Wiener schnitzel?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 12:54 schreef loni55 het volgende:
Oostenrijk... Wie kwam daarvandaan ook alweer?
Wittgenstein.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 12:54 schreef loni55 het volgende:
Als je wil dat ambtenaren onafhankelijkheid uitstralen, dan moet je kruisjes en dergelijken ook achterwege laten.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 12:47 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Kruizen en andere katholieke uitingen blijven overigens wel toegestaan omdat ,,Oostenrijk een overwegend katholiek land is en deze kruisbeelden horen bij de historisch gegroeide cultuur", zo laat de minister weten.
Precies. Dit is meten met twee maten. Alle religieuze uitingen horen niet thuis bij ambtenaren vind ik.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je wil dat ambtenaren onafhankelijkheid uitstralen, dan moet je kruisjes en dergelijken ook achterwege laten.
Van een dreumes met Napoleoncomplexquote:Op zaterdag 7 januari 2017 12:54 schreef loni55 het volgende:
Toch ergens wel maf dat men pas over christelijke symboliek begint na te denken op het moment dat men islamitische symboliek wil verbieden.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Precies. Dit is meten met twee maten. Alle religieuze uitingen horen niet thuis bij ambtenaren vind ik.
Ik ben tegen religie en zeker om dat aan kinderen op te dringen maar we moeten het de christenen nu niet ineens moeilijk gaan maken uit politieke correctheid. Die mensen zijn ons op geen enkele manier tot last.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Toch ergens wel maf dat men pas over christelijke symboliek begint na te denken op het moment dat men islamitische symboliek wil verbieden.
Alsof het maar een lastige bijwerking is van onze collectieve xenofobie.
En wat voor last heb je precies van moslims? Of ben jij ook zo'n bibberend "oh wat is de islam eng" figuur?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik ben tegen religie en zeker om dat aan kinderen op te dringen maar we moeten het de christenen nu niet ineens moeilijk gaan maken uit politieke correctheid. Die mensen zijn ons op geen enkele manier tot last.
Bron?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:00 schreef frietenstamp het volgende:
Oostenrijk ... waar met 1 blikseminslag een ufo vol aliens uit de lucht geknald of 18 koeien gedood worden.
In algemene termen mee eens. Maar dat is bepaald niet waar dit soort maatregelen over gaat natuurlijk. Het indoctrineren van kinderen met het Christendom is echt geen probleem voor de meesten.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik ben tegen religie en zeker om dat aan kinderen op te dringen
Ik heb ook geen last van moslims. Sterker nog, het zou mij zeer verbazen als jij dat wel hebt. De meeste mensen die zogenaamd last hebben van moslims zijn in de praktijk vooral verslaafd aan negatief nieuws over moslims zonder dat ze daar zelf ooit iets mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:36 schreef the-eye het volgende:
maar we moeten het de christenen nu niet ineens moeilijk gaan maken uit politieke correctheid. Die mensen zijn ons op geen enkele manier tot last.
Whut? Kun je dat eens precisieren?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:47 schreef Lunatiek het volgende:
De symboliek van het hoofddoekje is verwerpelijk omdat het niet strookt met wat wij hier en nu belangrijk achten
Maar ben idd benieuwd naar de Oostenrijkse motivatie.
Dus als een land overwegend islamitisch is, dan worden kruisjes verboden en hoofddoeken verplicht. Ook als Oostenrijk ooit overwegend islamitisch mocht raken.quote:Kruizen en andere katholieke uitingen blijven overigens wel toegestaan omdat ,,Oostenrijk een overwegend katholiek land is en deze kruisbeelden horen bij de historisch gegroeide cultuur", zo laat de minister weten.
Hoewel ik strikt genomen anti-theist ben getuigt dit wel van een stuitende schijnheiligheid ja.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus als een land overwegend islamitisch is, dan worden kruisjes verboden en hoofddoeken verplicht. Ook als Oostenrijk ooit overwegend islamitisch mocht raken.
Wat is er mis met het meten met twee maten? We kunnen allemaal zien hoe geweldig vrij baan geven aan de islamitische cultuur uitpakt in de bronlanden. We hebben ook kunnen zien dat het vrij baan geven aan de christelijke cultuur tot het hoogtepunt der beschavingen heeft geleid. Zoals een wijs man ooit eens zei: aan de vruchten herkent men de boom. Wie verstandig is houdt daar rekening mee, wie 'principes' belangrijker vindt dan resultaten doet dat niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Precies. Dit is meten met twee maten. Alle religieuze uitingen horen niet thuis bij ambtenaren vind ik.
Ho, het inperken van de christelijke cultuur heeft geleid tot het hoogtepunt der beschavingen. Het christendom heeft alleen maar in de weg gestaan en iedere vorm van vooruitgang geprobeerd tegen te werken.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 14:07 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat is er mis met het meten met twee maten? We kunnen allemaal zien hoe geweldig vrij baan geven aan de islamitische cultuur uitpakt in de bronlanden. We hebben ook kunnen zien dat het vrij baan geven aan de christelijke cultuur tot het hoogtepunt der beschavingen heeft geleid. Zoals een wijs man ooit eens zei: aan de vruchten herkent men de boom. Wie verstandig is houdt daar rekening mee, wie 'principes' belangrijker vindt dan resultaten doet dat niet.
quote:Op zaterdag 7 januari 2017 14:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ho, het inperken van de christelijke cultuur heeft geleid tot het hoogtepunt der beschavingen. Het christendom heeft alleen maar in de weg gestaan en iedere vorm van vooruitgang geprobeerd tegen te werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |