abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173344518
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom zo weinig, ik ben 2x in Bangkok geweest en me daar eigenlijk prima vermaakt. Paar mooie tempels en het Paleis bezoeken, fietstocht, etc ben je zo 2-3 dagen mee kwijt.

Nu doe je de eerste dag eigenlijk niks, want moe van de reis en even acclimatiseren, dus heb je eigenlijk maar max 1 dag in Bangkok.
Omdat ik liever meer van het land zie dan een stad. Maar van de rest staat nog niks vast, (behalve het eerste hotel) Dus kunnen het altijd langer maken. En op de terugweg komen we er weer dus kunnen we ook nog een dag extra als we willen. Maar vandaar dat ik het nu vraag :) Ben er nog nooit geweest dus weet ook niet hoe lang je je vermaakt in die stad
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_173344619
Het is wel wat SpecialK zegt, vermaken kun je je er absoluut. Maar het is maar net hoe je dat wilt invullen. Als je weet wat je zoekt, dan lukt dat wel. Tempels e.d. zijn er bijvoorbeeld zat. Uitgaansgelegenheden, zat. Wil je shoppen tot je er bij neervalt, nog nooit zulke grote shopping malls gezien.

Bij het uitgaan helpt het wel als je wat locals kent (kantorencomplex instappen en denken, wtf doe ik hier, vervolgens 60 etages met de lift omhoog, deuren open en op een vet dakterras een technofeest binnen stappen :P).

Als je iets van de stad wilt zien zonder eigenlijk een idee te hebben boek je gewoon zo'n fietstocht van Co van Kessel, zie je ook wel de mooiere en rustigere plekjes van de stad (al zullen er vast insiders zijn die vinden dat dit al té commercieel is en dat het nog veel specialer kan). Want verder vond ik het maar een warme, drukke, benauwde, stinkende, vieze bedoening in Bangkok. Maar het uitgaan was wel top en die fietstocht is me ook positief bijgebleven.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_173344636
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:06 schreef LuNaTiC het volgende:
Want verder vond ik het maar een warme, drukke, benauwde, stinkende, vieze bedoening in Bangkok. Maar het uitgaan was wel top en die fietstocht is me ook positief bijgebleven.
Dit klinkt als een tweede Jakarta, en dat was me kut :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:19:43 #279
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173344834
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dit klinkt als een tweede Jakarta, en dat was me kut :P
Nah. Jakarta is echt een smerige klotezooi. Bangkok is best relaxed. Je zei dat je eind december ging? Dat is winter hier. Veel dagen 26 graden.. soms zelfs 22.

Ga lekker wakeboarden (ja dat kan) of trampolinespringen (leuker dan je denkt).. bezoek rooftopbars met een fris briesje op een 30+ verdieping (niet Sirocco)... neem een massage in een beetje een luxe establishment met een lotus tuin (dus niet zo'n voetenmassage holletje langs de grote weg)... eet lekker Japans (Muteki kan ik aanraden maar er zijn een hoop gewoon goede normaal geprijsde japanse restaurants hier)... ga naar Lumphini Park of Rot Fai Faa Park om een stukje te rennen in de ochtend of avond... regel een hotel met zwembad. Zoek 's avonds een Kao Man Kai straat tent op na het uitgaan om wat lekkers te eten. Blijf weg van vage nachtmarkten. Er is een explosie aan Thaise en buitenlandse restaurantconcepten die leuk zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:24:24 #280
286575 Roces18
Chef de party
pi_173344912
Ik ben wel van cultuur en geschiedenis maar als je drie tempels gezien hebt dan heb je ze allemaal wel gezien. Lijken allemaal op elkaar dus speciaal voor de cultuur hoef je er niet heen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:34:36 #281
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173345078
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:06 schreef LuNaTiC het volgende:
Het is wel wat SpecialK zegt, vermaken kun je je er absoluut. Maar het is maar net hoe je dat wilt invullen. Als je weet wat je zoekt, dan lukt dat wel. Tempels e.d. zijn er bijvoorbeeld zat. Uitgaansgelegenheden, zat. Wil je shoppen tot je er bij neervalt, nog nooit zulke grote shopping malls gezien.

Bij het uitgaan helpt het wel als je wat locals kent (kantorencomplex instappen en denken, wtf doe ik hier, vervolgens 60 etages met de lift omhoog, deuren open en op een vet dakterras een technofeest binnen stappen :P).
Precies. Dat is Bangkok.

quote:
Als je iets van de stad wilt zien zonder eigenlijk een idee te hebben boek je gewoon zo'n fietstocht van Co van Kessel, zie je ook wel de mooiere en rustigere plekjes van de stad (al zullen er vast insiders zijn die vinden dat dit al té commercieel is en dat het nog veel specialer kan). Want verder vond ik het maar een warme, drukke, benauwde, stinkende, vieze bedoening in Bangkok. Maar het uitgaan was wel top en die fietstocht is me ook positief bijgebleven.
En ja die fietstocht is iedereen wel blij mee die ik er over hoor. Ben er zelf nog niet aan toegekomen :P
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:37:58 #282
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173345133
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:24 schreef Roces18 het volgende:
Ik ben wel van cultuur en geschiedenis maar als je drie tempels gezien hebt dan heb je ze allemaal wel gezien. Lijken allemaal op elkaar dus speciaal voor de cultuur hoef je er niet heen.
Qua cultuur zou ik dan ook eerder bepaalde wijk bezoeken. Je hebt bijvoorbeeld een arme wijk waar iedereen een bepaald soort religieuze (monniken)schaal maakt (ijzerwerkers, lassers, verfers, etc...) mooie buurt om te fotograferen. Vervallen op een mooie manier bedoel ik. Je hebt meerdere van die communities die iets speciaals hebben of doen. Afgezien van wat ujitzonderingen heb je aan 1 tempel meer dan zat om te snappen hoe en wat.
pi_173346289
Bangkok is tof. Jakarta is kut.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173346524
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nah. Jakarta is echt een smerige klotezooi. Bangkok is best relaxed. Je zei dat je eind december ging? Dat is winter hier. Veel dagen 26 graden.. soms zelfs 22.

Ga lekker wakeboarden (ja dat kan) of trampolinespringen (leuker dan je denkt).. bezoek rooftopbars met een fris briesje op een 30+ verdieping (niet Sirocco)... neem een massage in een beetje een luxe establishment met een lotus tuin (dus niet zo'n voetenmassage holletje langs de grote weg)... eet lekker Japans (Muteki kan ik aanraden maar er zijn een hoop gewoon goede normaal geprijsde japanse restaurants hier)... ga naar Lumphini Park of Rot Fai Faa Park om een stukje te rennen in de ochtend of avond... regel een hotel met zwembad. Zoek 's avonds een Kao Man Kai straat tent op na het uitgaan om wat lekkers te eten. Blijf weg van vage nachtmarkten. Er is een explosie aan Thaise en buitenlandse restaurantconcepten die leuk zijn.
Ik ga in Sept. Maar dat zijn wel prima ideeën ja :) Houden het bij 2.5 dagen denk ik.
pi_173347437
En draag niet zo'n debiele olifantenbroek die al dat witte volk hier aandoet. En idd Jakarta is kut, Manila is nog kutter maar Bangkok is top. Kan je weken verblijven. Oh om nog terug te komen op immigratie: deze week duurde het me 5minuten :D en ze waren met veel meer mannetjes. Nog net zo chagrijnig als altijd :p . En die truc met die foklink werkt helaas niet dus kan nog steeds niet fatsoenlijk posten :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_173347474
Ik vond Bangkok ontzettend gaaf, maar wel het minst leuke aan mijn vakantie in Thailand.

Ik vind Bangkok als stad niet heel speciaal, maar een dagje shoppen in de enorme shopping malls, een avond op de rooftop bar cocktails drinken, het paleis en misschien een fietstocht raad ik wel aan.

Khao San Road, chinatown en Cowboy soi vond ik eigenlijk niets aan en had ik allemaal binnen 5 minuten wel gezien.

Maar ja, heel simpel, als je steden tof vindt kan je er vele dagen vermaken.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:55 schreef RipCity het volgende:
En draag niet zo'n debiele olifantenbroek die al dat witte volk hier aandoet.
Maar olifantenbroek :'( . Ik vind ze leuk! (maar draag ze niet)
pi_173348299
wat is een olifantenbroek? :P
pi_173348492
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:42 schreef over_hedge het volgende:
wat is een olifantenbroek? :P
pi_173348590
Ik vind Bangkok vooral niet erg bijzonder, zeker niet als je maar beperkt tijd in Thailand hebt zijn er leukere dingen.
Ik vermaak me er altijd prima en ben er ook regelmatig en relatief lang, maar wel met dingen die ik vaak in elke andere (Aziatische) stad ook kan doen.

Anyway, voor de winter weer Thailand voor business and pleasure geboekt en dan zal ik me er ongetwijfeld weer gewoon vermaken.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 20:01:13 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_173348705
Ik zou ook geen 5 dagen in Bangkok blijven voor je vakantie, maar 2 a 3 lijkt me wel gepast.
pi_173349127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:50 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D Die zie je vaak op vakantie ja _O- Al snap ik het op zich wel, Kosten weinig ruimte, en is fijn met warm weer.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:27:09 #292
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173357235
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Omdat ik liever meer van het land zie dan een stad. Maar van de rest staat nog niks vast, (behalve het eerste hotel) Dus kunnen het altijd langer maken. En op de terugweg komen we er weer dus kunnen we ook nog een dag extra als we willen. Maar vandaar dat ik het nu vraag :) Ben er nog nooit geweest dus weet ook niet hoe lang je je vermaakt in die stad
Doe nou maar eerst een paar dagen Bangkok en dan de country side of eilanden, dat bevalt gegarandeerd beter.

Het is gewoon een perfecte stad zolang je wegblijft uit Khao San en Sukhumvit Road.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:29:55 #293
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173357306
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]

:D Die zie je vaak op vakantie ja _O- Al snap ik het op zich wel, Kosten weinig ruimte, en is fijn met warm weer.
Deze valt nog mee qua model. Je hebt er ook waar het kruis letterlijk op je knieen hangt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_173359232
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Het is gewoon een perfecte stad zolang je wegblijft uit Khao San en Sukhumvit Road.
Welke plekken in Bangkok vindt je dan wel goed?

Ik vond Sukhumvit 2 als slaaplocatie erg fijn, vond de rest van Sukhumvit mwuah.
pi_173361505
Zo: Rambuttri Village Inn & Plaza geboekt. Vlak bij Khao San Road
  One tough cookie donderdag 24 augustus 2017 @ 18:51:54 #296
169210 liesje1979
pi_173368135
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:01 schreef over_hedge het volgende:
Rambuttri Village Inn
Heb ik ook gezeten, ik vond het een prima locatie en lekker zwembadje op het dak.
pi_173368546
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:51 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Heb ik ook gezeten, ik vond het een prima locatie en lekker zwembadje op het dak.
Wel aftandse kamers verder. Maar dat heb je in die wijk sowieso al snel in die prijsklasse.
pi_173370217
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:51 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Moet ik nou nog in de richting van Krabi? Is dat een leuke omgeving? Of kan ik beter een paar daagjes Myanmar inplannen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173371822
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:07 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Wel aftandse kamers verder. Maar dat heb je in die wijk sowieso al snel in die prijsklasse.
Als ik een schoon bed heb, en een normale badkamer dan ben ik al snel tevreden. :)
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:16:38 #300
286575 Roces18
Chef de party
pi_173377604
quote:
17s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:24 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Moet ik nou nog in de richting van Krabi? Is dat een leuke omgeving? Of kan ik beter een paar daagjes Myanmar inplannen?
Krabi zelf vind ik niet zo. Eilandjes wel natuurlijk !
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')