abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 januari 2017 @ 06:53:52 #101
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168237254
Geen tips van mij helaas Nikki, geen ervaring met piemeltjes en plassen :P
Ik denk blijven herhalen dat ie 'm naar beneden moet houden?

Herkent iemand dit? Nora heeft nu voor de tweede keer in, ik denk, een half jaar dat de binnenkant van haar wangen gezwollen zijn en ook pijn doet (vooral bij eten/drinken en gapen). Aan de buitenkant is niks te zien.
Het begint met dat het een beetje gevoelig is en gedurende de dag wordt het erger en dus ook dik, dusdanig dat ze niet meer wil eten en drinken. Ze is verder er niet ziek van.
Vorige keer was het de tweede dag in de loop van de dag over.

Ik heb haar nu maar een paracetamol gegeven. Ze heeft vandaag een leuk dagje uit, maar ik vraag me af of we niet even langs de huisarts moeten.
De vorige keer ging het in de loop van de dag vanzelf weg..

Iemand die het herkent?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168237612
Klinkt als een allergie misschien? Had ze appel/kiwi/kersen/noten gegeten?

@Nikki tsja, ik heb ook liever dat M 'mama' zegt, maar ik vind het ontdekken van de voornaam en het experiment met waar mama beter op reageert en de blijkbaar verschillende namen voor 1 persoon wel een leuke ontwikkeling eigenlijk.
Kwak
pi_168237634
Hier ook geen ervaring met jongetjes op de wc, maar meisjes kunnen ook heel goed tussen de pot en de bril doorplassen als ze niet goed zitten. Ik blijf herhalen dat ze goed moet gaan zitten, iets voorover, handjes op de knieën... Lijkt me dat je instructies ook aan een jongen kan geven?
pi_168237642
Sylver, ik zou de huisarts in elk geval bellen voor overleg. Dan hoor je gauw genoeg of je langs moet komen.
pi_168238203
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 20:21 schreef AwayTL het volgende:
Gekke I, maar fijn dat hij de go wel duidelijk leuk vindt ;) .

Fransje zegt gewoon altijd NEE :( , als je zegt dat je hem lief vindt oid. Of 'niet mama lief' :( .

Hebben moeders van overenthousiaste-nogal lompe en brute kinderen wat tips? Frans is heel bewegelijk, dat is niet erg, maar hij stoot dus gemiddeld elke minuut zn hoofd, voet, been, whatever. Heel hard en ook wel gevaarlijk. Hij maakt ook heel veel lawaai en is agressief, dwz bijten en slaan.

Hem rustig in het gareel krijgen is een utopie, maar ik zou graag toe willen werken dat voor zulk gedrag een tijd en een plaats is (met twee ga ik er niet vanuit dat dit al lukt hoor ;) ). Tijdens het eten dus een toontje lager en niet op de stoel staan, boven de hete pannen hangen, je stoel wegschoppen en heul hard schreeuwen. Voor het schreeuwen proberen we al hem geen aandacht te geven en zn broer juist wel. Dat werkt niet. Ook krijgt hij geen eten voor zn neus als hij op de stoel staat, ook daar geeft hij niks om.

Bijten en slaan vind ik ook lastig, ik denk dat het zoals meer kindjes een fase is waar hij door moet en dat er weinig aan te doen is.

Qua veiligheid kan ik misschien nu wel al iets bijsturen, maar hoe :? .
Druk en lomp zijn rustig met hem gaan zitten en rustig praten dat hij voorzichtiger of rustiger moet zijn

Agressief gedrag, schreeuwen, bijten, slaan, schoppen is hier 1 waarschuwing 2de x kan hij gaan zitten afkoelen bij het muurtje van de keuken. Ik heb 2 jongens beiden nogal druk
Jan is nu 4 en die wurgt Teun soms en daar staat directe straf op en dat weet hij.
Gooien met speelgoed is ook 1X waarschuwen 2de x zijn ze het kwijt
pi_168238217
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 06:53 schreef Sylver_ het volgende:
Geen tips van mij helaas Nikki, geen ervaring met piemeltjes en plassen :P
Ik denk blijven herhalen dat ie 'm naar beneden moet houden?

Herkent iemand dit? Nora heeft nu voor de tweede keer in, ik denk, een half jaar dat de binnenkant van haar wangen gezwollen zijn en ook pijn doet (vooral bij eten/drinken en gapen). Aan de buitenkant is niks te zien.
Het begint met dat het een beetje gevoelig is en gedurende de dag wordt het erger en dus ook dik, dusdanig dat ze niet meer wil eten en drinken. Ze is verder er niet ziek van.
Vorige keer was het de tweede dag in de loop van de dag over.

Ik heb haar nu maar een paracetamol gegeven. Ze heeft vandaag een leuk dagje uit, maar ik vraag me af of we niet even langs de huisarts moeten.
De vorige keer ging het in de loop van de dag vanzelf weg..

Iemand die het herkent?
huisarts bellen voor het zelfde geldt is het een allergisch reactie ergens op
pi_168238256
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 06:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ahh bird wat schattig. O+

Papa en mama bij de voornaam noemen vind ik ook zo'n dingetje wat een beetje not done is. Het is hier tot nu toe nog nooit gebeurd, maar ik zou wel even raar opkijken denk. :D

Die zindelijke jongenspeuters hè... hoe plassen die van jullie? T en S gaan dus keurig zitten op de wc. Dat vind ik op zich prima want dat is veel beter dan staand plassen, maar S plast vrijwel elke dag over zijn broek omdat hij zijn piemeltje vergeet naar beneden te houden. Dan plast hij dus vrijwel omhoog/vooruit in plaats van naar beneden de wc-pot in. Met als gevolg dat S vaak meerdere keren per dag schone kleding aan moet. Vooral op het kdv gaat het vaak mis. Hij plast al op een peutertoilet daar, maar dat werkt dus ook niet echt. Heeft iemand een gouden tip?
De grap is dat T er nooit last van heeft want die heeft een grotere en die hangt vanzelf keurig naar beneden. :+
even tijdelijk de broek uit met plassen? Jan had vaak de broek om 1 been nog zodat die niet nat werd en nu denkt hij er aan om naar beneden te drukken dus broek gewoon op de enkels
Teun vind ook fijner zonder broek op de wc. Doe evt een joggingbroek die hij makkelijk aan en uit kan krijgen op KDV dagen
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:59:08 #108
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168238885
Bedankt iedereen! Ik had helemaal niet gedacht aan het feit dat ik ook even kan bellen voor overleg.
Zou idd een allergische reactie kunnen zijn, al heb ik echt geen idee waarvan. Kunnen het iig nog even aankijken zolang ze niet ziek er van wordt of erger wordt.

Ik ga maar eens een lijstje bijhouden van wanneer ze dit heeft en wat ze heeft gegeten die dag.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168239168
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 08:18 schreef kwakz0r het volgende:

@Nikki tsja, ik heb ook liever dat M 'mama' zegt, maar ik vind het ontdekken van de voornaam en het experiment met waar mama beter op reageert en de blijkbaar verschillende namen voor 1 persoon wel een leuke ontwikkeling eigenlijk.
Ja, dat heb ik ook. En ik vind het ook prima dat I doorheeft dat ik niet alleen mama ben, maar een persoon met een naam, zoals iedereen.

Sylver, ik dacht eerst even, toen ik je verhaal las, dat ze zoals I ook wel doet, op haar wang 'kauwt' waardoor er blaartjes ontstaan. Maar een zwelling is toch meer inderdaad een reactie op iets.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168239546
O kan soms ook ineens ons bij de voornaam noemen. Dan zeggen we, op komische toon: L., wie is L? Oh, bedoel je mamma? En ze heeft dan de humor wel door.
Nu zegt ze vaak: mamma heet L, pappa heet J, en dan gaat ze de rest van de familie af. Ze vindt het wel interessant dus.

Het gaat overigens goed met haar mond. Haar tandvlees is erg blauw natuurlijk, maar het lijkt er op dat de wond goed heelt. Het antibacteriële goedje accepteert ze als een held. En ik ben zo opgelucht dat je het amper ziet. Alleen als je van onderen kijkt.
Wel een beetje jammer dat ze dinsdag met heftige griep wakker werd. Pijn aan haar armen en benen, hoge koorts en veel snot. :'(
  woensdag 18 januari 2017 @ 11:07:12 #111
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168239849
J kan inmiddels zittend en staand plassen. Bij zittend idd naar beneden laten duwen. Staand is gewoon makkelijker voor m, want op de wc klimmen met je broek omlaag vindt ie erg lastig. Op school (of andere plaatsen waar ik niet kan helpen) gaat ie dus staan. Misschien thuis staand oefenen en zo'n ding waarop ze moeten richten in het toilet plakken? Maakt het een spelletje dat leuk is om te 'winnen'?

Zoiets dus: http://www.plassticker.nl/
pi_168242245
Even inhakend op de mama versus voornaam discussie. Ik kreeg ooit de tip om al op jonge leeftijd je kind ook te leren hoe papa en mama heten, zelfs inclusief achternaam. Het idee erachter is dat mocht er iets gebeuren zoals bijvoorbeeld elkaar kwijtraken je kind weet hoe je heet en dat dan ook kan zeggen.
In de praktijk noemen ze ons ook gewoon papa en mama maar ze weten ook onze volledige namen en dat oefenen we dan ook af en toe.
pi_168242419
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:12 schreef Roosje84 het volgende:
Even inhakend op de mama versus voornaam discussie. Ik kreeg ooit de tip om al op jonge leeftijd je kind ook te leren hoe papa en mama heten, zelfs inclusief achternaam. Het idee erachter is dat mocht er iets gebeuren zoals bijvoorbeeld elkaar kwijtraken je kind weet hoe je heet en dat dan ook kan zeggen.
In de praktijk noemen ze ons ook gewoon papa en mama maar ze weten ook onze volledige namen en dat oefenen we dan ook af en toe.
Dit heb ik ook al vrij jong aangeleerd: hoe heet jij (achternaam +voornaam) waar woon jij (adres + huisnummer) in (woonplaats) hoe heet je papa en hoe heet je mama?
Dat zit er behoorlijk ingeramd.

Enige jammere is dat als ik vrij lang bij de vraag hoe heet je mama , standaard grote vriend terugkreeg :')
Moet ik maar wat minder zeggen dat hij mama's grote vriend is O+
pi_168242612
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:07 schreef mousemicky het volgende:
J kan inmiddels zittend en staand plassen. Bij zittend idd naar beneden laten duwen. Staand is gewoon makkelijker voor m, want op de wc klimmen met je broek omlaag vindt ie erg lastig. Op school (of andere plaatsen waar ik niet kan helpen) gaat ie dus staan. Misschien thuis staand oefenen en zo'n ding waarop ze moeten richten in het toilet plakken? Maakt het een spelletje dat leuk is om te 'winnen'?

Zoiets dus: http://www.plassticker.nl/
hou er wel rekening mee dat het beter is om zittend te plassen dan staand ivm het legen van de blaas dus zou staand niet te veel standaard maken.
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:37:54 #115
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168242820
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:29 schreef Goitske het volgende:

[..]

hou er wel rekening mee dat het beter is om zittend te plassen dan staand ivm het legen van de blaas dus zou staand niet te veel standaard maken.
Op dit moment ben ik überhaupt blij dát J op school plast, alleen en zonder hulp, en daarover geen grote paniekmomenten meer heeft...
pi_168243840
Klinkt vervelend Sylver, ik heb geen idee wat het zou zijn.
Voornamen is hier al een tijdje een issue, vooral omdat wij mama M.o en mama E.v.a zijn, dan wordt de mama wel eens vergeten. Dat proberen we af te leren we reageren nu gewoon niet zonder de mama ervoor....Overigens doet ie het alleen als we allebei thuis zijn anders is het gewoon mama.

B heeft gelukkig geen koorts meer maar was wel enorm moe vanochtend dus toch middagslaapje vandaag. Hilarisch gesprek tijdens de boterhammen, het concept oma is de mama van mama proberen uit te leggen. Op een gegeven moment hadden we samen de slappe lach. _O- En we gaan zo zaadjes etc voor de vogels in onze tuin kopen, B vond het zo zielig dat ze buiten moeten blijven in de kou.
  woensdag 18 januari 2017 @ 15:29:47 #117
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168245155
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:21 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook. En ik vind het ook prima dat I doorheeft dat ik niet alleen mama ben, maar een persoon met een naam, zoals iedereen.

Sylver, ik dacht eerst even, toen ik je verhaal las, dat ze zoals I ook wel doet, op haar wang 'kauwt' waardoor er blaartjes ontstaan. Maar een zwelling is toch meer inderdaad een reactie op iets.
Ja, ik dacht de eerste keer ook zoiets, maar je ziet helemaal geen blaartjes oid. Ik dacht de vorige keer dat ze misschien te hard op haar speen had gezogen 's nachts, maar het werd erger in de loop van de dag terwijl ze toen geen speen had.

Ze heeft wel een keer een allergische reactie gehad, maar dan in de vorm van netelroos. Ik weet eigenlijk niet of allergische reacties zich op verschillende manieren kunnen uiten? Of dat het misschien een andere allergeen is waar dan een andere uitingsvorm voor is?
Ze heeft ook exceemplekjes, maar die lijken vooral gelinkt aan te warm bad/douche of te vaak met een bepaalde badschuim.

Wat fijn dat het naar omstandigheden er goed uitziet, Room. Hoe gaat het met jou? Kan je het al wat beter een plekje geven?

Fijn dat B aan de betere hand is, exode! En leuk zijn zulke gesprekjes, he O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:32:03 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_168255657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:47 schreef Roomsnoes het volgende:
O kan soms ook ineens ons bij de voornaam noemen. Dan zeggen we, op komische toon: L., wie is L? Oh, bedoel je mamma? En ze heeft dan de humor wel door.
Nu zegt ze vaak: mamma heet L, pappa heet J, en dan gaat ze de rest van de familie af. Ze vindt het wel interessant dus.

Het gaat overigens goed met haar mond. Haar tandvlees is erg blauw natuurlijk, maar het lijkt er op dat de wond goed heelt. Het antibacteriële goedje accepteert ze als een held. En ik ben zo opgelucht dat je het amper ziet. Alleen als je van onderen kijkt.
Wel een beetje jammer dat ze dinsdag met heftige griep wakker werd. Pijn aan haar armen en benen, hoge koorts en veel snot. :'(
Ach room, arm ding en arme jij ;( Wat zul je geschrokken zijn. Hoe gaat het nu?

Voornamen: Mauw weet die van mijn man wel. Mijn man roept mij echter stukken minder vaak dan ik hem, dus ze zal geen idee hebben van de mijne :')
Goed punt wel over het aanleren ivm verdwalen - toh maar eens wat tijd aan besteden :)
disclaimer
pi_168258384
Room. Wat een schrik. Hoe gaat het nu? :*

Laatste dagen hier. Aanstaande maandag is ze een kleuter. We gaan dan lekker een dagje naar een indoorspeeltuin. O+
Zaterdag vieren we het O+

Dat punt over het aanleren in verband met verdwalen. Volgens mij was dat de reden van weglopen. We hadden het vandaag erover. Waarom ik niet wil dat ze niet wegloopt. En toen zei ze ook. "Dan ben je mij kwijt. Maar dan loop ik naar een mevrouw en zeg ik dat ik Riley heet en mama kwijt ben". :D

En vanavond een minder leuke avond. Elf keer naar beneden gekomen om te plassen en een driftbui gehad.
Ik snap dat het de combinatie van begin kleuterklas, einde psz en haar aankomende verjaardag is. Maar erg tof was de avond niet
:D
pi_168261424
Met O gaat het goed - op de griep na dus :') Ze heeft geen hoge koorts meer, maar ze is wel gewoon ziek. En met haar mond gaat het goed. Het gat waar de tand zat is geheeld, haar lip is weer normaal en heelt goed aan de binnenkant en de blauwe plek op haar tandvlees wordt minder. Ze lijkt zelf nit getraumatiseerd. Ze praat er over, maar vrij weinig, alleen als wij vragen of ze pijn aan haar mond heeft.

Maar ik merk dat ik er echt nog erg door aangeslagen ben. Ik zie haar wel 100x per dag liggen op dat ijs, met mijn man er verbaasd half bovenop. O huilen en mijn sv die die tand ziet liggen en zegt "ze is een tand verloren". Elke keer als ik haar tanden poets. Of in haar mond kijk. En elke keer draait mijn maag zich weer om en trekt heel mijn lijf samen. Dat wordt niet echt minder, helaas, ook al gaat het eigenlijk heel goed met O.
pi_168261474
Ean is als tweejarige een tand verloren toen ze viel. Ze had er zelf geen last van maar nog steeds als er een valt check ik of alle tanden er nog inzitten. Nu is ze aan het wisselen, vroeg weet niet of de val er iets mee te maken heeft gehad. Nieuwe tanden duren namelijk vrij lang voor ze doorkomen. Hopelijk is de griep snel op zijn retour.
  donderdag 19 januari 2017 @ 08:13:48 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_168261526
Hoe oud is ean, Ferrari? 5 toch? Dat lijkt me niet uitzonderlijk vroeg, ik wisselde ook de eerste tanden op die leeftijd en hier in de straat loopt ook een vijfjarige met 6 tanden er uit :D

Roomsnoes, ik kan het me helemaal voorstellen. Toen ik mauw dr buggy over de kop hadden geduwd heb ik ook dagen slecht geslapen. Knuffel voor jou :*
disclaimer
pi_168261568
Oef sq dat lijkt me idd ook rot zeg :'(
Ach het zal wel slijten hoor. Maar die paniek was echt heel heftig.

Hebben ze toen ook n fotobgemaakt fr?
pi_168261620
Och Room, ik snap het hoor :* het is ook zo heftig, het gevoel dat er door je lijf schiet als je kind iets overkomt.

Ik heb Tas gisteren van de commode laten vallen :@ (zie babytopic) en hoewel hij helemaal OK was en zelfs door de HA is gecheckt en goedgekeurd ben ik vannacht toch een paar keer gaan kijken of hij nog wel ademde. En ik kan wel weer huilen als ik denk aan die klap die hij maakte ;( .
pi_168261734
Oh Razz, ik las het. Wat een schrik joh, en je hield hem nog wel vast ook.

Wat balen nu ook weer van de griep, Room. }:| .

Mijn vriend had gisteren wel een interessante dag met I. Ze doet de laatste tijd heel moeilijk over aankleden. Gisteren wilde ze ook niet. Toen zei mijn vriend bij alles wat ze wél wilde: 'dat is goed, maar je moet eerst je kleren aan.' Dat accepteerde ze dan gewoon en ze heeft tot een uur of 12 koppig volgehouden dat ze haar kleren niet ging aandoen. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')