelopen jaren zouden jullie hoogstwaarschijnlijk ook aan "mijn" kant staan en de beste man het licht in de ogen niet meer zouden gunnen. Maar nogmaals, dat is niet waar het topic over gaat, al die gevoelens en sentimenten die erbij komen kijken en alles wat er in het verleden is gebeurd. Die heb ik bewust niet genoemd, ik ben gewoon puur en alleen benieuwd naar de juridische weg, omdat er bij een eventuele rechtsgang ook niet gekeken wordt naar die gevoelens en sentimenten.quote:Op maandag 23 januari 2017 16:26 schreef hottentot het volgende:
Veel plezier.
Als je niet te beroerd bent om de strijd aan te gaan zal er vast wel wat te halen zijn, maar de kans dat vader gedwongen wordt om mee te betalen aan het blijven wonen in dat huis acht ik toch vrij klein. Wie weet zit er qua studiekosten nog wat in.quote:Op maandag 23 januari 2017 16:35 schreef Dolly_ het volgende:
[..]
[..]
Ok, dat kan. Als jullie de exacte situatie van de afgelopen jaren zouden jullie hoogstwaarschijnlijk ook aan "mijn" kant staan en de beste man het licht in de ogen niet meer zouden gunnen. Maar nogmaals, dat is niet waar het topic over gaat, al die gevoelens en sentimenten die erbij komen kijken en alles wat er in het verleden is gebeurd. Die heb ik bewust niet genoemd, ik ben gewoon puur en alleen benieuwd naar de juridische weg, omdat er bij een eventuele rechtsgang ook niet gekeken wordt naar die gevoelens en sentimenten.
En tuurlijk, als de man juridisch in zijn recht staat dan zal ik de eerste zijn die hem gelijk geeft (puur op dat vlak gezien) en zal er verder geen zaak komen. Dat neemt niet weg dat het een vader is die ik niemand gun en die het absoluut verdient om eens grondig aangepakt te worden op meerdere vlakken.
Ik zou eerder zeggen "het zal je vader maar zijn".
Ik niet, oudste zoon niet, eigenlijk niemand niet. De jongste zoon echter wel, tot op zekere hoogte. Ondanks alles wat er de afgelopen jammer gebeurd is, blijft bij hem toch het gevoel "het blijft mijn vader" hangen en wil hij geen definitief afscheid nemen.quote:Op maandag 23 januari 2017 16:44 schreef Victoriaatje het volgende:
Maar als je niks met hem te maken wilt hebben (zo komt het over), waarom dan nog eisen en je afhankelijk opstellen.
Je beroepen op een familieband om geld te krijgen, maar verder niks willen met je familie.. Krom.
Dat is duidelijk in ieder geval. Overigens is het ook niet per se de bedoeling dat hij koste wat kost in het huis blijft wonen, maar de hypotheek is dermate laag dat het zeer lastig tot onmogelijk is om een woonruimte te vinden die significant goedkoper is (behalve bij mijn ouders danquote:Op maandag 23 januari 2017 16:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je niet te beroerd bent om de strijd aan te gaan zal er vast wel wat te halen zijn, maar de kans dat vader gedwongen wordt om mee te betalen aan het blijven wonen in dat huis acht ik toch vrij klein. Wie weet zit er qua studiekosten nog wat in.
Ja, voor mij is dat wat moeilijkquote:Op maandag 23 januari 2017 16:50 schreef Andromache het volgende:
Je laat je emoties en gevoelens anders behoorlijk door de juridische argumenten heen lopen. Niet doen. En stook alsjeblieft niet je neefje op. Het lijkt me dat hij wel wat anders aan zijn hoofd heeft. Er zijn op financieel/juridisch vlak geen directe aanwijzingen dat vader zijn zoon in de steek laat. Sterker nog, er is altijd netjes meebetaald aan de studie. En mocht je neef een redelijk aanbod tot inwoning afwijzen, dan is dat echt zijn eigen verantwoordelijkheid. Ook is het alleszins redelijk dat hij het verlies van zijn moeders studiebijdrage bekostigt uit zijn erfenis.
Kortom, juridiseren is op dit moment een slechte keuze. Uitzoeken wat je kunt verwachten is altijd goed, maar er is nog zoveel onzeker over het ziekteverloop van moeder...
Als de directe familie kennelijk meer begaan is met het lot van de jongen dan de spermadonor, waarom voorzien julie hem dan niet in onderhoud?quote:Op maandag 23 januari 2017 11:32 schreef Dolly_ het volgende:
Verder zal het in de praktijk ongetwijfeld goed gaan komen hoor, maar het stuit ons als directe familie ook nogal tegen de borst dat vader geld blijkbaar een stuk belangrijker vindt dan het welzijn van zijn zoon.
Wel voor een kamer en normale kosten. Maar pa is niet verplicht de hypotheekrente en aflossing? te betalen zodat zijn zoon daar kan blijven wonen.quote:Op maandag 23 januari 2017 15:46 schreef Dolly_ het volgende:
Ik heb nog even wat extra dingen nagevraagd. Het blijkt dat de studiekosten die de ouders volgens het echtscheidingsconvenant zouden delen meer zijn dan alleen collegegeld en boeken. De oudste heeft tijdens zijn studie ook een paar jaar op kamers gewoond, wat destijds ook nodig was wegens de lange reistijd tussen ouderlijk huis en studie. Dat viel volgens het convenant ook onder "studiekosten", dus de huur voor die kamer is ook 50/50 betaald door beide ouders destijds. Is dat iets waar de jongste wat mee zou kunnen of is dat convenant gewoon totaal niet meer van toepassing bij overlijden van 1 der ouders?
Mooi toch! Kan pa bij hem intrekken totdat hij klaar is met zijn studie.quote:Op maandag 23 januari 2017 16:59 schreef Dolly_ het volgende:
[..]
Ik niet, oudste zoon niet, eigenlijk niemand niet. De jongste zoon echter wel, tot op zekere hoogte. Ondanks alles wat er de afgelopen jammer gebeurd is, blijft bij hem toch het gevoel "het blijft mijn vader" hangen en wil hij geen definitief afscheid nemen.
Zulke mensen heb je altijd. Je vader dwingen je hypotheek te betalen, wat een hilariteitquote:Op maandag 23 januari 2017 16:26 schreef hottentot het volgende:
Veel plezier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |