abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:20:44 #51
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168060097
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:25 schreef Sorella het volgende:
Ts heeft geen raskatten maar denkelijk een pretnestje of een ongeluksnestje dus 10 weken is een mooie leeftijd, 12 weken is nog mooier natuurlijk.

In ieder geval veel plezier met de kittens :)
Nestje wat expres gedekt is zonder stamboom voor de verkoop is bij mij gewoon broodfok hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_168063462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:20 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nestje wat expres gedekt is zonder stamboom voor de verkoop is bij mij gewoon broodfok hoor.
We weten niet of het een pretnest is of een ongeluks nestje is dus ik hou me wat op de vlakte in dit geval. (ik heb wel een vermoeden maar dat kan dus ook een fout vermoeden zijn)
pi_168064750
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:06 schreef Sorella het volgende:

[..]

We weten niet of het een pretnest is of een ongeluks nestje is dus ik hou me wat op de vlakte in dit geval. (ik heb wel een vermoeden maar dat kan dus ook een fout vermoeden zijn)
De kater lijkt me bekend, leeftijd is ook bekend.
pi_168067736
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:47 schreef diana321 het volgende:

[..]

ze gaan met 10 weken verhuizen
Tien weken is helemaal niet verkeerd hoor ;) Ik heb al tig jaren katten..
Vroeger gingen de katjes met 6 weken weg (misschien te vroeg) maar bij mij zijn deze 4 lieverds,
18,19,19 en 20 jaar geworden.
Ik hoop dat je meer foto's plaatst van de kittens O+
  donderdag 12 januari 2017 @ 00:24:22 #55
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168067765
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:42 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
aaaahhh, wat schattig. :D
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168074927
jee wat een gedoe allemaal..

ik heb wel degelijk raskatten op een na alleen niet met stamboom.
dit is het tweede nestje van sascha ..het eerste nestje is met 9 weken al verhuist zelf ! oehhhhh erg he?
ten eerste...ik weet heel goed wat ik doe en ik ben zeer verantwoordelijk wat de katten betreft !
ze groeien hier op in de huiskamer dus niet weggestopt zoals bij de meeste (echte fokkers op een slaapamertje helemaal alleen verstoten van het gezin)
sascha ligt met haar beebs lekker warm bij ons in de kamer vanaf de geboorte en daar blijven ze tot de kleintjes mogen uitvliegen..
ik heb twee kleine kinderen die ze ontzettend veel knuffelen en veel vriendjes van ze die over de vloer komen.

de kittens hier zitten niet opgesloten zoals bij de meeste fokkers in een kooi en eigen verblijf !
zodra ze weg mogen hebben ze de eerste enting gehad en een chip en zijn ze kerngezond.

alle mensen die bij mij een kitten hebben gehaald waren allemaal stuk voor stuk laaiend entosiast over de kittens en hoe frank en vrij de kittens waren ( prettig gestoord zelfs) :)

het waren hele vrije kittens die gelijk op avontuur gingen in hun nieuwe huis en niet weg kropen onder de bank of een kast...zo hoor je te fokken !!!

regels dit en regels dat bah.....ik ben mijn eigen baas en dat blijf ik..ik ken mijn katten en ik weet het zelf het beste !

uch _O- _O_ :) :) :)
pi_168075062
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:06 schreef Sorella het volgende:

[..]

je hebt heel fout ja..
noem mij maar een broodfokker het zal mij een zorg wezen.

weet je wie ik broodfokkers noem? die fokkers die het dubbele aan geld vragen voor een kitten.
ik ken die wereld heel goed en ik weet echt wat ik zeg ! stel ze vragen 800 euro voor een kitten x6 kassaaaa ...een kitten met alle onkosten eraf kost een keer en dan hou ik het ruim aan 100 euro..dus 700 winst...wie is hier dan de broodfokker?
fokkers die 8 a 9 nesten per jaar draaien voor rasverbetering? laat me alsjebliefd niet lachen.
dan zeggen ze ook nog :ik hou er niets aan over !! ,mensen worden zo enorm voorgelogen en het word geslikt als zoete koek helaas.
  donderdag 12 januari 2017 @ 13:46:13 #58
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168075188
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:34 schreef diana321 het volgende:
jee wat een gedoe allemaal..

ik heb wel degelijk raskatten op een na alleen niet met stamboom.
dit is het tweede nestje van sascha ..het eerste nestje is met 9 weken al verhuist zelf ! oehhhhh erg he?
ten eerste...ik weet heel goed wat ik doe en ik ben zeer verantwoordelijk wat de katten betreft !
ze groeien hier op in de huiskamer dus niet weggestopt zoals bij de meeste (echte fokkers op een slaapamertje helemaal alleen verstoten van het gezin)
sascha ligt met haar beebs lekker warm bij ons in de kamer vanaf de geboorte en daar blijven ze tot de kleintjes mogen uitvliegen..
ik heb twee kleine kinderen die ze ontzettend veel knuffelen en veel vriendjes van ze die over de vloer komen.

de kittens hier zitten niet opgesloten zoals bij de meeste fokkers in een kooi en eigen verblijf !
zodra ze weg mogen hebben ze de eerste enting gehad en een chip en zijn ze kerngezond.

alle mensen die bij mij een kitten hebben gehaald waren allemaal stuk voor stuk laaiend entosiast over de kittens en hoe frank en vrij de kittens waren ( prettig gestoord zelfs) :)

het waren hele vrije kittens die gelijk op avontuur gingen in hun nieuwe huis en niet weg kropen onder de bank of een kast...zo hoor je te fokken !!!

regels dit en regels dat bah.....ik ben mijn eigen baas en dat blijf ik..ik ken mijn katten en ik weet het zelf het beste !

uch _O- _O_ :) :) :)
Maar waarom fok je dan? Voor de leuk, en voor het geld, enkel om te vermenigvuldigen, dat valt ook onder broodfok, tis nu wel helemaal duidelijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_168076899
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:47 schreef Phoenix78 het volgende:
Heb je al een plekje voor de kittens gevonden ? Interesse in een poesje als die beschikbaar is (over ten minste 10 weken natuurlijk)
ja hoor.dat kan
pi_168076967
ik ben tenminste gewoon eerlijk..
ik doe het ten eerste omdat ik het gewoon ontzettend leuk vind om te doen.
en als ik er dan wat aan over houd is dat mooi meegenomen.maar ik doe er dan ook alles voor .
ze krijgen als ze 4 weken oud zijn topvoer en geen prut van de aldi bv.
pi_168077025
Meer foto's?
pi_168077505
ze zijn nog maar twee dagen oud zo erg zijn ze nog niet veranderd haha..ik zal er vanavond of straks even nieuwe op zetten..moet eerst even de kids van school halen
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 20:01:37 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_168085308
TS, ik wil je even wijzen op het sticky topic hier: F&F / Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!

Daarin staat onder andere het volgende:
quote:
Ook willen we voorkomen dat mensen zich speciaal gaan registreren om hun huisdier te verkopen, we zijn geen Marktplaats tenslotte
Dat verklaart ook een beetje de weerstand tegen pretnestjes. Nu ben je nieuw, dus wellicht niet gelezen. Het is niet de bedoeling dat je hier dieren te koop aanbiedt. Lieve foto's van je kittens zijn natuurlijk welkom!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_168097117
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:01 schreef Guppyfriend het volgende:
TS, ik wil je even wijzen op het sticky topic hier: F&F / Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!

Daarin staat onder andere het volgende:

[..]

Dat verklaart ook een beetje de weerstand tegen pretnestjes. Nu ben je nieuw, dus wellicht niet gelezen. Het is niet de bedoeling dat je hier dieren te koop aanbiedt. Lieve foto's van je kittens zijn natuurlijk welkom!
het was ook helemaal niet mijn bedoeling om hier mijn kittens te verkopen .daar heb ik tzt wel een andere site voor.ik wou hier gewoon mijn geluk met jullie delen..
  vrijdag 13 januari 2017 @ 09:12:10 #65
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_168097340
Foto's en verhalen over kittens zijn altijd welkom. O+

Zuur gedoe over broodfokkers vind ik minder. Open daar een apart topic over als je die discussie voor de zoveelste x wilt aangaan ( ik kom daar graag mijn ervaringen met zogenaamde * goede * rasfokkers geven ) maar laat ons hier lekker kitten foto's kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 13-01-2017 09:32:41 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_168097891
Lekker iemand wegjagen met jullie discussie over weken, broodfokkers... :')
pi_168097941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Lekker iemand wegjagen met jullie discussie over weken, broodfokkers... :')
En dan als mod er de TS op aanspreken..

Zo komt er wel nieuwe aanwas. :N
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 11:26:46 #68
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_168099619
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:40 schreef diana321 het volgende:

[..]

je hebt heel fout ja..
noem mij maar een broodfokker het zal mij een zorg wezen.

weet je wie ik broodfokkers noem? die fokkers die het dubbele aan geld vragen voor een kitten.
ik ken die wereld heel goed en ik weet echt wat ik zeg ! stel ze vragen 800 euro voor een kitten x6 kassaaaa ...een kitten met alle onkosten eraf kost een keer en dan hou ik het ruim aan 100 euro..dus 700 winst...wie is hier dan de broodfokker?
fokkers die 8 a 9 nesten per jaar draaien voor rasverbetering? laat me alsjebliefd niet lachen.
dan zeggen ze ook nog :ik hou er niets aan over !! ,mensen worden zo enorm voorgelogen en het word geslikt als zoete koek helaas.
Ik wil hier wel even op inhaken :@ Momenteel ben ik me aan het inlezen en verdiepen in het fokken van Maine Coons omdat ik graag mettertijd een nestje wil fokken met stamboom. Natuurlijk maak ik ook een optelsommetje van wat me dat ongeveer gaat kosten en ik weet niet precies hoe jij dat doet maar ik kom echt niet uit op 100 euro per kitten hoor :o Bij lange na niet.

En de meeste fokkers die ik ken en die hun ervaringen met mij delen hebben echt geen 8 a 9 nesten per jaar, natuurlijk zijn die er ook maar die zijn echt ver in de minderheid en dat zijn denk ik ook vaak fokkers die je als kittenkoper beter kunt vermijden. Feit blijft wel dat moederpoezen door de regels van stamboomgevende verenigingen vaak beter beschermd zijn tegen broodfok omdat ze maar een bepaald aantal nestjes mogen hebben in een bepaalde tijd.

De leeftijd van 13 weken die de meeste fokkers aanhouden is o.a omdat de kittens met 12 weken nog een inenting krijgen (en gechipped worden) waar ze een reactie op kunnen krijgen. Ervaring heeft uitgewezen dat kittens beter en sneller genezen en minder vaak reactie hebben als ze dan nog bij mama zijn en niet ook de stress en onrust van een verhuizing erbij hebben. Daarnaast leren kittens in die periode nog heel veel sociale omgangsvormen van de moederpoes. Het heeft dus zeker voor het kitten heel veel voordelen om nog even bij mama te blijven.

Terug naar jouw nestje :P
Hoe gaat het met de kittens en met de moederpoes? Hij is rood of creme?
Heb je ook een foto van de kater?

[ Bericht 0% gewijzigd door senesta op 13-01-2017 11:34:47 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 11:28:43 #69
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_168099669
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:46 schreef Fripsel het volgende:

[..]

En dan als mod er de TS op aanspreken..

Zo komt er wel nieuwe aanwas. :N
Ik denk dat het vooral goed bedoeld was, er werd geinformeerd naar een kitten en TS is nieuw dus een linkje naar onze policy is toch niet raar dan?
pi_168099889
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:28 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral goed bedoeld was, er werd geinformeerd naar een kitten en TS is nieuw dus een linkje naar onze policy is toch niet raar dan?
Ik vind het eerlijk gezegd wel raar om een user die geen regels overtreed openlijk op de policy te wijzen en dan niet degene die onrust veroorzaken aan te spreken. Doe dat eerste dan even via DM als je van dat laatste ook geen werk maakt denk ik dan.
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 19:39:22 #71
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_168110003
Na overleg hebben we besloten dat we op dit topic een slotje gaan gooien omdat we toch het gevoel hebben dat dit topic is geopend met het voornaamste doel hier kopers te vinden voor de kittens en we daar niet aan mee willen werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')