abonnement Unibet Coolblue
pi_176318195
Ik ben niet zo,n liefhebben van andijvie maar dit ziet er toch wel lekker uit.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 14:21:20 #277
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176322686
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 08:52 schreef realAIVD het volgende:
Rauwe andijvie stamppot met Indische gehaktballetjes

[ afbeelding ]
Niet helemaal jouw stijl, toch?
Indisch, met ketjap en sambal? :)

Ik ben nog steeds in de broodjesmaakmodus :


Broodje Casselerrib


Lekker makkelijk gemaakt, makkelijk op de foto en hup makkelijk op internet.
pi_176328735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:38 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Common Mistakes To Avoid

[ afbeelding ]

7 Overmarinating
Most chefs recommend marinating fish for ceviche for at least 10 to 20 minutes. It ensures that the fish properly absorbs the citrus juice and turns an opaque color. Anything over an hour, and you run the risk of the fish falling apart.

Bron : How to Make the Perfect Ceviche and 10 Common Mistakes to Avoid
Een chef uit Peru waar ik in Chili erg lekkere ceviche at... Zei me dat hij de ceviche de avond vooraf maakt. Dit is dan ook zoals ik het die als ik het al maak (doe ik niet zo vaak).

Dat is mijn enige bron overigens, ik denk dat het ook van de vis afhangt. Stevige vis heeft vast langer nodig dan zachtere witvis als kabeljauw.

Maar voor de voedselveiligheid is tien minuten erg kort. Dan moet je wel zeker zijn van de kwaliteit vis.
Whatever...
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:57:58 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176329183
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een chef uit Peru waar ik in Chili erg lekkere ceviche at... Zei me dat hij de ceviche de avond vooraf maakt. Dit is dan ook zoals ik het die als ik het al maak (doe ik niet zo vaak).

Dat is mijn enige bron overigens, ik denk dat het ook van de vis afhangt. Stevige vis heeft vast langer nodig dan zachtere witvis als kabeljauw.

Maar voor de voedselveiligheid is tien minuten erg kort. Dan moet je wel zeker zijn van de kwaliteit vis.
Zeevis is toch altijd ingevroren geweest tegen wurmen enzo? Of bedoel je andere problemen in kwaliteit?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176332015
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Zeevis is toch altijd ingevroren geweest tegen wurmen enzo? Of bedoel je andere problemen in kwaliteit?
Vrijwel alle zeevis is ingevroren geweest, maar ik bedoel meer hoe vers en goed van kwaliteit het is. Het zuur breekt de structuur een beetje af. Stevige vis heeft langer nodig dan zachtere vis lijkt mij.

10 minuten vind ik kort als je vis gebruikt die je anders nooit rauw zou durven eten. Het gaat me dan vooral om bacterien, wormen zullen er wel beter tegen kunnen vermoed ik. Maar ben geen expert in visziekten en kwaliteit. Misschien is er hier iemand die daar iets meer over kan zeggen.
Whatever...
pi_176340648
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:21 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Niet helemaal jouw stijl, toch?
Indisch, met ketjap en sambal? :)

Ach, mijn geknutsel in de keuken wordt volledig geïnspireerd door de recepten waar ik tegenaan loop.....en sinds ik op aanraden van een zekere website ( ;) ) ABC-ketjap in huis heb, lust ik dat best graag.
  zondag 7 januari 2018 @ 11:25:46 #282
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176341668
Hahaha. Cool. :) O+
  zondag 7 januari 2018 @ 14:27:45 #283
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176345030
Aardappelkroketjes met Indiase Twist

Het recept voor mijn zelfbedachte, zelfgemaakte kerstkroketten staat online.
Uiteraard best wat werk, maar als je ze invriest ben je dat tegen de tijd dat je ze gaat eten weer vergeten, want dan is het opeens fast food en bovendien denk je alleen nog maar "ooooooh, wat lekker en wat leuuuk!".

*O* *O* *O* *O* *O*
pi_176347570
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:27 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]Aardappelkroketjes met Indiase Twist

Het recept voor mijn zelfbedachte, zelfgemaakte kerstkroketten staat online.
Uiteraard best wat werk, maar als je ze invriest ben je dat tegen de tijd dat je ze gaat eten weer vergeten, want dan is het opeens fast food en bovendien denk je alleen nog maar "ooooooh, wat lekker en wat leuuuk!".

*O* *O* *O* *O* *O*
Wow ziet er goed :9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_176348096
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:27 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]Aardappelkroketjes met Indiase Twist

Het recept voor mijn zelfbedachte, zelfgemaakte kerstkroketten staat online.
Uiteraard best wat werk, maar als je ze invriest ben je dat tegen de tijd dat je ze gaat eten weer vergeten, want dan is het opeens fast food en bovendien denk je alleen nog maar "ooooooh, wat lekker en wat leuuuk!".

*O* *O* *O* *O* *O*
Dat ziet er geweldig uit zeg!! En gezien de ingrediënten moet het ook lekker zijn. Super

Jullie hele kerstdiner ziet er trouwens ook goed uit...ik zie op de fotocollage (rechts boven) dat je pannenkoekjes met eend/lente-ui/komkommer/hoisin hebt gegeten...zijn die pannenkoekjes zelfgemaakt en zo ja, hoe doe je dat?
pi_176348107
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:06 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Dat ziet er geweldig uit zeg!! En gezien de ingrediënten moet het ook lekker zijn. Super

Jullie hele kerstdiner ziet er trouwens ook goed uit...ik zie op de fotocollage (rechts boven) dat je pannenkoekjes met eend/lente-ui/komkommer/hoisin hebt gegeten...zijn die pannenkoekjes zelfgemaakt en zo ja, hoe doe je dat?
Ik heb ze ooit zelf gemaakt, maar vond ik echt te moeite niet waard tegenover kopen. Ik had ze niet meer en dacht dat het een goed idee was om ze te maken.
  zondag 7 januari 2018 @ 17:34:45 #287
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176348610
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:06 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Dat ziet er geweldig uit zeg!! En gezien de ingrediënten moet het ook lekker zijn. Super

Jullie hele kerstdiner ziet er trouwens ook goed uit...ik zie op de fotocollage (rechts boven) dat je pannenkoekjes met eend/lente-ui/komkommer/hoisin hebt gegeten...zijn die pannenkoekjes zelfgemaakt en zo ja, hoe doe je dat?
Ja, zelfgemaakt, recept staat hier onderaan : http://www.aziatische-ingredienten.nl/pekingeend-pannenkoekjes/

Maar daar was niets heroïsch aan, ik was gewoon zo stom om niet te checken of ik nog pannenkoekjes in de vriezer had. :@
Mijn lief was wel danig onder de indruk, maar ikzelf wat minder. Het is gewoon veel werk. Maar ja, ik was ook stom genoeg om er 24 te maken, terwijl 2 per persoon ook wel genoeg is.
pi_176350023
Oke, ik vertrouw volledig op jullie ervaringen (haha), en ik ga daar dus niet voor de keuken in sprinten, maar wel erg leuk om te zien hoe ze gemaakt kúnnen worden! Dank voor het recept!
  zondag 7 januari 2018 @ 18:56:01 #289
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176350133
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:52 schreef realAIVD het volgende:
Oke, ik vertrouw volledig op jullie ervaringen (haha), en ik ga daar dus niet voor de keuken in sprinten, maar wel erg leuk om te zien hoe ze gemaakt kúnnen worden! Dank voor het recept!
Ja, ik baal wel dat ik het bij mijn ouders deed en er geen mogelijkheid was om foto's te maken. Dus ook in die zin nog overbodig werk. Want heb je er nou aan zonder foto's! Dus eigenlijk moet ik nog een keer.... Maar goed, dat kan ook wel een keer op een verloren middagje. Als het licht goed is. :P
pi_176350302
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:56 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, ik baal wel dat ik het bij mijn ouders deed en er geen mogelijkheid was om foto's te maken. Dus ook in die zin nog overbodig werk. Want heb je er nou aan zonder foto's! Dus eigenlijk moet ik nog een keer.... Maar goed, dat kan ook wel een keer op een verloren middagje. Als het licht goed is. :P
......en aan het eind heb je dan toch maar mooi een lekkere maaltijd! Ik krijg spontaan trek in eend en hoisin :)
  zondag 7 januari 2018 @ 19:04:41 #291
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176350379
Dat is uiteindelijk zeker het belangrijkste! En er was helemaal niks mislukt.
Nou ja, beetje, maar dat had verder niemand door. :P
  zondag 14 januari 2018 @ 17:10:01 #292
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_176501623


Pancakes met gecarameliseerde peer en geroosterde walnoten.
Spoilers!
  zondag 21 januari 2018 @ 21:41:28 #293
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_176663698
Vandaag weer gekookt. Niet te spannend, want 's middags niet thuis, dus ik heb vooral wat dingen gemaakt die ik eerder had gemaakt. Het werd:

- Tonijntartaar met avocado-misopuree, Granny-smith en sojamayonaise
- Buikspek met geroosterde venkel, zoetzure venkel, whisky-honingsaus en aardappelkroketjes
- Bananasplit (gebakken banaan, chocoladeparfait met amandelcrumble, vanille-ijs met chococrumble, amandelspongecake en chocoladekaramelsaus)







Wel valsgespeeld met de kroketjes; die kwamen rechtstreeks bij de Jumbo vandaan. O-)
pi_176666174
_O_ _O_
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176666311
Mijn vriend kan leuk koken; maar dit is van een heel ander kaliber _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176670262
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:41 schreef vinnypassy het volgende:
Vandaag weer gekookt. Niet te spannend, want 's middags niet thuis, dus ik heb vooral wat dingen gemaakt die ik eerder had gemaakt. Het werd:

- Tonijntartaar met avocado-misopuree, Granny-smith en sojamayonaise
- Buikspek met geroosterde venkel, zoetzure venkel, whisky-honingsaus en aardappelkroketjes
- Bananasplit (gebakken banaan, chocoladeparfait met amandelcrumble, vanille-ijs met chococrumble, amandelspongecake en chocoladekaramelsaus)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel valsgespeeld met de kroketjes; die kwamen rechtstreeks bij de Jumbo vandaan. O-)
Leuk om te zien dat meerdere mensen thuis zo koken. Om de 1 of andere reden besteed ik ook vaak tijd aan opmaak als ik alleen eet, misschien onbewust oefenen.
  donderdag 1 februari 2018 @ 09:25:49 #297
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176878561
Ik maak vaak recepten vanuit weblogs en wat ik wel eens ervaar is dat de foto's er zo mooi uitzien, maar het eindresultaat erdoor minder smaakt. Zo had ik laatst preisoep gemaakt, blijkt dat ze de "preistukjes pittige bite" en de gebakken katenspek er boven doen als een torentje. Leuk, maar hierdoor werd de preisoep veels te eentonig. Vandaar dat dat recept maar 3 sterren kreeg van bezoekers. Maar als je de gebakken katenspekstukjes en preistukjes gewoon in de soep husselt en doorroert, dan smaakte die als 5 sterren, geen grap.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 1 februari 2018 @ 10:19:16 #298
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_176879284
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:25 schreef govie het volgende:
Ik maak vaak recepten vanuit weblogs en wat ik wel eens ervaar is dat de foto's er zo mooi uitzien, maar het eindresultaat erdoor minder smaakt. Zo had ik laatst preisoep gemaakt, blijkt dat ze de "preistukjes pittige bite" en de gebakken katenspek er boven doen als een torentje. Leuk, maar hierdoor werd de preisoep veels te eentonig. Vandaar dat dat recept maar 3 sterren kreeg van bezoekers. Maar als je de gebakken katenspekstukjes en preistukjes gewoon in de soep husselt en doorroert, dan smaakte die als 5 sterren, geen grap.
Maar hoe een bord is opgemaakt is niet per definitie hoe je het moet opeten. Dat bordje tonijntartaar van mij ziet er op de foto netjes uit, maar toen ik het ging opeten was het een puinhoop; ik wil uiteindelijk wel bij elke hap zoveel mogelijk van de verschillende ingrediënten proeven. Dat is ook zo met die soep van jou: logisch toch om door te roeren en tijdens elke hap een beetje te proeven, ipv tijdens 1 hap heel veel van die katenspek bijvoorbeeld.
pi_176879439
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:41 schreef vinnypassy het volgende:
Vandaag weer gekookt. Niet te spannend, want 's middags niet thuis, dus ik heb vooral wat dingen gemaakt die ik eerder had gemaakt. Het werd:

- Tonijntartaar met avocado-misopuree, Granny-smith en sojamayonaise
- Buikspek met geroosterde venkel, zoetzure venkel, whisky-honingsaus en aardappelkroketjes
- Bananasplit (gebakken banaan, chocoladeparfait met amandelcrumble, vanille-ijs met chococrumble, amandelspongecake en chocoladekaramelsaus)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel valsgespeeld met de kroketjes; die kwamen rechtstreeks bij de Jumbo vandaan. O-)
Het ziet er dan ook prachtig uit, op de kroketjes na... bijna zonde om die er bij te doen (alhoewel het ook niet echt vies is ofzo).
Whatever...
  zondag 18 februari 2018 @ 13:27:23 #300
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177275859

Ingredienten voor guacamole



Bakje Guacamole



Geroosterd brood met Guacamole


Ik kocht vorige week 3 overrijpe avocado's voor een euro en bedacht deze Indiaas gekruide guacamole. Om smaak gebracht met chaat masala en zwart zout. Daardoor smaakt het ook een beetje naar gekookt ei. Ik maakte er ook "traditionele guacamole" naast en die Indiase was echt lekkerder. 8-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')