Het is ook een keuze, waar je zelf verantwoordelijkheid voor draagt. Of het een gerechtvaardigde keuze is, is een ander verhaal.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als het celibatair leven en daarmee het kunnen controleren van seksuele gedragingen een keuze kan zijn, dan kan het toch ook een keuze zijn om wel toe te geven aan je seksuele voorkeuren?
Het volwassenen vrij laten in hun seksuele voorkeur(en) kan evengoed een waarde zijn als het dit niet doen!quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:50 schreef vaduz het volgende:
[..]
Lang leve de individualistische maatschappij zonder waarden.
Hoe dan? Heb ik ergens voor de guilotine gepleit? Ik beperk niemand de vrijheid, ik uit enkel mijn niet instemming. En ik laat mij niet de mond snoeren, wat sommige hier met liberale waarden maar wat graag zouden willen. Over vrijheid gesproken. Jij je vrijheid om voor seksuele losbandigheid te agiteren, ik de vrijheid om er tegen te agiteren. Of heb jij meer rect op vrijheid?quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Omdat jouw geluid de vrijheid van anderen doet beperken als het wordt nageleefd.
Als. En ik geloof in individuele vrijheid, maar er zijn meerdere religieuze groepen in Nederland die dat concept niet snappen en hun regeltjes het liefst opdringen aan iedereen.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:57 schreef vaduz het volgende:
[..]
Hoe dan? Heb ik ergens voor de guilotine gepleit? Ik beperk niemand de vrijheid, ik uit enkel mijn niet instemming. En ik laat mij niet de mond snoeren, wat sommige hier met liberale waarden maar wat graag zouden willen. Over vrijheid gesproken. Jij je vrijheid om voor seksuele losbandigheid te agiteren, ik de vrijheid om er tegen te agiteren. Of heb jij meer rect op vrijheid?
Maar dat staat niet geschreven hè. En zelf normen en waarden bedenken is eng en gevaarlijk of zo.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:57 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het volwassenen vrij laten in hun seksuele voorkeur(en) kan evengoed een waarde zijn als het dit niet doen!
Volgens mij probeer jij het accepteren van homoseksuele gedragingen hier op te dringen. Over evangelisatiedrang gesproken. Ook fijn dat je anderen uitkost. Getuigt van respect.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als. En ik geloof in individuele vrijheid, maar er zijn meerdere religieuze groepen in Nederland die dat concept niet snappen en hun regeltjes het liefst opdringen aan iedereen.
Zullen we het afleggen van deze verantwoording dan uitstellen tot het moment dat we God ontmoeten?quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:54 schreef vaduz het volgende:
[..]
Het is ook een keuze, waar je zelf verantwoordelijkheid voor draagt. Of het een gerechtvaardigde keuze is, is een ander verhaal.
Ben bang dat het voor velen dan al te laat is.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zullen we het afleggen van deze verantwoording dan uitstellen tot het moment dat we God ontmoeten?
Hier begint het inderdaad op te lijken, al kan ik dan ook begrijpen dat de homo's vinden dat er een soort van compensatie moet plaatsvinden. Beide niet nodig.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:01 schreef vaduz het volgende:
[..]
Volgens mij probeer jij het accepteren van homoseksuele gedragingen hier op te dringen. Over evangelisatiedrang gesproken. Ook fijn dat je anderen uitkost. Getuigt van respect.
Als we iets kunnen leren van de christelijke kerk is het juist dat mensen dat niet perfect kunnen. Talloze mannen van de kerk die in al hun normen en waarden zichzelf dwongen tot een celibatair leven hebben zich vergrepen aan kinderen. Zonder het christendom hadden al die gruweldaden niet plaatsgevonden.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:44 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik probeer te stellen. Ik stel dus dat mensen heel goed hun seksuele gedragingen kunnen controleren. En dus de keuze hebben om aan bepaalde lusten al dan niet gehoor te geven
Fundamentalistische christenen willen (of doen) dat helaas niet, maar normale volwassenen nemen dat wel door gewoon op basis van vrijwilligheid met ander volwassenen seks te hebben.quote:Snap niet dat mensen geen verantwoordelijkheid voor hun seksuele gedragingen willen nemen.
Is maar wat je onder de christelijke kerk verstaat.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als we iets kunnen leren van de christelijke kerk
En daarom moeten, we het maar niet proberen? Toegeven aan de zwakte van het zondige lichaam, omdat we liever zwak zijn dan sterk?quote:is het juist dat mensen dat niet perfect kunnen.
Onzin, pedoseksuele gedragingen zijn iets van alle tijden en alle samenlevingen. Mensen die zich aan deze gedragingen schuldig willen maken, zullen altijd proberen een weg te banen in instituten die gezag uitstralen en waar ze toegang hebben tot kinderen.quote:Zonder het christendom hadden al die gruweldaden niet plaatsgevonden.
Denk dat jij een erg eenzijdig beeld van de wereld hebt en je laat leiden door vooroordelen over een groep. Christenen die de leer van Jezus volgen, zullen zich buiten het huwelijk tussen man en vrouw van seksuele activiteiten onthouden. Dat noem ik een verantwoordelijkheid, om je lusten onder controle te houden en je gelofte trouw te wezen.quote:Fundamentalistische christenen willen (of doen) dat helaas niet, maar normale volwassenen nemen dat wel door gewoon op basis van vrijwilligheid met ander volwassenen seks te hebben.
Die elkaar liefhebben? Of die gehoor willen geven aan hun perverse gevoelens en als man en vrouw in verbintenis willen leven, hoewel ze dit niet zijn?quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:29 schreef Lark het volgende:
Ik ben niet gelovig. Maar vraag mij dit af ( als ik gelovig was zou ik dit stellen:); Hoe kan god nou niet liefde voelen voor twee mensen die elkaar liefhebben?
Je moet inderdaad absoluut niet proberen om je hele leven maagd te blijven met als resultaat dat christenen kleine kindertjes verkrachten. Daar heeft echt helemaal niemand baat bij. Waar komt die onzin toch vandaan zeg? Compleet van de gekke.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:18 schreef vaduz het volgende:
[..]
Is maar wat je onder de christelijke kerk verstaat.
[..]
En daarom moeten, we het maar niet proberen? Toegeven aan de zwakte van het zondige lichaam, omdat we liever zwak zijn dan sterk?
En niet alleen gooien christenen daar hun deuren wagenwijd voor open, ze doen er ook alles aan om het onder het tapijt te schuiven en ermee weg te komen. Ik heb nog nooit een homo ontmoet die zo immoreel is als een beetje serieuze christen.quote:Onzin, pedoseksuele gedragingen zijn iets van alle tijden en alle samenlevingen. Mensen die zich aan deze gedragingen schuldig willen maken, zullen altijd proberen een weg te banen in instituten die gezag uitstralen en waar ze toegang hebben tot kinderen.
Werkelijk alle homoseksuelen die ik ken hebben het geprobeerd. Maar het is (bewezen) onmogelijk om je seksualiteit te veranderen. Je bent zo geboren en kunt er niks aan doen anders had ik dat zeker gedaan.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:18 schreef vaduz het volgende:
[..]
En daarom moeten, we het maar niet proberen? Toegeven aan de zwakte van het zondige lichaam, omdat we liever zwak zijn dan sterk?
Wat is er pervers aan genieten van elkaar? Of dit nu in een liefdesrelatie/huwelijk is of niet?quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:31 schreef vaduz het volgende:
[..]
Die elkaar liefhebben? Of die gehoor willen geven aan hun perverse gevoelens en als man en vrouw in verbintenis willen leven, hoewel ze dit niet zijn?
Vooroordelen, vooroordelen. Weinig inhoud.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je moet inderdaad absoluut niet proberen om je hele leven maagd te blijven met als resultaat dat christenen kleine kindertjes verkrachten. Daar heeft echt helemaal niemand baat bij. Waar komt die onzin toch vandaan zeg? Compleet van de gekke.
Onzinquote:En niet alleen gooien christenen daar hun deuren wagenwijd voor open,
Wij van WcEend.quote:ze doen er ook alles aan om het onder het tapijt te schuiven en ermee weg te komen. Ik heb nog nooit een homo ontmoet die zo immoreel is als een beetje serieuze christen.
Aan geniet van elkaar binnen het huwelijk tussen man en vrouw is niets mis. Pervers is hetgeen wat tegennatuurlijk is.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:34 schreef Lark het volgende:
[..]
Wat is er pervers aan genieten van elkaar?
Als je als man met een vrouw wilt leven, of als vrouw met een man, leg dan de gelofte af en neem er de verantwoordelijkheid voor tot de dood scheidt. Iets met lusten en lasten enzo.quote:Of dit nu in een liefdesrelatie/huwelijk is of niet?
De ironie zit hem in het feit dat precies deze woorden de perfecte reactie vormen op elke post van jou in dit topic.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:35 schreef vaduz het volgende:
[..]
Vooroordelen, vooroordelen. Weinig inhoud.
[..]
Onzin
[..]
Wij van WcEend.
Dat moet je dan toch echt even onderbouwen.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De ironie zit hem in het feit dat precies deze woorden de perfecte reactie vormen op elke post van jou in dit topic.
Wat is er tegennatuurlijk? Homoseksualiteit is natuurlijk. Seks tussen mensen buiten het huwelijk is natuurlijk. Je zou kunnen stellen dat alle opgelegde regels die betrekking hebben op seksuele omgang tussen (volwassen, instemmende) mensen, tegennatuurlijk is.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:39 schreef vaduz het volgende:
[..]
Aan geniet van elkaar binnen het huwelijk tussen man en vrouw is niets mis. Pervers is hetgeen wat tegennatuurlijk is.
[..]
Als je als man met een vrouw wilt leven, of als vrouw met een man, leg dan de gelofte af en neem er de verantwoordelijkheid voor tot de dood scheidt. Iets met lusten en lasten enzo.
Nog even je laatste opmerking: edelmoedig, mensen hebben vaak die intentie ook als ze het leven willen delen met een partner. Echter, tot de dood ons scheidt, toch enkel als beiden daarmee gelukkig zijn, en niet omdat het heurt; en zodoende ongelukkigheid tot de dood..wat een droefenis.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:39 schreef vaduz het volgende:
[..]
Aan geniet van elkaar binnen het huwelijk tussen man en vrouw is niets mis. Pervers is hetgeen wat tegennatuurlijk is.
[..]
Als je als man met een vrouw wilt leven, of als vrouw met een man, leg dan de gelofte af en neem er de verantwoordelijkheid voor tot de dood scheidt. Iets met lusten en lasten enzo.
Je onderbouwt niets inhoudelijk, maar komt enkel met zaken aanzetten die iemand duizenden jaren geleden in een grot in een fantasieboek heeft opgeschreven en jij zonder zelf na te denken een op een overneemt en je vormt op basis daarvan allerlei onzinnige vooroordelen die niets met de realiteit te maken hebben. Alle kritiek op dat verschrikkelijke instituut wuif je weg, want de kerk is natuurlijk helemaal fantastisch (wc eend). Zo slaat letterlijk elk woord dat je zojuist postte enkel en alleen op jezelf.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:41 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dat moet je dan toch echt even onderbouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |