abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 11:27:17 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168215617
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races,
Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen.

Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn.

De einduitslag van 2016

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de constructeurs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?

In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.

Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.

De Agenda (onder voorbehoud)

Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië * Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina

De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, noch teams die er mee stoppen.

Lewis Hamilton en X

Daniel Ricciardo en Max Verstappen

Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen

Sergio Perez en Esteban Ocon

Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne

Valtteri Bottas en Lance Stroll

Carlos Sainz en Daniil Kvyat

Romain Grosjean en Kevin Magnussen

Nico Hulkenberg en Jolyon Palmer

Marcus Ericsson en X

X en X
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_168215619
Goed bezig Nattekat
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 11:29:40 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168215675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:27 schreef Beach het volgende:
Goed bezig Nattekat
Altijd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 17 januari 2017 @ 11:30:05 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_168215685
Kunnen ze niet een keer een GP op sneeuw organiseren, ergens in Finland ofzo? Krijg je natuurlijk wel met 100% zekerheid een Fin als winnaar, maar is wel spektakel :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 11:32:08 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168215739
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In dat geval is gepaste afstand ook overdreven.
De gepaste afstand zal dezelfde zijn. Denk alleen dat Bottas niet zulke grote fouten maakt en zich niet laten piepelen. Dus de fouten/incidenten a la Spanje, Duitsland, Canada, Maleisië zullen minder plaatsvinden. Dus ik verwacht geen spanning in de races, slechts een constantere en labielere ploeggenoot voor Hamilton.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 11:34:39 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168215812
Voor Geralt:

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168215854
Dankje, maar ik neem dees als je het niet erg vindt:

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168216224
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:32 schreef XL het volgende:

[..]

De gepaste afstand zal dezelfde zijn. Denk alleen dat Bottas niet zulke grote fouten maakt en zich niet laten piepelen. Dus de fouten/incidenten a la Spanje, Duitsland, Canada, Maleisië zullen minder plaatsvinden. Dus ik verwacht geen spanning in de races, slechts een constantere en labielere ploeggenoot voor Hamilton.
Het punt is dat als hij net zo goed of beter is dan Rosberg Hamilton zijn borst nat kan maken. Altijd dat gelul alsof Hamilton zoveel beter is dan Rosberg, we hebben notabene het afgelopen jaar kunnen zien dat het niet zo is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:02:51 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168216456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het punt is dat als hij net zo goed of beter is dan Rosberg Hamilton zijn borst nat kan maken. Altijd dat gelul alsof Hamilton zoveel beter is dan Rosberg, we hebben notabene het afgelopen jaar kunnen zien dat het niet zo is.
De algemene opinie is toch wel dat Rosberg het aan de pech van Hamilton te danken heeft. Jij bent geen Hamilton fan, dat is prima. Er zijn twee componenten, techniek en coureur. Op coureur is er wat mij betreft een groot verschil. Techniek kan ervoor zorgen dat een mindere coureur toch punten pakt. Dat heet in 2016 de Rosberg-titel.

Ik zie op coureur Bottas dichter bij Hamilton staan dan Rosberg, natuurlijk wel erachter. Techniek kan bepalen of hij over het hele seizoen ervoor of erachter staat.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168216635
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:02 schreef XL het volgende:

[..]

De algemene opinie is toch wel dat Rosberg het aan de pech van Hamilton te danken heeft. Jij bent geen Hamilton fan, dat is prima. Er zijn twee componenten, techniek en coureur. Op coureur is er wat mij betreft een groot verschil. Techniek kan ervoor zorgen dat een mindere coureur toch punten pakt. Dat heet in 2016 de Rosberg-titel.

Ik zie op coureur Bottas dichter bij Hamilton staan dan Rosberg, natuurlijk wel erachter. Techniek kan bepalen of hij over het hele seizoen ervoor of erachter staat.
Als we pech gaan meerekenen heeft Hamilton ook 2008 niet verdiend.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_168216700
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:30 schreef Blik het volgende:
Kunnen ze niet een keer een GP op sneeuw organiseren, ergens in Finland ofzo? Krijg je natuurlijk wel met 100% zekerheid een Fin als winnaar, maar is wel spektakel :)
En de winnaar krijgt een snowy ipv shoey :'(
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:20:20 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168216750
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:13 schreef Beach het volgende:

[..]

Daar kan ik het mee eens zijn. Het steekt het verlies in 2016 ook professioneel weg, misschien omdat hij het weet van 2008. Het kwartje kan twee kanten opvallen.
pi_168216897
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Altijd.
Niet altijd. De OP moet nog bijgewerkt worden met Bottas bij Mercedes en Wehrlein bij Sauber :6
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 12:28:50 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168216940
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:27 schreef Geralt het volgende:

[..]

Niet altijd. De OP moet nog bijgewerkt worden met Bottas bij Mercedes en Wehrlein bij Sauber :6
Dat mag iemand anders doen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_168216942
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:02 schreef XL het volgende:
De algemene opinie is toch wel dat Rosberg het aan de pech van Hamilton te danken heeft
Dat is geen opinie; dat is een feit. Dankzij Maleisië ging de titel naar Rosberg :)
pi_168217090
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:28 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is geen opinie; dat is een feit. Dankzij Maleisië ging de titel naar Rosberg :)
Mede dankzij..

Rosberg had met name een ijzersterk eerste deel van het seizoen, daar legde hij al direct de basis. Verder gewoon constant met minder optreden in Monaco (deels ook auto problemen) en Oostenrijk. Ook wat pech in Canada (buiten de mislukte poging op Max om), waar bijv Lewis weer geluk had door strategie van Ferrari, dat daar had kunnen winnen.

Niet te vergeten dat ROS in Maleisie ook een ijzersterke race reed van achter..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_168218429
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:30 schreef Blik het volgende:
McLaren die Kovalainen even voor 1 race invliegt :D
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:35:52 #18
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168219815
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:28 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ook alleen maar omdat Rosberg vanaf toen alleen maar achter Lewis hoefde te eindigen om wereldkampioen te worden. Als ze er meer om moesten strijden had Rosberg ongetwijfeld meer risico's genomen om de winst te pakken in de laatste races.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_168219875
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:35 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ook alleen maar omdat Rosberg vanaf toen alleen maar achter Lewis hoefde te eindigen om wereldkampioen te worden. Als ze er meer om moesten strijden had Rosberg ongetwijfeld meer risico's genomen om de winst te pakken in de laatste races.
Het nadeel daarvan is, Rosberg kan, oh nee, kon niet inhalen, tevens verdedigen deed hij vies en opzichtig. Zoals in Hockenheim. Kom je weer terug bij Bottas,vdie kan zich wel goed breed houden + kan wel goed druk zetten en inhalen. Daarin zie ik hem echt wel beter dan Rosberg.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 14:44:38 #20
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_168219971
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:39 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Het nadeel daarvan is, Rosberg kan, oh nee, kon niet inhalen, tevens verdedigen deed hij vies en opzichtig. Zoals in Hockenheim. Kom je weer terug bij Bottas,vdie kan zich wel goed breed houden + kan wel goed druk zetten en inhalen. Daarin zie ik hem echt wel beter dan Rosberg.
Daar had ik het niet over, alleen het feit dat Rosberg zijn titel niet te danken heeft aan de pech van Hamilton. Wel dat hij de laatste races geen risico's hoefde te nemen en de titel dus makkelijker veilig kon stellen.

Daarnaast is dat over inhalen trouwens ook onzin. Ik weet even niet meer welke race het was, maar hij is ook dit jaar in de eerste bocht een keer in de rondte getikt en heeft zich toen helemaal terug naar voren "geknokt". In hoeverre je het knokken kan noemen in een auto die vele malen beter is dan 95% van het veld.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_168228345
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:18 schreef Beach het volgende:

[..]

Van een topathleet verwacht ik wel wat meer.
Dat is het punt niet. Een topwielrenner zal wellicht ook niet heel veel kilo's weg kunnen drukken. Zegt niets over al dan niet topatleet zijn, zegt iets over wat gevraagd wordt in een sport. Spiermassa kan juist nadelig uitpakken, dus waarom zou je gaan trainen op zo veel mogelijk kilo's kunnen wegdrukken?
pi_168228865
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:13 schreef Beach het volgende:

[..]

dit idd

wat een mongolen joh :')
pi_168228922
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:35 schreef Rossdale het volgende:

[..]

en rosberg moest zijn materiaal sparen, zijn motor had veel meer op de teller staan dan die van hamilton

hamilton kan gwn full power rijden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2017 20:18:42 ]
pi_168228958
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:44 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Daar had ik het niet over, alleen het feit dat Rosberg zijn titel niet te danken heeft aan de pech van Hamilton. Wel dat hij de laatste races geen risico's hoefde te nemen en de titel dus makkelijker veilig kon stellen.

Daarnaast is dat over inhalen trouwens ook onzin. Ik weet even niet meer welke race het was, maar hij is ook dit jaar in de eerste bocht een keer in de rondte getikt en heeft zich toen helemaal terug naar voren "geknokt". In hoeverre je het knokken kan noemen in een auto die vele malen beter is dan 95% van het veld.
vergeet de inhaalactie op max in brazilie niet

Kneiterstrak
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2017 @ 20:24:36 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168229126
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 20:17 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

en rosberg moest zijn materiaal sparen, zijn motor had veel meer op de teller staan dan die van hamilton

hamilton kan gwn full power rijden
Dat is niet waar. De motor van Rosberg in Abu Dhabi had ongeveer even veel kilometers op de teller staan als die van Hamilton
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')