Dat dus. En op dezelfde locatie als de nieuwe meten. Iedereen denkt dat als een thermometer 21 aangeeft, dat het dan ook echt exact 21 is. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.quote:Op zondag 15 januari 2017 09:14 schreef Piet200 het volgende:
Ja ik heb een nieuwe thermostaat, deze is met de ketel gekomen.
De oude chronotherm IV heb ik nog wel. Zal de batterijen er weer in doen en kijken wat hij qua temperatuur meet.
Nee.. mijn schoonzus krijg ik niet uitgelegd dat ze lekker zuinig stookt omdat het in haar huis 20 Graden is terwijl de thermostaat op 15 staat. De thermostaat hangt in een kast.... al een paar keer gezegd dat hij ws veel minder schommelt wanneer hij centraler hangt.quote:Op zondag 15 januari 2017 10:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. En op dezelfde locatie als de nieuwe meten. Iedereen denkt dat als een thermometer 21 aangeeft, dat het dan ook echt exact 21 is. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
Mijn moeder had een aan-uit thermostaat op de (aan-uit) CV ketel. Maar 's morgens zette ze 'm op 23, dan werd 't sneller warm (21).quote:Op zondag 15 januari 2017 13:19 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Nee.. mijn schoonzus krijg ik niet uitgelegd dat ze lekker zuinig stookt omdat het in haar huis 20 Graden is terwijl de thermostaat op 15 staat. De thermostaat hangt in een kast.... al een paar keer gezegd dat hij ws veel minder schommelt wanneer hij centraler hangt.
Klopt inderdaad. dit is een modulerende ketel/thermostaat en hiervoor had ik wel een modulerende ketel maar de chronotherm iv is niet modulerend.quote:Op zondag 15 januari 2017 09:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Waarschijnlijk is de nieuwe thermostaat met ketel modulerend en stookt de ketel dus met een lagere temperatuur.
Hierdoor heb je minder stralingswarmte van de radiatoren. Dit kan een minder comfortabel gevoel geven, ook de opwarmingstijden kunnen hierdoor langer zijn. Het is overigens wel een stuk beter voor de gasrekening!
Zijn de radiatoren ook minder warm en vaker warm dan voorheen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |