Ja ik ben gefrustreerd....quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:35 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb het idee dat je hier bent om de de werkgever zwart te maken of nie?
Ehm deze samenvatting snap ik even niet...quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:38 schreef Barrah het volgende:
Dus je hebt een contract getekend zonder het te lezen en legt nu alle schuld bij je werkgever?
Nou, je hebt een contract getekend zonder het te lezen en bent zo te lezen gefrustreerd.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:39 schreef Verbaasdin2017 het volgende:
[..]
Ehm deze samenvatting snap ik even niet...
Ja als je advies hebt, graag, is altijd welkomquote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:37 schreef kanovinnie het volgende:
Of wil je nog advies over het een of ander?
Lees voortaan je contracten beter door en wees wat assertiever.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:40 schreef Verbaasdin2017 het volgende:
[..]
Ja als je advies hebt, graag, is altijd welkom
Tenzij de CAO anders bepaalt?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:40 schreef vive_la_france het volgende:
Proeftijd mag bij een contract van twee jaar of korter volgens mij maximaal 1 maand zijn toch?
Op wie ben je het meest boos?quote:
Dus het mag van de CAO.quote:Doe-het-zelf-branche Cao
Bekijk de cao Doe Het Zelfbranche met daarin afspraken over loon, toeslagen, werktijden, overwerk, vakantie en pensioen.
Artikel 4.1 Aanvang en duur van de arbeidsovereenkomst
4.1.1 Bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst geldt bij een
arbeidsovereenkomst van langer dan 6 maanden wederzijds een
schriftelijk vast te leggen proeftijd van 2 maanden, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen.
Je zit er naast.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:45 schreef Coritchando het volgende:
Ik heb maar mbo en weet zelfs dat je je contracten door moet lezen en proeftijden op die contracten niet mogen
Blij dat ik geen hbo heb gedaan, maakt je niet slimmer zo te zien.
Het mag van de CAO. Dat is de toegestane uitzondering op de bepaling dat de proeftijd maar 1 maand mag zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:41 schreef Puala het volgende:
Jij als HBO-er had toch wel even het contract kunnen lezen en kunnen uitzoeken of het klopte wat er in stond?
6 maanden of korter? Dan mag er nooit een proeftijd worden afgesproken.
meer dan 6 maanden, maar korter dan 2 jaar? Dan mag de proeftijd maximaal één maand zijn.
2 jaar of langer (bijvoorbeeld voor onbepaalde tijd)? Dan kunt u maximaal 2 maanden proeftijd afspreken.
Dus, hup terug naar de bouwmarkt en in gesprek met elkaar.
Dit (behoudens uitzonderingen die in de cao zijn opgenomen)... en een proeftijd mag niet worden opgenomen als de werkgever de werknemer al eerder heeft kunnen beoordelen. Als TS al 2,5 maand werkzaam was en de werkgever zijn functioneren dus al heeft kunnen beoordelen voordat hij dit contract kreeg, mocht er dus al geen proeftijd meer worden afgesproken.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:41 schreef Puala het volgende:
Jij als HBO-er had toch wel even het contract kunnen lezen en kunnen uitzoeken of het klopte wat er in stond?
6 maanden of korter? Dan mag er nooit een proeftijd worden afgesproken.
meer dan 6 maanden, maar korter dan 2 jaar? Dan mag de proeftijd maximaal één maand zijn.
2 jaar of langer (bijvoorbeeld voor onbepaalde tijd)? Dan kunt u maximaal 2 maanden proeftijd afspreken.
Dus, hup terug naar de werkgever en in gesprek met elkaar.
Ja, daar is wat mee. Geldt dat ook voor 'mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt'?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dit... en een proeftijd mag niet worden opgenomen als de werkgever de werknemer al eerder heeft kunnen beoordelen. Als TS al 2,5 maand werkzaam was en de werkgever zijn functioneren dus al heeft kunnen beoordelen voordat hij dit contract kreeg, mocht er dus al geen proeftijd meer worden afgesproken.
Dit ga ik even nazoeken, txquote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:40 schreef vive_la_france het volgende:
Proeftijd mag bij een contract van twee jaar of korter volgens mij maximaal 1 maand zijn toch?
Als het ongeldig ontslag is (een ongeldig beroep op proeftijd), dan kan TS er of aan het werk blijven, en meestal heb je op de werkvloer niet teveel te maken met de eikels erboven. En dat is goed voor het CV van TS.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:51 schreef jitzzzze het volgende:
Maar om nu terug te gaan en je baantje op te eisen, daar wordt het allemaal ook niet gezelliger van.
Daar ga je niks aan hebben, want het mag van de CAO.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |