quote:Op woensdag 18 januari 2017 08:52 schreef blomke het volgende:
Ik zou de vaatwasserkraan wel op een muurplaat monteren
quote:Op woensdag 18 januari 2017 10:45 schreef blomke het volgende:
Ja. En tegen waterslag in je toevoerwaterleiding. Ik vind het al "karig" dat je huidige leidingen nog niet zijn vastgezet met een muurplaat o.i.d.
In principe zou je stopkraantjes verwachten op zowel je warme- als je koude-watertoevoer naar de gootsteenkraan. Evt. ook op muurplaten.quote:Op donderdag 19 januari 2017 14:24 schreef DeStok het volgende:
En nog een vraag, op het t -stuk gaat de ene kant naar een muurplaat. Dit komt goed. Het andere deel, kan ik het best daar gewoon een stukje 12mm buis uit laten steken en daar de keuken kraan toevoer op zetten? Of is er een andere mooie oplossing?
Dan zul je de slang moeten knellen op het 12 mm buis vanaf de nieuwe T-stuk.quote:Op donderdag 19 januari 2017 14:51 schreef DeStok het volgende:
Ja dat zou wel fijn zijn, maar er is in de huidige situatie onvoldoende ruimte en beweging in de leiding te krijgen om het af te snijden en muurplaatjes te plaatsen .
Vaak is dat duurder; en kiest (de keukenmeneer of loodgieter) er vaak voor om de kraan zo aan te sluiten zoals bij ts gedaan is.quote:Op donderdag 19 januari 2017 14:31 schreef blomke het volgende:
[..]
In principe zou je stopkraantjes verwachten op zowel je warme- als je koude-watertoevoer naar de gootsteenkraan. Evt. ook op muurplaten.
[ afbeelding ]
Slim! Bij mijn verbouwing heb ik in onze kelder 4 kogelkranen gemonteerd richting de verschillende verbruiksgroepen: CV-vulkraan, Keuken, Badkamer, "De rest".quote:Op donderdag 19 januari 2017 18:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Toen wij hier verbouwd hebben, hebben we besloten om wel overal een stopkraantje tussen te zetten. Als ooit de kraan er af moet om wat voor reden dan ook kunnen we eenvoudig het water
er af doen.
Zoiets hebben wij ook in de kelder gerealiseerdquote:Op vrijdag 20 januari 2017 08:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Slim! Bij mijn verbouwing heb ik in onze kelder 4 kogelkranen gemonteerd richting de verschillende verbruiksgroepen: CV-vulkraan, Keuken, Badkamer, "De rest".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |