abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168228486
Jarenlang op school gepeste Perla werd lerares: 'Pesten valt niet te voorkomen.‘

‘…. Door haar ervaringen gelooft Perla niet in speciale protocollen tegen pesten. "Het helpt weinig. Je kan het aankaarten, je kan laten zien wat de effecten van pesten zijn voor de mensen die het ondergaan. Maar het doet er niet zoveel toe. Pesters zien het vaak als een geintje. Of ze doen het om een goed gevoel te krijgen, het geeft ze een soort macht. Het zit gewoon in de natuur van sommige mensen."

Niet te voorkomen

Ondanks alle goede voornemens van scholen is er volgens Perla dus weinig om dit te voorkomen. "Je kunt wel zestien keer een protocol schrijven, maar het effect is vaak tijdelijk. Het is inmiddels 2017. Als er manieren zouden zijn die zouden werken, dan zou het allang opgelost zijn … .’

http://www.msn.com/nl-nl/(...)VVF6?ocid=spartandhp

Mijn oordeel hierover is het volgende:

Waar een wil is, is een weg.
Dat er tegen pesten niets gedaan kan worden, daar ben ik het volledig oneens met Perla.
Pesten is ongepast gedrag en moet doodserieus genomen worden en met alle macht bestreden worden.

De oplossing hiervan is het volgende:
Het gepeste kind weet wie de pestkoppen zijn. De schoolleiding dient zo snel mogelijk deze pestkoppen op hun ongepast gedrag aan te spreken. Houd het pesten niet op, dan neemt de schoolleiding contact op met de ouders van de pestkopen en doet hiervan gelijk aangifte bij de politie.

De politie op haar beurt gaat praten met de ouders van deze pestkoppen en met de pestkoppen en met de waarschuwing dat de pestkoppen van school zullen worden uitgeschreven gevolgd door een forse boete en de eis tot het betalen van smartengeld aan het slachtoffer. Gelijk hierna schakelt de politie jeugdzorg in. Jeugdzorg gaat vervolgens ook praten met de pestkopen en met de ouders van deze pestkoppen.

Als deze pestkoppen na te zijn uitgeschreven het slachtoffer op straat of waar dan ook blijven lastigvallen, dan schakelt jeugdzorg de politie in en krijgen deze pestkoppen een verbod om in buurt van het slachtoffer te komen en met de waarschuwing dat aan de ouders weer een forsere boete zal worden opgelegd en door de rechter gedwongen zullen worden te verhuizen.

En als het een koopwoning betreft, dan volgt er voor de ouders een nog forsere boete en gedwongen opname van deze pestkoppen in een opvoedcentrum.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2017 @ 20:14:02 #2
231686 budvar
budvar
pi_168228829
Ik zie het de politie nog doen ook :') criminelen vangen lukt ze iig niet dus dan hebben ze nog iets om trots op te zijn. -O-
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:20:19 #3
198365 Morendo
The Real Deal
pi_168229018
"Hey Perla, heb je nog koffie?"
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_168229034
Waarom kopers zwaarder straffen? wat heeft dat hiermee te maken?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_168229399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:21 schreef halfway het volgende:
Waarom kopers zwaarder straffen? wat heeft dat hiermee te maken?
Kopers?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:41:05 #6
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168229695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:20 schreef Morendo het volgende:
_O-
pi_168229765
Niet met deze juffrouw eens. Protocollen schrijven helpt ook niet, wel actief, met de hele school, er mee bezig zijn.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:43:55 #8
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168229827
Gewoon aan alle kinderen leren dat ze er meteen vol bovenop moeten/mogen slaan als iemand ze pest.
pi_168229953
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:14 schreef budvar het volgende:
Ik zie het de politie nog doen ook :') criminelen vangen lukt ze iig niet dus dan hebben ze nog iets om trots op te zijn. -O-
De politieleiding bedelt steeds weer naar nog meer bonussen. Onder het mom van te weinig mankracht voor het bestrijden van criminaliteit, dus hebben ze meer geld nodig om de veiligheid van burgers te kunnen waarborgen. En dat is het grootste probleem waarom er zo weinig misdaden worden opgelost. Ze hebben altijd een gepaste excuus hiervoor.
pi_168230242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:43 schreef YazooW het volgende:
Gewoon aan alle kinderen leren dat ze er meteen vol bovenop moeten/mogen slaan als iemand ze pest.
Het gepeste kind is intelligent en vaak zachtmoedig en vanwege dit edelmoedige karakter bijten ze niet van zich af.
pi_168230370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:42 schreef Tango5Romeo het volgende:
Niet met deze juffrouw eens. Protocollen schrijven helpt ook niet, wel actief, met de hele school, er mee bezig zijn.
Juist! Iedereen erbij betrekken en de lafaards gezamenlijk beschimpen.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:56:57 #12
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168230384
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:53 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Het gepeste kind is intelligent en vaak zachtmoedig en vanwege dit edelmoedige karakter bijten ze niet van zich af.
Het gepeste kind is het kind dat door de groep wordt ervaren als de zwakste. Heeft niks met intelligentie te maken. Dat het niet in hun karakter zit om van zich af te bijten is tevens de reden waarom ze gepest worden. Daarom moeten we ze ook leren letterlijk van zich af te slaan.
pi_168230451
quote:
Tuurlijk...goed idee...
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
pi_168230511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:58 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Tuurlijk...goed idee...
:')

Het werkt, jarenlang gepest worden prefereren over een pestkop een keer een tik geven als klein kind? Ik niet.

Ik ben blij dat ik van mezelf afsloeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168231072
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')

Het werkt, jarenlang gepest worden prefereren over een pestkop een keer een tik geven als klein kind? Ik niet.

Ik ben blij dat ik van mezelf afsloeg.
ik heb het ook wel eens gedaan, maar ik ga mijn kinderen niet leren dat, in eerste instantie, conflicten opgelost worden door er op los te meppen.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:17:35 #16
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168231141
quote:
Geheel mee eens, dan is het gauw afgelopen.
Fade to Black
pi_168231317
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:15 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

ik heb het ook wel eens gedaan, maar ik ga mijn kinderen niet leren dat, in eerste instantie, conflicten opgelost worden door er op los te meppen.
Pesten hè, dat is geen conflict, dat is zielig uitlok gedrag om een ander minder te laten voelen, eenzijdig ook nog eens.

Wat is een goede oplossing?
Ik vind het vrij belangrijk en denk dat als er veel over gesproken wordt dat dit een hoop scheelt.... Ik vind dat het wel veel aandacht zou moeten krijgen i.i.g.

Wat ik mij kan herinneren van de basisschool is dat daar niks mee gedaan werd eigenlijk, maarja misschien ook wel, geen idee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168231874
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:20 schreef Morendo het volgende:
:D

Perla heeft vast en zeker altijd een oplossing.
U MAD?
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:39:43 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168231936
quote:

[..]

Onzin.
pi_168232910
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:56 schreef YazooW het volgende:

[..]

Het gepeste kind is het kind dat door de groep wordt ervaren als de zwakste. Heeft niks met intelligentie te maken. Dat het niet in hun karakter zit om van zich af te bijten is tevens de reden waarom ze gepest worden. Daarom moeten we ze ook leren letterlijk van zich af te slaan.
En hoe leer je dat een kind? Niet ieder kind heeft dat in zich.

Verder volkomen eens met TS. Aan het pesten wordt nog steeds weinig tot niks gedaan. Even een aai over de bol en de pester kan weer zijn gang gaan.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:03:46 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168234941
Al dat slappe gepraat gaat niet werken. Gewoon direct een lijfstraf en openbare vernedering voor pesters en als dat niet helpt, de kogel.
pi_168238088
quote:

[..]

Onzin natuurlijk. Het gepeste kind is afwijkend en de zwakste, dat triggert pest gedrag. Pest gedrag komt voor bij alle sociale in groepen levende dieren en is een manier om het groepsgevoel te versterken en onderlinge banden te smeden. Dus ik ben het wel met Perla eens dat pesten bijna niet te voorkomen is, het is evolutionair bepaald natuurlijk gedrag, dat wel zijn waarde heeft bewezen in het verleden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:08:04 #23
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_168238142
Ik ben zelf ook jarenlang gepest en ik ben het met Perla eens. Als het niet tijdens school gebeurd, dan wel ervoor of erna. Daar doe je echt helemaal niks aan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_168238182
Christus te paard, als ik een stuiver kreeg voor elke keer dat het woord 'pestkoppen' voorkwam had ik mijn hypotheek kunnen afbetalen.
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:14:52 #25
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_168238240
Erg eenzijdig verhaal. Waarom wordt er nooit eens gekeken naar de rol van het gepeste kind? Die moeten geleerd worden van zich af te bijten. Anders gebeurt het op een eventuele nieuwe school weer van voren af aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')