abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168028966
Ik vind de inrichting van dit mini-huisje zo :9 http://www.degroenemeisjes.nl/huize-carmiggelt-en-hotspots-aken/

..maar dat terzijde. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_168028970
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zeer onterecht dat het her en der verboden wordt.

AirBnB != een hotel. Het heeft andere voor en nadelen. Een verbod staat de vrije marktwerking en marktontwikkeling en vooruitgang in de weg. De wereld veranderd. Je kan Netflix wel gaan verbieden, maar dan gaat nog de Videotheek het niet overleven.
Kijk, jij woont in Rotterdam. Dat is nog niet overlopen met toeristen die vnl in airbnbs slapen maar ik kan de pijn van veel binnen de ringbewoners van Berlijn of Amsterdam wel voelen.
pi_168028977
quote:

[..]

AirBnB != een hotel. Het heeft andere voor en nadelen. Een verbod staat de vrije marktwerking en marktontwikkeling en vooruitgang in de weg. De wereld veranderd. Je kan Netflix wel gaan verbieden, maar dan gaat nog de Videotheek het niet overleven.
Eens! O+
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:41:28 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168029008
quote:

[..]

Je zal er maar naast wonen. Wat een ramp kan dat zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168029010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:40 schreef morgane het volgende:

[..]

Leuk woord, sierpijn :D
Oh haha. Het voelt niet als sierpijn ;( Dat klinkt namelijk best lieflijk. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_168029044
Myra, slapen op een bootje in Gent? *)
https://www.airbnb.nl/rooms/13671577?s=CRLYbr8w
Of een loft in een molen:
https://www.airbnb.nl/rooms/7262125

:O

Oh ja, werken. :')
pi_168029058
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Kijk, jij woont in Rotterdam. Dat is nog niet overlopen met toeristen die vnl in airbnbs slapen maar ik kan de pijn van veel binnen de ringbewoners van Berlijn of Amsterdam wel voelen.
De toerismecijfers van Rotterdam tikken die van Amsterdam aan. Ander soort toerisme en een ruimere stad, dus ze zijn wat minder irritant, maar ze zijn er wel degelijk. Wij hebben er zelf in december zo'n 12? in huis gehad (couchsurfing).

AirBNB is simpelweg een ander iets, ander mechanisme, andere markt. Iemand die een volledig appartement wil voor vier dagen is niet dezelfde persoon als iemand die een hotelkamer zoekt.

Anders kun je ook wel campings, jachthavens, en camperparkeerplekken gaan verbieden. Want ojee, overnachtende toeristen die niet in een hotel zitten.

Als je als hotel last hebt van AirBNB, dan doe je als hotel iets niet goed of is je tijd geweest.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_168029088
Niettemin kan ik me wel voorstellen dat het ergerlijk is als uitbaters op allerlei plekken appartementen opkopen, puur om ze via Airbnb te verhuren. Dat is, als het de overhand krijgt, niet tof voor een wijk. Maar dáár kun je natuurlijk gewoon regels aan verbinden. Niet aan het op zich uitstekende concept dat Airbnb in basis is.
pi_168029108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:45 schreef minilot het volgende:
Niettemin kan ik me wel voorstellen dat het ergerlijk is als uitbaters op allerlei plekken appartementen opkopen, puur om ze via Airbnb te verhuren. Dat is, als het de overhand krijgt, niet tof voor een wijk. Maar dáár kun je natuurlijk gewoon regels aan verbinden. Niet aan het op zich uitstekende concept dat Airbnb in basis is.
Ja. Al is een B&B weer een ander verhaal. En die kan je ook wél weer via AirBNB als platform aanbieden.
pi_168029148
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:45 schreef minilot het volgende:
Denk dat MCH dat bedoelt met zijn doel voorbij schieten. In de basis is er niets mis met het concept; leuk juist :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_168029153
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:40 schreef minilot het volgende:
Ik vind de inrichting van dit mini-huisje zo :9 http://www.degroenemeisjes.nl/huize-carmiggelt-en-hotspots-aken/

Vind ik juist niet zo bijzonder. :D
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:47:59 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168029156
quote:

AirBnB != een hotel. Het heeft andere voor en nadelen. Een verbod staat de vrije marktwerking en marktontwikkeling en vooruitgang in de weg.
Gesproken als een ware VVD-er. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168029185
Wat is de dag na een reeks nachtdiensten toch vervelend. Ik ben net een zombie, doodmoe, maar als ik weer ga slapen dan slaap ik vannacht niet :') Ik heb liever max 2 nachtdiensten na elkaar, maar dan heb ik weer meer periodes van 2.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_168029187
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De toerismecijfers van Rotterdam tikken die van Amsterdam aan. Ander soort toerisme en een ruimere stad, dus ze zijn wat minder irritant, maar ze zijn er wel degelijk. Wij hebben er zelf in december zo'n 12? in huis gehad (couchsurfing).

AirBNB is simpelweg een ander iets, ander mechanisme, andere markt. Iemand die een volledig appartement wil voor vier dagen is niet dezelfde persoon als iemand die een hotelkamer zoekt.

Anders kun je ook wel campings, jachthavens, en camperparkeerplekken gaan verbieden. Want ojee, overnachtende toeristen die niet in een hotel zitten.

Als je als hotel last hebt van AirBNB, dan doe je als hotel iets niet goed of is je tijd geweest.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat woningen om in te wonen worden onttrokken aan de toch al krappe woningmarkt in de stad en waar vervolgens een hotel van wordt gemaakt. Er was laatst een docu over airbnb in Amsterdam. Daar was een studentenpand met meerdere kamers waar nog 2 studenten in woonden, de rest van de kamers werden verhuurd via airbnb. Zat je als student elke week weer met andere mensen aan de ontbijttafel. Zelfs hun tandenborstels werden gebruikt door de airbnb gasten. :r In Berlijn waren delen van wijken (dus een paar straten) waar bijna 500 appartementen werden gebruikt voor airbnb. Leuke vrije marktwerking. }:|
pi_168029198
Van http://huizecarmiggelt.nl/ :
quote:
"U stapt binnen op een massief eiken parketvloer en wordt verwelkomd door een inrichting uit de tijd van eenvoud en rust. Er staat een radio- en platenspelerkast met lp’s. Het secretaire bevat gezelschapsspellen en de boekenkast is gevuld met een arsenaal aan literatuur en naslagwerken uit de dagen van Hermans, Carmiggelt en Bomans. U zet een lp op, opent een boek en reist af naar een verloren gewaande tijd."
De knusheid! _O_
pi_168029207
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:43 schreef minilot het volgende:
Myra, slapen op een bootje in Gent? *)
https://www.airbnb.nl/rooms/13671577?s=CRLYbr8w
Of een loft in een molen:
https://www.airbnb.nl/rooms/7262125

:O

Oh ja, werken. :')
De boot is cool maar heeft helemaal geen beschikbare momenten? Die andere is minimum 2 nachten. :)
pi_168029226
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:40 schreef minilot het volgende:

Aken is wel een hele leuke stad. Eventueel leuk om te combineren met Luik of Maastricht. Ze hebben ook een ovkaart waar je voor 18 euro met z'n 2en 1 dag kunt reizen tussen die steden.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:51:27 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168029231
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:49 schreef Isabeau het volgende:
Wat is de dag na een reeks nachtdiensten toch vervelend. Ik ben net een zombie, doodmoe, maar als ik weer ga slapen dan slaap ik vannacht niet :') Ik heb liever max 2 nachtdiensten na elkaar, maar dan heb ik weer meer periodes van 2.
Hoe gaat het met het hoesten en de klaplong?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168029245
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Gesproken als een ware VVD-er. ;)
Ik heb de VVD nog nooit kunnen betrappen op een werkelijke vrije marktwerking voor kleine ondernemers. Vooral op onnodige regelgeving en het proberen te beperken van startersregelingen :D
pi_168029269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:51 schreef golfer het volgende:

Hoe gaat het met het hoesten en de klaplong?
Hoesten een stuk minder, godzijdank, want doet nog best veel pijn. Maar dat schijnt door irritatie van de longbladen te komen. Moet gewoon genezen en de ergste pijn en ellende zijn wel weg.
pi_168029294
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat woningen om in te wonen worden onttrokken aan de toch al krappe woningmarkt in de stad en waar vervolgens een hotel van wordt gemaakt. Er was laatst een docu over airbnb in Amsterdam. Daar was een studentenpand met meerdere kamers waar nog 2 studenten in woonden, de rest van de kamers werden verhuurd via airbnb. Zat je als student elke week weer met andere mensen aan de ontbijttafel. Zelfs hun tandenborstels werden gebruikt door de airbnb gasten. :r In Berlijn waren delen van wijken (dus een paar straten) waar bijna 500 appartementen werden gebruikt voor airbnb. Leuke vrije marktwerking. }:|
Ja, dat is een ander probleem. Los van Airbnb.

Wat je nu alleen ziet is dat onder andere clubs als Koninklijke Horeca Nederland hotels proberen te beschermen tegen 'de markt'. Dat je woningen moet beschermen tegen 'de markt' lijkt mij evident.
pi_168029380
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, dat is een ander probleem. Los van Airbnb.

Wat je nu alleen ziet is dat onder andere clubs als Koninklijke Horeca Nederland hotels proberen te beschermen tegen 'de markt'. Dat je woningen moet beschermen tegen 'de markt' lijkt mij evident.
Vooral het probleem voor buurtbewoners. Als je als hotel de strijd verliest van airnbnb mag je jezelf inderdaad wel erg achter de oren krabben. Al moet ik wel smakelijk lachen om het plan (van wie weet ik niet precies meer) om toeristen maar te verdelen over Nederland om zo Amsterdam te ontlasten. Dat gaat (afgezien van 010) toch nooit werken.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:58:14 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168029391
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:53 schreef Isabeau het volgende:

Hoesten een stuk minder, godzijdank, want doet nog best veel pijn. Maar dat schijnt door irritatie van de longbladen te komen. Moet gewoon genezen en de ergste pijn en ellende zijn wel weg.
Maar je kunt er dus wel weer mee werken zonder al te veel problemen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_168029400
:(
Rekeniing voor 4 zittingen bij de fysio, terwijl het volgens de beste man nog binnen mijn vergoedingen viel. Niet cool.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_168029408
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:58 schreef golfer het volgende:

Maar je kunt er dus wel weer mee werken zonder al te veel problemen?
:Y zolang ik niets doe wat lichamelijke inspanning vereist wil het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')