abonnement Unibet Coolblue
pi_169099862
Elke slagmoersleutel draait toch?
  donderdag 23 februari 2017 @ 20:15:54 #252
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169100324
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:07 schreef Makrolon het volgende:
Elke slagmoersleutel draait toch?
Ik noemde het dan ook luchthamer in de post erboven...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169100455
quote:
3s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:03 schreef R2cksson het volgende:
Ik bedoel niet eentje die draait, maar eentje die alleen klopt. Om die fusee eens flink op zijn kont te kloppen zodat hij los komt... Ik heb een compressor van Creemers (geen prul), 220 liter per minuut als het goed is (maximaal 12 bar). 60 liter vat meen ik, weet het niet uit het hoofd. Zou voldoende moeten zijn toch? Al weet ik niet of die 12 bar een probleem is, de meeste van die beitels zijn maximaal 6 bar zoiets... Dus dan zou ik met een reduceer moeten werken?
Aangezien jij het over beitels hebt, denk ik dat jij een pneumatische hakhamer bedoelt ?
https://www.hbm-machines.(...)j2ptICFZUYGwodG3YBmg
Ik weet alleen niet of dat nu wel zo geschikt is voor jouw doel _O-

Heb je wel fuseevorken ?
https://www.autogereedschap.com/search/?search=fusee
Of een kogeltrekker ?
https://www.autogereedschap.com/search/?search=kogeltrekker
pi_169100564
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:15 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Ik noemde het dan ook luchthamer in de post erboven...
Je wilt dus zoon ding? https://www.kerstma-heida.nl/102675-kh.html.

voor los draaien pak ik zelf altijd me wringijzer omdat het meer werk is om de lucht ratel te pakken.:
https://www.hbm-machines.(...)r-met-kantelbare-kop

En voor fusee kogels zijn er toch speciale vorken? maar die heb ik nooit gebruikt:
https://www.google.nl/sea(...):44,p_ord:p&tbm=shop

edit: blauwemaandag kan sneller typen :)
  donderdag 23 februari 2017 @ 20:40:01 #255
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169101450
Ik heb vorken en van die hefboompjes, maar hij wil niet los. Het is niet mijn eerste fuseekogel, maar zo vast heb ik ze nog niet eerder gehad. Voorbeeld van wat ik bedoel:

https://www.gereedschapla(...)set-laser-tools-6263

Heet stoken wil ik nog even mee wachten, want anders is ook die rubber niet meer te gebruiken... Eerst dus eens wat spanning erop zetten en een luchthamer proberen.

(Ja dat is voor mijn doel een gebruikelijk gereedschap...)
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169101659
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:53 schreef Klarenbeek het volgende:
- Rupes LS71T Delta Ventury
Doen. Ik heb de voorganger LS21A en ben er zeer tevreden mee, die nieuwe lijkt mij mij al helemaal top met die afzuiging.
pi_169102571
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:53 schreef Klarenbeek het volgende:
Ik heb een huis gekocht met veel schuurwerk.
Het betreft zo'n beetje alle kozijnen, deuren, trappen, etc over 3 verdiepingen.
Zowel grotere oppervlaktes als veel hoekjes en ander fijn schuurwerk.

Hier wil ik een goede schuurmachine voor aanschaffen.
Ik heb de volgende in gedachte:

- Bosch GSS 160 Multi
- Rupes LS71T Delta Ventury
- Festool???

Ik heb gezien dat de Rupes een fijnstofcertificering heeft van TNO zonder stofzuiger(!)
Heeft iemand ervaring met deze machine?
Het zou me namelijk een stofzuiger schelen qua kosten en het lijkt me makkelijker werken zonder stofzuiger.
Zijn alledrie prima machines volgens mij. Die festool (DTS400) kun je gratis uitproberen bij een dealer. Heb ik ook gedaan, kreeg een machine mee naar huis die ik gewoon voor nop kon testen, moest alleen het schuurpapier zelf betalen.

Wat dat filter betreft, heb ik ook gevraagd in de winkel, werkt prima. Alleen gaf mijn verkoper aan dat hij altijd met stofzuiger zou schuren om het simpele feit dat het schuurpapier dan een stuk langer meegaat. Lijkt me dat je zo'n stofzuiger dan al snel terugverdiend als je zoveel schuurwerk hebt... :)

Moet je ook veel stukken kaal schuren of is het voornamelijk matteren? Die machines die je hierboven noemt zijn wel met name geschikt voor het 'fijne' werk. Als je veel snel wilt afnemen heb je meer aan een excenter of roterende machine.
pi_169102757
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:44 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Doen. Ik heb de voorganger LS21A en ben er zeer tevreden mee, die nieuwe lijkt mij mij al helemaal top met die afzuiging.
Hoe goed zuigt die af dan?
Of gebruik je een stofzuiger?
pi_169102871
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:03 schreef ciewy het volgende:

[..]

Zijn alledrie prima machines volgens mij. Die festool (DTS400) kun je gratis uitproberen bij een dealer. Heb ik ook gedaan, kreeg een machine mee naar huis die ik gewoon voor nop kon testen, moest alleen het schuurpapier zelf betalen.

Wat dat filter betreft, heb ik ook gevraagd in de winkel, werkt prima. Alleen gaf mijn verkoper aan dat hij altijd met stofzuiger zou schuren om het simpele feit dat het schuurpapier dan een stuk langer meegaat. Lijkt me dat je zo'n stofzuiger dan al snel terugverdiend als je zoveel schuurwerk hebt... :)

Moet je ook veel stukken kaal schuren of is het voornamelijk matteren? Die machines die je hierboven noemt zijn wel met name geschikt voor het 'fijne' werk. Als je veel snel wilt afnemen heb je meer aan een excenter of roterende machine.
Dat is een goede... het schuurpapier gaat natuurlijk langer mee.
Ik ga eens contact opnemen met een festool dealer om te kijken of ik er een kan proberen.

Bedankt ^O^
pi_169111025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:07 schreef Klarenbeek het volgende:

[..]

Hoe goed zuigt die af dan?
Of gebruik je een stofzuiger?
Stofzuiger inderdaad.
pi_169116814
Morgen is er een aanbieding bij de aldi voor een schroefboormachine.
Iemand enig idee of dit een degelijk apparaat is voor 50 euro?
http://www.aldi.nl/aldi_accuboormachine_48_5_20627_36840.html

Ik zal hem niet extreem veel gebruiken, voornamelijk boren in gasbeton en voor licht schroefwerk.
pi_169117379
Oh ok, ik kan me niet echt iets voor de geest halen wat alleen klopt, en wat ook nog eens niet weg geduwd wordt door het kloppen zelf. Ik bedoel als je een bikhamer oid neemt dan denk ik dat een hoop kracht verloren gaat achterwaards, want je kunt hem maar heel lastig echt strak op kogel/draadeind houden.
Je hebt zeker een reduceer nodig, meeste apparatuur werkt met max 8 bar, om er dan 12bar op te zetten is niet echt goed voor de levensduur.

Ik gebruik al jaren een trekker van Facom, en heb nog nooit een kogel niet losgekregen.

http://www.automotive-lin(...)kker-universeel.html

Dit model, maar dan van Facom (de U16b)
Flink kracht erop zetten, en dan een kleine tik met een kunststof hamer erop en ze komen altijd los.
pi_169119277
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:43 schreef palawan het volgende:
Morgen is er een aanbieding bij de aldi voor een schroefboormachine.
Iemand enig idee of dit een degelijk apparaat is voor 50 euro?
http://www.aldi.nl/aldi_accuboormachine_48_5_20627_36840.html

Ik zal hem niet extreem veel gebruiken, voornamelijk boren in gasbeton en voor licht schroefwerk.
Heb m'n schoonvader deze gegeven voor z'n verjaardag. Prima dingetje (en nog goedkoper dan die Aldi versie). Ze hebben ook nog een krachtiger versie.
pi_169120384
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:41 schreef ciewy het volgende:

[..]

Heb m'n schoonvader deze gegeven voor z'n verjaardag. Prima dingetje (en nog goedkoper dan die Aldi versie). Ze hebben ook nog een krachtiger versie.
Thx, die lijkt me inderdaad nog beter voor minder ja. Nog maar een weekje wachten tot de lidl actie dan :)
  vrijdag 24 februari 2017 @ 21:22:36 #265
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169125005
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 15:09 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Oh ok, ik kan me niet echt iets voor de geest halen wat alleen klopt, en wat ook nog eens niet weg geduwd wordt door het kloppen zelf. Ik bedoel als je een bikhamer oid neemt dan denk ik dat een hoop kracht verloren gaat achterwaards, want je kunt hem maar heel lastig echt strak op kogel/draadeind houden.
Je hebt zeker een reduceer nodig, meeste apparatuur werkt met max 8 bar, om er dan 12bar op te zetten is niet echt goed voor de levensduur.

Ik gebruik al jaren een trekker van Facom, en heb nog nooit een kogel niet losgekregen.

http://www.automotive-lin(...)kker-universeel.html

Dit model, maar dan van Facom (de U16b)
Flink kracht erop zetten, en dan een kleine tik met een kunststof hamer erop en ze komen altijd los.
Zo'n trekker heb ik, maar ik krijg die er niet op, het past niet.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169142366
Wie heeft er verstand van de Festool Kapex afkort zagen?

Ik neig naar een KS 60 model. Echter is de eerste klus plinten zagen in verstek welke 100mm hoog zijn.

Nu zie ik in een youtube filmpje over de KS 88 dat deze in het midden van het blad een zaagdiepte heeft van 88mm. Maar op het uiteinde 120mm. Je kunt er dus dunnere balkjes tot en met 120mm mee zagen,

In de flimpjes van de KS 60 heb ik niet gezien dat ze dit zo specifiek benadrukken.

Gisteren deze zaag voor het eerst pas in het echt gezien, en vandaag terug langs gereden met een stuk plint of te testen....natuurlijk waren ze al dicht om half vijf. Ok. Zaterdag.

Iemand nog een specifiek goede reden om zoiezo toch die KS 88 te nemen?

Hoe noem je het onder een hoek zagen eigenlijk? Niet het verstek maar dat je de zaag zelf onder een hoek zet.
pi_169146185
Eerste wat in mij opkomt : je kan de plint toch ook neerleggen en dan zagen ? Aan leggen is leuk , maar je moet al een beste afkortzaag hebben wil je 100 mm hoog gaan halen .... :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_169148637
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 00:02 schreef Cybersijp het volgende:
Eerste wat in mij opkomt : je kan de plint toch ook neerleggen en dan zagen ? Aan leggen is leuk , maar je moet al een beste afkortzaag hebben wil je 100 mm hoog gaan halen .... :)
je bedoelt de plint plat en de zaag onder een hoek zetten? Ja dat kan, heb ik ook aan zitten denken.
pi_169148945
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 21:09 schreef Glider76 het volgende:
Hoe noem je het onder een hoek zagen eigenlijk? Niet het verstek maar dat je de zaag zelf onder een hoek zet.
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 06:48 schreef Glider76 het volgende:
je bedoelt de plint plat en de zaag onder een hoek zetten? Ja dat kan, heb ik ook aan zitten denken.
In de gebruiksaanwijzing van mijn Metabo afkortzaag heet dat: "de zaag kantelen". Dus "kantelstandje" of zoiets?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169149224
Zo'n zaag ik volgens mij dikke prima en heeft alle mogelijkheden die je wilt! Als je het geld ervoor hebt zou ik t doen!
pi_169150003
In filmpjes noemen ze dat dubbel verstek??
  dinsdag 28 februari 2017 @ 14:44:14 #272
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169199122
Hebben jullie tips voor een goede betaalbare (klop)boormachine? Ik zie veel mooie boren staan, maar ik heb nog wel eens de neiging om een glinstering in mijn ogen te krijgen en veels te duur in te kopen...

Mijn budget is +- ¤200,-

Heb nu een oude hitachi boormachine van mijn pa, maar die is niet regelbaar en kan niet kloppen. Ik heb hier ook nog een aantal slangenboren met een zeskantige aansluiting, en die passen er niet eens in, miskoopje. Een ruim spanbereik zou dus top zijn!

In de nabije toekomst ga ik voornamelijk gaten van ca. diameter 2cm bij 30+ cm diep gaten in (vers)hout met slangenboren. Ik merk dat bij het boren van diepe gaten boormachines nog wel eens de neiging hebben om mijn pols een klap te geven. Dus als daar een beveiliging voor bestaat zou dat ideaal zijn.

Uiteraard moet 'ie ook gewoon moeiteloos in (bak)steen kunnen boren.

Beton is niet echt een prio, maar als 'ie een beetje kan aanprutsen in dit materiaal zou het mooi mee zijn genomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Redcoon op 28-02-2017 15:13:55 ]
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:33:25 #273
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_169201187


[ Bericht 55% gewijzigd door Maquez op 28-02-2017 16:56:58 ]
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:48:16 #274
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169201516
Leuke aankopen! Maar die horen in het aanschaftopic. ;-)
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:55:48 #275
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_169201676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:48 schreef Redcoon het volgende:
Leuke aankopen! Maar die horen in het aanschaftopic. ;-)
jeetje ik zat echt niet op te letten... ik ga het verplaatsen
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:59:32 #276
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169201767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:55 schreef Maquez het volgende:

[..]

jeetje ik zat echt niet op te letten... ik ga het verplaatsen
Kan de beste overkomen!
pi_169205740
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:44 schreef Redcoon het volgende:
Hebben jullie tips voor een goede betaalbare (klop)boormachine? Ik zie veel mooie boren staan, maar ik heb nog wel eens de neiging om een glinstering in mijn ogen te krijgen en veels te duur in te kopen...

Mijn budget is +- ¤200,-

Heb nu een oude hitachi boormachine van mijn pa, maar die is niet regelbaar en kan niet kloppen. Ik heb hier ook nog een aantal slangenboren met een zeskantige aansluiting, en die passen er niet eens in, miskoopje. Een ruim spanbereik zou dus top zijn!

In de nabije toekomst ga ik voornamelijk gaten van ca. diameter 2cm bij 30+ cm diep gaten in (vers)hout met slangenboren. Ik merk dat bij het boren van diepe gaten boormachines nog wel eens de neiging hebben om mijn pols een klap te geven. Dus als daar een beveiliging voor bestaat zou dat ideaal zijn.

Uiteraard moet 'ie ook gewoon moeiteloos in (bak)steen kunnen boren.

Beton is niet echt een prio, maar als 'ie een beetje kan aanprutsen in dit materiaal zou het mooi mee zijn genomen.
Laatst al voorbij gekomen, ik heb vorige week een combihamer van makita gekocht, de HR2631. Gekocht bij Powertoolworld.co.uk. Als bedrijf geregistreerd en zonder btw kunnen kopen, voor 128 was die in huis.
  Knikkerking dinsdag 28 februari 2017 @ 20:18:45 #278
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169205791
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:44 schreef Redcoon het volgende:
Hebben jullie tips voor een goede betaalbare (klop)boormachine? Ik zie veel mooie boren staan, maar ik heb nog wel eens de neiging om een glinstering in mijn ogen te krijgen en veels te duur in te kopen...

Mijn budget is +- ¤200,-

Heb nu een oude hitachi boormachine van mijn pa, maar die is niet regelbaar en kan niet kloppen. Ik heb hier ook nog een aantal slangenboren met een zeskantige aansluiting, en die passen er niet eens in, miskoopje. Een ruim spanbereik zou dus top zijn!

In de nabije toekomst ga ik voornamelijk gaten van ca. diameter 2cm bij 30+ cm diep gaten in (vers)hout met slangenboren. Ik merk dat bij het boren van diepe gaten boormachines nog wel eens de neiging hebben om mijn pols een klap te geven. Dus als daar een beveiliging voor bestaat zou dat ideaal zijn.

Uiteraard moet 'ie ook gewoon moeiteloos in (bak)steen kunnen boren.

Beton is niet echt een prio, maar als 'ie een beetje kan aanprutsen in dit materiaal zou het mooi mee zijn genomen.
Op accu of bekabeld?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:30:40 #279
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169206082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:18 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Op accu of bekabeld?
Accu is geen pré maar wel mooi meegenomen. Als ik hetzelfde met een kabel kan, maar minder kost dan ga ik voor een kabel.
  Knikkerking dinsdag 28 februari 2017 @ 20:41:12 #280
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169206315
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:30 schreef Redcoon het volgende:

Accu is geen pré maar wel mooi meegenomen. Als ik hetzelfde met een kabel kan, maar minder kost dan ga ik voor een kabel.
Tja, het zijn toch 2 totaal verschillende apparaten hoor...
Ik zou eerst nog eens goed kijken wat je nu écht belangrijk vind.

Zelf zou ik zeggen: neem beide. Maarja, ik weet niet hoeveel je klust c.q. ze nodig hebt.
Maar het is toch wel verrektes handig om EN een accuboor/schroever te hebben, EN een fatsoenlijke bekabelde klopboor (of liever boorhamer).

Ik gebruik de slangenboren met een accumachine, maar volgens mij is het ook goed mogelijk met een klopboor (wel van kloppen afzetten natuurlijk :P). Het is aan jou om te bepalen wat je nu echt belangrijk vind, en wat je neemt :Y)
  dinsdag 28 februari 2017 @ 21:40:08 #281
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169208156
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:41 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Tja, het zijn toch 2 totaal verschillende apparaten hoor...
Ik zou eerst nog eens goed kijken wat je nu écht belangrijk vind.

Zelf zou ik zeggen: neem beide. Maarja, ik weet niet hoeveel je klust c.q. ze nodig hebt.
Maar het is toch wel verrektes handig om EN een accuboor/schroever te hebben, EN een fatsoenlijke bekabelde klopboor (of liever boorhamer).

Ik gebruik de slangenboren met een accumachine, maar volgens mij is het ook goed mogelijk met een klopboor (wel van kloppen afzetten natuurlijk :P). Het is aan jou om te bepalen wat je nu echt belangrijk vind, en wat je neemt :Y)
Ik heb al een 14.4v accuboormachine voor simpel schroefwerk, voorboren e.d.

Maar wellicht maak ik een verkeerde aanname. In mijn hoofd staan diepe gaten in hout boren gelijk aan een boor met kabel, want heeft veel power. Maar dat staaf ik niet uit perse uit praktijkervaring. Vandaar dat ik het ook hier vraag. ;-)

Maar een accuboormachine kan het aan om bijvoorbeeld 30/40 cm diep te boren in hout? Dat zou al voldoende zijn.

Ik kan mijn pa zijn oude boor nog wel even gebruiken voor steen en in een later stadium vervangen.
pi_169209567
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:40 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Ik heb al een 14.4v accuboormachine voor simpel schroefwerk, voorboren e.d.

Maar wellicht maak ik een verkeerde aanname. In mijn hoofd staan diepe gaten in hout boren gelijk aan een boor met kabel, want heeft veel power. Maar dat staaf ik niet uit perse uit praktijkervaring. Vandaar dat ik het ook hier vraag. ;-)

Maar een accuboormachine kan het aan om bijvoorbeeld 30/40 cm diep te boren in hout? Dat zou al voldoende zijn.

Ik kan mijn pa zijn oude boor nog wel even gebruiken voor steen en in een later stadium vervangen.
Ik zou je een combiehamer adviseren. Dan kan je ook in beton terecht en je budget laat het net/prima toe.

Als je naar de opgegeven specs kijkt voor in hout Ø30 dan kom je uit op bijv:
https://www.gereedschapce(...)offer-780w-2-4j.html
of
https://www.gereedschapce(...)w-3j-0611254760.html

Maar combie hamers is altijd lastig zoeken en vergelijken. Ze staan lang niet altijd in de juiste categorie, en soms staat alleen in de tekst of er ook een snelspan kop bij zit naast SDS.

Veder zal die van je pa nu een 10mm opname hebben? 13 is eigenlijk de grootse standaard.
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:40:27 #283
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169214035
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:31 schreef bartos het volgende:

[..]

Ik zou je een combiehamer adviseren. Dan kan je ook in beton terecht en je budget laat het net/prima toe.

Als je naar de opgegeven specs kijkt voor in hout Ø30 dan kom je uit op bijv:
https://www.gereedschapce(...)offer-780w-2-4j.html
of
https://www.gereedschapce(...)w-3j-0611254760.html

Maar combie hamers is altijd lastig zoeken en vergelijken. Ze staan lang niet altijd in de juiste categorie, en soms staat alleen in de tekst of er ook een snelspan kop bij zit naast SDS.

Veder zal die van je pa nu een 10mm opname hebben? 13 is eigenlijk de grootse standaard.
Net even nagemeten, was zelfs iets minder dan 10 mm. Ik ga mij even verdiepen in het concept combihamer, ziet er interessant uit!
pi_169214474
Ik ben op zoek nasr een stofzuiger voor een aan de bovenfrees/invalzaag...

Zit zelf te denken aan een Festool, maar wat gebruiken jullie, zijn jullie ervaringen?
pi_169214555
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:44 schreef Redcoon het volgende:

In de nabije toekomst ga ik voornamelijk gaten van ca. diameter 2cm bij 30+ cm diep gaten in (vers)hout met slangenboren. Ik merk dat bij het boren van diepe gaten boormachines nog wel eens de neiging hebben om mijn pols een klap te geven. Dus als daar een beveiliging voor bestaat zou dat ideaal zijn.

Heet dat geen "slipkoppeling"?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 10:05:21 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169215049
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Heet dat geen "slipkoppeling"?
Jup. Idee van een slangenboor is volgens mij dat ze juist niet vastlopen, doordat de weerstand langzaam opbouwt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:19:33 #287
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169215265
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jup. Idee van een slangenboor is volgens mij dat ze juist niet vastlopen, doordat de weerstand langzaam opbouwt.
Klopt, maar als je maar lang en diep genoeg boort dan bouwt er toch nog weerstand op. ;)
Mocht iemand nog een tip hebben, dan hoor ik het graag. Ik ga sowieso weer effe terug naar de tekentafel (Google...) met alle nieuwe info.
pi_169222894
http://www.woodpeck.com/phenolicsquare.html

Stukje goedkoper dan die van Aluminium :P



Quantity 1 - 3 4 - 11 12+
Price $15.99 $14.99 $13.99
On Sale! $14.99 $12.49 $9.99

Internet only
pi_169224149
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 17:23 schreef FranticDJ het volgende:
http://www.woodpeck.com/phenolicsquare.html

Stukje goedkoper dan die van Aluminium :P

[ afbeelding ]

Quantity 1 - 3 4 - 11 12+
Price $15.99 $14.99 $13.99
On Sale! $14.99 $12.49 $9.99

Internet only
Mooi, maar shipping naar Nederland kost je een 72 dollar.
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:22:10 #290
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169226050
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:19 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Klopt, maar als je maar lang en diep genoeg boort dan bouwt er toch nog weerstand op. ;)
Mocht iemand nog een tip hebben, dan hoor ik het graag. Ik ga sowieso weer effe terug naar de tekentafel (Google...) met alle nieuwe info.
Misschien ver buiten je budget (als je nog geen Metabo accu's hebt), maar ik heb een Metabo SB 18 LTX BL Q I gekocht niet zo lang geleden:

K&W / Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 36

Inclusief accu's is hij wat duurder...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  vrijdag 3 maart 2017 @ 12:50:09 #291
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169262045
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:22 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Misschien ver buiten je budget (als je nog geen Metabo accu's hebt), maar ik heb een Metabo SB 18 LTX BL Q I gekocht niet zo lang geleden:

K&W / Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 36

Inclusief accu's is hij wat duurder...
Helaas, nog geen Metabo accu in bezit. De met prijs doet pijn!;)
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:45:16 #292
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169262957
Vanaf 11 maart DeWalt materiaal bij de Aldi. Haakse slijper, Li-Ion 10.8v boormachine, en een cirkelzaag.

http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_1103_5_20633.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 03-03-2017 21:05:42 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169268362
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:44 schreef Redcoon het volgende:
Hebben jullie tips voor een goede betaalbare (klop)boormachine? Ik zie veel mooie boren staan, maar ik heb nog wel eens de neiging om een glinstering in mijn ogen te krijgen en veels te duur in te kopen...

In de nabije toekomst ga ik voornamelijk gaten van ca. diameter 2cm bij 30+ cm diep gaten in (vers)hout met slangenboren. Ik merk dat bij het boren van diepe gaten boormachines nog wel eens de neiging hebben om mijn pols een klap te geven. Dus als daar een beveiliging voor bestaat zou dat ideaal zijn.

De nieuwe serie 18v bosch professional accuboormachines heeft een sensor erin zitten waarbij dat slaan opgemerkt wordt en hij zelf stopt.
Met een slipkoppeling moet je soms toch op een hogere stand werken om er toch doorheen te komen, als hij dan slaat heb je alsnog niks aan de slipkoppeling.
  Moderator vrijdag 3 maart 2017 @ 19:01:27 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169268438
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 18:57 schreef MrDrako het volgende:

[..]

De nieuwe serie 18v bosch professional accuboormachines heeft een sensor erin zitten waarbij dat slaan opgemerkt wordt en hij zelf stopt.
Met een slipkoppeling moet je soms toch op een hogere stand werken om er toch doorheen te komen, als hij dan slaat heb je alsnog niks aan de slipkoppeling.
Wat ik er van heb gezien werkt die gewoon op de slipkoppeling. Ipv dat de motor draait en slipt wordt nu de motor gewoon uitgeschakeld zodra hij slipt.

Niets mis met Bosch blauw overigens, daar val je geen buil aan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169268470
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat ik er van heb gezien werkt die gewoon op de slipkoppeling. Ipv dat de motor draait en slipt wordt nu de motor gewoon uitgeschakeld zodra hij slipt.

Niets mis met Bosch blauw overigens, daar val je geen buil aan.
Volgens mij niet, zie ook:

(in de zin van: het is niet hetzelfde mechanisme, is een elektronische beveiliging met sensor ipv mechanisch, ik dacht iig dat een normale slipkoppeling mechanisch is)
Alleen kost die 500 euro in Nl, en bij onze ebay vriendjes in duitsland: 319 :D
http://www.ebay.de/itm/Bo(...)8:g:HQ0AAOSwImRYRqXk

[ Bericht 4% gewijzigd door MrDrako op 03-03-2017 19:13:43 ]
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:14:06 #296
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169268699
Dank! Mijn oog laten vallen op deze Bosch.. Erg mooie set aus mijn Heimat.

BOSCH Akku-Bohrschrauber GSR 18 VE-2-Li 2x 4,0 Ah Akkus Volt Akkuschrauber
  Moderator vrijdag 3 maart 2017 @ 19:15:12 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169268721
quote:
Ik zie het, is met een versnellingsmeter. Lijkt me overigens een toevoeging op de mechanische slipkoppeling en niet een toevoeging op :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169268725
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:14 schreef Redcoon het volgende:
Dank! Mijn oog laten vallen op deze Bosch.. Erg mooie set aus mijn Heimat.

BOSCH Akku-Bohrschrauber GSR 18 VE-2-Li 2x 4,0 Ah Akkus Volt Akkuschrauber
[ afbeelding ]
die wilde ik net toevoegen aan mijn post :D mist alleen de klop functie, maar als je die niet nodig hebt is dit wel een super ding.
  Moderator vrijdag 3 maart 2017 @ 19:15:52 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169268734
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:14 schreef Redcoon het volgende:
Dank! Mijn oog laten vallen op deze Bosch.. Erg mooie set aus mijn Heimat.

BOSCH Akku-Bohrschrauber GSR 18 VE-2-Li 2x 4,0 Ah Akkus Volt Akkuschrauber
[ afbeelding ]
Fijn ding, die heb ik ook :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169280297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:14 schreef Redcoon het volgende:
Dank! Mijn oog laten vallen op deze Bosch.. Erg mooie set aus mijn Heimat.

BOSCH Akku-Bohrschrauber GSR 18 VE-2-Li 2x 4,0 Ah Akkus Volt Akkuschrauber
[ afbeelding ]
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:15 schreef MrDrako het volgende:

[..]

die wilde ik net toevoegen aan mijn post :D mist alleen de klop functie, maar als je die niet nodig hebt is dit wel een super ding.
Is zeker een fijne machine! _O_

https://www.elektrowerkze(...)hnell-ladegerat.html ¤270 ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')