Drizzt_DoUrden | woensdag 4 januari 2017 @ 19:59 |
![]() ![]() Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit ![]() Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? ![]() Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
| |
EnGCatjuh | woensdag 4 januari 2017 @ 20:29 |
Ik speel ook meestal gewoon met geld. Na een tijdje verdien je toch zo veel geld dat als je tijd aan laat staan als je detailed, je opeens bakken met geld hebt. | |
Rezania | woensdag 4 januari 2017 @ 20:47 |
Die OP kan wel een update gebruiken zo te zien. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 4 januari 2017 @ 21:03 |
Zonder geld wordt een game vaak echt te saai voor mij. | |
Rezania | woensdag 4 januari 2017 @ 21:05 |
Moet je eens een winter map met hard mode proberen. Uitdaging gegarandeerd. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 4 januari 2017 @ 21:46 |
Dat mag een modje dan wel regelen ![]() | |
T_Killer | woensdag 4 januari 2017 @ 21:53 |
Is er nu eigenlijk al een mod om die death waves echt goed de kop in te drukken? Net mijn stad van 85.000 naar 45.000 zien gaan. ![]() | |
Rezania | woensdag 4 januari 2017 @ 22:07 |
Had in het vorige topic een link naar een steam mod guide gepost. Zat ook een mod tussen voor variabele levensduuren. | |
Elan | woensdag 4 januari 2017 @ 23:17 |
![]() Waarom jankt mijn stadje dat het riool niet werkt en er geen water is, pijpjes zijn netjes verbonden en water stroomt er door ![]() | |
Fred | woensdag 4 januari 2017 @ 23:22 |
Lijkt er toch op dat je ergens iets niet op elkaar hebt aangesloten. Leg eens een riool/waterleiding overdwars ten opzichte van de huidige leidingen op in het gebied wat je laat zien. | |
MrTorture | donderdag 5 januari 2017 @ 00:27 |
Op zich wel leuk dat proppen/detailen, maar zo gaat het aanleggen van een oprit wel erg lang duren eh ![]() Maar goed, snelweg afzetten: ![]() ![]() Ook de brug aan beide kanten: ![]() ![]() En dan gaat dit stuk op de schop: ![]() Begin is gemaakt! ![]() "Goh MrTorture, jij weet echt niet hoe je een bouwplaats inricht he?" Achteraan aansluiten ![]() ![]() Dude, hoe kom jij daar?!?! ![]() Zijn soms net Hollanders ![]() | |
Divje | donderdag 5 januari 2017 @ 01:55 |
Godver ![]() ![]() | |
Divje | donderdag 5 januari 2017 @ 01:57 |
Eigenlijk vind ik dat stiekem nog het leukste aan het hele spel. Met al die props en shitzooi die je ter beschikking hebt zo diep in detail gaan, dat het me terug doet denken aan toen kleine Div op zo'n kleed zat met z'n doos vol autootjes en gebouwtjes van lego ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 5 januari 2017 @ 02:03 |
![]() ![]() | |
Divje | donderdag 5 januari 2017 @ 02:25 |
YAAAASSSS ![]() | |
EnGCatjuh | donderdag 5 januari 2017 @ 10:57 |
Iermand de nieuwe Loading Screen mod al geprobeerd? Zou de laadtijd zo'n 75% moeten doen afnemen ![]() http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=833779378 | |
Droopie | donderdag 5 januari 2017 @ 11:01 |
Oke. Even een vraagje waarna ik zelf genoeg tools hoop te hebben om zelf alles te gaan ontdekken. Wat moet ik op dag 1 downloaden om zoveel mogelijk uit het spel te halen, stapsgewijs uiteraard. En wat moet ik sowieso niet kopen, die natural disasters heb ik natuurlijk de komende jaren niet nodig, ik hou van bouwen, niet van slopen (nog niet ![]() Waar vind ik goede tips om te beginnen (bv. hoe doe je rioolwater afvoeren), is dat met alleen een pomp of heb je die 2 dingen nodig (kleine dingen met wat adviezen ![]() | |
Rezania | donderdag 5 januari 2017 @ 11:04 |
Er zit best wat hulp in het spel. Klik op het vraagteken links onder. | |
Elan | donderdag 5 januari 2017 @ 11:09 |
Hij bedoelt waarschijnlijk welke mods jullie standaard gebruiken enz Traffic ++ is een absolute must, vanwege de busbanen ![]() Spel is ook eigenlijk veel meer een traffic manager dan een city builder, met de juiste logistiek krijg je vanzelf een topstad. Hoe "mooi" of lelijk je stad ook is qua opzet. | |
Elan | donderdag 5 januari 2017 @ 11:11 |
Blijkbaar had ik een mod geïnstalleerd die bugde | |
Droopie | donderdag 5 januari 2017 @ 11:14 |
Ik werk in de logistiek en ![]() Maar traffic ++ is een mod of een DLC? En de DeLuxe aan te raden voor 9 euro extra? | |
Rezania | donderdag 5 januari 2017 @ 11:21 |
Traffic++ EN Traffic Manager? ![]() | |
Elan | donderdag 5 januari 2017 @ 11:21 |
Is een mod, je kunt aan het begin een aantal mods downloaden in de steam workshop. Probleem is dat verkeer nogal kan escaleren, dus dan heb je een goedlopende stad met een compleet verkeersinfarct. Vervolgens kunnen er geen branden meer geblust worden, de zieken/doden niet meer opgehaald en de vervuiling neemt extreme vormen aan waardoor je stad min of meer ten onder zal gaan. Deluxe is volgens mij alleen met soundtrack ![]() | |
Elan | donderdag 5 januari 2017 @ 11:22 |
Ik gebruik ze beide, zijn ook sinds kort compatible met elkaar ![]() | |
Elan | donderdag 5 januari 2017 @ 11:25 |
Zou persoonlijk wegblijven van de DLC's , zijn in tegenstelling tot het spel zelf vrij matig. Vooral die sneeuw DLC ![]() | |
EnGCatjuh | donderdag 5 januari 2017 @ 11:31 |
Wat voegt T++ nog toe als je al Traffic Manager: Presidents Edition hebt? Edit: Zie dat T++v2 niet meer geüpdate wordt, dus lijkt me dat TM:PE meer dan prima is. | |
Rezania | donderdag 5 januari 2017 @ 11:44 |
Dit. Had het laatst ook gevraagd op Reddit. Traffic++ wordt niet meer geüpdate en Traffic Manager heeft alles en meer. Die AI daarvan. ![]() | |
Rezania | donderdag 5 januari 2017 @ 11:44 |
Ik vond die sneeuw juist wel leuk. Disasters is echt teleurstellend. Geen ufo's. ![]() | |
Droopie | donderdag 5 januari 2017 @ 11:50 |
Bedankt voor de info, jullie horen ongetwijfeld nog van mij. Oja, en stadion bouwen. En die gebouwen in detail aanpassen is dat standaard of ook mod? Daarna laat ik jullie weer mooie plaatjes posten ![]() | |
Elan | donderdag 5 januari 2017 @ 12:04 |
Zijn er ook mods die het spel mooier maken? Welke mods gebruiken jullie verder eigenlijk? | |
Rezania | donderdag 5 januari 2017 @ 12:06 |
Stadion is geloof ik gratis DLC. | |
Divje | donderdag 5 januari 2017 @ 12:25 |
ff wat gouwe ouwe zodat ik weer zin krijg..![]() ![]() ![]() | |
MrTorture | donderdag 5 januari 2017 @ 12:31 |
Nice ![]() | |
Divje | donderdag 5 januari 2017 @ 12:34 |
Zo jammer dat die save verneukt is ![]() | |
EnGCatjuh | donderdag 5 januari 2017 @ 13:06 |
Er zijn wel wat mods die ook grafisch dingen toevoegen. Ultimate Eyecandy oa., en sowieso een heleboel custom themes. Staat vast wel in dat lijstje wat in het vorige topic is gepost. | |
MrTorture | donderdag 5 januari 2017 @ 18:30 |
![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 5 januari 2017 @ 18:43 |
![]() | |
EnGCatjuh | donderdag 5 januari 2017 @ 20:25 |
Minuut of 4 laadtijd ipv 15_O_ | |
Rezania | donderdag 5 januari 2017 @ 20:34 |
Iemand enig idee welke mod hier meuk veroorzaakt? ![]() | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 5 januari 2017 @ 21:07 |
Ik wil een map waar een heleboel kleine eilandjes zijn ipv een handvol grote, zodat ik lekker creatief moet zijn met wegen enzo. Eens opstarten en in de workshop snuffelen. | |
Rezania | donderdag 5 januari 2017 @ 21:21 |
Krijg nu ook steeds een debug output bij het laden van een nieuw spel. Juist, laat maar even zitten dan. ![]() | |
Droopie | donderdag 5 januari 2017 @ 21:26 |
Les 2 die ik geleerd heb. Niet bouwen bij de grens.. Zorg dat je vuilnismannen en brandweerauto's rondjes kunnen maken in je stad 😊 | |
mschol | donderdag 5 januari 2017 @ 21:36 |
dan is gemiddeld genomen een mod of asset stuk | |
Rezania | donderdag 5 januari 2017 @ 21:38 |
Ja, weet ik. Maar geen clue whatsoever als ik naar het log kijk en geen zin om ze een voor één uit te schakelen en kijken hoe het draait. | |
EnGCatjuh | donderdag 5 januari 2017 @ 22:27 |
Was toch niet helemaal tevreden met de overall lay-out van mijn vorige stad. Dus maar ff een nieuw projectje begonnen met als doel een Nederlandse stadsregio te creëren. Hier het resultaat van de eerste 2 uurtjes werk:![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 6 januari 2017 @ 11:24 |
Hrm, zat gisteravond in de workshop rond te zoeken naar een map met een heleboel kleine eilandjes (en wellicht één grote), maar al wat ik vind zijn grote eilanden, of één enorm eiland ![]() Heb daarna even de editor aangezet om te zien hoe simpel het is om een kaart te maken en kan niet eens met 100% water beginnen, waarna er eilandjes toe te voegen zijn ![]() | |
T_Killer | vrijdag 6 januari 2017 @ 11:37 |
Als je in een blanco map het sealevel verhoogt, heb je in 1x een zee map. Maar je kunt ook de level-brush pakken, op de grootste stand zetten, helemaal uitzoomen en binnen 5 seconden de hele map al swipend verlagen naar je gewenste hoogte. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 6 januari 2017 @ 11:41 |
Ik moet er maar eens voor gaan zitten ![]() Moet toch een keer zelf zo'n map maken waar het grootste eiland niet absurd groot is en de kleinste eilanden net een woonwijk + diensten kunnen "dragen", en andere wat industrie kunnen hebben, zodat er een mooie archipel ontstaat. | |
T_Killer | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:07 |
De map van de Hong Kong achtige stad die ik vorig topic postte heb ik ook zelf gemaakt. Die komt wel overen met wat jij wilt maken. Kostte me maar een paar uur. De meeste tijd ging zitten in het maken van de 2 stukken 'mainland' die buiten de 25 tiles vallen, en waar de autobanen en treinsporen vanaf kwamen. Die stukken kun je bij het bouwen van de stad niet meer editten, dus moeten er meteen netjes uit zien. De rest kost bijna geen tijd omdat het gewoon wat kale eilandjes plempen is...die eilandjes detailleer ik wel als ik de stad aan het bouwen ben en niet in de editor. Daarnaast scheelt het denk ik heel veel tijd dat je bij een dergelijke map geen rivieren hebt die je moet voeden met waterbronnen. Dat heb ik ook een keer geprobeerd en was zeer tijdrovend. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:20 |
Hmm, ik heb nu het terrein verlaagd maar kan het niet vullen met water. Zodra ik de water tool gebruik wordt het hele gebied wel grijs, maar zodra ik loslaat is het een cirkeltje met water ![]() | |
Divje | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:25 |
Ben aan het kloten op deze: http://steamcommunity.com(...)34058968&searchtext= Als je eenmaal met de stad begonnen bent kun je altijd nog kleinere eilandjes maken ![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:29 |
Ik vind die eilanden dus al veel te groot (lees: ik zou daar grid cities bouwen) ![]() | |
Divje | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:37 |
Terraforming! Stap uit die comfort zone! ![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:40 |
Ik vind de editor maar kut ![]() | |
T_Killer | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:47 |
Die adjust sea level staat (uit m'n hoofd) direct naast de tool waarmee je een waterbron kunt maken. Je moet dan een hoogte instellen wat het zee niveau is. | |
Divje | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:49 |
Het ligt aan jezelf. Die editor is baas. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:55 |
Heb ik gevonden en gedaan, maar de map blijft groen en het enige wat ik krijg is een lullig cirkeltje die niet uit te breiden is. | |
Rezania | vrijdag 6 januari 2017 @ 14:29 |
Oké, eindelijk geen foutmeldingen meer, zijn al mijn parken opeens bronnen van water. ![]() | |
T_Killer | vrijdag 6 januari 2017 @ 14:33 |
Die cirkeltjes zijn bronnen om rivieren te laten ontspringen. Kun je hoger en lager zetten door met je muis het cilindertje omhoog of omlaag te trekken. Ik bedoel het icoontje wat (meen ik) direct ernaast staat op de balk. Maar aangezien jij hem niet lijkt te kunnen vinden ben ik aan het twijfelen of dit niet iets is wat ik in een of andere mod heb zitten. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 6 januari 2017 @ 14:53 |
Ja daar staat nog iets naast, maar dat ding doet helemaal niks ![]() | |
Rezania | vrijdag 6 januari 2017 @ 15:20 |
Probeer eens een verhoging te maken en dan het zeeniveau te verhogen. Je moet op een 'kade' klikken meen ik me te herinneren. | |
mschol | vrijdag 6 januari 2017 @ 16:24 |
kan je de editor misschien op pauze setten waardoor je het uitloop effect van een bron niet ziet? het duurt als het goed is even voordat je bronnen de map hebben gevuld toch? of is dat in de editor instant? | |
Droopie | vrijdag 6 januari 2017 @ 16:28 |
Die huisjes aanpassen, dat kan als ze "level 3" zijn of ??? Dan bedoel ik dat ik ze met detail een beetje kan aanpassen | |
Rezania | vrijdag 6 januari 2017 @ 17:40 |
Metro Overhaul Mod ![]() ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 6 januari 2017 @ 21:55 |
Meh, heb het nu wel voor elkaar dat de hele map vol water is, maar kan vervolgens geen fatsoenlijke eilandjes maken ![]() Als ik een van jullie nou eens heel lief aankijk en vraag om een map met 2 á 3 medium eilanden en een stuk of 50 kleintjes (waar een woonwijk op past ofzo), zou iemand dat dan voor me willen maken? ![]() | |
MrTorture | vrijdag 6 januari 2017 @ 22:32 |
Al in de workshop gezocht op archipelago ? https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=599408995 https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=743822674 https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=688201585 | |
MrTorture | zaterdag 7 januari 2017 @ 01:53 |
De speler verwijdert per ongeluk een deel van de snelweg voor de neus van een DHL-chauffeur. Zijn reactie? Het zal je verbazen!![]() | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 7 januari 2017 @ 02:24 |
Archipel kwam al met twee leuke en ben daar gaan bouwen ![]() | |
Divje | zaterdag 7 januari 2017 @ 11:39 |
Da's een Pool. | |
Rezania | zaterdag 7 januari 2017 @ 12:00 |
Ben ik de enige die de workshop een beetje ongeorganiseerd vind? Heleboel is outdated, denk ik, want ik kan nergens een 'last updated at' vinden. Ook weinig manieren om te filteren, op basis van auteursnaam is niet eens mogelijk. Dan heb je ook nog eens dat veel in een andere taal is. Enige wat ik wil is een mooi setje gebouwen, maar kom er niet uit zo. Misschien ben ik verwend door Skyrim en de Nexus hoor, maar die workshop is echt bagger daarmee vergeleken. ![]() | |
Rezania | zaterdag 7 januari 2017 @ 21:08 |
Wat is jullie favo kaart? | |
Divje | zaterdag 7 januari 2017 @ 21:27 |
![]() | |
Divje | zaterdag 7 januari 2017 @ 21:30 |
Ik begin toch eigenlijk best wel vaak een nieuw spel op deze map ![]() Baardmans Bay | |
Rezania | zaterdag 7 januari 2017 @ 21:33 |
![]() ![]() Ook van -Z- zo te zien? Ben nu al een paar keer overnieuw begonnen op Den Drommel, daarvoor vaak op Kruyswick. ![]() | |
Divje | zaterdag 7 januari 2017 @ 21:34 |
Yes, van -Z- inderdaad. Fijne maps ![]() ![]() | |
EnGCatjuh | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:12 |
Ben rustig aan verder aan het bouwen aan mijn nieuwe Nederlandse regio. Hieronder een niet zo informatieve screen:![]() | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 7 januari 2017 @ 22:26 |
Ziet er wel funky uit. | |
Divje | zaterdag 7 januari 2017 @ 23:32 |
Wa hedde gij toch met da funky ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zondag 8 januari 2017 @ 00:00 |
Vind ik leuk ![]() | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 00:08 |
Oké, niet genoeg RAM meer. Morgen nieuwe kopen. ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zondag 8 januari 2017 @ 00:09 |
Dan is het wel ernstig met je computer gesteld ![]() | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 00:13 |
![]() ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zondag 8 januari 2017 @ 00:23 |
Ik heb ook 8 gig, maar eigenlijk nooit echt problemen, al wil ik binnenkort toch weleens upgraden naar 16 gig, gewoon omdat het kan. | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 00:26 |
Ik heb 600 assets, 50 mods (waaronder een paar zware), alles op hoog, draai meestal nog chrome en spotify op de achtergrond. Vond ie niet zo leuk al een paar keer vanavond. ![]() | |
mschol | zondag 8 januari 2017 @ 00:26 |
niet gewoon nog chrome "de memory vreter" open laten staan? | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 00:27 |
Nee, die was voor de verandering eens afgesloten toen het spel crashte. Zag het al aankomen. | |
Drizzt_DoUrden | zondag 8 januari 2017 @ 00:34 |
Tering ![]() ![]() | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 00:38 |
600 assets is echt nog helemaal niks geloof ik. Zijn grotendeels voorruiten en parken. | |
Drizzt_DoUrden | zondag 8 januari 2017 @ 01:36 |
Vooruiten. Wut. | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 01:39 |
Voertuigen. Autocorrect. ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zondag 8 januari 2017 @ 01:43 |
![]() Heb je net trouwens toegevoegd op steam. Dacht dat je er al tussen stond maar dat was dus niet zo ![]() | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 01:47 |
Spann0nd ![]() | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 10:56 |
Zo, nieuwe ram besteld. Morgen binnen. ![]() | |
EnGCatjuh | zondag 8 januari 2017 @ 18:35 |
Maar even een railyard gebouwd + wat detailing gedaan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zondag 8 januari 2017 @ 18:41 |
Allejezus zeg ![]() | |
ElmarO | zondag 8 januari 2017 @ 18:49 |
Dit dus. Erg netjes gedaan EnGCatjuh. ![]() | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 18:54 |
![]() Het regent eventjes en alles staat gelijk blank. Hebben jullie dat ook of is het een bug? ![]() | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 18:54 |
Nice. ![]() ![]() | |
Divje | zondag 8 januari 2017 @ 19:59 |
Nieuwe feature. Afvoerputjes raken verstopt. | |
EnGCatjuh | zondag 8 januari 2017 @ 20:10 |
Dit kostte max 1,5 uur. Valt best mee dus. Bedankt voor de complimenten iedereen ![]() | |
EnGCatjuh | zondag 8 januari 2017 @ 20:10 |
Heb je niet toevallig de Rainfall mod? | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 20:29 |
Mijn vriend en hond hebben vast weer veel haren achtergelaten overal. ![]() | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 20:30 |
Ohhh. Zou best kunnen. ![]() | |
Rezania | zondag 8 januari 2017 @ 20:35 |
![]() Sprinter. ![]() | |
sjappiehunter | zondag 8 januari 2017 @ 21:26 |
Franse chauffeur... gelijk blokkade! | |
mschol | zondag 8 januari 2017 @ 22:11 |
nooit op tijd zeker ![]() | |
Rezania | maandag 9 januari 2017 @ 09:31 |
Komt wanneer ie zelf wilt en anders niet. ![]() | |
Rezania | maandag 9 januari 2017 @ 15:17 |
![]() Zo. ![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 9 januari 2017 @ 15:42 |
Goeiendag, daar kun je idd wel even mee vooruit ![]() | |
Rezania | maandag 9 januari 2017 @ 15:46 |
Heb maar 16 GB gekocht, maar kan gelukkig prima samen met de 8 GB die er al in zat. ![]() | |
EnGCatjuh | maandag 9 januari 2017 @ 15:57 |
Damn daar kan je flink wat assets in kwijt. | |
Drizzt_DoUrden | maandag 9 januari 2017 @ 17:22 |
En door Rezania zit ik ook over een upgrade te denken, wellicht m'n twee reepjes van 4 (denk dat ik er twee heb, anders is het eer eentje van 8) vervangen door twee van 8. Als ik er een van 8 heb koop er ik eentje bij. Of twee van 16 ![]() | |
EnGCatjuh | maandag 9 januari 2017 @ 17:46 |
Ik heb 16GB RAM en superveel assets; met de nieuwe Loading Screen [Test] Mod laadt mijn game in ongeveer 5 minuten (dit was eerst 15). Voor grote steden is uiteindelijk de processor van doorslaggevend belang voor de speelsnelheid. | |
Rezania | maandag 9 januari 2017 @ 18:24 |
Ik heb nu 4, 4, 8, 8. Kan ook. | |
Rezania | maandag 9 januari 2017 @ 22:31 |
Spel draait ook gewoon veel soepeler. ![]() | |
Divje | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:03 |
![]() Dat had ik toen ik een 'nieuwe' GPU in m'n pc propte. Ging van 16FPS naar 40-45. ![]() Ram was gelukkig nooit een probleem. Mss in de loop van dit jaar nog 16 erbij prikken ![]() | |
Rezania | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:11 |
Nice. ![]() ![]() | |
Divje | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:33 |
Jij had ook die loading screen mod toch? Bij mij tikte die de 13GB aan bij het laden ![]() Maar heb jij nu met 2x4 en 2x8 alles dual channel lopen? ![]() | |
Rezania | dinsdag 10 januari 2017 @ 10:50 |
Uh ja, denk het. Bij mij de 8 GB trouwens. | |
Divje | dinsdag 10 januari 2017 @ 11:20 |
Wel waard om ff uit te zoeken ![]() | |
Rezania | dinsdag 10 januari 2017 @ 12:43 |
Staat dat in BIOS? | |
Divje | dinsdag 10 januari 2017 @ 12:46 |
Yes. Maar volgens mij is het al goed als je die 4 reepjes om en om op je mobo hebt zitten. Moet iig bij mijnes (A88X-Gamer) zo. Zeg maar 4-8-4-8 ![]() | |
Rezania | dinsdag 10 januari 2017 @ 13:34 |
Dat heb ik. De slots waren namelijk geel, zwart, geel, zwart. | |
Divje | dinsdag 10 januari 2017 @ 13:43 |
Dan zal het wel goed zijn. | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:02 |
![]() | |
Divje | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:05 |
ZE ZIJN ZWART. ZE ZIJN GEEL, ZE ZIJN ... niet gepast. sorry ![]() | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:15 |
HOMOSEXUEEL! Jij bent vast een NECcer ![]() | |
Divje | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:17 |
No way josé. Feyenoord. ![]() Goede vrienden zijn voor Vitesse. ![]() | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:17 |
Whehe ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 januari 2017 @ 14:41 |
Haha, Divje is een NEC'er!!!!!!!!! | |
Divje | dinsdag 10 januari 2017 @ 17:35 |
Ha ha HHC'er ![]() | |
EnGCatjuh | dinsdag 10 januari 2017 @ 22:03 |
Nieuwe interchange ![]() ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 11 januari 2017 @ 10:38 |
Waarom twee- en zesbaans eenrichtswegen ipv snelwegen? ![]() | |
Divje | woensdag 11 januari 2017 @ 10:41 |
Dat zijn de snelwegen van de NEM volgens mij ![]() | |
EnGCatjuh | woensdag 11 januari 2017 @ 10:52 |
Er zijn geen zesbaans eenrichtingswegen hoor. Alles is 1-, 2- of 3-baans snelweg. (De 2-baans is inderdaad van NExt). | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 11 januari 2017 @ 10:55 |
Ah ![]() Lijkt het anders wel op, vergelijk die breedste weg maar eens met de grootte van de vrachtwagen die er op rijdt (links van dat plasje water); alsof er zo 5 of 6 naast elkaar zouden kunnen rijden. edit: of het is toch gewoon een standaard snelweg ![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 11 januari 2017 @ 10:57 |
Ennieweejs, ik ben nu lekker aan het bouwen op m'n eilandenkaart. Het is her en der wat proppen, en ik zal af en toe snelwegen moeten verleggen, afritten moeten aanpassen en hele wijken moeten slopen, maar ik kom er wel ![]() En het zijn geen grid cities, kun je nagaan! Het irritantste is wel dat ik geen lekker openbaar vervoer aan kan leggen. Krijg bij het proberen aan te leggen van een metrodinges continu gezeur dat de slope too steep is, en ik wil dat zelfs het kleinste eilandje bereikbaar is met de metro. Heb wel twee treinstations, maar die worden amper gebruikt, tenzij men van buiten de stad naar Fun Town gaat. [ Bericht 32% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 11-01-2017 11:07:27 ] | |
Rezania | woensdag 11 januari 2017 @ 11:12 |
Wat nou als je MOM gebruikt en dan delen bovengronds doet? | |
EnGCatjuh | woensdag 11 januari 2017 @ 11:19 |
Er is ook een mod waarin je ferry-lines aan kunt leggen, dat is ook wel cool in zo'n map. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 11 januari 2017 @ 11:20 |
Damn, een mod die 10 assets nodig heeft om te draaien, en die zijn zeker allemaal los te downloaden? ![]() | |
Rezania | woensdag 11 januari 2017 @ 11:25 |
Je kan toch gewoon subscriben? | |
Rezania | woensdag 11 januari 2017 @ 11:25 |
Het is het waard iig. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 11 januari 2017 @ 11:33 |
Ik ga het eens proberen ![]() | |
MrTorture | woensdag 11 januari 2017 @ 13:40 |
omg ![]() Eiland met alleen ferry-toegang en wandelpaden! Oh en deze ![]() http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=549792340 | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 11 januari 2017 @ 14:32 |
Die MOM-mod is ideaal, Rezania ![]() ![]() Voordelen: - het is een stuk rustiger op de afslagen naar "Fun Town" en de woonwijken. Geen files meer! - men neemt massaal de metro naar het werk/huis/Fun Town/andere plek voor ontspanning. Nadelen: - iig voor de bewoners van het oude dorpshart: het staat er stampvol forensen en toeristen, wat het woongenot en de woonrust niet ten goede komt ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 11-01-2017 16:15:11 ] | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 11 januari 2017 @ 16:30 |
Leuk is dat... niemand wil in de gewone industrie werken en nu hebben al m'n high density shops ineens niks meer te koop. Ik heb wel een cargo harbor vlakbij het koopcentrum zitten, maar blijkbaar is dat niet genoeg. Olé. | |
EnGCatjuh | woensdag 11 januari 2017 @ 17:27 |
Minder offices bouwen, dan gaan mensen vanzelf in de industrie werken. Duurt alleen wat langer. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 11 januari 2017 @ 17:39 |
Daar was ik ook al achter ![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 11 januari 2017 @ 22:04 |
Situatie bij het vliegveld: - name: X - occupation: student at elementary school - action: going home - enters car - sits behind the wheel - drives home ![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 11 januari 2017 @ 22:25 |
En dan nu even een overzicht in vogelvlucht van mijn eilandenstadje, Avalon: Noord en noordoost: ![]() West: ![]() Oost: ![]() Zuid: ![]() Alles gaat bebouwd worden, inclusief dat grote kale eiland en de twee eilanden waar de wegen al zijn aangelegd. Als dat eenmaal is gebeurd ga ik de low density residential slopen en vervangen door high residential en maar hopen dat ik uiteindelijk de 100k inwoners aantik ![]() | |
Divje | woensdag 11 januari 2017 @ 23:53 |
Zie Tukmans. ![]() Sorry, schreef eerst Tukmand. Kwam toch wat denigrerend over. Nu ist goed. BIER. | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 12 januari 2017 @ 09:34 |
Ik starte het laatst op, kreeg een error en nu zijn bij een map al mijn 6 laan wegen verdwenen. Meer mensen dit gehad? | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 12 januari 2017 @ 10:11 |
Ik zou wel weer eens aan een nieuwe stad willen beginnen, maar dan wil ik wel dat alle wegen gelijk vanaf het begin beschikbaar zijn, maar daarnaast wil ik ook met geld spelen. | |
Droopie | donderdag 12 januari 2017 @ 10:26 |
Vraagje, Ik heb dus een mooie laptop GT-960 videokaart erin (heerlijk ding) Er staat behalve Windows 10 en City Skylines niets op en hij loopt prima als mijn stadje 5000 inwoners heeft, verder ben ik nog niet gekomen ![]() Nu hoor ik van jullie laadtijden van meerdere minuten, etc. Komt dit door alle mods die jullie instaleren, wordt het een probleem voor mij als ik klakkeloos mods installeer en mijn stad groter wordt. En krijg ik die krengen er ook makkelijk vanaf. | |
Rezania | donderdag 12 januari 2017 @ 10:52 |
Vooral assets vreten laadtijd, maar ook hoe groter je stad is hoe langer het duurt natuurlijk. | |
Droopie | donderdag 12 januari 2017 @ 11:03 |
Die assest ben ik nog niet tegengekomen, is dat ook een mod. Of komt dat na een bepaald niveau in de game? | |
jogy | donderdag 12 januari 2017 @ 11:17 |
"assets" zijn gebouwen en andere losse objecten die je kan downloaden uit de Workshop van Steam. | |
jogy | donderdag 12 januari 2017 @ 11:19 |
https://steamcommunity.com/app/255710/workshop/ En dan het kopje 'Assets' | |
Droopie | donderdag 12 januari 2017 @ 11:19 |
Volgende week vakantie, ga ik dat eens googlen hoe ik huisjes kan veranderen Ik had vorige week een stadje van 5000 inwoners en heb een half uurtje een bus en metro gevolgd ![]() | |
T_Killer | donderdag 12 januari 2017 @ 13:07 |
Die laadtijd mod werkt bij mij trouwens wel echt goed. Duurt nu maar een minuutje of 2. Jullie ervaringen? | |
EnGCatjuh | donderdag 12 januari 2017 @ 13:16 |
Daar is natuurlijk gewoon een mod voor. Idem. Van ongeveer 15 minuten naar 3-4. | |
EnGCatjuh | donderdag 12 januari 2017 @ 13:17 |
[ Bericht 100% gewijzigd door EnGCatjuh op 12-01-2017 13:17:49 (dubbel) ] | |
Rezania | donderdag 12 januari 2017 @ 13:32 |
Zo, ben weer op Kruyswick aan het bouwen.Ja, het is een box. Mooi hè. ![]() | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 12 januari 2017 @ 13:34 |
Ziet er retestrak uit ![]() | |
Divje | donderdag 12 januari 2017 @ 13:36 |
Funky! Da's goffetomme een beste resolutie. ![]() | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 12 januari 2017 @ 13:38 |
Funky ![]() | |
MrTorture | donderdag 12 januari 2017 @ 15:04 |
Jup. En iets later werd de mod van die 6-laan wegen geüpdate en toen kon ik ze weer aanleggen. Ik weet niet wat er gebeurt als je afsluit zonder op te slaan en het regelmatig eens opnieuw probeert. | |
Rezania | donderdag 12 januari 2017 @ 17:40 |
![]() Uhm, je bent geloof ik wat verloren onderweg. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 12 januari 2017 @ 17:54 |
![]() | |
Sfeermaker | donderdag 12 januari 2017 @ 18:17 |
Zou iemand mij willen vertellen over zijn/haar ervaringen met de bovengrondse metro Mod. Werkt dat allemaal naar behoren, of zit het vol bugs? Ik wil namelijk een stad bouwen waarvan de inwoners veel met het OV reizen. Geen hond reist met de treinen, al leg ik 20 stations aan. Ze verkiezen allemaal de metro en bus boven de trein. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 12 januari 2017 @ 18:41 |
Ik gebruik het net een dag, maar slechts één van de tien metrostations is bovengronds. Vind het veel handiger/prettiger om de boel ondergronds te houden. | |
EnGCatjuh | donderdag 12 januari 2017 @ 22:59 |
Werkt gewoon prima bij mij. De mod heeft ook een heel uitgebreide gesloten testfase gehad. | |
Sfeermaker | donderdag 12 januari 2017 @ 23:14 |
goed om te weten, thanks ![]() | |
mschol | donderdag 12 januari 2017 @ 23:34 |
laat de NS dit maar niet zien, straks brengen we ze nog op ideeen... | |
MrTorture | vrijdag 13 januari 2017 @ 08:59 |
Wel mooi dat dat deurtje er zit ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 13 januari 2017 @ 10:38 |
Is dat een mod? Ik dacht dat dat een regulier spelelement was. | |
MrTorture | vrijdag 13 januari 2017 @ 11:27 |
Volgens mij zit-ie in een van die Traffic mods, toch? | |
Fred | vrijdag 13 januari 2017 @ 11:33 |
Die zit in Network Extensions: https://steamcommunity.co(...)l=dutch&id=478820060 | |
EnGCatjuh | vrijdag 13 januari 2017 @ 11:49 |
Misschien dat er wat onduidelijkheid is over 6-baans snelwegen vs 6-baans (2×3) avenues. | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 13 januari 2017 @ 12:02 |
Ik heb het over avenues | |
Rezania | vrijdag 13 januari 2017 @ 12:11 |
2x3 wegen zitten toch standaard in het spel? | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 januari 2017 @ 12:12 |
- nvm - | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 13 januari 2017 @ 12:53 |
Dat dacht ik ook. | |
MrTorture | vrijdag 13 januari 2017 @ 13:00 |
Die zijn wel standaard, ja | |
EnGCatjuh | vrijdag 13 januari 2017 @ 22:08 |
Ook maar weer eens een screentje posten:![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 13 januari 2017 @ 23:27 |
Rijtjeshuizen, tof ![]() | |
MrTorture | zaterdag 14 januari 2017 @ 00:38 |
Nieuwe afrit en alvast wat overige verkeersaders aangelegd. Nog niet helemaal tevreden:![]() En ook hier nog niet helemaal tevreden. Soort Alcatraz klinkt leuk, maar dat water er omheen is me te lomp. (En te moeilijk te vullen ![]() ![]() Dit shot vind ik wel fijn ![]() ![]() Zit er ondertussen over te denken om ook een NLse kaart met typisch NLs landschap te gaan doen. Maar eerst m'n Franse stadje tot een succes maken ![]() | |
EnGCatjuh | zaterdag 14 januari 2017 @ 18:34 |
Twee middelgrote steden in mijn regio zijn min of meer af:![]() ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 14 januari 2017 @ 18:38 |
Ziet er tof uit, zitten die typische rijtjeswoningen standaard in het spel? | |
Rezania | zaterdag 14 januari 2017 @ 18:49 |
Ziet er uit als die UK woningen vanuit de Workshop. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 14 januari 2017 @ 18:52 |
Mooi hoor! Funky hoor! | |
Rezania | zaterdag 14 januari 2017 @ 19:02 |
Welke LUT is dat eigenlijk? Nog andere grafische mods? | |
Sfeermaker | zaterdag 14 januari 2017 @ 20:42 |
dit is voor de ekte bazen, heel mooi gemaakt | |
EnGCatjuh | zaterdag 14 januari 2017 @ 23:24 |
Thanks. Nee, het zijn daadwerkelijk echt "Nederlandse" woningen. Het is deze collectie die ik in-game tot Building Theme heb gemaakt. Thanks! Het is de Rocketpants Tobacco-Lut. Verder niks bijzonders volgens mij. Dankje! Hoewel het helemaal niet zo moeilijk is volgens mij ![]() | |
Rezania | zondag 15 januari 2017 @ 13:59 |
Wisten jullie al dat er een CS handleiding beschikbaar is op Steam? | |
Rezania | zondag 15 januari 2017 @ 15:12 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=841851248 Gaaf! | |
Droopie | zondag 15 januari 2017 @ 15:26 |
Held ![]() | |
mschol | zondag 15 januari 2017 @ 15:28 |
rechtermuis klik op game en dan view manual ofzo toch? | |
Droopie | zondag 15 januari 2017 @ 15:28 |
http://steamcommunity.com/app/255710/guides/ | |
mschol | zondag 15 januari 2017 @ 15:31 |
community guides ken ik wel, dat noem ik geen handleiding. | |
Droopie | zondag 15 januari 2017 @ 15:32 |
Oh dan hoor ik graag waar ik de handleiding kan vinden ![]() | |
Rezania | zondag 15 januari 2017 @ 15:33 |
Ja. Is dus bij best nog wel wat games zo. Kwam er laatst pas achter toen ik het op Reddit zag. | |
Rezania | zondag 15 januari 2017 @ 15:34 |
Staat bijvoorbeeld ook in hoeveel procent extra belasting de gespecialiseerde industrieën betalen. Wist dat echt niet, zelfs na 350 uur. | |
Sebastiaan92 | zondag 15 januari 2017 @ 19:40 |
Je kan nu ook Amsterdam Centraal in je stad verwerken ![]() http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=841851248 | |
EnGCatjuh | maandag 16 januari 2017 @ 22:58 |
Begonnen met het centrum van de echte stad in mijn regio, en een eerste buitenwijk waar twee spoor-richtingen samenkomen. Hier alvast een screentje van de buitenwijk: ![]() | |
EnGCatjuh | dinsdag 17 januari 2017 @ 22:27 |
Project creëer een parallelweg:![]() | |
mschol | dinsdag 17 januari 2017 @ 22:34 |
wat zijn die 2 bananen op het spoor? | |
EnGCatjuh | dinsdag 17 januari 2017 @ 23:26 |
Stations. | |
EnGCatjuh | donderdag 19 januari 2017 @ 23:30 |
Ook nog maar wat screentjes van vage shit: "Fuck de NS, ik ga wel lopen!" ![]() Inparkeren voor gevorderden: ![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 januari 2017 @ 01:02 |
Dat tweede plaatje ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 januari 2017 @ 01:03 |
Verder moet ik echt een keer bij je in de leer. Heb altijd wel het idee dat ik het wegennetwerk redelijk inplan, maar puntje bij paaltje loopt het toch erg regelmatig in de soep, vooral in specifieke high density commercial zones ![]() | |
EnGCatjuh | vrijdag 20 januari 2017 @ 09:05 |
Grote high density commercial zones zullen altijd een probleem zijn, dat zijn ze voor mij ook. Simpelweg omdat die zowel bezoekers, werknemers als supply nodig hebben en dus heel veel verkeer aantrekken. Als ik zulke zones aanleg, probeer ik de eerste twee, de burgers, zoveel mogelijk met het OV te laten komen. In mijn huidige stad ben ik enigszins gefocused op fietsen en dat helpt ook een hoop. Verder helpt het meestal om niet maar één hoofd-ingang van een district te maken, maar meerdere afhankelijk van uit hoeveel richtingen je verkeer komt. Als er bij mij namelijk iets vastloopt, zijn het vrijwel altijd de afritten van de snelwegen met de eerste (paar) kruising(en). Zo snel mogelijk spreiden werkt bij mij vaak het beste. Oh en nog een tipje, maak die zones gewoon niet zo groot. Dat is helemaal niet nodig, is mijn ervaring. | |
MrTorture | vrijdag 20 januari 2017 @ 10:06 |
Beste leermeester: google maps ![]() Helpt het om een cargotreinstation (en evt distributiecentrum) aan de rand van je commercial zone te plaatsen? Of zelfs een cargo-ring van spoor te maken? | |
EnGCatjuh | vrijdag 20 januari 2017 @ 10:43 |
Oh ja, dat helpt zeker, maar dan nog moet je zorgen dat de vracht vanuit het cargostation goed wordt verdeeld. Zelf vind ik het niet heel realistisch om meer dan 1 vrachtstation te hebben per "gebied", maar game-technisch kan het best lonen om er meer dan 1 te hebben. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 20 januari 2017 @ 11:24 |
In het verleden bouwde ik grote commerciële gebieden, ongeveer zo groot als een fikse woonwijk, en had er zeker 3 afslagen naartoe vanaf snelwegen. Later kwam er een vrachtstation bij. Er waren een gewoon treinstation, twee metrostations en twee busroutes die door het gebied reden zodat bewoners er op verschillende manieren konden komen, maar 75% ging alsnog met de auto en liet de boel flink vastlopen. Eerst ergerde ik me daar aan, maar toen besefte ik dat de rest van de stad wel lekker rustig was (vooral de woonwijken) en vond het toen eigenlijk wel best ![]() | |
MrTorture | vrijdag 20 januari 2017 @ 13:15 |
Daar zit ik ook een beetje mee... Als je prima functionerende steden 1-op-1 zou kunnen nabouwen in Cities, wordt het een chaos. Ieder dorpje ~20.000 inwoners heeft vaak al een tweede brandweer/kliniek/politiebureau nodig... | |
#ANONIEM | vrijdag 20 januari 2017 @ 14:46 |
Welke mod gebruik ik voor de NS treinen? ![]() | |
jogy | vrijdag 20 januari 2017 @ 14:55 |
Geen idee! Welke? | |
#ANONIEM | vrijdag 20 januari 2017 @ 14:58 |
Die van die screenshot hierboven. | |
Fred | vrijdag 20 januari 2017 @ 15:04 |
Die kan je uit de Workshop plukken: https://steamcommunity.co(...)edtags%5B%5D=Vehicle | |
#ANONIEM | vrijdag 20 januari 2017 @ 15:10 |
Thanks. | |
Rezania | vrijdag 20 januari 2017 @ 16:41 |
Blijkbaar komt CS naar Xbox One volgende maand? ![]() | |
Faux. | vrijdag 20 januari 2017 @ 16:42 |
Hoe kut zou dat spelen met een controller? | |
jogy | vrijdag 20 januari 2017 @ 16:47 |
Ik lees het ja. Zal mij benieuwen. | |
T_Killer | zaterdag 21 januari 2017 @ 14:04 |
Iemand bekend met dit probleem? Alle custom content (mods en assets) zijn niet meer terug te vinden in het spel. In Steam staan nog wel alle 92 pagina's aan geabonneerde mods en assets correct weergegeven. | |
T_Killer | zaterdag 21 januari 2017 @ 14:09 |
Nvm, na een reboot doet ie het weer | |
EnGCatjuh | zaterdag 21 januari 2017 @ 14:13 |
Had ik gisteravond ook, ook na reboot gewoon gefixed. | |
Cinderella_Man | zaterdag 21 januari 2017 @ 14:32 |
zijn er nog graphics improvement mods die werken nadat de engine is geupdate naar 1.6 ? Ben een maand of 8 uit CS geweest en mods zoals sun shafts doen het niet meer | |
sjappiehunter | zondag 22 januari 2017 @ 00:12 |
Ik heb er ook last van bij opstarten nieuw spel of laden games zijn allerlei mods die ik had weg. Alles lijkt weer op standaard te staan. Wat is een reboot? Want ik kan het spel uit en weer ingaan, maar heb dan nog steeds hetzelfde probleem... | |
Drizzt_DoUrden | zondag 22 januari 2017 @ 00:30 |
Haalde daarnet +100k inwoners in m'n eilandenstad en vind het wel weer mooi geweest. De volgende stad zal wel weer puur grid worden en ga kijken hoeveel volk ik in die stad kan rammen. | |
T_Killer | zondag 22 januari 2017 @ 10:13 |
Mn hele pc opnieuw opgestart. | |
icecreamfarmer_NL | zondag 22 januari 2017 @ 13:12 |
Laatst zei ik dat ik wegen miste nu zag ik dat ik ook treinstations mis. Het lijkt erop dat al mijn assets weg zijn ![]() Als ik bij content manager op assets klik is alles leeg ![]() Ook zijn alle mods weg. Kijk ik bij steam workshop zie ik dat ik wel geabboneerd ben op nog steeds alles. Hebben meer mensen daar last van? | |
DJKoster | zondag 22 januari 2017 @ 13:20 |
Steam herstarten/updaten! | |
icecreamfarmer_NL | zondag 22 januari 2017 @ 13:22 |
Al gedaan. Overigens als ik nieuwe assets download komen ze er ook niet bij te staan. de cimtographer mod krijg ik ook niet werkend. | |
Vonkenboer | zondag 22 januari 2017 @ 13:23 |
En de hele computer herstarten; iig dat hielp hier ![]() | |
icecreamfarmer_NL | zondag 22 januari 2017 @ 13:26 |
Doet het ook niet, het zelfde probleem had ik 2 weken ook al en kreeg ik het ook niet opgelost. In de tussentijd niet gespeeld. | |
icecreamfarmer_NL | zondag 22 januari 2017 @ 13:44 |
Ok PC opnieuw opgestart maar het werkt nog steeds maar halvenbak. Het lijkt erop dat assets van colossal zelf niet werken. Dat heb ik altijd al bij het pretpark gehad wat van hun afkwam maar nu ook bij wegen. ![]() | |
mschol | zondag 22 januari 2017 @ 13:46 |
probeer de traffic report tool eens uit te zetten? https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408092246 | |
icecreamfarmer_NL | zondag 22 januari 2017 @ 13:53 |
Die heb ik niet. Echt basic straten doen het niet. | |
mschol | zondag 22 januari 2017 @ 13:55 |
cities verwijderen en opnieuw binnen hengelen werkt ook om de workshop content te refreshen, alleen wat rigoreus, echter lijkt de melding te duiden op een mod die kapot is: dan alle mods uitzetten en 1 voor 1 aanzetten... | |
icecreamfarmer_NL | zondag 22 januari 2017 @ 14:12 |
Dat zou je denken idd maar het rare is dat de assets die verdwijnen geen externe assets zijn. Heb steam trouwens een cache check laten doen maar dat hielp ook niet. A Mod caused an error [ModException] Details: System.TypeLoadException: Could not load type 'ColossalFramework.Steamworks.Achievement' from assembly 'ColossalManaged, Version=0.3.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null'. at EntryData.GenerateData () [0x00000] in <filename unknown>:0 | |
zlotka | zondag 22 januari 2017 @ 14:13 |
Hoi. Ik heb een vraagje. Ik heb in de map editor een map aangepast naar mijn wensen. Ik heb strakke kades gemaakt voor een haven bijvoorbeeld. Echter als ik deze map laad om in te spelen, dan staan de randen van de kades omhoog, en zijn dus niet meer vlak als eerst. Het gevolg is dat wanneer in quays gebruik of er wegen langs leg, het terrein dus ongelijk is en je dit blijft zien met bouwen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Met de terrain tools krijg ik het niet voor elkaar. | |
mschol | zondag 22 januari 2017 @ 14:20 |
als je cache check goed gaat is het dus een incompatible mod/asset, en dat kan uiteraard hele vreemde bijwerkingen hebben (zoals stockitems die het dus niet meer doen) dus: check je mods/assets ik heb die fout ook wel eens gehad en het was, in mijn geval, wel de traffic report tool, maar dus een incompatible mod.. | |
icecreamfarmer_NL | zondag 22 januari 2017 @ 14:29 |
Ik heb alle mods en assets uitgezet en nog steeds hetzelfde probleem. Waar worden screenshots opgeslagen? Misschien dat ik dan kan achterhalen welke het niet doet. | |
mschol | zondag 22 januari 2017 @ 14:32 |
vreemd hoor.. in steam -> view -> screenshots -> selecteer game/last session -> show on disk | |
icecreamfarmer_NL | zondag 22 januari 2017 @ 15:35 |
Hij mist op sommige stukken gewoon de standaard 3x3 avenues met bomen. Ik snap er niets van. Op grote delen van het speelveld zijn ze wel zichtbaar. Cimtograph werkt trouwens ook niet krijg telkens een export error. Hoe doe ik een reinstal met behoud van saves en dergelijke? | |
Drizzt_DoUrden | zondag 22 januari 2017 @ 23:08 |
Ben opnieuw begonnen op de "ideal"-map, waar al een heel rasterwerk aan snelwegen ligt zodat je er mooi tusseen kan bouwen in de tiles. Verder ruim voldoende farmland, oil fields, ore fields en forests, dus dat gaat allemaal specifiek geregeld worden. Het idee is om overal kleine dorpjes neer te zetten die uiteindelijk uit zullen breiden en op het einde een gigantische metropool moeten vormen ![]() | |
mschol | zondag 22 januari 2017 @ 23:10 |
je saves staan als het goed is in de cloud, check bij de eigenschappen van de game in steam, daar ergens staat dan vinkje use steam cloud oid assets en mods worden automatisch weer gedownload | |
Drizzt_DoUrden | maandag 23 januari 2017 @ 00:44 |
Hmm, ik krijg hier na een uurtje spelen ineens een foutmelding die niet weg te halen is, hoevaak ik ook op OK of X klik. De enige manier om er van af te zijn is helaas Alt F4 te doen ![]() | |
EnGCatjuh | maandag 23 januari 2017 @ 09:07 |
Al die errors die iedereen heeft... Hebben jullie gecheckt of na de 1.6 update (ten tijde van Natural Disasters) jullie alleen maar geüpdatete mods gebruiken? | |
Drizzt_DoUrden | maandag 23 januari 2017 @ 12:16 |
Ik kreeg ze direct na het installeren van die NS-mods, dus wellicht moet ik die gewoon even uitschakelen. | |
EnGCatjuh | dinsdag 24 januari 2017 @ 22:03 |
Inmiddels bezig met een stadion-/entertainmentgebied:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Droopie | dinsdag 24 januari 2017 @ 22:19 |
Is dit nu met mods? Vind het echt zo gaaf ![]() | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 24 januari 2017 @ 22:24 |
Dit ziet er echt extreem funky uit ![]() | |
EnGCatjuh | dinsdag 24 januari 2017 @ 23:04 |
Geen grafische mods, verder is vrijwel alles wat je ziet wel een gedownloade asset ja. Met uitzondering van het stadion trouwens, die komt uit een (gratis) DLC. Thanks! ![]() | |
sjappiehunter | woensdag 25 januari 2017 @ 01:54 |
Sorry, ik speel al met zo weinig mogelijk mods... ik ben bezig met een spel te spelen, en heb geen zin om de updates te moeten volgen (die gebeuren vanzelf zonder een pop-up blijkbaar) en daarna mijn mods door te lopen of zo... De rest eromheen vind ik randzaken waar ik niet bezig mee wil zijn. | |
EnGCatjuh | woensdag 25 januari 2017 @ 08:24 |
De 1.6 update heeft het spel in ieder geval zwaarder en laggier gemaakt, mods of niet. Dus als het vrij recente problemen zijn, een week of 3, dan komt het waarschijnlijk daar door. [ Bericht 0% gewijzigd door EnGCatjuh op 25-01-2017 09:29:14 ] | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 25 januari 2017 @ 13:53 |
Hmhm, het laden van het spel en daarna een map duurt al zeker 2x zo lang als normaal, en dat terwijl ik nauwelijks mods en assets heb (heb al die NS-dingen weggegooid en geen errors meer gezien). | |
EnGCatjuh | woensdag 25 januari 2017 @ 16:07 |
Gebruik je deze mod al? Scheelt aanzienlijk in laadtijden. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 25 januari 2017 @ 16:38 |
Deze TT is weer eens treffend: GAM / Cities Skylines #14: 'Daar is een mod voor' ![]() | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 25 januari 2017 @ 23:18 |
Geniale guide voor allerlei dingen: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=522776740![]() | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 27 januari 2017 @ 12:54 |
Spel geherinstalleerd maar de fouten blijven. Iemand enig idee wat ik nu nog kan doen? | |
EnGCatjuh | vrijdag 27 januari 2017 @ 13:08 |
Probleem melden op het forum van Paradox lijkt me het slimste. | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 27 januari 2017 @ 14:09 |
Kan ik mijn save game uploaden zodat iemand anders het kan controleren? | |
Droopie | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:34 |
Weet iemand waar ik een basic assets uitleg kan vinden Heb de standaard huisjes gevonden in de editor, maar snap er geen pepernoot van ![]() | |
EnGCatjuh | vrijdag 27 januari 2017 @ 16:52 |
Geen idee, maar rondneuzen op dat forum + eventueel een topic maken met jouw problemen lijkt me het beste wat je nu kunt doen. Ik snap niet zo goed wat je ermee wilt doen, maar de Steam Workshop/Community Guide staat vol met guides. | |
zlotka | vrijdag 27 januari 2017 @ 19:39 |
Ben op dit moment bezig met m'n zeehaven. Heb vandaag een stukje containerterminal gemaakt met een intermodaal vracht laad station o.i.d ![]() ![]() Overzicht ![]() Sporen ![]() Detail met reachstacker ![]() ![]() En een satelliet foto. Heb nog niks aan detaillering gedaan. Verder is dit m'n eerste serieuze project in CS. | |
EnGCatjuh | zaterdag 28 januari 2017 @ 13:42 |
Dat spoorstuk is wel echt nice gedaan ![]() | |
zlotka | zaterdag 28 januari 2017 @ 16:09 |
Thanks ![]() Met Move-it zijn hele leuke dingen te doen, al kost het wel wat werk. Alleen de decals met de witte en gele belijning koste bijna een uur werk om dat goed te krijgen, zelfs met het gebruik van fence mode. | |
EnGCatjuh | zaterdag 28 januari 2017 @ 16:18 |
Move It! is inderdaad de mod die ik het meest zou missen, als ik zonder mods zou spelen. Geniaal en eigenlijk een beetje raar dat het niet in de base game zit. | |
icecreamfarmer_NL | zondag 29 januari 2017 @ 12:57 |
Dat forum werkt bij mij niet. Kan niet inloggen, password reset doen of een nieuw account aan maken. | |
Droopie | zondag 29 januari 2017 @ 13:10 |
Heb gisteren een uur lang tutorial gekeken op youtube voor beginners. Nu al heel de ochtend bezig, rustgevend spel Alleen 3 dezelfde donutzaken op een rij irriteert mij. Maar daar kom ik nog wel achter, stap voor stap :p | |
Fred | zondag 29 januari 2017 @ 13:21 |
Zo vreemd is dat toch niet? Alle McDonald's langs de snelweg zien er toch ook (bijna) hetzelfde uit? | |
Rezania | zondag 29 januari 2017 @ 13:30 |
Ik denk dat hij bedoelt dat ze ook nog eens naast elkaar zitten. ![]() | |
Droopie | zondag 29 januari 2017 @ 13:32 |
dat ja, soms moet ik wat duidelijker zijn :p | |
MrTorture | zondag 29 januari 2017 @ 22:35 |
Ik doe altijd maar net alsof dat een uitbouw is ofzo. Kan er ook slecht tegen ![]() | |
EnGCatjuh | zondag 29 januari 2017 @ 23:17 |
Dat is natuurlijk het grootste nadeel aan het vrij beperkte aanbod aan vanilla assets. | |
Droopie | zondag 29 januari 2017 @ 23:22 |
Iemand een snelle tip voor mijn over een mijn te hoog geschoolde medewerkers in fabrieken. Die dus allemaal sluiten. (Zou mij niets verbazen als ik het speel te langzaam speelt, waardoor ik teveel scholen heb en teveel welvaart, maar nog geen mogelijkheden heb om kantoren te bouwen) | |
EnGCatjuh | maandag 30 januari 2017 @ 09:09 |
Twee niet-zo-snelle tips: 1) Je hóeft geen scholen te bouwen. Zoals je zelf merkt kan het slim zijn om de beschikbaarheid van scholen kunstmatig laag te houden, want als Cims moeten kiezen tussen werk of verder leren, kiezen ze eigenlijk altijd voor studeren. Pas hogere levels industrie en commercial (en offices) hebben behoefte aan hooggeschoolde werknemers, dus voordat je die niveaus bereikt hebt, zijn scholen helemaal niet zo nodig. 2) Er is een Policy dat inwoners uit de gebieden waar die policy actief is, niet ver doorleren. Die kan je ook gebruiken om een soort laag-geschoolde arbeiderswijken mee te creeeren. | |
Droopie | maandag 30 januari 2017 @ 09:23 |
Bedankt ![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 30 januari 2017 @ 21:53 |
Ik moet toch ook een keer zoiets als dit bouwen:![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 30 januari 2017 @ 21:53 |
Die tweede tip is briljant ![]() | |
EnGCatjuh | maandag 30 januari 2017 @ 22:11 |
![]() ![]() ![]() Begint langzaam ergens op te lijken ![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 30 januari 2017 @ 23:34 |
Potverdikkie ![]() | |
Droopie | woensdag 1 februari 2017 @ 11:15 |
* Droopie vindt na 2 weken de mod-aan knopjes ![]() | |
EnGCatjuh | donderdag 2 februari 2017 @ 08:42 |
Gisteren een DDI-interchange gemaakt met de timed traffic lights van TM:PE. Werkt echt heerlijk ![]() | |
mschol | donderdag 2 februari 2017 @ 09:25 |
screenshot/filmpje? | |
EnGCatjuh | donderdag 2 februari 2017 @ 09:29 |
Misschien dat ik binnenkort weer eens kan proberen een gifje je produceren. | |
mschol | donderdag 2 februari 2017 @ 10:01 |
gewoon lekker makkelijk met game dvr (windows 10) filmpje bouwen en uploaden naar youtube? ![]() | |
EnGCatjuh | donderdag 2 februari 2017 @ 20:54 |
http://streamable.com/inxc6 Here you go. Het verkeer bestaat nu nog vooral uit verkeer vanuit/richting de stadskern (links) en omkeerders, omdat de vorige afslag niet zo handig is voor verkeer dat vanuit deze richting rechts wil zijn. Maar hopelijk wordt dat in de toekomst meer evenredig verdeeld. | |
mschol | donderdag 2 februari 2017 @ 21:17 |
nice ![]() en jij hebt een hoop extra's in de GUI, allemaal mods? | |
EnGCatjuh | donderdag 2 februari 2017 @ 21:29 |
Ja, inclusief de GUI zelf ![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 3 februari 2017 @ 01:14 |
In twee avonden een stad uit de grond gestampt, inwoneraantal schommelt tussen de 90.000 en 115.000 en hoe kleinschalig ik het ook hou, er wil niemand meer op een boerderij, houtzagerij of in een kleine winkel werken, maar wel om commercial zeuren ![]() Ik moet iig de centrale verkeersader op de schop nemen, dat is nu (nog steeds) een hele lange zesbaansweg, onderbroken door grote rotondes en met een handjevol afslagen naar de wijken toe. Tijd om dat ding op te pimpen naar een verhoogde, meerlaagse snelweg met diverse afritten. Het belangrijkste is dat vrachtverkeer dat helemaal in het zuiden in de stad aankomt in één ruk door kan rijden naar het noorden, waar de grootste industrie zit. Beetje jammer van de maker van de kaart (Beech Shores) er niet aan heeft gedacht om in het noorden ook vast een snelweg aan te leggen, want ondanks de ringweg rondom de stad willen alle trucks nog steeds persé dwars door het midden rijden ![]() | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 3 februari 2017 @ 08:29 |
Interne goederen stations bouwen. Dat hielp bij mij ook veel. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 3 februari 2017 @ 12:56 |
Dat heb ik op 3 of 4 industrieplekken en werkt behoorlijk, maar alsnog komen er trucks uit rijden die vervolgens de stad uit willen en in de file terechtkomen ![]() | |
mschol | vrijdag 3 februari 2017 @ 12:59 |
en een kleine traffic ban op bepaalde kruispunten? kan dat een positief effect hebben? (je hoef natuurlijk niet de hele straat te markeren, gewoon een punt waar ze altijd langs moeten gaan, als ze daar niet langs kunnen lijkt mij dat ze een andere route nemen (trein) | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 3 februari 2017 @ 13:09 |
Hmm, dat zou nog weleens kunnen helpen. Dan forceer ik ze om óf met de trein, óf via de "ringweg" te rijden en de meeste opstoppingen te vermijden ![]() | |
mschol | vrijdag 3 februari 2017 @ 13:15 |
geen idee of ze asociaal kunnen zijn en gewoon de boete van de ban liever pakken om dwars door het centrum te gaan.. dan zou het net echt zijn ![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 3 februari 2017 @ 13:17 |
Mja, ik ga sowieso de centrale zesbaansweg upgraden naar een snelweg (of drie, met één hoge die puur van noord naar zuid loopt, en twee lagere met afslagen naar de wijken en de hoge snelweg zodat vrachwagens van kleinere industrieterreinen ook meteen op de snelweg kunnen komen) ![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 3 februari 2017 @ 13:22 |
Was het nou zo dat je wegen kon stacken of zit dat in een betaalde DLC? Ik wil de zesbaans (plus rotondes) laten liggen en daar direct boven de snelweg bouwen. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 3 februari 2017 @ 13:23 |
Ik gooi hem ff dicht ![]() |