SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda (onder voorbehoud)
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië * Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, noch teams die er mee stoppen.Lewis Hamilton en X
Daniel Ricciardo en Max Verstappen
Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen
Sergio Perez en Esteban Ocon
Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne
Valtteri Bottas en Lance Stroll
Carlos Sainz en Daniil Kvyat
Romain Grosjean en Kevin Magnussen
Nico Hulkenberg en Jolyon Palmer
Marcus Ericsson en X
X en X100.000 katjes
Fuck the EBU!
De gepaste afstand zal dezelfde zijn. Denk alleen dat Bottas niet zulke grote fouten maakt en zich niet laten piepelen. Dus de fouten/incidenten a la Spanje, Duitsland, Canada, Maleisië zullen minder plaatsvinden. Dus ik verwacht geen spanning in de races, slechts een constantere en labielere ploeggenoot voor Hamilton.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In dat geval is gepaste afstand ook overdreven.
Het punt is dat als hij net zo goed of beter is dan Rosberg Hamilton zijn borst nat kan maken. Altijd dat gelul alsof Hamilton zoveel beter is dan Rosberg, we hebben notabene het afgelopen jaar kunnen zien dat het niet zo is.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:32 schreef XL het volgende:
[..]
De gepaste afstand zal dezelfde zijn. Denk alleen dat Bottas niet zulke grote fouten maakt en zich niet laten piepelen. Dus de fouten/incidenten a la Spanje, Duitsland, Canada, Maleisië zullen minder plaatsvinden. Dus ik verwacht geen spanning in de races, slechts een constantere en labielere ploeggenoot voor Hamilton.
De algemene opinie is toch wel dat Rosberg het aan de pech van Hamilton te danken heeft. Jij bent geen Hamilton fan, dat is prima. Er zijn twee componenten, techniek en coureur. Op coureur is er wat mij betreft een groot verschil. Techniek kan ervoor zorgen dat een mindere coureur toch punten pakt. Dat heet in 2016 de Rosberg-titel.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het punt is dat als hij net zo goed of beter is dan Rosberg Hamilton zijn borst nat kan maken. Altijd dat gelul alsof Hamilton zoveel beter is dan Rosberg, we hebben notabene het afgelopen jaar kunnen zien dat het niet zo is.
Als we pech gaan meerekenen heeft Hamilton ook 2008 niet verdiend.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:02 schreef XL het volgende:
[..]
De algemene opinie is toch wel dat Rosberg het aan de pech van Hamilton te danken heeft. Jij bent geen Hamilton fan, dat is prima. Er zijn twee componenten, techniek en coureur. Op coureur is er wat mij betreft een groot verschil. Techniek kan ervoor zorgen dat een mindere coureur toch punten pakt. Dat heet in 2016 de Rosberg-titel.
Ik zie op coureur Bottas dichter bij Hamilton staan dan Rosberg, natuurlijk wel erachter. Techniek kan bepalen of hij over het hele seizoen ervoor of erachter staat.
En de winnaar krijgt een snowy ipv shoeyquote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:30 schreef Blik het volgende:
Kunnen ze niet een keer een GP op sneeuw organiseren, ergens in Finland ofzo? Krijg je natuurlijk wel met 100% zekerheid een Fin als winnaar, maar is wel spektakel
Daar kan ik het mee eens zijn. Het steekt het verlies in 2016 ook professioneel weg, misschien omdat hij het weet van 2008. Het kwartje kan twee kanten opvallen.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:13 schreef Beach het volgende:
[..]
Als we pech gaan meerekenen heeft Hamilton ook 2008 niet verdiend.
Niet altijd. De OP moet nog bijgewerkt worden met Bottas bij Mercedes en Wehrlein bij Sauberquote:
Dat mag iemand anders doen.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niet altijd. De OP moet nog bijgewerkt worden met Bottas bij Mercedes en Wehrlein bij Sauber
Dat is geen opinie; dat is een feit. Dankzij Maleisië ging de titel naar Rosbergquote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:02 schreef XL het volgende:
De algemene opinie is toch wel dat Rosberg het aan de pech van Hamilton te danken heeft
Mede dankzij..quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is geen opinie; dat is een feit. Dankzij Maleisië ging de titel naar Rosberg
McLaren die Kovalainen even voor 1 race invliegtquote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:30 schreef Blik het volgende:
Kunnen ze niet een keer een GP op sneeuw organiseren, ergens in Finland ofzo? Krijg je natuurlijk wel met 100% zekerheid een Fin als winnaar, maar is wel spektakel
Ook alleen maar omdat Rosberg vanaf toen alleen maar achter Lewis hoefde te eindigen om wereldkampioen te worden. Als ze er meer om moesten strijden had Rosberg ongetwijfeld meer risico's genomen om de winst te pakken in de laatste races.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is geen opinie; dat is een feit. Dankzij Maleisië ging de titel naar Rosberg
Het nadeel daarvan is, Rosberg kan, oh nee, kon niet inhalen, tevens verdedigen deed hij vies en opzichtig. Zoals in Hockenheim. Kom je weer terug bij Bottas,vdie kan zich wel goed breed houden + kan wel goed druk zetten en inhalen. Daarin zie ik hem echt wel beter dan Rosberg.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:35 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ook alleen maar omdat Rosberg vanaf toen alleen maar achter Lewis hoefde te eindigen om wereldkampioen te worden. Als ze er meer om moesten strijden had Rosberg ongetwijfeld meer risico's genomen om de winst te pakken in de laatste races.
Daar had ik het niet over, alleen het feit dat Rosberg zijn titel niet te danken heeft aan de pech van Hamilton. Wel dat hij de laatste races geen risico's hoefde te nemen en de titel dus makkelijker veilig kon stellen.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:39 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het nadeel daarvan is, Rosberg kan, oh nee, kon niet inhalen, tevens verdedigen deed hij vies en opzichtig. Zoals in Hockenheim. Kom je weer terug bij Bottas,vdie kan zich wel goed breed houden + kan wel goed druk zetten en inhalen. Daarin zie ik hem echt wel beter dan Rosberg.
Dat is het punt niet. Een topwielrenner zal wellicht ook niet heel veel kilo's weg kunnen drukken. Zegt niets over al dan niet topatleet zijn, zegt iets over wat gevraagd wordt in een sport. Spiermassa kan juist nadelig uitpakken, dus waarom zou je gaan trainen op zo veel mogelijk kilo's kunnen wegdrukken?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:18 schreef Beach het volgende:
[..]
Van een topathleet verwacht ik wel wat meer.
dit iddquote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:13 schreef Beach het volgende:
[..]
Als we pech gaan meerekenen heeft Hamilton ook 2008 niet verdiend.
en rosberg moest zijn materiaal sparen, zijn motor had veel meer op de teller staan dan die van hamiltonquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:35 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ook alleen maar omdat Rosberg vanaf toen alleen maar achter Lewis hoefde te eindigen om wereldkampioen te worden. Als ze er meer om moesten strijden had Rosberg ongetwijfeld meer risico's genomen om de winst te pakken in de laatste races.
vergeet de inhaalactie op max in brazilie nietquote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:44 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over, alleen het feit dat Rosberg zijn titel niet te danken heeft aan de pech van Hamilton. Wel dat hij de laatste races geen risico's hoefde te nemen en de titel dus makkelijker veilig kon stellen.
Daarnaast is dat over inhalen trouwens ook onzin. Ik weet even niet meer welke race het was, maar hij is ook dit jaar in de eerste bocht een keer in de rondte getikt en heeft zich toen helemaal terug naar voren "geknokt". In hoeverre je het knokken kan noemen in een auto die vele malen beter is dan 95% van het veld.
Dat is niet waar. De motor van Rosberg in Abu Dhabi had ongeveer even veel kilometers op de teller staan als die van Hamiltonquote:Op dinsdag 17 januari 2017 20:17 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
en rosberg moest zijn materiaal sparen, zijn motor had veel meer op de teller staan dan die van hamilton
hamilton kan gwn full power rijden
ja hoor geloof je dat zelfquote:Op dinsdag 17 januari 2017 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De motor van Rosberg in Abu Dhabi had ongeveer even veel kilometers op de teller staan als die van Hamilton
Nee.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 11:30 schreef Blik het volgende:
Ze gaan wel erg overdrijven nuquote:Op dinsdag 17 januari 2017 22:16 schreef MaGNeT het volgende:
http://www.gpworld.nl/artikel.php?artikelID=6714
Besteld
1000 stuks, dus OP = OP!
Er is een markt voor en ik vind het gaaf om er 1 of 2 te hebben. Hij reed maar kort in deze klasse dus veel zal er niet uitkomenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 23:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze gaan wel erg overdrijven nu
Wanneer komen de vijf verschillende versies van hem in de F3 voor slechts zestig euro per stuk? Eerste podium, eerste zege, eerste keer tien zeges op rij, eerste keer met Red Bull, die van die inhaalactie etc
Ah ik zou graag 1 willen met de #rememberthisname. Hopen dat die ook nog eens uit wordt gebracht dan.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 22:16 schreef MaGNeT het volgende:
Besteld
1000 stuks, dus OP = OP!
Had hem ook besteld ja, best gaaf. Er zijn niet veel F3 modellen.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 22:16 schreef MaGNeT het volgende:
Besteld
1000 stuks, dus OP = OP!
Toffe achtervleugel was dat inderdaad ja.quote:Op woensdag 18 januari 2017 00:48 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ah ik zou graag 1 willen met de #rememberthisname. Hopen dat die ook nog eens uit wordt gebracht dan.
Bottas vond ik afgelopen jaar juist heel zwak in inhalen en voornamelijk verdedigen. Die divebomb van Ricciardo op Monza(?) zou echt niet moeten kunnen. Maar vaak ook door de minimaal snellere Force India werd hij vaak ingehaald.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:39 schreef Meike26 het volgende:
Kom je weer terug bij Bottas,vdie kan zich wel goed breed houden + kan wel goed druk zetten en inhalen. Daarin zie ik hem echt wel beter dan Rosberg.
Zag er pas nog een uit de Florida Winter Series.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is een markt voor en ik vind het gaaf om er 1 of 2 te hebben. Hij reed maar kort in deze klasse dus veel zal er niet uitkomen
Als ze 1 met zijn laatste kart uitbrengen overweeg ik het ook nog
Wiens algemene opinie? Wat moet ik daar nou mee dan? De algemene opinie is dat Hamilton de grote ster van de F1 is en Rosberg een fletse coureur, dat mag maar de algemene opinie verandert de feiten niet. Als Rosberg de snelste is nadat Hamilton al wk is geworden dan ligt het aan de motivatie van Hamilton, als Hamilton de snelste is als Rosberg WK kan worden door veilig en zeker voor plek 2 te gaan laat Hamilton nog maar eens zien wie wereldkampioen had moeten worden.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 12:02 schreef XL het volgende:
[..]
De algemene opinie is toch wel dat Rosberg het aan de pech van Hamilton te danken heeft. Jij bent geen Hamilton fan, dat is prima. Er zijn twee componenten, techniek en coureur. Op coureur is er wat mij betreft een groot verschil. Techniek kan ervoor zorgen dat een mindere coureur toch punten pakt. Dat heet in 2016 de Rosberg-titel.
Wehrlein kwan sowieso niet in aanmerking bij Mercedes. Dat kon Williams contractueel niet.quote:Op woensdag 18 januari 2017 12:56 schreef Geralt het volgende:
http://nl.motorsport.com/(...)entree-massa-866474/
Motoren met flinke korting en gedeeltelijk het salaris van Massa betaald.
Die Wehrlein moet zich toch ook wel achter de oren krabben denk ik zo
Ook besteld! Was al langer op zoek naar een model van zijn F3 wagen.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 22:16 schreef MaGNeT het volgende:
Besteld
1000 stuks, dus OP = OP!
Nice!quote:Op woensdag 18 januari 2017 22:32 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Ook besteld! Was al langer op zoek naar een model van zijn F3 wagen.
Hoax, het eerste waar Max mee kon rijden was iets op vier wielenquote:Op woensdag 18 januari 2017 23:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nice!
Er gaan geruchten dat ze ook z'n eerst driewieler opnieuw gaan uitbrengen op 1:43
https://www.google.nl/amp(...)-driewieler-zat.htmlquote:Op woensdag 18 januari 2017 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoax, het eerste waar Max mee kon rijden was iets op vier wielen
Als hij snel genoeg was had er een hoop meer gekuntquote:Op woensdag 18 januari 2017 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wehrlein kwan sowieso niet in aanmerking bij Mercedes. Dat kon Williams contractueel niet.
En bij Mercedes kwam hij (volgens Wolff) niet in aanmerking vanwege zijn karakter. Hij schijnt net zo'n haantje te zijn als Hamilton en Mercedes wilde niet zo'n explosief nengsel in het team. Dit was schijnbaar ook de reden dat hij door FI gepasseerd is.
Die jongste snelste raceronde zal ook wel komenquote:Op dinsdag 17 januari 2017 23:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze gaan wel erg overdrijven nu
Wanneer komen de vijf verschillende versies van hem in de F3 voor slechts zestig euro per stuk? Eerste podium, eerste zege, eerste keer tien zeges op rij, eerste keer met Red Bull, die van die inhaalactie etc
brazilie?quote:Op donderdag 19 januari 2017 10:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die jongste snelste raceronde zal ook wel komen
Minichamps en Spark zijn gewoon de meest gangbare merken. Die brengen ook het meeste uit. En de kwaliteit is ook goed. Mocht je voor 1:18 gaan, dan zou ik wel voor Minichamps gaan. Met de 1:43 modellen zit er niet zo veel verschil in.quote:Op donderdag 19 januari 2017 13:00 schreef tja77 het volgende:
Vraagje aan de verzamelaars, waarom de keuze voor een bepaald merk leverancier (Minichamp, Sparks models, Looksmart enz.) Doe je dat met het oog op exclusiviteit, detailniveau?
En welk merk zouden jullie adviseren voor een liefhebber voor de sport, maar geen verzamelaar in spe?
Heb van vroeger nog wat Bburago, maar ik zoek wel iets meer kwaliteit zeg maar.quote:Op donderdag 19 januari 2017 13:03 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Minichamps en Spark zijn gewoon de meest gangbare merken. Die brengen ook het meeste uit. En de kwaliteit is ook goed. Mocht je voor 1:18 gaan, dan zou ik wel voor Minichamps gaan. Met de 1:43 modellen zit er niet zo veel verschil in.
Als je echt niet om kwaliteit geeft gaat volgens mij Bburago ook nog wat op de markt brengen. Alleen is dat wel echt speelgoed zegmaar.
Volgend jaar of dit jaar ?quote:Op donderdag 19 januari 2017 13:53 schreef Rossdale het volgende:
Geruchten gaan dat McLaren volgend jaar met een (gedeeltelijk) oranje livery gaat rijden.
Volgend seizoen bedoelde ik natuurlijkquote:Op donderdag 19 januari 2017 15:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgend jaar of dit jaar ?
Altijd weer het zelfde liedje deze periode![]()
dan zit een belg in een oranje autoquote:Op donderdag 19 januari 2017 13:53 schreef Rossdale het volgende:
Geruchten gaan dat McLaren volgend jaar met een (gedeeltelijk) oranje livery gaat rijden.
Belgie was vroeguh onderdeel van Nederland (Ik weet dat nu de belgen beledig)quote:Op donderdag 19 januari 2017 18:20 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
dan zit een belg in een oranje auto
Nederland was vroeger onderdeel van Spanje. En van Frankrijk. En van Rome.quote:Op donderdag 19 januari 2017 18:27 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Belgie was vroeguh onderdeel van Nederland (Ik weet dat nu de belgen beledig)
Dus we hebben gp of Holland, namelijk in Barce;lona als je zo bekijkttquote:Op donderdag 19 januari 2017 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederland was vroeger onderdeel van Spanje. En van Frankrijk. En van Rome.
Nederland was Spanje, niet andersomquote:Op donderdag 19 januari 2017 18:40 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dus we hebben gp of Holland, namelijk in Barce;lona als je zo bekijktt![]()
Heb jij nog steeds alle modellen of ben je daar inmiddels mee gestopt? Er zijn tegenwoordig echt moeilijk veel verschillende variantenquote:Op donderdag 19 januari 2017 13:03 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Minichamps en Spark zijn gewoon de meest gangbare merken. Die brengen ook het meeste uit. En de kwaliteit is ook goed. Mocht je voor 1:18 gaan, dan zou ik wel voor Minichamps gaan. Met de 1:43 modellen zit er niet zo veel verschil in.
Als je echt niet om kwaliteit geeft gaat volgens mij Bburago ook nog wat op de markt brengen. Alleen is dat wel echt speelgoed zegmaar.
Haha ja prachtigquote:Op donderdag 19 januari 2017 18:20 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
dan zit een belg in een oranje auto
En Friesland.quote:Op donderdag 19 januari 2017 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederland was vroeger onderdeel van Spanje. En van Frankrijk. En van Rome.
Niet alles meerquote:Op donderdag 19 januari 2017 18:49 schreef Waffle het volgende:
[..]
Heb jij nog steeds alle modellen of ben je daar inmiddels mee gestopt? Er zijn tegenwoordig echt moeilijk veel verschillende varianten
Fryslan Boppequote:
Vroeger wel. Toen liep het van Denemarken naar Zeeland. En het is nooit veroverd door de Romeinen. In tegenstelling tot de rest van Nederland.quote:
OT maar weer.quote:Op donderdag 19 januari 2017 19:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vroeger wel. Toen liep het van Denemarken naar Zeeland. En het is nooit veroverd door de Romeinen. In tegenstelling tot de rest van Nederland.
En Rome is ook geen land.
Reageer dan met een leuk F1 feitje of nieuwtjequote:
Dat hoor je ook elk jaar weer hé.quote:Op donderdag 19 januari 2017 13:53 schreef Rossdale het volgende:
Sowieso meer plakkertjes dit jaarquote:Op donderdag 19 januari 2017 20:26 schreef Funzel het volgende:
[..]
Dat hoor je ook elk jaar weer hé.
De nieuwe OP. Ik ben geen grafisch guru, dus ik heb alleen de plaatjes van Bottas, Massa en Wehrlein aangepast aan de grootte, niet aan de overall of achtergrond. Dat mag iemand anders doen als die zich geroepen voelt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en misschien dat Manor er mee stopt.
#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein
X en X
En in code tags:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Bottas naar Mercedes? Weten we dat zeker?Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s![]()
Nee, blijft afwachten tot eind Maart als de grid opstelling bezig isquote:Op vrijdag 20 januari 2017 17:58 schreef Montelly het volgende:
Bottas naar Mercedes? Weten we dat zeker?![]()
![]()
Nee, ik geloof er geen zak van.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 17:58 schreef Montelly het volgende:
Bottas naar Mercedes? Weten we dat zeker?![]()
Die zullen we gewoon een Duitser pakkenDie Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"![]()
Het schijnt dat Bottas voor die tijd tot Duitser geneutraliseerd is.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Genaturalisereerd neem ik aan. Neutraliseren lijkt me wat radicaal.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 18:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat Bottas voor die tijd tot Duitser geneutraliseerd is.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Soms moet het wat radicaal. Geen idee waarom ik het niet goed schreefquote:Op vrijdag 20 januari 2017 18:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Genaturalisereerd neem ik aan. Neutraliseren lijkt me wat radicaal.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nee. Vandaag loopt de deadline af voor Manor om het bod, dat door een geïnteresseerde koper is gedaan, te accepteren. Omdat voor vandaag het nog reëel is dat ze aan de testen kunnen deelnemen. Zij het in het begin het met een aangepaste 2016 auto (wat door de FIA toegestaan lijkt te zijn). Elke dag vertraging zal waarschijnlijk een lager bod inhouden omdat het dan steeds moeilijker wordt op tijd klaar te zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 19:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Liep vandaag niet de deadline af of Manor nog aan de start kon verschijnen?
De medewerkers zijn in ieder geval nog tot eind januari in dienst en worden betaald. Tot die tijd is alles nog mogelijk.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Tja, 't is goedkoper om een failliet team over te kopen dan om een team van faillissement te redden.
De nieuwe koper heeft niets met schulden te maken bij faillissement.
Aan de andere kant zitten er ook weer behoorlijke kosten aan het registreren van een nieuw team.![]()
Ik denk in het geval van Manor het niet interessant is om te wachten tot faillissement, omdat je dan volgens mij niet meer kans maakt op het geld dat goed was voor p10, Haas is nieuw en heeft daar geen recht op en dus zou Manor iets van 11 miljoen krijgen gedurende het jaar.
Dit lijkt me eerder wachten tot de datum van de deadline om het team op de valreep te redden van de ondergang, voor een appel en een ei zodat de schulden ook weer makkelijker afbetaald kunnen worden, welke ze anders ook kwijt waren voor de aankoop van het team. Soort van discount/markt gebeuren.
Carlos Slim lijkt me geen potentiele eigenaar. ik vraag mij eerder af wat Ron Dennis in zijn schild voert.. die heeft zo zijn connecties en het zou zomaar kunnen dat hij op de valreep er een sub B team voor McLaren van gaat maken. Leuk speeltuintje voor Nicky de Vries en andere McLaren protegees in de verdere toekomst.![]()
40 miljoen. Die 11 miljoen lopen ze juist mis door de 11de plaats.
En een faillissement betekent het einde van Manor of wat voor team dan ook, want dan vervalt de inschrijving. En een andere inschrijving kan niet, of de FIA moet weer een nieuwe tender openen zoals voor 2010 en 2016. De failliete boedel opkopen heeft dus niet zoveel zin. Behalve aan onderdelen en zo.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
Blijkbaar zit er voortgang in de gesprekken tussen Manor en de investeerder.
http://m.bbc.com/sport/formula1/38697523The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
Ook als liefhebber van de sport en geen verzamelaar zou ik zeggen kies een merk met het oog op detail. En dan kom je dus bij eerder genoemde merken uit.quote:Op donderdag 19 januari 2017 13:00 schreef tja77 het volgende:
Vraagje aan de verzamelaars, waarom de keuze voor een bepaald merk leverancier (Minichamp, Sparks models, Looksmart enz.) Doe je dat met het oog op exclusiviteit, detailniveau?
En welk merk zouden jullie adviseren voor een liefhebber voor de sport, maar geen verzamelaar in spe?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"![]()
Spark is nog vrij "nieuw", een 5 jaar ofzo dus alles er voor is Minichamps.quote:Op donderdag 19 januari 2017 13:00 schreef tja77 het volgende:
En welk merk zouden jullie adviseren voor een liefhebber voor de sport, maar geen verzamelaar in spe?N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
wilde deze net linkenquote:Op zaterdag 21 januari 2017 14:32 schreef Geralt het volgende:
http://www.autoblog.nl/ni(...)max-verstappen-95251![]()
Kijken jullie ook De Race of Champions ? Volgend jaar geen kruising meer in de baan , wat een klapper van Wehrlein..![]()
Nee heb je een link?quote:Op zaterdag 21 januari 2017 21:52 schreef King_Merc het volgende:
Kijken jullie ook De Race of Champions ? Volgend jaar geen kruising meer in de baan , wat een klapper van Wehrlein..
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |