SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Global warming = rip zeeklimaat, dat weet je?quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Des te kleiner de kans dat deze kansloze dikke mensen bende ooit nog voorkomt.
Alles is geoorloofd om sneeuw en kou hier weg te houden.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Global warming = rip zeeklimaat, dat weet je?
wie heeft jou blauw gemaakt met deze onzinquote:Op woensdag 11 januari 2017 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd om sneeuw en kou hier weg te houden.
Ik word vanzelf blauw als ik buiten sta met die temperaturenquote:Op woensdag 11 januari 2017 19:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wie heeft jou blauw gemaakt met deze onzin![]()
Rip zeeklimaat = meer strenge winters, dat weet je?quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd om sneeuw en kou hier weg te houden.
Golden showersquote:Op woensdag 11 januari 2017 19:58 schreef Dagoduck het volgende:
Het wordt steeds geler.
[ afbeelding ]
Oh, daarom waait het zo hard.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:58 schreef Dagoduck het volgende:
Het wordt steeds geler.
[ afbeelding ]
ik las geilerquote:Op woensdag 11 januari 2017 19:58 schreef Dagoduck het volgende:
Het wordt steeds geler.
[ afbeelding ]
Tot die tijd, en dat duurt wel even, worden de winters steeds gematigder. Tegen de tijd dat het zeeklimaat overleden is, ben ik al dood.quote:Op woensdag 11 januari 2017 19:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rip zeeklimaat = meer strenge winters, dat weet je?
Je levert punten in.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tot die tijd, en dat duurt wel even, worden de winters steeds gematigder. Tegen de tijd dat het zeeklimaat overleden is, ben ik al dood.
Dus ja. Na mij de zondvloed. Heb ik toch wat gemeen met wintergekkies.
Als je heel lang naar blauw kijkt en dan naar een witte muur, dan zie je geel.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:02 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Onee, vergiste me, het wordt steeds blauwer:
[ afbeelding ]
Ik heb een flinke surplus, gok ik zo.quote:
Tja.. autisten kunnen niet tegen verandering..quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:04 schreef INViCTuS het volgende:
Weerwoord ziet er zo debiel, slecht en knaak uit dat ik er gewoon maar niet kom. je wordt daar echt niet wijs uit
NL is in de zomer dan ook nog saaier dan in de winter qua voorspelbaarheid van het weerquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja.. autisten kunnen niet tegen verandering..
Zonde wel, forum zit vol met heule slimme jongens, alleen jammer dat die slimme jongens alleen maar geilen op winter. In de zomer kun je er een kanon afschieten.
Of er moeten Pukkelpop taferelen op de kaarten staan.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja.. autisten kunnen niet tegen verandering..
Zonde wel, forum zit vol met heule slimme jongens, alleen jammer dat die slimme jongens alleen maar geilen op winter. In de zomer kun je er een kanon afschieten.
Nou ja, goed.. zomer, lente, herfst.. eigenlijk alles wat geen winter is, wordt niet of nauwelijks behandeld.. en dat is jammer.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:07 schreef Dven het volgende:
[..]
NL is in de zomer dan ook nog saaier dan in de winter qua voorspelbaarheid van het weer
Natuurlijk niet. Niemand niet.. synoptisch was 2013 wel interessant, maar dat was het dan ook wel.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:11 schreef INViCTuS het volgende:
vanaf maart hoef ik sowieso geen kou meer
Wat een zooitje.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:14 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Gekke kaart op +240.....
Dit kan toch helemaal niet?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:14 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Gekke kaart op +240.....
Ik denk dat je hetzelfde effect gaat hebben wanneer het in Nederland al jaren geen 25 graden boven nul meer is geweest.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja, goed.. zomer, lente, herfst.. eigenlijk alles wat geen winter is, wordt niet of nauwelijks behandeld.. en dat is jammer.
Dat er in de wintermaanden over winter wordt gepraat en gediscussieerd is natuurlijk heel normaal en ook tof, maar op weerwoord is het blijkbaar normaal om vanaf halverwege oktober t/m dik april te zoeken naar ''kou'' en dan de rest van het jaar te verdwijnen.
Ik bedoel, ook andere weerbeelden zijn interessant. Ik heb zat boeiende kaartjes gezien die in stormen of wat dan ook zouden kunnen opleveren, maar die werden niet besproken.. en dat dan in oktober (of vorig jaar maart enz) en dat is wat ik bedoel met een hypetrain/circlejerk. Allemaal tof en aardig, maar het is een kliekje winterliefhebbers zonder enige blik op andere facetten van het weer, terwijl ze dat echt wel snappen.
Op onweer online hebben ze dat wat beter voor elkaar met de subfora, maar zoals je zou verwachten is alleen het wintergedeelte enigszins actief. In de zomer doen ze rustig een hele zomer met 1 draad
Wat is daar dan precies aan de hand. Ik snap het niet helemaal?quote:
Dat was echt vet k*t. duurde mien lang voor het eens wat warmer werd. Prima als het even wat kouder en echt winter gaat worden, maar als het daarna gaat dooien en vervolgens weer dat gekwakkel, dan kan het mij niet snel genoeg voorjaar wordenquote:Op woensdag 11 januari 2017 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Niemand niet.. synoptisch was 2013 wel interessant, maar dat was het dan ook wel.
Denk dat dat wel meevalt.. het heeft ook te maken met je verwachtingspatroon.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk dat je hetzelfde effect gaat hebben wanneer het in Nederland al jaren geen 25 graden boven nul meer is geweest.
Helemaal eens hoor, maar zoals gezegd.. het was technisch gezien interessant. Ik vond het verder gewoon dikke koeienstront de bult op.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat was echt vet k*t. duurde mien lang voor het eens wat warmer werd. Prima als het even wat kouder en echt winter gaat worden, maar als het daarna gaat dooien en vervolgens weer dat gekwakkel, dan kan het mij niet snel genoeg voorjaar worden.
Dat de oostkust van Canada met deze setting een koude-inval krijgen vanuit het oosten.... dat hoort helemaal niet.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:17 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Wat is daar dan precies aan de hand. Ik snap het niet helemaal?
Het toont wel een beetje de waarde (of het gebrek er aan) van kaarten zo ver vooruit.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:18 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat de oostkust van Canada met deze setting een koude-inval krijgen vanuit het oosten.... dat hoort helemaal niet.
Gekke uitgerekte lage- en hogedrukgebieden.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:17 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Wat is daar dan precies aan de hand. Ik snap het niet helemaal?
Zou dit in praktijk mogelijk kunnen zijn ookal is het zelden. Of is het echt onmogelijk.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gekke uitgerekte lage- en hogedrukgebieden.
Kweenie, ben geen meteoroloog.. Maar ziet er niet erg realistisch uit, lijkt me..quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:20 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Zou dit in praktijk mogelijk kunnen zijn ookal is het zelden. Of is het echt onmogelijk.
Oké, ik denk dat we een best heftige winter januari krijgen. Ziet er verfrissend uit.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Eventjes "geleend'' van Meteo-service
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |