abonnement Unibet Coolblue
pi_168176174
Spiritualiteit begint steeds meer de massa te bereiken. In tijden van facebook en whatsapp hebben wij juist meer spiritualiteit nodig. De spirit is de geest, ook wel jouw levensenergie. Zonder spiritualiteit te beoefenen komt er een stressophoping in je lichaam. Een onspiritueel persoon is misschien gezond van buiten, maar beschadigt van binnen. Spiritualiteit is voor mij bevrijding van de ziel. Het reinigen van open wonden is wat spiritualiteit met je doet. Een spiritueel persoon zorgt goed voor zichzelf en medemens. Zonder spiritualiteit zou de wereld minder creatief zijn en minder diepgang hebben. Spirituele mensen geven meer dan dat zij nemen. Je kunt spiritualiteit niet beoefenen als je jezelf niet opensteld. Iedereen kan spiritueel worden met de juiste instellig. Spiritualiteit kan genezend werken.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168176509
Ha en soms voel ik me zo hoog en zwevend dat ik weer even verlang naar een beetje aarde en aardse zaken! :)

Wel leuk topic!
pi_168181939
Zeker belangrijk.

In deze tijd van onzekerheid en aanslagen moet (ja, moet) ik echt me soms even terugtrekken. Alles uit, electronica ;) Ik maak me dan zwaar, lichamelijk en geestelijk, aarden zal dat wel zijn. Terug naar mezelf, positieve gedachten en dat kan van alles zijn. Een lekker kop thee waar ik naar verlang of een spelletje die ik ga doen met mijn zoontje. Aardse dingen en dat heeft meestal te maken met eten/drinken of mooie herinneringen. Versla die dementors, ze zijn niet belangrijk, niemand kan aan jouw dromen of gedachtes komen.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_168187878
Dankje, we moeten beslist doorgaan met spiritualiteit en buddha. Samen zijn we spiritueel sterk en kan je als 1 brein onze onderbewustzijn koppelen als 1 groot wezen. Spiritualiteit zit in ons allemaal, alleen heeft nog niet iedereen hun spirit gevonden. De geest en het lichaam moeten eerst in harmonie zijn voordat jouw spiritualiteit groeit.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168188690
Het zou juist veel beter voor de wereld zijn als men iets realistischer gaat doen in plaats van zich te verliezen in hersenspoelerij onder de noemer 'geest' en 'spiritualiteit'.
Conscience do cost.
pi_168189455
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 21:48 schreef firefly3 het volgende:
Spirituele mensen geven meer dan dat zij nemen.
Hoe werkt dit precies?
pi_168196925
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:36 schreef ems. het volgende:
Het zou juist veel beter voor de wereld zijn als men iets realistischer gaat doen in plaats van zich te verliezen in hersenspoelerij onder de noemer 'geest' en 'spiritualiteit'.
Wat is meer hersenspoelerij, spiritualiteit of facebook? Ik denk het laatste. We moeten stoppen met gebrainwashed worden door de massa media en voor spiritualiteit kiezen. Je bent pas helemaal vrij als je 1 wordt met jezelf. Hierbij is je lichaam en geest een beter draagvlak voor geluk en welzijn. Ik raad je de weg van spiritualiteit aan.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168196973
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:49 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wat is meer hersenspoelerij, spiritualiteit of facebook? Ik denk het laatste.
Spiritualiteit natuurlijk. No contest.
quote:
We moeten stoppen met gebrainwashed worden door de massa media en voor spiritualiteit kiezen. Je bent pas helemaal vrij als je 1 wordt met jezelf. Hierbij is je lichaam en geest een beter draagvlak voor geluk en welzijn. Ik raad je de weg van spiritualiteit aan.
Nuh, sowieso zijn de twee niet vergelijkbaar. Maar de wereld zou stukken beter af zijn zonder spiritualiteit en dergelijke zweverigheid. Zonder facebook zal er dan weer een stuk minder veranderen.
Conscience do cost.
pi_168196999
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 14:00 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Hoe werkt dit precies?
Dat zij mensen beter aanvoelen omdat zij beter met hunzelf in contact zijn. Als gevolg hiervan gevenze meer om de medemens. Dit kan in de vorm van financiele tot niet-financiele hulp. Spirituele mensen zijn ook minder gestrest.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168197074
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Spiritualiteit natuurlijk. No contest.

[..]

Nuh, sowieso zijn de twee niet vergelijkbaar. Maar de wereld zou stukken beter af zijn zonder spiritualiteit en dergelijke zweverigheid. Zonder facebook zal er dan weer een stuk minder veranderen.
Wat de één zweverig vind is voor de ander harde waarheid. Als je spiritueel bent groei je dichter tot jezelf, dus ben je juist meer bewuster, en hierdoor juist minder zweverig.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168197098
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:55 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wat de één zweverig vind is voor de ander harde waarheid.
Zal best.
quote:
Als je spiritueel bent groei je dichter tot jezelf, dus ben je juist meer bewuster, en hierdoor juist minder zweverig.
Mensen die zich bezigen met spiritualiteit raken juist steeds meer out of touch. Ook ontlenen ze ook nog eens allerlei autoriteit aan wat zij persoonlijk "spiritualiteit" noemen en denken ze dat de wereld beter wordt als andere mensen hun waanbeelden overnemen.
Conscience do cost.
pi_168210686
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Zal best.

[..]

Mensen die zich bezigen met spiritualiteit raken juist steeds meer out of touch. Ook ontlenen ze ook nog eens allerlei autoriteit aan wat zij persoonlijk "spiritualiteit" noemen en denken ze dat de wereld beter wordt als andere mensen hun waanbeelden overnemen.
Het is wetenschappelijk bewezen dat mediteren gezond is voor je mentale en fysieke gesteldheid. Het reinigen van je geest verwerkt de stresshormonen in je lichaam. Spirituele mensen kunnen hierdoor beter met elkaar omgaan omdat zij simpelweg minder snel ruzie krijgen, zij hebben namelijk al vrede met hunzelf en bekommeren over de tekortkomingen van anderen. Daarom helpt de dalai lama zoveel mensen. Mensen die niet open zijn hebben een gesloten ziel en leven onbewust naar de maatstaven van een ander. Spiritualiteit brengt veel liefde, vreugde en rust met zich mee wat je met andere "hobbys" niet kunt krijgen. Ademhalingsoefeningen en acceptatie.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 00:13:30 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168210950
Ik heb hier een boekje liggen over 'klinisch mediteren'. Gewoon zonder fratsen mediteren. Puur de basis en meer niet, best leuk leeswerk als je niet van de energieën, gidsen of andere zaken die eventueel zweverig aandoen als je er allergisch voor bent maar wel benieuwd bent naar controle krijgen over je denkwerk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168221187
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Spiritualiteit natuurlijk. No contest.

[..]

Nuh, sowieso zijn de twee niet vergelijkbaar. Maar de wereld zou stukken beter af zijn zonder spiritualiteit en dergelijke zweverigheid. Zonder facebook zal er dan weer een stuk minder veranderen.
Haha, dat is precies andersom.



Pas als je door hebt wat voor kracht dit soort dingen hebben. Meditatie, Yoga. Allemaal "zweverig", net als Acupunctuur (waarvan de werking kort geleden bewijsstukken kreeg, na 2000 jaar zoeken).

We onderschatten het oosten zwaar, in het westen. Zij zijn met de geest grootmeesters waar wij een stel kinderen zijn die met vuurwerk spelen. Onze technologische voorsprong op hen, valt in het niet bij hun voorsprong op het bewustzijn en de mind.

Vroeger was ik net als jij, en vond het ook maar onzin. Totdat ik de voordelen ervan begon te merken, en die zijn outstanding.
Lambo of Rekt
  dinsdag 17 januari 2017 @ 15:59:52 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168221694
Alleen al omdat je met meditatie een grip krijgt op je eigen denkproces en voordurend en onbewust een soort reflectie op je initiële reactie uitvoert maakt al dat je een stuk minder vaak geweldadig uit de hoek komt (denk/hoop ik)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168223034
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:39 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Haha, dat is precies andersom.

[ afbeelding ]
Ik ben per definitie niet om te praten door gekke plaatjes met teksten erop :P
quote:
Pas als je door hebt wat voor kracht dit soort dingen hebben. Meditatie, Yoga. Allemaal "zweverig", net als Acupunctuur (waarvan de werking kort geleden bewijsstukken kreeg, na 2000 jaar zoeken).
Ik ben helaas niet overtuigd van de vermeende 'kracht' die het zou hebben.
quote:
We onderschatten het oosten zwaar, in het westen. Zij zijn met de geest grootmeesters waar wij een stel kinderen zijn die met vuurwerk spelen. Onze technologische voorsprong op hen, valt in het niet bij hun voorsprong op het bewustzijn en de mind.
Ik geloof sowieso niet in de geest dus dat is snel beslist. Verder kom ik zelf uit het oosten maar dat heeft geen invloed gehad op mijn mediteer-lust.
quote:
Vroeger was ik net als jij, en vond het ook maar onzin. Totdat ik de voordelen ervan begon te merken, en die zijn outstanding.
Ik had het juist andersom. Vroeger vond ik dit soort dingen heel spannend en dacht ik dat er een kern van waarheid in zat. Toen ik wat ouder en volwassener werd zag ik dat het vooral een flinke dosis suggestie was en dat alle (vermeende) voordelen die je uit meditatie haalt net zo goed uit bijvoorbeeld een potje sport kan halen.

Prima als mensen het doen verder. Ik speel persoonlijk graag videospelletjes en val daar net zo min mensen mee lastig. Maar doen alsof het een of ander wondermiddel is waarmee je de wereld kan verbeteren vind ik sterk overdreven en eigenlijk gewoon niet waar, dus.
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 15:59 schreef jogy het volgende:
Alleen al omdat je met meditatie een grip krijgt op je eigen denkproces en voordurend en onbewust een soort reflectie op je initiële reactie uitvoert maakt al dat je een stuk minder vaak geweldadig uit de hoek komt (denk/hoop ik)
Gelukkig ben ik zonder enkele vorm van meditatie al compleet niet gewelddadig. Misschien zouden meer mensen videospelletjes moeten spelen voor de wereldvrede? 8-)
Conscience do cost.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:27:38 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168223891
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:56 schreef ems. het volgende:
Gelukkig ben ik zonder enkele vorm van meditatie al compleet niet gewelddadig. Misschien zouden meer mensen videospelletjes moeten spelen voor de wereldvrede? 8-)
Oh helemaal eens, mijn digitale geweld zorgt ervoor dat ik in het echt geen vervelende kinderen in de fik steek. Zolang ik maar in Skyrim de killable kids mod installeer.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168226641
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:49 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wat is meer hersenspoelerij, spiritualiteit of facebook? Ik denk het laatste. We moeten stoppen met gebrainwashed worden door de massa media en voor spiritualiteit kiezen. Je bent pas helemaal vrij als je 1 wordt met jezelf. Hierbij is je lichaam en geest een beter draagvlak voor geluk en welzijn. Ik raad je de weg van spiritualiteit aan.
_O_

Persoonlijk spreek ik liever van geest-geestelijk(e) ontwikkeling, bij spiritualiteit denkt men al snel aan channelen, hoger en lager, gidsen enzoverder.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_168226987
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ben per definitie niet om te praten door gekke plaatjes met teksten erop :P

[..]

Ik ben helaas niet overtuigd van de vermeende 'kracht' die het zou hebben.

[..]

Ik geloof sowieso niet in de geest dus dat is snel beslist. Verder kom ik zelf uit het oosten maar dat heeft geen invloed gehad op mijn mediteer-lust.

[..]

Ik had het juist andersom. Vroeger vond ik dit soort dingen heel spannend en dacht ik dat er een kern van waarheid in zat. Toen ik wat ouder en volwassener werd zag ik dat het vooral een flinke dosis suggestie was en dat alle (vermeende) voordelen die je uit meditatie haalt net zo goed uit bijvoorbeeld een potje sport kan halen.

Prima als mensen het doen verder. Ik speel persoonlijk graag videospelletjes en val daar net zo min mensen mee lastig. Maar doen alsof het een of ander wondermiddel is waarmee je de wereld kan verbeteren vind ik sterk overdreven en eigenlijk gewoon niet waar, dus.

[..]

Gelukkig ben ik zonder enkele vorm van meditatie al compleet niet gewelddadig. Misschien zouden meer mensen videospelletjes moeten spelen voor de wereldvrede? 8-)
Sommige personen moeten zich nog hervinden. De geest of ziel heeft iedereen. Je kunt het ook onderbewustzijn noemen. Spiritualiteit heeft ook invloed op jou, zonder dat je het door hebt. We zijn namelijk met z'n allen verbonden. Als je geen spiritualiteit kent ervaar je ook geen liefde of geluk, want liefde en geluk is spiritualiteit. Het is ons denken en doen dat op filosofische en wetenschappelijke wijzen onderbouwd is. Neem het pad voorwaards in plaats van achterwaards. Vertrouw in spiritualiteit, vertrouw jezelf. Open staan voor nieuwe wegen is belangrijker dan stilstand. Stilstaan is achteruitgaan.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168227241
Eens met de OP. Maar beentjes op de grond houden is ook belangrijk. Spiritualiteit is ook voor velen een heerlijke uitvlucht om de gewone, dagelijkse praktijk te ontvluchten. En dat is dan gewoon weer een nieuwe vorm van zelfmisleiding waarmee je jezelf voor de gek houdt.
pi_168227621
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:18 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Sommige personen moeten zich nog hervinden.
Dit soort opmerkingen illustreren alleen maar het gebrek aan argumentatie.
quote:
De geest of ziel heeft iedereen.
Jammer dat dat vooralsnog niet bewezen is ;)
quote:
Je kunt het ook onderbewustzijn noemen. Spiritualiteit heeft ook invloed op jou, zonder dat je het door hebt. We zijn namelijk met z'n allen verbonden.
Het is vooral andermans spiritualiteit die vooralsnog (helaas) invloed op mij heeft. Dat we "verbonden" zouden zijn is verder ook op niets gebaseerd.
quote:
Als je geen spiritualiteit kent ervaar je ook geen liefde of geluk, want liefde en geluk is spiritualiteit.
Nee dat is het niet.
quote:
Het is ons denken en doen dat op filosofische en wetenschappelijke wijzen onderbouwd is.
Wetenschap staat compleet los van spiritualiteit
quote:
Neem het pad voorwaards in plaats van achterwaards. Vertrouw in spiritualiteit, vertrouw jezelf. Open staan voor nieuwe wegen is belangrijker dan stilstand. Stilstaan is achteruitgaan.
Spiritualiteit is stilstaan. (Romantische) aannames doen en die als een soort groter goed beschouwen.
quote:
Wat denk je nou echt te bereiken met deze plaatjes?
Conscience do cost.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 19:41:25 #22
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_168227776
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:36 schreef ems. het volgende:
Het zou juist veel beter voor de wereld zijn als men iets realistischer gaat doen in plaats van zich te verliezen in hersenspoelerij onder de noemer 'geest' en 'spiritualiteit'.
Ehm. Die mensen die zich storten op het spirituele leven zoals in de OP aangekaart zijn anderen zelden tot last. Ik zie het probleem niet. Meer tevreden en opgewekte mensen in mijn omgeving is juist mooi, ook al vullen ze hun leven anders in dan ik dat doe.
pi_168228092
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:41 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ehm. Die mensen die zich storten op het spirituele leven zoals in de OP aangekaart zijn anderen zelden tot last. Ik zie het probleem niet. Meer tevreden en opgewekte mensen in mijn omgeving is juist mooi, ook al vullen ze hun leven anders in dan ik dat doe.
Oh dat zeker. Zolang het mensen betreft die wat zij denken dat spiritualiteit is niet opdringen is er niets aan de hand. Echter reken ik geloof etc. ook tot spiritualiteit en dat is helaas niet zelden vrij opdringerig en heeft wat mij betreft een negatieve invloed op de wereld.

Verder ben ik dus niet overtuigd dat mediterende mensen 'goed' zijn voor de wereld. Mediteren is in mijn ogen niet veel meer dan een hobby, en hoewel het natuurlijk fijn is voor mensen om wat afleiding te hebben lijken sommige mensen in de overtuiging dat meditatie een soort letterlijke wereldverbeteraar is. En zoals gezegd: Wat mij betreft staat mediteren gelijk aan het effect dat sommige mensen ondervinden van naar muziek luisteren, sporten en of videospelletjes spelen. Niet meer, niet minder.
Conscience do cost.
pi_168229013
quote:
Verder ben ik dus niet overtuigd dat mediterende mensen 'goed' zijn voor de wereld. Mediteren is in mijn ogen niet veel meer dan een hobby, en hoewel het natuurlijk fijn is voor mensen om wat afleiding te hebben lijken sommige mensen in de overtuiging dat meditatie een soort letterlijke wereldverbeteraar is. En zoals gezegd: Wat mij betreft staat mediteren gelijk aan het effect dat sommige mensen ondervinden van naar muziek luisteren, sporten en of videospelletjes spelen. Niet meer, niet minder.
Dan heb je het over ontspanningsmeditatie. Er is ook inzichtsmeditatie. Dat laatste is wat anders.

Grappig feitje dat ik laatst hoorde ergens in een TV-programma: het schijnt dat men in het Oosten helemaal niet zo veel mediteert als men hier denkt.
Men denkt hier altijd dat ze in het Oosten zo rustig zijn en weinig stress hebben. Mooi niet dus... Meditatie ter ontspanning doen ze er nauwelijks. In het Oosten doen ze het alleen maar als ze verlichting willen bereiken (en daarvoor doe je inzichtsmeditatie dus!).
Het is momenteel vooral een Westers fenomeen dus, dat mediteren om te ont-stressen. :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 20:20:07 #25
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_168229014
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh dat zeker. Zolang het mensen betreft die wat zij denken dat spiritualiteit is niet opdringen is er niets aan de hand. Echter reken ik geloof etc. ook tot spiritualiteit en dat is helaas niet zelden vrij opdringerig en heeft wat mij betreft een negatieve invloed op de wereld.

Verder ben ik dus niet overtuigd dat mediterende mensen 'goed' zijn voor de wereld. Mediteren is in mijn ogen niet veel meer dan een hobby, en hoewel het natuurlijk fijn is voor mensen om wat afleiding te hebben lijken sommige mensen in de overtuiging dat meditatie een soort letterlijke wereldverbeteraar is. En zoals gezegd: Wat mij betreft staat mediteren gelijk aan het effect dat sommige mensen ondervinden van naar muziek luisteren, sporten en of videospelletjes spelen. Niet meer, niet minder.
Yes, en die activiteiten kunnen een mens ook tevree maken. Imho een kleine positieve bijdrage aan de directe omgeving ;)

Ik zie de smaak spiritualiteit zoals deze tegenwoordig populairder wordt overigens wel als een andere manier van zinsgeving dan de grote religieuze instituten. Maar idd, door de strot drukken is sowieso in alles een no go.
pi_168229066
nvm.
  woensdag 18 januari 2017 @ 01:39:09 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168236908
quote:
Het was best een goede post hoor. Waarom verwijderen?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168237114
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh dat zeker. Zolang het mensen betreft die wat zij denken dat spiritualiteit is niet opdringen is er niets aan de hand. Echter reken ik geloof etc. ook tot spiritualiteit en dat is helaas niet zelden vrij opdringerig en heeft wat mij betreft een negatieve invloed op de wereld.

Verder ben ik dus niet overtuigd dat mediterende mensen 'goed' zijn voor de wereld. Mediteren is in mijn ogen niet veel meer dan een hobby, en hoewel het natuurlijk fijn is voor mensen om wat afleiding te hebben lijken sommige mensen in de overtuiging dat meditatie een soort letterlijke wereldverbeteraar is. En zoals gezegd: Wat mij betreft staat mediteren gelijk aan het effect dat sommige mensen ondervinden van naar muziek luisteren, sporten en of videospelletjes spelen. Niet meer, niet minder.
Het eerste is zeker waar, dan kom je al snel uit bij wie het meeste ziet en weet terwijl het niets anders dan geloof is waar je dan ook in moet geloven.

het tweede, het is de vraag wat men verstaat onder mediteren, naar mijn mening is het alles omvattend, ongericht en niet iets dat ondernomen word.
Het is namelijk geen handeling die men op desgewenst moment kan uitvoeren, rust nemen om te ont-stressen is geen meditatie en heeft er niets mee te maken.

Mijn persoonlijke mening, elk individu groeit vanzelf naar een permanente staat van meditatie, ieder op zijn/haar eigen tempo.
Het licht gaat vanzelf feller en feller schijnen waardoor het valse van het werkelijke word onderscheiden en waarna het word losgelaten.
Mediteren is het inkeren, naar binnen keren, in feite eigen aan de mens omdat we graag zelf ondervinden, onderzoeken en ontdekken.
Het schept ruimte omdat het oude word losgelaten, daardoor kan het werkelijke dat elk moment van de dag onder onze neus aanwezig is zich openbaren.
In dit licht zijn mediterende mensen zeker goed voor de wereld te noemen, elk gezond deeltje maakt de wereld weer iets beter.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_168237118
wat een jankerige bullshit.
  woensdag 18 januari 2017 @ 04:48:21 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168237132
Niks mis met spiritualiteit en dat willen beleven maar ik denk dat de OP precies dezelfde fout maakt die mensen al 10.000-den jaren lang maken.... namelijk je beleving van spiritualiteit op een hoger platvorm stellen dan mensen die het niet doen. Of mensen die het niet doen op de manier die jij goedkeurt.

Ik lees in de OP en enkele vervolgposts in dit topic eigenlijk zoiets als "spirituele mensen zijn beter... gebrek aan spiritualiteit is de grondslag van al het kwaad... trek je eigen conclusies (bijvoorbeeld: vind een niet-spiritueel persoon en bind die vast aan je tractor en sleep hem door een veld tot er een zielig hoopje vlees over is... IN DE NAAM VAN HET UITBANNEN VAN GEWELD NATUURLIJK!)"

Spiritualiteit, net zoals het goede leven maak je populair door gewoon het goede voorbeeld te geven en hopen dat mensen dat herkennen en vervolgens overnemen, niet door zeurderig mensen aan te sporen en er een wij/jullie scheiding toe te passen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 18 januari 2017 @ 04:57:38 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168237137
En dan nog wat.

Er lijkt een neurologische genetisch erfelijke grondslag te liggen mbt de beleving van spiritualiteit. Iets wat bijvoorbeeld in mijn familie niet voor lijkt te komen. Ik heb letterlijk nog nooit in mijn gehele leven een spirituele ervaring gehad. Dus.. leuk dat je dan vind dat ik een hompje stress en beschadigdheid vindt, TS maar dan moet ik het toch met alle respect oneens zijn met je. Ik heb een prima leuk leven.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168237245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh dat zeker. Zolang het mensen betreft die wat zij denken dat spiritualiteit is niet opdringen is er niets aan de hand. Echter reken ik geloof etc. ook tot spiritualiteit en dat is helaas niet zelden vrij opdringerig en heeft wat mij betreft een negatieve invloed op de wereld.

Verder ben ik dus niet overtuigd dat mediterende mensen 'goed' zijn voor de wereld. Mediteren is in mijn ogen niet veel meer dan een hobby, en hoewel het natuurlijk fijn is voor mensen om wat afleiding te hebben lijken sommige mensen in de overtuiging dat meditatie een soort letterlijke wereldverbeteraar is. En zoals gezegd: Wat mij betreft staat mediteren gelijk aan het effect dat sommige mensen ondervinden van naar muziek luisteren, sporten en of videospelletjes spelen. Niet meer, niet minder.
Zoals sommigen beschrijven mis je inzicht(smeditatie). Een ontspanningsmeditatie is de eerste stap, spirituele mensen weten deze stappen voorbij te streven en meer te ontdekken. Hierdoor is het belangrijk om nieuwe dingen te proberen en tot nieuwe inzichten te komen. Dit brengt de mensen die spiritualiteit "beoefenen" op een hoger niveau.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168237261
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 04:57 schreef SpecialK het volgende:
En dan nog wat.

Er lijkt een neurologische genetisch erfelijke grondslag te liggen mbt de beleving van spiritualiteit. Iets wat bijvoorbeeld in mijn familie niet voor lijkt te komen. Ik heb letterlijk nog nooit in mijn gehele leven een spirituele ervaring gehad. Dus.. leuk dat je dan vind dat ik een hompje stress en beschadigdheid vindt, TS maar dan moet ik het toch met alle respect oneens zijn met je. Ik heb een prima leuk leven.
Erfelijkheid kan denk ik inderdaad zeer goed een rol spelen. De monniken in Oosterse landen zijn bijvoorbeeld zowel mentaal als geestelijk zeer sterk en gezond. Terwijl zij óók nog eens spiritueel zijn. De spirituele mensen ontweken oorlog, terwijl de niet-spirituele mensen ten onder gingen aan de haat van oorlogen. Na duizenden jaren bestaan de tempels nog steeds vanwege hun beslissing niet mee te vechten. Veel respect voor de kennis van deze tempelmonniken.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 18 januari 2017 @ 07:28:21 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168237358
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 06:57 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Erfelijkheid kan denk ik inderdaad zeer goed een rol spelen. De monniken in Oosterse landen zijn bijvoorbeeld zowel mentaal als geestelijk zeer sterk en gezond.
Eh. Valt wel mee, hoor.

quote:
Terwijl zij óók nog eens spiritueel zijn. De spirituele mensen ontweken oorlog,
Genoeg oorlogen met als grondslag een vorm van spiritualiteit, mijn vrind.

quote:
terwijl de niet-spirituele mensen ten onder gingen aan de haat van oorlogen.
Als je hiermee wil zeggen dat spirituele mensen en-masse hun best hebben gedaan om direct of indirect niet-spirituele mensen kapot te maken dan vind ik dat cru gezegd maar dichter bij de waarheid dan wat je hiervoor lijkt te claimen.

quote:
Na duizenden jaren bestaan de tempels nog steeds vanwege hun beslissing niet mee te vechten. Veel respect voor de kennis van deze tempelmonniken.
Waar te beginnen met dit statement. Welk universum leef jij?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168237533
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 07:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eh. Valt wel mee, hoor.

[..]

Genoeg oorlogen met als grondslag een vorm van spiritualiteit, mijn vrind.

[..]

Als je hiermee wil zeggen dat spirituele mensen en-masse hun best hebben gedaan om direct of indirect niet-spirituele mensen kapot te maken dan vind ik dat cru gezegd maar dichter bij de waarheid dan wat je hiervoor lijkt te claimen.

[..]

Waar te beginnen met dit statement. Welk universum leef jij?
Sommige oosterse monniken leven wel meer dan 100 jaar. Je verward spiritualiteit denk ik met geloof. Spiritualiteit heeft geven om jezelf en anderen als basis. Hoe kan je enlightened zijn als je haat bij je draagt? Jammer dat je deze beginselen van spiritualiteit niet inziet. Ik hoop dat wij je naar een hogere niveau kunnen brengen waarbij je inziet wat spiritualiteit inhoudt (geen oorlog en geweld) en je begeleiden naar jezelf. Deze schil die nu op te merken is heeft alleen nadelige gevolgen voor jezelf. Spiritualiteit kan je de weg leiden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 18 januari 2017 @ 08:12:46 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168237585
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:05 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Sommige oosterse monniken leven wel meer dan 100 jaar.
Sommige niet-spirituelen leven wel meer dan 100 jaar.

En nu?

quote:
Je verward spiritualiteit denk ik met geloof. Spiritualiteit heeft geven om jezelf en anderen als basis.
Nee hoor. Dat is slechts een hele specifieke vorm van spiritualiteit. Spiritualiteit is gewoon het beleven van een gevoel van nietigheid. Of een gevoel dat er iets groters is dan jijzelf. Het is een emotie niet een motivatie.

quote:
Hoe kan je enlightened zijn als je haat bij je draagt?
Een zen-monnik zou zeggen dat haat een onderdeel is van de menselijke ervaring en dat het onderdrukken of wegstoppen ervan hetzelfde is als tegen de stroom inzwemmen. Ipv dat je gewoon vrede hebt met wat je bent en in goede banen probeert te leiden.

quote:
Jammer dat je deze beginselen van spiritualiteit niet inziet.
Jij denkt aan een hele specifieke vorm van spiritualiteit. Ik heb het gewoon over spiritualiteit in het algemeen. Volgende keer misschien wat duidelijker zijn met je taalgebruik?

quote:
Ik hoop dat wij je naar een hogere niveau kunnen brengen
Waarom zou spiritualiteit een "hoger niveau" zijn? Waar komt die waardeoordeel vandaan?

quote:
waarbij je inziet wat spiritualiteit inhoudt (geen oorlog en geweld)
Nogmaals. Genoeg moorden gepleegd in de naam van spiritualiteit.

quote:
en je begeleiden naar jezelf. Deze schil die nu op te merken is heeft alleen nadelige gevolgen voor jezelf. Spiritualiteit kan je de weg leiden.
- Jim Jones 1977
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168237601
quote:
11s.gif Op woensdag 18 januari 2017 01:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Het was best een goede post hoor. Waarom verwijderen?
Wilde er later op terugkomen. Inmiddels ook alweer vergeten wat ik had geschreven (strak in het nu leven heeft een beetje nadelen voor je geheugen :) )
pi_168237984
Even ter verduidelijking:

Wij hebben het hier over de niet-geweldadige versie van spiritualiteit. Geweld is ook het laatste wat bij mij opkomt als ik het woord spiritualiteit hoor. Spiritualiteit brengt mensen op een hoger niveau omdat ze hiermee de wereld kunnen relativeren. Alleen door middel van spiritualiteit kan je enlightened worden, omdat hobbys enzo een afleiding is terwijl spiritualiteit juist een openbaring is. Door een compiterspelletje kom je niet tot de ingevingen die belangrijk zijn in het leven. Een computerspelpuzzel oplossen is niet spiritualiteit, het meer waarderen van de medemens is dat wel. Gebruik spiritualiteit in je voordeel en hopelijk komt men tot het inzicht wat spiritualiteit precies inhoudt en teweeg kan brengen. Gekwetste zielen vechten tegen spiritualiteit (hunzelf) en proberen te rationaliseren dat zij het niet nidig hebben. Iedereen heeft spiritualiteit nodig om de tijd te kunnen nemen om contact op te nemen met je diepste gevoelens. Spiritualiteit brengt verlossing op een hoger niveau.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168239887
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sommige niet-spirituelen leven wel meer dan 100 jaar.

En nu?

[..]

Nee hoor. Dat is slechts een hele specifieke vorm van spiritualiteit. Spiritualiteit is gewoon het beleven van een gevoel van nietigheid. Of een gevoel dat er iets groters is dan jijzelf. Het is een emotie niet een motivatie.

[..]

Een zen-monnik zou zeggen dat haat een onderdeel is van de menselijke ervaring en dat het onderdrukken of wegstoppen ervan hetzelfde is als tegen de stroom inzwemmen. Ipv dat je gewoon vrede hebt met wat je bent en in goede banen probeert te leiden.

[..]

Jij denkt aan een hele specifieke vorm van spiritualiteit. Ik heb het gewoon over spiritualiteit in het algemeen. Volgende keer misschien wat duidelijker zijn met je taalgebruik?

[..]

Waarom zou spiritualiteit een "hoger niveau" zijn? Waar komt die waardeoordeel vandaan?

[..]

Nogmaals. Genoeg moorden gepleegd in de naam van spiritualiteit.

[..]

- Jim Jones 1977
Bovenstaande post is goed voor jou en anderen die spiritualiteit met geweld gelijkstellen. Ik hoop dat die post wat dingen verduidelijkt over de kracht van spiritualiteit. Het rekt weldegelijk de levenslengte omdat er meer sprake us van ontspanning, het duidelijker herkennen van stressfactoren uit het dagelijkse leven, het vermijden van geweld en opwekking van emphatie zodat je in geval van nood eerder teruggeholpen wordt. Zo hoop ik dat je ook enlightened wordt zodat de spirituele wandelwegen jou ook kunnen helpen om je niveau omhoog te schrieven. Spiritualiteit heeft een zeer diepe betekenis die niet zomaar bij iedereen eenvoudig naar boven komt.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 18 januari 2017 @ 11:17:35 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168240020
maar ja, is het spiritueel (egoloos) te noemen als je het in de eerste instantie alleen maar bedrijft om er zelf beter van te worden? Uiterlijk is het effect hetzelfde maar de intentie is ook belangrijk lijkt me.

En zoals ik het lees bij jou firefly3 wil jij aan de spiritualiteit doen enkel omdat je dan verwacht zelf ook sneller en beter door het universum geholpen te worden en door die kronkel heb ik een beetje het idee dat het universum een hele mooie met liefde gevulde middelvinger voor je heeft.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168241798
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:17 schreef jogy het volgende:
maar ja, is het spiritueel (egoloos) te noemen als je het in de eerste instantie alleen maar bedrijft om er zelf beter van te worden? Uiterlijk is het effect hetzelfde maar de intentie is ook belangrijk lijkt me.

En zoals ik het lees bij jou firefly3 wil jij aan de spiritualiteit doen enkel omdat je dan verwacht zelf ook sneller en beter door het universum geholpen te worden en door die kronkel heb ik een beetje het idee dat het universum een hele mooie met liefde gevulde middelvinger voor je heeft.
Het mooie van spiritualiteit is dat je andere mensen tegelijk naar een hoger niveau kunt brengen door het delen van kennis. Spiritualiteit kan verlichting brengen voor mensen in zwaardere tijden en tegelijk mensen leren over de omgeving om hun heen.

Ik doe niet aan spiritualiteit om iets van het universum te verwachten, want verwachtingen zijn een gat in je ziel. Mijn voorbeeld over noodhulp is slechts een voorbeeld hoe het universum teruggeeft op momenten dat je het niet verwacht.

Spiritualiteit is niet alleen een levensweg, maar ook een verbintenis tussen alle mensen en de natuur. Diegene die de weg het meeste bewandeld hebben helpen hun medemens die nog niet zo ver zijn, zodat zij ook kunnen meegenieten van het gelukkige gevoel van welzijn.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:54:19 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168241919
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 17:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dat zij mensen beter aanvoelen omdat zij beter met hunzelf in contact zijn. Als gevolg hiervan gevenze meer om de medemens. Dit kan in de vorm van financiele tot niet-financiele hulp. Spirituele mensen zijn ook minder gestrest.

[ afbeelding ]
Dat is een aanname. Je kunt ook redeneren dat je voornamelijk bezig bent met de spirituele verbetering van je zelf. Daar heeft de rest niet zo veel aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168242379
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:48 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het mooie van spiritualiteit is dat je andere mensen tegelijk naar een hoger niveau kunt brengen door het delen van kennis.
Hier ben ik het niet mee eens, elke religie propageert mooie woorden en verspreid graag zijn kennis, het heeft de mensheid echter niets gebracht.
Het heeft na al die eeuwen niets gedaan voor de mensheid, we zijn nog net zo gewelddadig als toen met al onze dierlijke driften.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_168242953
Veel aannames en stelligheden hier. :D

Maar het werkt schijnbaar wel. Het stuit op weerstand en dan gaan mensen reageren... ^O^
  woensdag 18 januari 2017 @ 17:00:49 #45
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168247415
Ik heb me redelijk goed verdiept in Islam en Christendom. Nu de laatste maanden houd ik mij meer met Boeddhisme bezig. Verbaast me wel echt wat een gigantische rijkdom er in het Boeddhisme aan spirituele kennis is over het bewustzijn en psychologie. Zijn echt duizenden boeken over geschreven daarover de afgelopen 2500 jaar. Mooie ervan is ook dat het een religie is die eigenlijk nooit gestopt is met ontwikkelen. Het is gewoon door al die yogi's door de eeuwen verfijnd en verder verfijnd. Heel bijzonder.
Dan steken het Christendom en de Islam echt heel, heel, heel magertjes af hoor. Wat een armoede is dat dan zeg. Eigenlijk vind je in de abrahamistische religies eigenlijk gewoon helemaal niets over de bewustzijn, psychologie, dimensies van bewustzijn, hoe je tot verlichting kan komen etc. Het draait daar ook helemaal niet om.
Bij boeddhisme gaat het echt om komen tot kennis, vinden van waarheid, bevrijding, hoe je vrij kunt komen van de ketenen van het ego etc.
Bij abrahamitische religie eigenlijk het tegenovergestelde. Blind geloven. Bang zijn dat je naar de hel gaat als je het niet goed doet. Dat is niet bevrijding maar juist gevangen raken in een systeem van overtuigingen. Islam=letterlijk onderwerping zelfs. Compleet het tegenovergestelde van bevrijding, waar het om gaat in het boeddhisme.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 18 januari 2017 @ 17:04:18 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168247474
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:00 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik heb me redelijk goed verdiept in Islam en Christendom. Nu de laatste maanden houd ik mij meer met Boeddhisme bezig. Verbaast me wel echt wat een gigantische rijkdom er in het Boeddhisme aan spirituele kennis is over het bewustzijn en psychologie. Zijn echt duizenden boeken over geschreven daarover de afgelopen 2500 jaar. Mooie ervan is ook dat het een religie is die eigenlijk nooit gestopt is met ontwikkelen. Het is gewoon door al die yogi's door de eeuwen verfijnd en verder verfijnd. Heel bijzonder.
Dan steken het Christendom en de Islam echt heel, heel, heel magertjes af hoor. Wat een armoede is dat dan zeg. Eigenlijk vind je in de abrahamistische religies eigenlijk gewoon helemaal niets over de bewustzijn, psychologie, dimensies van bewustzijn, hoe je tot verlichting kan komen etc. Het draait daar ook helemaal niet om.
Bij boeddhisme gaat het echt om komen tot kennis, vinden van waarheid, bevrijding, hoe je vrij kunt komen van de ketenen van het ego etc.
Bij abrahamitische religie eigenlijk het tegenovergestelde. Blind geloven. Bang zijn dat je naar de hel gaat als je het niet goed doet. Dat is niet bevrijding maar juist gevangen raken in een systeem van overtuigingen. Islam=letterlijk onderwerping zelfs. Compleet het tegenovergestelde van bevrijding, waar het om gaat in het boeddhisme.
Ben je timmerman of zo?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 18 januari 2017 @ 17:27:06 #47
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168248009
quote:
11s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Ben je timmerman of zo?
Huh? :P
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168250251
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_168256681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:04 schreef Yiha3 het volgende:
[ afbeelding ]
Het klinkt zo mooi, maar is het ook werkelijkheid? naar mijn bescheiden mening niet.
Waar heb je dit stukje uit geknipt?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_168257039
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:05 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het klinkt zo mooi, maar is het ook werkelijkheid? naar mijn bescheiden mening niet.
Waar heb je dit stukje uit geknipt?
Jozef Rulof - Geestelijke Gaven, p18
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_168257345
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_168261031
Om spiritualiteit echter van z'n hocuspocus mystificaties af te helpen kunnen we het Westen echter nog wel eens erg hard nodig hebben in ieder geval. ;)

Hier wat food for thoughts:

http://www.noetischwetens(...)bewustzijn-Roef.html

:)
  donderdag 19 januari 2017 @ 09:32:11 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168262457
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:27 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Huh? :P
Moet je ff met de muis over mijn vorige post of de quote eens goed lezen, Geheime teksten ftw 8-).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168263033
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:00 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik heb me redelijk goed verdiept in Islam en Christendom. Nu de laatste maanden houd ik mij meer met Boeddhisme bezig. Verbaast me wel echt wat een gigantische rijkdom er in het Boeddhisme aan spirituele kennis is over het bewustzijn en psychologie. Zijn echt duizenden boeken over geschreven daarover de afgelopen 2500 jaar. Mooie ervan is ook dat het een religie is die eigenlijk nooit gestopt is met ontwikkelen. Het is gewoon door al die yogi's door de eeuwen verfijnd en verder verfijnd. Heel bijzonder.
Dan steken het Christendom en de Islam echt heel, heel, heel magertjes af hoor. Wat een armoede is dat dan zeg. Eigenlijk vind je in de abrahamistische religies eigenlijk gewoon helemaal niets over de bewustzijn, psychologie, dimensies van bewustzijn, hoe je tot verlichting kan komen etc. Het draait daar ook helemaal niet om.
Bij boeddhisme gaat het echt om komen tot kennis, vinden van waarheid, bevrijding, hoe je vrij kunt komen van de ketenen van het ego etc.
Bij abrahamitische religie eigenlijk het tegenovergestelde. Blind geloven. Bang zijn dat je naar de hel gaat als je het niet goed doet. Dat is niet bevrijding maar juist gevangen raken in een systeem van overtuigingen. Islam=letterlijk onderwerping zelfs. Compleet het tegenovergestelde van bevrijding, waar het om gaat in het boeddhisme.
in salafi/sunni islam, welke het alleenrecht op islam claimt, is de aandacht aan deze onderwerpen minder. maar in bijv. sufisme (grootste stroming) en ismailisme (staatsdoctrine van fatimidisch kalifaat) zijn dit toch wel elementaire zaken.
pi_168263147
onder invloed van hellenisme, zoroastrisme en hinduisme, dat dan weer wel :D
pi_168275539
Het is niet onbegrijpbaar dat veel mensen niet weten wat spiritualiteit precies is. Voor hen is het hocus pocus en ongrijpbaar. Voor de ware beoefenaar is spiritualiteit steeds meer tastbaar en zit er zelfs een soort van logica achter. Veel mensen moeten nog op het niveau komen dat zij meer zelfbesef krijgen, en dat is niet op de 1 of andere dag ineens in jouw hoofd. Dit vereist maanden zo niet jaren trainen. Spiritualiteit is krachtiger dan andere krachten. De meeste aspecten van spiritualiteit is wetenschappelijk bewezen. De onbewezen stukken zijn delen van het geest en lichaam die de wetenschap nog niet ontdekt hebben. Genezingswijzen zoals accupuntuur zijn nu pas daadwerkelijk geaccepteerd door de dagelijkse wetenschap. Er zal een tijd komen dat spiritualiteit in de schoolboeken terecht komt. Personen die hier nog niet begrijpen wat spiritualiteit is zullen het langzaam gaan ervaren, zo niet de tweede generatie dat erna komt. Mediteren behoord een vaste bezigheid te zijn dat in de pauzes uitgevoerd dient te worden. Dankzij spiritualiteit zullen er betere mensen op de wereld zijn die veel om anderen geven en het gevaar op de wereld verminderen. Samen hebben wij ook kracht nodig om ervoor te zorgen dat de aarde niet opgewarmd wordt en dat dieren gered zullen worden, en dat kan alleen met een spiritualiteit waar iedereen achter staat. Hopelijk komt deze tijd zeer snel.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168275649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 19:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh dat zeker. Zolang het mensen betreft die wat zij denken dat spiritualiteit is niet opdringen is er niets aan de hand. Echter reken ik geloof etc. ook tot spiritualiteit en dat is helaas niet zelden vrij opdringerig en heeft wat mij betreft een negatieve invloed op de wereld.

Verder ben ik dus niet overtuigd dat mediterende mensen 'goed' zijn voor de wereld. Mediteren is in mijn ogen niet veel meer dan een hobby, en hoewel het natuurlijk fijn is voor mensen om wat afleiding te hebben lijken sommige mensen in de overtuiging dat meditatie een soort letterlijke wereldverbeteraar is. En zoals gezegd: Wat mij betreft staat mediteren gelijk aan het effect dat sommige mensen ondervinden van naar muziek luisteren, sporten en of videospelletjes spelen. Niet meer, niet minder.
Lees aub één van mijn vorige posts, mediteren heeft niets te maken met muziek luisteren sporten of videospelletjes, maar juist het vinden van je innerlijke zelf. Deze innerlijke zelf is zeer belangrijk, want anders kun je geen mentaal gezonde leven leiden. De geest is namelijk het onderbewustzijn dat jou in leven houdt. Er zijn veel boeken die je kunt lezen om met spiritualiteit te beginnen en jou naar een hogere denkniveau te brengen. Het is mentaal en fysiek zeer gezond en het is met aanvullende wetenschap zeer leerzaam. Het zijn de ervaringen van monnikken die dagelijks aan meditatie hebben gedaan.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 19 januari 2017 @ 21:44:38 #58
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168278892
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168293142
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:13 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Lees aub één van mijn vorige posts, mediteren heeft niets te maken met muziek luisteren sporten of videospelletjes, maar juist het vinden van je innerlijke zelf.
Die heb ik al gevonden. Dus misschien is het alleen handig voor de mensen die dat niet op eigen kracht hebben kunnen vinden.
quote:
Deze innerlijke zelf is zeer belangrijk, want anders kun je geen mentaal gezonde leven leiden.
Bevestiging dat ik het al gevonden heb, dus :P
quote:
De geest is namelijk het onderbewustzijn dat jou in leven houdt.
Ik heb nog steeds geen enkel bewijs voor het bestaan van een geest gezien. Je doelt gewoon op je bewustzijn toch?
quote:
Er zijn veel boeken die je kunt lezen om met spiritualiteit te beginnen en jou naar een hogere denkniveau te brengen.
Er zijn ook veel boeken te vinden die uitleggen waarom het onzinnig is om dat te doen.
quote:
Het is mentaal en fysiek zeer gezond en het is met aanvullende wetenschap zeer leerzaam. Het zijn de ervaringen van monnikken die dagelijks aan meditatie hebben gedaan.
Tsja, ik hoor ook goede verhalen van junks over heroïne maar desalniettemin maak ik geen weekendplannen.
quote:
Buddha is ook al zo'n overrated figuur.
Conscience do cost.
pi_168323529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ben per definitie niet om te praten door gekke plaatjes met teksten erop :P
Het is wel waar wat er staat.

quote:
Ik ben helaas niet overtuigd van de vermeende 'kracht' die het zou hebben.

Ik zeer zeker. Vroeger was ik er ook van overtuigd dat het "zweverig" zou zijn en dat het in het hoekje paranormaal viel. Onzin, en dergelijke. Totdat ik het eens ging proberen omdat het mijn aandacht trok. Het gaf bijzondere rust. Ook kan je je zelfbeeld extreem verbeteren ermee door positieve gedachten meditaties.

quote:
Ik geloof sowieso niet in de geest dus dat is snel beslist. Verder kom ik zelf uit het oosten maar dat heeft geen invloed gehad op mijn mediteer-lust.
Dat kan, ik heb het precies andersom. Ik ben westers en dacht dat ze allemaal achterlijken waren in het oosten. Totdat ik het zelf ondervonden had, de voordelen. Gebruik van psychedelica heeft deze kijk van mij erop nog eens extra empowered. Daar zie je pas echt wat er gebeurt in je onderbewustzijn. Met meditatie kom je een eind, met psychedelica zie je het letterlijk. Daarmee heb ik ook gezien wat ze "Nirvana" noemen in het boeddhisme. Als je op dat bewustzijnsniveau komt, herken je het di-rect. Goddelijk is zacht uitgedrukt.

quote:
[..]

Ik had het juist andersom. Vroeger vond ik dit soort dingen heel spannend en dacht ik dat er een kern van waarheid in zat. Toen ik wat ouder en volwassener werd zag ik dat het vooral een flinke dosis suggestie was en dat alle (vermeende) voordelen die je uit meditatie haalt net zo goed uit bijvoorbeeld een potje sport kan halen.
Sporten, met name hardlopen of vechtsporten, zijn dan ook een vorm van meditatie. Concentratie of in trance komen van iets == meditatief.

quote:
Prima als mensen het doen verder. Ik speel persoonlijk graag videospelletjes en val daar net zo min mensen mee lastig. Maar doen alsof het een of ander wondermiddel is waarmee je de wereld kan verbeteren vind ik sterk overdreven en eigenlijk gewoon niet waar, dus.

[..]

Gelukkig ben ik zonder enkele vorm van meditatie al compleet niet gewelddadig. Misschien zouden meer mensen videospelletjes moeten spelen voor de wereldvrede? 8-)
Prima toch, als jij je er goed bij voelt, moet je vooral blijven doen wat je doet ^O^
Lambo of Rekt
pi_168346299
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 14:58 schreef ems. het volgende:

Die heb ik al gevonden. Dus misschien is het alleen handig voor de mensen die dat niet op eigen kracht hebben kunnen vinden.

Zonder het licht gezien te hebben kun je niet je innerlijke zelf gevonden hebben. Het gaat veel dieper dan je rustig voelen. Het is zeg maar alsof je voor het eerst een 3D film ziet, zo moet het aanvoelen. Dus ik denk dat je de innerlijke buitenschil hebt gevonden. Oftewel de ego.
quote:
Bevestiging dat ik het al gevonden heb, dus :P
Pas als je de weg van spiritualiteit neemt (zie bovenstaande) kun je in contact komen met je innerlijke zelf, het licht en je gedachtegevoel. Jezelf omarmen, voelen en je hart laten doorstromen.
quote:
Ik heb nog steeds geen enkel bewijs voor het bestaan van een geest gezien. Je doelt gewoon op je bewustzijn toch?

Je onderbewustzijn is je geest. Ik heb het hier niet over casper het spookje, maar over wat er in je gebeurd. Misschien zelfs niet in de hersenen, maar daar kom je pas achter als je aan spiritualiteit doet.
quote:
Er zijn ook veel boeken te vinden die uitleggen waarom het onzinnig is om dat te doen.

Deze boeken zijn een zelfexcuus voor mensen die het niet aandurven of geen energie willen gebruiken om tot hunzelf te komen. Een hogere niveau van denken is bewezen effectief te zijn en veroorzaakt te zijn door je eigen ontwaking. Het is bewezen op alle gebieden, zoals sport en kunst. Gehele ontwaking is je zuivere ziel, onaangetast en glashelder.
quote:
Tsja, ik hoor ook goede verhalen van junks over heroïne maar desalniettemin maak ik geen weekendplannen.

Ik beveel het je aan om stap voor stap naar spiritualiteit te gaan en je pad zo uit te stippelen dat je steviger in je schoenen gaat staan.
quote:
Buddha is ook al zo'n overrated figuur.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168346392
quote:
Bedankt voor het delen van de Buddha. Hieronder een blijk van mijn waardering. Je hebt een heldere en schone ziel.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 22 januari 2017 @ 18:36:01 #63
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168349344
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 14:58 schreef ems. het volgende:
Buddha is ook al zo'n overrated figuur.
Grappig is wel dat in zijn leer eigenlijk centraal staat dat er geen zelf of 'geest' bestaat. :P

In jouw opinie zou die dus eigenlijk heel realistisch zijn daarin.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zondag 22 januari 2017 @ 18:40:11 #64
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168349482
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 17:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen van de Buddha. Hieronder een blijk van mijn waardering. Je hebt een heldere en schone ziel.

[ afbeelding ]
Dank u dank u! _O_
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168353893
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat kan, ik heb het precies andersom. Ik ben westers en dacht dat ze allemaal achterlijken waren in het oosten. Totdat ik het zelf ondervonden had, de voordelen. Gebruik van psychedelica heeft deze kijk van mij erop nog eens extra empowered. Daar zie je pas echt wat er gebeurt in je onderbewustzijn. Met meditatie kom je een eind, met psychedelica zie je het letterlijk. Daarmee heb ik ook gezien wat ze "Nirvana" noemen in het boeddhisme. Als je op dat bewustzijnsniveau komt, herken je het di-rect. Goddelijk is zacht uitgedrukt.
Ook psychedelica hebben geen enkele invloed op mijn (gebrek aan) spiritualiteit gehad helaas. :P Maar inderdaad, zoveel mensen zoveel wensen. Het punt dat ik wilde maken is alleen dat ik vaak het idee heb dat men heel erg interessant doet over meditatie terwijl praktisch hetzelfde effect bereikt kan worden met een legio aan andere middelen. En dat je ook met een totaal gebrek aan spiritueel leven alsnog gelukkig kan zijn, dus :)
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 18:36 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Grappig is wel dat in zijn leer eigenlijk centraal staat dat er geen zelf of 'geest' bestaat. :P

In jouw opinie zou die dus eigenlijk heel realistisch zijn daarin.

Er zijn wel meer realistische mensen die ik overrated acht :P Ik vind het alleen vreemd dat iemand die weinig echt bijzonders wordt gedaan zoveel aanzien heeft. Hetzelfde vind ik bijvoorbeeld van toepassing op een Jezus.
Conscience do cost.
pi_168354424
Boeddha heeft een schat aan kennis achtergelaten. Hij is de eerste bekende mens die tot zelfrealisatie (verlichting) is gekomen en een uitgebreide weg heeft nagelaten om daar zelf toe te komen. En nog wel op verschillende manieren, voor verschillende type mensen, ook. Werkt de ene weg niet doordat je zo en zo in elkaar zit, werkt de andere wellicht beter voor je. Een boeddhisme voor intellectuele denktypes, een boeddhisme voor praktische mensen die niet te veel denken, een boeddhisme voor de meer hartstochtelijke mensen (hinayana boeddhisme, mahayana boeddhisme en vayrajana boeddhisme). Best wel een stevig nalatenschap. Wel eens gezien hoe huge de Pali Canon is?
pi_168365082
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Ook psychedelica hebben geen enkele invloed op mijn (gebrek aan) spiritualiteit gehad helaas. :P Maar inderdaad, zoveel mensen zoveel wensen. Het punt dat ik wilde maken is alleen dat ik vaak het idee heb dat men heel erg interessant doet over meditatie terwijl praktisch hetzelfde effect bereikt kan worden met een legio aan andere middelen. En dat je ook met een totaal gebrek aan spiritueel leven alsnog gelukkig kan zijn, dus :)

[..]

Er zijn wel meer realistische mensen die ik overrated acht :P Ik vind het alleen vreemd dat iemand die weinig echt bijzonders wordt gedaan zoveel aanzien heeft. Hetzelfde vind ik bijvoorbeeld van toepassing op een Jezus.
Je denkt dat je ver bent, maar wanneer je ervoor open staat gaat er een wereld voor je open. Sommige mensen komen helaas nooit verder in hun psychische staat. Denk je dat je door sport verlichting kunt krijgen? Die positieve gevoelens van sport is een eenvoudig stofje dat je door beweging opwekt en heeft totaal niets te maken met een hogere bewustzijn. Daarom denk ik dat je ook niet echt gelukkig bent zoals buddha dat verteld. Ik wil je meegeven dat het pad voor je open staat om een beter persoon te worden en je ziel te reinigen in de diepste betekenis van het woord. Schaam je niet voor de reacties van anderen. Respecteer het niveau waar je op zit maar stap over na de volgende tree. Niet alleen je lichaam vraagt erom maar ook je geest. Gezondheid is belangrijk en verwaarloos jezelf niet. Denk positief terwijl je jouw pad bewandelt.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168688632
Boeddhisme heeft zeker veel te bieden, net als de oudere Hindoeïsme maar ook het Christendom heeft genoeg te bieden, het Christendom heeft ook een mystiek element. In grote lijnen komen de religies overeen met elkaar; er is een doel (verlichting, voor eeuwig gelukkig), er is hemel en hel, er zijn demonen en engelen. Waarom dan kiezen voor iets van een ver land ipv wat er in het eigen land meer aanwezig is, kun je ook je westerse medemens beter begrijpen aangezien onze samenleving veel is gevormd door het Christelijke denken. Het is toch een universeel iets, of ligt het puur aan de PR en romantische ideeën over het andere geloof. Het lijkt namelijk een beetje alsof je een buitenlands geestelijk schild gebruikt omdat de meeste mensen dan stoppen met discussiëren omdat ze simpelweg niet precies weten waar het over gaat en jij dan gelooft dat je iets hebt gewonnen of dat jouw waarheid wordt bevestigd.
pi_168688760
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:42 schreef User8472 het volgende:
Boeddhisme heeft zeker veel te bieden, net als de oudere Hindoeïsme maar ook het Christendom heeft genoeg te bieden, het Christendom heeft ook een mystiek element. In grote lijnen komen de religies overeen met elkaar; er is een doel (verlichting, voor eeuwig gelukkig), er is hemel en hel, er zijn demonen en engelen. Waarom dan kiezen voor iets van een ver land ipv wat er in het eigen land meer aanwezig is, kun je ook je westerse medemens beter begrijpen aangezien onze samenleving veel is gevormd door het Christelijke denken. Het is toch een universeel iets, of ligt het puur aan de PR en romantische ideeën over het andere geloof. Het lijkt namelijk een beetje alsof je een buitenlands geestelijk schild gebruikt omdat de meeste mensen dan stoppen met discussiëren omdat ze simpelweg niet precies weten waar het over gaat en jij dan gelooft dat je iets hebt gewonnen of dat jouw waarheid wordt bevestigd.
het christelijk denken dat de westerse beschaving heeft beïnvloed heeft weinig tot niets van doen met de mystieke traditie die in die religie bestaat
pi_168689296
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:49 schreef Drug het volgende:

[..]

het christelijk denken dat de westerse beschaving heeft beïnvloed heeft weinig tot niets van doen met de mystieke traditie die in die religie bestaat
Bedoel je dat een mystieke traditie per definitie occult is en daarom verborgen voor het grote publiek en dat inspiratie hieruit dus niet van invloed is geweest op de westerse samenleving? Ik bedoelde wat ik postte vooral als het idee dat er 'specialistische' gelovigen waren/zijn door de eeuwen heen, die worstelden met allerlei vragen en het uiteindelijke resultaat werd dan geleverd aan 'de massa' dus niet-specialisten die vooral tijd besteedde aan het aardse.
  zondag 5 februari 2017 @ 18:24:13 #71
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168690593
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 16:42 schreef User8472 het volgende:
Boeddhisme heeft zeker veel te bieden, net als de oudere Hindoeïsme maar ook het Christendom heeft genoeg te bieden, het Christendom heeft ook een mystiek element. In grote lijnen komen de religies overeen met elkaar; er is een doel (verlichting, voor eeuwig gelukkig), er is hemel en hel, er zijn demonen en engelen. Waarom dan kiezen voor iets van een ver land ipv wat er in het eigen land meer aanwezig is, kun je ook je westerse medemens beter begrijpen aangezien onze samenleving veel is gevormd door het Christelijke denken. Het is toch een universeel iets, of ligt het puur aan de PR en romantische ideeën over het andere geloof. Het lijkt namelijk een beetje alsof je een buitenlands geestelijk schild gebruikt omdat de meeste mensen dan stoppen met discussiëren omdat ze simpelweg niet precies weten waar het over gaat en jij dan gelooft dat je iets hebt gewonnen of dat jouw waarheid wordt bevestigd.
In mijn ogen is er echt een supergroot verschil tussen de religies die we hier hebben (drieluik abrahamisme, zoals dat zo leuk wordt genoemd) en het boeddhisme. Hinduïsme ken ik niet zo goed verder, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Al weet ik wel een beetje waar de baghavad gita over gaat.

Bij abrahamisme gaat het gewoon echt om geloven: er is een God, en er is zijn schepping. God is almachtig en dient aanbeden te worden, en je dient te geloven. En hierna ga je beoordeeld worden. Even heel kort en simpel gezegd.


Dat alles brengt een bepaalde cultuur met zich mee.

Boeddhisme is heel anders. Daar staat geen profeet aan het roer waaraan een engel verscheen die met commando's kwam, maar iemand (een gewoon mens) die zichzelf de vraag heeft gesteld: wat is de oorsprong van het lijden en wat is de manier om het lijden te beëindigen. Daar draait in feite het hele boeddhisme in de kern om. Dat is fundamenteel anders dan de zonde, boete, schuld-fundamenten van in het abrahamisme...


Tuurlijk zijn er wel wat gelijkenissen. Maar de aard is wel heel anders imo.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168691696
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:24 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

In mijn ogen is er echt een supergroot verschil tussen de religies die we hier hebben (drieluik abrahamisme, zoals dat zo leuk wordt genoemd) en het boeddhisme. Hinduïsme ken ik niet zo goed verder, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Al weet ik wel een beetje waar de baghavad gita over gaat.

Bij abrahamisme gaat het gewoon echt om geloven: er is een God, en er is zijn schepping. God is almachtig en dient aanbeden te worden, en je dient te geloven. En hierna ga je beoordeeld worden. Even heel kort en simpel gezegd.

Dat alles brengt een bepaalde cultuur met zich mee.

Boeddhisme is heel anders. Daar staat geen profeet aan het roer waaraan een engel verscheen die met commando's kwam, maar iemand (een gewoon mens) die zichzelf de vraag heeft gesteld: wat is de oorsprong van het lijden en wat is de manier om het lijden te beëindigen. Daar draait in feite het hele boeddhisme in de kern om. Dat is fundamenteel anders dan de zonde, boete, schuld-fundamenten van in het abrahamisme...

Tuurlijk zijn er wel wat gelijkenissen. Maar de aard is wel heel anders imo.
Ok, inhoudelijk andere wegen, maar toch hebben beiden hetzelfde; hemel en hel, eeuwig geluk, demonen en engelen, er is negativiteit en een manier om die negativiteit te beëindigen.

Boeddha was een hindoe prins die zijn paleis verliet om verlichting te bereiken volgens hindoeisme (er was immers geen boeddhisme), hij kreeg onderricht bij diverse hindoe leraren en bewees dat hij hen voorbij was gestreefd maar hij had nog steeds issues. Daarom ging hij verder en vond verlichting, maar zijn leer verschilde toen significant van het hindoeisme dat het een eigen religie werd, alhoewel het net zo goed als stroming van het hindoeisme kan worden beschouwd.

Boeddhisme is dus voortgekomen uit hindoeisme en het is onduidelijk waardoor hindoeisme is ontstaan anders dan dat het een samenvoeging was van vele religies, doctrines en sektes, zonder 1 grondlegger wat wel een groot verschil is en wat zegt over teamwork wellicht. Het kan zijn dat een engel of god mensen heeft toegesproken en dat dat later hindoeisme werd, het kan net zo goed vanuit de mens zelf zijn voortgekomen, het is iets wat open is voor eigen interpretatie.
  zondag 5 februari 2017 @ 19:40:25 #73
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168692980
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:02 schreef User8472 het volgende:
Ok, inhoudelijk andere wegen, maar toch hebben beiden hetzelfde; hemel en hel, eeuwig geluk, demonen en engelen, er is negativiteit en een manier om die negativiteit te beëindigen.

Het grote verschil denk ik is dat Boeddhisme veel meer een praktische leerweg is, met een heel duidelijk doel. Het is een weg iets van het zelf ervaren (ipv ergens in geloven/ op vertrouwen), het zelf doen. Abrahamitische geloofsreligie gaat uit van geloven en een soort magische, onzichtbare interventie.

En tuurlijk komt het een altijd voort uit het ander. Zeker met religies gaat dat zo.

Boeddha was iig een aardig anti-autoritair figuur die er grote nadruk op legde zelf te ontdekken wat waar is. 'geloof mij niet, ontdek zelf wat waar is'. Dat is toch andere koek dan 'geloof dit of anders...!!!!'
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168735902
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:24 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

In mijn ogen is er echt een supergroot verschil tussen de religies die we hier hebben (drieluik abrahamisme, zoals dat zo leuk wordt genoemd) en het boeddhisme. Hinduïsme ken ik niet zo goed verder, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Al weet ik wel een beetje waar de baghavad gita over gaat.

Bij abrahamisme gaat het gewoon echt om geloven: er is een God, en er is zijn schepping. God is almachtig en dient aanbeden te worden, en je dient te geloven. En hierna ga je beoordeeld worden. Even heel kort en simpel gezegd.

Dat alles brengt een bepaalde cultuur met zich mee.

Boeddhisme is heel anders. Daar staat geen profeet aan het roer waaraan een engel verscheen die met commando's kwam, maar iemand (een gewoon mens) die zichzelf de vraag heeft gesteld: wat is de oorsprong van het lijden en wat is de manier om het lijden te beëindigen. Daar draait in feite het hele boeddhisme in de kern om. Dat is fundamenteel anders dan de zonde, boete, schuld-fundamenten van in het abrahamisme...

Tuurlijk zijn er wel wat gelijkenissen. Maar de aard is wel heel anders imo.
mooi beschreven, de geselecteerde tekst maakt duidelijk wat er mis is in het Boeddhisme.
Ieder mens kan op deze wijze zelfstandig door eigen geestelijk streven tot geestelijke volwasdom komen.
Maar ook in het Boeddhisme zie je het traditionele 'volg mij, ik weet', de leider en schapen die volgen, doen wat onderwezen word.
En dat natuurlijk om het begeerde te bereiken, daarom moet je niet begeren :P
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 18:26:36 #75
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168738608
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 16:06 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

mooi beschreven, de geselecteerde tekst maakt duidelijk wat er mis is in het Boeddhisme.
Ieder mens kan op deze wijze zelfstandig door eigen geestelijk streven tot geestelijke volwasdom komen.
Maar ook in het Boeddhisme zie je het traditionele 'volg mij, ik weet', de leider en schapen die volgen, doen wat onderwezen word.
En dat natuurlijk om het begeerde te bereiken, daarom moet je niet begeren :P
Dat is wel waar natuurlijk. Maar goed, volgens mij is een pad met richtlijnen en een uitleg hoe het allemaal moet, wel handig bij zo'n streven. Als je het allemaal zelf op eigen houtje moet uitvinden ben je sws het wiel opnieuw aan het uitvinden, en het staat natuurlijk erg open voor zelf-misleiding. Een pad volgen kan denk ik best handig zijn. Dat je een kader hebt en zo.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168750309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 18:26 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Dat is wel waar natuurlijk. Maar goed, volgens mij is een pad met richtlijnen en een uitleg hoe het allemaal moet, wel handig bij zo'n streven. Als je het allemaal zelf op eigen houtje moet uitvinden ben je sws het wiel opnieuw aan het uitvinden, en het staat natuurlijk erg open voor zelf-misleiding. Een pad volgen kan denk ik best handig zijn. Dat je een kader hebt en zo.
Nou nee, het is juist de enige manier, bovendien getuigt het van een vreemd zelfbeeld als je anderen eerder vertrouwt dan je eigen inzichten, wie zegt immers dat hij of zij niet misleidend bezig is?
Zie het als leren fietsen, dat moet je toch echt zelf doen door er gewoon op te stappen en net zolang te oefenen met vallen en opstaan tot je het kunt.
Dan kun je natuurlijk tevreden zijn omdat je kunt fietsen, je kunt echter ook je discipline vergroten door grenzen te verleggen, dingen doen met de fiets die de kaken van mensen op de grond doen vallen.
Je kunt je bevindingen dan natuurlijk verwoorden naar de rest van de wereld, er is echter maar één Villas__Rubin zoals er ook maar een Bruce Lee was, de rest loopt er enkel maar achteraan om faam of roem of om net zo goed te worden als hij of zij, net zo verlicht als Boeddha enzoverder.
Aan het eind van elk pad is er de begeerde spreekwoordelijke pot goud.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_168750697
Wat geef jij zoal, TS?
pi_168751723
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 02:49 schreef JimmyDean het volgende:
Wat geef jij zoal, TS?
Ik deel mijn kennis, ik geef verlichting, verlicht mensen die zich niet lekker voelen, breng kalmte, onderwijs mensen en deel mijn gedachten. Ik zie mezelf als een wegwijzer voor de mensen die zich in het donker bevinden. Een soort gids voor het buddhisme en het begeleiden van mensen op hun pad. Ik geef kracht aan de mensen die het nodig hebben.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168753489
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik deel mijn kennis, ik geef verlichting, verlicht mensen die zich niet lekker voelen, breng kalmte, onderwijs mensen en deel mijn gedachten. Ik zie mezelf als een wegwijzer voor de mensen die zich in het donker bevinden. Een soort gids voor het buddhisme en het begeleiden van mensen op hun pad. Ik geef kracht aan de mensen die het nodig hebben.
Niks dat je zelf wat kost dus. Alleen vaag gewauwel over je eigen levensvisie.
pi_168759339
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik deel mijn kennis, ik geef verlichting, verlicht mensen die zich niet lekker voelen, breng kalmte, onderwijs mensen en deel mijn gedachten. Ik zie mezelf als een wegwijzer voor de mensen die zich in het donker bevinden. Een soort gids voor het buddhisme en het begeleiden van mensen op hun pad. Ik geef kracht aan de mensen die het nodig hebben.
Heel mooi van je dat jij je kennis en je persoonlijke ervaringen gebruikt om andere mensen te helpen en te ondersteunen waar je kan en waar nodig is.
En met al die persoonlijke kennis en ervaring kan je andere proberen te verwijzen naar andere waarheden, een andere zienswijze waardoor er een verschuiving plaats zou kunnen gaan vinden in de gedachtengang en zienswijze van die ander.

Ik ben er voor mezelf inmiddels wel achter gekomen dat dat eigenlijk het enige is wat we kunnen doen.
Je kan een ander er alleen maar naar verwijzen over wat jouw ervaringen en gevoelens zijn maar je kan ze die ervaring of gevoelens van kracht en verlichting niet geven.
Bijvoorbeeld: ik kan jou geen gevoel van verlichting, kracht geven omdat het niet aan mij is om dat te geven.
Ik kan er alleen maar naar verwijzen zo dat jij de kracht in jezelf kan vinden. En als je daar dan bewust van bent geworden, het zelf beseft, realiseert, dan heb jij je eigen innerlijke kracht gevonden maar dat is dan niet omdat ik het aan jou heb gegeven. Het zou ergens nog arrogant klinken ook van mij dat, 'IK' degene ben die andere dat gevoel kan geven. Ik kan een ander geen gevoel geven net zo min dat een ander mij een gevoel kan geven.
pi_168760013
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 16:12 schreef marko777 het volgende:

[..]

Heel mooi van je dat jij je kennis en je persoonlijke ervaringen gebruikt om andere mensen te helpen en te ondersteunen waar je kan en waar nodig is.
En met al die persoonlijke kennis en ervaring kan je andere proberen te verwijzen naar andere waarheden, een andere zienswijze waardoor er een verschuiving plaats zou kunnen gaan vinden in de gedachtengang en zienswijze van die ander.

Ik ben er voor mezelf inmiddels wel achter gekomen dat dat eigenlijk het enige is wat we kunnen doen.
En als je daar dan bewust van bent geworden, het zelf beseft, realiseert, dan heb jij je eigen innerlijke kracht Je kan een ander er alleen maar naar verwijzen over wat jouw ervaringen en gevoelens zijn maar je kan ze die ervaring of gevoelens van kracht en verlichting niet geven.
Bijvoorbeeld: ik kan jou geen gevoel van verlichting, kracht geven omdat het niet aan mij is om dat te geven.
Ik kan er alleen maar naar verwijzen zo dat jij de kracht in jezelf kan vinden.
gevonden maar dat is dan niet omdat ik het aan jou heb gegeven. Het zou ergens nog arrogant klinken ook van mij dat, 'IK' degene ben die andere dat gevoel kan geven. Ik kan een ander geen gevoel geven net zo min dat een ander mij een gevoel kan geven.
Schot in de roos. _O_
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 8 februari 2017 @ 17:34:41 #82
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168761019
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2017 01:48 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nou nee, het is juist de enige manier, bovendien getuigt het van een vreemd zelfbeeld als je anderen eerder vertrouwt dan je eigen inzichten, wie zegt immers dat hij of zij niet misleidend bezig is?
Zie het als leren fietsen, dat moet je toch echt zelf doen door er gewoon op te stappen en net zolang te oefenen met vallen en opstaan tot je het kunt.
Dan kun je natuurlijk tevreden zijn omdat je kunt fietsen, je kunt echter ook je discipline vergroten door grenzen te verleggen, dingen doen met de fiets die de kaken van mensen op de grond doen vallen.
Je kunt je bevindingen dan natuurlijk verwoorden naar de rest van de wereld, er is echter maar één Villas__Rubin zoals er ook maar een Bruce Lee was, de rest loopt er enkel maar achteraan om faam of roem of om net zo goed te worden als hij of zij, net zo verlicht als Boeddha enzoverder.
Aan het eind van elk pad is er de begeerde spreekwoordelijke pot goud.
Je hebt denk ik op z'n minst toch wel boeken nodig. Dat kunnen ook leraren zijn...
Maar ik zie persoonlijk niet zo veel 'verkeerds' in zo'n leerling-leraar-gebeuren. Er zijn mensen die de weg al hebben afgelegd, die de route weten te bewandelen, die je voor zijn gegaan. Zij kennen de valkuilen van onderweg, en kunnen je daarop wijzen. Zij kunnen orde scheppen in de verwarring die je ongetwijfeld gaat tegenkomen en ervaren etc.

In het geval van boeddhisme lijkt mij het achtvoudige pad bijvoorbeeld ook een prima middel als een leidraad in je leven. Een soort systeem om je zo goed mogelijk aan te houden. Iets dat een kader biedt, een soort kompas.
Zelf verdwaal je makkelijk in al je ideeën en innerlijke tegenstrijdigheden.

Overigens, persoonlijk vind ik het boeddhisme best een veeleisend pad. Je begeertes proberen te overkomen, 'passieloos' worden, poeh, ga er maar aan staan... En dat in onze hedendaagse maatschappij.
Ik lees nu een boek erover, een bloemlezing uit de Pali-canon. Het is duidelijk van origine ook wel erg sterk gericht op monniken allemaal. Ik zou niet zo goed weten hoe dat vorm te geven.

Maar er zijn ook wel hedendaagse vormen, dat dan weer wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Villas__Rubin op 08-02-2017 17:41:26 ]
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168761641
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:06 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Niks dat je zelf wat kost dus. Alleen vaag gewauwel over je eigen levensvisie.
Eén van de belangrijkste lessen is dat levenslessen van meer waarde is dan het x geld bedrag dat je iemand geeft. Sterker nog, geld werkt als gif op de ander omdat je er iemand materialistisch mee maakt. Dit advies geef ik je gratis mee maar is van ongekende waarde.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168761675
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 16:12 schreef marko777 het volgende:

[..]

Heel mooi van je dat jij je kennis en je persoonlijke ervaringen gebruikt om andere mensen te helpen en te ondersteunen waar je kan en waar nodig is.
En met al die persoonlijke kennis en ervaring kan je andere proberen te verwijzen naar andere waarheden, een andere zienswijze waardoor er een verschuiving plaats zou kunnen gaan vinden in de gedachtengang en zienswijze van die ander.

Ik ben er voor mezelf inmiddels wel achter gekomen dat dat eigenlijk het enige is wat we kunnen doen.
Je kan een ander er alleen maar naar verwijzen over wat jouw ervaringen en gevoelens zijn maar je kan ze die ervaring of gevoelens van kracht en verlichting niet geven.
Bijvoorbeeld: ik kan jou geen gevoel van verlichting, kracht geven omdat het niet aan mij is om dat te geven.
Ik kan er alleen maar naar verwijzen zo dat jij de kracht in jezelf kan vinden. En als je daar dan bewust van bent geworden, het zelf beseft, realiseert, dan heb jij je eigen innerlijke kracht gevonden maar dat is dan niet omdat ik het aan jou heb gegeven. Het zou ergens nog arrogant klinken ook van mij dat, 'IK' degene ben die andere dat gevoel kan geven. Ik kan een ander geen gevoel geven net zo min dat een ander mij een gevoel kan geven.
Het is mogelijk om verlichting over te dragen. Daar ben ik van overtuigd. Dit kan door het delen van levenslessen. Iedereen die deze vorm van meditatie nader bestudeert komt erachter dat je elkaar zeer goed een gevoel kan geven. Als ik mijn handpalm op iemands hoofd leg kan ik diegene een verlichtend gevoel geven.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168761685
Als ik mijn balzak op iemands kin leg kan ik dat ook.
Conscience do cost.
pi_168761699
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2017 16:44 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Schot in de roos. _O_
Gevoel, kracht en verlichting is overdraagbaar, mits je hierover voor open staat. Het komt vaker voor dat iemand begint te huilen na een sessie vanwege de openbaring en kracht wat de ziel allemaal in zich heeft. Wij zijn als een vloeistof. We nemen energie op en geven het weer af.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168761749
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 17:34 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Je hebt denk ik op z'n minst toch wel boeken nodig. Dat kunnen ook leraren zijn...
Maar ik zie persoonlijk niet zo veel 'verkeerds' in zo'n leerling-leraar-gebeuren. Er zijn mensen die de weg al hebben afgelegd, die de route weten te bewandelen, die je voor zijn gegaan. Zij kennen de valkuilen van onderweg, en kunnen je daarop wijzen. Zij kunnen orde scheppen in de verwarring die je ongetwijfeld gaat tegenkomen en ervaren etc.

In het geval van boeddhisme lijkt mij het achtvoudige pad bijvoorbeeld ook een prima middel als een leidraad in je leven. Een soort systeem om je zo goed mogelijk aan te houden. Iets dat een kader biedt, een soort kompas.
Zelf verdwaal je makkelijk in al je ideeën en innerlijke tegenstrijdigheden.

Overigens, persoonlijk vind ik het boeddhisme best een veeleisend pad. Je begeertes proberen te overkomen, 'passieloos' worden, poeh, ga er maar aan staan... En dat in onze hedendaagse maatschappij.
Ik lees nu een boek erover, een bloemlezing uit de Pali-canon. Het is duidelijk van origine ook wel erg sterk gericht op monniken allemaal. Ik zou niet zo goed weten hoe dat vorm te geven.

Maar er zijn ook wel hedendaagse vormen, dat dan weer wel.
Uitstekende post over de leraar-leerling mogelijkheden. Het zijn mogelijkheden om anderen naar een volgende niveau te tillen zodat zij (nog) gelukkiger worden over hunzelf. Onbewust zijn er een hoop mensen die verlichting zoeken zonder dat zij dat weten. Ook mensen die het zeer nodig hebben. Ze missen is, waardoor ze naar het materialisme zoeken enz om gelukkig te worden. Dit gat kan gedicht worden door een leraar-leerling relatie.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168761940
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 18:14 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Eén van de belangrijkste lessen is dat levenslessen van meer waarde is dan het x geld bedrag dat je iemand geeft. Sterker nog, geld werkt als gif op de ander omdat je er iemand materialistisch mee maakt. Dit advies geef ik je gratis mee maar is van ongekende waarde.
Iemand serieus helpen werkt in elk geval beter dan de guru te gaan zitten uithangen en jezelf geweldig vinden.
pi_168762410
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 16:12 schreef marko777 het volgende:

[..]

Heel mooi van je dat jij je kennis en je persoonlijke ervaringen gebruikt om andere mensen te helpen en te ondersteunen waar je kan en waar nodig is.
En met al die persoonlijke kennis en ervaring kan je andere proberen te verwijzen naar andere waarheden, een andere zienswijze waardoor er een verschuiving plaats zou kunnen gaan vinden in de gedachtengang en zienswijze van die ander.

Ik ben er voor mezelf inmiddels wel achter gekomen dat dat eigenlijk het enige is wat we kunnen doen.
Je kan een ander er alleen maar naar verwijzen over wat jouw ervaringen en gevoelens zijn maar je kan ze die ervaring of gevoelens van kracht en verlichting niet geven.
Bijvoorbeeld: ik kan jou geen gevoel van verlichting, kracht geven omdat het niet aan mij is om dat te geven.
Ik kan er alleen maar naar verwijzen zo dat jij de kracht in jezelf kan vinden. En als je daar dan bewust van bent geworden, het zelf beseft, realiseert, dan heb jij je eigen innerlijke kracht gevonden maar dat is dan niet omdat ik het aan jou heb gegeven. Het zou ergens nog arrogant klinken ook van mij dat, 'IK' degene ben die andere dat gevoel kan geven. Ik kan een ander geen gevoel geven net zo min dat een ander mij een gevoel kan geven.
I can only show you the door...
1 + 1 = blauw
pi_168763246
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 19:03 schreef Kamina het volgende:

[..]

I can only show you the door...
De zoveelste deur die tot de zoveelste kamer leidt met de zoveelste illusie(s). Het huis van God is ook best leuk. Of Godin natuurlijk. Of van die het samen zouden hebben gekocht.
pi_168763555
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2017 19:39 schreef User8472 het volgende:

[..]

De zoveelste deur die tot de zoveelste kamer leidt met de zoveelste illusie(s). Het huis van God is ook best leuk. Of Godin natuurlijk. Of van die het samen zouden hebben gekocht.
Zo moeilijk en mysterieus is het allemaal niet.

Het meeste lijden komt doordat we zo godvergeten sterk geïdentificeerd zijn met onze gedachte- en gevoelssysteem en ons daaruit volgende ik-gevoel. Daarvan bevrijd worden door het te doorzien als een illusie (die weliswaar zeer hardnekkig is, en een scherp getraind zien vereist om er niet steeds weer door te worden betoverd), is voldoende voor bevrijding.

De illusie is het voor waar nemen van het tijdelijke. Het idee dat de verschijnselen die zich aan ons voordoen permanent van aard zijn. Daar verliezen we ons constant in.

Het is allemaal verdomd simpel. En super voor de hand liggend. Maar zó simpel en voor de hand liggend, dat we er constant overheen kijken en ons verliezen in the matrix...
pi_168764530
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2017 19:39 schreef User8472 het volgende:

[..]

De zoveelste deur die tot de zoveelste kamer leidt met de zoveelste illusie(s). Het huis van God is ook best leuk. Of Godin natuurlijk. Of van die het samen zouden hebben gekocht.
Waar heb jij het over?
1 + 1 = blauw
pi_168771949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 18:37 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Iemand serieus helpen werkt in elk geval beter dan de guru te gaan zitten uithangen en jezelf geweldig vinden.
Niets mis mee als je jezelf geweldig vind, mits je anderen ook geweldig vind. Ik zie hier al een blindspot. Hoe meer liefde en kracht je de mensen om je heen geeft, hoe meer je jezelf respecteert :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168771976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 19:51 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Zo moeilijk en mysterieus is het allemaal niet.

Het meeste lijden komt doordat we zo godvergeten sterk geïdentificeerd zijn met onze gedachte- en gevoelssysteem en ons daaruit volgende ik-gevoel. Daarvan bevrijd worden door het te doorzien als een illusie (die weliswaar zeer hardnekkig is, en een scherp getraind zien vereist om er niet steeds weer door te worden betoverd), is voldoende voor bevrijding.

De illusie is het voor waar nemen van het tijdelijke. Het idee dat de verschijnselen die zich aan ons voordoen permanent van aard zijn. Daar verliezen we ons constant in.

Het is allemaal verdomd simpel. En super voor de hand liggend. Maar zó simpel en voor de hand liggend, dat we er constant overheen kijken en ons verliezen in the matrix...
Mooi omschreven, dit ervaar ik zelf ook. Het tijdelijke is het volgende moment niet meer van betekenis. Het Nu is waar het om draait. De toekomst bestaat ook nog niet. Hoe meer we in het Nu leven, hoe gelukkiger men is. Mensen dienen gestuurd en getraind te worden voordat zij het geluk kunnen vinden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168776444
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 08:39 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Mooi omschreven, dit ervaar ik zelf ook. Het tijdelijke is het volgende moment niet meer van betekenis. Het Nu is waar het om draait. De toekomst bestaat ook nog niet. Hoe meer we in het Nu leven, hoe gelukkiger men is. Mensen dienen gestuurd en getraind te worden voordat zij het geluk kunnen vinden.
Zelf kon ik altijd erg goed aan gedachtes vastgrijpen. Maar er komen per dag zo veel willekeurige gedachtes voorbij. De meeste gaan onbewust. Wanneer je niet oplet schiet je van associatie in associatie en maak je hele verhalen in je hoofd die alleen in jouw hoofd bestaan.
We zijn er ook goed in (herken ik ook bij mezelf) om daar steeds ideeën over ons zelf uit te smeden: uit al die voortdurend opkomende gedachte kies je die en die gedachte 'waar je het meest mee hebt', en daarmee ga je aan de haal. Daaruit komen gedachten als: 'ik ben dus zo' of 'ik ben eigenlijk meer zo', 'ik ben dit, ik ben dat'. Maar het zijn allemaal lege bubbels die tijdelijk even 'van kracht' zijn, al dan niet vergezeld met een bepaald gevoel. Je kunt je het ene moment compleet anders voelen dan het andere moment, en daar horen ook dan totaal andere percepties bij. Dat complete gebeuren is allemaal, zonder enige uitzondering, illusie! Jij bent het allemaal niet. Je bent geen één van die mentale of fysieke verschijningsvormen. Wat je bent is de leegte waarin het allemaal verschijnt. Je bent Dat wat onaangeroerd blijft. Het anker van rust. Het nulpunt waar alles, nadat een verschijnsel zich heeft voorgedaan, naar terugkeert. Vanuit het ego-perspectief kan dit bedreigend zijn, want we hebben graag het idee dat we 'dit' of 'dat' zijn.

Dat is in principe allemaal heel simpel. Toch heb je de levende ervaring nodig om het zelf, ervaringsgewijs, te ontdekken. Daar IS meditatie voor nodig. Want zonder dat zul je hoe dan ook voortdurend geïdentificeerd blijven raken met je gedachtes, gevoelens en welke innerlijke verschijnselen dan ook. Dat alles gaat in fracties van (nano)seconden. Je hele leven heb je geleerd je te identificeren met dat hele systeem. Het is het beheerst worden door je innerlijke mechanismen. En dat is wat onvrij maakt. Dat zijn je ketenen waar je slaaf van bent. Meditatie is nodig zodat je dat in rust en met volle aandacht leert aan het werk te zien. In het gewone leven, in al z'n snelheid kun je daar, ongetraind, nooit de aandacht voor hebben die daarvoor nodig is. Later wel, als je het mediteren ook meer gaat integreren in het dagelijks leven, en je dus meer met die aandachtigheid in het algemeen gaat leven.
Maar daar is tijd voor nodig, geduld, en het gaat met vallen en opstaan.
Tot die tijd wordt je beheerst door je mechanismen en vertoon je mechanisch, aangestuurd gedrag, dat wordt bepaald door je automatische reactiepatronen (waar ook je denkpatronen onder vallen). Dat is afhankelijk van hoe je geconditioneerd bent. Volgens boeddhisten gaan we vaak vele levens volledig geconditioneerd door het leven. Als aap, als vogel, als hond, als mens...
Ontwaken is vrij worden van je conditionering. Je automatische, geconditioneerde, mechanistische 'zelf'...
pi_168880348
Pfff, gedachten. Ik geef wolken in de lucht nog minder aandacht dan dat. :{w
1 + 1 = blauw
pi_168886806
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:01 schreef Kamina het volgende:
Pfff, gedachten. Ik geef wolken in de lucht nog minder aandacht dan dat. :{w
Ligt ook maar net aan hoe je aanleg is hè?
De een is een denker, de ander een doener. Sommigen denken van nature heel veel. Anderen nauwelijks.
pi_168888702
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 00:57 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ligt ook maar net aan hoe je aanleg is hè?
De een is een denker, de ander een doener. Sommigen denken van nature heel veel. Anderen nauwelijks.
Dus tegen je natuur ingaan is zinloos?
1 + 1 = blauw
pi_168888939
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:05 schreef firefly3 het volgende:
... Samen zijn we spiritueel sterk en kan je als 1 brein onze onderbewustzijn koppelen als 1 groot wezen.
...
Dus... deze uitspraak behelst veel.

De suggestie dat er een overkoepelende iets/brein/bewustzijn is natuurlijk niet bewezen of uberhaupt te ervaren. Het is kletspraat. Waar weinig goeds uit kan komen namelijk:

Jij predikt je 'bijzondere' visie om de mensheid te sturen daar dit doel. Uit het hebben van een doel komen verschillende dingen naar voren, gedrevenheid maar ook frustratie.. en dat lijdt vaak tot opdwingen van je levensvisie.

Weinig verlicht vind ik
pi_168891664
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 09:37 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dus tegen je natuur ingaan is zinloos?
Alles is natuurlijk. Jij bent één geheel met de natuur. Wat je bedoelt is veranderen. Verandering kan groeien zijn. Groeien is nooit verkeerd. Even een test vraag voor jou:

Voel je alsof je jouw doelen al hebt bereikt mbt verlichting en geestelijke welzijn?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168891857
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 09:55 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dus... deze uitspraak behelst veel.

De suggestie dat er een overkoepelende iets/brein/bewustzijn is natuurlijk niet bewezen of uberhaupt te ervaren. Het is kletspraat. Waar weinig goeds uit kan komen namelijk:

Jij predikt je 'bijzondere' visie om de mensheid te sturen daar dit doel. Uit het hebben van een doel komen verschillende dingen naar voren, gedrevenheid maar ook frustratie.. en dat lijdt vaak tot opdwingen van je levensvisie.

Weinig verlicht vind ik
Het is al lang wetenschappelijk bewezen. Kijk maar eens hoe een samenleving samenwerkt en tot stand komt. Of hoe een protest en democratie gecreëerd wordt. De iphone is ook al een soort collectieve bewustzijn. Buddhisme en technologie gaan hand in hand.

Stel je eerst open voordat je begint te schoppen. Je kunt alleen jouw bewustzijn koppelen als je de contactpunten vrijgeeft. Je zult dan de optimale vrijheid beleven die je nu nog niet voelt. Je denkt dat je vrij bent, maar je zit nu te schoppen tegen je eigen progressie naar verlichting.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168891983
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Stel je eerst open voordat je begint te schoppen. Je kunt alleen jouw bewustzijn koppelen als je de contactpunten vrijgeeft. Je zult dan de optimale vrijheid beleven die je nu nog niet voelt. Je denkt dat je vrij bent, maar je zit nu te schoppen tegen je eigen progressie naar verlichting.
Mooi gezegd.
pi_168892014
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Alles is natuurlijk. Jij bent één geheel met de natuur. Wat je bedoelt is veranderen. Verandering kan groeien zijn. Groeien is nooit verkeerd.
Dan heb je er dus geen enkele zeggenschap over en maakt het niet uit wat je doet.

quote:
Even een test vraag voor jou:

Voel je alsof je jouw doelen al hebt bereikt mbt verlichting en geestelijke welzijn?
Waarop word ik getest?
1 + 1 = blauw
pi_168911927
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het is al lang wetenschappelijk bewezen. Kijk maar eens hoe een samenleving samenwerkt en tot stand komt. Of hoe een protest en democratie gecreëerd wordt. De iphone is ook al een soort collectieve bewustzijn. Buddhisme en technologie gaan hand in hand.
Onzin, ten eerste is het niet wetenschappelijk bewezen. En een samenleving is ook niet een collectief bewustzijn maar een vereniging van individuen die de macht over de eigen persoon overlevert met als doel zijn eigen egoistische voortbestaan.

Iphone,democratie? Dat meen je niet serieus hoop ik.

quote:
Stel je eerst open voordat je begint te schoppen. Je kunt alleen jouw bewustzijn koppelen als je de contactpunten vrijgeeft. Je zult dan de optimale vrijheid beleven die je nu nog niet voelt. Je denkt dat je vrij bent, maar je zit nu te schoppen tegen je eigen progressie naar verlichting.
Jij hebt geen idee hoever ik verlicht ben. Je negatieve vooroordelen over mijn niveau van verlicht zijn geeft wel je eigen niveau aan, dit te samen met je idioliseering van Buddha laat zien dat je emoties en behoeftes jouw beheersen. Leef als Buddha,maar verafgod en bestudeer hem toch niet.

En schoppen tegen predikers is een maatschappelijke plicht.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 15-02-2017 09:17:10 ]
pi_168915744
Jezelf koppelen aan een geloof of een beweging of boeddhisme is juist het tegenovergestelde van verlichting.
Conscience do cost.
pi_168916172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:31 schreef ems. het volgende:
Jezelf koppelen aan een geloof of een beweging of boeddhisme is juist het tegenovergestelde van verlichting.
Precies. Coulnt agree more

En TS
quote:
Je kunt alleen jouw bewustzijn koppelen als je de contactpunten vrijgeeft.
Wat?
Bewustzijn koppelen?
Wat is een bewustzijn eigenlijk? en koppelen aan wat?

Contactpunten?
Wat zijn contactpunten?

Vrijgeven?
Aan wat?

Het klinkt mij maar als een hoop wollig taalgebruik in de oren. Gedaan om verder vragen te voorkomen.

quote:
Je zult dan de optimale vrijheid beleven die je nu nog niet voelt. Je denkt dat je vrij bent
Zweverige spirualiteit om inhoud te geven aan een leeg leven. Accepteer dat je/ieders leven leeg en inhoudloos is en je zal een stuk verlichter zijn dan dat je nu bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 15-02-2017 12:59:56 ]
pi_168922283
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:03 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dan heb je er dus geen enkele zeggenschap over en maakt het niet uit wat je doet.

[..]

Waarop word ik getest?
Zeggenschap over jezelf is inderdaad iets abstracts. Je kunt echter wel je gevoel vrij laten en het ondergaan. Vergelijkbaar met lopen over hete kolen. Je kunt het niet met kracht bijsturen. Je kunt echter wel je geest reinigen door de weg te wijzen.

Ik kan helaas niet zeggen waarop ik je test, anders werkt de test niet namelijk :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168922291
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:01 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Mooi gezegd.
Dankje, mede leraar :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168922421
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 08:39 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Onzin, ten eerste is het niet wetenschappelijk bewezen. En een samenleving is ook niet een collectief bewustzijn maar een vereniging van individuen die de macht over de eigen persoon overlevert met als doel zijn eigen egoistische voortbestaan.

Iphone,democratie? Dat meen je niet serieus hoop ik.

[..]

Jij hebt geen idee hoever ik verlicht ben. Je negatieve vooroordelen over mijn niveau van verlicht zijn geeft wel je eigen niveau aan, dit te samen met je idioliseering van Buddha laat zien dat je emoties en behoeftes jouw beheersen. Leef als Buddha,maar verafgod en bestudeer hem toch niet.

En schoppen tegen predikers is een maatschappelijke plicht.
Het kan geen kwaad om veel liefde te hebben voor buddha. Liefde geven is jezelf open stellen. Ik hoop dat jij ook een keer je zover kunt openstellen om liefde aan buddha te geven. Het kost veel kracht om je zwakke zelf te tonen. Ik geef toe dat ik geen controle wil over mijn emoties. Ik begeleidt het alleen maar. Emoties zijn zeer fijn en kunnen jou in het moment laten leven.

Deel jij je reis niet met ons over jouw verlichting? Iedereen blijft leerling. Zelfs de grootste leraren.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168922455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:31 schreef ems. het volgende:
Jezelf koppelen aan een geloof of een beweging of boeddhisme is juist het tegenovergestelde van verlichting.
Buddhisme is anders dan geloof. Als je voldoende verlicht bent weet je dat buddhisme een levenswijze is. Zelfs een moslim kan bij wijze van spreken buddhist zijn als we niet in hokjes gaan denken.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168922501
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:50 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Precies. Coulnt agree more

En TS

[..]

Wat?
Bewustzijn koppelen?
Wat is een bewustzijn eigenlijk? en koppelen aan wat?

Contactpunten?
Wat zijn contactpunten?

Vrijgeven?
Aan wat?

Het klinkt mij maar als een hoop wollig taalgebruik in de oren. Gedaan om verder vragen te voorkomen.

[..]

Zweverige spirualiteit om inhoud te geven aan een leeg leven. Accepteer dat je/ieders leven leeg en inhoudloos is en je zal een stuk verlichter zijn dan dat je nu bent.
Mijn geest zit vol met liefde. Warmte die ik aan mensen kan geven. Met optimale verlichting krijg je juist warmte en oneindig veel energie zodat je leven niet inhoudloos is maar vol van voldoening. Ieder leven heeft wel iets bijzonders, een leeg leven bestaat niet :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168922721
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:14 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad om veel liefde te hebben voor buddha. Liefde geven is jezelf open stellen. Ik hoop dat jij ook een keer je zover kunt openstellen om liefde aan buddha te geven. Het kost veel kracht om je zwakke zelf te tonen. Ik geef toe dat ik geen controle wil over mijn emoties. Ik begeleidt het alleen maar. Emoties zijn zeer fijn en kunnen jou in het moment laten leven.
Het kan wel kwaad om veel liefde te hebben. Liefde is niet "jezelf open stellen" denk ik... je gebruikt zweverige taal wat niet te defineren is... Liefde is iets koesteren en koesteren maakt het waard iets te verdedigen, en iets verdedigen gaat altijd ten koste van wat anders.

Verlichting is boven je emoties staan, ook en eigenlijk vooral boven de liefde. Verlichting is egoistisch. Vraag Buddha maar.


quote:
Deel jij je reis niet met ons over jouw verlichting? Iedereen blijft leerling. Zelfs de grootste leraren.
Reis? Leeringen, leraren? Verlichting is persoonlijk je eigen logica en niet iets wat gestudeerd kan worden. Je ervaart het door de noodzaak, door machteloos te zijn en je emoties met logica te ontleden. Buddha gaf alles op om het te kunnen.


Dit hele topic staat vol met tegelspreukjes voor huisvrouwen die hun leven wat extra inhoud willen geven.

En ja ik bedoel het lullig want jij predikt en niemand kan een prediker gebruiken.
pi_168922811
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:33 schreef WodanIsGroot het volgende:

En ja ik bedoel het lullig want jij predikt en niemand kan een prediker gebruiken.
:D
pi_168926296
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:18 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Mijn geest zit vol met liefde.
Warmte die ik aan mensen kan geven. Met optimale verlichting krijg je juist warmte en oneindig veel energie zodat je leven niet inhoudloos is maar vol van voldoening.
Dat klinkt als het moderne protestantisme. Harstikke gezellig maar ook soms naief en schadelijk in de complexe moderne samenleving vol afhankelijkheden, plichten en rechten. Kijk maar naar Merkel.

quote:
Ieder leven heeft wel iets bijzonders, een leeg leven bestaat niet :)
Er is geen spirualiteit, er is niks speciaals, geen overkoepeld bewustzijn, geen hemel, geen hel, er is niks. Er is geen hogere reden voor bestaan.

De enige inhoud van het bestaan zijn je je lagere hersens,(instincten, truncus cerebri) en de emoties die daar uit voortkomen (10 op de 12 zenuwen in deze prosencephalon hebben hun stam in de truncus cerebri) Verlichting is juist hiervan loskomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 15-02-2017 21:33:18 ]
pi_168970908
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:44 schreef WodanIsGroot het volgende:
Er is geen spirualiteit, er is niks speciaals, geen overkoepeld bewustzijn, geen hemel, geen hel, er is niks. Er is geen hogere reden voor bestaan.

De enige inhoud van het bestaan zijn je je lagere hersens,(instincten, truncus cerebri) en de emoties die daar uit voortkomen (10 op de 12 zenuwen in deze prosencephalon hebben hun stam in de truncus cerebri) Verlichting is juist hiervan loskomen.
Eh eh. Bewustzijn kan niet uit materie komen, dat laat quantum mechanica duidelijk zien, daarnaast duidt het bewijsmateriaal op een subtiel lichaam buiten het fysieke wat de eeuwen oude oosterse tradities ook wisten en daarnaast kan dit alles zelf ervaren worden.
En dit is logisch, i.p.v een bewustzijn dat zegt dat het een nep bewustzijn is uit toevallige dode materie dat zo maar bestaat, maar ook nog allerlei andere nep bewustzijnen overal tegelijk creëert.
pi_168976988
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:36 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Eh eh. Bewustzijn kan niet uit materie komen, dat laat quantum mechanica duidelijk zien, daarnaast duidt het bewijsmateriaal op een subtiel lichaam buiten het fysieke wat de eeuwen oude oosterse tradities ook wisten en daarnaast kan dit alles zelf ervaren worden.
En dit is logisch, i.p.v een bewustzijn dat zegt dat het een nep bewustzijn is uit toevallige dode materie dat zo maar bestaat, maar ook nog allerlei andere nep bewustzijnen overal tegelijk creëert.
Hoe laat quantum mechanica dat zien?
1 + 1 = blauw
pi_168977481
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 07:22 schreef Kamina het volgende:

[..]

Hoe laat quantum mechanica dat zien?
Niet, het is wenswetenschap

quote:
Er blijkt een neiging te zijn die eveneens tot onze macroscopische belevingswereld uit te strekken. Deze ideeën zijn tegenwoordig niet meer populair onder wetenschappers, maar nu doet zich een nieuwe opleving voor in een Duitse school rond de psycholoog H. Walach. Onder de naam ‘Weak Quantum Theory’ hebben zij een theorie opgeschreven, compleet met axioma’s en theorema’s, die ik niet anders dan als een parodie kan opvatten. Daarin worden een aantal van de typisch kwantummechanische verschijnselen verbaal weerspiegeld en op de psychologie toegepast. Zo komt er bijvoorbeeld niet-lokaliteit in voor, maar (ik citeer): ‘die is epistemisch en moet niet verward worden met de ontische niet-lokaliteit van de gewone kwantummechanica.’ In dit schema worden terminologie van Freud (1), de familieopstellingen van Hellinger (2), homeopathie (3) en nog veel meer ondergebracht. Het verschil met een ware theorie is dat er geen conclusies uit volgen en alles zich beperkt tot een beschrijving in woorden. Met echte kwantummechanica heeft het niets gemeen behalve dat er termen uit overgenomen zijn.
http://www.skepsis.nl/blo(...)nt-kwantummechanica/

Het is zoeken met een esoterisch wens in de quantummechanica. Een hobby van die de wereld willen verklaren ipv onderzoeken.

Geen bewijs alleen misbruik van een nieuwe wetenschap die nog 'onbekend' is.
pi_168977702
Geestelijk welzijn is natuurlijk wel een goed streven, echter heerst er een illusie bij sommigen dat je dit kan bereiken dmv van spiritualiteit en andere vage niet gemeten zaken... vaak met als dieper doel: geldklopperij.


Dit allemaal om het moeilijker en specialer te maken dan het is. Geestelijk welzijn bereik je doormiddel van logica niet door een 'reis' te bedenken gebasseerd op wensen en emoties.

Het is wel confronterend en wellicht dat daarom mensen vaak de invloed/oplossing/doel buiten zichzelf zoeken. Stelletje hippies :p

[ Bericht 8% gewijzigd door WodanIsGroot op 18-02-2017 09:38:31 ]
pi_168979934
Materie bestaat uit een golf van potentie tot dat het geobserveerd kan worden, observeren is de kwaliteit van bewustzijn.
pi_168980233
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:30 schreef WodanIsGroot het volgende:
Geestelijk welzijn is natuurlijk wel een goed streven, echter heerst er een illusie bij sommigen dat je dit kan bereiken dmv van spiritualiteit en andere vage niet gemeten zaken... vaak met als dieper doel: geldklopperij.

Dit allemaal om het moeilijker en specialer te maken dan het is. Geestelijk welzijn bereik je doormiddel van logica niet door een 'reis' te bedenken gebasseerd op wensen en emoties.

Het is wel confronterend en wellicht dat daarom mensen vaak de invloed/oplossing/doel buiten zichzelf zoeken. Stelletje hippies :p
Door middel van logica van wat?
pi_168984205
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:33 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het kan wel kwaad om veel liefde te hebben. Liefde is niet "jezelf open stellen" denk ik... je gebruikt zweverige taal wat niet te defineren is... Liefde is iets koesteren en koesteren maakt het waard iets te verdedigen, en iets verdedigen gaat altijd ten koste van wat anders.

Verlichting is boven je emoties staan, ook en eigenlijk vooral boven de liefde. Verlichting is egoistisch. Vraag Buddha maar.

[..]

Reis? Leeringen, leraren? Verlichting is persoonlijk je eigen logica en niet iets wat gestudeerd kan worden. Je ervaart het door de noodzaak, door machteloos te zijn en je emoties met logica te ontleden. Buddha gaf alles op om het te kunnen.


Dit hele topic staat vol met tegelspreukjes voor huisvrouwen die hun leven wat extra inhoud willen geven.

En ja ik bedoel het lullig want jij predikt en niemand kan een prediker gebruiken.
Verlichting is liefde geven en liefde geven is verlichtend. Liefde is niets anders dan een positieve uitstralende energie. Jammer dat je zelfs aan liefde een negatieve wending probeert te geven. Met agressie en negatieve energie iets verdedigen waaraan je liefde hebt gegeven is inderdaad niet verlichtend. Verlichting kan geen negatieve energie zijn, slechts positief. Probeer liefde te geven zonder iets terug te vragen of te verlangen. Dit is verlichting. Ik zie vanwege het feit dat jij iets nodig hebt van diegene of dingen om je heen dat je daardoor verduisterd raakt. Ik weet hierdoor dat je pas aan het begin van je pad staat. Je moet namelijk een oneindig hoeveelheid liefde kunnen geven zonder dat jij of anderen op wat voor manier ook de dupe worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168984264
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 09:08 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Niet, het is wenswetenschap

[..]

http://www.skepsis.nl/blo(...)nt-kwantummechanica/

Het is zoeken met een esoterisch wens in de quantummechanica. Een hobby van die de wereld willen verklaren ipv onderzoeken.

Geen bewijs alleen misbruik van een nieuwe wetenschap die nog 'onbekend' is.
De post van alwaysbenice is denk ik een eyeopener voor jou. Hij weet het precies uit te leggen dat spiritualiteit en kwantum mechanica hand in hand gaan. Acceptatie is denk ik jouw eerstvolgende stap die je af dient te leggen. Zonder acceptatie van het bestaan van een hogere bewustzijn blijf je hangen in lagere frequenties. Zoek de hogere frequenties op door eerst te begrijpen dat er "meer is dan hemel en aarde". Personen die denken dat zij verlicht zijn terwijl het niet zo is zijn helaasnet als ledlampjes. Kunstmatig met onnatuurlijk licht te besturen in verschillende kleurtjes door middel van externe factoren. Zij hebben geen eigenwarmte.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168984285
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 07:22 schreef Kamina het volgende:

[..]

Hoe laat quantum mechanica dat zien?
Namens alwaysbenice
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168984974
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:08 schreef alwaysbenice het volgende:
Materie bestaat uit een golf van potentie tot dat het geobserveerd kan worden, observeren is de kwaliteit van bewustzijn.
[ afbeelding ]
Observeren doe je met een machine die het meet. Het maakt niet uit of jijzelf aan de knoppen staat, of niet.

Dat is de invloed van observatie bij quantum mechanica. Met observeren wordt niet bewustzijn bedoeld. Dat is waar met name de 2e quote op doelt. Je kan niet observeren zonder in te breken op het systeem.

Hetgeen de laatste quote op doelt is emergentie, namelijk dat bewustzijn niet valt te defineren als simpelweg delen bij elkaar optellen; het is de wijze waarop die delen samenwerken, dat het verschijnsel geeft dat we bewustzijn noemen. Wat bewustzijn precies is, weten we simpelweg niet.

En laat niemand je vertellen dat ze het wel weten, want dat kunnen ze alleen aantonen door bewustzijn na te maken, wat niemand kan. Je kan beargumenteren dat je een baby kan maken die bewustzijn krijgt, maar jouw invloed is 0 als het aankomt op die baby bewustzijn geven of niet. Dat bewustzijn ontstaat uit hoe de baby groeit. Dat betekent eigenlijk dat het lichaam van de baby bewustzijn maakt.

Kortom, pas op met uitspraken over bewustzijn en QM, want zoals in het geval van deze quotes, trek je de uitspraken van deze grote breinen uit hun verband. Veel van deze heren zouden zich omdraaien in hun graf.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:59 schreef firefly3 het volgende:
De post van alwaysbenice is denk ik een eyeopener voor jou. Hij weet het precies uit te leggen dat spiritualiteit en kwantum mechanica hand in hand gaan.
Nee, sorry. Hij weet precies te laten zien hoe uitspraken over bewustzijn en QM verkeerd gelezen worden door mensen die niet goed begrijpen wat deze heren bedoelden.
1 + 1 = blauw
pi_168986212
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 17:49 schreef Kamina het volgende:

[..]

Observeren doe je met een machine die het meet. Het maakt niet uit of jijzelf aan de knoppen staat, of niet.
Niet bij de delayed choice quantum eraser experiment. En bovendien, bij de experimenten waarbij het deeltje wel eerst met een machine gemeten wordt: de machine bestaat ook uit fundamenteel uit deeltjes die in een staat van potentie zitten.
pi_168987952
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 19:06 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Niet bij de delayed choice quantum eraser experiment. En bovendien, bij de experimenten waarbij het deeltje wel eerst met een machine gemeten wordt: de machine bestaat ook uit fundamenteel uit deeltjes die in een staat van potentie zitten.
Ja, ook bij dat experiment.

Dat experiment draait om causaliteit, niet bewustzijn.
1 + 1 = blauw
pi_168993780
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 20:26 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ja, ook bij dat experiment.

Dat experiment draait om causaliteit, niet bewustzijn.
Het is heel simpel (lol nu ga ik over naar wetenschapper),

1+1=3 is mogelijk.

W&T / Random plaatjes generen totdat je fotos krijgt #2

Het antwoord is al opgelost. Bewustzijn is een vermenigvuldiging van berekeningen die een laag onder je staan. Bewustzijn is de output van onderliggende signalen verzamelen, en daarna opslaan + concluderen door += (x) toe te voegen aan je eigen "opslagruimte".

/Buddha mode back on :P
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168994031
Bewustzijn is een vermenigvuldiging, want hoe meer A zich afspeelt, hoe meer je er uiteindelijk bewust van bent. Je kunt pas bewust worden met een opslagruimte, (bewustzijn = terughalen van informatie) en de wil hebben om te "concluderen"). De laatste stap dus. Vergelijkbaar met quantum mechanica. Een zelfde staat = onthouden. Verandering = feedback. En reageren op (een) afstand = bewust worden (eerste fase).

M.a.w. hetzelfde wat een molecuul doet. Als 1 van de 3 stappen niet aanwezig is, bestaat er geen bewustzijn. Opvangen, opslaan, wil om te veranderen. Als je deze 3 stappen namaakt heb je bewustzijn.

Wil om te veranderen = reactie op bovenstaande lagen.

M.a.w. onze bewustzijn is afhankelijk van de output van macro events. Je ziet het eigenlijk al aan je collega's die gaan jammeren over het weer. Het weer is een gevolg van micro inputs, het slaat op mbv de aanwezige moleculen, en er komt een reactie vanwege macro events.

[ Bericht 4% gewijzigd door firefly3 op 19-02-2017 00:50:07 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168994417
Nog 1 ding: bewustzijn is een tijdelijk iets. Soms is een walvis bewuster dan jij. Accept it.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_168996108
Wat een kwats.

Het enige wat je doet is verbuigen, selecteren en rookgordijnen maken met als doel iets aantonen wat niet bestaat.

Pseudo wensschap meer is er niet over te zeggen. Behalve dan dat de dogma van een niet bestaand hoger iets de mens altijd heeft gelimiteerd in zijn mogelijkheden.
pi_168996141
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:59 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De post van alwaysbenice is denk ik een eyeopener voor jou. Hij weet het precies uit te leggen dat spiritualiteit en kwantum mechanica hand in hand gaan.
Nee hoor, zoals al aangeven is het onzin.
quote:
Acceptatie is denk ik jouw eerstvolgende stap die je af dient te leggen. Zonder acceptatie van het bestaan van een hogere bewustzijn blijf je hangen in lagere frequenties. Zoek de hogere frequenties op door eerst te begrijpen dat er "meer is dan hemel en aarde".
Alsjeblieft zeg, frequenties?. En je zegt dat ik me moet overleveren aan een dogma.... Verlichtend hoor

quote:
Personen die denken dat zij verlicht zijn terwijl het niet zo is zijn helaasnet als ledlampjes. Kunstmatig met onnatuurlijk licht te besturen in verschillende kleurtjes door middel van externe factoren. Zij hebben geen eigenwarmte.
Wat zeg je nou eigenlijk. Wat een wollig gepraat om diep over te komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 19-02-2017 10:00:15 ]
pi_168996215
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Verlichting is liefde geven en liefde geven is verlichtend.
Nee en nee. Dat is niet verlichting. Dat is een hippie/modern protestantisme visie.

quote:
Liefde is niets anders dan een positieve uitstralende energie. Jammer dat je zelfs aan liefde een negatieve wending probeert te geven. Met agressie en negatieve energie iets verdedigen waaraan je liefde hebt gegeven is inderdaad niet verlichtend. Verlichting kan geen negatieve energie zijn, slechts positief. Probeer liefde te geven zonder iets terug te vragen of te verlangen. Dit is verlichting. Ik zie vanwege het feit dat jij iets nodig hebt van diegene of dingen om je heen dat je daardoor verduisterd raakt. Ik weet hierdoor dat je pas aan het begin van je pad staat. Je moet namelijk een oneindig hoeveelheid liefde kunnen geven zonder dat jij of anderen op wat voor manier ook de dupe worden.
Blabla onzin, kwats, prietpraat. Met vingerwijzen en ophemelen van jezelf en jezelf iets specialers toedichten... Alles wat niet verlicht is. Man man man jij loopt het verkeerde pad (om je eigen termen te gebruiken).

Jij prediker, over en uit.
pi_169000862
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:18 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Mijn geest zit vol met liefde. Warmte die ik aan mensen kan geven. Met optimale verlichting krijg je juist warmte en oneindig veel energie zodat je leven niet inhoudloos is maar vol van voldoening. Ieder leven heeft wel iets bijzonders, een leeg leven bestaat niet :)
Helemaal mee eens, alhoewel zo'n leven als IS terrorist me behoorlijk leeg lijkt, net zoals zoveel mensen die mishandelen.

Toch vind ik het idee dat je een ander kan leren diens eigen goedheid te vinden in zichzelf horend bij verlichting. Niet een soort spirituele drugsdealer die geeft.
pi_169137845
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:48 schreef WodanIsGroot het volgende:
Wat een kwats.

Het enige wat je doet is verbuigen, selecteren en rookgordijnen maken met als doel iets aantonen wat niet bestaat.

Pseudo wensschap meer is er niet over te zeggen. Behalve dan dat de dogma van een niet bestaand hoger iets de mens altijd heeft gelimiteerd in zijn mogelijkheden.
De twijfel over het bestaan van de kracht van Buddha is een geloof op zich. Hoeveel uren ben je wel niet kwijt per dag om niet verlicht te worden? Ik denk wel 7 uur. Je bent telkens aan dingen aan het denken zodat je verduisterd raakt. Laat je begeleiden en wordt ook eindelijk verlicht.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_169137910
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:52 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee hoor, zoals al aangeven is het onzin.

[..]

Alsjeblieft zeg, frequenties?. En je zegt dat ik me moet overleveren aan een dogma.... Verlichtend hoor

[..]

Wat zeg je nou eigenlijk. Wat een wollig gepraat om diep over te komen.
Ja, o.a. hersenfrequenties zijn wetenschappelijk bewezen. Dit zijn de stofjes die in je hersenen stromen. Het is niet erg dat je nog niet verlicht bent. Eerst komt het trappelen. Het uiten van je frustraties die jaren in je hebben gezeten en je wereldbeeld wordt langzaam gezuiverd. Laat jezelf een warme ziel worden door diep in buddha te gaan. Laat jezelf samensmelten en wees goed voor mens en dier. Ik zie dat je best boos kan zijn dus ik denk dat je nu alleen goed bent voor dier.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_169138022
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:58 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee en nee. Dat is niet verlichting. Dat is een hippie/modern protestantisme visie.

[..]

Blabla onzin, kwats, prietpraat. Met vingerwijzen en ophemelen van jezelf en jezelf iets specialers toedichten... Alles wat niet verlicht is. Man man man jij loopt het verkeerde pad (om je eigen termen te gebruiken).

Jij prediker, over en uit.
Het is slechts mijn mening en denkbeelden van buddha uiten en delen. Het maakt niet uit dat je nog niet bewust ben want de meeste mensen zijn het nog niet, ik ook nog niet helemaal. Wij zijn allemaal leerlingen in het leven.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_169138031
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_169138723
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 17:16 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De twijfel over het bestaan van de kracht van Buddha is een geloof op zich. Hoeveel uren ben je wel niet kwijt per dag om niet verlicht te worden? Ik denk wel 7 uur. Je bent telkens aan dingen aan het denken zodat je verduisterd raakt. Laat je begeleiden en wordt ook eindelijk verlicht.
Wel 7 uur per dag bezig om verlicht te raken? Nou, ik zou het wat opschalen hoor. 10 uur per dag, minstens! :+ En slechts 3 pauzes! Dan mag je een peuk roken of wat anders doen.
pi_169141684
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 17:28 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het is slechts mijn mening en denkbeelden van buddha uiten en delen. Het maakt niet uit dat je nog niet bewust ben want de meeste mensen zijn het nog niet, ik ook nog niet helemaal. Wij zijn allemaal leerlingen in het leven.

Leer jij... eerst ook... maar eens over Buddha want begrepen heb je hem niet.
pi_169144216
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:07 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Wel 7 uur per dag bezig om verlicht te raken? Nou, ik zou het wat opschalen hoor. 10 uur per dag, minstens! :+ En slechts 3 pauzes! Dan mag je een peuk roken of wat anders doen.
7 uur per dag om niet verlicht te worden. Mensen verduisteren zichzelf met routines en onbelangrijke probleempjes.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_169144243
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 20:34 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leer jij... eerst ook... maar eens over Buddha want begrepen heb je hem niet.
_O- _O_
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_169144586
Spirituele welzijn is belangrijk voor mens en dier, alleen jammer dat de massa (80%) van de wereldbevolking het niet gebruikt. Iedereen zit in hun dagelijkse routine en denken niet in het moment. Hun ziel raakt vervuild en het vuil verspreidt zich totaan de botten. De betekensvolle bewegingen van golven in een oceaan zorgen voor het natuurlijk evenwicht. De mens moet dit evenwicht hervinden en meer betrokken worden met de natuur. De natuur wijst ons de weg en niet andersom, wat de moderne mens probeert te bewerkstelligen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_169146350
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:42 schreef firefly3 het volgende:
Spirituele welzijn is belangrijk voor mens en dier, alleen jammer dat de massa (80%) van de wereldbevolking het niet gebruikt. Iedereen zit in hun dagelijkse routine en denken niet in het moment. Hun ziel raakt vervuild en het vuil verspreidt zich totaan de botten. De betekensvolle bewegingen van golven in een oceaan zorgen voor het natuurlijk evenwicht. De mens moet dit evenwicht hervinden en meer betrokken worden met de natuur. De natuur wijst ons de weg en niet andersom, wat de moderne mens probeert te bewerkstelligen.
Het gaat allemaal zoals het gaat. Het verlangen naar spirituele ontwikkeling kan alleen vanuit de mens zelf komen, en niet van buitenaf. Als het niet het juiste moment is, zal het geen ingang vinden. Dan kun je mensen boeken onder hun neus douwen, met wijze citaten aankomen wat je maar wil, als het bewustzijn er niet voor open staat, komt het niet binnen en is die deur gesloten.
Het is een heel persoonlijk proces en iemand moet simpelweg van binnenuit tot dat verlangen komen. :)
We hebben ook het overzicht niet wat betreft de mensheid als geheel. Waar zitten we nu in de tijd? De huidige tijd is wellicht gewoon maar een kleine nietige fase binnen een groter geheel van tijd. De mensheid in het Westen bevindt zich wellicht in een soort puberteit waar materialisme, commercie en uiterlijk vertoon de boventoon voeren. Geen idee waar men is over 100 jaar, of 1000 jaar, of... wanneer dan ook. Het zal allemaal wel zijn zoals het moet zijn. Al ik één ding heb geleerd de afgelopen jaren is het dat dingen nooit anders kunnen zijn dan ze op een huidig moment zijn, ook al lijkt het vaak dat het allemaal anders moet. Het denken bedenkt dat. Het onwetende denken dat het overzicht niet heeft. ;)
  zondag 26 februari 2017 @ 00:34:56 #145
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169146754
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:42 schreef firefly3 het volgende:
Spirituele welzijn is belangrijk voor mens en dier, alleen jammer dat de massa (80%) van de wereldbevolking het niet gebruikt. Iedereen zit in hun dagelijkse routine en denken niet in het moment. Hun ziel raakt vervuild en het vuil verspreidt zich totaan de botten. De betekensvolle bewegingen van golven in een oceaan zorgen voor het natuurlijk evenwicht. De mens moet dit evenwicht hervinden en meer betrokken worden met de natuur. De natuur wijst ons de weg en niet andersom, wat de moderne mens probeert te bewerkstelligen.
De mens moet helemaal niets. De meeste mensen hebben geen behoefte aan spiritualiteit, die zijn te druk met (over)leven.
1 + 1 = blauw
pi_169173790
Ik zal dan ook eens een nuttige duit in het zakje doen. Een overkoepelend bewustzijn en reincarnatie zijn geen onderdelen van Buddhas boodschap.

De laatste woorden van buddha, ik vertaal dit uit het Japaans dus de zinsopbouw kan wat vreemd overkomen, en ik zal sommige Japanse beeldspraken ook niet vertalen, omdat dit niet te vertalen is:

De laatste lessen van de Buddha

1. Onder de ... bomen bij ..., in zijn laatste woorden tot zijn dicipelen, zei Buddha:

"Maak van jezelf een licht. Vertrouw op jezelf, verwacht niet iets van een ander. Maak mijn lessen jouw licht. Vertrouw daarop, wees niet afhankelijk van enige andere lessen.

Ken je lichaam, denk aan de inpuuriteit. Weet dat zowel pijn als genot gelijke gevolgen zijn van lijden, hoe kan jij ondergaan in zijn verlangens?

Ken je ziel, denk aan zijn vergankelijkheid. Hoe kun je vallen in wanhoop over het en koester trots en egoisme, wetend dat dat deze zaken zullen eindigen in onoverkomelijk lijden?

Ken alle vormen, kan jij daar iets vinden van een voortdurende 'zelf'?

Zijn het niet alle [uitingen/vormen] die vroeg of laat uiteen zullen vallen? Wees niet verward bij de overkoepelende algemeenheid van lijden, maar volg mijn lessen, zelfs na de dood, en je zal vrij zijn van pijn. Doe dit en je zal inderdaad een discipel van mij zijn.

2... Post ik vanavond wel, ik heb het wat onderschat :p

[ Bericht 2% gewijzigd door WodanIsGroot op 27-02-2017 11:18:37 ]
pi_169176385
Reïncarnatie en overkoepelend bewustzijn zijn wel deel van de leer volgens mij. Alleen er is geen 'zelf' of persoonlijkheid dat reïncarneert. Het is soms wat lastig om dat soort dingen te lezen als Westerling, gezien wij gewend zijn dat allemaal op een bepaalde manier, met een bepaalde logica te zien. :P

Maar er is geen persoon die reïncarneert. De persoon wordt ook eigenlijk beschouwd als niet bestaand, als een illusie. In werkelijkheid is de persoon een verzameling gewoontepatronen, verzameling geloofsovertuigingen e.d. Dat hele systeem valt bij de dood weer uit elkaar. Wat overblijft is de vonk die dat gehele gebeuren mogelijk maakte. Een soort informatiedragende energie. Dat zoekt in zijn verlangen tot bestaan en afkeer tot niet-bestaan weer een nieuwe vorm om inte incarneren.

Zoiets ongeveer... misschien kan iemand anders het beter uitleggen.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:20:51 #148
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169204457
Jaja...
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169398791
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:44 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat klinkt als het moderne protestantisme. Harstikke gezellig maar ook soms naief en schadelijk in de complexe moderne samenleving vol afhankelijkheden, plichten en rechten. Kijk maar naar Merkel.

[..]

Er is geen spirualiteit, er is niks speciaals, geen overkoepeld bewustzijn, geen hemel, geen hel, er is niks. Er is geen hogere reden voor bestaan.

De enige inhoud van het bestaan zijn je je lagere hersens,(instincten, truncus cerebri) en de emoties die daar uit voortkomen (10 op de 12 zenuwen in deze prosencephalon hebben hun stam in de truncus cerebri) Verlichting is juist hiervan loskomen.
Gezien je naam zou het niet eens moeten zijn met jezelf. :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_169399229
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:36 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Eh eh. Bewustzijn kan niet uit materie komen, dat laat quantum mechanica duidelijk zien, daarnaast duidt het bewijsmateriaal op een subtiel lichaam buiten het fysieke wat de eeuwen oude oosterse tradities ook wisten en daarnaast kan dit alles zelf ervaren worden.
En dit is logisch, i.p.v een bewustzijn dat zegt dat het een nep bewustzijn is uit toevallige dode materie dat zo maar bestaat, maar ook nog allerlei andere nep bewustzijnen overal tegelijk creëert.
Zo subtiel is dat 'subtiel lichaam' niet en zonder kern of wortel is er niets dus al zeker geen bewuste zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_169610687
Ik ben nu weer een stuk meer verlicht dan voorheen. 3 uur per dag meditatie, op de koude vloer. Hoe staat het met jullie groei? Voelen jullie je al een beetje herboren of zitten dagelijkse problemen nog steeds in je hoofd chaos te creeren? Als het laatste zo is: ik heb de oplossing. Vroeg naar bed gaan en na je avondmaal steeds langer mediteren. Je begint met 5 minuten, de volgende dag 10 min enz. Ik doe dit al meer dan een maand lang en zit dus nu op 185 minuten. De energie die ik voel straal ik uit zodat mensen om mij heen zich soms ook verlicht kunnen voelen. Warmte uitstralen is zo bijzonder, en je hoeft er weinig voor te doen! Het enige wat je hoeft te doen is bovenstaande. Neem de tijd en wordt ook verlicht. Laat het gevoel door je lichaam en geest stromen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_169617902
Volgens mij is het allemaal één grote grap bij jou :)
pi_169618285
Je krijgt er vast groen links meisjes mee in bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')