Dat geschommel is normaal.quote:Op zondag 14 juni 2020 11:45 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ik zit inmiddels een week 2000kcal per dag te consumeren, maar val eigenlijk harder af 😂.
Ben in 1 week tijd gemiddeld 800 gram afgevallen.
Overigens schrok ik een beetje toen ik vanochtend op de weegschaal ging staan. Ik was namelijk sinds gisteren 900 gram afgevallen 😳.
Zal wel veel vocht zijn geweest ofzo, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Meer triceps geīsoleerd trainen door ook tricep dips mee te nemen iig. Beetje mosterd, maar als je push-ups in de pijlvorm nog achterlopen op de T-vorm ligt het waarschijnlijk daaraan en kun je daar nog winst behalen voor je push-ups.quote:Op maandag 6 januari 2020 21:53 schreef Pinuts het volgende:
Even advies gevraagd. Ik wil eindelijk push ups een echt gaan masteren (ja, ik ben slap). Momenteel kan ik ze alleen met de handen te ver naar voren geplaatst en de ellebogen naar buiten (Soort misvormde T).
Nu wil ik ze graag leren op de manier zoals ze echt moeten, in de pijl vorm. Alleen wat is beter om ze te oefenen, negatieve push ups (dus laten zakken maar niet omhoog komen) of vanaf de knieën? En hoe vaak raden jullie aan? 3x per week 15 minuten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je lid van een sportschool? Zo ja, dan zou ik zeggen van neem toch maar wat begeleiding van zo'n instructeur van de school...quote:Op maandag 22 juni 2020 13:52 schreef vencodark het volgende:
kettlebell te kopen en ‘zomaar’ te starten met filmpjes en begeleiding via YouTube?
Of is het toch echt beter om langs een sportschool te gaan?
Wie kan mij adviseren?
Als je voor progressie wil gaan, is dit natuurlijk een optie.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:00 schreef kibo het volgende:
Hallo allemaal.
Tijdje terug heb ik een set Hastings dumbbells aangeschaft, 6-10-14-18 KG.
Oefeningen gaan lekker en nu zit ik te denken aan een uitbreiding.
Ik dacht hierbij aan een kettlebell van 20KG![]()
Denken jullie dat dit een nuttige aanvulling is?
Of zijn er betere alternatieven? (doel: kracht)
Thx!
-Plaatselijk vet verbranden gaat niet.quote:Op maandag 22 juni 2020 13:52 schreef vencodark het volgende:
Ik wil ook iets vragen over het gebruik van een Kettlebell.
Ik sport verder nooit en fiets hoogstens eens door het dorp en verder het normale, huishoudelijke bewegen, zeg maar.![]()
Ik werk 2 nachten in de week in de catering.
Anyway: ik ben dus op zoek naar meer activiteit gericht op buikvet verliezen.
Ik ben 35 jaar, 1.65 cm en weeg 57 kilo.
Echt dik ben ik dus niet maar al het vet zit wel daar bij de buik.
Ik had een beetje rond gegoogled en kwam uit of het trainen met kettlebells. Zou helpen bij vetverbanding, kracht etc. en daarbij moet ik ook mijn voeding aanpassen.
Hierbij zag ik op YouTube oefeningen staan voor de beginner.
Is het nu verstandig om op deze manier een kettlebell te kopen en ‘zomaar’ te starten met filmpjes en begeleiding via YouTube?
Of is het toch echt beter om langs een sportschool te gaan?
Wie kan mij adviseren?
Als je echt in eerste instantie voor snelle vetverbranding wilt gaan zijn HIT (high intensity training) sessies ook een idee.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:37 schreef vencodark het volgende:
Thx voor het advies. Toch maar eens in verdiepen waar en wanneer.
En dit laatste. Zeer onderschatte factor voor sommigen. Beginnen met sporten of bewegen is goed, maar let vooral ook op wat je eet en hoe je eet (verhouding macronutriënten).quote:Op woensdag 24 juni 2020 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
Heeft mijn vetpercentage in enkele maanden echt flink omlaag doen brengen. (tevens in combinatie met letten op wat je eet, uiteraard)
Wat is de makkelijke manier? Maar als je op youtube naar pull ups zoekt. Dan vind je oefeningen die speciaal goed zijn als je meer/goede pull ups wilt kunnen.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 17:20 schreef Discombobulate het volgende:
Sinds een tijdje weer begonnen met krachttraining. Heb alleen één vraagje: pull ups. Ik weet dat ze ontiegelijk lastig zijn om ze op een juiste manier uit te voeren als beginner. Nu heb je wel andere oefeningen die je kunt doen om je rugspieren te trainen, etc. zodat het allemaal wat sneller gaat. Maar is gewoon proberen ook voldoende of gaat het dan nooit lukken? Kan er nu een stuk of 8 op de makkelijke manier, maar vanuit passive stand nog maar 2.
4 sets 8 reps gewoon proberen en dan als je niet meer kan de remainder negative pull up doen. En dat gewoon volhouden tot je meer kan. En dan gewoon doorgaan.quote:
Bara. Valt op maat. Even kijken naar de compressie van de desbetreffende maat.quote:Op woensdag 19 april 2023 09:30 schreef Sylvie_v_kampen het volgende:
Vraagje: ik ben opzoek naar goede squatproof leggings. Ik begin een beetje wanhopig te worden want alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd was niet squatproof, zelf deze niet... Verder heb ik Gymshark ook al geprobeerd, en aybl... Help a girl out please!!!!
Ik kan ook Strongervan harte aanbevelen.quote:Op woensdag 19 april 2023 09:30 schreef Sylvie_v_kampen het volgende:
Vraagje: ik ben opzoek naar goede squatproof leggings. Ik begin een beetje wanhopig te worden want alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd was niet squatproof, zelf deze niet... Verder heb ik Gymshark ook al geprobeerd, en aybl... Help a girl out please!!!!
Ik draag zelf Vox Activewear. Erg tevreden mee:)quote:Op woensdag 19 april 2023 09:30 schreef Sylvie_v_kampen het volgende:
Vraagje: ik ben opzoek naar goede squatproof leggings. Ik begin een beetje wanhopig te worden want alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd was niet squatproof, zelfs de dure sportleggings van Gavelo niet... Verder heb ik Gymshark ook al geprobeerd, en aybl... Help a girl out please!!!!
Ik kijk vaak bij influencers die try-outs van de leggings doen. Tot nu toe bij elke die ik ook heb gekocht geen problemen gehad.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:16 schreef CharlyHighnoise het volgende:
[..]
Ik draag zelf Vox Activewear. Erg tevreden mee:)
oh verrassend. Gewoon exact dezelfde oefening?quote:Op maandag 8 juli 2024 07:04 schreef Pinuts het volgende:
Ik train nu in 2 verschillende gyms (op het werk en gewoon in een commerciële gym). Nu valt me pas op hoeveel verschil er tussen apparaten zit. In de ene gym pak ik 50 kg op een oefening en bij de andere kan ik maar 30 kg.
Jep, kan flink verschillen.quote:Op maandag 8 juli 2024 07:04 schreef Pinuts het volgende:
Ik train nu in 2 verschillende gyms (op het werk en gewoon in een commerciële gym). Nu valt me pas op hoeveel verschil er tussen apparaten zit. In de ene gym pak ik 50 kg op een oefening en bij de andere kan ik maar 30 kg.
Jup. Leg press bijv bij de ene gym 70 kg, andere gym 45 kg. Leg curl ook bij de ene 35 kg, bij de andere 25 kg. Dus ik hou nu maar gewoon 2 lijstjes bij met gewicht in gym 1 en gewicht in gym 2.quote:Op maandag 8 juli 2024 08:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
oh verrassend. Gewoon exact dezelfde oefening?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |