abonnement Unibet Coolblue
pi_168264214
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
http://tipsthailand.nl/ Leuke en handige site, van een Nederlands stel met een Thailand verslaving. Veel bestemmingen worden er beschreven.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong


Hoppa, en hier weer verder :)
pi_168264225
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou een airline onhaalbare oversteppen aanbieden? Ik heb een keer een nacht op de grond doorgebracht op Doha, dat wil je liever niet maar het is zeker niet zo groot als Dubai dus je zal het wel halen.
Zat te wachten totdat je een nieuwe zou openen :P

Maar lijkt mij ook onwaarschijnlijk ja. Komt vast goed :p
pi_168264756
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat ook ja :p Ben nog nooit op Doha geweest. Is het groot?

Mogen maatschappijen trouwens dit soort tickets verkopen als het al bij voorbaat duidelijk is dat je die overstap niet gaat halen?
Volgens mij niet, aangezien zij jou het ticket verkopen, moeten ze dat ook kunnen leveren. Ik heb wel eens gezien bij krappe aansluitingen dat er personeel op de transferluchthaven klaarstaat om de mensen die een krappe overstap hebben op te vangen en zo snel mogelijk te begeleiden naar de nieuwe gate.
Don't let my username fool you...
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:53:29 #4
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168267247
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zat te wachten totdat je een nieuwe zou openen :P

Maar lijkt mij ook onwaarschijnlijk ja. Komt vast goed :p
Je had toch zo'n ticket met miles korting bij Emirates geboekt? En nu 15% korting bij Qatar. Het kan niet op. Ik zou een reisbureau beginnen, want jij maakt echt meer marge dan elk ander reisbureau. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_168267268
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je had toch zo'n ticket met miles korting bij Emirates geboekt? En nu 15% korting bij Qatar. Het kan niet op. Ik zou een reisbureau beginnen, want jij maakt echt meer marge dan elk ander reisbureau. ;)
Reageer niet zo zuur pik. Ze heeft niet geannuleerd om een 0906-reden.
pi_168267470
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je had toch zo'n ticket met miles korting bij Emirates geboekt? En nu 15% korting bij Qatar. Het kan niet op. Ik zou een reisbureau beginnen, want jij maakt echt meer marge dan elk ander reisbureau. ;)
Klopt. Had voor 3 jan een ticket naar Thailand. heb dat idd gedeeltelijk met die miles betaald. Weet die prijs niet meer zo uit mijn hoofd. Helaas kwam op die 3 jan ook de uitslag dat mijn vader Non-Hodgkin heeft, omdat er van te voren natuurlijk al bekend was dat er iets niet goed zat heb ik dat geannuleerd.

Nu hij beter dan verwacht door de eerste chemo is gekomen en de artsen goede hoop hebben op een goede afloop ga ik dus weer een poging wagen om op vakantie te gaan. Nu met Qatar omdat ik bij Emirates duurder uit was.

Ik heb idd gister bij Qatar een ticket geboekt voor 517 euro omdat er een kortingsactie gaande was.

Overigens ben ik helemaal niet zo goedkoop uit aangezien het cancelen van mijn ticket 180 euro heeft gekost. Al ben ik zeer blij dat de mogelijkheid er was.
pi_168267530
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Reageer niet zo zuur pik. Ze heeft niet geannuleerd om een 0906-reden.
Zag de/het (?) alert en wist gewoon dat het zoiets zou zijn :P
  donderdag 19 januari 2017 @ 16:36:13 #8
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_168270560
MensOn! Even een vraagje, had het met collega over dingen die je eigenlijk beter niet kan zeggen omdat het in het Thais weer ander is.

Zo had ik gehoord dat bijv:

"Mooi" schaamhaar is
"Ham" het mannelijk geslachtsdeel?
pi_168270679
Wat is je vraag.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_168276697
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:50 schreef Bugno het volgende:
Zie nu een goeie deal (580¤) met Thai Airways, waarbij het eerste stuk van Amsterdam naar Frankfurt met Lufthansa wordt gedaan. Alleen de overstaptijd op Lufthansa bedraagt een schamele 1 uur en 5 minuten. Lijkt mij zo goed als onhaalbaar (andere terminal denk ik, douane etc), zeker met onze twee kinderen. Jammer...
Een dergelijke vlucht is prima haalbaar hoor, het is wel Duitse efficiëntie natuurlijk, omdat je uit een Schengen land komt hoef je normaliter niet nog een keer door de beveiliging en heb je enkel een paspoortcontrole waar wel enige opstopping kan ontstaan maar zeker bij de Europese paspoortrij niet heel lang, Lufthansa en Thai als Star Alliance partners vliegen beide vanaf Terminal 1. (En de LH 997 doet het best goed qua op tijd vliegen).

Ik zou persoonlijk ook een lange overstap wel fijner vinden, al komt dat ook omdat ik het altijd wel fijn vindt om voor een (lange) vlucht nog even te douchen, is deze optie prima haalbaar.
Ik weet niet waar je e.e.a. hebt gevonden, maar vaak kan je bij de boekingssite ook andere overstaptijden selecteren, ook als je vanaf een vergelijkingssite komt, dan moet je even 1 stap terug in het boekingsproces en komt soms e.e.a. beschikbaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 19 januari 2017 @ 20:54:41 #11
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168277037
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Klopt. Had voor 3 jan een ticket naar Thailand. heb dat idd gedeeltelijk met die miles betaald. Weet die prijs niet meer zo uit mijn hoofd. Helaas kwam op die 3 jan ook de uitslag dat mijn vader Non-Hodgkin heeft, omdat er van te voren natuurlijk al bekend was dat er iets niet goed zat heb ik dat geannuleerd.

Nu hij beter dan verwacht door de eerste chemo is gekomen en de artsen goede hoop hebben op een goede afloop ga ik dus weer een poging wagen om op vakantie te gaan. Nu met Qatar omdat ik bij Emirates duurder uit was.

Ik heb idd gister bij Qatar een ticket geboekt voor 517 euro omdat er een kortingsactie gaande was.

Overigens ben ik helemaal niet zo goedkoop uit aangezien het cancelen van mijn ticket 180 euro heeft gekost. Al ben ik zeer blij dat de mogelijkheid er was.
Sterkte dan! En geniet ervan, blijkbaar heb ik een tussenstuk gemist. Sorry!

En die overstap op Doha, ga je zonder abnormale vertraging gewoon halen. Het is tenslotte een hub daar.

Maar 7 februari zeg je? Dan kunnen we wellicht naar elkaar zwaaien op Suvarnabhumi op woensdag 8 februari. :W

[ Bericht 11% gewijzigd door buzz1291 op 19-01-2017 21:01:54 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:15:32 #12
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168287650
quote:
6s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Een dergelijke vlucht is prima haalbaar hoor, het is wel Duitse efficiëntie natuurlijk, omdat je uit een Schengen land komt hoef je normaliter niet nog een keer door de beveiliging en heb je enkel een paspoortcontrole waar wel enige opstopping kan ontstaan maar zeker bij de Europese paspoortrij niet heel lang, Lufthansa en Thai als Star Alliance partners vliegen beide vanaf Terminal 1. (En de LH 997 doet het best goed qua op tijd vliegen).

Ik zou persoonlijk ook een lange overstap wel fijner vinden, al komt dat ook omdat ik het altijd wel fijn vindt om voor een (lange) vlucht nog even te douchen, is deze optie prima haalbaar.
Ik weet niet waar je e.e.a. hebt gevonden, maar vaak kan je bij de boekingssite ook andere overstaptijden selecteren, ook als je vanaf een vergelijkingssite komt, dan moet je even 1 stap terug in het boekingsproces en komt soms e.e.a. beschikbaar.
Ah dank, dat het dezelfde terminal is scheelt alweer. Ik heb geprobeerd om een ruimere overstap te vinden, maar dat werd dan weer gauw 5/6 uur, wat weer teveel is.

Normaal gesproken had ik het als we met zn tweeen zouden reizen wel aangedurfd, maar nu met twee kinderen (die mogelijk half slaperig zijn na het eerste korte vluchtje) en alle bagage ga ik nog even verder op zoek voor idealere tijden, of een directe vlucht (met EVA zijn die redelijk betaalbaar)
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:27:59 #13
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168287830
quote:
6s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk ook een lange overstap wel fijner vinden, al komt dat ook omdat ik het altijd wel fijn vindt om voor een (lange) vlucht nog even te douchen,
Omdat het kan..... of smetvrees hebt natuurlijk.

Maar na een vluchtje AMS-FRA hoef ik nog niet te douchen voordat ik op een intercontinentale vlucht stap. Ik doe dat altijd thuis vóór vertrek ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 20 januari 2017 @ 13:33:03 #14
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168291305
Geboekt!

Gaan het risico wel nemen met de overstap :Y Prijs voor een heel gezin ¤ 2.200,- _O_
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 20 januari 2017 @ 18:53:57 #15
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168300269
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Omdat het kan..... of smetvrees hebt natuurlijk.

Maar na een vluchtje AMS-FRA hoef ik nog niet te douchen voordat ik op een intercontinentale vlucht stap. Ik doe dat altijd thuis vóór vertrek ;)
Op zich heb je hier een punt, als ik de betreffende dag gewoon thuis ben en niet aan het werk ben dan zou ik vooraf ook douchen thuis en is dat na dergelijke korte vlucht natuurlijk onzin.
Maar zeker op de terugweg, als je bijvoorbeeld een late vlucht hebt en de hele dag hebt rondgewandeld is het wel fijn dat het kan natuurlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168300334
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Sterkte dan! En geniet ervan, blijkbaar heb ik een tussenstuk gemist. Sorry!

En die overstap op Doha, ga je zonder abnormale vertraging gewoon halen. Het is tenslotte een hub daar.

Maar 7 februari zeg je? Dan kunnen we wellicht naar elkaar zwaaien op Suvarnabhumi op woensdag 8 februari. :W
Waar kan ik je aan herkennen? Want om naar elke man te moeten zwaaien is ook weer zoiets :P

Met welke airline vlieg jij?
  zondag 22 januari 2017 @ 21:59:58 #17
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168355552
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 18:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar kan ik je aan herkennen? Want om naar elke man te moeten zwaaien is ook weer zoiets :P

Met welke airline vlieg jij?
Ik vlieg met Cathay Pacific CX653 HKG-BKK 1200-0155PM dus weinig kans dat we elkaar ook maar zouden kunnen treffen want ik neem dan gelijk de AirportLink tot HuaMak en dan 5 minuten met de taxi. Dat is wat anders dan vakantie vieren op KSR. Goede vlucht!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_168355601
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik vlieg met Cathay Pacific CX653 HKG-BKK 1200-0155PM dus weinig kans dat we elkaar ook maar zouden kunnen treffen want ik neem dan gelijk de AirportLink tot HuaMak en dan 5 minuten met de taxi. Dat is wat anders dan vakantie vieren op KSR. Goede vlucht!
Jij ook! Ben toch weer gezwicht voor een hotel daar :p Maar het is maar voor 1 nacht :p
  One tough cookie zondag 22 januari 2017 @ 22:02:48 #19
169210 liesje1979
pi_168355669
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij ook! Ben toch weer gezwicht voor een hotel daar :p Maar het is maar voor 1 nacht :p
Hetzelfde hotel?
pi_168355742
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 22:02 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Hetzelfde hotel?
Nee heb nu wat anders :p Wilde wel naar dezelfde maar nu stuk duurder dan vorige keer dus heb nu iets daar in de buurt voor 19 euro per nacht. Met gratis koffie en cake :D
  One tough cookie zondag 22 januari 2017 @ 22:05:51 #21
169210 liesje1979
pi_168355781
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 22:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee heb nu wat anders :p Wilde wel naar dezelfde maar nu stuk duurder dan vorige keer dus heb nu iets daar in de buurt voor 19 euro per nacht. Met gratis koffie en cake :D
:D
Maar vast geen zwembad op het dak.
pi_168355843
quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2017 22:05 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

:D
Maar vast geen zwembad op het dak.
Nee dat geld zit in die koffie en cake :P
  One tough cookie zondag 22 januari 2017 @ 22:10:18 #23
169210 liesje1979
pi_168355978
quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2017 22:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee dat geld zit in die koffie en cake :P
Lekker hoor! Ben blij voor je dat je toch kan gaan nu.
pi_168356013
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2017 22:10 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Lekker hoor! Ben blij voor je dat je toch kan gaan nu.
Ja ik ook! Heb nog wel die optie om te cancelen maar ga er vanuit dat het niet hoeft.
pi_168438265
Weet iemand toevallig of je in Bangkok ook afters hebt? Zo ja waar?
  donderdag 26 januari 2017 @ 18:05:59 #26
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_168446894
Ik was van het weekend in een bioscoop in Siam (ja sorry, ik verveelde me op dat moment). Tussen de reclames door kwam het verzoek om op staan uit respect voor de overleden koning. Vervolgens ruim een minuut lang het volkslied met allerlei (lage kwaliteit) foto's van hem. Iedereen stond ook daadwerkelijk op, dus ik moest wel om niemand te beledigen. _O- Ik voelde me een beetje ongemakkelijk.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 26 januari 2017 @ 19:02:21 #27
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_168448175
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:05 schreef Juicyhil het volgende:
Ik was van het weekend in een bioscoop in Siam (ja sorry, ik verveelde me op dat moment). Tussen de reclames door kwam het verzoek om op staan uit respect voor de overleden koning. Vervolgens ruim een minuut lang het volkslied met allerlei (lage kwaliteit) foto's van hem. Iedereen stond ook daadwerkelijk op, dus ik moest wel om niemand te beledigen. _O- Ik voelde me een beetje ongemakkelijk.
Dat is altijd al geweest en niet speciaal voor het overlijden van de koning. En niet alleen bij films maar bij alle (culturele) bijeenkomsten, zelfs bijvoorbeeld op scholen. Wat je hoorde was ook niet het volkslied, maar 'the King's anthem'.Geen reden om je ongemakkelijk te voelen. Zitten blijven zou dat wel zijn, daar wordt je ofwel op aangesproken, of je wordt vanaf dat moment met de nek aangekeken.

Deze versie heb ik heel vaak gehoord:

En om even te demonstreren hoe belangrijk het is dat je opstaat: ieder orkestlid dat maar een beetje kan, doet het ook:
  donderdag 26 januari 2017 @ 20:49:46 #28
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_168451684
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:02 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat is altijd al geweest en niet speciaal voor het overlijden van de koning. En niet alleen bij films maar bij alle (culturele) bijeenkomsten, zelfs bijvoorbeeld op scholen. Wat je hoorde was ook niet het volkslied, maar 'the King's anthem'.Geen reden om je ongemakkelijk te voelen. Zitten blijven zou dat wel zijn, daar wordt je ofwel op aangesproken, of je wordt vanaf dat moment met de nek aangekeken.

Deze versie heb ik heel vaak gehoord:

En om even te demonstreren hoe belangrijk het is dat je opstaat: ieder orkestlid dat maar een beetje kan, doet het ook:
Dat lijkt er inderdaad op! Ik kreeg al snel door dat het inderdaad serieus genomen werd.
Net ook dit gevonden:


Op zich wel respect voor dat men de Koning zo serieus neemt. Compleet anders dan de monarchieën in het westen. In eerste instantie dacht ik dat het meer propaganda was of in ieder geval meer vanuit de overheid werd gedaan. Maar ik heb er ook mensen over gesproken en die zijn er echt verdrietig om dat hij is overleden.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_168464341
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:05 schreef Juicyhil het volgende:
Ik was van het weekend in een bioscoop in Siam (ja sorry, ik verveelde me op dat moment). Tussen de reclames door kwam het verzoek om op staan uit respect voor de overleden koning. Vervolgens ruim een minuut lang het volkslied met allerlei (lage kwaliteit) foto's van hem. Iedereen stond ook daadwerkelijk op, dus ik moest wel om niemand te beledigen. _O- Ik voelde me een beetje ongemakkelijk.
Toevallig gisteren ook een film bezocht. Had al van te voren gelezen dat dit voor elke bioscoopvoorstelling gebeurt. Alleen kregen wij een plaatje van de nieuwe koning. Voelde niet ongemakkelijk verder, heb wel vaker op moeten staan voor een niet-Nederlands volkslied. Stukje respect naar het land en de mensen om je heen.
pi_168464721
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Toevallig gisteren ook een film bezocht. Had al van te voren gelezen dat dit voor elke bioscoopvoorstelling gebeurt. Alleen kregen wij een plaatje van de nieuwe koning. Voelde niet ongemakkelijk verder, heb wel vaker op moeten staan voor een niet-Nederlands volkslied. Stukje respect naar het land en de mensen om je heen.
Ben je er nu voor de 2e keer? Hoe gaat het met je chick?
  vrijdag 27 januari 2017 @ 13:21:10 #31
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_168465236
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Toevallig gisteren ook een film bezocht. Had al van te voren gelezen dat dit voor elke bioscoopvoorstelling gebeurt. Alleen kregen wij een plaatje van de nieuwe koning. Voelde niet ongemakkelijk verder, heb wel vaker op moeten staan voor een niet-Nederlands volkslied. Stukje respect naar het land en de mensen om je heen.
Zeker, twijfelde er niet over om op te staan. Maar ik was een beetje verbaasd dat het gebeurde. Maakte mij op zich niet zoveel uit.

quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ben je er nu voor de 2e keer? Hoe gaat het met je chick?
Ja, was er alleen maar voor het weekend. Donderdagavond heen, dinsdagochtend vroeg terug. Net op tijd voor het werk.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  vrijdag 27 januari 2017 @ 14:01:49 #32
286575 Roces18
Chef de party
pi_168466267
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:49 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dat lijkt er inderdaad op! Ik kreeg al snel door dat het inderdaad serieus genomen werd.
Net ook dit gevonden:


Op zich wel respect voor dat men de Koning zo serieus neemt. Compleet anders dan de monarchieën in het westen. In eerste instantie dacht ik dat het meer propaganda was of in ieder geval meer vanuit de overheid werd gedaan. Maar ik heb er ook mensen over gesproken en die zijn er echt verdrietig om dat hij is overleden.
Thailand is een prima land waar je een hoop mag, maar de verheerlijking van de koninklijke familie is typisch in lijn met noord-koreaanse propaganda. Vanaf je geboorte daar word je al gebombardeerd met non-stop propaganda terwijl negatief nieuws geblokeerd wordt door het ministerie. Er hangen grote posters die hun grootheids laten zien en kritiek hier op is niet toegestaan.

De thaise koning word beschouwd als de rijkste monarch van de wereld (krijgt bakken met geld van de overheid) en nog maar te zwijgen over hoe thaise elite allerlei strafbare dingen kunnen doen zonder gevolgen. In mijn ogen is Thailand op dit vlak nog wel erg communistisch ingesteld.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 27 januari 2017 @ 14:19:22 #33
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_168466650
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Thailand is een prima land waar je een hoop mag, maar de verheerlijking van de koninklijke familie is typisch in lijn met noord-koreaanse propaganda. Vanaf je geboorte daar word je al gebombardeerd met non-stop propaganda terwijl negatief nieuws geblokeerd wordt door het ministerie. Er hangen grote posters die hun grootheids laten zien en kritiek hier op is niet toegestaan.

De thaise koning word beschouwd als de rijkste monarch van de wereld (krijgt bakken met geld van de overheid) en nog maar te zwijgen over hoe thaise elite allerlei strafbare dingen kunnen doen zonder gevolgen. In mijn ogen is Thailand op dit vlak nog wel erg communistisch ingesteld.
Maar het valt me wel op dat die propaganda alleen maar binnenlands is. Ik wist voordat ik daar was geweest niet eens dat het een monarchie was.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_168697506
Als Europees burger hoef je toch geen geld te betalen als je land op suva en stempel krijgt ?!

Kan ik me niks van herinneren maar staat nu ineens op embassy site :?
  zondag 5 februari 2017 @ 22:02:38 #35
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168698531
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als Europees burger hoef je toch geen geld te betalen als je land op suva en stempel krijgt ?!

Kan ik me niks van herinneren maar staat nu ineens op embassy site :?
Nee niets te betalen. Vroegah moest je bij de uitreis 500 en later 700 baht aftikken, maar dat zit ak sinds vele jaren in de ticketprijs verrekend.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  One tough cookie zondag 5 februari 2017 @ 22:23:19 #36
169210 liesje1979
pi_168699242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 13:21 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Zeker, twijfelde er niet over om op te staan. Maar ik was een beetje verbaasd dat het gebeurde. Maakte mij op zich niet zoveel uit.

[..]

Ja, was er alleen maar voor het weekend. Donderdagavond heen, dinsdagochtend vroeg terug. Net op tijd voor het werk.
Flinke vlucht voor een weekendje. :o
pi_168699552
quote:
11s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:23 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Flinke vlucht voor een weekendje. :o
Als je kan slapen in het vliegtuig maakt het niet zo veel uit.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_168704035
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 21:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als Europees burger hoef je toch geen geld te betalen als je land op suva en stempel krijgt ?!

Kan ik me niks van herinneren maar staat nu ineens op embassy site :?
Ze keken me niet eens aan, en zonder vragen of woord stempel en door lopen. Was binnen 25 seconde er doorheen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_168710484
1 - 24 maart vertoeven in Thailand, mijn droom komt uit.
Komt tevens door veel te vaak op dit forum te hebben gekeken.
Totaal onervaren gaan mijn vriendin en ik op pad, hopelijk komt alles zonder te veel spanning en stress goed!
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_168716463
dat is iets waar de mensen in dat land totaal geen last van hebben, dus dat werkt wel aanstekelijk.

Alleen moet je Bangkok even buiten beschouwing laten, die stad kan nogal overweldigend en benauwend aanvoelen imo. Maar dat is ook persoonlijk. Verder zal alles wel op zijn pootjes terechtkomen ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_168740400
Rondreizen in thailand is echt easy..
pi_168752365
Weet iemand goede techno clubs in bkk? Zonder hoeren en liefst met afters
pi_168754392
Een club in bkk zonder hoeren. Succes maat.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:55:54 #44
286575 Roces18
Chef de party
pi_168755563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet iemand goede techno clubs in bkk? Zonder hoeren en liefst met afters
Muziek in BKK is echt shit. Overal in Thailand overigens. Die mensen lopen jaren achter lijkt het wel
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_168756877
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet iemand goede techno clubs in bkk? Zonder hoeren en liefst met afters
Zonder hoeren :') Misschien zit er er ergens een hi-so club maar anders zitten overal wel hoeren en clubs zijn allemaal wel leuk opzich. Maar qua muziek is het beetje zoals bij ons in 90's :P Als je je in BKK nachtleven niet kan vermaken is er iets mis met je tho :p zit er nu een week en kan nog veel langer blijven.

Als je er nu bent; zondag leuk feest (NL organisatoren) @ asiatique

https://www.eventpop.me/e/1201-dldkthailand
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_168756907
Veel verschillende reacties hierover, toch vraag ik het maar even: Wat is verstandig tijdens vliegen, reizen, lopen door drukke steden. Slotjes op je backpack? Travelbag eroverheen? i.v.m. de verhalen over 'diefstal, veiligheid, drugs (indianenverhalen???)
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_168757267
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:13 schreef ebtravel het volgende:
Veel verschillende reacties hierover, toch vraag ik het maar even: Wat is verstandig tijdens vliegen, reizen, lopen door drukke steden. Slotjes op je backpack? Travelbag eroverheen? i.v.m. de verhalen over 'diefstal, veiligheid, drugs (indianenverhalen???)
Dat heb k allemaal niet. Doe wel met een vlucht backpack in een flightbag met slotje. En geld en paspoort draag ik niet op mijn rug en ik verspreid het.

Heb wel verhalen gelezen als je met zo'n touringcar gaat en die bagage onderin gaat er wel wordt gestolen. Maar heb dat allemaal niet mee gemaakt.

Oh en voordat ik die tas incheck check ik nog of de inhoud het zelfde is :@
pi_168757281
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:11 schreef RipCity het volgende:

[..]

Zonder hoeren :') Misschien zit er er ergens een hi-so club maar anders zitten overal wel hoeren en clubs zijn allemaal wel leuk opzich. Maar qua muziek is het beetje zoals bij ons in 90's :P Als je je in BKK nachtleven niet kan vermaken is er iets mis met je tho :p zit er nu een week en kan nog veel langer blijven.

Als je er nu bent; zondag leuk feest (NL organisatoren) @ asiatique

https://www.eventpop.me/e/1201-dldkthailand
Al die djs moet ik een beetje van huilen

Ik wil gewoon vieze techno. Niets meer niets minder
pi_168757284
Oh en in van die backpack groepen lees ik steeds meer dat in Vietnam spullen uit je handen gerukt worden voornamelijk door mensen op brommers. :{
pi_168757303
Ben er wel nu en Denk nog 2 weken

Dus andere tips zijn welkom
pi_168757321
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Oh en in van die backpack groepen lees ik steeds meer dat in Vietnam spullen uit je handen gerukt worden voornamelijk door mensen op brommers. :{
Ik las op wikitravel Amsterdam dat je op iedere straathoek vieze heroïne in je handen krijgt gedrukt
  woensdag 8 februari 2017 @ 14:37:57 #52
286575 Roces18
Chef de party
pi_168757407
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik las op wikitravel Amsterdam dat je op iedere straathoek vieze heroïne in je handen krijgt gedrukt
shit waarom krijg ik dat nooit dan als ik daar ben
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_168757438
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik las op wikitravel Amsterdam dat je op iedere straathoek vieze heroïne in je handen krijgt gedrukt
Heb ook welles gelezen dat je in Amsterdam wel goede technofeestjes hebt.
pi_168757641
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb ook welles gelezen dat je in Amsterdam wel goede technofeestjes hebt.
Ze gaan iig langer Door dan in roffa maar daar is t publiek veel beter
pi_168757717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Oh en in van die backpack groepen lees ik steeds meer dat in Vietnam spullen uit je handen gerukt worden voornamelijk door mensen op brommers. :{
dat verhaal las ik tien jaar geleden ook al, camera snatchers
  woensdag 8 februari 2017 @ 14:58:22 #56
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_168757795
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik las op wikitravel Amsterdam dat je op iedere straathoek vieze heroïne in je handen krijgt gedrukt
Net zoals dat TV programma over oplichting op vakantie dat Amsterdam een keer "The darkest place on earth" noemde wat betreft criminaliteit en oplichting _O-
Don't let my username fool you...
pi_168757929
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:58 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Net zoals dat TV programma over oplichting op vakantie dat Amsterdam een keer "The darkest place on earth" noemde wat betreft criminaliteit en oplichting _O-
Als je een naïeve imbeciel bent word je overal beroofd

Zelfs ik als toerist pik zo de makkelijke slachtoffers eruit
pi_168760484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Oh en in van die backpack groepen lees ik steeds meer dat in Vietnam spullen uit je handen gerukt worden voornamelijk door mensen op brommers. :{
Ach ja dat doen ze in London ook met mobieltjes.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_168788292
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ben je er nu voor de 2e keer? Hoe gaat het met je chick?
Ja, had geboekt voor 2 weken maar heb er een weekje aan vastgeplakt. De vorige keer werden de chicks-verhalen niet zo goed ontvangen, dus die laat ik wel achterwege. Het gaat natuurlijk ook om Thailand en niet over mijn liefdesleven hier. Maar vond het wel grappig dat iemand hier dezelfde verwondering had gehad als ik over dat volkslied voor de film.

Verder nu weer de draad op gaan pakken hier, en hard sparen om in november weer terug te keren.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 02:11:22 #60
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168795371
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:53 schreef MCH het volgende:

[..]

dat verhaal las ik tien jaar geleden ook al, camera snatchers
Niks nieuws onder de zon. In Phnom Penh tegenwoordig alle tuk tuk's met een soort van kippegaas rondom afgeschermd. Het liep daar waarschijnlijk wat uit de klauwen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_168795426
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 02:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Niks nieuws onder de zon. In Phnom Penh tegenwoordig alle tuk tuk's met een soort van kippegaas rondom afgeschermd. Het liep daar waarschijnlijk wat uit de klauwen.
Ik dacht zelf ook gelijk aan Phnom Penh toen ik het hierboven las.
Het eerste wat ze daar deden, toen we in die stad aankwamen, was ons waarschuwen voor van die schurken die vanaf hun brommertje toeristen beroven die in tuk-tuks zitten.

Dus mijn eerste 2 ritjes hield ik mijn spullen stevig vast, maar ik zag en merkte er eigenlijk helemaal niks van, dus voor mijn gevoel viel het wel mee (kleine 2 jaar terug).
Uiteindelijk in die dagen dat ik er was, heb ik er geen last van gehad en ook geen duistere verhalen van andere backpackers gehoord.

Maar goed, misschien heb ik ook wel geluk gehad.. wie zal het zeggen.

Bij mijn/onze tuk-tuks zat er volgens mij geen kippengaas..
pi_168795724
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 21:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, had geboekt voor 2 weken maar heb er een weekje aan vastgeplakt. De vorige keer werden de chicks-verhalen niet zo goed ontvangen, dus die laat ik wel achterwege. draad op gaan pakken hier, en hard sparen om in november weer terug te keren.
Gewoon posten. Niet zoveel aantrekken van 2 zeikerds die zelf thuis bij moddervette moeders de vrouw op de bank zitten! Enjoy!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  One tough cookie vrijdag 10 februari 2017 @ 03:05:01 #63
169210 liesje1979
pi_168795736
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 03:02 schreef RipCity het volgende:

[..]

Gewoon posten. Niet zoveel aantrekken van 2 zeikerds die zelf thuis bij moddervette moeders de vrouw op de bank zitten! Enjoy!
Dit behalve de moeder dingetjes,
kan hier gewoon.
pi_168795839
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 03:05 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dit behalve de moeder dingetjes,
kan hier gewoon.
Meer vergelijking omdat ze in Thailand allemaal onder de 60kg wegen ;) Maar idd :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_168795976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 03:02 schreef RipCity het volgende:

[..]

Gewoon posten. Niet zoveel aantrekken van 2 zeikerds die zelf thuis bij moddervette moeders de vrouw op de bank zitten! Enjoy!
Wat ik eigenaardig vond was dat de zangeres van een band al de kwalificatie "vies wijf" kreeg, op basis van het gegeven dat ze zingt in Pattaya. Of dat door de thuissituatie komt van die mensen weet ik niet.

De zangeres was in elk geval geen vies wijf, want ze had gewoon een vriendje. Dat is dus ontkracht. Heb desondanks weer veel avonden genoten van de liedjes die ze speelden.

Dus ja, dan moet je toch weer op zoek naar een nieuw vriendinnetje en dat is natuurlijk vreselijk moeilijk in Pattaya :P Maar toch is het gelukt. Of het toekomstbestendig is, dat weet ik niet. Waarschijnlijk niet. Maar wel een waanzinnige tijd samen gehad. Echt waanzinnig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toefjes op 10-02-2017 06:30:20 ]
  vrijdag 17 februari 2017 @ 04:53:33 #66
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168954568
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 06:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat ik eigenaardig vond was dat de zangeres van een band al de kwalificatie "vies wijf" kreeg, op basis van het gegeven dat ze zingt in Pattaya. Of dat door de thuissituatie komt van die mensen weet ik niet.

De zangeres was in elk geval geen vies wijf, want ze had gewoon een vriendje. Dat is dus ontkracht. Heb desondanks weer veel avonden genoten van de liedjes die ze speelden.

Dus ja, dan moet je toch weer op zoek naar een nieuw vriendinnetje en dat is natuurlijk vreselijk moeilijk in Pattaya :P Maar toch is het gelukt. Of het toekomstbestendig is, dat weet ik niet. Waarschijnlijk niet. Maar wel een waanzinnige tijd samen gehad. Echt waanzinnig.
Vissen in een vijver met uitsluitend Piranhas is meestal niet echt een succes. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_169002953
Het is een beetje rustig in dit draadje. Geen FOKkers die in de komende tijd naar het LOS afreizen?

Zelf woon ik hier al zeven maanden prima. Ik moet wel wat werk verrichten maar daar staat genoeg moois tegenover. Volgende maand begint mijn vakantie van een maand of 2... :D
Heb nog geen concrete plannen behalve dat ik een paar bestemmingen binnen Thailand in gedachten heb. Naar Nederland keer ik voorlopig niet terug.
pi_169004810
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 15:43 schreef JohanHakkelaar het volgende:
Het is een beetje rustig in dit draadje. Geen FOKkers die in de komende tijd naar het LOS afreizen?

Zelf woon ik hier al zeven maanden prima. Ik moet wel wat werk verrichten maar daar staat genoeg moois tegenover. Volgende maand begint mijn vakantie van een maand of 2... :D
Heb nog geen concrete plannen behalve dat ik een paar bestemmingen binnen Thailand in gedachten heb. Naar Nederland keer ik voorlopig niet terug.
Wat voor werk doen je?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_169017634
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 16:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat voor werk doen je?
Ik sta voor de klas.
  maandag 20 februari 2017 @ 08:00:15 #70
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169018449
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 15:43 schreef JohanHakkelaar het volgende:
Het is een beetje rustig in dit draadje. Geen FOKkers die in de komende tijd naar het LOS afreizen?

Zelf woon ik hier al zeven maanden prima. Ik moet wel wat werk verrichten maar daar staat genoeg moois tegenover. Volgende maand begint mijn vakantie van een maand of 2... :D
Heb nog geen concrete plannen behalve dat ik een paar bestemmingen binnen Thailand in gedachten heb. Naar Nederland keer ik voorlopig niet terug.
Ben er al weer een dikke week, maar Narathiwat sla ik toch nog maar ff over zolang alle insurgents nog niet achter slot en grendel zitten. Verder zuidelijk dan Kamala Beach op Phuket gaat het echt niet worden. En nu wachten op DMK om te boarden voor een vluchtje naar Udon Thani. Vanavond aan de Mekhong in Nong Khai.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_169018511
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 01:23 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Ik sta voor de klas.
TEFL? ;)
pi_169018574
Nu op koh kood. Zou 7 dagen blijven . Verlengd naar 10 dagen, naar een maand , over 2 weekjes visa verlengen en nog een maand blijven

Fucking paradijs . Geen sekstoerisme . Geen dronken debielen. Hoogseizoen en máx 10 mensen op t strand en ieder strand is het perfecte tropische plaatje _O_
pi_169018584
En maar 200 baht per nacht _O_
pi_169022440
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 08:11 schreef Toto69 het volgende:

[..]

TEFL? ;)
Nee, hoewel ik vast wel Engels zou kunnen geven met mijn TOEIC-testscore. 8-)
pi_169022463
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 08:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ben er al weer een dikke week, maar Narathiwat sla ik toch nog maar ff over zolang alle insurgents nog niet achter slot en grendel zitten. Verder zuidelijk dan Kamala Beach op Phuket gaat het echt niet worden. En nu wachten op DMK om te boarden voor een vluchtje naar Udon Thani. Vanavond aan de Mekhong in Nong Khai.
Voor elke insurgent die opgepakt wordt, staan er twee op. Aan de situatie gaat voorlopig niks veranderen. Mooi dat dit de toeristen weghoudt. Wel jammer dat het álle toeristen weghoudt. Ik heb hier in zeven maanden nog geen tien farangs gezien. En buiten de stad hebben de meeste inwoners nog nooit een farang in het echt gezien.

quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 08:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nu op koh kood.
Je beseft dat dit niet de internationaal gangbare spelling is? ;)
pi_169022834
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:38 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Voor elke insurgent die opgepakt wordt, staan er twee op. Aan de situatie gaat voorlopig niks veranderen. Mooi dat dit de toeristen weghoudt. Wel jammer dat het álle toeristen weghoudt. Ik heb hier in zeven maanden nog geen tien farangs gezien. En buiten de stad hebben de meeste inwoners nog nooit een farang in het echt gezien.

[..]

Je beseft dat dit niet de internationaal gangbare spelling is? ;)
Ik voel me nu al local ;)
  maandag 20 februari 2017 @ 16:50:13 #77
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169026902
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 08:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nu op koh kood. Zou 7 dagen blijven . Verlengd naar 10 dagen, naar een maand , over 2 weekjes visa verlengen en nog een maand blijven

Fucking paradijs . Geen sekstoerisme . Geen dronken debielen. Hoogseizoen en máx 10 mensen op t strand en ieder strand is het perfecte tropische plaatje _O_
Hij noemt het netjes Koh Kood. Moet je eens op Google Maps kijken, daar heet het toch echt Koh Kut ;) Maar geniet er van al ben ik wel benieuwd wat voor accomodatie je daar voor 200bt hebt en hoeveel uur stroom er per dag is. Want als dat van dezelfde orde is als Long Beach op Koh Chang heb ik het na een paar dagen wel gezien.

Ik huur vanaf morgen een 400cc scooter om in het Noord-Oosten een aantal dagen langs de Mekhong rond te touren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_169028709
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 16:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hij noemt het netjes Koh Kood. Moet je eens op Google Maps kijken, daar heet het toch echt Koh Kut ;) Maar geniet er van al ben ik wel benieuwd wat voor accomodatie je daar voor 200bt hebt en hoeveel uur stroom er per dag is. Want als dat van dezelfde orde is als Long Beach op Koh Chang heb ik het na een paar dagen wel gezien.

Ik huur vanaf morgen een 400cc scooter om in het Noord-Oosten een aantal dagen langs de Mekhong rond te touren.
Tent onder de palmen. Dus kan gewoon uitslapen. Guesthouse met wat hutjes en een dorm

Stroom en wifi hele dag en nacht. 5 min lopen naar t strand
  dinsdag 21 februari 2017 @ 18:05:54 #79
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_169049928
Was vorige maand op Ko Chang en vond het helemaal niks. Volgende keer naar Ko Kut dus als ik weer in de buurt ben.
It's not a lie, if you believe
pi_169061785
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 18:05 schreef 18konijn het volgende:
Was vorige maand op Ko Chang en vond het helemaal niks. Volgende keer naar Ko Kut dus als ik weer in de buurt ben.
Er komen hier best veel mensen die korte vakantie doen en dan koh chang , koh mak , koh kood en die volgorde. Iedereen zegt t wordt alleen maar beter behalve soms een verdwaalde 20 jarige die op zoek is naar feest en sex
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:34:48 #81
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169202397
Voor de liefhebbers: erg interessante prijzen nu bij Etihad. ¤ 463 in de zomer. Wij ("helaas") al geboekt...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169280844
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 08:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En maar 200 baht per nacht _O_
Waar verbleef je voor dat geld? En hoe primitief was het? Ik overweeg mijn ouders mee naar Thailand te nemen en aangezien ze redelijk op leeftijd zijn leek Koh Kood mij het meest geschikt van wat in online gelezen heb.

Ik ben er zelf nog niet geweest dus ben benieuwd hoe jij hierover denkt t.o.v. overige locaties/eilanden waar je in Thailand bent geweest.

Thanks! :)
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
pi_169349810
Ben weer terug na een maand koh phangan :'( Hele maand echt geen flikker gedaan :9~ Nog wel naar de Full Moon Party gegaan maar dat had ik na 2 uur wel weer gezien. Hoogseizoen stelde daar niet zoveel voor dus dat was een geruststelling :p

Nu wederom proberen om de volgende keer toch een paar maanden te blijven :p
pi_169386805
Nog steeds op koh kood. Over paar dagen naar koh mak voor 10 dagen Duitse technO

https://www.thaibreak.net

Genot
pi_169390744
Nog een paar dagen werk en het is vakantietijd voor een kleine twee maanden. Geen plannen nog, maar "Thailand is my oyster". ;)
pi_169405782
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:55 schreef NoNickOne het volgende:

[..]

Waar verbleef je voor dat geld? En hoe primitief was het? Ik overweeg mijn ouders mee naar Thailand te nemen en aangezien ze redelijk op leeftijd zijn leek Koh Kood mij het meest geschikt van wat in online gelezen heb.

Ik ben er zelf nog niet geweest dus ben benieuwd hoe jij hierover denkt t.o.v. overige locaties/eilanden waar je in Thailand bent geweest.

Thanks! :)
Bij eve house koh kood. In een tent. Ze hebben ook bungalows met eigen douche voor 500 baht. Heel relaxed guesthouse, goede sfeer en 1 van de mooiste stranden op loopafstand.

Lijkt me een goede keuze :)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:07:04 #87
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_169407506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 18:05 schreef 18konijn het volgende:
Was vorige maand op Ko Chang en vond het helemaal niks. Volgende keer naar Ko Kut dus als ik weer in de buurt ben.
Oh, dat vond ik juist de leukste. Ik had dat weer met Koh Lanta. Iedereen maar zeiken: ga daarheen. Wat een k** eiland.

Wat stond je zo tegen aan Chang?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zaterdag 11 maart 2017 @ 01:24:20 #88
6941 APK
Factual, I think.
pi_169426337
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:07 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Oh, dat vond ik juist de leukste. Ik had dat weer met Koh Lanta. Iedereen maar zeiken: ga daarheen. Wat een k** eiland.

Wat stond je zo tegen aan Chang?

Oh, wat had je tegen Lanta dan? :P
Ben daar juist naartoe gegaan omdat ik Koh Chang wel gezien had :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 12 maart 2017 @ 10:00:51 #89
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_169455087
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:24 schreef APK het volgende:

[..]

Oh, wat had je tegen Lanta dan? :P
Ben daar juist naartoe gegaan omdat ik Koh Chang wel gezien had :+
Lelijke dorpjes, niet veel sfeer, dat is wat ik me er iig van herinner
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zondag 12 maart 2017 @ 17:58:16 #90
6941 APK
Factual, I think.
pi_169465366
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 10:00 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Lelijke dorpjes, niet veel sfeer, dat is wat ik me er iig van herinner
Sfeer is inderdaad nogal persoonlijk, ik vond het iets rustiger en wat betaalbaarder dan Koh Chang.
En die lelijke dorpjes snap ik niet zo goed :P
Vind het juist wel leuk om met de scooter een beetje door dorpjes in het binnenland te rijden, dat vond ik een stuk lastiger op Koh Chang met eigenlijk alleen maar kustwegen.

Koh Mak vond ik wel erg leuk, voor een paar dagen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_169692648
Koh chang is alleen tof voor het stappen. Soort langgerekte khao san road op een eiland. Verder is het gewoon ruk.

Nu weer op koh kood :)
pi_169703966
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 04:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Koh chang is alleen tof voor het stappen. Soort langgerekte khao san road op een eiland. Verder is het gewoon ruk.

Nu weer op koh kood :)
Oh echt? Had juist gehoord dat het super chill en rustig was?
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:16:37 #93
6941 APK
Factual, I think.
pi_169705471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh echt? Had juist gehoord dat het super chill en rustig was?
Is subjectief natuurlijk, misschien klim jij na 4 dagen wel gillend een palmboom in omdat je Koh Kut kut vindt :+

Zelf aan het einde van het jaar maar weer eens een weekje Koh Chang proberen, ben er al 7 jaar niet meer geweest :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_169706651
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:16 schreef APK het volgende:

[..]

Is subjectief natuurlijk, misschien klim jij na 4 dagen wel gillend een palmboom in omdat je Koh Kut kut vindt :+

Zelf aan het einde van het jaar maar weer eens een weekje Koh Chang proberen, ben er al 7 jaar niet meer geweest :o
Enige reden dat ik er nog niet ben geweest is omdat je er alleen via Bangkok komt. Ik vind zelf Koh Phangan echt super chill. En qua looks is Koh Lipe mij echt goed bevallen. Wel een beetje saai als je alleen bent.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:32:11 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_169913673
Er zijn vast wel een paar experts hier. Komen er vaak nog goedkope vluchten beschikbaar richting Thailand rond kerst/nieuwjaar? Mn vriendin heeft het idee opgepakt om in de kerstvakantie die kant op te willen gaan, mits het niet te duur wordt met 4 vliegtickets die gekocht moeten worden
  zaterdag 1 april 2017 @ 02:28:11 #96
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169919864
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:32 schreef Blik het volgende:
Er zijn vast wel een paar experts hier. Komen er vaak nog goedkope vluchten beschikbaar richting Thailand rond kerst/nieuwjaar? Mn vriendin heeft het idee opgepakt om in de kerstvakantie die kant op te willen gaan, mits het niet te duur wordt met 4 vliegtickets die gekocht moeten worden
Simple antwoord: Nee niet echt. Je beste optie is bij de ME3 een multi city trip in te voeren voor iedere leg AMS-DXB en DXB-BKK vv en zo proberen het systeem te foppen. Lukt soms en anders een open jaw naar KUL en zelf de enkeltjes KUL-BKK boeken. Turkish Airlines ;) gaat dit seizoen op Phuket vliegen. Misschien ook een optie.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170003232
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:32 schreef Blik het volgende:
Er zijn vast wel een paar experts hier. Komen er vaak nog goedkope vluchten beschikbaar richting Thailand rond kerst/nieuwjaar? Mn vriendin heeft het idee opgepakt om in de kerstvakantie die kant op te willen gaan, mits het niet te duur wordt met 4 vliegtickets die gekocht moeten worden
Hangt er vanaf wat je duur vindt. Vaak kan je wel tickets vinden voor rond de 700-750¤. En ik zie ze ook wel eens voorbij komen vanaf 450¤.
  dinsdag 4 april 2017 @ 20:09:29 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_170003456
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:02 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je duur vindt. Vaak kan je wel tickets vinden voor rond de 700-750¤. En ik zie ze ook wel eens voorbij komen vanaf 450¤.
4x 750 is al 3.000 excl alle bijkomende kosten. En dan wordt het nog wel een duur geintje voor zomaar een vakantie tussendoor wat mij betreft
  dinsdag 4 april 2017 @ 21:09:42 #99
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170005239
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:09 schreef Blik het volgende:

[..]

4x 750 is al 3.000 excl alle bijkomende kosten. En dan wordt het nog wel een duur geintje voor zomaar een vakantie tussendoor wat mij betreft
Doe als Knut en huur een tent voor 200 bahtjes per nacht op Koh Kut, dat compenseert weer aardig. Maar je hebt gelijk 4 x 750 tikt aardig aan. Voor zo'n prijs kijk ik zelfs wel een week of wat verder totdat ik een < 600 aanbod vind. Alleen zul je dat toch niet snel vinden voor rond de jaarwisseling.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:20:40 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_170007804
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Doe als Knut en huur een tent voor 200 bahtjes per nacht op Koh Kut, dat compenseert weer aardig. Maar je hebt gelijk 4 x 750 tikt aardig aan. Voor zo'n prijs kijk ik zelfs wel een week of wat verder totdat ik een < 600 aanbod vind. Alleen zul je dat toch niet snel vinden voor rond de jaarwisseling.
Met 2 kinderen naar Thailand, en dan in een tent gaan zitten? Nee, dan blijf ik liever thuis Kerst vieren met familie :D
pi_170012062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:09 schreef Blik het volgende:

[..]

4x 750 is al 3.000 excl alle bijkomende kosten. En dan wordt het nog wel een duur geintje voor zomaar een vakantie tussendoor wat mij betreft
December/januari is hoogseizoen in Thailand. Dus alles is duurder.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 5 april 2017 @ 08:37:09 #102
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_170013048
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Met 2 kinderen naar Thailand, en dan in een tent gaan zitten? Nee, dan blijf ik liever thuis Kerst vieren met familie :D
Dat wordt 'm niet Blik. Je hebt het hoogseizoen gekozen, en ik neem aan dat je met de kinderen ook niet via twee overstappen wilt.
  woensdag 5 april 2017 @ 09:20:41 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_170013452
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 08:37 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat wordt 'm niet Blik. Je hebt het hoogseizoen gekozen, en ik neem aan dat je met de kinderen ook niet via twee overstappen wilt.
Nee, dat is duidelijk. Ik zie regelmatig goedkope tickets voorbij komen, en hoopte er op dat er misschien rond Kerst ook wel wat goedkoops zou komen. Ik ga het gewoon in de gaten houden, en zo niet, dan niet.
  woensdag 5 april 2017 @ 09:42:34 #104
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_170013742
Ik ga in mei.

Lekker in de regen zitten :')
  woensdag 5 april 2017 @ 10:17:18 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_170014184
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 09:42 schreef RickoKun het volgende:
Ik ga in mei.

Lekker in de regen zitten :')
Valt best mee, ik ben in juli/augustus gegaan (met name in noord-thailand meer regen dan in mei). En het is toch met name eind van de middag een flinke bui, en wat meer wolken gedurende de dag
  woensdag 5 april 2017 @ 12:18:02 #106
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_170016542
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 10:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Valt best mee, ik ben in juli/augustus gegaan (met name in noord-thailand meer regen dan in mei). En het is toch met name eind van de middag een flinke bui, en wat meer wolken gedurende de dag
Dat wilde ik stiekem wel horen :@
pi_170022140
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 09:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, dat is duidelijk. Ik zie regelmatig goedkope tickets voorbij komen, en hoopte er op dat er misschien rond Kerst ook wel wat goedkoops zou komen. Ik ga het gewoon in de gaten houden, en zo niet, dan niet.
al eens gekeken bij www.bmair.nl ? Daar heb ik mijn ticket geboekt toen ik dec. 2016 naar Thailand ben gegaan. 594retour rechtstreeks met eva air (we hebben elite gevlogen voor 100¤ meer ,speciale aktie in 2015). Nu zitten ze ook onder de 600. Weet niet welke data het voor geldt overigens maar een belletje is misschien even de moeite waard
  woensdag 5 april 2017 @ 20:26:16 #108
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170027057
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:18 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dat wilde ik stiekem wel horen :@
Behalve in december ben ik daar ooit in iedere maand wel een of meerdere keren geweest, en van al die keren was het één keer in oktober enigszins penibel wat betreft overstromingen in Bangkok toen ik de laatste nacht ieder uur de Soi inkeek of die nog droog was. Want geen zin in de andere dag doorweekt het vliegtuig in te stappen. Misschien heb ik altijd geluk gehad want echt dagenlange overvloedige regen heb ik nog nooit meegemaakt. Maar dat het afgelopen januari bar en boos was op de eilanden is wel een feit. Ik was er in februari 😂
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170326494
Hoe onmogelijk is het om nu nog voor fatsoenlijke prijzen vliegtickets te vinden voor 22 juli tot en met 13 augustus? Welke sites kun je het beste kijken?
  woensdag 19 april 2017 @ 13:34:13 #110
286575 Roces18
Chef de party
pi_170329177
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:09 schreef Opperkwal het volgende:
Hoe onmogelijk is het om nu nog voor fatsoenlijke prijzen vliegtickets te vinden voor 22 juli tot en met 13 augustus? Welke sites kun je het beste kijken?
wat vind je een fatsoenlijke prijs?
gewoon skyscanner enz of google zelf en dan beetje spelen met de data.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_170336955
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:34 schreef Roces18 het volgende:

[..]

wat vind je een fatsoenlijke prijs?
gewoon skyscanner enz of google zelf en dan beetje spelen met de data.
Ik zie allemaal prijzen van rond de 800/1000.
pi_170337095
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:38 schreef Opperkwal het volgende:

[..]

Ik zie allemaal prijzen van rond de 800/1000.
Als je trek hebt 19 uur op Helsinki te wachten is 599 rond die dagen te halen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  woensdag 19 april 2017 @ 19:55:47 #113
286575 Roces18
Chef de party
pi_170337435
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:38 schreef Opperkwal het volgende:

[..]

Ik zie allemaal prijzen van rond de 800/1000.
Van wat ik weet is dat Grieken tegenwoordig allemaal arm zijn.
Maar er vliegen natuurlijk wel vliegtuigjes daar die ze moeten vullen.

Boek retour AMS- Athene :250
Boek retour Athene - BKK: 350
----------
600 euro- cashback 50 = 550 euro.

tot ziens
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 19 april 2017 @ 20:37:08 #114
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170338722
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Van wat ik weet is dat Grieken tegenwoordig allemaal arm zijn.
Maar er vliegen natuurlijk wel vliegtuigjes daar die ze moeten vullen.

Boek retour AMS- Athene :250
Boek retour Athene - BKK: 350
----------
600 euro- cashback 50 = 550 euro.

tot ziens
Das allemaal leuk met SCOOT en een overstap in Singapore, maar die staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. De wet in Singapore stelt ze in staat om zonder compensatie vluchten te annuleren en de extra kosten welke men maakt voor extra verblijf bij de passagier te houden.

En dat doen natuurlijk meer low cost maatschappijen in Azie, maar die houden nog iets van een regulier schema aan.
Dit proefballonetje naar Athene, vooral gedreven door de aantrekkelijke deal van de luchthaven welke ze hebben kunnen krijgen zal geen lang leven hebben en de geplande vluchten zullen wanneer niet vol samengevoegd worden a la Eva Air en China Airlines op Schiphol.
De yields voor deze vluchten zijn dramatisch, niet voor niets worden er voor enkele reizen in juni weggeefprijzen van ¤ 92 gerekend, dat komt niet omdat ze vol zitten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 19 april 2017 @ 21:53:26 #115
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170341480
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:09 schreef Opperkwal het volgende:
Hoe onmogelijk is het om nu nog voor fatsoenlijke prijzen vliegtickets te vinden voor 22 juli tot en met 13 augustus? Welke sites kun je het beste kijken?
Onmogelijk dus. Tot 15 augustus zijn de prijzen overal behoorlijk hoog op het moment. Verschillende maatschappijen hebben aanzienlijk lagere tarieven vanaf 13 (EVA) tot 20 (KLM) augustus. Kijk voor een indicatie maar eens op de site van reisburo BMAIR.NL. Dan krijg je er een redelijk inzicht in. En op MOMONDO kloppen die tarieven dan ook. Alleen is EVA Air in augustus nergens voor onder de 600 euro te boeken. Ik heb een trip ook maar uitgesteld tot na 13/8. Tarieven in april voor vertrek in juli zijn dit jaar aanzienlijk hoger dan voorgaande jaren. Helaas is het niet anders.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170345752
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:09 schreef Opperkwal het volgende:
Hoe onmogelijk is het om nu nog voor fatsoenlijke prijzen vliegtickets te vinden voor 22 juli tot en met 13 augustus? Welke sites kun je het beste kijken?
Niet helemaal. Ik heb twee weken geleden voor deze periode een ticket gekocht voor 490 euro, wel vertrek vanaf Frankfurt.

Probeer voor Skyscanner of Momondo eens de UK-versie of de Duitse, die laten prijzen zien van andere aanbieders die kunnen afwijken t.o.v. de Nederlandse. Zo zag ik vorige week op de Britse Expedia een retourtje Bangkok vanaf Amsterdam voor omgerekend 660 euro met British Airways, en die prijs was niet te vinden op de Nederlandse site.
pi_170521651
Rechtstreeks voor 450 euro in juni *O* . Wordt de eerste keer thailand, iemand tips? :D

Zat zelf te denken aan:

Dag 0 vertrek brussel
Dag 1 aankomt bangkok (half 6 in de ochtend al)
Dag 2 en 3 naar Kanchanaburi
Dag 4 vliegen naar Chiang Mai
Dag 5,6, 7, 8 en 9 in Chiang Mai
Dag 10 vliegen + boot naar de oostkust eilanden
Dag 11, 12 , 13 ,14 en 15 op de eilanden vertoeven.
Dag 16 terug naar bangkok
Dag 17 en 18 laatste dagen bangkok
Dag 19 s'nachts al terug vliegen
pi_170522011
Vrij oké rondje, vind ik. Die twee dagen in Kanchanaburi vind ik een beetje te veel (maar ik ben over het algemeen vrij snel).
De 6 dagen in Chiang Mai zijn mijns inziens ook vrij veel. Ik neem aan dat je CM als uitvalbasis wil gebruiken? Ik zou eerder 2 verschillende steden als basis doen in het noorden (bv Chiang Mai en Chiang Rai).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:36:48 #119
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_170688545
Lieve menschon?
Ik ben nog nooit verder dan Europa geweest.

Ik heb met mijn vriendin en schoonouders dit geboekt:

https://travelbird.nl/79896/thailand-strandhoppen/

Weten jullie wat over deze plekken?
Phuket hoor ik veel over. Is best een drukke stad.
Hoe zit het trouwens met de bierprijzen?

Ik ga trouwens ook op maat gemaakte oordoppen aanschaffen. Heb gehoord dat t gehorig kan zijn in Phuket.

[ Bericht 17% gewijzigd door Rickocum op 04-05-2017 19:43:18 ]
pi_170831890
Hoi. Ik wil misschien naar Thailand, is dat te doen (qua regenseizoen) in juli?
pi_170832531
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:42 schreef j95 het volgende:
Hoi. Ik wil misschien naar Thailand, is dat te doen (qua regenseizoen) in juli?
Aantal keer in Juli geweest.
Geen spatje regen.

Toen ik er in januari was dagenlange regen.

:+
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_170940914
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:16 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Aantal keer in Juli geweest.
Geen spatje regen.

Toen ik er in januari was dagenlange regen.

:+
:') Zo was ik vorig jaar juli in Bali en hadden we de eerste vijf dagen heel veel regen. Hotel: 'ja, het regent normaal nooit rond deze tijd!'
  zondag 14 mei 2017 @ 17:48:51 #123
286575 Roces18
Chef de party
pi_170941589
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:06 schreef Charlies het volgende:
Rechtstreeks voor 450 euro in juni *O* . Wordt de eerste keer thailand, iemand tips? :D

Zat zelf te denken aan:

Dag 0 vertrek brussel
Dag 1 aankomt bangkok (half 6 in de ochtend al)
Dag 2 en 3 naar Kanchanaburi
Dag 4 vliegen naar Chiang Mai
Dag 5,6, 7, 8 en 9 in Chiang Mai
Dag 10 vliegen + boot naar de oostkust eilanden
Dag 11, 12 , 13 ,14 en 15 op de eilanden vertoeven.
Dag 16 terug naar bangkok
Dag 17 en 18 laatste dagen bangkok
Dag 19 s'nachts al terug vliegen
Hoe leuk je een plek vind, is grotendeels afhankelijk van je gezelschap. Chiang Mai vond ik persoonlijk zeer tof en je kan er makkelijk een week jezelf vermaken. Kanchanburi vond ik niet zo interessant. En 2 dagen Bangkok is ook wel weinig. En 5 dagen op de eilanden is ook weinig. Daar kan je makkelijk 3 maanden zitten. Ik zou vooral goed kijken naar optimaal reizen en kijken wat je echt wil doen en niet zo vastpinnen op de precieze dagen. Zelf houd ik altijd een week speling aan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 14 mei 2017 @ 17:52:48 #124
286575 Roces18
Chef de party
pi_170941679
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:36 schreef RickoKun het volgende:
Lieve menschon?
Ik ben nog nooit verder dan Europa geweest.

Ik heb met mijn vriendin en schoonouders dit geboekt:

https://travelbird.nl/79896/thailand-strandhoppen/

Weten jullie wat over deze plekken?
Phuket hoor ik veel over. Is best een drukke stad.
Hoe zit het trouwens met de bierprijzen?

Ik ga trouwens ook op maat gemaakte oordoppen aanschaffen. Heb gehoord dat t gehorig kan zijn in Phuket.

Zo'n reis zou ik sowieso niet doen. Voor dat geld kan ik daar 1 maand doen en laten wat ik wil. En verder zou ik in zo'n korte periode niet zoveel willen reizen. Phuket is een van de duurdere plekken (erg toeristisch). Bierprijzen zijn 1-1,5 euro afhankelijk van wat je drinkt. Oordoppen zou ik niet doen. Met jouw reisgezelschap bleef ik lekker 2 weken in Phuket.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 14 mei 2017 @ 19:56:04 #125
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_170944260
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:52 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Zo'n reis zou ik sowieso niet doen. Voor dat geld kan ik daar 1 maand doen en laten wat ik wil. En verder zou ik in zo'n korte periode niet zoveel willen reizen. Phuket is een van de duurdere plekken (erg toeristisch). Bierprijzen zijn 1-1,5 euro afhankelijk van wat je drinkt. Oordoppen zou ik niet doen. Met jouw reisgezelschap bleef ik lekker 2 weken in Phuket.
Goede timing :')
Ik vertrek morgen.

Wat ik nog net wel op de valreep zag is dat e-smoken verboden is :')

Dan maar aan de sigaretten, ook al ben ik daar sinds september vanaf.
  zondag 14 mei 2017 @ 20:01:30 #126
286575 Roces18
Chef de party
pi_170944400
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:56 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Goede timing :')
Ik vertrek morgen.

Wat ik nog net wel op de valreep zag is dat e-smoken verboden is :')


Dan maar aan de sigaretten, ook al ben ik daar sinds september vanaf.
Ja je had toch al geboekt dus maakt ook niets uit. Wel onwijs kut weer daar zeg. Als het in het Westen kut is , zou ik naar de eilanden in het Oosten gaan, omdat het weer daar heel anders kan zijn. Ook al zegt het weerbericht van niet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 14 mei 2017 @ 20:22:23 #127
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_170945015
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja je had toch al geboekt dus maakt ook niets uit. Wel onwijs kut weer daar zeg. Als het in het Westen kut is , zou ik naar de eilanden in het Oosten gaan, omdat het weer daar heel anders kan zijn. Ook al zegt het weerbericht van niet.
Het is echt onwijs bagger weer daar. Eigen schuld. Had ik met een beetje vooronderzoek kunnen uitsluiten. Maar ben er op berekend.

We gaan ieg naar krabi, phi phi en Phuket (niet in die volgorde).

Ik ben benieuwd. Het kan mooi zijn of het kan kut zijn.
Ben overigens wel gestopt met sigaretten romen. Maar zit aan de e-smoker. Maar zie dat de e-smoker daar verboden is. Ook zo leuk.

En ik kan begrijpen dat je voor zoveel geld veel meer kan doen mits je weet waar je gaat, desnoods backpackend. Maar dit is de eerste keer dat ik uit europa ga. Eerst maar even proeven. Desnoods in de nabije toekomst nog eens proberen op de manuele stand!
  zondag 14 mei 2017 @ 20:26:04 #128
286575 Roces18
Chef de party
pi_170945114
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:22 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Het is echt onwijs bagger weer daar. Eigen schuld. Had ik met een beetje vooronderzoek kunnen uitsluiten. Maar ben er op berekend.

We gaan ieg naar krabi, phi phi en Phuket (niet in die volgorde).

Ik ben benieuwd. Het kan mooi zijn of het kan kut zijn.
Ben overigens wel gestopt met sigaretten romen. Maar zit aan de e-smoker. Maar zie dat de e-smoker daar verboden is. Ook zo leuk.

En ik kan begrijpen dat je voor zoveel geld veel meer kan doen mits je weet waar je gaat, desnoods backpackend. Maar dit is de eerste keer dat ik uit europa ga. Eerst maar even proeven. Desnoods in de nabije toekomst nog eens proberen op de manuele stand!
Toen ik ging waren de weerberichten ook super kut. Met voorspelling van orkanen enzo, uiteindelijk misschien 2 dagen regen in 4 weken tijd. Maar dat is het voordeel als je niets plant. Dan reis je gewoon naartoe waar het op dat moment mooi weer is.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 14 mei 2017 @ 20:30:56 #129
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_170945265
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:26 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Toen ik ging waren de weerberichten ook super kut. Met voorspelling van orkanen enzo, uiteindelijk misschien 2 dagen regen in 4 weken tijd. Maar dat is het voordeel als je niets plant. Dan reis je gewoon naartoe waar het op dat moment mooi weer is.
Dat is ook zo! Ik laat het desalniettemin even afhangen hoe het nu gaat. Dit is al een nieuwe stap voor ons. Heb wel zin om eens iets op het laatste moment te plannen. Maar laat ik eerst maar eens dit meemaken, al snap ik dat het inderdaad "efficiënter" kan!!
  zondag 14 mei 2017 @ 22:34:55 #130
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170949397
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 17:52 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Zo'n reis zou ik sowieso niet doen. Voor dat geld kan ik daar 1 maand doen en laten wat ik wil. En verder zou ik in zo'n korte periode niet zoveel willen reizen. Phuket is een van de duurdere plekken (erg toeristisch). Bierprijzen zijn 1-1,5 euro afhankelijk van wat je drinkt. Oordoppen zou ik niet doen. Met jouw reisgezelschap bleef ik lekker 2 weken in Phuket.
Vertel mij eens waar iik een biertje voor tussen de 38 en 57 Baht kan krijgen? Niet dat ik het veel drink, ben meer van de manao soda, maar dan toch.

En die eilanden in het Oosten, Koh Chang kun je nu ook beter wegblijven gezien het gevaar van modderstromen vanaf de ontboste hellingen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 15 mei 2017 @ 05:09:33 #131
286575 Roces18
Chef de party
pi_170952935
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 22:34 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Vertel mij eens waar iik een biertje voor tussen de 38 en 57 Baht kan krijgen? Niet dat ik het veel drink, ben meer van de manao soda, maar dan toch.


Overal. (Kleintje) afhankelijk van de koers natuurlijk
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 15 mei 2017 @ 16:13:31 #132
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_170961167
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 22:34 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Vertel mij eens waar iik een biertje voor tussen de 38 en 57 Baht kan krijgen? Niet dat ik het veel drink, ben meer van de manao soda, maar dan toch.
Ik had een grote fles Leo (0,7ltr volgens mij?) voor 50 baht midden in BKK.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  maandag 15 mei 2017 @ 21:55:43 #133
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170970457
Supermarkt prijzen dan zeker, want in een bar gaat dat echt niet lukken. Ja midden in de Issaan misschien nog, Ban Mai Chaiyaphon bijvoorbeeld. Maar daar wil je nog niet dood gevonden worden. Maar goed, niet echt belangrijk want ik taal er niet naar, hooguit een Samsong coke om het af te maken maar dat is het dan wel.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:38:34 #134
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_170975652
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:55 schreef buzz1291 het volgende:
Supermarkt prijzen dan zeker, want in een bar gaat dat echt niet lukken. Ja midden in de Issaan misschien nog, Ban Mai Chaiyaphon bijvoorbeeld. Maar daar wil je nog niet dood gevonden worden. Maar goed, niet echt belangrijk want ik taal er niet naar, hooguit een Samsong coke om het af te maken maar dat is het dan wel.
Restaurant, vlakbij Nana
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 16 mei 2017 @ 18:51:35 #135
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_170987486
Ben nu bij Phuket, 120 baht voor een biertje bij het hotel. Morgen even de stad in!
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:56:53 #136
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170990341
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 21:55 schreef buzz1291 het volgende:
Supermarkt prijzen dan zeker, want in een bar gaat dat echt niet lukken. Ja midden in de Issaan misschien nog, Ban Mai Chaiyaphon bijvoorbeeld. Maar daar wil je nog niet dood gevonden worden. Maar goed, niet echt belangrijk want ik taal er niet naar, hooguit een Samsong coke om het af te maken maar dat is het dan wel.
Nu zul je mij niet in een bar vinden, maar ik zie toch wel genoeg plekken waar in happy hours inderdaad bier voor 50 THB wordt aangeboden, dat is dan wel LEO of CHANG waar de uitbater dus maar een zeer beperkte winst op pakt, maar het is dus ook weer niet zo dat het helemaal nergens mogelijk is.

Ook aan de zee, zeker in de wat minder toeristische plekken is 50 THB voor een klein biertje wel een gangbare prijs voor het goedkoopste merk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 21:51:59 #137
286575 Roces18
Chef de party
pi_170991720
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:51 schreef RickoKun het volgende:
Ben nu bij Phuket, 120 baht voor een biertje bij het hotel. Morgen even de stad in!
Lekker man
Hoe is het weer
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 29 mei 2017 @ 16:24:53 #138
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_171303575
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:51 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Lekker man
Hoe is het weer
FOK! heeft 1 of andere gaar iets, waardoor ik in Thailand alleen maar een soort van HTML layout had. Dus heb niet kunnen reageren op je.

Eerste 2 dagen was ik op Phuket. Was wel redelijk weer. Tweede dag even tof de barretjes bij langs geweest, was erg tof maar ook erg druk.

Was overigens niet zozeer Phuket zelf, maar Patong Beach. Ene dag prachtig weer, andere dag een verdoezeld zonnetje en een hebige maar kortdurende bui.

Daarna naar Koh Phi Phi geweest. Heel erg rustig qua touristen rond deze tijd van het jaar. Bijna pijnlijk om te zien hoe leeg alles was, maar waar de Thai wel aanwezig waren. Zijn naar het Bayview Resort geweest. Zeer veel insecten daar. Heb toen met mijn vriendin onbegeleid een flink stuk door de natuur gelopen. Nog aapjes gezien en dikke duizendpoten. Was mooi om te zien. Vond de Thai zelf wat onvriendelijker en zakelijker overkomen aldaar. Heel veel gestoken ondanks dat we flink met de DEET (20%) hadden gespoten over ons lichaam. Maar ik zweet als een otter op mijn rug, dus zal wel flink wat van die beesten hebben aangetrokken.
Voeten waren flink lekgestoken. Als ik lange broek en overhemden aan deed dan kwam ik doorweekt van het zweet terug.

Daarna naar Krabi, Ao Nang geweest voor vier dagen. Bij het Vogue resort. Heel veel Indiase mensen én tentjes. Er waren wat zeer goed aangeschreven tenten die wat meer voor "duikers" waren bedoeld, maar die waren dicht.
Was een groot aantal barren bij elkaar, maar ik had al snel door dat die barren allemaal voor de sex waren. Zaten alleen maar gewillige aziatische meiden (?) vooraan de bar, die als insecten om mij heen hingen, dus daar snel weggegaan (want heb een vriendin. Die was niet goed geworden op Ao Nang).

Als laatste naar khao lak gegaan. Dat was de meest primitieve plek waar we heen waren gegaan. Ook heeeel weinig toerisme voor de tijd van het jaar en veel lege restaurants en barretjes. Die laatste vier dagen begon het alleen maar te regenen.

Het eten heb ik over het algemeen als prima ervaren. Ik ben absoluut geen Thai eter. Maar sinds ik bij deze vier bestemmingen ben geweest heb ik veel lekkere Thaise gerechten gegeten, soms even gezondigd met een burger of een pizza, al was ik vantevoren al wel ingelicht dat die niet echt in de buurt komen van de Amerikaanse of Italiaanse keuken.

De Thai vond ik echt super beleefd. Behalve op Phi Phi. Maar mijn schoonouders waren er ook, en die konden slecht engels, en zag ik dan ook niet altijd goed dankbaarheid tonen. Zo zag ik dat ook bij veel andere Westerse toeristen. Daar stoorde ik mij wat aan. Zelf in elk geval goed dankbaar geweest en af en toe wat praatjes gehouden.

Qua architectuur, het drukkende weer en (persoonlijke) hygiëne het thuisfront wel gemist. Maar heb er geen spijt van dat ik er heen ben geweest.
Ik begrijp dat er -mits je je eigen weg boekt- je veel meer ziet, proeft en mensen ontmoet. Ik ben voornamelijk vanuit de resorts als uitvalsbasis geweest. Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel avontuurlijk ingesteld, maar heb een plezierige vakantie gehad. De domper was wel de laatste paar dagen regen, maar daar kan niemand wat aan doen. Behalve dan dat ik vantevoren had kunnen weten dat ik misschien "beter" in december had kunnen boeken.

Als laatste heeft het mij wel heel erg kunnen appreciëren hoe de mensen daar leven. Respect heb ik voor ze. Doet me alsmaar meer beseffen dat ik het wel erg goed heb hier in Nederland.
  maandag 29 mei 2017 @ 20:07:39 #139
286575 Roces18
Chef de party
pi_171309063
Allertofste van Thailand vind ik de straatcultuur wanneer het donker is. Dan begint het land eigenlijk te leven, mensen zijn klaar met werk en het begint een beetje af te koelen en dan kan het feest beginnen. Ik zou als ik jou was ook echt een keertje teruggaan en gewoon lekker zelf alles doen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 29 mei 2017 @ 20:48:04 #140
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_171310307
In Thailand moet je soms deze captcha ook nog draaien en dan werkt het weer normaal.

http://fokstatic.nl/fp/fp2014/css/5e4cac4.css?1.12.3
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_171318351
Ik vlieg volgende week dan eindelijk! Heb er echt heel veel zin in! Planning is nu: Chiang mai, Koh samui, kanchanaburi en als laatst Bangkok. Nog een paar foto's gezien van Bangkok in de regen de afgelopen dagen, maar volgens mij is dat altijd maar van korte duur.

Anyway, iemand ervaring met Koh Samui en taxi's? Ik slaap namelijk tussen Lamai en Chaweng op een strandresort. Zal het lastig zijn om vanuit daar een taxi te nemen naar Lamai en Chaweng en tussen 23:00 en 01:00 weer terug te nemen?
pi_171318661
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 01:40 schreef Charlies het volgende:
Ik vlieg volgende week dan eindelijk! Heb er echt heel veel zin in! Planning is nu: Chiang mai, Koh samui, kanchanaburi en als laatst Bangkok. Nog een paar foto's gezien van Bangkok in de regen de afgelopen dagen, maar volgens mij is dat altijd maar van korte duur.

Anyway, iemand ervaring met Koh Samui en taxi's? Ik slaap namelijk tussen Lamai en Chaweng op een strandresort. Zal het lastig zijn om vanuit daar een taxi te nemen naar Lamai en Chaweng en tussen 23:00 en 01:00 weer terug te nemen?
Kan je resort waarschijnlijk voor je regelen
  dinsdag 30 mei 2017 @ 08:16:03 #143
286575 Roces18
Chef de party
pi_171319413
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 01:40 schreef Charlies het volgende:
Ik vlieg volgende week dan eindelijk! Heb er echt heel veel zin in! Planning is nu: Chiang mai, Koh samui, kanchanaburi en als laatst Bangkok. Nog een paar foto's gezien van Bangkok in de regen de afgelopen dagen, maar volgens mij is dat altijd maar van korte duur.

Anyway, iemand ervaring met Koh Samui en taxi's? Ik slaap namelijk tussen Lamai en Chaweng op een strandresort. Zal het lastig zijn om vanuit daar een taxi te nemen naar Lamai en Chaweng en tussen 23:00 en 01:00 weer terug te nemen?
Ik zou eerder naar Koh Tao gaan dan naar Koh Samui. Koh Samui is veel commercieler, meer toeristisch en duurder. Maar het is maar net wat je leuk vind natuurlijk. Als je aankomt staan er vaak hordes taxichauffeurs te wachten (i.i.g. overdag) hoe later, hoe minder er zijn.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171326105
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:16 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik zou eerder naar Koh Tao gaan dan naar Koh Samui. Koh Samui is veel commercieler, meer toeristisch en duurder. Maar het is maar net wat je leuk vind natuurlijk. Als je aankomt staan er vaak hordes taxichauffeurs te wachten (i.i.g. overdag) hoe later, hoe minder er zijn.
Koh Tao ga ik ook bezoeken, maar tijdens een andere vakantie om te gaan duiken. Maar thanks ;-) !
pi_171498888
Dag allen,

Speciaal voor dit topic even een accountje aangemaakt, hoewel ik al wel jaren lurk op en rond het forum hier, voornamelijk de nieuwspagina.

Anyway, deze zomer, na 1,5 jaar, eindelijk weer naar Thailand. Dat wordt dan de vijfde keer sinds dat ik in 2014 voor de eerste keer ben geweest met een georganiseerde groepsreis. Sindsdien nooit meer ergens anders geweest op vakantie. Tijdens deze reis ook mijn Thaise vriendin leren kennen, wie inmiddels in Nederland woont en werkt. Deze zomer gaan we dus weer terug naar haar geboorteland.

Hier is ons reisschema:
16/7 – Aankomst BKK en dan met huurauto richting Changwat Ang Thong, waar we de moeder en zoon van mijn vriendin meeten.
17/7 – Reis naar Ubon Ratchathani waar we de oma van haar zoontje meeten.
18/7 – 20/7 – Ubon Ratchathani
21/7 – Reis naar Sa Kaew voor overnachting.
22/7 – Reis naar Koh Chang
23/7 – 25/7 – Koh Chang
26/7 – Reis terug naar BKK en inleveren huurauto
27/7 – Reis naar Singapore met AirAsia
28/7 – 30/7 – Singapore
31/7 – Reis terug naar BKK
1/8 – Reis naar Samui met AirAsia
2/8 – 8/8 – Samui
9/8 – Reis terug naar BKK
10/8 – Einde vakantie

Ik vind het wel weer spannend om daar de auto te mogen besturen, voornamelijk door het links rijden. Gelukkig is het niet de eerste keer dat we een huurauto nemen en het die eerste keer me ook 200% is meegevallen, zeker na alle horrorverhalen gelezen te hebben. Toch zal het wel weer even wennen worden.
De eerste keer, twee jaar geleden, hebben we een rondrit door het noorden gemaakt (Chiang Mai / Rai, Golden Triangle, Sukhothai, etc.), waarbij we in Chiang Mai vergeten waren waar we de auto geparkeerd hadden en letterlijk twee uur rondgedwaald hadden. Uiteindelijk had een tuk-tuk-chauffeur ons per toeval in vijf minuten godzijdank bij de auto afgeleverd, en nog gratis ook. Toch handig als je een Thaise vriendin hebt die zulke situaties kan uitleggen en waarschijnlijk heeft die man weer iets te vertellen aan zijn vrienden…
Ook hebben we met de auto de hoogste berg van Thailand beklommen, Doi Inthanon. Bizar gave rit met prachtige watervallen. Helemaal bovenaan konden we letterlijk niet verder dan 20cm kijken en stonden we daar op onze slippertjes en olifantenbroek, aangeschaft de dag daarvoor bij (Wat) Doi Suthep, bij 12 graden.

Maargoed, ik heb geen account aangemaakt om een verslag te schrijven, ik heb namelijk nog wat vraagjes hieronder staan.

Ik weet mijn god niet wat ik 4 dagen in Ubon Ratchathani moet. Ik kan nou niet bepaald veel informatie vinden over wat daar te doen. De enige reden dat ik daar naartoe ga is omdat mijn vriendin haar zoon aan zijn andere oma wil voorstellen. Wellicht hebben jullie nog aanraders?

Koh Chang zien we wel wat we gaan doen, beetje relaxen, watervallen bezoeken, misschien een snorkeltripje als dat kan in juli. Hotel moeten we ook nog boeken, maar ik twijfel over de locatie. Liggen White Sand Beach en Lonely Beach heel ver uit elkaar? We houden allebei wel van een drankje en een feestje, maar tegelijkertijd ook van nachtrust. Is Lonely Beach te doen dan?

Singapore twijfel ik ook over de locatie van het hotel. We reizen niet per se op een budget, maar ik hoop iets te vinden van rond de ¤40 á ¤50 per nacht op een goede locatie. Weten jullie iets? Qua dagindeling kunnen we het denk ik zelf wel af, tenzij jullie echte aanraders hebben.

Samui ben ik tot nu toe iedere vakantie geweest. De 8 dagen daar zijn vooral bedoeld om lekker op het strand te liggen, een feestje te vieren en cocktailtjes te drinken. We zitten daarom ook in een bungalow in Chaweng Beach, niet ver van het centrum.

Kort mijn vragen samengevat:

- Wat te doen in Ubon Ratchathani of omgeving
- Hotel Koh Chang
- Hotel Singapore (en evt. echte aanraders)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:48:52 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_171499046
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:42 schreef DjVero het volgende:

Singapore twijfel ik ook over de locatie van het hotel. We reizen niet per se op een budget, maar ik hoop iets te vinden van rond de ¤40 á ¤50 per nacht op een goede locatie. Weten jullie iets? Qua dagindeling kunnen we het denk ik zelf wel af, tenzij jullie echte aanraders hebben.

Singapore is gewoon erg duur qua slapen, wij sliepen volgens mij in een privé-kamer voor 40 euro per nacht bij the Inncrowd in Little India. Prima hostel overigens, zit naast een kleine supermarkt waar iedereen zijn bier koopt :D

Rond sunset naar Marina Bay Sands hotel,SIngapore Sling drinken in the Long Bar, boottochtje met uitzicht op de skyline, etc. Genoeg te doen in Singapore
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:53:26 #147
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171499163
Vraagje: Wij vertrekken 10 augustus met ons gezin. Willen deze keer wel graag Chiang Mai doen. Krijg wisselende berichten, varierend van "In augustus? CM? Dan spoel je weg", tot "Ach, een flinke bui einde middag, dat is prima te doen". Wat zijn jullie ervaringen?

Verder twijfel ik een beetje of ik nu al binnenlandse vluchten BKK - CM, CM-Samui/Surat Thani en Samui/ST-BKK moet boeken, of dat er altijd wel voordelige vluchten zijn. Liefst doe ik het laatste moment, zodat we flexibel blijven...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 6 juni 2017 @ 20:36:04 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171508702
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:42 schreef DjVero het volgende:
Singapore twijfel ik ook over de locatie van het hotel. We reizen niet per se op een budget, maar ik hoop iets te vinden van rond de ¤40 á ¤50 per nacht op een goede locatie. Weten jullie iets? Qua dagindeling kunnen we het denk ik zelf wel af, tenzij jullie echte aanraders hebben.
Singapore is wel vervelend qua budget accommodatie. Als ¤ 40-50 echt het budget is dan kom je al snel uit op hotels met een nummer in de naam in de mindere buurten van Singapore waar deze hotels ook voor anders zaken gebruikt worden....
En accommodaties in andere buurten in deze prijsklasse is qua kwaliteit toch echt wel aan de lage kant.

Misschien ben ik tegenwoordig wel te verwend, maar wat ik vroeger toen ik nog een ozzietukkertje was prima qua accommodatie vond daar kan ik me nu niet meer toe zetten om te boeken. Of misschien komt het ook wel juist daardoor dat ik bijvoorbeeld een fobie heb voor bedbugs, het is ook dat ik die teringbeestjes in zo ongeveer elk Chinees gerund hotel ben tegengekomen en ik dus nooit meer in door Chinees geleide accommodaties wil verblijven... Laat staan een hotel gerund door Indiërs...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:44:20 #149
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_171513054
Die mindere buurt, Geyland, om eens man en paard te noemen, is heel behoorlijk opgeschoond, en streetwalkers kom je er bijna niet meer tegen. Wel een aantal uitstekende open air restaurantjes. Maar het is nogal uit de buurt en dan ben je aan taxi kosten ook zo 30-40S$ per dag kwijt. In Little India zitten ook een paar door Engelsen geleidde guesthouses. Maar met 50¤ per nacht in Singapore zit je echt aan de hele krappe kant. Voor die vier nachten zou ik er gewoon 200¤ extra tegenaan gooien om de mogelijkheden wat uit te breiden. Indien Singapore niet echt een must is, is Georgetown op Penang Island natuurlijk ook iets geheel anders en dan ben je waarschijnlijk minder dan de helft van je Singspore budget kwijt. Het is maar een tip.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:17:00 #150
286575 Roces18
Chef de party
pi_171515418
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:53 schreef Bugno het volgende:
Vraagje: Wij vertrekken 10 augustus met ons gezin. Willen deze keer wel graag Chiang Mai doen. Krijg wisselende berichten, varierend van "In augustus? CM? Dan spoel je weg", tot "Ach, een flinke bui einde middag, dat is prima te doen". Wat zijn jullie ervaringen?

Verder twijfel ik een beetje of ik nu al binnenlandse vluchten BKK - CM, CM-Samui/Surat Thani en Samui/ST-BKK moet boeken, of dat er altijd wel voordelige vluchten zijn. Liefst doe ik het laatste moment, zodat we flexibel blijven...
Weer is niet echt te voorspellen daar. Ja , in het noorden meer kans op regen. Maar toen ik er was scheen de zon terwijl het weerbericht regen voorspelde.. regen is vaak in de nacht of laat in de avond, dus zou lekker gaan
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171517504
Ah oké helder. Het is ook niet zo dat ik me blind staar op die 40-50 per nacht hoor. Als het budget een paar tientjes hoger ligt, wat zijn dan aanraders in Singapore? We hoeven niet per se in the middle of the action te zitten, maar vlakbij een station zou prettig zijn.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:33:16 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171533937
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:15 schreef DjVero het volgende:
Ah oké helder. Het is ook niet zo dat ik me blind staar op die 40-50 per nacht hoor. Als het budget een paar tientjes hoger ligt, wat zijn dan aanraders in Singapore? We hoeven niet per se in the middle of the action te zitten, maar vlakbij een station zou prettig zijn.
Overal in Singapore is wel een MRT station in de buurt, dus je bent niet echt afhankelijk van taxi's. Geylang heeft geen goede reputatie, de laatste keer dat ik daar geslapen heb is zo'n jaar of 7 terug, en kan best verbeterd zijn, de reputatie heeft het nog wel en een hotel met een nummer in de naam en bijbehorende prijs overtuigen mij niet.. Qua locatie is het niet eens zover uit de buurt van zowel de luchthaven als het centrum van de stad.

Wanneer je echt centraal en in een echte hotel(keten) wil zitten dan betaal je aanmerkelijk meer. Je kan natuurlijk nog steeds op een hotel.com site kijken en dan de recencies lezen, of nog beter de naam op google intypen en dan via bijvoorbeeld tripadvisor de echte recensies en foto's lezen zodat je een beetje een beeld krijgt.
Een snelle zoekopdracht leerde dat er nog steeds veel hotels met nummer (81 is toch wel heel populair) zijn of de Fragarance keten. Er zullen onderling wel wat verschillen zijn hoe nieuwer hoe beter lijkt mij dan weer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:37:00 #153
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171547402
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Weer is niet echt te voorspellen daar. Ja , in het noorden meer kans op regen. Maar toen ik er was scheen de zon terwijl het weerbericht regen voorspelde.. regen is vaak in de nacht of laat in de avond, dus zou lekker gaan
Thanks!

Nog ervaring met mijn andere vraag over tickets? Nu al boeken, of ook ter plekke nog zat goedkope opties?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 8 juni 2017 @ 20:09:45 #154
286575 Roces18
Chef de party
pi_171556285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:37 schreef Bugno het volgende:

[..]

Thanks!

Nog ervaring met mijn andere vraag over tickets? Nu al boeken, of ook ter plekke nog zat goedkope opties?
Ja, gewoon alles ter plekke boeken. Op de grote vliegvelden zitten meerdere airlines, dus allemaal ff langsgaan en tegen elkaar op laten bieden. En dan kan je ook beter rekening houden met het weer omdat je nog flexibel bent
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 8 juni 2017 @ 20:35:52 #155
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171557167
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:37 schreef Bugno het volgende:

[..]

Thanks!

Nog ervaring met mijn andere vraag over tickets? Nu al boeken, of ook ter plekke nog zat goedkope opties?
Wanneer een luchtvaartmaatschappij acties heeft kan je voor echt goedkope tarieven tickets aanschaffen, in de 10-20 euro categorie. Maar dan ben je niet meer flexibel.

Op de gangbare routes, dus Bangkok - Chiang Mai, Bangkok - Krabi, Bangkok - Phuket, Bangkok Udon Thani en nog vele andere opties kan je tegenwoordig kort voor vertrek ook best nog tickets vinden tegen acceptabele tarieven. Dan zit je wel aan de 40-50 euro categorie voor een enkele reis maar dat is ook best betaalbaar.
Lion Air dumpt graag capaciteit en dan moeten de andere maatschappijen volgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 07:27:34 #156
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171565793
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 20:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja, gewoon alles ter plekke boeken. Op de grote vliegvelden zitten meerdere airlines, dus allemaal ff langsgaan en tegen elkaar op laten bieden. En dan kan je ook beter rekening houden met het weer omdat je nog flexibel bent
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 20:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer een luchtvaartmaatschappij acties heeft kan je voor echt goedkope tarieven tickets aanschaffen, in de 10-20 euro categorie. Maar dan ben je niet meer flexibel.

Op de gangbare routes, dus Bangkok - Chiang Mai, Bangkok - Krabi, Bangkok - Phuket, Bangkok Udon Thani en nog vele andere opties kan je tegenwoordig kort voor vertrek ook best nog tickets vinden tegen acceptabele tarieven. Dan zit je wel aan de 40-50 euro categorie voor een enkele reis maar dat is ook best betaalbaar.
Lion Air dumpt graag capaciteit en dan moeten de andere maatschappijen volgen.
Dank beiden! Reis wel met twee kleintjes, dus het op de airport de tijd nemen om de airlines tegen elkaar op laten bieden is wellicht te tijdrovend. Maar ik ga in ieder geval wachten tot ik daar ben met boeken, zeker ivm het weer.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 9 juni 2017 @ 09:47:53 #157
286575 Roces18
Chef de party
pi_171567347
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 07:27 schreef Bugno het volgende:

[..]

[..]

Dank beiden! Reis wel met twee kleintjes, dus het op de airport de tijd nemen om de airlines tegen elkaar op laten bieden is wellicht te tijdrovend. Maar ik ga in ieder geval wachten tot ik daar ben met boeken, zeker ivm het weer.
respect, ik ga nooit van mijn leven met 2 kleintjes naar thailand. Ja misschien naar een all inclusive resort in Phuket maar meer ook niet :7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:01:58 #158
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171567618
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:47 schreef Roces18 het volgende:

[..]

respect, ik ga nooit van mijn leven met 2 kleintjes naar thailand. Ja misschien naar een all inclusive resort in Phuket maar meer ook niet :7
Zijn iet heel klein meer hoor, 7 en 4. En we maken er ook geen hardcore backpack-trip van. Willen BKK-CM-Samui-Phangan-BKK doen.

Verder hebben we voor BKK al een Sheraton gereserveerd en in Chiang Mai ook een prachtig hotel. Op de eilanden op hutjes aan het strand. Helemaal prima 8-)
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:05:49 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_171567688
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:47 schreef Roces18 het volgende:

[..]

respect, ik ga nooit van mijn leven met 2 kleintjes naar thailand. Ja misschien naar een all inclusive resort in Phuket maar meer ook niet :7
Waarom eigenlijk niet? Het is een vrij ideaal reisland eigenlijk voor kinderen. De Thai zijn super vriendelijk en maken alles mogelijk voor kinderen, zwembad of zee is altijd mogelijk, leuke excursie-mogelijkheden, genoeg comfortabele reismogelijkheden zoals goede busverbindingen en vliegtuigverbindingen.

Ik zie geen problemen
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:02:18 #160
286575 Roces18
Chef de party
pi_171568736
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet?
Je kan niet backpacken met een klein kind? Ik zie je al tussen de feestgangers zitten in een hostel met een baby. Denk dat beide partijen daar niet gelukkig van worden. Denk dat het daarom wat luxer moet zijn (eigen badkamer en slaapkamer).
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:12:38 #161
62913 Blik
The one and Only!
pi_171568959
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:02 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Je kan niet backpacken met een klein kind? Ik zie je al tussen de feestgangers zitten in een hostel met een baby. Denk dat beide partijen daar niet gelukkig van worden. Denk dat het daarom wat luxer moet zijn (eigen badkamer en slaapkamer).
Omdat jij Thailand alleen als backpacker bezocht hebt betekent het niet dat er geen andere mogelijkheden zijn natuurlijk. Of denk je dat alle reizen van Arke, Neckermann, Tui, Fox, etc. ook allemaal in hostels verblijven?
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:34:34 #162
286575 Roces18
Chef de party
pi_171569342
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Omdat jij Thailand alleen als backpacker bezocht hebt betekent het niet dat er geen andere mogelijkheden zijn natuurlijk. Of denk je dat alle reizen van Arke, Neckermann, Tui, Fox, etc. ook allemaal in hostels verblijven?
Ik heb het over backpacken niet over andere mogelijkheden. Begrijpend leren lezen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:40:21 #163
62913 Blik
The one and Only!
pi_171569443
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:34 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb het over backpacken niet over andere mogelijkheden. Begrijpend leren lezen.
ik ben over het algemeen zeer begrijpend, ook qua lezen. In je eerste opmerking wordt nergens het woord backpacken genoemd, ook niet in de quote. In je 2de reactie zeg je dat je Thailand niet geschikt vind omdat je niet kan backpacken met een klein kind en er dus meer faciliteiten moeten zijn. Waarop ik aangeef dat die er meer dan genoeg zijn in Thailand en er dus genoeg mogelijkheden zijn.

Dus waar heb ik het niet goed begrepen?
  vrijdag 9 juni 2017 @ 19:36:22 #164
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171579731
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 07:27 schreef Bugno het volgende:

[..]

[..]

Dank beiden! Reis wel met twee kleintjes, dus het op de airport de tijd nemen om de airlines tegen elkaar op laten bieden is wellicht te tijdrovend. Maar ik ga in ieder geval wachten tot ik daar ben met boeken, zeker ivm het weer.
Airlines bieden op de luchthaven echt niet tegen elkaar op hoor. Althans niet op een manier dat je daar ter plekke kan onderhandelen met de medewerker.
Wat men doet is een prijs bepalen voor vluchten die en de komende dagen. Het kan geen kwaad om te informeren bij Lion Air, Nok Air en Air Asia die zowat naast elkaar zitten op welke tijd men vliegt en wat de prijs is.
Lion Air heeft als voordeel dat er 15 KG ruimbagage bij zit, bij Air Asia niet en bij Nok Air alleen bij bepaalde boekingsklassen. Je kan overigens ook prima bij de vele reisbureautjes in een stad zelf vragen wat de mogelijkheden zijn, zit wel een kleine marge op, die reisbureautjes moeten ook leven, maar dat is maar zeer beperkt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_171583159
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:34 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb het over backpacken niet over andere mogelijkheden. Begrijpend leren lezen.
Dan nog vind ik je behoorlijk kortzichtig. Legio backpackers die de partyhostels als de pest mijden hoor, waaronder ondergetekende :') Thailand heeft natuurlijk nogal een aandeel 'gap year' figuren die zich de hele dag vol laten lopen, maar je kunt prima weken in Thailand rondreizen en in hostels verblijven zonder dat volk tegen te komen.

Lijkt me een vrij ideaal land om, ook op de bonnefooi, met kinderen te reizen. Maar goed, ik heb (godzijdank :D ) geen kinderen, dus wellicht zit ik er naast.


Ik heb overigens laatst Bangkok - Chiang Mai gevlogen in een splinternieuwe Airbus A350, kreeg de beste loempia ooit, en het aanbod inflight films was groter dan ik gezien heb bij menig ander maatschappij. Dat was werkelijk één van de beste vluchten die ik ooit gehad heb, al was het maar drie kwartier. Had met dat toestel gráág weer naar huis gevlogen, in plaats van met Etihad :r

En dat voor ik meen 22 euro, met Thai Airways 8-)

Ik ben toen nog heel Bangkok doorgelopen om dat bureau van Thai Airways te zoeken. Had geen Rabo scanner bij me, dus mijn creditcard was waardeloos :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_171584228
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan nog vind ik je behoorlijk kortzichtig. Legio backpackers die de partyhostels als de pest mijden hoor, waaronder ondergetekende :') Thailand heeft natuurlijk nogal een aandeel 'gap year' figuren die zich de hele dag vol laten lopen, maar je kunt prima weken in Thailand rondreizen en in hostels verblijven zonder dat volk tegen te komen.

Lijkt me een vrij ideaal land om, ook op de bonnefooi, met kinderen te reizen. Maar goed, ik heb (godzijdank :D ) geen kinderen, dus wellicht zit ik er naast.

Ik heb overigens laatst Bangkok - Chiang Mai gevlogen in een splinternieuwe Airbus A350, kreeg de beste loempia ooit, en het aanbod inflight films was groter dan ik gezien heb bij menig ander maatschappij. Dat was werkelijk één van de beste vluchten die ik ooit gehad heb, al was het maar drie kwartier. Had met dat toestel gráág weer naar huis gevlogen, in plaats van met Etihad :r

En dat voor ik meen 22 euro, met Thai Airways 8-)

Ik ben toen nog heel Bangkok doorgelopen om dat bureau van Thai Airways te zoeken. Had geen Rabo scanner bij me, dus mijn creditcard was waardeloos :')
Wat is er mis met etihad?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171586275
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 22:09 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Wat is er mis met etihad?
Met Etihad op zich weinig, maar ik neem werkelijk nog liever een klapstoel mee.

Ik ben daarin misschien wel de enige, dat weet ik, maar ik kan nog geen half uur fatsoenlijk zitten in die stoelen van ze want dan heb ik knallende koppijn en dan zit mijn rug vast. En dat komt door die hoofdsteunen van ze, die krengen zitten zodanig ver naar voren dat ik met mijn kin op mijn borst zit.

Maar goed, verder zijn ze inderdaad prima en ik ken verder niemand met dat probleem, dus negeer mijn persoonlijke rant maar even :+ maar ik zelf betaal gráág 100 euro meer voor een andere maatschappij.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:21:10 #168
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171597599
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan nog vind ik je behoorlijk kortzichtig. Legio backpackers die de partyhostels als de pest mijden hoor, waaronder ondergetekende :') Thailand heeft natuurlijk nogal een aandeel 'gap year' figuren die zich de hele dag vol laten lopen, maar je kunt prima weken in Thailand rondreizen en in hostels verblijven zonder dat volk tegen te komen.

Lijkt me een vrij ideaal land om, ook op de bonnefooi, met kinderen te reizen. Maar goed, ik heb (godzijdank :D ) geen kinderen, dus wellicht zit ik er naast.

Ik heb overigens laatst Bangkok - Chiang Mai gevlogen in een splinternieuwe Airbus A350, kreeg de beste loempia ooit, en het aanbod inflight films was groter dan ik gezien heb bij menig ander maatschappij. Dat was werkelijk één van de beste vluchten die ik ooit gehad heb, al was het maar drie kwartier. Had met dat toestel gráág weer naar huis gevlogen, in plaats van met Etihad :r

En dat voor ik meen 22 euro, met Thai Airways 8-)

Ik ben toen nog heel Bangkok doorgelopen om dat bureau van Thai Airways te zoeken. Had geen Rabo scanner bij me, dus mijn creditcard was waardeloos :')
Klinkt goed. Wij vliegen met Thai naar BKK. Lees veel goede ervaringen, met name entertainment en maaltijden..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_171643245
Ik zit er ook aan te denken om naar Thailand te gaan, twijfel nu tussen Thailand en Bali.

Edit: geboet voor 17 dagen Phuket. Ben benieuwd.

[ Bericht 25% gewijzigd door Aiciu op 12-06-2017 15:59:57 ]
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:59:18 #170
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_171738733
Hi! Even een vraagje, ben benieuwd of jullie tips hebben.

Ik ben van plan 3 weken naar Thailand te gaan. Zit helaas gebonden aan de zomervakantie omdat ik in het onderwijs werk, dus zal augustus worden.
Hebben jullie tips? Ik ga alleen, en ben eigenlijk wel op zoek naar wat gezelligheid en plekken waar meer backpackers/lonely travellers zijn. Ik wil omdat ik maar kort ga vooral de combi mooie stranden/mooie natuur. Liefst niet volle 3 weken op 1 plek. Beetje rondtrekken, maar wil ook niet teveel tijd kwijt zijn aan reizen. ZIe online door de bomen het bos niet meer (zoveel keuze), vandaar even hier polsen. Ben benieuwd!
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:14:32 #171
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171738936
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:59 schreef VeerEli het volgende:
Hi! Even een vraagje, ben benieuwd of jullie tips hebben.

Ik ben van plan 3 weken naar Thailand te gaan. Zit helaas gebonden aan de zomervakantie omdat ik in het onderwijs werk, dus zal augustus worden.
Hebben jullie tips? Ik ga alleen, en ben eigenlijk wel op zoek naar wat gezelligheid en plekken waar meer backpackers/lonely travellers zijn. Ik wil omdat ik maar kort ga vooral de combi mooie stranden/mooie natuur. Liefst niet volle 3 weken op 1 plek. Beetje rondtrekken, maar wil ook niet teveel tijd kwijt zijn aan reizen. ZIe online door de bomen het bos niet meer (zoveel keuze), vandaar even hier polsen. Ben benieuwd!
Is het regenseizoen dan al voorbij?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171742447
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:59 schreef VeerEli het volgende:
Hi! Even een vraagje, ben benieuwd of jullie tips hebben.

Ik ben van plan 3 weken naar Thailand te gaan. Zit helaas gebonden aan de zomervakantie omdat ik in het onderwijs werk, dus zal augustus worden.
Hebben jullie tips? Ik ga alleen, en ben eigenlijk wel op zoek naar wat gezelligheid en plekken waar meer backpackers/lonely travellers zijn. Ik wil omdat ik maar kort ga vooral de combi mooie stranden/mooie natuur. Liefst niet volle 3 weken op 1 plek. Beetje rondtrekken, maar wil ook niet teveel tijd kwijt zijn aan reizen. ZIe online door de bomen het bos niet meer (zoveel keuze), vandaar even hier polsen. Ben benieuwd!
Zal wel gewoon de standaard bkk->(ayuthaya)->(sukhothai)->chiang mai (+pai/chiang rai)->ko (phi phi/samui/kao/pangan)-> bkk route worden afhankelijk van waar je het meest tijd aan wil besteden. En in hostels genoeg lonenies
  zaterdag 17 juni 2017 @ 08:20:35 #173
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171746311
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:59 schreef VeerEli het volgende:
Hi! Even een vraagje, ben benieuwd of jullie tips hebben.

Ik ben van plan 3 weken naar Thailand te gaan. Zit helaas gebonden aan de zomervakantie omdat ik in het onderwijs werk, dus zal augustus worden.
Hebben jullie tips? Ik ga alleen, en ben eigenlijk wel op zoek naar wat gezelligheid en plekken waar meer backpackers/lonely travellers zijn. Ik wil omdat ik maar kort ga vooral de combi mooie stranden/mooie natuur. Liefst niet volle 3 weken op 1 plek. Beetje rondtrekken, maar wil ook niet teveel tijd kwijt zijn aan reizen. ZIe online door de bomen het bos niet meer (zoveel keuze), vandaar even hier polsen. Ben benieuwd!
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:14 schreef opreis het volgende:

[..]

Zal wel gewoon de standaard bkk->(ayuthaya)->(sukhothai)->chiang mai (+pai/chiang rai)->ko (phi phi/samui/kao/pangan)-> bkk route worden afhankelijk van waar je het meest tijd aan wil besteden. En in hostels genoeg lonenies
In Augustus de kant van Phi Phi op lijkt me niet zo'n strak plan. Beter in de Golf van Thailand blijven en kiezen uit Ko Phangan of Ko Tao. Binnenlands vluchtje pakken vanaf BKK naar Surat Thani.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_171961127
Iemand een idee wat ik 4 dagen in Ubon Ratchathani (en omgeving) kan doen? Van internet word ik niet veel wijzer.

En Koh Chang: ik twijfel tussen White Sand Beach en Lonely Beach. M'n vriendin en ik houden allebei wel van uitgaan, maar ik lees nogal wisselende verhalen over Lonely Beach. Hoe ver (rijden) liggen deze twee stranden uit elkaar? We hebben overigens ook een huurauto tot onze beschikking.
pi_171971061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:21 schreef Bugno het volgende:

[..]

Klinkt goed. Wij vliegen met Thai naar BKK. Lees veel goede ervaringen, met name entertainment en maaltijden..
Ik heb ook pas gevlogen met Thai van BKK naar BRU. Vlucht was prima! Vriendelijk personeel, dekentje/kussentje, goede maaltijden en genoeg leuke films om te bekijken. Terugweg wel turbulentie een aantal keer iets heftiger dan normaal, maar dan kunnen ze weinig aan doen volgens mij.

Had van BKK naar CM met thai een 737, ook heel chill!
  maandag 26 juni 2017 @ 19:51:59 #176
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171971539
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:31 schreef Charlies het volgende:

[..]

Ik heb ook pas gevlogen met Thai van BKK naar BRU. Vlucht was prima! Vriendelijk personeel, dekentje/kussentje, goede maaltijden en genoeg leuke films om te bekijken. Terugweg wel turbulentie een aantal keer iets heftiger dan normaal, maar dan kunnen ze weinig aan doen volgens mij.

Had van BKK naar CM met thai een 737, ook heel chill!
Had je binnenlandse vlucht lang van tevoren geboekt?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  maandag 26 juni 2017 @ 19:54:55 #177
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_171971605
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 08:20 schreef Bugno het volgende:

[..]


[..]

In Augustus de kant van Phi Phi op lijkt me niet zo'n strak plan. Beter in de Golf van Thailand blijven en kiezen uit Ko Phangan of Ko Tao. Binnenlands vluchtje pakken vanaf BKK naar Surat Thani.
Koh Tao? Moordenaars en maffia eiland.....

http://www.samuitimes.com(...)t-tells-samui-times/
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 26 juni 2017 @ 19:58:21 #178
286575 Roces18
Chef de party
pi_171971674
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Koh Tao? Moordenaars en maffia eiland.....

http://www.samuitimes.com(...)t-tells-samui-times/
Valt reuze mee, is gewoon veilig daar.
Wat ik wel weet is dat er een of andere gozer met een invloedrijke pappie dat heeft gedaan en nog steeds vrij rondloopt. Politie pakt gewoon iemand anders op, klaar.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 26 juni 2017 @ 20:01:03 #179
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171971744
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Koh Tao? Moordenaars en maffia eiland.....

http://www.samuitimes.com(...)t-tells-samui-times/
Oehh, misschien maar beter gewoon op de zolderkamer zeg...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  maandag 26 juni 2017 @ 20:04:15 #180
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_171971851
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:41 schreef DjVero het volgende:
Iemand een idee wat ik 4 dagen in Ubon Ratchathani (en omgeving) kan doen? Van internet word ik niet veel wijzer.

En Koh Chang: ik twijfel tussen White Sand Beach en Lonely Beach. M'n vriendin en ik houden allebei wel van uitgaan, maar ik lees nogal wisselende verhalen over Lonely Beach. Hoe ver (rijden) liggen deze twee stranden uit elkaar? We hebben overigens ook een huurauto tot onze beschikking.
Zowel White Sand als Lonely Beach hebben beiden wel wat uitgaans gelegenheden. Maar die vind je in Kai Bay ook, en dat ligt er precies tussenin. Ligt een beetje aan je leeftijd. Onder de dertig zou ik voor Lonely Beach kiezen. Een auto zou ik niet eens meenemen naar Koh Chang. Scooter huren is veel handiger en je word dan ook niet continue door dezelfde veldwachter aangehouden.

Wat er in de uithoek van Ubon te doen is, geen idee maar indien wat tijd over en uit het zicht van de (schoon)familie wellicht hier wat ideeen opdoen....

http://www.thailandredcat(...)in-ubon-ratchathani/
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 26 juni 2017 @ 20:14:02 #181
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_171972148
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:01 schreef Bugno het volgende:

[..]

Oehh, misschien maar beter gewoon op de zolderkamer zeg...
Dat zou ook kunnen ja. Maar wanneer je al meer dan 20 jaar met grote regelmaat door Zuid-Oost Azie reist dan kun je facts en fictie redelijk van elkaar onderscheiden. En wanneer je de guts hebt, ga je op Koh Tao toch lekker op een verlaten strand met je westerse blondine naar de sterren zitten staren. Die twee Birmese scapegoats zullen je niet lastig vallen hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_171973683
Iemand ervaring met de Bangkok- siem reap bus van de Transport CO?
pi_171976044
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:51 schreef Bugno het volgende:

[..]

Had je binnenlandse vlucht lang van tevoren geboekt?
3 weken van te voren. Ik wou namelijk direct na aankomst in Bangkok doorvliegen naar Chiang Mai.
  maandag 26 juni 2017 @ 23:26:36 #184
286575 Roces18
Chef de party
pi_171978359
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:08 schreef Charlies het volgende:

[..]

3 weken van te voren. Ik wou namelijk direct na aankomst in Bangkok doorvliegen naar Chiang Mai.
Nou dat hoefde je in elk geval niet zover van tevoren boeken
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171978676
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:26 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nou dat hoefde je in elk geval niet zover van tevoren boeken
:') ja ga iedereen vertellen wanneer ze iets moeten boeken. Wat maakt dat nou weer uit?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_171979928
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:26 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nou dat hoefde je in elk geval niet zover van tevoren boeken
:')

Ik had geen zin om na een vlucht van 11 uur om half 6 s'ochtends op het vliegveld op zoek te gaan naar tickets, als ik voor hetzelfde geld dat thuis al kan regelen.

Ik ben wel benieuwd of jij je vliegtickets boekt tot je overstap-vliegveld en daar vervolgens tickets gaat zoeken naar je eindbestemming? 8)7
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:09:43 #187
286575 Roces18
Chef de party
pi_171981906
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 00:44 schreef Charlies het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of jij je vliegtickets boekt tot je overstap-vliegveld en daar vervolgens tickets gaat zoeken naar je eindbestemming? 8)7
ja, wie weet regent het daar wel. Dan ga ik lekker ergens anders heen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171988398
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zowel White Sand als Lonely Beach hebben beiden wel wat uitgaans gelegenheden. Maar die vind je in Kai Bay ook, en dat ligt er precies tussenin. Ligt een beetje aan je leeftijd. Onder de dertig zou ik voor Lonely Beach kiezen. Een auto zou ik niet eens meenemen naar Koh Chang. Scooter huren is veel handiger en je word dan ook niet continue door dezelfde veldwachter aangehouden.

Wat er in de uithoek van Ubon te doen is, geen idee maar indien wat tijd over en uit het zicht van de (schoon)familie wellicht hier wat ideeen opdoen....

http://www.thailandredcat(...)in-ubon-ratchathani/
Zou je denken, maar de auto hebben we voor 11 dagen gehuurd en na de eerste paar dagen in Ubon Ratchathani rijden we naar beneden richting Koh Chang, langs de grens met Cambodja. Beetje zonde van de tijd om dan eerst weer naar BKK te rijden om de auto in te leveren en dan alsnog af te reizen richting Koh Chang.
En we zijn 29, dus ligt aan de grens van wat jij aanraadt... :P
  dinsdag 27 juni 2017 @ 14:35:00 #189
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_171989196
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 13:57 schreef DjVero het volgende:

[..]

Zou je denken, maar de auto hebben we voor 11 dagen gehuurd en na de eerste paar dagen in Ubon Ratchathani rijden we naar beneden richting Koh Chang, langs de grens met Cambodja. Beetje zonde van de tijd om dan eerst weer naar BKK te rijden om de auto in te leveren en dan alsnog af te reizen richting Koh Chang.
En we zijn 29, dus ligt aan de grens van wat jij aanraadt... :P
Op die leeftijd zou ik direct voor lonely beach kiezen. White Sand heeft toch een beetje de naam van veel oud grijs.

Dat is wel een pittig ritje op één dag. Mocht je de laatste ferry niet halen, dan kan ik je Chanchiva Lodge in Trat van harte aanbevelen. Te boeken via Agoda.

Maar vertel eens over die autohuur. Ik heb namelijk in alle jaren nog nooit een auto in thailand gehuurd omdat ik de verzekeringsvoorwaarden niet geheel vertrouw en de ellende bij een incident voor een buitenlander altijd verkeerd uitpakt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_171992478
Ga niet naar koh Chang :'(

Tenzij je zin hebt in coke en pillen en feest. Ook niks mis mee natuurlijk
pi_171992817
Nu vietnam. Van sep tot apr koh kood met uitstapjes naar koh mak en koh chang
pi_171992869
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:01 schreef gijsman het volgende:
Iemand ervaring met de Bangkok- siem reap bus van de Transport CO?
Niet per se die bus. Maar wel de bus. Ik zou de trein nemen. Leuker en goedkoper
pi_171992959
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Op die leeftijd zou ik direct voor lonely beach kiezen. White Sand heeft toch een beetje de naam van veel oud grijs.

Dat is wel een pittig ritje op één dag. Mocht je de laatste ferry niet halen, dan kan ik je Chanchiva Lodge in Trat van harte aanbevelen. Te boeken via Agoda.

Maar vertel eens over die autohuur. Ik heb namelijk in alle jaren nog nooit een auto in thailand gehuurd omdat ik de verzekeringsvoorwaarden niet geheel vertrouw en de ellende bij een incident voor een buitenlander altijd verkeerd uitpakt.
Zou ik ook niet snel doen nee
pi_172009818
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Op die leeftijd zou ik direct voor lonely beach kiezen. White Sand heeft toch een beetje de naam van veel oud grijs.

Dat is wel een pittig ritje op één dag. Mocht je de laatste ferry niet halen, dan kan ik je Chanchiva Lodge in Trat van harte aanbevelen. Te boeken via Agoda.

Maar vertel eens over die autohuur. Ik heb namelijk in alle jaren nog nooit een auto in thailand gehuurd omdat ik de verzekeringsvoorwaarden niet geheel vertrouw en de ellende bij een incident voor een buitenlander altijd verkeerd uitpakt.
Ik heb via economycarrentals een auto gehuurd bij ik dacht Nacional. Twee jaar geleden had ik via die website een auto van Herz. Lijkt me dat bij deze gerenommeerde bedrijven de voorwaarden prima zijn. Overigens hebben we een extra verzekering erbij genomen (in het geval van schade en/of diefstal) voor ¤70 dacht ik.

Zoals gezegd, twee jaar geleden ook met de auto gereden door Thailand. Vanuit BKK direct naar Sukhothai en verder in 2,5 week doorgereden naar Chiang Mai (Doi Inthanon beklommen met de auto wat een prachtige rit was), Chiang Rai, Golden Triangle en weer terug naar Chiang Mai via een andere route. Ik denk dat ik nog nooit zoveel heb genoten van autorijden. Wat waren dat enerverende en betoverende dagen.

Anyway, het rijden is heerlijk. Ik was in het begin aardig zenuwachtig door alle horrorverhalen (idiote chauffeurs, gaten in het wegdek, loslopende dieren, scooters die tegen het verkeer inrijden, etc.), maar het is me 200% meegevallen, zelfs Bangkok is me reuze meegevallen. Uiteraard wel van alles tegengekomen, maar ik ben geen wegpiraat en ik rijd (ook in Nederland) lekker rustig. Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat je dan helemaal veilig bent, maar het voorkomt wel veel. En goed de ogen open houden zou ik ook aanraden.
Het grote voordeel van een auto vind ik dat je kan stoppen wanneer en waar je maar wilt. Plasje doen, sigaretje roken, ergens eten, stoppen bij een viewpoint, het kan allemaal met de auto. Uiteraard heb ik in Thailand ook in allerlei bussen en treinen gezeten en dat was toch echt een stuk minder vrijheid blijheid.

Overigens rijden we niet in één keer door van Ubon naar Chang. We stoppen ergens in Sa Kaew of het grensplaatsje met Cambodja daar in de buurt (ben even de naam kwijt). Maar Lonely Beach it will probably be then (y)
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:00:26 #195
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172011702
Klinkt goed hoor. En ja, zolang er niets gebeurt is er ook niets aan de hand natuurlijk. Ik heb zelf wel heel veel door Thailand (mee)gereden en zijn ook nooit ergens bij betrokken geweest. Het risico moet een ieder voor zichzelf afwegen.

Wat betreft de verzekeringsvoorwaarden is het bijna ondoenlijk om vantevoren precies uit te vogelen wat nu wel en niet gedekt is. Eigenlijk moet je daar als buitenlander gewoon een class 120 verzekering hebben, maar die zal bij de verhuurbedrijven, ook de gerenomeerden, wel aardig prijzig zijn. Ik heb er onlangs nog naar gekeken en toen gaf Avis de beste value for money. Geen idee of Nacional dezelfde dekking heeft.

Overigens, Aranyaprathet / Poipet kun je gevoegelijk links laten liggen want de beroemde Rong Klua market daar is door de junta volledig ontdaan van alle copy artikelen. Er wordt daar steen en been geklaagd en heel veel dagelijkse Cambodjaanse marktkooplui komen er niet eens meer sinds een aantal raids.

Veel plezier!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:13:08 #196
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_172050091
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 08:20 schreef Bugno het volgende:

[..]

[..]

In Augustus de kant van Phi Phi op lijkt me niet zo'n strak plan. Beter in de Golf van Thailand blijven en kiezen uit Ko Phangan of Ko Tao. Binnenlands vluchtje pakken vanaf BKK naar Surat Thani.
Ik zat te denken aan Khao Sok National Park, Krabi en Ko Lipe. Klinkt dat een beetje als een plan of zit ik nu helemaal ernaast? :')
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:35:51 #197
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_172050594
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 19:13 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan Khao Sok National Park, Krabi en Ko Lipe. Klinkt dat een beetje als een plan of zit ik nu helemaal ernaast? :')
Van wat ik weet is dat in augustus een garantie voor veel nattigheid.

Krabi en de Andamanse Zee
De regenval van de laatste maanden wordt in augustus vrolijk doorgezet. Houd er rekening mee dat het elke dag regent en dat de zee wild kan zijn. Maar onthoud: na regen komt altijd zonneschijn! In augustus zijn er altijd een paar mooie dagen bij op Phuket, Koh Phi Phi, Koh Lanta en Krabi. Je moet een beetje geluk hebben!


Bron
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_172061795
Ik snap niet waarom zoveel mensen voor thailand kiezen in zomervakantie. Uur verder vliegen en weer is perfect in vietnam. Ik wacht het regenseizoen rustig af hier in de zon en pas vanaf september weer thailand
pi_172066158
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 10:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik snap niet waarom zoveel mensen voor thailand kiezen in zomervakantie. Uur verder vliegen en weer is perfect in vietnam. Ik wacht het regenseizoen rustig af hier in de zon en pas vanaf september weer thailand
Ik werk in het onderwijs, dus ik ben sowieso verbonden aan de zomervakantie. Daarnaast is mijn vriendin Thaise, dus ja, dan is de keuze snel gemaakt...
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 14:07:18 #200
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172067285
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_172072331
En voor diegene die Engels te moeilijk vinden :P
http://www.ad.nl/buitenla(...)iland-werd~a4109571/
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:03:09 #202
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172073338
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Gaat lekker daar op Koh Tao: https://www.thesun.co.uk/(...)in-just-three-years/
Dat zei ik een paa epistels geleden ook al. Op Samuitimes.com staan ook een paar aardige cover up verhalen waar een Engelse BIB met droge ogen stond te beweren dat die Belgische jonge dame helemaal niet op Koh Tao geweest was.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 30 juni 2017 @ 19:08:01 #203
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172073446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 10:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik snap niet waarom zoveel mensen voor thailand kiezen in zomervakantie. Uur verder vliegen en weer is perfect in vietnam. Ik wacht het regenseizoen rustig af hier in de zon en pas vanaf september weer thailand
Vietnam is natuurlijk wel gewoon een hele andere wereld. Waar Thailand, Cambodja en Laos nog enige verwantschap hebben en culturen zowat naadloos in elkaar overlopen, moet Vietnam je wel liggen. De stranden van Da Nang en Na Trang zijn dan weer ongeevenaard in die regio. Ik vind Vietnam een beetje afstandelijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_172076778
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 10:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik snap niet waarom zoveel mensen voor thailand kiezen in zomervakantie. Uur verder vliegen en weer is perfect in vietnam. Ik wacht het regenseizoen rustig af hier in de zon en pas vanaf september weer thailand
Alsof je Thailand en Vietnam kunt vergelijken.
pi_172078339
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Niet per se die bus. Maar wel de bus. Ik zou de trein nemen. Leuker en goedkoper
De trein gaat tot aan de grens en niet verder toch?
Vliegen kan ook scheelt een hoop tijd.
pi_172148134
Ticket naar Bangkok voor na de kerst geboekt met Xiamen Airlines :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172150241
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:39 schreef Hallojo het volgende:
Ticket naar Bangkok voor na de kerst geboekt met Xiamen Airlines :o
Sterkte!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_172150646
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:43 schreef RipCity het volgende:

[..]

Sterkte!
Dank je. Waarvoor precies?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172166031
Weet iemand een leuk eilandje voor januari? Geen party eiland, maar ik moet er wel een biertje kunnen drinken.

Edit: En als het even kan zonder muggen :D :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172205519
Ik zat de hele tijd op booking te kijken voor accommodatie, maar heb inmiddels wel door dat je voor Thailand veel beter en goedkoper af bent op Airbnb :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 6 juli 2017 @ 16:20:21 #211
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172218290
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:02 schreef Hallojo het volgende:
Ik zat de hele tijd op booking te kijken voor accommodatie, maar heb inmiddels wel door dat je voor Thailand veel beter en goedkoper af bent op Airbnb :D
Dat zou je wel eens tegen kunnen vallen. Zeker wanneer het prive eigenaren zijn. Niet altijd met credit card kunnen betalen, of zelfs vooraf via paypal moeten betalen met vaak ook nog een hoge borg. Ik heb er wel eens naar gekeken in Bangkok in een buitenwijk waar Booking.com niet echt sterk vertegenwoordigd is. Maar dan is er altijd nog Agoda of Latestays.com.

En goedkoper? kleine lettertjes ook gelezen met doorberekening van water en electra?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_172218332
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat zou je wel eens tegen kunnen vallen. Zeker wanneer het prive eigenaren zijn. Niet altijd met credit card kunnen betalen, of zelfs vooraf via paypal moeten betalen met vaak ook nog een hoge borg. Ik heb er wel eens naar gekeken in Bangkok in een buitenwijk waar Booking.com niet echt sterk vertegenwoordigd is. Maar dan is er altijd nog Agoda of Latestays.com.

En goedkoper? kleine lettertjes ook gelezen met doorberekening van water en electra?
Ik ga goed opletten ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172230865
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:47 schreef Hallojo het volgende:
Weet iemand een leuk eilandje voor januari? Geen party eiland, maar ik moet er wel een biertje kunnen drinken.

Edit: En als het even kan zonder muggen :D :{
Koh Yao eilandjes waren in 2014 nog niet zo achterlijk toeristisch
  woensdag 19 juli 2017 @ 10:28:28 #214
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_172521396
Zijn er momenteel nog mensen in Thailand? Ons vertrek komt rap dichterbij en we zijn er nog steeds niet over uit of we na BKK eerst naar CM gaan, of dat in het kader van de regen overslaan. Sprak gisteren iemand die net terug was en die gaf het klassieke beeld van "een flinke bui in de middag", maar augustus is natuurlijk doorgaans nog natter dan juli.

Als we het overslaan trekken we direct naar de eilanden in de zuidelijke golf, maar ook daar zag ik afgelopen week matig weer. Is het klimaat echt zo in de war in Thailand? Jaar of 10 geleden voor het laatst geweest en toen hebben we in Augustus vrijwel alleen maar zon gehad op de eilanden.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  woensdag 19 juli 2017 @ 10:33:35 #215
286575 Roces18
Chef de party
pi_172521510
Het regent niet zoals in NL. Gewoon korte buien dus niet dat het de hele dag regent.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:02:04 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172534203
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:33 schreef Roces18 het volgende:
Het regent niet zoals in NL. Gewoon korte buien dus niet dat het de hele dag regent.
Zeker lang geleden dat je in Thailand was? 10 jaar geleden klopte dat beeld wel zo ongeveer. Maar tegenwoordig zijn regen en stortbuien van een uurtje of vier helemaal geen uitzondering meer. Overstromingen komen nu ook vaker, uitgebreider en eerder in het jaar voor. Op dit moment is het gewoon pleuris weer, en dat wordt volgende maand alleen masr slechter. Cambodja precies hetzelfde, alleen Vietnam is nu goed te doen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_172540328
Nog 50 dagen
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_172543401
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Op dit moment is het gewoon pleuris weer, en dat wordt volgende maand alleen masr slechter. Cambodja precies hetzelfde, alleen Vietnam is nu goed te doen.
Oh.. Ben heel augustus daar :D Lekker dan haha. Nee, ach zal wel meevallen. Nu in de filipijnen en afgelopen weken in de rest van Azie was 't ook overal lekker weer met af en toe buitje van max een uur. Dus hopelijk neem ik dat geluk mee naar Bkk.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_172578765
Morgen weer naar Thailand en Azië. Ga in Thailand naar Chiang Mai en Bangkok. Vierde keer bangkok alweer :)
pi_172579610
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:17 schreef Aiciu het volgende:
Nog 50 dagen
Nog 150 dagen -O-
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172591848
Ik ben nu inmiddels een week hier (in het oosten) en vrijwel elke dag langdurige regen gehad. Ook de thai zelf zeggen dat het uitzonderlijk nat is.

Overigens wel een te gekke tijd ondanks de regen. Ik ben zon beetje de enige farang in deze regio en ben op plekken geweest die echt supertof zijn. Ook bij mensen thuis over de vloer geweest
pi_172592007
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:00 schreef wielrennerdt het volgende:
Morgen weer naar Thailand en Azië. Ga in Thailand naar Chiang Mai en Bangkok. Vierde keer bangkok alweer :)
Bangkok :r vieze stinkstad.
  maandag 24 juli 2017 @ 09:45:20 #223
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_172637373
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 10:36 schreef DjVero het volgende:
Ik ben nu inmiddels een week hier (in het oosten) en vrijwel elke dag langdurige regen gehad. Ook de thai zelf zeggen dat het uitzonderlijk nat is.

Overigens wel een te gekke tijd ondanks de regen. Ik ben zon beetje de enige farang in deze regio en ben op plekken geweest die echt supertof zijn. Ook bij mensen thuis over de vloer geweest
Waar zit je?

Kreeg van mensen uit de regio Krabi dan weer te horen dat het daar heel behoorlijk is, terwijl het normaal daar niet zo is deze periode.

We gaan het zien. We hebben in ieder geval de knoop doorgehakt en Chiang Mai geschrapt. Met zn tweeen hadden we het wel aangedurfd, maar omdat we met twee kleine kinderen reizen, toch maar iets veiliger gekozen. Reizen nu na BKK gelijk af naar de zuidelijke eilanden. Als het dit jaar goed gaat, volgend jaar wat avontuurlijkers.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  FOK!fotograaf maandag 24 juli 2017 @ 21:20:19 #224
364681 over_hedge
pi_172652119
Ik ga voor het eerst in mijn leven backpacken. In thailand dus *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 07:49:09 #225
286575 Roces18
Chef de party
pi_172658887
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:20 schreef over_hedge het volgende:
Ik ga voor het eerst in mijn leven backpacken. In thailand dus *O*
Mooi man. Thailand is nr 1 op dat gebied.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 25 juli 2017 @ 11:46:01 #226
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_172662910
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:20 schreef over_hedge het volgende:
Ik ga voor het eerst in mijn leven backpacken. In thailand dus *O*
Leuk! Wat is je reisplan?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_172849659
Heeft er iemand ervaring met rijden in een huurauto in Thailand? Zijn de wegen naar het zuiden goed? En kun je makkelijk overal parkeren?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172849736
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:28 schreef Hallojo het volgende:
Heeft er iemand ervaring met rijden in een huurauto in Thailand? Zijn de wegen naar het zuiden goed? En kun je makkelijk overal parkeren?
Ja ik. Alleen niet in het zuiden, vooral het noorden en Isaan.

Parkeren was nooit een probleem, zuiden weet ik niet. Kan me niet voorstellen dat dat (veel) slechter dan Isaan is
pi_172850103
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:30 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ja ik. Alleen niet in het zuiden, vooral het noorden en Isaan.

Parkeren was nooit een probleem, zuiden weet ik niet. Kan me niet voorstellen dat dat (veel) slechter dan Isaan is
Het rijden zelf ging ook wel goed? Ik heb nog nooit auto gereden in Azië.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172850471
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:51 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Het rijden zelf ging ook wel goed? Ik heb nog nooit auto gereden in Azië.
Ja hoor, prima. Al rij ik overal wel makkelijk, je calculeert in dat Thai soms nogal onbezonnen rijden.
pi_172850517
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:09 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ja hoor, prima. Al rij ik overal wel makkelijk, je calculeert in dat Thai soms nogal onbezonnen rijden.
Dan moet het goedkomen ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172857706
2+ uur vandaag @ immigratie BKK, de hell :(

Lijkt schiphol wel :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_172873464
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:43 schreef RipCity het volgende:
2+ uur vandaag @ immigratie BKK, de hell :(

Lijkt schiphol wel :P
Bij binnenkomst? :o
pi_172874059
Sorry kan niet quoten (fok werkt altijd onzettend bagger in thai) maar idd bij binnenkomst. 50 min vlucht en dan 2h40 wachten voor stempeltje. Als je van verder komt is dat laatste wat je wil... Was rond 12 uur smiddags, niet eens spitsuur.

Vroeger kon je tenminste nog iemand omkopen om vooraan te mogen staan, maar die tijd lijkt ook voorbij :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_172876331
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:46 schreef RipCity het volgende:
fok werkt altijd onzettend bagger in thai
:o Misschien moet ik dan toch maar niet naar Thailand gaan :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172876947
Kun je eigenlijk met een koffer in de skytrain, of mag dat niet?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172877442
quote:
5s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 13:52 schreef Hallojo het volgende:
Kun je eigenlijk met een koffer in de skytrain, of mag dat niet?
Geen probleem. Of je het wilt, meh.
pi_172877567
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:21 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Geen probleem. Of je het wilt, meh.
Ik denk dat ik het toch ga proberen :7 Heb toch genoeg tijd, want ik kom in de ochtend aan.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:07:43 #239
286575 Roces18
Chef de party
pi_172878515
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:46 schreef RipCity het volgende:
Sorry kan niet quoten (fok werkt altijd onzettend bagger in thai) maar idd bij binnenkomst. 50 min vlucht en dan 2h40 wachten voor stempeltje. Als je van verder komt is dat laatste wat je wil... Was rond 12 uur smiddags, niet eens spitsuur.

Vroeger kon je tenminste nog iemand omkopen om vooraan te mogen staan, maar die tijd lijkt ook voorbij :P
Moet die onofficiele app ook downloaden..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:30:34 #240
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172883025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:46 schreef RipCity het volgende:
Sorry kan niet quoten (fok werkt altijd onzettend bagger in thai) maar idd bij binnenkomst. 50 min vlucht en dan 2h40 wachten voor stempeltje. Als je van verder komt is dat laatste wat je wil... Was rond 12 uur smiddags, niet eens spitsuur.

Vroeger kon je tenminste nog iemand omkopen om vooraan te mogen staan, maar die tijd lijkt ook voorbij :P
Was dat op BKK of DMK AIRPORT ? Want op BKK kun dat met Bangkok Flight Services voor 850Bt nog wel omzeilen via de priority line
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_172896987
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:30 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ja ik. Alleen niet in het zuiden, vooral het noorden en Isaan.

Parkeren was nooit een probleem, zuiden weet ik niet. Kan me niet voorstellen dat dat (veel) slechter dan Isaan is
Had je een internationaal rijbewijs nodig om een auto te huren?

Ik zit nu te denken om de Mae Hong Son loop te doen met de auto, in plaats van naar het zuiden te rijden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172900145
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 08:16 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Had je een internationaal rijbewijs nodig om een auto te huren?

Ik zit nu te denken om de Mae Hong Son loop te doen met de auto, in plaats van naar het zuiden te rijden.
Ik had hem wel, maar of ie toen gevraagd is. Geen idee.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:10:25 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172910245
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 08:16 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Had je een internationaal rijbewijs nodig om een auto te huren?

Ik zit nu te denken om de Mae Hong Son loop te doen met de auto, in plaats van naar het zuiden te rijden.
Het is niet noodzakelijk bij het huren van de auto, men controleert of je een geldig rijbewijs hebt.

Maar mocht je onverhoopt testen of je airbags goed werken in je huurauto en de politie komt ter plaatse heb je wel een internationaal rijbewijs benodigd, want anders ben je een paar duizend THB armer (afhankelijk van je onderhandelcapaciteiten) om deze tekortkoming te compenseren, ook als een ongeluk helemaal niet je fout is. Dat komt nog naast eigen risico op de verzekering.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172910513
Zijn er hier eigenlijk mensen die zich (een deel van het jaar) in Thailand gevestigd hebben?
pi_172913030
Nog iets meer dan een maand :7
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 10 augustus 2017 @ 20:56:34 #246
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173049090
Na alle horror verhalen over en de foto's van de wachtrijen tot 4 uur voor de immigration op DMK en een dag later niet anders op BKK een beetje zitten checken wat er rond hetzelfde tijdstip nog meer landt, bijken het in ieder geval 5 x A380 te zijn. Heb ik er dus maar wat bahtjes tegenaan gegooid voor een meet & greet, of was het greed :+ ?, en een priority lane passage. Als toetje ook nog eens gegarandeerd geen gezeik bij de customs.

Wordt er niet makkelijker op dat land binnen te komen.

Verderop in de tijd twijfel ik nog of ik een gereserveerde terugvlucht PNH-DMK maar zal laten schieten en een sleeper bus zal nemen. Het zou door to door wel eens net zo lang kunnen duren.

Bringing back happiness to the people predikte Prayut ooit. Komt nog weinig van terecht zo te zien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_173049503
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:56 schreef buzz1291 het volgende:
Na alle horror verhalen over en de foto's van de wachtrijen tot 4 uur voor de immigration op DMK en een dag later niet anders op BKK een beetje zitten checken wat er rond hetzelfde tijdstip nog meer landt, bijken het in ieder geval 5 x A380 te zijn. Heb ik er dus maar wat bahtjes tegenaan gegooid voor een meet & greet, of was het greed :+ ?, en een priority lane passage. Als toetje ook nog eens gegarandeerd geen gezeik bij de customs.

Wordt er niet makkelijker op dat land binnen te komen.

Verderop in de tijd twijfel ik nog of ik een gereserveerde terugvlucht PNH-DMK maar zal laten schieten en een sleeper bus zal nemen. Het zou door to door wel eens net zo lang kunnen duren.

Bringing back happiness to the people predikte Prayut ooit. Komt nog weinig van terecht zo te zien.
Op welk tijdstip is dat?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 23:17:20 #248
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173053947
quote:
11s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:07 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Op welk tijdstip is dat?
Tussen 11AM en 3PM, maar goed, ik heb wat reserve door één nacht Bangkok. Alleen geen zin in die rijen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 10 augustus 2017 @ 23:29:20 #249
6941 APK
Factual, I think.
pi_173054302
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tussen 11AM en 3PM, maar goed, ik heb wat reserve door één nacht Bangkok. Alleen geen zin in die rijen.
Ik doe het ook al jaren, kan mij niet schelen hoe laat ik aankom, zou mij niets verbazen als de immigration af en toe een envelopje krijgt van die fast lane services :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_173057136
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tussen 11AM en 3PM, maar goed, ik heb wat reserve door één nacht Bangkok. Alleen geen zin in die rijen.
Hmmm, ik kom om 11:15AM aan :{ Misschien de grootste drukte net voor.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173059382
Mijn plan is momenteel als volgt:

1. AMS-BKK vlucht
2. Aankomst Bangkok
3. Bangkok
4. Bangkok
5. Bangkok
6. Bangkok
7. BKK-CNX vlucht
8. Chiang Mai-Mae Sariang auto
9. Mae Sariang-Mae Hong Son auto
10. Mae Hong Son-Pai auto
11. Pai
12. Pai-Chiang Mai auto
13. Chiang Mai
14. Chiang Mai
15. CNX-HKT vlucht
16. Phuket
17. Phuket
18. Phuket-Ao Nang boot
19. Ao Nang
20. Ao Nang
21. Ao Nang
22. Ao Nang
23. KBV-BKK vlucht
24. BKK-AMS vlucht
25. Aankomst Amsterdam

Dit lijkt mij een goed plan *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:00:31 #252
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173066488
Zo! Vanochtend aangekomen. Briljante vlucht, prima verzorging bij Thai Airways met gloednieuw toestel en beste inflight entertainment dat ik ken.

Wel even 37 grden, koekoek!
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173067566
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:00 schreef Bugno het volgende:
Zo! Vanochtend aangekomen. Briljante vlucht, prima verzorging bij Thai Airways met gloednieuw toestel en beste inflight entertainment dat ik ken.

Wel even 37 grden, koekoek!
Wat ga je allemaal doen? *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173068453
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:00 schreef Bugno het volgende:
Zo! Vanochtend aangekomen. Briljante vlucht, prima verzorging bij Thai Airways met gloednieuw toestel en beste inflight entertainment dat ik ken.

Wel even 37 grden, koekoek!
Ik heb ook gevlogen met Thai Airways, dikke prima inderdaad ^O^ . En lekker eten aan boord.

Veel plezier! *O*
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:56:17 #255
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173098972
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:29 schreef APK het volgende:

[..]

Ik doe het ook al jaren, kan mij niet schelen hoe laat ik aankom, zou mij niets verbazen als de immigration af en toe een envelopje krijgt van die fast lane services :+
Net als alle airlines die priority lane vouchers in Business Class uitdelen, betaalt Bangkok Flight Services gewoon een fee per passagier. Thai Airways met hun Royal Orchid cards zal daarnaast wel een fixed fee betalen of gewoon wat gratis First Class tickets aan de hogere ambtenaren uitreiken. Want ..... het is tenslotte TIT. :Y
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_173135240
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:24 schreef RickoKun het volgende:

[..]

FOK! heeft 1 of andere gaar iets, waardoor ik in Thailand alleen maar een soort van HTML layout had. Dus heb niet kunnen reageren op je.
Hoe zit het hiermee? Ik had dit in Marokko ook en dat was kut. In Thailand zou ik graag normaal kunnen FOK!ken. Weet iemand hoe dit te voorkomen is?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173137036
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:47 schreef Hallojo het volgende:
Mijn plan is momenteel als volgt:

1. AMS-BKK vlucht
2. Aankomst Bangkok
3. Bangkok
4. Bangkok
5. Bangkok
6. Bangkok
7. BKK-CNX vlucht
8. Chiang Mai-Mae Sariang auto
9. Mae Sariang-Mae Hong Son auto
10. Mae Hong Son-Pai auto
11. Pai
12. Pai-Chiang Mai auto
13. Chiang Mai
14. Chiang Mai
15. CNX-HKT vlucht
16. Phuket
17. Phuket
18. Phuket-Ao Nang boot
19. Ao Nang
20. Ao Nang
21. Ao Nang
22. Ao Nang
23. KBV-BKK vlucht
24. BKK-AMS vlucht
25. Aankomst Amsterdam

Dit lijkt mij een goed plan *O*
Zou zelf nooit zo lang Bangkok doen.
En een trip Ayuthhaya of Kanchanaburi doen op 1 van de dagen (of 1 nacht)
pi_173137050
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:52 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Hoe zit het hiermee? Ik had dit in Marokko ook en dat was kut. In Thailand zou ik graag normaal kunnen FOK!ken. Weet iemand hoe dit te voorkomen is?
Is nog steeds, op alle browsers die ik geprobeerd heb.
Een hard refresh via 4g wilde nog wel eens helpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 15:11:47 ]
pi_173137068
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:10 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Zou zelf nooit zo lang Bangkok doen.
En een trip Ayuthhaya of Kanchanaburi doen op 1 van de dagen (of 1 nacht)
Ik vind Bangkok tof en ga daar oud en nieuw vieren. Kanchanaburi en Ayutthaya ben ik al geweest.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173137116
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:12 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik vind Bangkok tof en ga daar oud en nieuw vieren. Kanchanaburi en Ayutthaya ben ik al geweest.
Oh, heb topic niet geheel gelezen. Dacht first timer, excuses.
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:54:31 #261
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173143239
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:11 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Is nog steeds, op alle browsers die ik geprobeerd heb.
Een hard refresh via 4g wilde nog wel eens helpen.
Iemand leerde mij ooit dat ik dit moest draaien en dan werkte het weer met een normale layout. En dat werkte tot op heden prima.

http://fokstatic.nl/fp/fp2014/css/5e4cac4.css?1.12.3
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 17 augustus 2017 @ 04:35:29 #262
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173200314
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:56 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Net als alle airlines die priority lane vouchers in Business Class uitdelen, betaalt Bangkok Flight Services gewoon een fee per passagier. Thai Airways met hun Royal Orchid cards zal daarnaast wel een fixed fee betalen of gewoon wat gratis First Class tickets aan de hogere ambtenaren uitreiken. Want ..... het is tenslotte TIT. :Y
Update:
Gisteren op de F pier aangekomen. Druk druk druk wachtrijen voor de immigration tot in de gang ter hoogte van de visa on arrival kiosk. Doorlopen naar de volgende immigration loonde echt. Een compleet lege hal, geen mens te zien, met zo in de gauwigheid geteld, de helft van de immigration booths bemand. Het kan dus verkeren. BFS maakt nu gebruik van de speciale Thai Airways Fast Track met twee immigration booths ipv de Priority Lane tussen de 2 immigration hallen.

Voor de rest is het gewoon pleuris weer in Bangkok maar geen last van want vandaag weer verder naar PNH waar het weer aanzienlijk beter is.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_173240404
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 04:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Update:
Gisteren op de F pier aangekomen. Druk druk druk wachtrijen voor de immigration tot in de gang ter hoogte van de visa on arrival kiosk. Doorlopen naar de volgende immigration loonde echt. Een compleet lege hal, geen mens te zien, met zo in de gauwigheid geteld, de helft van de immigration booths bemand. Het kan dus verkeren. BFS maakt nu gebruik van de speciale Thai Airways Fast Track met twee immigration booths ipv de Priority Lane tussen de 2 immigration hallen.

Voor de rest is het gewoon pleuris weer in Bangkok maar geen last van want vandaag weer verder naar PNH waar het weer aanzienlijk beter is.
Oh dank. Zondag weer erop vliegen MNL-Bkk dus zal me benieuwen. Zal ook eens doorlopen naar de andere immigration booth area als 't weer zo'n drama is als vorige keer. Zondagmiddag aankomst dus kan weer alle kanten op..

Veel plezier@PNH. Sun&moon hotel skybar is leuk om te bezoeken als het donker wordt (ook goede pool) alsmede container park area vlak voor de mall voor drinken & leuke live band (90+% locals). In phn kan je tenminste hele dag door tuktuks rijden voor One dollar, one dollar sir. Stuk relaxter daar qua buitenlandertje proberen 'op te lichten' dan in Thailand :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_173307916
Nog 18 dagen
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_173337562
Heb een retourtje Bangkok geboekt (solo). 5 weken (36 dagen). Ik kom op 31 december aan en vertrek 4 februari. Enige wat vast staat is dat ik oud en nieuw vier in Bangkok (van plan om naar Khao San Road te gaan), en dat ik rond 31 januari voor een full moon party op Koh Phangan wil zijn (dus waarschijnlijk al rond 27 januari daar ofzo om mensen te leren kennen en pre-parties mee te pakken).

Dus ik heb ongeveer tussen 2 januari en 26 januari geen plan. Ik heb Bangkok en Chiangmai ooit al een keer gezien, en Koh Tao ook. Voor de rest is Thailand me nog onbekend. Ik dacht er zelf aan om in ieder geval naar Phuket, Krabi en Koh Phi Phi te gaan. Hebben jullie nog meer tips? 🤗
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_173337913
Als je tussendoor ook echt gewoon een hele mooie omgeving wil hebben waar je echt heerlijk tot rust kan komen, kan ik je Khao Sok (National Park) van harte aanraden. Supermooi stuwmeer omgeven door jungle.

Wij hebben destijds zo'n jungle tour gedaan maar dat kun je natuurlijk verder zelf invullen: https://www.greenwoodtrav(...)ani%20/%20Khao%20Sok

(wij hebben destijds de volgende route aangedaan: Vanuit Bangkok --> Krabi (met vliegtuig) --> Koh Phi Phi (met ferry) --> Phuket (met ferry) --> Khao Sok (met taxi) --> Don Sak --> Koh Samui/Koh Pangan (met ferry) --> terug naar bangok (vliegtuig)

Zou wel passen in de plaatsen waar jij heenwilt, sluit allemaal prima op elkaar aan iig.

[ Bericht 12% gewijzigd door LuNaTiC op 23-08-2017 10:07:36 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:56:14 #267
286575 Roces18
Chef de party
pi_173338991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:38 schreef MoneyTalks het volgende:
Heb een retourtje Bangkok geboekt (solo). 5 weken (36 dagen). Ik kom op 31 december aan en vertrek 4 februari. Enige wat vast staat is dat ik oud en nieuw vier in Bangkok (van plan om naar Khao San Road te gaan), en dat ik rond 31 januari voor een full moon party op Koh Phangan wil zijn (dus waarschijnlijk al rond 27 januari daar ofzo om mensen te leren kennen en pre-parties mee te pakken).

Dus ik heb ongeveer tussen 2 januari en 26 januari geen plan. Ik heb Bangkok en Chiangmai ooit al een keer gezien, en Koh Tao ook. Voor de rest is Thailand me nog onbekend. Ik dacht er zelf aan om in ieder geval naar Phuket, Krabi en Koh Phi Phi te gaan. Hebben jullie nog meer tips? 🤗
Ik zou lekker een paar weken gaan zeevissen als ik jou was. :7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:01:13 #268
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173339100
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:38 schreef MoneyTalks het volgende:
Heb een retourtje Bangkok geboekt (solo). 5 weken (36 dagen). Ik kom op 31 december aan en vertrek 4 februari.
Je hebt in Nederland een visum aangevraagd die langer geldig is dan een maand?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:03:35 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_173340285
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:38 schreef MoneyTalks het volgende:
Heb een retourtje Bangkok geboekt (solo). 5 weken (36 dagen). Ik kom op 31 december aan en vertrek 4 februari. Enige wat vast staat is dat ik oud en nieuw vier in Bangkok (van plan om naar Khao San Road te gaan), en dat ik rond 31 januari voor een full moon party op Koh Phangan wil zijn (dus waarschijnlijk al rond 27 januari daar ofzo om mensen te leren kennen en pre-parties mee te pakken).

Dus ik heb ongeveer tussen 2 januari en 26 januari geen plan. Ik heb Bangkok en Chiangmai ooit al een keer gezien, en Koh Tao ook. Voor de rest is Thailand me nog onbekend. Ik dacht er zelf aan om in ieder geval naar Phuket, Krabi en Koh Phi Phi te gaan. Hebben jullie nog meer tips? 🤗
Tripje Cambodja tussendoor doen, zodat je geen visumgezeur hebt. En dan kun je meteen Angkor en Pnomh Penh zien
pi_173340395
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:38 schreef MoneyTalks het volgende:
Enige wat vast staat is dat ik oud en nieuw vier in Bangkok
Ik ook! :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173342860
Hoeveel dagen zouden jullie in bangkok blijven als je 23 dagen gaat? Wij zijn rond 14:00 in het hotel gok ik. En hebben dan 1 nacht, en eventueel op de terug weg ook nog een dag. dus laten we zeggen 1.5 a 2 dagen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:08:34 #272
286575 Roces18
Chef de party
pi_173343585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:25 schreef over_hedge het volgende:
Hoeveel dagen zouden jullie in bangkok blijven als je 23 dagen gaat? Wij zijn rond 14:00 in het hotel gok ik. En hebben dan 1 nacht, en eventueel op de terug weg ook nog een dag. dus laten we zeggen 1.5 a 2 dagen.
3 dagen?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173344012
Als je verder geen echte specifieke doelen, wensen, bucket-list items hebt van wat je in Bangkok zou willen doen, zou ik persoonlijk weer heel snel weg gaan :+ Maar dat is mijn persoonlijke afkeer van de stad (heb er overigens ook hele toffe dingen gezien en meegemaakt, begrijp me niet verkeerd).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:40:47 #274
62913 Blik
The one and Only!
pi_173344188
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:25 schreef over_hedge het volgende:
Hoeveel dagen zouden jullie in bangkok blijven als je 23 dagen gaat? Wij zijn rond 14:00 in het hotel gok ik. En hebben dan 1 nacht, en eventueel op de terug weg ook nog een dag. dus laten we zeggen 1.5 a 2 dagen.
Waarom zo weinig, ik ben 2x in Bangkok geweest en me daar eigenlijk prima vermaakt. Paar mooie tempels en het Paleis bezoeken, fietstocht, etc ben je zo 2-3 dagen mee kwijt.

Nu doe je de eerste dag eigenlijk niks, want moe van de reis en even acclimatiseren, dus heb je eigenlijk maar max 1 dag in Bangkok.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:00:15 #275
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173344503
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:25 schreef over_hedge het volgende:
Hoeveel dagen zouden jullie in bangkok blijven als je 23 dagen gaat? Wij zijn rond 14:00 in het hotel gok ik. En hebben dan 1 nacht, en eventueel op de terug weg ook nog een dag. dus laten we zeggen 1.5 a 2 dagen.
Ik zit er nu bijna 3 jaar. Prima stad. Zat te doen. Als je wil kan je je hier weken vermaken (moet je wel vooraf onderzoek doen wat je wil doen). Hou je niet van grote steden en wil je lekker op een strand liggen moet je gewoon doorreizen dat wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173344518
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom zo weinig, ik ben 2x in Bangkok geweest en me daar eigenlijk prima vermaakt. Paar mooie tempels en het Paleis bezoeken, fietstocht, etc ben je zo 2-3 dagen mee kwijt.

Nu doe je de eerste dag eigenlijk niks, want moe van de reis en even acclimatiseren, dus heb je eigenlijk maar max 1 dag in Bangkok.
Omdat ik liever meer van het land zie dan een stad. Maar van de rest staat nog niks vast, (behalve het eerste hotel) Dus kunnen het altijd langer maken. En op de terugweg komen we er weer dus kunnen we ook nog een dag extra als we willen. Maar vandaar dat ik het nu vraag :) Ben er nog nooit geweest dus weet ook niet hoe lang je je vermaakt in die stad
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_173344619
Het is wel wat SpecialK zegt, vermaken kun je je er absoluut. Maar het is maar net hoe je dat wilt invullen. Als je weet wat je zoekt, dan lukt dat wel. Tempels e.d. zijn er bijvoorbeeld zat. Uitgaansgelegenheden, zat. Wil je shoppen tot je er bij neervalt, nog nooit zulke grote shopping malls gezien.

Bij het uitgaan helpt het wel als je wat locals kent (kantorencomplex instappen en denken, wtf doe ik hier, vervolgens 60 etages met de lift omhoog, deuren open en op een vet dakterras een technofeest binnen stappen :P).

Als je iets van de stad wilt zien zonder eigenlijk een idee te hebben boek je gewoon zo'n fietstocht van Co van Kessel, zie je ook wel de mooiere en rustigere plekjes van de stad (al zullen er vast insiders zijn die vinden dat dit al té commercieel is en dat het nog veel specialer kan). Want verder vond ik het maar een warme, drukke, benauwde, stinkende, vieze bedoening in Bangkok. Maar het uitgaan was wel top en die fietstocht is me ook positief bijgebleven.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_173344636
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:06 schreef LuNaTiC het volgende:
Want verder vond ik het maar een warme, drukke, benauwde, stinkende, vieze bedoening in Bangkok. Maar het uitgaan was wel top en die fietstocht is me ook positief bijgebleven.
Dit klinkt als een tweede Jakarta, en dat was me kut :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:19:43 #279
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173344834
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dit klinkt als een tweede Jakarta, en dat was me kut :P
Nah. Jakarta is echt een smerige klotezooi. Bangkok is best relaxed. Je zei dat je eind december ging? Dat is winter hier. Veel dagen 26 graden.. soms zelfs 22.

Ga lekker wakeboarden (ja dat kan) of trampolinespringen (leuker dan je denkt).. bezoek rooftopbars met een fris briesje op een 30+ verdieping (niet Sirocco)... neem een massage in een beetje een luxe establishment met een lotus tuin (dus niet zo'n voetenmassage holletje langs de grote weg)... eet lekker Japans (Muteki kan ik aanraden maar er zijn een hoop gewoon goede normaal geprijsde japanse restaurants hier)... ga naar Lumphini Park of Rot Fai Faa Park om een stukje te rennen in de ochtend of avond... regel een hotel met zwembad. Zoek 's avonds een Kao Man Kai straat tent op na het uitgaan om wat lekkers te eten. Blijf weg van vage nachtmarkten. Er is een explosie aan Thaise en buitenlandse restaurantconcepten die leuk zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:24:24 #280
286575 Roces18
Chef de party
pi_173344912
Ik ben wel van cultuur en geschiedenis maar als je drie tempels gezien hebt dan heb je ze allemaal wel gezien. Lijken allemaal op elkaar dus speciaal voor de cultuur hoef je er niet heen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:34:36 #281
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173345078
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:06 schreef LuNaTiC het volgende:
Het is wel wat SpecialK zegt, vermaken kun je je er absoluut. Maar het is maar net hoe je dat wilt invullen. Als je weet wat je zoekt, dan lukt dat wel. Tempels e.d. zijn er bijvoorbeeld zat. Uitgaansgelegenheden, zat. Wil je shoppen tot je er bij neervalt, nog nooit zulke grote shopping malls gezien.

Bij het uitgaan helpt het wel als je wat locals kent (kantorencomplex instappen en denken, wtf doe ik hier, vervolgens 60 etages met de lift omhoog, deuren open en op een vet dakterras een technofeest binnen stappen :P).
Precies. Dat is Bangkok.

quote:
Als je iets van de stad wilt zien zonder eigenlijk een idee te hebben boek je gewoon zo'n fietstocht van Co van Kessel, zie je ook wel de mooiere en rustigere plekjes van de stad (al zullen er vast insiders zijn die vinden dat dit al té commercieel is en dat het nog veel specialer kan). Want verder vond ik het maar een warme, drukke, benauwde, stinkende, vieze bedoening in Bangkok. Maar het uitgaan was wel top en die fietstocht is me ook positief bijgebleven.
En ja die fietstocht is iedereen wel blij mee die ik er over hoor. Ben er zelf nog niet aan toegekomen :P
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:37:58 #282
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173345133
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:24 schreef Roces18 het volgende:
Ik ben wel van cultuur en geschiedenis maar als je drie tempels gezien hebt dan heb je ze allemaal wel gezien. Lijken allemaal op elkaar dus speciaal voor de cultuur hoef je er niet heen.
Qua cultuur zou ik dan ook eerder bepaalde wijk bezoeken. Je hebt bijvoorbeeld een arme wijk waar iedereen een bepaald soort religieuze (monniken)schaal maakt (ijzerwerkers, lassers, verfers, etc...) mooie buurt om te fotograferen. Vervallen op een mooie manier bedoel ik. Je hebt meerdere van die communities die iets speciaals hebben of doen. Afgezien van wat ujitzonderingen heb je aan 1 tempel meer dan zat om te snappen hoe en wat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173346289
Bangkok is tof. Jakarta is kut.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173346524
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nah. Jakarta is echt een smerige klotezooi. Bangkok is best relaxed. Je zei dat je eind december ging? Dat is winter hier. Veel dagen 26 graden.. soms zelfs 22.

Ga lekker wakeboarden (ja dat kan) of trampolinespringen (leuker dan je denkt).. bezoek rooftopbars met een fris briesje op een 30+ verdieping (niet Sirocco)... neem een massage in een beetje een luxe establishment met een lotus tuin (dus niet zo'n voetenmassage holletje langs de grote weg)... eet lekker Japans (Muteki kan ik aanraden maar er zijn een hoop gewoon goede normaal geprijsde japanse restaurants hier)... ga naar Lumphini Park of Rot Fai Faa Park om een stukje te rennen in de ochtend of avond... regel een hotel met zwembad. Zoek 's avonds een Kao Man Kai straat tent op na het uitgaan om wat lekkers te eten. Blijf weg van vage nachtmarkten. Er is een explosie aan Thaise en buitenlandse restaurantconcepten die leuk zijn.
Ik ga in Sept. Maar dat zijn wel prima ideeën ja :) Houden het bij 2.5 dagen denk ik.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_173347437
En draag niet zo'n debiele olifantenbroek die al dat witte volk hier aandoet. En idd Jakarta is kut, Manila is nog kutter maar Bangkok is top. Kan je weken verblijven. Oh om nog terug te komen op immigratie: deze week duurde het me 5minuten :D en ze waren met veel meer mannetjes. Nog net zo chagrijnig als altijd :p . En die truc met die foklink werkt helaas niet dus kan nog steeds niet fatsoenlijk posten :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_173347474
Ik vond Bangkok ontzettend gaaf, maar wel het minst leuke aan mijn vakantie in Thailand.

Ik vind Bangkok als stad niet heel speciaal, maar een dagje shoppen in de enorme shopping malls, een avond op de rooftop bar cocktails drinken, het paleis en misschien een fietstocht raad ik wel aan.

Khao San Road, chinatown en Cowboy soi vond ik eigenlijk niets aan en had ik allemaal binnen 5 minuten wel gezien.

Maar ja, heel simpel, als je steden tof vindt kan je er vele dagen vermaken.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:55 schreef RipCity het volgende:
En draag niet zo'n debiele olifantenbroek die al dat witte volk hier aandoet.
Maar olifantenbroek :'( . Ik vind ze leuk! (maar draag ze niet)
pi_173348299
wat is een olifantenbroek? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_173348492
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:42 schreef over_hedge het volgende:
wat is een olifantenbroek? :P
pi_173348590
Ik vind Bangkok vooral niet erg bijzonder, zeker niet als je maar beperkt tijd in Thailand hebt zijn er leukere dingen.
Ik vermaak me er altijd prima en ben er ook regelmatig en relatief lang, maar wel met dingen die ik vaak in elke andere (Aziatische) stad ook kan doen.

Anyway, voor de winter weer Thailand voor business and pleasure geboekt en dan zal ik me er ongetwijfeld weer gewoon vermaken.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 20:01:13 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_173348705
Ik zou ook geen 5 dagen in Bangkok blijven voor je vakantie, maar 2 a 3 lijkt me wel gepast.
pi_173349127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:50 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D Die zie je vaak op vakantie ja _O- Al snap ik het op zich wel, Kosten weinig ruimte, en is fijn met warm weer.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:27:09 #292
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173357235
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Omdat ik liever meer van het land zie dan een stad. Maar van de rest staat nog niks vast, (behalve het eerste hotel) Dus kunnen het altijd langer maken. En op de terugweg komen we er weer dus kunnen we ook nog een dag extra als we willen. Maar vandaar dat ik het nu vraag :) Ben er nog nooit geweest dus weet ook niet hoe lang je je vermaakt in die stad
Doe nou maar eerst een paar dagen Bangkok en dan de country side of eilanden, dat bevalt gegarandeerd beter.

Het is gewoon een perfecte stad zolang je wegblijft uit Khao San en Sukhumvit Road.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:29:55 #293
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173357306
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]

:D Die zie je vaak op vakantie ja _O- Al snap ik het op zich wel, Kosten weinig ruimte, en is fijn met warm weer.
Deze valt nog mee qua model. Je hebt er ook waar het kruis letterlijk op je knieen hangt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_173359232
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Het is gewoon een perfecte stad zolang je wegblijft uit Khao San en Sukhumvit Road.
Welke plekken in Bangkok vindt je dan wel goed?

Ik vond Sukhumvit 2 als slaaplocatie erg fijn, vond de rest van Sukhumvit mwuah.
pi_173361505
Zo: Rambuttri Village Inn & Plaza geboekt. Vlak bij Khao San Road
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  One tough cookie donderdag 24 augustus 2017 @ 18:51:54 #296
169210 liesje1979
pi_173368135
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:01 schreef over_hedge het volgende:
Rambuttri Village Inn
Heb ik ook gezeten, ik vond het een prima locatie en lekker zwembadje op het dak.
pi_173368546
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:51 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Heb ik ook gezeten, ik vond het een prima locatie en lekker zwembadje op het dak.
Wel aftandse kamers verder. Maar dat heb je in die wijk sowieso al snel in die prijsklasse.
pi_173370217
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:51 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Heb ik ook gezeten, ik vond het een prima locatie en lekker zwembadje op het dak.
Moet ik nou nog in de richting van Krabi? Is dat een leuke omgeving? Of kan ik beter een paar daagjes Myanmar inplannen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173371822
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:07 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Wel aftandse kamers verder. Maar dat heb je in die wijk sowieso al snel in die prijsklasse.
Als ik een schoon bed heb, en een normale badkamer dan ben ik al snel tevreden. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:16:38 #300
286575 Roces18
Chef de party
pi_173377604
quote:
17s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:24 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Moet ik nou nog in de richting van Krabi? Is dat een leuke omgeving? Of kan ik beter een paar daagjes Myanmar inplannen?
Krabi zelf vind ik niet zo. Eilandjes wel natuurlijk !
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173379179
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:16 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Krabi zelf vind ik niet zo. Eilandjes wel natuurlijk !
Ik zit te denken om te vliegen op Phuket, na een paar daagjes de boot naar Phi Phi en daarna de boot naar Ao Nang. Is dat wat?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')