abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168261864
Tweedle hier ook vooral t omdraaien in bed dat echt pijnlijk is ja... En de startpijn :(

Oh en ik vergeet t steeds, dus dan denk ik 'even dit doen... AUW!'
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168261944
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:52 schreef tombolafan het volgende:
Tweedle hier ook vooral t omdraaien in bed dat echt pijnlijk is ja... En de startpijn :(

Oh en ik vergeet t steeds, dus dan denk ik 'even dit doen... AUW!'
Oh fijn herkenning! Precies dat allemaal idd :Y :{w Vervelend voor je!
Met een kussen tussen m'n benen slapen helpt naar mijn idee een klein beetje.
In de loop vd dag gaat het wat beter en 's avonds is het weer prut. Ik kan er ook niet bij om een spier oid te masseren, zit te diep. Kijken of ik vandaag nog tijd vind om ff in bad te gaan, misschien dat warmte wat helpt.
pi_168261957
Dank allen!
Wat een situatie daar bij dat ziekenhuis zeg, snap inderdaad niet dat de mensen die daar werken niet op een normale manier patiënten te woord kunnen staan...
@franny: ik werk in dezelfde sector als jij, en ik loop ook wel tegen dezelfde dingen aan. Het is goed dat je nu actie hebt ondernomen. Ik herken dat gevoel van " ach, wanneer is het nu echt te veel etc", maar vaak als je je zo voelt is het al te ver gegaan. Ik hoop dat de roostermaker wat ruimte ziet en dat je daar verlichting van hebt!
Verder iedereen succes bij alle (20-weken) echo's en spannende tijden!
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_168262015
Ondertussen geniet ik trouwens enorm van ons blije beweeglijke kindje O+ Hoef maar even niet zelf te bewegen of ze gaat weer los. Krijg meeste tijd ook direct een schopje of draaitje als ik mijn hand op mijn buik houd O+ Of als ik tegen het aanrecht sta :')
Vandaag komt er weer een lading kleertjes met de post :@
pi_168262068
Meld B-)
pi_168262083
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:07 schreef WupWup het volgende:
Meld B-)
Boks. 8-)
pi_168262641
Jeetje IMA, bruin verlies is echt stom! Maar wat anderen ook zeggen. Als het geen kramp en stolsels zijn... Bij mij hield het ook vrij lang aan (helder rood, met vegen en plassen) toch zeker een week of 2.

Sam, wat akelig... Als je er behoefte aan hebt, dan zou ik zeker iemand zoeken met wie je er over kan praten.

Hoi Luke! Welkom terug! O+

FF, die dokteres is niet zomaar met het verkeerde been uit bed gestapt zeg :o Ik snap dat onvriendelijke nooit zo. Ze zal misschien met iets bezig geweest zijn, maar dan nog. De beller denkt niet 'oh ik zal nu eens ff lekker bellen, want dan stoor ik vast iemand. Das tof!' :') Maasstad vruchtbaarheidskliniek had een ook een houtje van. Als ik belde en echt alleen maar als ik moest bellen. Gaven ze mij het gevoel alsof ik een klein kind was en met een zeikverhaal belde. :') En YAY voor de guppies O+ Ben je inmiddels al een beetje gewend dat ze met twee man sterk zijn?

YAY SQ! Taart en slingers? Al bedacht wat je gaat doen met AAAAAAAAL je vrije tijd? :D

Hier ook Tweedle. Voornamelijk na het lopen idd... Soms helemaal niet, maar soms is een snelwandeling naar de voordeur van de PSZ al genoeg om de volgende dag oud wijf style door het leven te gaan :')

Goed dat je actie voor jezelf hebt ondernomen Franny!

29 weken vandaag. OMG! :o Dat is gewoon heus al bijna enzo!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168263319
Wat emotioneel Hilz, verdrietig en mooi tegelijk :*
pi_168263608
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:59 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

Oh fijn herkenning! Precies dat allemaal idd :Y :{w Vervelend voor je!
Met een kussen tussen m'n benen slapen helpt naar mijn idee een klein beetje.
In de loop vd dag gaat het wat beter en 's avonds is het weer prut. Ik kan er ook niet bij om een spier oid te masseren, zit te diep. Kijken of ik vandaag nog tijd vind om ff in bad te gaan, misschien dat warmte wat helpt.
Kussen helpt hier ook wat ja :Y warm douchen helpt kort :+
Idd s ochtends ben ik zo stijf als een plank voor 10 minuten en aan t eind van de dag wordt t ook weer minder :(
Maar jij bent nog niet zo ver als ik, dat lijkt me meer balen... Sterkte iig :*
pi_168263642
Oh bah Hilz idd emotionele momenten zo ;( :*
pi_168263901
Ja, en het slaat nergens op. Want ik ben blij dat ze dood is. Niet voor mezelf, want mijn oma was mega tof! 82 auto rijden, fancy kleding. Lekker Rotterdams kunnen schelden op van alles en nog wat. Met haar 1.60 voor niets en voor niemand bang. 😍😍... Maar voor haarzelf. Zoveel pijn ellende en ZO niet oma meer. Ze was er echt klaar mee.

Edit: euthanasie trouwens, dus niet dat ze plots uit het leven gerukt is.
pi_168264298
Wat jammer Hilz, dat ze het goede nieuws net niet meer heeft mogen meemaken. Maar ook wel speciaal dat het qua data zo samen valt. Is er toch iets van een verbinding tussen haar en zusje.

Dat het er twee zijn hebben we nu wel helemaal geaccepteerd. Het bekend maken naar andere. en zelf weten wat het waarschijnlijk qua geslacht wordt heeft het laatste zetje gegeven. En qua praktische zaken is het ook allemaal wel te overzien, dat is minder gedoe dan het de eerste dagen in mijn hoofd was :)

Verlof voor SQ en bijna voor tombo *O* Geniet er van!

Goed dat je het hebt laten weten Franny! Toch weer een kleine overwinning voor jezelf en waarschijnlijk voor de school ook fijner om dit vooraf te horen (en nog te kunnen veranderen) dan achteraf. Uiteindelijk zijn zij ook het meest gebaat bij een docent die haar grenzen in de gaten houdt.

Stroop, slordig dat je alles zelf uit moest zoeken. Mij was vorige keer ook op het hart gedrukt dat ik echt minimaal een kwartier eerder moest komen om eerst nog een patientenkaart te halen, inclusief routebeschrijving waar precies, dus die had ik al wel klaar liggen naast de telefoon maar zover was ik gisteren niet eens gekomen :'). Mijn ervaring met mijn eigen ziekenhuis is overigens tegenovergesteld. Die hebben een redelijk slecht imago maar ik heb er (afgezien van een horkerige gyneacoloog bij de vorige bevalling die ik deze keer dus bewust niet heb gekozen) alleen goede ervaringen mee qua vriendelijkheid en behulpzaamheid. En ze zijn goed telefonisch bereikbaar.
pi_168264312
Hilz, dan was dit vast haar afscheidscadeautje!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 19 januari 2017 @ 11:17:28 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_168264439
Hilz :* raar he, dat ze het nooit zullen weten? ik ben ook anderhalve maand na het overlijden van mijn moeder zwanger geraakt en als ik dan terugdenk aan hoe gek ze op mauwtje was doet dat best pijn, dat dit kindje dat nooit meer mag ervaren. Maar goed, die emotie is er natuurlijk vooral voor mij, zowel hij als Mauw zullen het zich toch nooit beseffen / herinneren ;(

Tweedle, 26 weken lijkt me niet heel vroeg voor bekkenklachten hoor. Rustig aan en luisteren naar je lichaam. Tempo bijstellen, dit ook duidelijk aangeven bij eventueel gezelschap en slapen met een kussen tussen je benen idd! Sterkte :*

Franny, go you! *O* goed dat je je grenzen aangeeft hoor!
disclaimer
pi_168264532
Hilz :*

Vieve, 6w2 vandaag. Nu een afspraak voor 8w0. Gisteren nog contact gehad met de Vk, die zou ik nog even laten weten hoe het ging. Aangezien het gelijk was gebleven maakt ze zich nog geen zorgen. Probeer wat halfslachtig omdat ook niet teveel te doen. Ben ook wel bij vlagen misselijk gedurende de dag, voor wat dat waard is.
pi_168265052
Logisch dat die emotionele momenten zo de kop op kunnen steken tijdens een zwangerschap, Hilz en SQ. Het is gewoon verdrietig als twee mensen waar je veel van houdt elkaar niet meer kunnen leren kennen. En al die hormonen helpen ook niet mee :'( . :* voor jullie!

Laatste (echte) werkdag voor SQ!

Meldplicht voor Wup! Ik over twee dagen, maar dat ga ik niet waarmaken hoor. Tegen de tijd dat ik tijd heb voor Fok is het 11 u :@

Wij hadden net liggingsecho, we hebben een dwarsligger }:| . Rug boven, hoofd links, kontje rechts. Nu in dubio wat te doen. Verloskundige stelt voor om te kijken of we "een duwtje kunnen geven" richting hoofdligging. Omdat het niet echt in stuit ligt durven ze dat op de praktijk wel aan. Ik vind dat best spannend, heb toch wat horrorverhalen in m'n achterhoofd. Iemand ervaring? Wat zijn alternatieven?
Verder vooral goed nieuws, kindje goed op groei ivm 20-wekenecho, goeie hartslag en voldoende vruchtwater. Ik mooie bloeddruk. Toch een *O* waard, maar ik voel me een beetje -O-
pi_168265230
Hilz, ben zelf verder niet echt bijgelovig, maar dit klinkt op de een of andere manier ook wel "mooi". Misschien haar afscheidscadeau:)

Misschien een beetje onsmakelijke vraag, maar mensen ervaring met opeens erg veel waterige afscheiding rond 24 weken? Ben al bij de VK geweest, was beetje bang dat het vruchtwater was, maar volgens haar is alles oké. Ik maak me toch wat ongerust vooral icm baby weinig voelen:(
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_168265431
Ik ben ook totaal niet bijgelovig. Maar met dit soort vreemde bij elkaar liggende data krijg ik toch een soort kriebelgevoel. Net als dat 'afscheidscadeautje' wat Sage zegt... Wat als oma met haar 'voor niets en voor niemand bang' mentaliteit iemand eens even flink de pest heeft gescholden dat ze moeten opschieten :D

En ja SQ, :'( Stom hè, in jouw geval is het je moeder. Dat is ook gewoon nog dichterbij. En oma's horen gewoon hun kleinkinderen lang mee te maken.

En op Luke's onsmakelijke vraag... Ja :o :{ Herkenbaar.
pi_168265813
Ik lees mee, maar door drukte op het werk en vermoeidheid schiet (uitgebreid) reageren er een beetje bij in. Wat ik heb onthouden:

Goed dat je hebt gemaild Franny!

Verder dikke knuffels voor de dames die het nodig hebben :*

En *O* voor de bijna-verlofdames.

Hier is sinds 2 dagen is mijn rugpijn weer terug. Vorige zwangerschap (en ook de eerste maanden daarna) heb ik daar ook flink last van gehad en jammer genoeg word ik ook deze keer niet ontzien :{ Misschien toch maar eens een goede stoel op het werk regelen, want dat lijkt wel te helpen.

Over de band met de ongeboren baby: ik heb dat ook nog niet echt en na de geboorte van mijn dochter vond ik het de eerste paar dagen ook heel onwerkelijk allemaal. Ik werd de vorige zwangerschap (om die reden) ook een beetje kriegel van mensen die steeds zeiden: 'En een kusje op je buik voor de baby!' Lief bedoeld, maar ik heb daar dan echt helemaal niks mee :@
pi_168265856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:49 schreef marel88 het volgende:
Logisch dat die emotionele momenten zo de kop op kunnen steken tijdens een zwangerschap, Hilz en SQ. Het is gewoon verdrietig als twee mensen waar je veel van houdt elkaar niet meer kunnen leren kennen. En al die hormonen helpen ook niet mee :'( . :* voor jullie!

Laatste (echte) werkdag voor SQ!

Meldplicht voor Wup! Ik over twee dagen, maar dat ga ik niet waarmaken hoor. Tegen de tijd dat ik tijd heb voor Fok is het 11 u :@

Wij hadden net liggingsecho, we hebben een dwarsligger }:| . Rug boven, hoofd links, kontje rechts. Nu in dubio wat te doen. Verloskundige stelt voor om te kijken of we "een duwtje kunnen geven" richting hoofdligging. Omdat het niet echt in stuit ligt durven ze dat op de praktijk wel aan. Ik vind dat best spannend, heb toch wat horrorverhalen in m'n achterhoofd. Iemand ervaring? Wat zijn alternatieven?
Verder vooral goed nieuws, kindje goed op groei ivm 20-wekenecho, goeie hartslag en voldoende vruchtwater. Ik mooie bloeddruk. Toch een *O* waard, maar ik voel me een beetje -O-
In principe heb je de keuze tussen een versie of afwachten. Als je gaat afwachten, zijn er een paar mogelijkheden:
- je baby draait zelf, ofwel naar hoofd, ofwel naar stuit.
- je baby draait niet en blijft in dwarsligging. Dit is een baringsonmogelijkheid en dat betekent dat je geen andere optie hebt dan een keizersnede.
In de tijd dat je afwacht, kun je dingen proberen als moxa of oefeningen volgens 'Spinning babies', maar deze zijn niet wetenschappelijk bewezen.
Een versie is een behoorlijk veilige interventie. Slagingspercentages wisselen per centrum, maar als jouw baby de ruimte heeft om dwars te liggen, schat ik jouw kans goed in. Waar ik werk worden veel versies gedaan, horrorverhalen passeren de revu níet. Daarom adviseer ik zelf altijd wel een versie te proberen.
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:41:52 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_168265979
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:59 schreef Luke83 het volgende:
Hilz, ben zelf verder niet echt bijgelovig, maar dit klinkt op de een of andere manier ook wel "mooi". Misschien haar afscheidscadeau:)

Misschien een beetje onsmakelijke vraag, maar mensen ervaring met opeens erg veel waterige afscheiding rond 24 weken? Ben al bij de VK geweest, was beetje bang dat het vruchtwater was, maar volgens haar is alles oké. Ik maak me toch wat ongerust vooral icm baby weinig voelen:(
Jup. Mijn ondergoed is al wekenlang drijfnat als ik m'n inlegkruis xxl achterwege laat. Hoort er bij ;)
disclaimer
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:45:59 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_168266035
Oei Marel, balen van de dwarsligger!
Ik zou zelf wel voor de versiepoging gaan denk ik, maar natuurlijk geen ervaring. Succes met het maken van een keuze!

Ah Kris, balen van de pijn! Maar houding doet wel veel inderdaad. Rechtop zitten, op een goed afgestelde werkplek, regelmatig lopen (vooral dit!) en fietsen, daarmee zou je het wel moeten kunnen verminderen. Maar het is helaas wel een zwakke plek tijdens zwangerschap :*
disclaimer
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:50:53 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_168266095
Het nadeel van een kantoorbaan met weinig "vaste" werkzaamheden en een overdracht die al gedaan is is dat je je anderhalve dag voor je verlof al helemaal de griebels verveelt.
Ik ga zo maar naar huis denk ik. :')
disclaimer
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:07:00 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168266345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
Het nadeel van een kantoorbaan met weinig "vaste" werkzaamheden en een overdracht die al gedaan is is dat je je anderhalve dag voor je verlof al helemaal de griebels verveelt.
Ik ga zo maar naar huis denk ik. :')
Betekent dat ook geen afscheidsborrel voor je en een mand met cadeautjes enzo?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 19 januari 2017 @ 13:08:01 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168266363
Oh ja, ik heb ook niks met m'n buik. Wel met het idee van een kind krijgen, maar dat staat (nog?) los van wat er in mijn baarmoeder gebeurt. Fijn om te lezen dat meerderen dat hebben. Ik vind het niet zo erg, ik denk dat ik gewoon nooit een buik-aaien word.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')