abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:20:29 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167939457


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_167939520
@Blauwe Panterninja: Echt wel ;)
Check filmpje maar, de trein stopt keurig op Hollands Spoor :P
pi_167939568
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:09 schreef MTL het volgende:

[..]

Maegrim kan dat vast beter vertellen, maar voor zover ik weet inderdaad deels. Het gaat om stalling voor langere tijd van de tussen-rijtuigen die voor de 9 wagenstam bedoeld zijn en tijdelijk ingekort waren tot 6 wagenstam voor de IC direct.
Inmiddels zijn er een aantal stammen weer teruggebracht naar 9 en worden de rijtuigen die op de Dijksgracht stonden nog voorzien van volwielen en andere constructiewijzigingen. Daarna worden ze weer teruggeplaatst in de oorspronkelijke stam.
Ah oke, had ze in het voorbijrijden diverse malen met brandende front dan wel sluitseinen zien staan dus had de indruk dat het juist om kortere tijd ging... :P
pi_167939670
Tja, dan weet ik het ook niet :P
Wellicht voor testritten?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 23:31:59 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167939726
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is er ooit een doorlopende aansluiting Hofplein - Blaak geweest dan?
Vanaf Kleiweg naar CS als ik het goed begrepen heb
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167939965
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:24 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ah oke, had ze in het voorbijrijden diverse malen met brandende front dan wel sluitseinen zien staan dus had de indruk dat het juist om kortere tijd ging... :P
Ik kom er zelf niet, maar collega's stellen daar nieuwe stammen samen. Ook wordt opgesteld materieel regelmatig tegen de draad gezet om de accu's in leven te houden (permanent tegen de draad is niet toegestaan omdat de bovenleiding gaar is ofzo :'))
Ik denk dat de stammen niet op de Watergraafsmeer worden samengesteld omdat dat teveel extra verkeer veroorzaakt, er mag maar 1 beweging tegelijk gegeven worden waardoor je soms al een half uur moet wachten op een rijweg :P
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:48:29 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_167940081


Wat is dat daar rechtsboven?
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:49:19 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167940102
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is er ooit een doorlopende aansluiting Hofplein - Blaak geweest dan?
Na station Kleiweg rechtsaf naar Rotterdam Centraal.

quote:
3s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, die Sint Franciscusdriehoek is echt eerder buiten dienst gegaan!
Das waar ook. In 2003 begonnen ze al met boren voor de tunnel.
So we just called him Fred
pi_167940125
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dat daar rechtsboven?
Railexperts logo?
pi_167940149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dat daar rechtsboven?
Je bedoelt het logo van RailExperts?
http://www.railexperts.nl/

Edit: pff, is ie weer sneller hoor :( :P
pi_167942416
Kort en bondig is efficiënter
pi_167942771
Mijn glazen bol heeft gewerkt :')

Ik was dus 1 van de gelukkigen die deze nacht leeg mat ritjes mocht maken.

Er werd 2x icm voorgebracht in rotterdam die onder de kap gesplitst werden. Het ene stel ging een slag Dordrecht maken en ik ging met het andere stel een slag Gouda doen.

Bij terugkomst moest ik het andere stel opwachten combineren en beide stellen weer afrangereN maar toen ging de telefoon: het stel voor dordt had op de terugweg een kabel geraakt van de werkzaamheden bij Rotterdam Zuid en stond daar nu dus stil of ik het andere stel z.s.m. af solo af wilde rangeren want die stond al veilig :')

Ben ik toch blij dat ik met de auto naar werk ben gegaan en niet met de trein :D
pi_167942801
Nepmotorrijder :{w
pi_167942820
Afijn collega gesproken. Bleek iets anders te zitten. De werklui hadden een kabel geraakt waardoor er een brandmelding getriggerd werd en hij dus bij Rotterdam zuid voor een roos sein kwam te staan. Heeft er uiteindelijk een uur gestaan.

En was maar wat blij dat ik niet met de motor was want onderweg naar huis 3 aanrijdingen en een alcoholcontrole tegengekomen :D
  zaterdag 7 januari 2017 @ 10:16:50 #15
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_167944480
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:50 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Railexperts logo?
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:51 schreef MTL het volgende:

[..]

Je bedoelt het logo van RailExperts?
http://www.railexperts.nl/

Edit: pff, is ie weer sneller hoor :( :P
Thx :P
  zaterdag 7 januari 2017 @ 10:27:27 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167944627
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Na station Kleiweg rechtsaf naar Rotterdam Centraal.
Ironisch genoeg moest je ook rechtsaf om richting Gouda te gaan.

quote:
[..]

Das waar ook. In 2003 begonnen ze al met boren voor de tunnel.
Klopt, ergens eind 2002, begin 2003 is de SFD buiten dienst gesteld en gesloopt. Jammer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 7 januari 2017 @ 10:34:22 #17
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_167944700
Die leeg mat ijzelritten hebben iig niet geholpen in Zeeland :{
pi_167944902
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 06:20 schreef Salatrel het volgende:
Afijn collega gesproken. Bleek iets anders te zitten. De werklui hadden een kabel geraakt waardoor er een brandmelding getriggerd werd en hij dus bij Rotterdam zuid voor een roos sein kwam te staan. Heeft er uiteindelijk een uur gestaan.

En was maar wat blij dat ik niet met de motor was want onderweg naar huis 3 aanrijdingen en een alcoholcontrole tegengekomen :D
Maar tijdens het rijden wel mooi de sneeuwval kunnen volgen of niet?
pi_167961288
Volgende week nieuwjaarsrondje *O* Heb de hele dag aan het boekje gewerkt, en het begint nu ergens op te lijken :') Het gaat echt super tof worden, hebben we er allemaal zin in? *O* Ik wel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 januari 2017 @ 21:27:11 #20
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167961688
Jazeker! Alweer maanden geleden dat ik voor het laatst op een boot gezeten heb (schommelboten niet meegerekend), hoogste tijd!
pi_167962393
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende week nieuwjaarsrondje *O* Heb de hele dag aan het boekje gewerkt, en het begint nu ergens op te lijken :') Het gaat echt super tof worden, hebben we er allemaal zin in? *O* Ik wel :P
Hoelaat beginnen we ook alweer waar?
dag
  zaterdag 7 januari 2017 @ 21:50:17 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_167962410
Dus. Vandaag was het weer een pestbende op het spoor door ijzel op de bovenleiding. De wegen was het misschien nog een groter drama, met meer dan 350 ongevallen op A-wegen en nog steeds tellende.
Kennis van mij stond op Vlaardingen Oost, eerste trein van de dag naar Rotterdam was de planning. Trein gestrand tussen Vlaardingen Centrum en Oost door ijzel, dus +30. Waardoor we de Benelux gingen missen, maar door een stukje HSL tussen Leuven en Luik te pakken, in Luik weer op schema waren. Verder hebben wij bijna heel de dag voor de problemen uit gereden: Achter ons 3x een defecte trein en 2x een beschadigde bovenleiding. Maar wij hadden geen problemen.

Na het eten nabij Brussel Zuid, kwamen we weer op het station. Benelux van 18:45 stond als afgeschaft. NMBS-app wist van niks, maar voor de zekerheid maar de IC naar Antwerpen genomen van 18:28, 2 CityRail-stellen, om daar - indien nodig - de stoptrein naar Roosendaal te nemen. Normaal zijn dat 2 Desiro's, maar wij konden gelukkig nog zitten. Even de klantendienst van de NMBS via Twitter aangesproken, maar die waren overtuigd dat de Benelux tot Roosendaal gewoon reed (wegens werkzaamheden bij Rotterdam Blaak werd hij opgeheven), maar ging het naar de backoffice doorgeven, dat de borden op Zuid aangaven dat de trein afgeschaft was.
Onderweg de NMBS-app even in de gaten gehouden: Trein zou gewoon onderweg zijn, maar dan vertraagd met een minuut of 8.
In Antwerpen was de vertraging al ingelopen, en kwam er vrij snel controle. Personeel maar eens vragen waarom de trein afgeschaft was, maar toch ging rijden. Personeel was nog verbaasder als ons, want de trein was gewoon klaar om te rijden, dus van afschaffen was geen reden. Personeel vond dat de trein vanuit het Brussels Gewest al zo rustig was, en snapte nu dus dat dit de oorzaak was... Hoe bedoel je, duidelijke communicatie.
pi_167962508
Gast hou eens op met die zelfkastijding _O- Blijf gewoon thuis als dat geadviseerd wordt :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167962535
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoelaat beginnen we ook alweer waar?
zaterdag 14 jan 9:000 (dat betekent UITERLIJK 9:00 aanwezig of we vertrekken zonder je :P ) in Arnhem Centraal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 januari 2017 @ 22:10:10 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_167962939
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Gast hou eens op met die zelfkastijding _O- Blijf gewoon thuis als dat geadviseerd wordt :')
Eerst al glibberend met de fiets door Zwijndrecht, ja. Maar uiteindelijk met een vertraging van 0 minuten weer thuis gekomen, en enkel het reisplan tot Luik veranderd. Roosendaal-Antwerpen met een Benelux later, en dan via Leuven en de HSL naar Luik ipv via Hasselt. En daarna via Marloie-Namen-Mons-Brussel.
Maar dat Mons, wat al jáááren in verbouwing is, schiet ook geen tering op.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 22:10:59 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_167962963
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

zaterdag 14 jan 9:000 (dat betekent UITERLIJK 9:00 aanwezig of we vertrekken zonder je :P ) in Arnhem Centraal.
Opstappen in Amsterdam of Utrecht wordt ook getolereerd. Ik denk dat het Utrecht wordt voor mij. Met de NS-snelbus Zwijndrecht > Rotterdam Alexander (want geen treinen door Blaak ivm de werkzaamheden) en door naar Utrecht met de trein.
pi_167963139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Opstappen in Amsterdam of Utrecht wordt ook getolereerd. Ik denk dat het Utrecht wordt voor mij. Met de NS-snelbus Zwijndrecht > Rotterdam Alexander (want geen treinen door Blaak ivm de werkzaamheden) en door naar Utrecht met de trein.
Opstappen in Amersfoort of Lelystad wordt echter subiet bestraft :P
Bier.
pi_167963266
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Opstappen in Amsterdam of Utrecht wordt ook getolereerd. Ik denk dat het Utrecht wordt voor mij. Met de NS-snelbus Zwijndrecht > Rotterdam Alexander (want geen treinen door Blaak ivm de werkzaamheden) en door naar Utrecht met de trein.
Binnenlands in ICE hebben we toeslag nodig? Of niet ivm internationaal kaartje?
dag
  zaterdag 7 januari 2017 @ 22:31:10 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167963494
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende week nieuwjaarsrondje *O* Heb de hele dag aan het boekje gewerkt, en het begint nu ergens op te lijken :') Het gaat echt super tof worden, hebben we er allemaal zin in? *O* Ik wel :P
Jazeker :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Binnenlands in ICE hebben we toeslag nodig? Of niet ivm internationaal kaartje?
Toeslag heb je enkel nodig als je enkel binnenlands reist en geen NS-abonnement hebt.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 22:34:36 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_167963600
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Opstappen in Amersfoort of Lelystad wordt echter subiet bestraft :P
Probeer jij daar maar in de ICE te stappen de 14e.
pi_167963832
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jazeker :)

[..]

Toeslag heb je enkel nodig als je enkel binnenlands reist en geen NS-abonnement hebt.
Maar ik heb het ticket voor de buitenlandse reis niet bij me, tenzij Greavy ook in Utrecht opstapt :Y.
dag
  zaterdag 7 januari 2017 @ 22:43:48 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_167963846
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar ik heb het ticket voor de buitenlandse reis niet bij me, tenzij Greavy ook in Utrecht opstapt :Y.
Zoals hierboven staat, stap ik in Utrecht op.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 22:45:46 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167963907
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar ik heb het ticket voor de buitenlandse reis niet bij me, tenzij Greavy ook in Utrecht opstapt :Y.
"Ik reis met een groep, degene met de tickets voor het internationale deel van de reis stapt pas in Arnhem op."

Ik twijfel nog of ik in Utrecht of in Arnhem opstap. Ik moet op hetzelfde moment van huis, maar als ik via Utrecht reis heb ik een kortere overstap (10 min ipv 30 min).
  zaterdag 7 januari 2017 @ 22:48:21 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_167964007
Ik ben óf 7:42 óf 7:57 op Utrecht, afhankelijk van de aansluiting tussen de bus en trein.
pi_167964172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Zoals hierboven staat, stap ik in Utrecht op.
Doe ik dat ook :Y
Als het goed is kom ik om 08:00u Utrecht binnen rollen.
dag
  zaterdag 7 januari 2017 @ 23:59:31 #36
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167966112
Ik hoef niet te twijfelen voor mij begint de reis sowieso in Utrecht.
  zondag 8 januari 2017 @ 11:28:53 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_167972621

HSL 203 102 + Ethanoltrein
7 Augustus 2016 - HSLL 203 102 met een lange Ethanoltrein vertrekt hier bij de Vopak Welplaatweg in de Botlek naar emplacement Botlek.


LC 1506 + ketelwagen
22 Oktober 2016 - Locon plaatste op 22 oktober 2016 één ketelwagen bij de Shell spoorpoort 7 in Pernis met de fraai oranje bestickerde G1206 1506.
  Redactie Sport zondag 8 januari 2017 @ 13:01:26 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167974400
Station Nuth!

Vijf seconden later als de machinist het stationsnaambordje kan lezen: mijn excuses, dit is natuurlijk station Spaubeek.

:')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167974549
Dan*

Neeeeee, beter eah!
  zondag 8 januari 2017 @ 13:44:30 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_167975255
België heeft treinen die van Charleroi-Sud naar Charleroi-Sud rijden.
"Welkom in de L-trein met eindhalte Charleroi-Sud. Deze trein zal halteren te ..." hoor je dan in Charleroi-Sud :D
  zondag 8 januari 2017 @ 14:06:04 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167975827
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:09 schreef b2py het volgende:
Dan*

Neeeeee, beter eah!
Nee niet dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 januari 2017 @ 17:22:09 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167980884
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee niet dan.
Komma - als.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 januari 2017 @ 17:35:02 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167981163
Er komt extra geld om van de onbewaakte spoorwegovergangen af te komen. De stas wil dat ook provincies en gemeenten mee gaan betalen.

http://nos.nl/artikel/215(...)poorwegovergang.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 8 januari 2017 @ 21:28:05 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_167988469
Het gezeur rond het keerspoor Kersenboogerd is weer bezig, met name één persoon die "langs" het spoor woont (en bij de D66 zit).
Wat voor hem problemen zijn:
- Verlichting in de trein wordt niet altijd uitgezet; Dit schaadt zijn privacy (ondanks dat is de trein leeg op een machinist en conducteur na)
- De trein stopt soms wel 50 meter voor het stootjuk, waardoor de trein bij hem "voor huis" staat. Dit is alleen bij een los stel, als het een dubbel stel is, heeft hij daar vrijwel altijd last van. Dat bederft zijn uitzicht (die er anders toch niet veel is).
- Elke keer een trillend huis door passerende treinen

En altijd dezelfde die klaagt, elke dag weer. Meerdere keren.
Dankzij deze vent heeft de Sprinter Hoofddorp - Hoorn Kersenboogerd ook al wat afwijkingen in de dienstregeling gehad:
- Na aankomst Kersenboogerd leeg terug naar Hoorn, en na een kwartier weer terug naar Kersenboogerd
- Helemaal niet meer stoppen in Kersenboogerd
- Spits-IC van/naar Enkhuizen niet in Kersenboogerd laten stoppen om meer ruimte te maken voor de sprinter aan het perron
Maar nu keren ze weer op het keerspoor, en het gezeur is nog steeds niet gestopt. Want ja, als je geen fatsoenlijk leven hebt, dan ga je toch heel de dag de treinen in de gaten houden, of ze wel juist stoppen?
pi_167989094
Niet aan het spoor gaan wonen als het spoor er al ligt!
  Moderator zondag 8 januari 2017 @ 21:46:42 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167989313
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:28 schreef greavy het volgende:
Het gezeur rond het keerspoor Kersenboogerd is weer bezig, met name één persoon die "langs" het spoor woont (en bij de D66 zit).
Wat voor hem problemen zijn:
- Verlichting in de trein wordt niet altijd uitgezet; Dit schaadt zijn privacy (ondanks dat is de trein leeg op een machinist en conducteur na)
- De trein stopt soms wel 50 meter voor het stootjuk, waardoor de trein bij hem "voor huis" staat. Dit is alleen bij een los stel, als het een dubbel stel is, heeft hij daar vrijwel altijd last van. Dat bederft zijn uitzicht (die er anders toch niet veel is).
- Elke keer een trillend huis door passerende treinen

En altijd dezelfde die klaagt, elke dag weer. Meerdere keren.
Dankzij deze vent heeft de Sprinter Hoofddorp - Hoorn Kersenboogerd ook al wat afwijkingen in de dienstregeling gehad:
- Na aankomst Kersenboogerd leeg terug naar Hoorn, en na een kwartier weer terug naar Kersenboogerd
- Helemaal niet meer stoppen in Kersenboogerd
- Spits-IC van/naar Enkhuizen niet in Kersenboogerd laten stoppen om meer ruimte te maken voor de sprinter aan het perron
Maar nu keren ze weer op het keerspoor, en het gezeur is nog steeds niet gestopt. Want ja, als je geen fatsoenlijk leven hebt, dan ga je toch heel de dag de treinen in de gaten houden, of ze wel juist stoppen?
Gvd, kan zulks kutvolk niet gewoon aan het werk van ofzo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 januari 2017 @ 21:52:52 #47
67174 Dos37
Come on Twente
pi_167989590
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2017 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
Er komt extra geld om van de onbewaakte spoorwegovergangen af te komen. De stas wil dat ook provincies en gemeenten mee gaan betalen.

http://nos.nl/artikel/215(...)poorwegovergang.html
Dat zo'n complete installatie 1 miljoen kost :o
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 8 januari 2017 @ 22:07:49 #48
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_167990240
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:28 schreef greavy het volgende:
Het gezeur rond het keerspoor Kersenboogerd is weer bezig, met name één persoon die "langs" het spoor woont (en bij de D66 zit).
Wat voor hem problemen zijn:
- Verlichting in de trein wordt niet altijd uitgezet; Dit schaadt zijn privacy (ondanks dat is de trein leeg op een machinist en conducteur na)
- De trein stopt soms wel 50 meter voor het stootjuk, waardoor de trein bij hem "voor huis" staat. Dit is alleen bij een los stel, als het een dubbel stel is, heeft hij daar vrijwel altijd last van. Dat bederft zijn uitzicht (die er anders toch niet veel is).
- Elke keer een trillend huis door passerende treinen

En altijd dezelfde die klaagt, elke dag weer. Meerdere keren.
Dankzij deze vent heeft de Sprinter Hoofddorp - Hoorn Kersenboogerd ook al wat afwijkingen in de dienstregeling gehad:
- Na aankomst Kersenboogerd leeg terug naar Hoorn, en na een kwartier weer terug naar Kersenboogerd
- Helemaal niet meer stoppen in Kersenboogerd
- Spits-IC van/naar Enkhuizen niet in Kersenboogerd laten stoppen om meer ruimte te maken voor de sprinter aan het perron
Maar nu keren ze weer op het keerspoor, en het gezeur is nog steeds niet gestopt. Want ja, als je geen fatsoenlijk leven hebt, dan ga je toch heel de dag de treinen in de gaten houden, of ze wel juist stoppen?
Deze man... :N :')
  zondag 8 januari 2017 @ 22:13:36 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167990484
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:42 schreef b2py het volgende:
Niet aan het spoor gaan wonen als het spoor er al ligt!
Dit inderdaad.
  Redactie Sport zondag 8 januari 2017 @ 22:29:04 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167991222

Vandaag bracht ik een bezoekje aan het zuiden des lands om hier de nieuwe Arriva FLIRT's te aanschouwen. Tot mijn grote verbazing kwam er in Maastricht Randwyck plotseling een combinatie van twee klassieke motorstellen voorrijden als stoptrein van Luik naar Maastricht.

Terwijl de NMBS MS66-stellen 631 en 638 net aangekomen zijn vertrekt Arriva FLIRT3 463 'Bonnefantenmuseum' als stoptrein 32449 naar Maastricht Randwyck. Het stel rijdt als 'S2', de naam die de van oorsprong Britse vervoerder naar voorbeeld van Duits moederbedrijf DB aan de stoptrein Roermond - Maastricht Randwyck gegeven heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 09-01-2017 05:33:56 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')