abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173460350
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 09:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Hehe dit verslag van het hele gebeuren is wel goed

http://thequietus.com/art(...)cocker-jeremy-deller

[..]

Ondanks dat ik nog best veel muziek koop kan ik me hier ook wel in vinden...
De verriazoppisering van de muziekindustrie...

Drummond heeft deels gelijk, maar ziet ook iets over het hoofd: de kwaliteit komt uiteindelijk vanzelf wel bovendrijven. Over 10 jaar luisteren we nog steeds naar bepaalde nummers uit 2017, maar dat zijn heel andere nummers dan de bagger die de kliklijsten aanvoert.

Als je de Top 2000 doorspit, zul je veel nummers aantreffen die helemaal geen grote hits waren; sommige nummers kwamen zelfs niet eens op single uit. En omgekeerd zijn er ook heel wat nummers die in de Top 5 van een jaarlijst stonden, maar die in de verste verte niet in de buurt van de Top 2000 komen.

Kortom: het belang van hitlijsten (lees: kliklijsten) is zo goed als verdwenen. Kwaliteit komt vanzelf bovendrijven en misschien zijn diensten als Spotify wel een zegen, omdat de schifting dan niet meer alleen door radio-DJ's wordt gemaakt, maar door iedere luisteraar die er tijd en moeite in wil steken.

Overigens is de muziek van The KLF behoorlijk tijdloos gebleken. Hun hits worden nog regelmatig gedraaid en roepen veel enthousiasme op.
pi_173460865
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
Drummond heeft deels gelijk, maar ziet ook iets over het hoofd: de kwaliteit komt uiteindelijk vanzelf wel bovendrijven. Over 10 jaar luisteren we nog steeds naar bepaalde nummers uit 2017, maar dat zijn heel andere nummers dan de bagger die de kliklijsten aanvoert.
Dit moet ik nog zien hoor, er genoeg pubers die de riazop-zooi oprecht leuk vinden. En daar (net als ik met al die vreselijke nu-metal vroeger) een keer uit groeien, maar dan later op feestjes er gewoon weer op los gaan :P
Robert Moog died for our synths
pi_173579931
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173591588
Ik hoorde 3 am eind jaren 80 in 1991 in de auto van de moeder van iemand die ons naar tennisles bracht (Citroen XM, ik weet het nog, het was zo'n deftige moeder, ik keek mijn ogen uit, wij hadden gewoon een oud barrel als auto)

toen hoorde ik dus die eerste noten , aha aha aha aha , telefoonbliepjes.... in die auto, ik dacht dat ik in een tijdmachine was beland, zoiets had ik nog nooit gehoord. Ik zat ademloos te luisteren, maar ik wist niet wie of wat dit was en het zou nog jaren duren voordat ik ooit bij toeval het white room album vond, en toen was ik nog teleurgesteld omdat dat heel anders klonk, en nog veel later als student kon ik het hele oeuvre van de heren downloaden, inclusief alle mogelijke alternatieve versies. Toen waren ze al gestopt. Maar ik luister het nog regelmatig. Inderdaad tijdloos.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 22:46:10 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173591670
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 22:40 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik hoorde 3 am eind jaren 80 in 1991 in de auto van de moeder van iemand die ons naar tennisles bracht (Citroen XM, ik weet het nog, het was zo'n deftige moeder, ik keek mijn ogen uit, wij hadden gewoon een oud barrel als auto)

toen hoorde ik dus die eerste noten , aha aha aha aha , telefoonbliepjes.... in die auto, ik dacht dat ik in een tijdmachine was beland, zoiets had ik nog nooit gehoord. Ik zat ademloos te luisteren, maar ik wist niet wie of wat dit was en het zou nog jaren duren voordat ik ooit bij toeval het white room album vond, en toen was ik nog teleurgesteld omdat dat heel anders klonk, en nog veel later als student kon ik het hele oeuvre van de heren downloaden, inclusief alle mogelijke alternatieve versies. Toen waren ze al gestopt. Maar ik luister het nog regelmatig. Inderdaad tijdloos.
_O_ tof verhaal O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177428138
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 22:40 schreef vaarsuvius het volgende:

Welke kleur had de auto?
pi_177457845
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:40 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Welke kleur had de auto?
Zwart of iets anders heel donkers dat tegen zwart aanzit
pi_177458165
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:15 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Zwart of iets anders heel donkers dat tegen zwart aanzit
Cool! Ik heb een keer een zwarte auto gezien.
pi_177458180
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:30 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Cool! Ik heb een keer een zwarte auto gezien.
Gecondoleerd
pi_177458202
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:30 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Gecondoleerd
Waarom? Was een leuke dag hoor. We hebben ook een ijsje gehaald en de zon scheen.
pi_177458244
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:31 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Waarom? Was een leuke dag hoor. We hebben ook een ijsje gehaald en de zon scheen.
Oh, ik dacht dat je overleden oma in die auto lag.
Ik krijg nooit een ijsje bij een begrafenis, alleen wijn en borrelhapjes.
  Moderator donderdag 23 augustus 2018 @ 15:06:34 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181399343
https://mumufication.com/temp.html

:D what the fucks going on *O*
pi_181399714
"What time is death" :X
Robert Moog died for our synths
pi_181452366
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:06 schreef Bosbeetle het volgende:

:D what the fucks going on *O*
:D

Ze weten de aandacht steeds weer op zich te vestigen
  Moderator donderdag 18 oktober 2018 @ 22:49:16 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182599923
Er staat een nieuw filmpje op die site :D _O_

buy now die later, justified and koffins for life :o

Moderator donderdag 18 oktober 2018 @ 22:52:03 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182599990
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:54:00 #46
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182625178
3 am eternal _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_192276718
Ik heb van de week deze ontvangen:

*O*
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 16:12:25 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198780758

The first 17 minutes of this is Chill Out verbatim but with far superior audio quality... The second half is still Chill Out but with the copyrighted samples removed, the last 10 minutes however is a new mix with elements of 'Waiting' 'Chill Out' 'This Is Not What...' and a few FX from The White Room movie.

The samples removed were from Elvis, Hendrix, Fleetwood Mac, Earth Wind & Fire and Acker Bilk... The Kopyright Litigation Front!
pi_199198329
Er verschijnt steeds meer muziek van The KLF op de streaming sites. Zo is er nu een unieke versie van het album The White Room geplaatst, inclusief een nooit eerder uitgebracht nummer: The Lover's Side

pi_199198572
quote:
Op woensdag 28 april 2021 21:30 schreef DJ11 het volgende:
Er verschijnt steeds meer muziek van The KLF op de streaming sites. Zo is er nu een unieke versie van het album The White Room geplaatst, inclusief een nooit eerder uitgebracht nummer: The Lover's Side

Ik vind dat nummer best wel bagger. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')