Wimderon kom er maar in.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 00:22 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Met al die tweederangs spelers.
quote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 00:22 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Met al die derderangs spelers.
Andere bond (BDO ipv PDC). Minder sfeer, maar vooral minder kwaliteit spelers.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 04:57 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is het verschil met het afgelopen toernooi eigenlijk?
Zonder BDO geen darts. Om het een beetje te chargeren. Het hele county systeem van waaruit zo ongeveer elke (amateur)speler het darten binnenrolt is opgezet en wordt gefaciliteerd door de BDO. Aangezien het bij de PDC alleen om de commerciële belangen gaat speelt daar de (wereld)top, maar elke huis-tuin en keuken darter kan zich aansluiten bij de BDO. Niets geen Q-school of andere criteria om mee te mogen doen. Iedereen is welkom.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of heel die BDO over een paar jaar nog wel bestaat? Het niveau is een heel stuk minder, het gat wordt alleen maar groter want steeds meer spelers stappen over naar de PDC. Het spreekt niet aan, er is geen geld te verdienen, het is aan alle kanten gewoon een beetje niks.
Ja okee. Maar dan moet eea misschien toch een beetje omgevormd gaan worden. BDO is op zich natuurlijk de British Darts Organization. Wat voor de globalisering wel zou helpen is als er meer / veel nationale bonden komen en een wereldwijde federatie (zoals elke sport georganiseerd is).quote:Op dinsdag 3 januari 2017 12:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zonder BDO geen darts. Om het een beetje te chargeren. Het hele county systeem van waaruit zo ongeveer elke (amateur)speler het darten binnenrolt is opgezet en wordt gefaciliteerd door de BDO. Aangezien het bij de PDC alleen om de commerciële belangen gaat speelt daar de (wereld)top, maar elke huis-tuin en keuken darter kan zich aansluiten bij de BDO. Niets geen Q-school of andere criteria om mee te mogen doen. Iedereen is welkom.
Aan de breedtesport is geen droog brood te verdienen, dus daar zal de PDC echt niet in gaan investeren. Het is zoals hier een beetje met het schaatsen. De toppers zitten tegenwoordig in commerciële ploegen, maar de KNSB zal echt wel blijven bestaan ondanks dat er al jaren geen kernploeg meer is. (Voor de jongere users: kernploeg)
Als amateur kom je dus automatisch bij de BDO uit en die zullen altijd wel de basis van het darts blijven. Dat zijn namelijk 98% van alle dartsspelers. Met dank aan Olly Croft voor het op de kaart zetten van de dartssport.
Dit!!quote:Op dinsdag 3 januari 2017 12:18 schreef emil23 het volgende:
Open houden en promoten. Er is naar mijn weten nog geen actef dartforum in Nederland
http://dartstalk.nl/quote:Op dinsdag 3 januari 2017 12:18 schreef emil23 het volgende:
Open houden en promoten. Er is naar mijn weten nog geen actef dartforum in Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |