abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168032385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:04 schreef ijsenijskoud het volgende:
Hier in ieder geval ook punten die ik 100% zelf verdiend heb! En ik ga niet winnen! ...En Carlo & de kudde geiten haalden opgelucht adem...
SPOILER: 11
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168032633
@Carlo Ghehe, gun je de beker! Respect hoor. ;-) Hoop alleen niet dat er een hintjesvissendeonderwatergroepvissen meer punten heeft nu. Die geiten, die geiten...
pi_168033227
Hoi allemaal!

Ik vroeg mij af of iemand mij voor vraag 10, 13 of vraag 25 mij een klein zetje in de goede richting kan geven. Tot nu toe gaan de meeste vragen mij vrij goed af, maar bij deze paar vragen is mijn frustratie zodanig hoog dat ik er nachtmerries over heb.. 8)7

Natuurlijk los ik alle puzzels het liefst zelfstandig op en duidelijke hints hoef ik dus ook niet (dan is de lol er vanaf), maar als iemand een mooie tip kan verzinnen zou dat top zijn :)
pi_168033341
Eindelijk 12a gezien!
Is 12b en 12c in dezelfde hoek?
pi_168034555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:07 schreef kalandro het volgende:
Hoe lang is jullie creatieve oplossing?
Ik heb een 9-letter oplossing, en eentje van 14 letters (waar 1 letter niet echt supergoed klopt.)
Euh... 26 ;). Verklaar me maar voor gek hoor, maar ik vond het een leuke opgave dus heb er wat extra efforts in gestopt.
pi_168034755
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:04 schreef ijsenijskoud het volgende:
@billiebob123

Eens. Vond de puzzel ook pittiger dit jaar.

Vorig jaar las ik hier een beetje mee en was de sfeer inderdaad een stuk prettiger. Ik kan het niet bewijzen, maar door dat monddood maken denk ik dat veel mensen groepjes zijn gaan vormen 'onder water'. Lijkt mij een grotere vrees, maar goed, wie ben ik...? Je ziet ook steeds dezelfde mensen op verschillende fora om hintjes (antwoorden!) onder water bij elkaar te sprokkelen. Dus tegenhouden lukt toch niet...

Hier in ieder geval ook punten die ik 100% zelf verdiend heb! En ik ga niet winnen! ...En Carlo & de kudde geiten haalden opgelucht adem...
Persoonlijk vond ik hem juist makkelijker, maar dat ligt er meestal aan, waar jouw kracht in zit met puzzelen. Vorig jaar zat er behoorlijk wat wiskundige opgaven tussen en daar ben ik weer wat minder goed in.

En helemaal zelf oplossen, dat geeft toch de beste voldoening. Dan weet je ook zeker dat de punten die je krijgt, ook echt door jou behaald zijn.

Ook voor mij hoef je niet te vrezen Carlo, ik mis nog een heel klein stukje. En ik ZIE HET GEWOON NIET. Aarrgghhh. Toch prestatie verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Doel bereikt, dus tevreden :). Maar volgend jaar....
pi_168035106
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:54 schreef janetdoetje het volgende:
Hoi allemaal!

Ik vroeg mij af of iemand mij voor vraag 10, 13 of vraag 25 mij een klein zetje in de goede richting kan geven. Tot nu toe gaan de meeste vragen mij vrij goed af, maar bij deze paar vragen is mijn frustratie zodanig hoog dat ik er nachtmerries over heb.. 8)7

Natuurlijk los ik alle puzzels het liefst zelfstandig op en duidelijke hints hoef ik dus ook niet (dan is de lol er vanaf), maar als iemand een mooie tip kan verzinnen zou dat top zijn :)
SPOILER: 13
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 10
SPOILER: 25b
SPOILER: 25a
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:00 schreef Fliebertje het volgende:
Eindelijk 12a gezien!
Is 12b en 12c in dezelfde hoek?
SPOILER: 12c
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:06 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Ook voor mij hoef je niet te vrezen Carlo, ik mis nog een heel klein stukje. En ik ZIE HET GEWOON NIET. Aarrgghhh. Toch prestatie verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Doel bereikt, dus tevreden :). Maar volgend jaar....
SPOILER: Ik hoor je wel
pi_168035159
_O-
pi_168035185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:20 schreef CarloV het volgende:

[..]

SPOILER: 13
SPOILER: 10
SPOILER: 25b
SPOILER: 25a
[..]

SPOILER: 12c
[..]

SPOILER: Ik hoor je wel
Zelfs met de antwoorden op de meeste van deze vragen snap ik de hints niet 8)7
pi_168035435
Eindelijk 17c..... wat een gedoe was dat zeg.... en opnieuw: Google is je vriend :-)
pi_168035839
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:24 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Nou okee hier nog wat cryptische spoilerscores, speciaal van het expertpanel:
SPOILER
pi_168036228
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:58 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Euh... 26 ;). Verklaar me maar voor gek hoor, maar ik vond het een leuke opgave dus heb er wat extra efforts in gestopt.
26 ??? Jemig... Als je het Poolse alfabet gebruikt, kun je er 32 gebruiken ;-)

Ik heb een normale zin van 6 letters en een hele gekke (waarschijnlijk foute) zin van 8 letters. De bonuspunten kan ik wel vergeten in ieder geval.
pi_168036280
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:00 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

26 ??? Jemig... Als je het Poolse alfabet gebruikt, kun je er 32 gebruiken ;-)

Ik heb een normale zin van 6 letters en een hele gekke (waarschijnlijk foute) zin van 8 letters. De bonuspunten kan ik wel vergeten in ieder geval.
Het was een beetje kort dag om Pools te leren.
pi_168036317
quote:
Hoi allemaal!

13:
SPOILER
AIVD 2016: 1a, 1b, 2, 3a, 3b, 3c, 5a, 5b, 6, 7a, 7b, 8, 10, 12a, 12b, 12c, 13, 15a, 16, 17a, 17b, 18a, 18b, 19a, 19b, 19c, 20, 24a, 25b, 26
pi_168036775
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:02 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Het was een beetje kort dag om Pools te leren.
Gewoon doen alsof je een vreemd chinees dialect spreekt wat maar door 50 mensen gesproken wordt, dan kun je alles doen wat je maar wil! :D
pi_168036777
quote:
Hoi allemaal!

10:
SPOILER
AIVD 2016: 1a, 1b, 2, 3a, 3b, 3c, 5a, 5b, 6, 7a, 7b, 8, 10, 12a, 12b, 12c, 13, 15a, 16, 17a, 17b, 18a, 18b, 19a, 19b, 19c, 20, 24a, 25b, 26
pi_168037106
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:18 schreef pjotresq het volgende:

[..]

10:
SPOILER
SPOILER
pi_168037209
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:18 schreef CarloV het volgende:

[..]

Gewoon doen alsof je een vreemd chinees dialect spreekt wat maar door 50 mensen gesproken wordt, dan kun je alles doen wat je maar wil! :D
Ik zou gaan voor Khmer.
pi_168039999
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:03 schreef pjotresq het volgende:

[..]

13:
SPOILER
Och wat dom dat ik dat niet eerder door heb gehad, heb nog wel alle vorige versies doorgelopen.. En t nu in eens binnen een minuutje uitgevogeld :') Wat kan je je dan toch achterlijk voelen :p
pi_168040009
7b ---> qL

GEK wordt ik er van XD
Team van drie
pi_168042008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:07 schreef kalandro het volgende:
Hoe lang is jullie creatieve oplossing?
Ik heb een 9-letter oplossing, en eentje van 14 letters (waar 1 letter niet echt supergoed klopt.)
Ik heb er zelf ook 26 verschillende of 351 letters maar ik houd wel van een creatieve opgave, paar dagen goed mee bezig geweest. Er zitten wat 'n ipv een en 't ipv het in, maar hij klopt wel volledig. Achteraf dacht ik nog aan ringel-s of zo toevoegen maar dan moest ik weer een nieuwe tekst schrijven en daar had ik niet meer zo'n zin in.
AIVD kerstpuzzel opgelost: 1a, 2, 3, 5, 6, 7a, 8, 10a, 11a, 13, 14, 16, 17, 19a, 22, 23, 24a, 25
thema pagina: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 11
pi_168042079
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:25 schreef QIXL het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook 26 verschillende of 351 letters maar ik houd wel van een creatieve opgave, paar dagen goed mee bezig geweest. Er zitten wat 'n ipv een en 't ipv het in, maar hij klopt wel volledig. Achteraf dacht ik nog aan ringel-s of zo toevoegen maar dan moest ik weer een nieuwe tekst schrijven en daar had ik niet meer zo'n zin in.
Je had ook nog cijfers kunnen toevoegen :p
pi_168043525
Een eind op weg met 21, maar loop toch vast, dat is balen, ik ga er een nachtje over denken of ik er mee doorga.
pi_168043843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:08 schreef rita147 het volgende:
Een eind op weg met 21, maar loop toch vast, dat is balen, ik ga er een nachtje over denken of ik er mee doorga.
Als je de juiste methode hebt, dan weet je dat meteen. Als je erover twijfelt of zelfs een nachtje over moet slapen, dan is het waarschijnlijk niet de juiste methode.
pi_168044140
[quote]0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:24 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')